Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Jokeren1978
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 21. feb 2009, 13:06

Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af Jokeren1978 » 4. maj 2013, 01:52

Kasper Risgård har kontraktudløb i Silkeborg her til sommer. Bør AaB forsøge at få fat i ham som offensiv midtbanespiller?

http://www.sporten.dk/superligaen/spill ... -silkeborg" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
benz
Allstar
Allstar
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:03

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af benz » 4. maj 2013, 02:27

Jokeren1978 skrev:Kasper Risgård har kontraktudløb i Silkeborg her til sommer. Bør AaB forsøge at få fat i ham som offensiv midtbanespiller?

http://www.sporten.dk/superligaen/spill ... -silkeborg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo absolut! Han passer perfekt ind i klubben! Dog kommer det an på lønnen, vi kan ikke give det samme i løn som Silkeborg kan. Derudover kan han ikke være sikker på en startplads, men øge kampen om pladserne på midten. Har også spillet flere gode kampe på kanten. Måske en perfekt og billigere erstatning hvis Duen flyver afsted.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af le Cid » 4. maj 2013, 07:01

Hvis han er med på "ny AaB-løn", så er han meget velkommen!

Transferforumet?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af Mr. Larsen » 4. maj 2013, 07:29

Jokeren1978 skrev:Kasper Risgård har kontraktudløb i Silkeborg her til sommer. Bør AaB forsøge at få fat i ham som offensiv midtbanespiller?

http://www.sporten.dk/superligaen/spill ... -silkeborg" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvem er det han skal erstatte ??

Han er hverken bedre end Augo eller Würtz, og kanterne har vi bedre alternativer...... jeg kan ikke la vær med at tænke den tanken at du lige har set ham scorer igår imod FCN, og nu ønsker du ham til klubben, selvom han har haft en elendig sæson sammen med resten af det SIF hold som med al sandsynlighed rykker ned.

Nej tak, lad os da forhelvede heller satse på vores talenter i stedet for at sætte en halvfærdig spiller på banen, som ikke har præsteret på et højt niveau siden han forlod AaB.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af Martino » 4. maj 2013, 19:28

Mr. Larsen skrev:
Jokeren1978 skrev:Kasper Risgård har kontraktudløb i Silkeborg her til sommer. Bør AaB forsøge at få fat i ham som offensiv midtbanespiller?

http://www.sporten.dk/superligaen/spill ... -silkeborg" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvem er det han skal erstatte ??

Han er hverken bedre end Augo eller Würtz, og kanterne har vi bedre alternativer...... jeg kan ikke la vær med at tænke den tanken at du lige har set ham scorer igår imod FCN, og nu ønsker du ham til klubben, selvom han har haft en elendig sæson sammen med resten af det SIF hold som med al sandsynlighed rykker ned.

Nej tak, lad os da forhelvede heller satse på vores talenter i stedet for at sætte en halvfærdig spiller på banen, som ikke har præsteret på et højt niveau siden han forlod AaB.
Jeg ville også foretrække talenter, tror Rye og Bruhn Christensen kan blive gode, men jeg må dog sige at jeg ser Risgård som en bedre spiller end augo. Det mener jeg helt alvorligt.
Jeg savner Winsnes

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2030
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af 9520AaB » 5. maj 2013, 07:05

Af nostalgiske årsager, ja tak.
Af spillemæssige årsager, nej tak. Han er fra en svunden tid, hvor vi spillede på en anden måde.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af JFL » 5. maj 2013, 11:34

9520AaB skrev:Af nostalgiske årsager, ja tak.
Af spillemæssige årsager, nej tak. Han er fra en svunden tid, hvor vi spillede på en anden måde.
Jeg savner den tid, hvor vi havde Risgaard som målfarlig og boldspillende midtbane. I dag har vi augo i en fattigmandsudgave, som konstant laver fejlafleveringer og skaber omstillinger til modstanderholdet. Jeg vil hellere end gerne have Risgaard tilbage.

AalborgTrendies

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af AalborgTrendies » 5. maj 2013, 11:49

9520AaB skrev:Af nostalgiske årsager, ja tak.
Af spillemæssige årsager, nej tak. Han er fra en svunden tid, hvor vi spillede på en anden måde.
Sikke noget vrøvl. Augo har aldrig været bedre end han var sammen med ham. Kan huske at man i AaB talte om, at de nærmest kendte hinandens positioner i blinde.
Det ville også give Würtz lidt konkurrence. Ser man bort fra hans presspil og aggressivitet, så bidrager han ikke med noget som helst. Når man ser på hvad vores konkurrenter har på den centrale midtbane, så mangler vi både mål, assists og kvalitet.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af Danni » 5. maj 2013, 18:50

benz skrev:
Jokeren1978 skrev:Kasper Risgård har kontraktudløb i Silkeborg her til sommer. Bør AaB forsøge at få fat i ham som offensiv midtbanespiller?

