Skadestråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Skadestråden

Indlæg af Funky » 28. feb 2021, 21:38

Mephisto2 skrev:
28. feb 2021, 21:36
Gazza skrev:
28. feb 2021, 20:50
Lucas er med senere på telefon i Onside og fortæller status :S
spændende at høre om han er ligeså langt fra kampklar, som det lyder til herinde.
Hvad sagde han?
Ikke rigtig noget. Lucas er go' med en bold, og dejligt ærlig og umiddelbar i interviews. Men han siger jo ofte ikke alverden, egentlig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Klitgaard89
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 29. okt 2020, 12:05
Favoritspiller: Søren Andersen

Re: Skadestråden

Indlæg af Klitgaard89 » 9. mar 2021, 16:06

Er der nogen der ved noget-som-helst om, hvornår Andersen/Hiljemark er tilbage?? Hold os meget gerne opdateret...

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Skadestråden

Indlæg af Julgranen » 9. mar 2021, 18:40

Klitgaard89 skrev:
9. mar 2021, 16:06
Er der nogen der ved noget-som-helst om, hvornår Andersen/Hiljemark er tilbage?? Hold os meget gerne opdateret...
Hiljemark: 2-3 uger.
Lucas: 1 måned

Sagde Gøg og Gokke under Sønderjyske-kampen

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Skadestråden

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 19. mar 2021, 11:07

Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Skadestråden

Indlæg af 9000AA » 27. mar 2021, 06:00

Som jeg har skrevet her inde før, har jeg hørt fra flere forskellige kilder omkring Lucas at det var værre en først antaget hans skade. Jeg tror kun han kommer på banen i den her sæson, hvis lokummet virkelig brænder, ellers tror jeg først det er efter sommerferien.

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Skadestråden

Indlæg af TK-allez » 31. mar 2021, 15:04

Hiljemark er måske skadet igen, kan man læse på Nordjyske.

Ibiza Polar

Re: Skadestråden

Indlæg af Ibiza Polar » 31. mar 2021, 15:43

TK-allez skrev:
31. mar 2021, 15:04
Hiljemark er måske skadet igen, kan man læse på Nordjyske.
Den er også her:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/uhe ... -ny-skade/

Kryptisk kommentar fra Cifuentes.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Skadestråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 31. mar 2021, 15:54

Lidt søgt nyhedsartikel fra Nordjyske, der ved, at det skaber clicks og mange forargede kommentarer på Facebook, når der tales om Hiljemarks skader og Lucas' comeback.

Jeg læser det, som om man passer på en spiller, der er ved at vende tilbage fra en skade. Ligesom de har været meget forsigtige med Lucas, så vi forhåbentlig kan nyde vores anfører lidt mere kontinuerligt det næste år.

MEN

Det kan selvfølgelig også være meget værre, meget mere dystert og, ja, faktisk meget mere uhyggeligt end det.

Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Skadestråden

Indlæg af Mephisto2 » 31. mar 2021, 15:56

Ekstremt ked af at sige, hvad sagde jeg: Men hvad sagde jeg!

Hiljemark bliver pr minut det dyreste indkøb i klubbens historie. Og det værste er, man faktisk godt vidste, der var en risiko. Hvorfor skulle FCM ellers kun have tilbudt kontrakt efter antal spillede kampe! 🤯🤯🤯

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... 822ba1434a

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Skadestråden

Indlæg af Julgranen » 31. mar 2021, 16:53

Mephisto2 skrev:
31. mar 2021, 15:56
Ekstremt ked af at sige, hvad sagde jeg: Men hvad sagde jeg!

Hiljemark bliver pr minut det dyreste indkøb i klubbens historie. Og det værste er, man faktisk godt vidste, der var en risiko. Hvorfor skulle FCM ellers kun have tilbudt kontrakt efter antal spillede kampe! 🤯🤯🤯

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... 822ba1434a
Og lige en sidste gang for Prins Knud:

Hiljemarks “hoftesvaghed” har været kendt siden teenageårene, men har altså ikke forhindret ham i at spille et hav af kampe i ligaer hvor der stilles helt andre krav til fysikken.
Der er en risiko ved alle fodboldspillere - den var hverken større eller mindre ved Hiljemark, end den er ved at spille med f.eks. Jakob Ahlmann.

Aalborg Universitetshospital har desuden nogle af Europas førende hofteeksperter tilknyttet, så AaB har naturligvis kunnet trække på meget solid fagekspertise.

