UEFA og AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Søgaard » 20. maj 2013, 22:35

Nu skal vi liiiige vinde over Honka og lignende, før nogle begynder at snakke om gruppespil. Nok er vi seedet, men at rende ind i eksempelvis Vitesse i 3. kvalrunde kan ret hurtigt dræbe vores "favorit" prædikat i kraft af vores seedning. Og ellers, bare se GF sidste år mod et af de lavest rangerede hold i turneringen.

Når det er sagt. 24 juni er der lodtrækning til 1. og 2. runde (hvor vi indtræder). 18. og 25. juli spilles 2. kvalrunde.
19. juli trækkes lod til 3. runde. Denne spilles 1. og 8. august.
8. august trækkes lod til play-off kampene om pladser i gruppespillet, disse spilles 22. og 29. august. Dagen efter trækkes lod til gruppespillet.
kilde: http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... r2013.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Lad os se hvor længe vi er med - spændende bliver det :)
Aalborg BK 1885!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 20. maj 2013, 22:36

Super sæson hvor holdet trodsede eksperternes dommedagsprofetier. Kvalifikationen til europæisk fodbold er fantastisk., det er over al forventning!

Jeg ved ikke om AaB har holdet til både Superligaen og Europa. Der er stor forskel på f.eks. Esbjerg der indtræder i play off runden, og AaB der skal gennem 3 kval runder. Hvis det mod forventning skulle lykkes AaB, at kvalificere sig til gruppespillet, så vil det medføre 12 europæiske kampe til efteråret. Truppen har slet ikke bredde til en så voldsom ekstra belastning.

Iøvrigt vildt at storklubber som Malmø FF og Rosenborg allerede indtræder i
1. kvalrunde, men det fortæller meget om norsk og svensks fodbolds europæiske deroute.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: UEFA og AaB

Indlæg af AllanPedersen » 20. maj 2013, 22:39

frederikshavneren skrev:Super sæson hvor holdet trodsede eksperternes dommedagsprofetier. Kvalifikationen til europæisk fodbold er fantastisk., det er over al forventning!

Jeg ved ikke om AaB har holdet til både Superligaen og Europa. Der er stor forskel på f.eks. Esbjerg der indtræder i play off runden, og AaB der skal gennem 3 kval runder. Hvis det mod forventning skulle lykkes AaB, at kvalificere sig til gruppespillet, så vil det medføre 12 europæiske kampe til efteråret. Truppen har slet ikke bredde til en så voldsom ekstra belastning.

Iøvrigt vildt at storklubber som Malmø FF og Rosenborg allerede indtræder i
1. kvalrunde, men det fortæller meget om norsk og svensks fodbolds europæiske deroute.
Frederikshavneren, lige nu er det sådan, at vores forretning ikke kan løbe rundt i Superligaen..
vi lå nr2, hele efteråret, og har været med i toppen det meste af efteråret.

men de billet indtægter og tv penge har været for lidt.
Det kan godt være vi ikke har bredden til at spille i europa, men hvis ikke vi kommer ud og tjener nogle penge..
så kan vi se frem til, et driftsbudget der gør vi årligt må sælge hvad end profil der lige er kommet op fra ungdomsrækkerne
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: UEFA og AaB

Indlæg af jonas386 » 21. maj 2013, 00:41

AllanPedersen skrev:
Billede
Når man ser sådan en tabel forstår man da godt hvorfor der er så lidt fokus på EL ifht ChL... Det er jo pebernødder ifht.
Alene det man kommer i gruppespillet i ChL giver næsten mere end at vinde samtlige kampe i EL.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: UEFA og AaB

Indlæg af hje1980 » 21. maj 2013, 07:36

AllanPedersen skrev:
frederikshavneren skrev:Super sæson hvor holdet trodsede eksperternes dommedagsprofetier. Kvalifikationen til europæisk fodbold er fantastisk., det er over al forventning!

Jeg ved ikke om AaB har holdet til både Superligaen og Europa. Der er stor forskel på f.eks. Esbjerg der indtræder i play off runden, og AaB der skal gennem 3 kval runder. Hvis det mod forventning skulle lykkes AaB, at kvalificere sig til gruppespillet, så vil det medføre 12 europæiske kampe til efteråret. Truppen har slet ikke bredde til en så voldsom ekstra belastning.

Iøvrigt vildt at storklubber som Malmø FF og Rosenborg allerede indtræder i
1. kvalrunde, men det fortæller meget om norsk og svensks fodbolds europæiske deroute.
Frederikshavneren, lige nu er det sådan, at vores forretning ikke kan løbe rundt i Superligaen..
vi lå nr2, hele efteråret, og har været med i toppen det meste af efteråret.

men de billet indtægter og tv penge har været for lidt.
Det kan godt være vi ikke har bredden til at spille i europa, men hvis ikke vi kommer ud og tjener nogle penge..
så kan vi se frem til, et driftsbudget der gør vi årligt må sælge hvad end profil der lige er kommet op fra ungdomsrækkerne
Lad os nu lige se efter 2. kvartal hvordan regnskaberne ser ud. 1. kvartal er altid en dårlig tid med 2 måneder uden indtægter.
Med et fint 2. kvartal tror jeg på det isoleret set har givet overskud. Om det er nok til at vi samlet har overskud må tiden vise :-)

Kristian1977
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. okt 2007, 12:38
Geografisk sted: Vadum
Kontakt:

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Kristian1977 » 22. maj 2013, 08:18

Har det noget at sige mht. vores seedning i lodtrækningen, at vi er placeret på en 96 plads på UEFAs rangliste? Kunne vi være heldige at møde nogle "svagere" modstandere pga. det?
PS. Rangers FC ligger nr. 91 :)
http://www.uefa.com/memberassociations/ ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
May AaB be with you

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Lindmark » 22. maj 2013, 09:03

Kristian1977 skrev:Har det noget at sige mht. vores seedning i lodtrækningen, at vi er placeret på en 96 plads på UEFAs rangliste? Kunne vi være heldige at møde nogle "svagere" modstandere pga. det?
PS. Rangers FC ligger nr. 91 :)
http://www.uefa.com/memberassociations/ ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeps. Vi har med vores koefficient på 19,64 den tredjehøjeste (ud af 80 hold) i anden kvalrunde, så vi møder et af holdene mellem 41 og 80, fx. et af følgende hold:
Lokomotiva Zagreb (Cro) 3.916
Strømsgodset IF (Nor) 3.835
Honka Espoo (Fin) 3.701
St. Johnstone (Sco) 3.538
FC Beroe Stara Zagora (Bul) 3.450
Siroki Brijeg (Bos) 3.316
FK Jagodina (Srb) 3.175

I tredje kvalrunde ligger vi helt klart også i top 20 (ud af 58 hold), så vi møder et af holdene mellem 30 og 58.

Sidste år ville vores koefficient også have været nok til at blive seedet i fjerde kvalrunde / playoff-runden, og det er den forhåbentlig (og sandsynligvis?) igen.

Det bliver en spændende sommer....
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Lindmark » 22. maj 2013, 09:23

frederikshavneren skrev:Er der nogen der ved om holdene inddeles i geografiske puljer inden lodtrækningen?

Før i tiden spillede danske hold ofte mod hold fra Færøerne, Nordirland, Island mv. i kvalifikationskampe. Sidste år spillede AGF derimod mod et georgisk hold, hvilket ikke just tyder på at holdene har været inddelt geografisk.
Jeg kan godt huske at det var sådan tidligere, og at det var en ganske stor fordel for os nordeuropæere da fx. Balkannationerne typisk har bedre hold med end fx. Letland, Finland og Nordirland. Jeg mener at det blev lavet om ifm. Platinis reformer af hele strukturen for nogle år siden.
Lindmark / Vendelbokartellet

Kristian1977
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. okt 2007, 12:38
Geografisk sted: Vadum
Kontakt:

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Kristian1977 » 22. maj 2013, 12:24

Lindmark skrev:
Kristian1977 skrev:Har det noget at sige mht. vores seedning i lodtrækningen, at vi er placeret på en 96 plads på UEFAs rangliste? Kunne vi være heldige at møde nogle "svagere" modstandere pga. det?
PS. Rangers FC ligger nr. 91 :)
http://www.uefa.com/memberassociations/ ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeps. Vi har med vores koefficient på 19,64 den tredjehøjeste (ud af 80 hold) i anden kvalrunde, så vi møder et af holdene mellem 41 og 80, fx. et af følgende hold:
Lokomotiva Zagreb (Cro) 3.916
Strømsgodset IF (Nor) 3.835
Honka Espoo (Fin) 3.701
St. Johnstone (Sco) 3.538
FC Beroe Stara Zagora (Bul) 3.450
Siroki Brijeg (Bos) 3.316
FK Jagodina (Srb) 3.175

I tredje kvalrunde ligger vi helt klart også i top 20 (ud af 58 hold), så vi møder et af holdene mellem 30 og 58.

Sidste år ville vores koefficient også have været nok til at blive seedet i fjerde kvalrunde / playoff-runden, og det er den forhåbentlig (og sandsynligvis?) igen.

Det bliver en spændende sommer....
Tak for svaret.. Ja, det bliver en spændende sommer

:aabfan:
May AaB be with you

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 24. maj 2013, 09:49

Fantastisk med kvalifikationskampene til Europa League. Jeg har virkelig savnet europæisk fodbold på Aalborg Stadion!
Da vi træder ind i 2. kvalifikationsrunde kan AaB se frem til en meget travl indledning på sæsonen (i det mindste er AaB heldigere end Rosenborg og Malmø FF, som allerede træder ind i 1. kvalifikationsrunde).

Den kommende sæson starter med følgende heftige kampprogram, selvfølgelig med forbehold for kontinuerlig succes i kvalifikationen til
Europa League http://www.dbu.dk/~/media/Files/DBU_Bro ... rre-DM.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

18. juli - Europa League, 2. kvalifikationsrunde, 1. kamp
21. juli - Superligapremiere*
25. juli - Europa League, 2. kvalifikationsrunde, 2. kamp
28. juli - Superligaen, 2. runde
1. august - Europa League, 3. kvalifikationsrunde, 1. kamp
4. august - Superligaen, 3. runde
8. august - Europa League, 3. kvalifikationsrunde, 2. kamp
11. august - Superligaen, 4. runde
18. august - Superligaen, 5. runde
22. august - Europa League, Play Off, 1. kamp
25. august - Superligaen, 6. runde
29. august - Europa League, Play Off, 2. kamp
1. september - Superligaen, 7. runde

*kampdatoer kan ændres pga. tv og europæisk deltagelse

Med mindre vi laver en "AGF" og ryger ud allerede inden eventyret er begyndt, så er det virkelig et heftigt kampprogram som venter. Med andre ord bliver det enormt afgørende at undgå skader, derudover bliver det vigtigt at rotere på holdet for at få flere spillere i aktion.
Europæisk fodbold er fantastisk, men det må ikke overskygge det primære fokus, som fortsat er Superligaen. Jeg kan godt tvivle lidt på om vi har truppen til et så heftigt kampprogram, men nu må tiden vise om det overhovedet bliver aktuelt. Selv om AaB er seedet så findes der allerede nogle hårde modstandere i 3. kvalifikationsrunde. Næste sæsons Superliga bliver også tæt og hård, det bliver derfor lige så vigtigt at få en god start i den "hjemlige andedam".

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Lindmark » 24. maj 2013, 11:54

13 kampe på 7 uger er hård kost for en smal trup - desuden er der ikke rigtigt tid til at spille sig i form stille og roligt da det er lige på og hårdt med knald-eller-fald kampe samt de første ekstremt vigtige runder i ligaen hvor det ofte bliver klart hvordan resten af sæsonen vil komme til at forme sig.

Når det er sagt, så glæder jeg mig også enormt til den nye sæson og herunder ikke mindst de europæiske kampe. Det ville være super at kunne sætte tingene på plads mod 'svagere' modstand i især første kvalrunde for så at kunne spare spillere i returkampen (eller i det mindste i anden halvleg af returkampen).
Lindmark / Vendelbokartellet

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 24. maj 2013, 12:24

Lindmark skrev:13 kampe på 7 uger er hård kost for en smal trup - desuden er der ikke rigtigt tid til at spille sig i form stille og roligt da det er lige på og hårdt med knald-eller-fald kampe samt de første ekstremt vigtige runder i ligaen hvor det ofte bliver klart hvordan resten af sæsonen vil komme til at forme sig.

Når det er sagt, så glæder jeg mig også enormt til den nye sæson og herunder ikke mindst de europæiske kampe. Det ville være super at kunne sætte tingene på plads mod 'svagere' modstand i især første kvalrunde for så at kunne spare spillere i returkampen (eller i det mindste i anden halvleg af returkampen).
Glæder mig også til de europæiske kampe, men når det er sagt så er Superligaen stadigvæk vigtigst. Kampprogrammet er temmelig vildt da AaB træder så tidligt ind i turneringen. Med forbehold for hvordan det kommer til at gå, men i bedste fald kommer AaB til at spille "engelske uger", med 2 kampe om ugen i perioden 18. juli - 1. september. Det er kun i perioden 11. august - 18. august at der er et lille frirum.

I 2. kvalifikationsrunde er der en ok chance for at møde et skodhold, hvilket vil være optimalt hvis det kan lykkes at sætte det hele på plads
i den 1. kamp, for så at spare mange spillere i returkampen.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Lindmark » 24. maj 2013, 12:43

frederikshavneren skrev:
Lindmark skrev:13 kampe på 7 uger er hård kost for en smal trup - desuden er der ikke rigtigt tid til at spille sig i form stille og roligt da det er lige på og hårdt med knald-eller-fald kampe samt de første ekstremt vigtige runder i ligaen hvor det ofte bliver klart hvordan resten af sæsonen vil komme til at forme sig.

Når det er sagt, så glæder jeg mig også enormt til den nye sæson og herunder ikke mindst de europæiske kampe. Det ville være super at kunne sætte tingene på plads mod 'svagere' modstand i især første kvalrunde for så at kunne spare spillere i returkampen (eller i det mindste i anden halvleg af returkampen).
Glæder mig også til de europæiske kampe, men når det er sagt så er Superligaen stadigvæk vigtigst. Kampprogrammet er temmelig vildt da AaB træder så tidligt ind i turneringen. Med forbehold for hvordan det kommer til at gå, men i bedste fald kommer AaB til at spille "engelske uger", med 2 kampe om ugen i perioden 18. juli - 1. september. Det er kun i perioden 11. juli - 18. august at der er et lille frirum.

I 2. kvalifikationsrunde er der en ok chance for at møde et skodhold, hvilket vil være optimalt hvis det kan lykkes at sætte det hele på plads
i den 1. kamp, for så at spare mange spillere i returkampen.
Jeg mente selvfølgelig anden kvalrunde (men altså den første for vores vedkommende). Hygger mig i øvrigt med at følge mulige modstandere efterhånden som ligaerne og pokalfinalerne spilles færdige rundt omkring i Fodboldeuropas afkroge. Det kan blive til alt fra modstanderhold fra Liechtenstein eller Malta til vanskeligere kampe mod fx. et serbisk eller norsk hold.
Lindmark / Vendelbokartellet

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 24. maj 2013, 12:52

Lindmark skrev:
frederikshavneren skrev:
Lindmark skrev:13 kampe på 7 uger er hård kost for en smal trup - desuden er der ikke rigtigt tid til at spille sig i form stille og roligt da det er lige på og hårdt med knald-eller-fald kampe samt de første ekstremt vigtige runder i ligaen hvor det ofte bliver klart hvordan resten af sæsonen vil komme til at forme sig.

Når det er sagt, så glæder jeg mig også enormt til den nye sæson og herunder ikke mindst de europæiske kampe. Det ville være super at kunne sætte tingene på plads mod 'svagere' modstand i især første kvalrunde for så at kunne spare spillere i returkampen (eller i det mindste i anden halvleg af returkampen).
Glæder mig også til de europæiske kampe, men når det er sagt så er Superligaen stadigvæk vigtigst. Kampprogrammet er temmelig vildt da AaB træder så tidligt ind i turneringen. Med forbehold for hvordan det kommer til at gå, men i bedste fald kommer AaB til at spille "engelske uger", med 2 kampe om ugen i perioden 18. juli - 1. september. Det er kun i perioden 11. juli - 18. august at der er et lille frirum.

I 2. kvalifikationsrunde er der en ok chance for at møde et skodhold, hvilket vil være optimalt hvis det kan lykkes at sætte det hele på plads
i den 1. kamp, for så at spare mange spillere i returkampen.
Jeg mente selvfølgelig anden kvalrunde (men altså den første for vores vedkommende). Hygger mig i øvrigt med at følge mulige modstandere efterhånden som ligaerne og pokalfinalerne spilles færdige rundt omkring i Fodboldeuropas afkroge. Det kan blive til alt fra modstanderhold fra Liechtenstein eller Malta til vanskeligere kampe mod fx. et serbisk eller norsk hold.
Kunne være meget fedt at trække Strømsgodset fra Norge. Det har potentialet til at blive en legendarisk tur, med en masse AaB supportere ombord på Oslo færgen

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Holm-o1 » 25. maj 2013, 09:20

Det har potientale til at blive en helt igennem hjernedød tur! Kom med dem!
..

AalborgTrendies

Re: UEFA og AaB

Indlæg af AalborgTrendies » 26. maj 2013, 13:56

Holm-o1 skrev:Det har potientale til at blive en helt igennem hjernedød tur! Kom med dem!
Bortset fra at de har en suveræn hjemmebane på kunstgræsset på Marielyst.
Vi skal da hellere have hold, hvor vi kan gå videre.
Men kom bare med et par gode ture til nogle af lilleputlandene.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Hanga » 26. maj 2013, 14:04

Kvalen skal bare være så let som mulig, ingen tvivl om det... Så må de fede aways komme i gruppespillet tak.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Eksil » 26. maj 2013, 15:40

Et norsk hold fra bunden af Tippeligaen ville være rigtigt godt.

Det holder rejseudgifterne for klubben nede, forstyrrer ligaen mindst (se Horsens i år) og ville give mulighed for at få lidt udebanefans i begge kampe.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: UEFA og AaB

Indlæg af PeterS » 26. maj 2013, 15:54

Eksil skrev:Et norsk hold fra bunden af Tippeligaen ville være rigtigt godt.

Det holder rejseudgifterne for klubben nede, forstyrrer ligaen mindst (se Horsens i år) og ville give mulighed for at få lidt udebanefans i begge kampe.
Nu er jeg ikke helt inde i den norske liga, og vores kære naboer har det med at gøre noget sjovt. Alligevel tror jeg altså ikke på de giver EL pladser til bundholdene :)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 26. maj 2013, 16:07

PeterS skrev:
Eksil skrev:Et norsk hold fra bunden af Tippeligaen ville være rigtigt godt.

Det holder rejseudgifterne for klubben nede, forstyrrer ligaen mindst (se Horsens i år) og ville give mulighed for at få lidt udebanefans i begge kampe.
Nu er jeg ikke helt inde i den norske liga, og vores kære naboer har det med at gøre noget sjovt. Alligevel tror jeg altså ikke på de giver EL pladser til bundholdene :)
Strømsgodset vil være en god modstander. Godt nok fører Strømsgodset Tippeligaen, men det er også et udtryk for Tippeligaens deroute. Strømsgodset er gode hjemme, men det er bestemt ikke et skræmmende hold.
Kunne være en fed away!

Häcken er en anden spændende mulighed. Den "lille" Göteborg klub er måske ikke så sexet, men her er der bestemt mulighed for en legendarisk away! Tænk bare på træningskampene mod IFK, der blev spillet i Götet for et par år siden.

Skrækscenariet er at trække et hold, som f.eks. AGFs banemænd fra georgiske Dila Gori (Stalins fødeby). Det vil være en frygtelig modstander, såvel sportsligt som økonomisk.

Besvar