Skadestråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Skadestråden

Indlæg af Uldahl » 25. sep 2021, 17:20

R Rosenberg skrev:
25. sep 2021, 17:02
Aalborg frederikshavner skrev:
25. sep 2021, 14:36
R Rosenberg skrev:
25. sep 2021, 11:39
jonas386 skrev:
25. sep 2021, 11:00
Lyfe skrev:
25. sep 2021, 10:24
Fin artikel på nordjyske idag med status på Lucas og så elsker jeg bare når han siger at han vil over og stå på Vesttribunen men først når han kan hoppe. Fan scenen idag er allerede blevet super god men en af de ting jeg netop synes vi mangler er at spillerne blander sig mere, så vil elske og se vores anfører stå blandt romerlys og synge med.
Hvordan ser en tidshorisont ud? Og siger han noget ift hvor alvorlig skaden var i første omgang?
Kan se, at han er begyndt at løbe igen, og der var da også en herinde der sagde at det gik betydeligt bedre med genoptræningen end forventet. Så måske vi kan se frem til Lucas allerede i de første kampe i foråret :aabfan:

I øvrigt tror jeg, at det er vigtigt at Lucas kommer ind på et hold der fungerer og netop bliver den spiller der gør et godt hold til et superhold.
Skulle Lucas ikke komme tilbage på 100% (det kan han sagtens), så vil han stadig være en kæmpemæssig gevinst. Og ja, hvis det kører derudad, når han er tilbage, vil hans rolle netop bare blive dén forskel, der kan gøre hele forskellen.
Nu stiller jeg lige et 'farligt' spørgsmål, alle kan se at Andersen er en fantastisk fodboldspiller men kan det tænkes at vi har et stærkere hold uden Andersen?

Andersens individuelle kvaliteter er indiskutable men som hold kan jeg godt tænke at vi står bedre på banen uden Andersen, derudover kan det nogle gange godt virke som en sovepude når Andersen er med forstået på den måde at meget er overladt til ham.
Nu er ansvaret fordelt på flere og det synes jeg har klædt holdet.
Og måske netop derfor kan Lucas være krydderiet på shawarmaen: Han kommer ind på en velfungerende maskine, hvor han kan tilbyde sit og sine spidskompetencer, men ikke skal bære alt.
Tror også han vil blive bedre for holdet når han vender retur, han har bedre legekammerater omkring sig som modstanderen er nød til at forholde sig til. Det kan blive rigtig godt med ham tilbage på holdet, og vores nye offensiv.

OrkSatme
2. div
2. div
Indlæg: 138
Tilmeldt: 3. mar 2021, 19:20
Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell

Re: Skadestråden

Indlæg af OrkSatme » 25. sep 2021, 18:46

jonas386 skrev:
25. sep 2021, 11:00
Lyfe skrev:
25. sep 2021, 10:24
Fin artikel på nordjyske idag med status på Lucas og så elsker jeg bare når han siger at han vil over og stå på Vesttribunen men først når han kan hoppe. Fan scenen idag er allerede blevet super god men en af de ting jeg netop synes vi mangler er at spillerne blander sig mere, så vil elske og se vores anfører stå blandt romerlys og synge med.
Hvordan ser en tidshorisont ud? Og siger han noget ift hvor alvorlig skaden var i første omgang?
Kan se, at han er begyndt at løbe igen, og der var da også en herinde der sagde at det gik betydeligt bedre med genoptræningen end forventet. Så måske vi kan se frem til Lucas allerede i de første kampe i foråret :aabfan:

I øvrigt tror jeg, at det er vigtigt at Lucas kommer ind på et hold der fungerer og netop bliver den spiller der gør et godt hold til et superhold.
Ja det var mig der kom med påstanden om at det går betydligt bedre og han er klar til at træne med igen slut november. Det seneste jeg har hørt er at han er kampklar fra start i forårs-sæsonen!
All Cats Are Beautyfull

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2429
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Skadestråden

Indlæg af Moen » 25. sep 2021, 18:56

Aalborg frederikshavner skrev:
25. sep 2021, 14:36
R Rosenberg skrev:
25. sep 2021, 11:39
jonas386 skrev:
25. sep 2021, 11:00
Lyfe skrev:
25. sep 2021, 10:24
Fin artikel på nordjyske idag med status på Lucas og så elsker jeg bare når han siger at han vil over og stå på Vesttribunen men først når han kan hoppe. Fan scenen idag er allerede blevet super god men en af de ting jeg netop synes vi mangler er at spillerne blander sig mere, så vil elske og se vores anfører stå blandt romerlys og synge med.
Hvordan ser en tidshorisont ud? Og siger han noget ift hvor alvorlig skaden var i første omgang?
Kan se, at han er begyndt at løbe igen, og der var da også en herinde der sagde at det gik betydeligt bedre med genoptræningen end forventet. Så måske vi kan se frem til Lucas allerede i de første kampe i foråret :aabfan:

I øvrigt tror jeg, at det er vigtigt at Lucas kommer ind på et hold der fungerer og netop bliver den spiller der gør et godt hold til et superhold.
Skulle Lucas ikke komme tilbage på 100% (det kan han sagtens), så vil han stadig være en kæmpemæssig gevinst. Og ja, hvis det kører derudad, når han er tilbage, vil hans rolle netop bare blive dén forskel, der kan gøre hele forskellen.
Nu stiller jeg lige et 'farligt' spørgsmål, alle kan se at Andersen er en fantastisk fodboldspiller men kan det tænkes at vi har et stærkere hold uden Andersen?

Andersens individuelle kvaliteter er indiskutable men som hold kan jeg godt tænke at vi står bedre på banen uden Andersen, derudover kan det nogle gange godt virke som en sovepude når Andersen er med forstået på den måde at meget er overladt til ham.
Nu er ansvaret fordelt på flere og det synes jeg har klædt holdet.
Det er jo et helt fair spørgsmål. Jeg synes ikke, det er tilfældet. Jeg synes, det handler om, at vi er blevet et langt bedre hold og er blevet langt bedre til at håndtere, når Lucas ikke er der til at trylle. Han har jo ret beset ikke været i topform i hvad der snart ligner 2 år. Han havde en fin periode sidste forår dog.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Skadestråden

Indlæg af Lyfe » 28. sep 2021, 19:45

Magnus udgik med skade idag.. Og med pedro i karantæne kan det blive en interessant opstilling på søndag
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Skadestråden

Indlæg af Danni » 28. sep 2021, 20:35

Lyfe skrev:
28. sep 2021, 19:45
Magnus udgik med skade idag.. Og med pedro i karantæne kan det blive en interessant opstilling på søndag
Tsamina mina eh eh, Robert Kakeeto!!
Tsamina mina zangalewa, han er fra Afrika
Længe leve arbejderklassen!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Skadestråden

Indlæg af jonas386 » 28. sep 2021, 20:37

Danni skrev:
28. sep 2021, 20:35
Lyfe skrev:
28. sep 2021, 19:45
Magnus udgik med skade idag.. Og med pedro i karantæne kan det blive en interessant opstilling på søndag
Tsamina mina eh eh, Robert Kakeeto!!
Tsamina mina zangalewa, han er fra Afrika
Men da også udlejet?
Mon ikke det bliver Fossum centralt ved siden af Højholt. Det blev desværre lidt hurtigere end forventet, at den tynde midtbane ville begynde at vise sine svagheder.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Skadestråden

Indlæg af Danni » 28. sep 2021, 20:40

jonas386 skrev:
28. sep 2021, 20:37
Danni skrev:
28. sep 2021, 20:35
Lyfe skrev:
28. sep 2021, 19:45
Magnus udgik med skade idag.. Og med pedro i karantæne kan det blive en interessant opstilling på søndag
Tsamina mina eh eh, Robert Kakeeto!!
Tsamina mina zangalewa, han er fra Afrika
Men da også udlejet?
Mon ikke det bliver Fossum centralt ved siden af Højholt. Det blev desværre lidt hurtigere end forventet, at den tynde midtbane ville begynde at vise sine svagheder.
Det er et godt bud. Gad vide om Prip før har prøvet pladsen.
Længe leve arbejderklassen!

Kzpr
Landshold
Landshold
Indlæg: 758
Tilmeldt: 8. dec 2005, 09:26
Geografisk sted: 9k
Kontakt:

Re: Skadestråden

Indlæg af Kzpr » 28. sep 2021, 23:26

Danni skrev:
28. sep 2021, 20:40
jonas386 skrev:
28. sep 2021, 20:37
Danni skrev:
28. sep 2021, 20:35
Lyfe skrev:
28. sep 2021, 19:45
Magnus udgik med skade idag.. Og med pedro i karantæne kan det blive en interessant opstilling på søndag
Tsamina mina eh eh, Robert Kakeeto!!
Tsamina mina zangalewa, han er fra Afrika
Men da også udlejet?
Mon ikke det bliver Fossum centralt ved siden af Højholt. Det blev desværre lidt hurtigere end forventet, at den tynde midtbane ville begynde at vise sine svagheder.
Det er et godt bud. Gad vide om Prip før har prøvet pladsen.
Var det ikke nærmest der han lå mod Lyngby i pokalen?
we'll always go down fighting....

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Skadestråden

Indlæg af AnyFellow » 29. sep 2021, 11:16

Kzpr skrev:
28. sep 2021, 23:26
Danni skrev:
28. sep 2021, 20:40
jonas386 skrev:
28. sep 2021, 20:37
Danni skrev:
28. sep 2021, 20:35
Lyfe skrev:
28. sep 2021, 19:45
Magnus udgik med skade idag.. Og med pedro i karantæne kan det blive en interessant opstilling på søndag
Tsamina mina eh eh, Robert Kakeeto!!
Tsamina mina zangalewa, han er fra Afrika
Men da også udlejet?
Mon ikke det bliver Fossum centralt ved siden af Højholt. Det blev desværre lidt hurtigere end forventet, at den tynde midtbane ville begynde at vise sine svagheder.
Det er et godt bud. Gad vide om Prip før har prøvet pladsen.
Var det ikke nærmest der han lå mod Lyngby i pokalen?
Kan se at MC er med i dagens træning på AaB's instagram, så der er nok ikke de store problemer i forhold til om han kan spille søndag.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Skadestråden

Indlæg af Mephisto2 » 29. sep 2021, 15:09


Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Skadestråden

Indlæg af Julgranen » 29. sep 2021, 15:19

Mephisto2 skrev:
29. sep 2021, 15:09
Så er der nyt bone bruise :| :| :| :|

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/her- ... elingsknap
Det er så nok også en af de mest almindelige skader i al kontaktsport.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Skadestråden

Indlæg af Funky » 29. sep 2021, 16:52

Julgranen skrev:
29. sep 2021, 15:19
Mephisto2 skrev:
29. sep 2021, 15:09
Så er der nyt bone bruise :| :| :| :|

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/her- ... elingsknap
Det er så nok også en af de mest almindelige skader i al kontaktsport.
Men det har ikke været for sjov når manden ligefrem måtte bruge nogle timer på hospitalet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Skadestråden

Indlæg af Hanga » 29. sep 2021, 17:11

Mephisto2 skrev:
29. sep 2021, 15:09
Så er der nyt bone bruise :| :| :| :|

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/her- ... elingsknap
Beklager at måtte skuffe dig, men han mener selv det er småting og at han er klar igen i løbet af et par dage.

http://attenfemogfirsvibes.dk/kort-opda ... ics-skade/
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Skadestråden

Indlæg af Mephisto2 » 29. sep 2021, 20:07

Hanga skrev:
29. sep 2021, 17:11
Mephisto2 skrev:
29. sep 2021, 15:09
Så er der nyt bone bruise :| :| :| :|

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/her- ... elingsknap
Beklager at måtte skuffe dig, men han mener selv det er småting og at han er klar igen i løbet af et par dage.

http://attenfemogfirsvibes.dk/kort-opda ... ics-skade/
Det ville jeg bestemt ikke være skuffet over.

Men der går altså Komiske Ali i den, når et bone bruise - som mig bekendt kun èn anden AaB-spiller har haft - og en tur på hospitalet udlægges som helt udramatisk og hverdagskost.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Skadestråden

Indlæg af Julgranen » 29. sep 2021, 20:36

Mephisto2 skrev:
29. sep 2021, 20:07
Det ville jeg bestemt ikke være skuffet over.

Men der går altså Komiske Ali i den, når et bone bruise - som mig bekendt kun èn anden AaB-spiller har haft - og en tur på hospitalet udlægges som helt udramatisk og hverdagskost.
Bone bruise sker da ofte på en sæson - det er jo bare udtryk for et voldsomt slag på knoglen.
Som sagt, nok en af de mest almindelige skader i kontaktsport.
Det er jo ikke anderledes end med et voldsomt trælår. Det skal man altid tage alvorligt, pga. mulige blødninger.
Derfor er det stadig udramatisk, når manden er tilbage i træning om et par dage.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2429
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Skadestråden

Indlæg af Moen » 29. sep 2021, 21:34

Hanga skrev:
29. sep 2021, 17:11
Mephisto2 skrev:
29. sep 2021, 15:09
Så er der nyt bone bruise :| :| :| :|

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/her- ... elingsknap
Beklager at måtte skuffe dig, men han mener selv det er småting og at han er klar igen i løbet af et par dage.

http://attenfemogfirsvibes.dk/kort-opda ... ics-skade/
“Med disse ord vil han med stor sandsynlig være klar til søndagens hjemmebanekamp i mod SønderjyskE” er i øvrigt en fri fortolkning. Ingen ved, om han er klar efter denne “recovery period” eller om han skal spilles igang.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Skadestråden

Indlæg af R Rosenberg » 29. sep 2021, 22:00

Mephisto2 skrev:
29. sep 2021, 20:07
Hanga skrev:
29. sep 2021, 17:11
Mephisto2 skrev:
29. sep 2021, 15:09
Så er der nyt bone bruise :| :| :| :|

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/her- ... elingsknap
Beklager at måtte skuffe dig, men han mener selv det er småting og at han er klar igen i løbet af et par dage.

http://attenfemogfirsvibes.dk/kort-opda ... ics-skade/
Det ville jeg bestemt ikke være skuffet over.

Men der går altså Komiske Ali i den, når et bone bruise - som mig bekendt kun èn anden AaB-spiller har haft - og en tur på hospitalet udlægges som helt udramatisk og hverdagskost.
Det begynder altså at blive en smule trættende med den dagsorden. Kunne du ikke i det mindste gøre dig selv (og alle os andre) den tjeneste at søge lidt viden, inden du himler op og bruger det som vand på din mølle?
Altså, bare Google vil være fint. Du behøver ikke at dykke ned i 'Ortopædkirurgi i klinisk praksis', bare Google er fint.

Bone bruise er intet andet end et slag på en knogle, som så kan medføre forskellige sideeffekter - oftest væskeansamling eller blødning omkring slaget. Som regel giver det ikke andet end et par dages omhed.
Alle mennesker, inklusive fodboldspillere, oplever det af og til, hvad enten det er i hjemmet, i swingerklubben, i børnehaven eller på værtshuset.

Og en tur på hospitalet? Jeg ved ikke, om du nogensinde har siddet og ventet på røntgen. Det kan ofte være en lang seance, så måske du ikke behøver at udlede en masse af det.
Ædruelighedens stemme

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Skadestråden

Indlæg af Legum Magister » 17. okt 2021, 19:33

Bold.dk skrev noget om, at Lucas er eneste AaB'er på skadeslisten, hvilket - såfremt det er korrekt - må betyde, at Rufo er på vej tilbage. Er der nogen der ved, om han er ved at få spilletid på reserveholdet?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Skadestråden

Indlæg af Pastorius » 17. okt 2021, 19:36

Legum Magister skrev:Bold.dk skrev noget om, at Lucas er eneste AaB'er på skadeslisten, hvilket - såfremt det er korrekt - må betyde, at Rufo er på vej tilbage. Er der nogen der ved, om han er ved at få spilletid på reserveholdet?
Der er selvfølgelig også den teoretiske mulighed at københavnermedierne ikke har styr på en skid.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Skadestråden

Indlæg af Pastorius » 17. okt 2021, 19:38

Pastorius skrev:
Legum Magister skrev:Bold.dk skrev noget om, at Lucas er eneste AaB'er på skadeslisten, hvilket - såfremt det er korrekt - må betyde, at Rufo er på vej tilbage. Er der nogen der ved, om han er ved at få spilletid på reserveholdet?
Der er selvfølgelig også den teoretiske mulighed at københavnermedierne ikke har styr på en skid.
Ok, jeg kan se at AaB skriver det samme, så er han nok på vej tilbage.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar