UEFA og AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: UEFA og AaB

Indlæg af AllanPedersen » 17. jun 2013, 15:09

hvor mange runder er det vi skal i gennem for potentielt set at kunne ramme gruppespillet?

2 runder?:. eller skal vi helt igennem 3..

når jeg kigger på de hold der indtræder i sidste runde inden gruppespillet, som Swansea eks.
så håber jeg godt nok vores seedings kommer til at hjælpe os :P...

ville være kanon for klubben at nå gruppespillet.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Coldhawk
2. div
2. div
Indlæg: 135
Tilmeldt: 7. maj 2007, 11:42
Geografisk sted: Aalborg

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Coldhawk » 17. jun 2013, 15:16

Vi træder ind i kvalifikationens 2. runde

Så er der 3. runde, og derefter 4. som også er sidste inden gruppespillet

Så altså 3 i alt.

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Olly » 17. jun 2013, 15:27

frederikshavneren skrev:
Olly skrev:
frederikshavneren skrev:
Olly skrev:Så er der en uge til Differdang 03 kommer op af hatten og man kan få skrevet rutebeskrivelsen til Luxemborg ud :aabfan:
Det bliver vildt spændende at se hvem vi trækker. Differdang 03 fra Luxembourg vil ikke være dårlig. Skrækscenariet er at trække et hold som f.eks. AGFs banemænd Dila Gori fra Georgien.

Inden lodtrækningen bliver holdene placeret i puljer med 10 hold. Er der nogen der ved om UEFA offentliggør puljerne inden lodtrækningen?
Ja vi skal godt nok undgå en alt for lang tur øst på. Differdang 03 ville godt nok være en ønskemodstander. Men de fleste hold burde vi samlet kunne slå over to kampe. Men der er da et par stykker jeg gerne se de ikke trækker, bl.a. Strømgodset.
Jeg synes det vil være kanon hvis vi trækker Strømsgodset, selv om chancen for at gøre det desværre er forsvindende lille. Det har potentialet til at blive en legendarisk away, og nu er det tilmed blevet nemmere at komme derop (Norwegian er begyndt at flyve dagligt ml. Aalborg og Oslo). Sportslig set er Strømsgodset svære, men så er de altså heller ikke bedre. Strømsgodset fører godt nok Tippeligaen, men det er værd at huske på at Tippeligaen er historisk dårlig. Jeg vil vurdere AaB som svag favorit hvis vi skulle være så heldige at trække Strømsgodset.

Jeg vil langt hellere foretrække en modstander fra Norge, Sverige eller Finland fremfor en hård ukendt modstander fra f.eks. Georgien, Armenien, Rumænien mv.
Jeg ser det som meget lige hvis de trækker Strømgodset og det kunne være en rigtig fed away. Men så skal vi også have hævet godt med kontanter hjemfra. Der er øllene rigtig dyre :money: Vi er helt enige om at vi helst skal undgå østholdene. Men jeg ser gerne de trækker en modstander som de slår 9 ud af 10 gange, som de vil gøre mod hold fra Luxemborg, Færøerne, Irland, Island osv. Jeg er sikker på vi nok skal få solid modstand senere i kvalifikationen.

Brugeravatar
9382'eren
Superliga
Superliga
Indlæg: 519
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:20
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: UEFA og AaB

Indlæg af 9382'eren » 17. jun 2013, 15:43

Efter at have gennemgået listen af mulige modstandere med neutrale øjne, synes jeg der er flere modstandere vi kan få problemer med. Nu er listen sammensat efter idéen om, at alle favoritter, bedømt ud fra deres koefficientpoint, vinder deres kampe, så det er selvfølgelig ikke den endelige liste der fremgår på siden. Der er ingen deciderede skrækmodstandere, men holdene Strømsgodset IF, Astra Giurgiu, Hibernian, Honvéd, Lokomotiva Zagreb og St. Johnstone, vil jeg maje gerne undgå. Hvis man skal blande tingene lidt sammen og se på mulighederne for at få nogle kampe der med noget nær statsgaranti får os videre til næste runde, samt befinder sig i en fornuftig away-afstand, krydser jeg mine dejfingre for F91 Dudelange eller Differdange 03 fra Luxembourg, FC Vaduz fra Lichtenstein eller de slovakiske klubber FK Senica og AS Trencín. Til nød kan Levadia Tallinn, Metalurgs Liepaja, Skonto Riga, Suduva Marijampole og Flora Tallinn fra Baltikum også bruges...

Kæft, jeg glæder mig...
Let's Kick Money Out Of Football!
jernskjorten skrev:Infatil opførsel er en grundpille i dansk fankultur.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Lindmark » 18. jun 2013, 11:29

9382'eren skrev:Efter at have gennemgået listen af mulige modstandere med neutrale øjne, synes jeg der er flere modstandere vi kan få problemer med. Nu er listen sammensat efter idéen om, at alle favoritter, bedømt ud fra deres koefficientpoint, vinder deres kampe, så det er selvfølgelig ikke den endelige liste der fremgår på siden. Der er ingen deciderede skrækmodstandere, men holdene Strømsgodset IF, Astra Giurgiu, Hibernian, Honvéd, Lokomotiva Zagreb og St. Johnstone, vil jeg maje gerne undgå. Hvis man skal blande tingene lidt sammen og se på mulighederne for at få nogle kampe der med noget nær statsgaranti får os videre til næste runde, samt befinder sig i en fornuftig away-afstand, krydser jeg mine dejfingre for F91 Dudelange eller Differdange 03 fra Luxembourg, FC Vaduz fra Lichtenstein eller de slovakiske klubber FK Senica og AS Trencín. Til nød kan Levadia Tallinn, Metalurgs Liepaja, Skonto Riga, Suduva Marijampole og Flora Tallinn fra Baltikum også bruges...

Kæft, jeg glæder mig...
Jeg er bange for at den slovakiske liga er en tand stærkere end den bosniske... Ellers er jeg helt enig, og jeg glæder mig også ret meget til en sommmer i klubfodboldens tegn. Bare ærgeligt at man ikke kan bestille ferie før på mandag ;-)
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Jacob » 19. jun 2013, 13:56

9382'eren skrev:Efter at have gennemgået listen af mulige modstandere med neutrale øjne, synes jeg der er flere modstandere vi kan få problemer med. Nu er listen sammensat efter idéen om, at alle favoritter, bedømt ud fra deres koefficientpoint, vinder deres kampe, så det er selvfølgelig ikke den endelige liste der fremgår på siden. Der er ingen deciderede skrækmodstandere, men holdene Strømsgodset IF, Astra Giurgiu, Hibernian, Honvéd, Lokomotiva Zagreb og St. Johnstone, vil jeg maje gerne undgå. Hvis man skal blande tingene lidt sammen og se på mulighederne for at få nogle kampe der med noget nær statsgaranti får os videre til næste runde, samt befinder sig i en fornuftig away-afstand, krydser jeg mine dejfingre for F91 Dudelange eller Differdange 03 fra Luxembourg, FC Vaduz fra Lichtenstein eller de slovakiske klubber FK Senica og AS Trencín. Til nød kan Levadia Tallinn, Metalurgs Liepaja, Skonto Riga, Suduva Marijampole og Flora Tallinn fra Baltikum også bruges...

Kæft, jeg glæder mig...
Du kan godt flytte de litauiske og lettiske hold over på ønskelisten. De har ikke et niveau der skulle give os problemer og sværere eller dyrere er det heller ikke at komme til baltikum.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
9382'eren
Superliga
Superliga
Indlæg: 519
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:20
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: UEFA og AaB

Indlæg af 9382'eren » 19. jun 2013, 14:41

Jacob skrev:Du kan godt flytte de litauiske og lettiske hold over på ønskelisten. De har ikke et niveau der skulle give os problemer og sværere eller dyrere er det heller ikke at komme til baltikum.
Hvis man udelukkende skal se på chancerne for at gå videre, så har du helt sikkert ret. Min vurdering lå også mere i mulighederne for avancement, samt rejsens længde...
Let's Kick Money Out Of Football!
jernskjorten skrev:Infatil opførsel er en grundpille i dansk fankultur.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 20. jun 2013, 13:00

http://www.uefa.com/uefa/events/newsid=1965211.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lækkert at UEFA tilsyneladende streamer lodtrækningen på mandag. Lodtrækningen til 2. kvalifikationsrunde til Europa League finder sted
kl. 13.30 (14.30 CET).

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 23. jun 2013, 23:03

I morgen bliver spændingen udløst. Fantastisk at der snart efter 4 års langt fravær igen skal spilles europæisk bold på Aalborg stadion. Spændende hvem vi trækker i morgen. Det er ikke sikkert at vi kender den præcise modstander i morgen da, det er meget muligt at vi trækker vinderen af en kamp i 1. kval. runde.

Jeg håber at der bliver trukket en sportslig og økonomisk (lave rejseomk.) attraktiv modstander. Det vil være ideelt at trække en modstander som det er muligt at besejre stort i 1. kamp, hvorefter der kan spares spillere i returkampen. Med tanke på det potentielt omfattende kampprogram i juli/august vil det være et absolut ønskescenarie.

Ja tak til en modstander fra nordeuropa: Norge, Sverige, Finland, Island eller Baltikum. Strømgodset er min drømmemodstander.

Nej tak til en modstander fra lande som Georgien, Armenien, Kasakhstan eller Aserbajdsjan.

UEFA streamer lodtrækningen i morgen. Det gælder tilsyneladende også lodtrækningen til 2. kvalrunde i Europa League. Lodtrækningen finder sted kl. 13.30.
:aabfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 24. jun 2013, 13:31

frederikshavneren skrev:http://www.uefa.com/uefa/events/newsid=1965211.html
Lækkert at UEFA tilsyneladende streamer lodtrækningen på mandag. Lodtrækningen til 2. kvalifikationsrunde til Europa League finder sted
kl. 13.30 (14.30 CET).
Ups. My bad. Lodtrækningen finder først sted om én time dvs. kl. 14.30. Spændende om UEFA inden lodtrækningen offentliggør lodtrækningsgrupperne.

Magnussen
1. div
1. div
Indlæg: 409
Tilmeldt: 9. apr 2008, 11:31
Geografisk sted: Kbh

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Magnussen » 24. jun 2013, 13:41

frederikshavneren skrev:http://www.uefa.com/uefa/events/newsid=1965211.html
Lækkert at UEFA tilsyneladende streamer lodtrækningen på mandag. Lodtrækningen til 2. kvalifikationsrunde til Europa League finder sted
kl. 13.30 (14.30 CET).
Takker for linket.
Finder "vil ikke forstyrres" skiltet og faker et telefonmøde i eftermiddag! ;)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 24. jun 2013, 13:43

Magnussen skrev:
frederikshavneren skrev:http://www.uefa.com/uefa/events/newsid=1965211.html
Lækkert at UEFA tilsyneladende streamer lodtrækningen på mandag. Lodtrækningen til 2. kvalifikationsrunde til Europa League finder sted
kl. 13.30 (14.30 CET).
Takker for linket.
Finder "vil ikke forstyrres" skiltet og faker et telefonmøde i eftermiddag! ;)
Lodtrækningen begynder først kl. 14.30 ikke kl. 13.30 som jeg tidligere har skrevet.

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 389
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Anubit » 24. jun 2013, 14:31

Så er vi igang:
http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/se ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 24. jun 2013, 14:37

Fuck vi kan trække Dila Gori. De andre modstandere i puljen er også skodhold.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: UEFA og AaB

Indlæg af doukas » 24. jun 2013, 14:37

Fuck - AaB er havnet i en nederen gruppe :(
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: UEFA og AaB

Indlæg af JLB » 24. jun 2013, 14:37

Satme nogle fesne hold vi kan trække
Hvem der bare var irsk

Magnussen
1. div
1. div
Indlæg: 409
Tilmeldt: 9. apr 2008, 11:31
Geografisk sted: Kbh

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Magnussen » 24. jun 2013, 14:38

puha, var ikke nogen af de 5 mulige modstandere jeg genkendte?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: UEFA og AaB

Indlæg af doukas » 24. jun 2013, 14:38

Pis! Så skal de dumme georgiere have en på frakken....
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: UEFA og AaB

Indlæg af BoT » 24. jun 2013, 14:38

Nitte. Dila Gori!!

charles
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 93
Tilmeldt: 20. jan 2009, 15:44
Favoritspiller: Jens Madsen, Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Århus

Re: UEFA og AaB

Indlæg af charles » 24. jun 2013, 14:39

ahhaha Dila Gori

Besvar