Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af Freddie » 17. mar 2014, 15:26

Jeg synes nu at hele tråden er interessant, og der er mange andre end mig, der har haft en mening, blandt andet dig selv :-)
Det er jo ganske klart, at AaB har gjort et scoop, og at der er mange af debatsidens koryfæer, der slet ikke kunne se hvor vigtig Risgård kunne blive.
Man skal jo bare være glad for, at Kasper ikke har levet op til dommeddagsprofetierne om mange skader, om alt for hård kamp på midtbanen, spildte lønkroner og hvad der ellers kom frem for nogle måneder siden.
Jeg er ikke i tvivl om at du for længst har set lyset, Jesper.
Jesper Schmidt skrev:
Er det ikke kun dig selv der siger noget om Risgaard i det citerede? ;)

Bortset fra det, så var min egen holdning i sommer nok at Risgaard var en glimrende gardering at få ind, men at han næppe ville have klassen, efter specielt at have set ham langt fra være blændende i Silkeborg, til at slå enten Augo eller Würtz af.

Han overbeviste mig nu allerede i sin første kamp, og siden er han jo bare blevet endnu bedre.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af Pastorius » 17. mar 2014, 15:55

Freddie skrev:Jeg synes nu at hele tråden er interessant, og der er mange andre end mig, der har haft en mening, blandt andet dig selv :-)
Det er jo ganske klart, at AaB har gjort et scoop, og at der er mange af debatsidens koryfæer, der slet ikke kunne se hvor vigtig Risgård kunne blive.
Man skal jo bare være glad for, at Kasper ikke har levet op til dommeddagsprofetierne om mange skader, om alt for hård kamp på midtbanen, spildte lønkroner og hvad der ellers kom frem for nogle måneder siden.
Jeg er ikke i tvivl om at du for længst har set lyset, Jesper.
Jeg indrømmer gerne at jeg ikke have fantasi til at forestille mig at man ville sætte Augo af, for at få plads til Risgaard, og ovenikøbet få succes med det.

Derudover er det eneste der overrasker mig ved Risgaard at han har været stort set 100% fit hele vejen igennem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. mar 2014, 16:02

Pastorius skrev:
Freddie skrev:Jeg synes nu at hele tråden er interessant, og der er mange andre end mig, der har haft en mening, blandt andet dig selv :-)
Det er jo ganske klart, at AaB har gjort et scoop, og at der er mange af debatsidens koryfæer, der slet ikke kunne se hvor vigtig Risgård kunne blive.
Man skal jo bare være glad for, at Kasper ikke har levet op til dommeddagsprofetierne om mange skader, om alt for hård kamp på midtbanen, spildte lønkroner og hvad der ellers kom frem for nogle måneder siden.
Jeg er ikke i tvivl om at du for længst har set lyset, Jesper.
Jeg indrømmer gerne at jeg ikke have fantasi til at forestille mig at man ville sætte Augo af, for at få plads til Risgaard, og ovenikøbet få succes med det.

Derudover er det eneste der overrasker mig ved Risgaard at han har været stort set 100% fit hele vejen igennem.
Får de ikke stadig Hamréns havregrød serveret på Hornevej? Det kunne også være forklaringen på hans manglende form mens han har været væk :)

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af thomasjn » 17. mar 2014, 17:36

@Freddie
Hvad er det egentlig du vil med dit indlæg? Har du virkelig så stort et behov for at sige "Hvad sagde jeg?"
Jeg tror ikke du finder en eneste AaB fan som ikke er glad for Risgårds rolle og påvirkning på holdet, men det var ikke sikkert, at det ville gå sådan.
Han har jo været en del skadet ligesom han vel ikke rigtigt har toppræsteret siden han var i AaB sidst. Derudover er vi jo en fattig klub, hvorfor det er luksus at have tre etablere Superligaspillere til to pladser. At Risgård i den grad har sat sig på midtbanen er kun glædeligt og det er fedt, at klubbens indkøb fungerer. Men derfra og så til at sige, at de bekymringer som blev rejst herinde ikke var valide er der et godt stykke.
Det er for let bare at komme bagefter og sige "Hvad sagde jeg?". Glæd dig da over du har ret, men det der virker ret unødvendigt.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kasper Risgård - kontraktudløb her til sommer

Indlæg af Freddie » 17. mar 2014, 18:24

Det har jeg ikke noget behov for, men jeg synes, at den debat, der kørte viser, at det kan være skidesvært at se, hvad en spiller kan, eller ikke kan. Dengang var jeg forundret over den modstand der var mod Risgård, som var i sin bedste alder, og som havde bevist, at han ville gøre sit bedste for AaB, og alle vidste, at han var god. Han passede simpelthen perfekt til AaB.

Men det er heller ingen luksus at være godt besat på de vigtigste pladser, selv om AaB måske ikke har haft de store midler. Det er netop vigtigt efter min mening, fordi et hold ikke består af 11 spillere. Det består af en højt kvalificeret trup, ellers er man færdig som tophold, og jeg synes, at det er fantastisk, at AaB kan sætte Thomas Augustinussen og Jeppe Curth ind fra bænken i en topkamp i ligaen. Til sammen har de spillet over 600 kampe. Jeg synes også at det er fornemt, at vi kunne sætte Patrick Kristensen med over 200 kampe på banen i stedet for Dalsgaard, da han blev skadet igen. Vi kan skifte ud på vigtige pladser uden at bryde rytmen, fordi vi har bredden i truppen. Det er netop beviset på, at hvis man har en bred trup, og gerne erfaren, kan man være med i toppen. AaBs brede hold kan netop blive årsagen til at klubben kan komme til at spille i Europa, og måske endda CL kvalifikation.

Du må jo mene hvad du vil om mine motiver. Det er bare en kendsgerning, at der var ved at starte en ny Risgård-tråd op på debatten fordi en lederskribent nu pludselig har set det vi andre har vidst i årevis. Jeg synes vi skal fortsætte i den gamle tråd, og se hvilken kvalitet, der var i den, og at mange toneangivende AaB-fans ikke ville have Risgård, da vi diskuterede det. Det er jo de vilkår Allan Gaarde og hans trænerteam arbejder under når der skal scoutes spillere eller forlænges kontrakter. De skal kunne se det skridt længere frem. Er det ikke interessant at blive konfronteret med, samtidig med at så mange ikke kunne se Risgårds kvaliteter for 10 måneder siden? Det synes jeg.

Den eneste succes jeg er interesseret i er, at AaB klarer sig godt. Derfor er jeg glad for at Risgård er i AaB i dag og ikke i Brøndby for eksempel. Havde de signet ham dengang de havde chancen, var det måske dem, der nu var placeret helt i toppen af ligaen.

Dermed har jeg sagt det jeg vil om det emne, men du kan jo sige om du synes det er relevant eller ikke, når en gang du er faldet ned over, at jeg har taget tråden op igen.
thomasjn skrev:@Freddie
Hvad er det egentlig du vil med dit indlæg? Har du virkelig så stort et behov for at sige "Hvad sagde jeg?"
Jeg tror ikke du finder en eneste AaB fan som ikke er glad for Risgårds rolle og påvirkning på holdet, men det var ikke sikkert, at det ville gå sådan.
Han har jo været en del skadet ligesom han vel ikke rigtigt har toppræsteret siden han var i AaB sidst. Derudover er vi jo en fattig klub, hvorfor det er luksus at have tre etablere Superligaspillere til to pladser. At Risgård i den grad har sat sig på midtbanen er kun glædeligt og det er fedt, at klubbens indkøb fungerer. Men derfra og så til at sige, at de bekymringer som blev rejst herinde ikke var valide er der et godt stykke.
Det er for let bare at komme bagefter og sige "Hvad sagde jeg?". Glæd dig da over du har ret, men det der virker ret unødvendigt.

Besvar