UEFA og AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Kristian1977
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. okt 2007, 12:38
Geografisk sted: Vadum
Kontakt:

UEFA og AaB

Indlæg af Kristian1977 » 6. maj 2013, 11:56

Hvordan er det med AaB og at opnå kampe i UEFA kval??

Kunne vi ikke få en plads i UEFA kval selv om vi ender på 5. pladsen? MEN vi går selvfølgelig efter at kvalificere os selv via af en bronze plads eller 4 plads. :)

Jeg kom bare lige til at tænker på at med cup finalen mellem Randers og Esbjerg. Et af holdene få som vinder en plads i UEFA kval.

Og hvis Esbjerg fik 4 pladsen. (Som jeg ikke håber de gør) Så havde fik vi pladsen fra Randers eller Esbjerg da de allerede er kvalificeret via af en 3 og 4 plads.

:aabfan:
May AaB be with you

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Vase » 6. maj 2013, 12:03

5. pladsen giver adgang, hvis Randers FC vinder pokalen og ender som nr. 3 eller 4 i Superligaen eller hvis Esbjerg vinder pokalen og ender som nr. 3 eller 4 i Superligaen.

Kristian1977
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. okt 2007, 12:38
Geografisk sted: Vadum
Kontakt:

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Kristian1977 » 6. maj 2013, 13:10

Så er da gode forudsætninger for en plads i UEFA kval´en. Men de skal da godt nok tage sig sammen i de sidste kampe. Håber at SønderjyskE kampen var et "wake up call". Lad os se hvad der sker i aften mellem FCMuuh og OB, et af de hold kan jo komme op på 40 point i dag. Uh det bliver 3 spændende her til sidst.
May AaB be with you

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Olly » 6. maj 2013, 15:28

Kristian1977 skrev:Så er da gode forudsætninger for en plads i UEFA kval´en. Men de skal da godt nok tage sig sammen i de sidste kampe. Håber at SønderjyskE kampen var et "wake up call". Lad os se hvad der sker i aften mellem FCMuuh og OB, et af de hold kan jo komme op på 40 point i dag. Uh det bliver 3 spændende her til sidst.
Ja det kunne være godt med et uafgjort resultat i aften. Så har både FCM og OB syv op til AaB. Det bliver svært for dem at hente med 3 kampe tilbage og 9 point og spille om. Og da det enten er Esbjerg eller Randers der vinder pokalen, så ligner det meget en plads i kvalifikationen. Så lad os krydse alt hvad der krydses kan, for et uafgjort resultat i aften.
Men derfor kan de godt tage sig sammen og kæmpe røven ud af bukserne for bronzemedaljerne.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: UEFA og AaB

Indlæg af hje1980 » 6. maj 2013, 15:31

Olly skrev:
Kristian1977 skrev:Så er da gode forudsætninger for en plads i UEFA kval´en. Men de skal da godt nok tage sig sammen i de sidste kampe. Håber at SønderjyskE kampen var et "wake up call". Lad os se hvad der sker i aften mellem FCMuuh og OB, et af de hold kan jo komme op på 40 point i dag. Uh det bliver 3 spændende her til sidst.
Ja det kunne være godt med et uafgjort resultat i aften. Så har både FCM og OB syv op til AaB. Det bliver svært for dem at hente med 3 kampe tilbage og 9 point og spille om. Og da det enten er Esbjerg eller Randers der vinder pokalen, så ligner det meget en plads i kvalifikationen. Så lad os krydse alt hvad der krydses kan, for et uafgjort resultat i aften.
Men derfor kan de godt tage sig sammen og kæmpe røven ud af bukserne for bronzemedaljerne.
Jeg satser mere på 3 sejre til AaB... så er den ged barberet... :thumbsup:

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Olly » 6. maj 2013, 15:55

hje1980 skrev:
Olly skrev:
Kristian1977 skrev:Så er da gode forudsætninger for en plads i UEFA kval´en. Men de skal da godt nok tage sig sammen i de sidste kampe. Håber at SønderjyskE kampen var et "wake up call". Lad os se hvad der sker i aften mellem FCMuuh og OB, et af de hold kan jo komme op på 40 point i dag. Uh det bliver 3 spændende her til sidst.
Ja det kunne være godt med et uafgjort resultat i aften. Så har både FCM og OB syv op til AaB. Det bliver svært for dem at hente med 3 kampe tilbage og 9 point og spille om. Og da det enten er Esbjerg eller Randers der vinder pokalen, så ligner det meget en plads i kvalifikationen. Så lad os krydse alt hvad der krydses kan, for et uafgjort resultat i aften.
Men derfor kan de godt tage sig sammen og kæmpe røven ud af bukserne for bronzemedaljerne.
Jeg satser mere på 3 sejre til AaB... så er den ged barberet... :thumbsup:
Det vil helt klart være at fortrække :|