FCM spiller langt flere kampe på en sæson end AaB, og har en trup bygget op omkring lav grundløn, med præstationsmål og resultatbonusser. Ergo er der intet unormalt i det.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Skadestråden

Indlæg af doukas » 31. mar 2021, 17:07

Flashback til Rasmus Jönsson.

Lige om lidt. Han skal bare lige have et par kampe. Så kommer Hiljemark på 100 %. Så bliver det godt!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Skadestråden

Indlæg af Mephisto2 » 31. mar 2021, 20:15

Julgranen skrev:
31. mar 2021, 16:53
Mephisto2 skrev:
31. mar 2021, 15:56
Ekstremt ked af at sige, hvad sagde jeg: Men hvad sagde jeg!

Hiljemark bliver pr minut det dyreste indkøb i klubbens historie. Og det værste er, man faktisk godt vidste, der var en risiko. Hvorfor skulle FCM ellers kun have tilbudt kontrakt efter antal spillede kampe! 🤯🤯🤯

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... 822ba1434a
Og lige en sidste gang for Prins Knud:

Hiljemarks “hoftesvaghed” har været kendt siden teenageårene, men har altså ikke forhindret ham i at spille et hav af kampe i ligaer hvor der stilles helt andre krav til fysikken.
Der er en risiko ved alle fodboldspillere - den var hverken større eller mindre ved Hiljemark, end den er ved at spille med f.eks. Jakob Ahlmann.

Aalborg Universitetshospital har desuden nogle af Europas førende hofteeksperter tilknyttet, så AaB har naturligvis kunnet trække på meget solid fagekspertise.

FCM spiller langt flere kampe på en sæson end AaB, og har en trup bygget op omkring lav grundløn, med præstationsmål og resultatbonusser. Ergo er der intet unormalt i det.
Hverken du eller jeg ved jo, hvilke læger AaB måtte have inddraget. Eller hvordan deres konklusion blev.

Man kan kun konstatere, han er langtidsskadet i samme område, han har en kronisk lidelse. Dr Google fortæller denne lidelse kan være generelt svækkende og lettere give den aktuelle skade.

Man skal ikke være Sherlock Holmes for at regne ud, de to ting hænger sammen.

Om der så ved kontaktindgåelse var 1% eller 99% risiko for en skade som den aktuelle, ved ingen på Debatside. Men FCM sagde altså NEJ til en kontrakt på alm vilkår, mens vi sagde ja.

Vi tog en risiko og ser ud til at tabe. Så simpelt er det - og så dumt var det af IAO at bruge så stor en del af budgettet på at gamble. Det kan i sidste ende koste en nedrykning, da vi så ikke havde råd til andre næsten lige så gode spillere.

Ingen er mere trist over det end jeg (måske OH og IAO), men det er altså den klare konklusion.

Over and out herfra.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Skadestråden

Indlæg af Julgranen » 31. mar 2021, 20:37

Mephisto2 skrev:
31. mar 2021, 20:15
Hverken du eller jeg ved jo, hvilke læger AaB måtte have inddraget. Eller hvordan deres konklusion blev.

Man kan kun konstatere, han er langtidsskadet i samme område, han har en kronisk lidelse. Dr Google fortæller denne lidelse kan være generelt svækkende og lettere give den aktuelle skade.

Man skal ikke være Sherlock Holmes for at regne ud, de to ting hænger sammen.

Om der så ved kontaktindgåelse var 1% eller 99% risiko for en skade som den aktuelle, ved ingen på Debatside. Men FCM sagde altså NEJ til en kontrakt på alm vilkår, mens vi sagde ja.

Vi tog en risiko og ser ud til at tabe. Så simpelt er det - og så dumt var det af IAO at bruge så stor en del af budgettet på at gamble. Det kan i sidste ende koste en nedrykning, da vi så ikke havde råd til andre næsten lige så gode spillere.

Ingen er mere trist over det end jeg (måske OH og IAO), men det er altså den klare konklusion.

Over and out herfra.
Du kender vist ikke Hiljemarks kontraktvilkår?

Ja, Google siger at fodboldspillere på linje med andre udøvere af kontaktsport er udsatte, og lister folk med artrose op som en af flere der også kan være udsatte. Men en slagskade på ydersiden af knoglen har vist intet med leddene at gøre.

Man skal ikke være Sherlock Holmes for at se, at du konstruerer noget der giver mening for dig.

Vi tog ikke en større risiko, end ved at satse på Ahlmann efter hans korsbåndsskade. Eller ved at satse på Thelander.

Så stor del af budgettet... du er med på at han får dobbelt så meget som reservespiller Magnus C., ikke? Det er ikke fordi han render rundt til 5 mio. om året.
Så selvfølgelig er det ikke ene og alene Hiljemark der kan koste noget som helst, det kan derimod din ven Allan Gaardes sammensætning af truppen, som vi stadig i høj grad er ved at rydde op efter.

FCM sagde at Hiljemark, på lige fod med mange andre i FCM's trup, skulle på en præstationsbaseret kontrakt. Og FCM jagtede ham gennem 3 vinduer, trods kendskab til hans nedarvede hofteproblemer, så mere afskrækkede var de vist heller ikke.
Desuden spiller FCM langt flere kampe end vi gør, hvorfor de stiller større fysiske krav til spillerne end vi gør.

Bocajunior1
Junior
Junior
Indlæg: 69
Tilmeldt: 7. feb 2021, 08:27
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: Skadestråden

Indlæg af Bocajunior1 » 31. mar 2021, 20:58

Inges sammensætning af truppen, er da heller ikke noget at råbe hurra for. 2 spillere af niveau. Pedro dog med faldende niveau og Oscar med den berømte skade. De andre spillere var helt unødvendige at hente.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Skadestråden

Indlæg af Fromthecradle » 31. mar 2021, 21:40

Julgranen skrev:
31. mar 2021, 20:37

Man skal ikke være Sherlock Holmes for at se, at du konstruerer noget der giver mening for dig.
Det man siger...

Hvorfor i alverden skal der snakkes Gaarde og Magnus hver eneste gang nogen er bare det mindste kritiske overfor IAO eller Cifuentes?

I OH sagen er det da indlysende at man tog en chance. Foreløbigt har man tabt, men der er vel fortsat håb om at han kan spille i næste sæson. I øvrigt har IAO jo ikke kunnet indgå en sådan kontrakt uden godkendelse fra Direktør og formentlig også bestyrelse.
You pay for this?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Skadestråden

Indlæg af Julgranen » 31. mar 2021, 22:43

Fromthecradle skrev:
31. mar 2021, 21:40
Hvorfor i alverden skal der snakkes Gaarde og Magnus hver eneste gang nogen er bare det mindste kritiske overfor IAO eller Cifuentes?
Man kan ikke bygge et indlæg op omkring præmissen, at Hiljemark er så dyrt aflønnet at han har stået i vejen for andre indkøb, når sandheden er at vi åbenbart aflønner vores reservespillere med godt det halve.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Skadestråden

Indlæg af Hovedet » 31. mar 2021, 23:02

Det har ellers været den bedste uge for AaB længe; vi har ikke spillet...

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Skadestråden

Indlæg af Julgranen » 31. mar 2021, 23:26

Hovedet skrev:
31. mar 2021, 23:02
Det har ellers været den bedste uge for AaB længe; vi har ikke spillet...
Ja, rart med en uge uden et solidt los i bollerne :-)

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Skadestråden

Indlæg af AnyFellow » 1. apr 2021, 09:34

Fromthecradle skrev:
31. mar 2021, 21:40
Julgranen skrev:
31. mar 2021, 20:37

Man skal ikke være Sherlock Holmes for at se, at du konstruerer noget der giver mening for dig.
Det man siger...

Hvorfor i alverden skal der snakkes Gaarde og Magnus hver eneste gang nogen er bare det mindste kritiske overfor IAO eller Cifuentes?

I OH sagen er det da indlysende at man tog en chance. Foreløbigt har man tabt, men der er vel fortsat håb om at han kan spille i næste sæson. I øvrigt har IAO jo ikke kunnet indgå en sådan kontrakt uden godkendelse fra Direktør og formentlig også bestyrelse.
Det er jo netop præmissen om at man tog en chance, der ikke er enighed om, altså hvorvidt OH’s nuværende skade har nogen som helst sammenhæng med hans tidligere hofteproblemer.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Skadestråden

Indlæg af Buzz Killington » 1. apr 2021, 09:39

Julgranen skrev:
31. mar 2021, 22:43
Fromthecradle skrev:
31. mar 2021, 21:40
Hvorfor i alverden skal der snakkes Gaarde og Magnus hver eneste gang nogen er bare det mindste kritiske overfor IAO eller Cifuentes?
Man kan ikke bygge et indlæg op omkring præmissen, at Hiljemark er så dyrt aflønnet at han har stået i vejen for andre indkøb, når sandheden er at vi åbenbart aflønner vores reservespillere med godt det halve.
Det er ikke sådan økonomi fungerer, ikke for en virksomhed og forhåbentlig heller ikke for din egen husholdning.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar