Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Indlæg af Simon » 16. apr 2013, 09:51

AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Efter en fantastisk præstation mod OB, gælder det så storsnuderne fra det sjællandske. Kan vi fortsætte de takter fra kampen mod fynboerne, er der ingen tvivl om at Kjøvenhavnerne får kamp til stregen. Man så dog at Nordsjælland (som efter min mening spillede en ganske fornuftig kamp) i mandags alligevel måtte se sig besejret 3-2. Så ingen tvivl om at vi får det svært, men kampen viste dog også at løverne er til at snakke med.
Med en tvivlsom Ahlmann i forsvaret som, efter min mening, har haft et stærkt forår vil vi uden tvivl se en Patrick K. i spil på den plads. Alternativet kunne være som set før at en Lasse rykkes på backen og Thelander i midterforsvaret. Det tror jeg dog næppe, da den konstellation ikke er set tidligere.
På midtbanen vil en Rasmus Würtz også blive savnet, da også han har haft et godt forår og alternativet må i dette tilfælde blive en Due eller Wichmann (med en smule omrokeringer). På midtbanen kan vi ikke komme udenom en Nicolaj Thomsen som også har haft et godt forår. Augo vil også være at finde i start 11’eren og han er da også så småt ved at finde sig selv efter hans skade. Kusk starter inde selvom jeg stadig mener at han alt for ofte har det med at falde ud af kampene ind i mellem. På hans gode dage er han en af de bedste som man finder i suppen, men samtidig er han på hans dårlige dage nærmest usynlig og samtidig mangler han en del kropsmæssigt og er for let at skubbe væk i mand-mand situationer.
Helt fremme er der ingen tvivl om at en Frederiksen fortjener genvalg efter hans to mål i Odense og vi kommer heller ikke udenom vores topscorer Helenius

Så opstillingen må, efter min mening, se ud som følger:

Nikolaj Larsen
Dalsgaard KEP Lasse Ahlmann/PK
Kusk Wichmann Augo Thomsen
Helenius Søren F.

Jeg håber at vi kan drille Fuck'erne bare en smule og jeg vil være tilfreds hvis vi kan hive et point hjem mod dem.

Hvad mener I?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Indlæg af MrBangDK » 16. apr 2013, 10:01

Jeg lå med min "man flu" og så kampen i går.. svækket og evig bitter over, at jeg ikke kom til Odense pga. sygdom. Med det in mente, var kampen rent tidsfordriv, men jeg kunne alligevel ikke lade være med at være en smule irriteret over, at der ikke lige kunne komme en snært af spænding om 1. og 2. pladsen. Anyways...

Det jeg så i går er, at FCK er pisse hurtige på kanterne, når de får slået deres bolde rigtigt. Jeg frygter lidt, om vores forsvar kan dæmme op for det. Kan de det, så er FCK til at tale med. Men det kommer til at kræve meget fokus og 120% indsats på alle pladser.

Jeg sælger også gerne kampen for 1 point. Vi skal selvfølgelig gå efter sejren, og hvis vi kan finde samme skarphed og vilje frem, som vi så i kampen mod OB, så kan det også godt lade sig gøre at hive alle 3 point hjem. Man kan jo håbe, at FCK spillerne er så overbeviste om at titlen er i hus, at de ikke giver sig 100%!

Til alle der skal på stadion - god kamp! Giv den MAX gas!! (uden røg og blus - tak!! :P )

/Bang

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Indlæg af BoomZ0R » 16. apr 2013, 10:05

Jeg synes dog det er værd at nævne at Wiland er ude, hvilket burde gøre det lidt mere usikkert nede bagud hos FCK. På nuværende tidspunkt vil jeg også være tilfreds med 1 point, men jeg kan sagtens forestille mig at det kunne blive en kamp, hvor jeg bagefter vil mene vi skal have alle 3 point.

Samme vilje og fight som imod OB, så skal det sq nok blive godt!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Indlæg af astonvilla » 16. apr 2013, 10:10

Nu er det ret tidligt at komme med bud på en startopstilling da der er (som du skriver) nogle ubesvarede spørgsmål.
Bl.a.: Står Augo til karantæne eller ej? Jeg skulle mene han var med - men det kunne være rart at få verificeret. Due fik også sin 3. advarsel - men går ud fra han står til rådighed også. Ahlmann - ja jeg håber virkelig han blir klar, for han har været en af de allerbedste på det seneste.

Lad os nu i en vådt øjeblik drømme os til at alle mand bliver klar - så vil jeg nok gøre det lidt anderledes end du ligger op til. Jeg vil hive Thomsen - som er i storform - ind centralt ved Augo. Og så tage Due ind fra bænken. Due vil kunne tilføre nogle virkelig farlige dødbolde - og de få vi får i kampen bliver kritiske at få udnyttet.
Nu er det ikke en kritik af Kusk (for han har ikke bedt om at tage de dødbolde), men jeg er lidt træt af at se på hans ballon-bolde på hjørne og frisparksindlæg fra begge kanter. De er så bløde og umulige at arbejde med at de aldrig bliver farlige. De skal slås hårdt og præcist - som Due kan. Det vil gøre os farlige på hjørne og frispak lidt længere ude igen.

Såfremt alle mand er klar - så giver holdet lidt sig selv:

Nikolaj Larsen
Dalsgaard KEP Lasse Ahlmann
Kusk Thomsen Augo Due
Helenius Søren F.

Men lad os se længere hen på ugen hvem vi kan få med til kamp.

Jeg har (ikke noget liv) gået og holdt lidt øje med billetsalget på AaB's hjemmeside.

Billetter til rådighed til kampen (jeg har IKKE medregnet Enggaard + udeburet - kun resterende del af stadion):

Mandag kl. 11:00: 5,507 stk.
Mandag kl. 16:30: 5,356 stk.
Tirsdag kl. 9:45: 5,197 stk. (heraf nu kun 440 stk. tilbage på NordJyske tribunen)

...så det går da fremad med billetsalget. For pokker da, jeg glæder mig til en stor fest søndag aften.

UPDATE: http://www.nordjyske.dk/nyheder/ahlmann ... 4/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Augo spiller og Ahlmann har håb om at blive klar!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Indlæg af Buzz Killington » 16. apr 2013, 10:14

Thomas Kristensen har karantæne, men FCK har overflod af dygtige midtbanefolk, så det gør nok ikke det store, og da slet ikke i forhold til den svækkelse det er for os at undvære Würtz.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Indlæg af Lucas Kuskenius » 16. apr 2013, 10:36

Due fik scoret og fik en assist for reserverne mod OB. Han er i fin form, men tvivler på at Thomsen vil fylde særligt meget på den centrale midtbane. Men omvendt fylder Wichmann nok heller ikke særligt meget mere.

Mit bud ville være:

Nicolai
Dalsgaard KEP Lasse Ahlmann
Kusk Augo Thomsen Due
Helle SF

Giv Thomsen en mindre fri rolle end tidligere, og lad ham ligge lavt og spille pasninger ala den hvor Helenius scorede på mod OB. En anden mulighed er PK på den centrale. Jeg mener dog Thomsen er i bedre form, og alternativt kan Due erstattes og Thomsen ud på kanten. Jeg synes dog det er værd at prøve Due fra start.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7872
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Indlæg af Forza » 16. apr 2013, 10:48

http://www.bold.dk/nyt/Ahlmann-regner-med-FCK-kamp" onclick="window.open(this.href);return false;

Good news fra en mand i god form for tiden.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Indlæg af Klaus » 16. apr 2013, 10:55

astonvilla skrev: Jeg har (ikke noget liv) gået og holdt lidt øje med billetsalget på AaB's hjemmeside.

Billetter til rådighed til kampen (jeg har IKKE medregnet Enggaard + udeburet - kun resterende del af stadion):

Mandag kl. 11:00: 5,507 stk.
Mandag kl. 16:30: 5,356 stk.
Tirsdag kl. 9:45: 5,197 stk. (heraf nu kun 440 stk. tilbage på NordJyske tribunen)

...så det går da fremad med billetsalget. For pokker da, jeg glæder mig til en stor fest søndag aften.
Der bliver ikke udsolgt, men hvis de nuværende tal holder, tror jeg måske Nordjyske blive fyldt op. I tidligere situationer er der dog lige pludseligt kommet ekstra billetter til salg på tribunen, så man kan nok ikke helt regne med, at der kun er godt 400 billetter tilbage.

Noget helt andet er, at jeg til de sidste par kampe har mødt folk, der sælger sponsorbilletter lige udenfor billetsalgsboderne. Jeg er ikke nogen engel, men det undrer mig alligevel, at folk hellere vil købe billetter sort (og måske spare en 20'er), end betale den almindelige pris og dermed støtte AaB. Det undrer mig også lidt at kontrollørerne bare står og ser på. De plejer nok at være aktive, hvis de ser noget der ikke er tilladt.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Indlæg af MrBangDK » 16. apr 2013, 11:04

Klaus skrev:
astonvilla skrev: Jeg har (ikke noget liv) gået og holdt lidt øje med billetsalget på AaB's hjemmeside.

Billetter til rådighed til kampen (jeg har IKKE medregnet Enggaard + udeburet - kun resterende del af stadion):

Mandag kl. 11:00: 5,507 stk.
Mandag kl. 16:30: 5,356 stk.
Tirsdag kl. 9:45: 5,197 stk. (heraf nu kun 440 stk. tilbage på NordJyske tribunen)

...så det går da fremad med billetsalget. For pokker da, jeg glæder mig til en stor fest søndag aften.
Der bliver ikke udsolgt, men hvis de nuværende tal holder, tror jeg måske Nordjyske blive fyldt op. I tidligere situationer er der dog lige pludseligt kommet ekstra billetter til salg på tribunen, så man kan nok ikke helt regne med, at der kun er godt 400 billetter tilbage.

Noget helt andet er, at jeg til de sidste par kampe har mødt folk, der sælger sponsorbilletter lige udenfor billetsalgsboderne. Jeg er ikke nogen engel, men det undrer mig alligevel, at folk hellere vil købe billetter sort (og måske spare en 20'er), end betale den almindelige pris og dermed støtte AaB. Det undrer mig også lidt at kontrollørerne bare står og ser på. De plejer nok at være aktive, hvis de ser noget der ikke er tilladt.
Det er der vel ikke noget ulovligt i, så længe de ikke sælges til overpris? At man så kan gøre noget godt for AaB ved IKKE at gøre det er en helt anden sag...

Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Indlæg af Sambaman » 16. apr 2013, 12:09

Jeg tror på en AaB-sejr via godt spil og en fantastisk kullise!

Håber på følgende holdopstilling MED Ahlmann:
Larsen
Dalle - KEP - Lasse - Ahlmann
Kusk - Augo - PK - Thomsen
Helenius - SF

Håber på følgende opstilling UDEN Ahlmann:
Larsen
Dalle - KEP - Lasse - PK
Kusk - Augo - Thomsen - Due
Helenius - SF¨

God kamp til alle :aabfan:

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Indlæg af Gentleman Finn » 16. apr 2013, 13:33

Vi har helt klart en chance på hjemmebane mod fck, det er helt noget andet når det er på udebane. Efter deres sejr over fcn virker de også forholdsvis sikre på guldet, så det er ikke sikkert de gider at fighte så meget hvis de kommer bagud. Men mod ligaens bedste hold tager vi naturligvis også 1 point. Det er værd at notere sig at de har været særdeles gode i de sidste 10-15 minutter af deres kampe. Så det gælder om at komme foran i 1. halvleg eller starten af 2.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Indlæg af BoT » 16. apr 2013, 14:18

Gentleman Finn skrev: Det er værd at notere sig at de har været særdeles gode i de sidste 10-15 minutter af deres kampe. Så det gælder om at komme foran i 1. halvleg eller starten af 2.
Og således forudsiger jeg et 2-3 nederlag efter 2-0 i første halvleg til os.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Indlæg af Klaus » 16. apr 2013, 14:36

Jeg tror det bliver afgørende om vi tør spille mod dem. De sidste mange gange har vi forsøgt at spille lidt henholdende, for så at slå til på nogle hurtige kontraer (vi ikke har fået). Hvis vi skal have point, skal vi sgu ud over stepperne. Der skal gang i publikum og skraldes igennem i tacklingerne. Jeg er bange for, at vi kommer til at stå for dybt. Vi er simpelthen ikke stærke nok defensivt til at parkere bussen foran eget mål. Vores styrke er at være målsøgende og presse højt på modstanderne. Selvom vi gør alt rigtigt kan vi sagtens tabe alligevel. Men hellere tabe med "støvlerne på", fremfor et hæderligt 0-2 nederlag, hvor vi ingen chancer har haft.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Indlæg af Rams » 16. apr 2013, 14:48

Det er en fuldstændig gratis kamp for os, så drengene kan ligeså godt løbe på banen og have det sjovt. Vi har i nyere tid næsten hver gang fået en røvfuld. Skal man finde lidt trøst er det, at vi har fået en omstillingsspil igen, der vækker minder om, dengang vi spillede europæisk. Desuden synes jeg at Kent skal have stor ros få at have brugt vinterpausen til, at gøre os bedre til at holde fast i spillet og åbne et forsvar op. Men som sagt hurtige omstillinger krydret med nogle habile drøn fra distancen må være modellen.

Får vi så point med er det en bonus. Realistisk set kan vi vel håbe på 9 point i de resterende kampe, hvoraf de 3 skal falde mod Randers. Men det tror jeg så også er nok for Randers ser skidte ud, og OB tror jeg ikke rammer en stime.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Indlæg af frederikshavneren » 16. apr 2013, 15:01

Klaus skrev:Jeg tror det bliver afgørende om vi tør spille mod dem. De sidste mange gange har vi forsøgt at spille lidt henholdende, for så at slå til på nogle hurtige kontraer (vi ikke har fået). Hvis vi skal have point, skal vi sgu ud over stepperne. Der skal gang i publikum og skraldes igennem i tacklingerne. Jeg er bange for, at vi kommer til at stå for dybt. Vi er simpelthen ikke stærke nok defensivt til at parkere bussen foran eget mål. Vores styrke er at være målsøgende og presse højt på modstanderne. Selvom vi gør alt rigtigt kan vi sagtens tabe alligevel. Men hellere tabe med "støvlerne på", fremfor et hæderligt 0-2 nederlag, hvor vi ingen chancer har haft.
Spot on!

Jeg er helt enig. Tror at vi taber, men jeg håber virkelig at vi tager kampen op og gir´dem kamp til stregen. Det er bedre at falde med ære, fremfor at parkere bussen og alligevel tabe på et eller andet tilfældigt lorte mål. FCK er et rigtig godt hold, men de er ikke usårlige. FCK har lukket mål ind i alle forårets kampe og har i perioder haft defensive problemer. Vi har i mange år haft en tendens til at stå dybt og være passive i topkampe, hvilket næsten altid har resulteret i at det er gået galt på et tidspunkt. Desværre tror jeg bestemt ikke at vi skal regne med at FCK tager let på kampen, jeg er ret overbevist om at de gerne vil sikre mesterskabet så hurtigt som overhovedet muligt.

På søndag bliver det afgørende at få spillet så langt væk som overhovedet muligt fra vores eget mål, da vores defensiv er ganske vaklende til tider. Defensiven må siges at være vores akilleshæl, hvor det på søndag bl.a. gælder om at mindske antallet af FCK dødbolde og indlæg. Københavnerne er meget stærke i luftspillet, her bliver vi overmatchet, det er jeg ganske sikker på. Senest i går scorede FCK flere mål efter dødbolde mod FCN. Dels har FCK nogle spillere som er meget stærke i luftspillet, men derudover har de Pierre B. mv., som slår nogle super indlæg (ikke "ballonbolde" som Kusk ofte gør). Derudover anvender de screeninger i stor stil, ofte udført med ulovlige midler, men dommerne fløjter desværre sjældent for sådanne forseelser.

Dødbolde, indlæg til Cornelius Blisand og kontraangreb. Kan vi neutralisere disse 3 FCK styrker så tror jeg på miraklet.

Jeg håber virkelig at der kommer mange tilskuere på stadion. Der bliver desværre ikke udsolgt, men det vil være totalt pinligt hvis tilskuertallet bliver under 10.000!

Come on AaB :aabfan:

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Indlæg af 9520AaB » 16. apr 2013, 15:16

Uanset hvad, håber jeg på en startopstilling uden PK. Han holder ikke superligastandard, og slet ikke på backen. Gense kampen mod OB, og lig mærke til at da Ahlmann bliver skadet, kommer de fleste farlige gennembrud i vores venstre side. Også offside målet kommer derfra, og se gerne igen, han havde ikke behøvet at være offside for PK dækkede IKKE sin position.
Jeg ser også gerne Curth på kant istedet for Due, vi får brug for en der er bedre defensivt end Due.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Indlæg af astonvilla » 16. apr 2013, 15:18

Der er kun solg 101 billetter siden kl. 9:45 i går.
(ser bort fra Enggaard og Udeburet)

Der er 375 stk tilbage på Nordjyske og 5,096 stk tilbage i alt.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Indlæg af Klaus » 16. apr 2013, 15:20

astonvilla skrev:Der er kun solg 101 billetter siden kl. 9:45 i går.
(ser bort fra Enggaard og Udeburet)

Der er 375 stk tilbage på Nordjyske og 5,096 stk tilbage i alt.
Mener du ikke siden 9.45 i formiddag???? Du skrev da, det var sidste status :-)

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3176
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Indlæg af Gnu » 16. apr 2013, 15:26

Billede

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB – FCK søndag d. 21. april 2013

Indlæg af jernskjorten » 16. apr 2013, 15:51

frederikshavneren skrev:Jeg håber virkelig at der kommer mange tilskuere på stadion. Der bliver desværre ikke udsolgt, men det vil være totalt pinligt hvis tilskuertallet bliver under 10.000!
Totalt pinligt, ligefrem?
Tilskuertal

Alt taler for et nederlag. FCK viser i øjeblikket, at der er rigtig langt op til deres niveau. Selv i de kampe de er "presset", får de hevet sejrene hjem med lidt knofedt i slutminutterne.

Målet for kampen må være at komme igennem uden at miste den gejst og selvtillid, som de sidste par kampe har givet, så et "hæderligt" nederlag vil være til at leve med. Eftervirkningerne af OB-kampen vil fise lidt ud, hvis vi bliver kørt ud på røv og albuer på søndag.

Parker bussen!

Besvar