http://www.sporten.dk/superligaen/spill ... -silkeborg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo absolut! Han passer perfekt ind i klubben! Dog kommer det an på lønnen, vi kan ikke give det samme i løn som Silkeborg kan. Derudover kan han ikke være sikker på en startplads, men øge kampen om pladserne på midten. Har også spillet flere gode kampe på kanten. Måske en perfekt og billigere erstatning hvis Duen flyver afsted.
Nu skal vi heller ikke gøre os fattigere, end vi er. Jeg tillader mig, at tvivle på, lønningerne er meget højere i Silkeborg, end de er i Aalborg.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af mich1596 » 6. maj 2013, 09:19

Ville være mere end ok herfra........han ville nok starte under Wurtz-Augo i hierakiet men over Wich Due Patrick...desuden ville det skærpe konkurencen, samt give os flere muligheder ved karantæner :thumbsup:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af Pastorius » 6. maj 2013, 10:23

Jeg savner også Risgårds dybdeløb helt ind i feltet, og AaB savner i den grad de mål han kunne bidrage med fra midtbanen, MEN han er ikke fysisk på toppen og småskranter hele tiden med et elelr andet og jeg mener at have hørt at han træner på nedsat kraft for at kunne holde til det. Samtidig giver det nogle problemer på det nuværende hold, hvordan han skulle bruges sammen med Wurtz og Augo - det er ikke optimalt at tre af de spillere der skulle være de mest rutinerede og være en støtte for de unge skal kæmpe om to pladser på midten, eller evt. spille på andre pladser end deres optimale.

Konklusionen er at Risgård har haft sin tid i AaB, i hvert fald som spiller - og den var god - selvom holdet godt kunne savne nogle af de kvaliteter han kom med - særligt mål og tilstedeværelse i feltet fra den centrale midtbane.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af frederikshavneren » 6. maj 2013, 10:53

Pastorius skrev:Jeg savner også Risgårds dybdeløb helt ind i feltet, og AaB savner i den grad de mål han kunne bidrage med fra midtbanen, MEN han er ikke fysisk på toppen og småskranter hele tiden med et elelr andet og jeg mener at have hørt at han træner på nedsat kraft for at kunne holde til det. Samtidig giver det nogle problemer på det nuværende hold, hvordan han skulle bruges sammen med Wurtz og Augo - det er ikke optimalt at tre af de spillere der skulle være de mest rutinerede og være en støtte for de unge skal kæmpe om to pladser på midten, eller evt. spille på andre pladser end deres optimale.

Konklusionen er at Risgård har haft sin tid i AaB, i hvert fald som spiller - og den var god - selvom holdet godt kunne savne nogle af de kvaliteter han kom med - særligt mål og tilstedeværelse i feltet fra den centrale midtbane.
Enig. Lynge valgte i sin tid at prioritere Augu frem for Risgård i det afsindigt vigtige transfervindue i december 2010 - januar 2011, hvilket gav anledning til en del debat. Augu er en vigtig spiller for holdet, men han er ikke op på det niveau, som han havde da han var på toppen i mesterskabssæsonen og i den efterfølgende europæiske kampagne.

Det er rigtigt angående Risgårds helbred. Risgård har været en del plaget af skader mens han har spillet i Silkeborg og det er vel også en af grundene til, at han har spillet en birolle på et meget svagt Silkeborg hold (han blev hentet som en profil, men har slet ikke levet op til prædikatet i Silkeborg). Grundet den dårlige økonomi skal der foretages grundige økonomiske overvejelser, uanset hvor meget vi trænger til øget konkurrence på den centrale midtbane, så tror jeg ikke at det sparsomme lønbudget prioriteres til dette område.
Jeg har et håb om at Christian Rye kan bidrage med øget konkurrence når han kommer på fuldtid efter sommerferien. C. Rye har nogle kompetencer som Würtz og Augu totalt mangler (teknisk). Selvfølgelig kan Rye ikke træde direkte ind på holdet, men jeg tror virkelig at han har talentet på lidt længere sigt.
I længere perspektiv har vi brug for bedre fodboldspillere på den centrale midtbane, kampen i lørdags understregede endnu engang, at Würtz og Augu til tider er en stor hæmsko for holdet (der kommer intet offensivt fra dem).

PS. Denne tråd er placeret i det forkerte board (hører hjemme under transfer)

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:47
Geografisk sted: Færøkroen

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af Jonas K » 6. maj 2013, 11:40

Risgård ville være fin at hente ind istedet for Anders Due. Godt nok spiller de ikke samme position, men med Dues spil in mente, vil jeg mene at Rigsgård vil være en fuldgod erstatning. En Risgård i form ville også kunne presse Augu seriøst på midtbanen, vores kaptajn har godt nok haft en svingende forår.

Jeg siger ja tak til Risgård, også ud med Anders Due.
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af Pastorius » 6. maj 2013, 11:49

frederikshavneren skrev: Enig. Lynge valgte i sin tid at prioritere Augu frem for Risgård i det afsindigt vigtige transfervindue i december 2010 - januar 2011, hvilket gav anledning til en del debat. Augu er en vigtig spiller for holdet, men han er ikke op på det niveau, som han havde da han var på toppen i mesterskabssæsonen og i den efterfølgende europæiske kampagne.
Synes du ikke Lynge så rigtigt da han hentede Augo tilbage frem for Risgård?

Jeg synes Augo har været nøjagtig lige så stærk som forventet - bortset fra de gange hvor han har haft skavanker. Augo har brug for at være i fysisk topform for at yde det han kan ordentligt. Jeg synes heller ikke han er ringere end sidst - men han spiller på et helt andet hold.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af NIN » 6. maj 2013, 11:56

Jonas K skrev:Risgård ville være fin at hente ind istedet for Anders Due. Godt nok spiller de ikke samme position, men med Dues spil in mente, vil jeg mene at Rigsgård vil være en fuldgod erstatning. En Risgård i form ville også kunne presse Augu seriøst på midtbanen, vores kaptajn har godt nok haft en svingende forår.

Jeg siger ja tak til Risgård, også ud med Anders Due.
Hvornår har verden sidst set Risgård i form? Og er det hvad vi har brug for i AaB, med vores begrænset transferbudget. Endnu en måske fit spiller?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af frederikshavneren » 6. maj 2013, 12:02

Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev: Enig. Lynge valgte i sin tid at prioritere Augu frem for Risgård i det afsindigt vigtige transfervindue i december 2010 - januar 2011, hvilket gav anledning til en del debat. Augu er en vigtig spiller for holdet, men han er ikke op på det niveau, som han havde da han var på toppen i mesterskabssæsonen og i den efterfølgende europæiske kampagne.
Synes du ikke Lynge så rigtigt da han hentede Augo tilbage frem for Risgård?

Jeg synes Augo har været nøjagtig lige så stærk som forventet - bortset fra de gange hvor han har haft skavanker. Augo har brug for at være i fysisk topform for at yde det han kan ordentligt. Jeg synes heller ikke han er ringere end sidst - men han spiller på et helt andet hold.
Jeg kan huske at meningerne var delte vedr. om det var bedst, at hente Augu eller Risgård i vintertransfervinduet 2011. Jeg synes at Lynge valgte rigtigt ved at foretrække Augu, men objektivt vurderet spillede Augu ikke specielt godt i forårssæsonen 2011 (han var ude af kampform). Personligt synes jeg at Augu samlet set har været en lille skuffelse siden han blev hentet tilbage, han har på intet tidspunkt præsteret, som han gjorde da han var bedst for nogle år siden (2007-2009). Det er rigtigt at det er svært at sammenligne da det nuværende hold er helt anderledes, især de økonomiske forudsætninger har ændret sig radikalt.

Som anfører, kulturbærer og én af truppens bedst lønnede skal der stilles store forventninger til Augu, hvorfor det er rimeligt at bedømme ham kritisk. Augu har været plaget af skader i dele af efteråret og i begyndelsen af forårssæsonen, og det kan selvfølgelig være en delforklaring på hvorfor han ikke præsterer. Når det er sagt så er det svært ikke at være lidt skuffet over Augu, i de seneste kampe har han haft et utal af farlige fejlafleveringer. Senest i lørdags kostede det ét mål, hvilket også kunne have været tilfældet ved flere af de foregående kampe. Offensivt bidrager han heller ikke.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af Pastorius » 6. maj 2013, 12:35

frederikshavneren skrev: Jeg kan huske at meningerne var delte vedr. om det var bedst, at hente Augu eller Risgård i vintertransfervinduet 2011. Jeg synes at Lynge valgte rigtigt ved at foretrække Augu, men objektivt vurderet spillede Augu ikke specielt godt i forårssæsonen 2011 (han var ude af kampform). Personligt synes jeg at Augu samlet set har været en lille skuffelse siden han blev hentet tilbage, han har på intet tidspunkt præsteret, som han gjorde da han var bedst for nogle år siden (2007-2009). Det er rigtigt at det er svært at sammenligne da det nuværende hold er helt anderledes, især de økonomiske forudsætninger har ændret sig radikalt.

Som anfører, kulturbærer og én af truppens bedst lønnede skal der stilles store forventninger til Augu, hvorfor det er rimeligt at bedømme ham kritisk. Augu har været plaget af skader i dele af efteråret og i begyndelsen af forårssæsonen, og det kan selvfølgelig være en delforklaring på hvorfor han ikke præsterer. Når det er sagt så er det svært ikke at være lidt skuffet over Augu, i de seneste kampe har han haft et utal af farlige fejlafleveringer. Senest i lørdags kostede det ét mål, hvilket også kunne have været tilfældet ved flere af de foregående kampe. Offensivt bidrager han heller ikke.

Jeg synes der er et - stort - mismatch mellem dine vurderinger af enkeltspillere (og trænerstab og taktik) og så de resultater AaB har vist. Det hænger ikke sammen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af frederikshavneren » 6. maj 2013, 12:51

Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev: Jeg kan huske at meningerne var delte vedr. om det var bedst, at hente Augu eller Risgård i vintertransfervinduet 2011. Jeg synes at Lynge valgte rigtigt ved at foretrække Augu, men objektivt vurderet spillede Augu ikke specielt godt i forårssæsonen 2011 (han var ude af kampform). Personligt synes jeg at Augu samlet set har været en lille skuffelse siden han blev hentet tilbage, han har på intet tidspunkt præsteret, som han gjorde da han var bedst for nogle år siden (2007-2009). Det er rigtigt at det er svært at sammenligne da det nuværende hold er helt anderledes, især de økonomiske forudsætninger har ændret sig radikalt.

Som anfører, kulturbærer og én af truppens bedst lønnede skal der stilles store forventninger til Augu, hvorfor det er rimeligt at bedømme ham kritisk. Augu har været plaget af skader i dele af efteråret og i begyndelsen af forårssæsonen, og det kan selvfølgelig være en delforklaring på hvorfor han ikke præsterer. Når det er sagt så er det svært ikke at være lidt skuffet over Augu, i de seneste kampe har han haft et utal af farlige fejlafleveringer. Senest i lørdags kostede det ét mål, hvilket også kunne have været tilfældet ved flere af de foregående kampe. Offensivt bidrager han heller ikke.

Jeg synes der er et - stort - mismatch mellem dine vurderinger af enkeltspillere (og trænerstab og taktik) og så de resultater AaB har vist. Det hænger ikke sammen.
Det kan godt være at du har ret, men jeg forbeholder mig naturligvis retten til at være kritisk overfor spillerne/KN. Resultaterne har i indeværende sæson været over al forventning. Jeg var inden sæsonen sikker på at vi nok skulle undgå nedrykning, men på den anden side var jeg overbevist om at vi ville ende med en placering som nr. 8-10.

Jeg kan naturligvis godt tage fejl, men på den anden side så er det heller ikke sort/hvidt. Jeg har i lang tid f.eks. været kritisk overfor Ahlmann, det virkede især i efteråret til at han var meget fastlåst offensivt (og at Ahlmanns udvikling var stagneret), hvilket man måske med rette kan klandre KN. Her i foråret har Ahlmann imidlertid været en fornøjelse at følge, det bibringer spillet én helt ny dimension, at han bidraget med så meget offensivt.

For at vende tilbage til Augu så har han spillet dårligt i forårssæsonen, men desværre er det ikke ligefrem fordi at alternativerne står i kø. Måske det kan være en løsning fremadrettet at prøve Nicolaj Thomsen på den centrale midtbane, hvilket vil give plads til Due på fløjen. Nogle gange kan det være godt at statuere et eksempel ved f.eks. at vrage anføreren og sætte ham på bænken. Det kan være et godt signal at sende til spillertruppen, at flere dårligere præstationer på et tidspunkt får konsekvenser.
Imidlertid kommer det ikke til at ske, dels har Augu karantæne på søndag og jeg tror heller ikke at KN har modet til at gøre det her i den altafgørende slutfase.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af Gnu » 6. maj 2013, 15:29

Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor Kent Nielsen skulle begynde at "statuere et eksempel" og sætte anføreren på bænken på dette tidspunkt af sæsonen, hvor det faktisk går ganske udmærket, med kun tre kampe tilbage og hvor Augo kun kan spille de to.

Det rabler da fuldstændig.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af Yankee » 6. maj 2013, 18:34

Det ville da være fuldkommen hul i hovedet at brænde lønkroner af på Kasper Risgård. Han er en udmærket spiller, men til stadighed ALT for meget skadet. Desuden skulle han så konkurrere med to af vores lønførende spillere på en position hvor vi har MASSER af talenter klar og i øvrigt en udmærket bredde.

Jeg er helt enig i, at vores centrale midtbane burde bidrage med mere offensivt. Men det er altså ikke mere akut end at vi ligger nr. 4 med tre kampe igen og har masser af unge spillere, der har potentiale til at blive fremragende, spillende centrale midtbanespillere.

Besvar