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Kristian » 6. maj 2013, 19:52

Man kan vende den om og sige, at hvis vi banker Brøndby og randers taber til fcm f.eks. så er vi sikre på at vi selv kan afgøre det mod randers på hjemmebane, om det hedder en 3 eller 4 plads. For så kan vi max være 3 point efter Randers. Og helt ærligt, vi har sq den bedste forudsætning. 2 hjemmekampe med masser af nerve og tilskuere og en udekamp i aarhus som ligger skide godt til den måde vi vil spille på.
Sønderjyske har vi altid haft det pisse svært med og ingen undtagelse at de dominere kampen mod os.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Yankee » 6. maj 2013, 20:16

Kristian skrev:Man kan vende den om og sige, at hvis vi banker Brøndby og randers taber til fcm f.eks. så er vi sikre på at vi selv kan afgøre det mod randers på hjemmebane, om det hedder en 3 eller 4 plads. For så kan vi max være 3 point efter Randers. Og helt ærligt, vi har sq den bedste forudsætning. 2 hjemmekampe med masser af nerve og tilskuere og en udekamp i aarhus som ligger skide godt til den måde vi vil spille på.
Sønderjyske har vi altid haft det pisse svært med og ingen undtagelse at de dominere kampen mod os.
Jeg er fuldstændig enig. Randers har kort efter pokalfinalen Midtjylland ude og så en 50/50-kamp mod FCK. Vi har alle muligheder for at lave lige så mange point som dem når vi møder Brøndby og AGF og stå i en regulær bronzekamp. Det ville selvfølgelig være bedst at kunne nøjes med uafgjort, men jeg er nu overbevist om at vi er stærkere end Randers i sidste ende.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Danni » 6. maj 2013, 21:45

Jeg vil meget gerne have bronze og ser også gode muligheder for det, men jeg må sige, at med FCM's form og deres restprogram (Randers hjemme, Silkeborg ude, AGF hjemme) Kan det i værste fald godt ende med, vi ikke kommer i uefaen. Det her er selvfølgelig ren gætværk, men jeg kan sagtens forestille mig, en sidste kamp mod Randers, hvor en sejr giver bronze og et nederlag kan betyde, at vi end ikke kommer i europa. Jeg ser os dog stadig som halvstore favoritter til europa.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Jacob » 6. maj 2013, 21:52

Danni skrev:Jeg vil meget gerne have bronze og ser også gode muligheder for det, men jeg må sige, at med FCM's form og deres restprogram (Randers hjemme, Silkeborg ude, AGF hjemme) Kan det i værste fald godt ende med, vi ikke kommer i uefaen. Det her er selvfølgelig ren gætværk, men jeg kan sagtens forestille mig, en sidste kamp mod Randers, hvor en sejr giver bronze og et nederlag kan betyde, at vi end ikke kommer i europa. Jeg ser os dog stadig som halvstore favoritter til europa.
Hør nu her - selv hvis midtjylland gør rent bord med 9 point i de sidste 3 kampe - hvilket i sig selv virker usandsynligt, så kan vi holde dem bag os med en sejr og en uafgjort pga vores bedre målscore, hvilket absolut ikke er umuligt. Jeg tror snarere at vi får 6-9 point i de sidste tre kampe.

Med andre ord, vi ligger rigtigt godt til ifht Europa og jeg tror også, at vi har pæne chancer for bronzen.
Life is good..... AaB is better!

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Danni » 6. maj 2013, 22:00

Jacob skrev:
Danni skrev:Jeg vil meget gerne have bronze og ser også gode muligheder for det, men jeg må sige, at med FCM's form og deres restprogram (Randers hjemme, Silkeborg ude, AGF hjemme) Kan det i værste fald godt ende med, vi ikke kommer i uefaen. Det her er selvfølgelig ren gætværk, men jeg kan sagtens forestille mig, en sidste kamp mod Randers, hvor en sejr giver bronze og et nederlag kan betyde, at vi end ikke kommer i europa. Jeg ser os dog stadig som halvstore favoritter til europa.
Hør nu her - selv hvis midtjylland gør rent bord med 9 point i de sidste 3 kampe - hvilket i sig selv virker usandsynligt, så kan vi holde dem bag os med en sejr og en uafgjort pga vores bedre målscore, hvilket absolut ikke er umuligt. Jeg tror snarere at vi får 6-9 point i de sidste tre kampe.

Med andre ord, vi ligger rigtigt godt til ifht Europa og jeg tror også, at vi har pæne chancer for bronzen.
Vi er vist meget enige..
Længe leve arbejderklassen!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 9. maj 2013, 17:08

Desværre vandt Esbjerg pokalfinalen 1-0 over Randers.
Nu er kravene ret klare. Vi er stadigvæk i en god position i forhold til europæisk kvalifikation. Nøglen er at slutte højere end FC Midtjylland, der pt er 5 point efter AaB. FC Midtjylland er den eneste reelle konkurrent, men de har desværre et ret overkommeligt slutprogram. Det vil ikke undre mig hvis Herning-Ikast gør rent bord i de sidste 3 runder.
Med resultatet af pokalfinalen er en top 4 placering nødvendig for at sikre europæisk kvalifikation. Jeg tror ikke at Esbjerg går amok og slutter i top 4.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. maj 2013, 22:30

frederikshavneren skrev:Desværre vandt Esbjerg pokalfinalen 1-0 over Randers.
Nu er kravene ret klare. Vi er stadigvæk i en god position i forhold til europæisk kvalifikation. Nøglen er at slutte højere end FC Midtjylland, der pt er 5 point efter AaB. FC Midtjylland er den eneste reelle konkurrent, men de har desværre et ret overkommeligt slutprogram. Det vil ikke undre mig hvis Herning-Ikast gør rent bord i de sidste 3 runder.
Med resultatet af pokalfinalen er en top 4 placering nødvendig for at sikre europæisk kvalifikation. Jeg tror ikke at Esbjerg går amok og slutter i top 4.
De skal reelt hente 6 point på os, da vores målscore er noget bedre, det tror jeg simpelthen ikke på... hvis de kan det har vi sgu heller ikke fortjent det. Modsat dig tror jeg nu heller ikke FCM pludselig gør rent bord, så gode er de heller ikke, og de har en svær kamp mod hestene i weekenden.

Efter min mening ligger bronzen lige til højrepoten, for Randers kommer også til at smide point før vi skal møde dem. Problemet er bare at AaB så tit har stået med denne udsigt til medaljer og Europacup kort før målstregen, og har smidt det hele...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Buzz Killington » 9. maj 2013, 23:14

Jesper Schmidt skrev:
frederikshavneren skrev:Desværre vandt Esbjerg pokalfinalen 1-0 over Randers.
Nu er kravene ret klare. Vi er stadigvæk i en god position i forhold til europæisk kvalifikation. Nøglen er at slutte højere end FC Midtjylland, der pt er 5 point efter AaB. FC Midtjylland er den eneste reelle konkurrent, men de har desværre et ret overkommeligt slutprogram. Det vil ikke undre mig hvis Herning-Ikast gør rent bord i de sidste 3 runder.
Med resultatet af pokalfinalen er en top 4 placering nødvendig for at sikre europæisk kvalifikation. Jeg tror ikke at Esbjerg går amok og slutter i top 4.
De skal reelt hente 6 point på os, da vores målscore er noget bedre, det tror jeg simpelthen ikke på... hvis de kan det har vi sgu heller ikke fortjent det. Modsat dig tror jeg nu heller ikke FCM pludselig gør rent bord, så gode er de heller ikke, og de har en svær kamp mod hestene i weekenden.

Efter min mening ligger bronzen lige til højrepoten, for Randers kommer også til at smide point før vi skal møde dem. Problemet er bare at AaB så tit har stået med denne udsigt til medaljer og Europacup kort før målstregen, og har smidt det hele...
Uhh, og pas på med at snakke om målscore. Husker sidste kampe forrige sæson, hvor vi bare ikke må tabe med mere end 3 mål for at snuppe 6 pladsen og dermed over en ekstra million i præmiepenge... for så at tabe 5-0 i SønderjyskE
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Kristian » 10. maj 2013, 08:36

En kamp af gangen for guds skyld :) og gælder også samtlige spillere. Det er nøglen til bronze. Vi kan ikke bruge de andre holds sidste 3 kampe til noget hvis ikke vi selv kan afgøre det.
------------------
mvh Kristian

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: UEFA og AaB

Indlæg af Danni » 10. maj 2013, 08:38

MHJ skrev:
Jesper Schmidt skrev:
frederikshavneren skrev:Desværre vandt Esbjerg pokalfinalen 1-0 over Randers.
Nu er kravene ret klare. Vi er stadigvæk i en god position i forhold til europæisk kvalifikation. Nøglen er at slutte højere end FC Midtjylland, der pt er 5 point efter AaB. FC Midtjylland er den eneste reelle konkurrent, men de har desværre et ret overkommeligt slutprogram. Det vil ikke undre mig hvis Herning-Ikast gør rent bord i de sidste 3 runder.
Med resultatet af pokalfinalen er en top 4 placering nødvendig for at sikre europæisk kvalifikation. Jeg tror ikke at Esbjerg går amok og slutter i top 4.
De skal reelt hente 6 point på os, da vores målscore er noget bedre, det tror jeg simpelthen ikke på... hvis de kan det har vi sgu heller ikke fortjent det. Modsat dig tror jeg nu heller ikke FCM pludselig gør rent bord, så gode er de heller ikke, og de har en svær kamp mod hestene i weekenden.

Efter min mening ligger bronzen lige til højrepoten, for Randers kommer også til at smide point før vi skal møde dem. Problemet er bare at AaB så tit har stået med denne udsigt til medaljer og Europacup kort før målstregen, og har smidt det hele...
Uhh, og pas på med at snakke om målscore. Husker sidste kampe forrige sæson, hvor vi bare ikke må tabe med mere end 3 mål for at snuppe 6 pladsen og dermed over en ekstra million i præmiepenge... for så at tabe 5-0 i SønderjyskE
Vores målscorer er jo også kun bedre lige nu. Lad os nu sige, det uheldige sker, at FCM laver rent bor i de sidste tre, kan det sagtens ske, de 8 mål vi er bedre, kan blive udlignet. Især hvis vores bliver negativ for de 3 kampe. Jeg har det lidt svært med, hvem jeg skal holde med i FCM - Randers. Tror jeg håber på uafgjort. Til gengæld kunne det være fint, hvis Silkeborg fik noget ud af kampen mod Horsens i denne spillerunde og dermed stadig er inde i spillet om at blive oppe, for så tror jeg FCM kan få det rigtig svært i Silkeborg i 32. runde.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: UEFA og AaB

Indlæg af MrBangDK » 10. maj 2013, 08:38

Kristian skrev:En kamp af gangen for guds skyld :) og gælder også samtlige spillere. Det er nøglen til bronze. Vi kan ikke bruge de andre holds sidste 3 kampe til noget hvis ikke vi selv kan afgøre det.
Lige præcis.. Vi kan selv afgøre lortet... 9 point i de tre sidste kampe, og SWUSH, så hænger der medaljer på drengene!! At der er så er nogle inferiøre hold der kan hjælpe lidt til er underordnet!!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Sv: UEFA og AaB

Indlæg af Hanga » 10. maj 2013, 09:50

Vi skal da helt klart holde med Randers mod Ikast... I så fald kan vi med sejr over Brøndby endegyldigt sikre os Europa, og vi har stadig Randers i den sidste hjemmekamp, hvor vi så muligvis kan nappe medaljen. Men det vigtigste er jo uden tvivl at vi får Europa, så jeg holder med Randers på søndag.

Når det så er sagt, så skal vi naturligvis selv afgøre det... Én kamp af gangen drenge!

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Sv: UEFA og AaB

Indlæg af frederikshavneren » 10. maj 2013, 11:30

Hanga skrev:Vi skal da helt klart h[lineup-4-3-3][/lineup-4-3-3]olde med Randers mod Ikast... I så fald kan vi med sejr over Brøndby endegyldigt sikre os Europa, og vi har stadig Randers i den sidste hjemmekamp, hvor vi så muligvis kan nappe medaljen. Men det vigtigste er jo uden tvivl at vi får Europa, så jeg holder med Randers på søndag.

Når det så er sagt, så skal vi naturligvis selv afgøre det... Én kamp af gangen drenge!

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Naturligvis er det vigtigt at have fokus på den næste kamp, men det er svært at undgå at tænke på diverse scenarier. Anyway så er kampen på søndag utrolig vigtig. Sejr vil nærmest endegyldigt sikre europæisk kvalifikation. Nederlag derimod vil være rigtig grimt af flere årsager.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: UEFA og AaB

Indlæg af PeterS » 10. maj 2013, 11:59

Hvis det i værste fald skulle ske at Esbjerg kravlede forbi os og endte 4 efter randers, giver 5. pladsen så også Europa?

Besvar