Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af Forza » 17. maj 2013, 14:28

http://www.sporten.dk/fodbold/live-her- ... debutanter" onclick="window.open(this.href);return false;

Det kan i hvert fald ikke være på deres præstation imod AGF de blev udtaget! Men rart at se, selvom de dog helt sikkert bliver sorteret fra af den gamle med høreapperatet så snart han ser sit snit til det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af Forza » 17. maj 2013, 14:31

synes samtidig det er skræmmende at Martin Braithwaite (EFB har gjort det fremragende, men jeg synes ikke han har imponeret mig i forhold til at hans position er angriber), Anders Christiansen (der skal åbenbart ikke meget til før man er landsholdsklar når man spiller for et af holdene der spiller a la landsholdets spillestil) og Jens Stryger (på trods af at han er på MO's yndlingshold, så spiller han for en klokkeklar nedrykker kandidat )
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af Sambaman » 17. maj 2013, 14:41

Altid dejligt med AaB'er på landsholdet!

Er ret sikker på at Helenius bliver sorteret fra da der er så mange angriber i truppen. Cornelius er 100 % foran Helenius. Makienok er jo fra Brøndby, så han er også foran. Nicklas Pedersen er også foran i Olsens hoved (ikke i bruttotruppen i mit). I øvrigt kan Fischer spiller der hvis det er helt galt.

Martin Afro og Helenius bliver sorteret fra.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af Forza » 17. maj 2013, 14:51

Sambaman skrev:Altid dejligt med AaB'er på landsholdet!

Er ret sikker på at Helenius bliver sorteret fra da der er så mange angriber i truppen. Cornelius er 100 % foran Helenius. Makienok er jo fra Brøndby, så han er også foran. Nicklas Pedersen er også foran i Olsens hoved (ikke i bruttotruppen i mit). I øvrigt kan Fischer spiller der hvis det er helt galt.

Martin Afro og Helenius bliver sorteret fra.
Tror desværre du har ret med Makienok, selvom jeg vurderer ham til at være ekstremt overvurderet af pressen og landstrænerne (ligesom de fleste andre BIF spillere iøvrigt).

Vil mene at Helenius er en langt bedre angriber med langt flere kvaliteter, selv uden de farvede briller.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af jonas386 » 17. maj 2013, 15:02

Jeg forstår dog ikke Rommedahl stadig er i truppen, nu må det efterhånden være nok..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1349
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af white splash » 17. maj 2013, 16:15

Komisk at Morten Olsen ikke lige var klar over at Anders Christiansen er blevet opereret idag... :D
1 2 3 Jimmy er en mur!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af fish » 17. maj 2013, 16:26

Forza skrev:
Tror desværre du har ret med Makienok, selvom jeg vurderer ham til at være ekstremt overvurderet af pressen og landstrænerne (ligesom de fleste andre BIF spillere iøvrigt).

Vil mene at Helenius er en langt bedre angriber med langt flere kvaliteter, selv uden de farvede briller.
Der vil jeg så mene dine briller er lidt farvede alligevel :-) Helenius er mere alsidig, enig, men objektivt set er Brøndbys genopstanden fra de døde vel personificeret i Makienok?

Brøndby eller ej så er han brandvarm og derfor ryger Helenius fra. Når det er sagt så har MO før lavet mærkelige beslutninger....

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Sv: Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af Yankee » 19. maj 2013, 17:31

fish skrev: Brøndby eller ej så er han brandvarm og derfor ryger Helenius fra. Når det er sagt så har MO før lavet mærkelige beslutninger....
Brandvarm? Før kampen mod sommerferie-FCN havde han ikke scoret i fem kampe.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af Erasmus Montanus » 21. maj 2013, 19:40

Og Helenius er sorteret fra, da han ikke er målfarlig nok. Der er Andreas Cornelius (der sidst scorede 15.04.13) og Simon Makienok (der ej heller har scoret siden 07.04.13. Eller, jo, han scorede to mål mod FCNs hjerneblødning af en fixed kamp) er i bedre form end Helenius. Helenius, spilleren der har været med i flest mål i denne sæson og som spillede en rigtig god kamp i går. En af disse burde stå bag Helenius.

Og hvorfor er Ahlmann ikke udtaget? Jeg kan da godt se at Kian Hansen er bedre end Frederik Sørensen og/eller en Jannick Vestergaard.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Milfix
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:28
Favoritspiller: Puyol
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af Milfix » 21. maj 2013, 20:37

Morten Olsen bliver ved med at overgå sig selv med latterlige udtagelser og senere fravalg af spillere. Men budskabet er vel klart. Hvis Helenius skal have spilletid for landsholdet skal han væk fra AaB.

Det eneste jeg kan glæde mig over er at Helenius ikke får præsteret på højt niveau for evt. interesserede købere
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af alithebeast » 21. maj 2013, 21:02

Oldager skrev:Og Helenius er sorteret fra, da han ikke er målfarlig nok. Der er Andreas Cornelius (der sidst scorede 15.04.13) og Simon Makienok (der ej heller har scoret siden 07.04.13. Eller, jo, han scorede to mål mod FCNs hjerneblødning af en fixed kamp) er i bedre form end Helenius. Helenius, spilleren der har været med i flest mål i denne sæson og som spillede en rigtig god kamp i går. En af disse burde stå bag Helenius.
Rommedahl, Bonghår og Pedersen står også i truppen som angribere. Jeg er overbevist om, at den eneste grund til at Bonghår er med er, fordi vores fantastiske orakel af en landstræner ikke har set ham spille, for han er da slet ikke målfarlig.
Hader København!

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1349
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af white splash » 21. maj 2013, 21:14

Havde da ellers overvejet at tage ud og se landsholdet på stadion, men gider sgu ikke støtte det vamle landshold! Kan han ikke snart stoppe som landstræner?!
1 2 3 Jimmy er en mur!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af Forza » 22. maj 2013, 11:32

Synes virkelig det er pinligt at MO sorterer Helenius fra!

Fair nok at Cornelius er udtaget på baggrund af denne sæson. Jeg kan såmænd også se bort fra at Romme bliver udtaget selvom han ikke er en profil på et nedrykningstruet hold i superligaen. Men at Braitwaite og Makienok bliver udtaget over Helenius er simpelthen chokerende for mig.....

Braitwaite scorer aldrig mål og er ikke i nærheden af at være en ligeså stor profil som Helenius. Makienok er dygtig med hovedet, ALT andet mangler han. Han har scoret nogle vigtige mål for BIF i år, men Helenius har været en LANGT bedre spiller (igen) i år....

Gå nu på pension MO din gamle klovn!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4977
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af Mr. Larsen » 22. maj 2013, 12:35

Olsen er heldigvis snart fortid...... så kan vi håbe på bedre tider....
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af Gentleman Finn » 22. maj 2013, 13:02

Om jeg forstår Braithwaite render rundt på landsholdet i stedet for Helenius.

Nå, men vi får ikke held den vej til at profilere ham, så vi kan tjene på ham. Håber så inderligt Helenius vil forlænge med bare et enkelt år, det vil være mere end nok til at han går et niveau op og præsterer mere kontinuerligt. Desuden er der jo med vores coefficient mulighed for at trække en 50/50 modstander i playoff finalen hvis vi når dertil, og han kan vise sit talent frem i europa league.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af sulakvelidze » 23. maj 2013, 00:31

Jeg er meget glad for Morten Olsen som landstræner og håber, at han fortsætter længe endnu. Men at Helenius ikke er nærmere en plads på bænken, fatter jeg godt nok ikke. Jeg kan sådan set godt forstå pointen i at udtage Makienok, når tanken helt klart er, at han vil kunne bruges som hovedstødstærk klippe i feltet, hvis målene mangler sidst i en kamp. Men at Helenius skulle være overhalet af Braithwaite kom godt nok bag på mig.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af Gentleman Finn » 23. maj 2013, 01:51

Det er en forbandet omgang rygklapperi hvis han bliver smidt i angrebet, nu har man hyret en EfB mand som u21 træner og man bruger begrunder (undskylder) udtagningen med EfB holdets stærke forår. Selvsamme mand har stået og sagt det stik modsatte flere gange. Braithwaite er rystende uskarp foran målet, skal vi ikke satse på kan skal spille kant på det danske landshold og overtage Rommedahls rolle med sin speed, ellers opgiver jeg at forstå Morten Olsen. Han har derudover ikke teknikken eller overblikket med bolden til at kunne udfylde rollen på toppen bare nogenlunde tilfredsstillende.

Jeg kan i øvrigt ikke se at Makienok skulle være stærk nok med fødderne til at spille på toppen på landsholdet. Han kan da umuligt gå med i spillet i rollen som topangriber på landsholdet, det kniber gevaldigt i suppen. Han kan dog bruges til at smide ind de sidste minutter. Men er han ikke allerede dækket ind der med Cornelius når Bendtner kommer tilbage?

Det undrer mig meget at han ikke kan bruge Helenius' målfarlighed til noget, han har suppens bedste spark og han lavede særligt i efteråret, mens vi havde Lucas, mange assists da han fik pladsen til det. Han har teknikken og overblikket til at spille på toppen hvis man spiller ham i fødderne, han bliver uanset ikke trumfet på det punkt af Makienok, ej heller Cornelius for den sags skyld. Nicklas Pedersen har jeg ikke set spille meget, men de få gange jeg har set ham, har han set meget lidt målfarlig ud.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af Lindmark » 24. maj 2013, 12:37

Jeg tror bare at vi skal vænne os til at citere Lynge efter hver landsholdsudtagelse indtil professor Olsen bliver sendt på hvilehjem:

"Jeg kan tillade mig at være dybt forundret over, at han kan blive ved at undgå, at der er AaB'ere på A-landsholdet. [...] Jeg tror da ikke, det er, fordi han ikke kan lide de røde trøjer. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg har set de andre (Olsen og Bonde, red.) for at være helt ærlig. Jeg går nu heller ikke og kigger efter dem, for det er jo næsten spild af tid. Jeg kan næsten ikke sætte ord på, hvor irriteret jeg er over, at AaB's spillere ikke kan finde plads på landsholdet. Når Brøndby har spillet tre gode kampe i træk, så har de fire spillere med på landsholdet."

... og ja, jeg ved godt at vi har Kusk med yderst på bænken denne gang.
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af Super Hansen » 24. maj 2013, 16:26

Lindmark skrev:Jeg tror bare at vi skal vænne os til at citere Lynge efter hver landsholdsudtagelse indtil professor Olsen bliver sendt på hvilehjem:

"Jeg kan tillade mig at være dybt forundret over, at han kan blive ved at undgå, at der er AaB'ere på A-landsholdet. [...] Jeg tror da ikke, det er, fordi han ikke kan lide de røde trøjer. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg har set de andre (Olsen og Bonde, red.) for at være helt ærlig. Jeg går nu heller ikke og kigger efter dem, for det er jo næsten spild af tid. Jeg kan næsten ikke sætte ord på, hvor irriteret jeg er over, at AaB's spillere ikke kan finde plads på landsholdet. Når Brøndby har spillet tre gode kampe i træk, så har de fire spillere med på landsholdet."

... og ja, jeg ved godt at vi har Kusk med yderst på bænken denne gang.
Ja, det er så sørgeligt, også sandt som det det er sagt, gider faktisk kun tag på stadion, for at vende ryggen til MO den klap hat.
Der burde laves en tifo som selv MO kan se :-(

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kusk og Helenius udtaget til landsholdet

Indlæg af Forza » 31. maj 2013, 09:20

Super Hansen skrev:
Lindmark skrev:Jeg tror bare at vi skal vænne os til at citere Lynge efter hver landsholdsudtagelse indtil professor Olsen bliver sendt på hvilehjem:

"Jeg kan tillade mig at være dybt forundret over, at han kan blive ved at undgå, at der er AaB'ere på A-landsholdet. [...] Jeg tror da ikke, det er, fordi han ikke kan lide de røde trøjer. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg har set de andre (Olsen og Bonde, red.) for at være helt ærlig. Jeg går nu heller ikke og kigger efter dem, for det er jo næsten spild af tid. Jeg kan næsten ikke sætte ord på, hvor irriteret jeg er over, at AaB's spillere ikke kan finde plads på landsholdet. Når Brøndby har spillet tre gode kampe i træk, så har de fire spillere med på landsholdet."

... og ja, jeg ved godt at vi har Kusk med yderst på bænken denne gang.
Ja, det er så sørgeligt, også sandt som det det er sagt, gider faktisk kun tag på stadion, for at vende ryggen til MO den klap hat.
Der burde laves en tifo som selv MO kan se :-(
Er helt enig i alt ovenstående.

http://www.sporten.dk/fodbold/rekordlav ... -i-aalborg" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er da også klart at folk ikke støtter op om landsholdet når det ikke er "vores" landshold. Det er simpelthen grotesk at Braithwaite (som er en elendig afslutter) og Makienok (som har spillet en håndfuld gode kampe, men KUN kan noget på hovedet) kan foretrækkes frem for Helenius der har præsteret på et ekstremt højt niveau i 2 sæsoner i træk.

Jeg skal bestemt heller ikke se landsholdet, i hvert fald ikke på stadion. Min entusiasme og interesse i det hold er blevet minimeret med 90-95% over de seneste 15 år.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar