Skadestråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Skadestråden

Indlæg af Julgranen » 1. apr 2021, 10:29

Buzz Killington skrev:
1. apr 2021, 09:39
Det er ikke sådan økonomi fungerer, ikke for en virksomhed og forhåbentlig heller ikke for din egen husholdning.
Du ved vist godt hvad jeg mente.
Hvis vores reservespillere aflønnes med 1,2 mio. mindre end Hiljemark, så fortæller det lidt om, at han ikke er specielt dyr. Han er godt og vel på linje med en 6 andre spillere i AaB. Ergo er der absolut intet belæg for at påstå, at han skulle være ekstraordinært dyr og have stået i vejen for at vi kunne købe andre spillere.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Skadestråden

Indlæg af doukas » 1. apr 2021, 12:05

Julgranen skrev:
1. apr 2021, 10:29
Buzz Killington skrev:
1. apr 2021, 09:39
Det er ikke sådan økonomi fungerer, ikke for en virksomhed og forhåbentlig heller ikke for din egen husholdning.
Du ved vist godt hvad jeg mente.
Hvis vores reservespillere aflønnes med 1,2 mio. mindre end Hiljemark, så fortæller det lidt om, at han ikke er specielt dyr. Han er godt og vel på linje med en 6 andre spillere i AaB. Ergo er der absolut intet belæg for at påstå, at han skulle være ekstraordinært dyr og have stået i vejen for at vi kunne købe andre spillere.
Kan godt være jeg ikke har fulgt særlig godt med, hvordan ved vi med sikkerhed, at Hiljemark tjener 2,4 mio om året og MC det halve??
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14744
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Skadestråden

Indlæg af Hanga » 1. apr 2021, 12:15

doukas skrev:
1. apr 2021, 12:05
Julgranen skrev:
1. apr 2021, 10:29
Buzz Killington skrev:
1. apr 2021, 09:39
Det er ikke sådan økonomi fungerer, ikke for en virksomhed og forhåbentlig heller ikke for din egen husholdning.
Du ved vist godt hvad jeg mente.
Hvis vores reservespillere aflønnes med 1,2 mio. mindre end Hiljemark, så fortæller det lidt om, at han ikke er specielt dyr. Han er godt og vel på linje med en 6 andre spillere i AaB. Ergo er der absolut intet belæg for at påstå, at han skulle være ekstraordinært dyr og have stået i vejen for at vi kunne købe andre spillere.
Kan godt være jeg ikke har fulgt særlig godt med, hvordan ved vi med sikkerhed, at Hiljemark tjener 2,4 mio om året og MC det halve??
Det ved vi heller ikke. Mig bekendt har én bruger påstået at kende MCs løn og det er så åbenbart gjort til en sandhed.

Jeg tror ikke på at han tjener så meget. Og selv hvis han gør, er det irrelevant for hvad vi har fået ud af Hiljemark, der alt andet lige trækker en top 3 løn i AaB.

Krydser fingre for at der ikke viser sig at være nye varige komplikationer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Skadestråden

Indlæg af Brodernumsi » 1. apr 2021, 12:19

Hanga skrev:
1. apr 2021, 12:15
doukas skrev:
1. apr 2021, 12:05
Julgranen skrev:
1. apr 2021, 10:29
Buzz Killington skrev:
1. apr 2021, 09:39
Det er ikke sådan økonomi fungerer, ikke for en virksomhed og forhåbentlig heller ikke for din egen husholdning.
Du ved vist godt hvad jeg mente.
Hvis vores reservespillere aflønnes med 1,2 mio. mindre end Hiljemark, så fortæller det lidt om, at han ikke er specielt dyr. Han er godt og vel på linje med en 6 andre spillere i AaB. Ergo er der absolut intet belæg for at påstå, at han skulle være ekstraordinært dyr og have stået i vejen for at vi kunne købe andre spillere.
Kan godt være jeg ikke har fulgt særlig godt med, hvordan ved vi med sikkerhed, at Hiljemark tjener 2,4 mio om året og MC det halve??
Det ved vi heller ikke. Mig bekendt har én bruger påstået at kende MCs løn og det er så åbenbart gjort til en sandhed.

Jeg tror ikke på at han tjener så meget. Og selv hvis han gør, er det irrelevant for hvad vi har fået ud af Hiljemark, der alt andet lige trækker en top 3 løn i AaB.

Krydser fingre for at der ikke viser sig at være nye varige komplikationer.
Nemlig, én bruger har udtalt, at MC tjener 1 million. Det har Julgranen så gjort til en sandhed og nu oppet med 20%.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2011
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Skadestråden

Indlæg af 9520AaB » 1. apr 2021, 13:10

Julgranen skrev:
Fromthecradle skrev:
31. mar 2021, 21:40
Hvorfor i alverden skal der snakkes Gaarde og Magnus hver eneste gang nogen er bare det mindste kritiske overfor IAO eller Cifuentes?
Man kan ikke bygge et indlæg op omkring præmissen, at Hiljemark er så dyrt aflønnet at han har stået i vejen for andre indkøb, når sandheden er at vi åbenbart aflønner vores reservespillere med godt det halve.
Er det ikke lige før at reserven har spillet flere minutter i år, end Hiljemark??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Skadestråden

Indlæg af Buzz Killington » 1. apr 2021, 14:23

Julgranen skrev:
1. apr 2021, 10:29
Buzz Killington skrev:
1. apr 2021, 09:39
Det er ikke sådan økonomi fungerer, ikke for en virksomhed og forhåbentlig heller ikke for din egen husholdning.
Du ved vist godt hvad jeg mente.
Hvis vores reservespillere aflønnes med 1,2 mio. mindre end Hiljemark, så fortæller det lidt om, at han ikke er specielt dyr. Han er godt og vel på linje med en 6 andre spillere i AaB. Ergo er der absolut intet belæg for at påstå, at han skulle være ekstraordinært dyr og have stået i vejen for at vi kunne købe andre spillere.
Jeg ved godt hvad du mener. Men jeg forstår simpelthen ikke din tankegang eller påskudet for at nævne MC og andre. Hvis jeg køber en ny bil til 500.000 der ikke virker, så belaster den godt nok budgettet alvorligt selvom jeg har en til 250.000 stående i garagen der heller ikke virker. Og det bliver aldrig nogensinde et fornuftigt køb af at jeg har lavet dårlige køb tidligere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14744
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Skadestråden

Indlæg af Hanga » 11. apr 2021, 13:24

Så fik vi en status på Hiljemark.

Der er tale om en mindre muskelskade, som dog stadig stiller spørgsmålstegn ved, om han når at få flere kampe i denne sæson.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nu-h ... 25c03d3cc7
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Skadestråden

Indlæg af Julgranen » 11. apr 2021, 13:55

Hanga skrev:
11. apr 2021, 13:24
Så fik vi en status på Hiljemark.

Der er tale om en mindre muskelskade, som dog stadig stiller spørgsmålstegn ved, om han når at få flere kampe i denne sæson.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nu-h ... 25c03d3cc7
Kan samtidig se at AaB's "nye" læge er speciallæge i reumatologi - hvorfor han er ekspert i bl.a. slidgigt i hofteled. Han har bl.a. arbejdet og forsket ved idrætsmedicinsk klinik, og er læge for kvindelandsholdet.
Med andre ord, så er fagligheden altså fuldt ud på plads til at bedømme Hiljemarks fysik, skadeshistorik mm.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Skadestråden

Indlæg af doukas » 11. apr 2021, 14:02

Hanga skrev:
11. apr 2021, 13:24
Så fik vi en status på Hiljemark.

Der er tale om en mindre muskelskade, som dog stadig stiller spørgsmålstegn ved, om han når at få flere kampe i denne sæson.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nu-h ... 25c03d3cc7
Hvis han ikke får flere kampe i denne sæson, så er status:
  • Spilletid i 7 ud af 28 kampe (kun Superligaen)
  • 5 i startopstillingen
  • 445 minutters spilletid
På alle måder en miserabel 1. sæson. Må godt nok håbe næste sæson bliver bedre.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Skadestråden

Indlæg af Mephisto2 » 11. apr 2021, 14:07

Hanga skrev:
11. apr 2021, 13:24
Så fik vi en status på Hiljemark.

Der er tale om en mindre muskelskade, som dog stadig stiller spørgsmålstegn ved, om han når at få flere kampe i denne sæson.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nu-h ... 25c03d3cc7
Vi krydser fingre...

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Skadestråden

Indlæg af Julgranen » 11. apr 2021, 14:36

doukas skrev:
11. apr 2021, 14:02
På alle måder en miserabel 1. sæson. Må godt nok håbe næste sæson bliver bedre.
De sidste 10 år har han kun 1 gang spillet færre end 10 kampe på en sæson, og det var da han var i Elfsborg som 18-årig. Så det er ikke fordi at denne periode i AaB er normal kost.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Skadestråden

Indlæg af doukas » 11. apr 2021, 14:59

Julgranen skrev:
11. apr 2021, 14:36
doukas skrev:
11. apr 2021, 14:02
På alle måder en miserabel 1. sæson. Må godt nok håbe næste sæson bliver bedre.
Så det er ikke fordi at denne periode i AaB er normal kost.
Nej, det ville også være under al kritik at signe ham, hvis det var.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Skadestråden

Indlæg af Julgranen » 11. apr 2021, 15:19

doukas skrev:
11. apr 2021, 14:59
Nej, det ville også være under al kritik at signe ham, hvis det var.
Ja, hvis man kan se ind i fremtiden og forudsige hvornår spillere bliver skadet - men den evne er der mig bekendt ingen der har.

Han fik spilletid i 7 af 8 mulige kampe for Dinamo Moskva i 2. halvdel af 2020, så det er ikke ligefrem fordi det er en specielt fjern fortid. Alene derfor er det også lidt komisk, at brugere herinde har så travlt med at FC Midtjylland ville have en præstationsbaseret kontrakt med ham - medmindre man mener at russerne brugte en skadet spiller :thumbsup:
Hvis han kunne spille i Rusland kort tid inden han ankom til Aalborg, så kunne han naturligvis også spille hos AaB. Bare ærgerligt at han blev skadet i en duel.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14744
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Skadestråden

Indlæg af Hanga » 20. apr 2021, 16:27

Cifuentes leverer opdatering på Hilje.
- Oscar er stadig i den sidste fase af sin rehabiliteringsfase. Håbet er, at han kan træne fuldt med fra næste uge, siger AaB-træneren.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/sids ... M5JUyKTnzA
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Skadestråden

Indlæg af gravballe » 6. maj 2021, 19:57

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/sjae ... 14e7007967

Oscar trænede med igen :aabfan: nu skal man ikke forcere ham, det er bedre han bliver helt frist, så han er med fra næste season, end vi skal igennem det her hele næste season også.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Skadestråden

Indlæg af Yankee » 7. maj 2021, 12:40

gravballe skrev:
6. maj 2021, 19:57
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/sjae ... 14e7007967

Oscar trænede med igen :aabfan: nu skal man ikke forcere ham, det er bedre han bliver helt frist, så han er med fra næste season, end vi skal igennem det her hele næste season også.
Ja, men det er også vigtigt at han får nogle kampe før sommerpausen. Ellers ender der med at være gået næsten 10 måneder siden han har spillet når næste sæson starter. Så det optimale vil være at han når at få 1-2 indhop og 1-2 starter hvor han måske bliver pillet ud efter 60 min.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Skadestråden

Indlæg af Kenneth K » 25. maj 2021, 09:59

Der er ikke endnu noget ude omkring Lucas' skade, er der? Han blev ikke eventuelt scannet allerede i går?

Fuldstændig ubærligt, hvis det er et korsbånd, der er røget. :'(

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Skadestråden

Indlæg af Pastorius » 25. maj 2021, 10:37

Kenneth K skrev:
25. maj 2021, 09:59
Der er ikke endnu noget ude omkring Lucas' skade, er der? Han blev ikke eventuelt scannet allerede i går?

Fuldstændig ubærligt, hvis det er et korsbånd, der er røget. :'(
De kan nok ikke scanne hvis knæet er hævet, så der går nok et par dage. Desuden er der GDPR - så det er ikke sikkert vi får en klar og utvetydig melding på skadens omfang.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Skadestråden

Indlæg af Kenneth K » 25. maj 2021, 10:40

Pastorius skrev:
25. maj 2021, 10:37
Kenneth K skrev:
25. maj 2021, 09:59
Der er ikke endnu noget ude omkring Lucas' skade, er der? Han blev ikke eventuelt scannet allerede i går?

Fuldstændig ubærligt, hvis det er et korsbånd, der er røget. :'(
De kan nok ikke scanne hvis knæet er hævet, så der går nok et par dage.
Good point.
Pastorius skrev:Desuden er der GDPR - så det er ikke sikkert vi får en klar og utvetydig melding på skadens omfang.
Nå nej... for helvede, altså. Men noget bliver de vel nødt til at melde ud, hvis der venter ham omtrent 10 måneder på tribunen.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1566
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Skadestråden

Indlæg af dyhrmaN » 25. maj 2021, 11:15

Kenneth K skrev:
25. maj 2021, 10:40
Pastorius skrev:
25. maj 2021, 10:37
Kenneth K skrev:
25. maj 2021, 09:59
Der er ikke endnu noget ude omkring Lucas' skade, er der? Han blev ikke eventuelt scannet allerede i går?

Fuldstændig ubærligt, hvis det er et korsbånd, der er røget. :'(
De kan nok ikke scanne hvis knæet er hævet, så der går nok et par dage.
Good point.
Pastorius skrev:Desuden er der GDPR - så det er ikke sikkert vi får en klar og utvetydig melding på skadens omfang.
Nå nej... for helvede, altså. Men noget bliver de vel nødt til at melde ud, hvis der venter ham omtrent 10 måneder på tribunen.
GDPR gælder vel kun i det tilfælde, at Lucas ikke er indforstået med, at der kommunikeres åbent omkring hans skade. Så i sidste bestemmer Lucas, hvad der må siges, og hvad der ikke må.
GDPR betyder jo ikke, at man ikke må sige noget, det betyder blot, at man skal sikre sig, at man har opnået det rigtige samtykke til det.

Besvar