Den nye sæson

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Den nye sæson

Indlæg af Lucas Kuskenius » 19. jun 2013, 14:51

Spekulationerne omkring hvem der skal erstatte Helenius i den kommende sæson, er i fuld gang. Der gå forlydenheder på at Thomas Dalgaard fra nyoprykkede Viborg er på vej. Han har kontraktudløb til sommer, og kommer derfor højst sandsynligt til at være billig. Jeg er lidt ambivalent omkring dette eventuelle skifte, da Dalgaard har et rygte for at være utrolig doven på banen, heraf kaldenavnet "Lazy". Hvis Kent og Kuhn vælger at hente ham, skal de helt sikkert have pisket ham til at blive en arbejdshingst, og de er dem der kan klare den opgave.

Uagtet om erstatningen bliver Dalgaard, hentes der er direkte erstatning. Det var Allan Gaarde lovet, og dermed bliver mit bud på næste sæsons førsteholdstrup således;

Målmænd; Nicolai Larsen, Carsten Christensen
Der er ingen tvivl om at Nicolai er førstevalg. Han er en talentfuld keeper, og hvis han kan løfte sit bundniveau en anelse, bliver han indenfor et par sæsoner en af de bedste keepere i ligaen. Carsten Christensen har jeg ikke nogen indvindinger til, og klubben har ham formentlig kun på kontrakt fordi der ikke haves en fuldgod erstatning på et af U-holdene.

Forsvaret; Henrik Dalsgaard, Lasse Nielsen, Kenneth Emil Petersen, Rasmus Thelander, Kasper Pedersen, Jakob Blåbjerg, Jakob Ahlmann
Førstevalgene i forsvaret burde være Dalsgaard, Lasse, KEP og Ahlmann. Med det sagt, så presser Thelander på til en startplads, og hvis KEP fortsætter med nogle af de hjerneblødninger han fandt frem i forårssæsonen, så er pladsen ved siden af Lasse helt åben. Vores backs Dalsgaard og Ahlmann ser jeg, som par, som et af ligaens bedste. Ikke pga. deres sammenspil, men de to spilleres evner sammenlagt findes ikke bedre på mange mandskaber. Her kan FCK, FCN og Esbjerg vel kun stille med en bedre konstellation, imens OB mønstrer to backs der er på niveau med vores. På reservefronten er som nævnt KEP eller Thelander, men også de unge Kasper Pedersen og Jakob Blåbjerg. De to sidstenævnte blev kastet for ulvene i udekampen mod Silkeborg, hvor de gjorde det ganse fint, taget i betragtning at de sammenlagt have 0 kampe i ligaen med i bagagen som erfaring. Kasper Pedersen er den boldsikre midterforsvar, imens Blåbjerg kan vikariere på venstrebacken, hvilket kommer til at have stor betydning da Ahlmann, desværre, er disponibelt overfor skader. Vi mangler en fuldgod erstatning for Dalsgaard, altså på højrebacken, men denne vælger jeg at tilskrive Patrick Kristensen, som begår sig bedst på midtbanen. Han har tidligere spillet begge backpladser, og til trods for han er forfærdelig i venstresiden, så tror jeg at han i højresiden kan være en habil backup, taget i betragtning at han så kommer til at spille i den rigtige siden, hvis man tager hans favoritben in mente.

Midtbanen; Kasper Kusk, Patrick Kristensen, Rasmus Würtz, Thomas Augustinussen, Mathias Wichmann, Hallur Hansson, Andreas Bruhn, Christian Rye, Nicolaj Thomsen, Anders Due
Umiddelbart en utroligt bred midtbane, men det skal huske at Hallur, Bruhn og Rye alle er utroligt unge, og de to sidstnævnte er først blevet rykket i førsteholdstruppen til den kommende sæson. Jeg forestiller mig Kusk, Würtz, Augu, Thomsen og Wichmann er starterne på en midtbane hvor Wichmann eller Kusk spiller på den fremskudte position foran Würtz og Augu. Hvis Kent og Kuhn skulle beslutte sig for en 4-4-2 som vi tidligere har set, tager Kusk højrekanten imens Wichmann bænkes. Centralt er bredden rigtigt god, da PK, Hallur, Bruhn og Rye alle begår sig bedst herinde. Hallur kan såvidt jeg kan forstå sagtens begå sig på den fremskudte position, hvorfor bredden her ikke er noget problem. På fløjen kan Due begå sig i begge sider, men det efterlader stadig højrekanten som forholdsvist tyndt besat. Jovist, PK kan spille her, men hans altmuligmandsrolle er jeg ikke nogen fan af, og jeg ser i stedet at der findes en spændende reservespiller her.

Angrebet; X, Curth, SF, Toft, Spalvis
Som nævnt jagter Gaarde i øjeblikket en erstatning, og efter hvad jeg har forstået, så er det en direkte erstatning for Helenius, altså en spiller der kan gå direkte ind i startopstillingen. På den vis er erstatningen førstevalg, imens Curth og SF må kæmpe om den anden startplads. Dette forudsætter selvfølgelig at vi ikke spiller den tidligere foreslåede 4-5-1. Rolf Toft og Spalvis er udviklingsspillere, og selvom jeg ikke kender meget til sidstnævnte, er der forlydenheder om at han er foran Rolf Toft i køen om spilletid. Dermed er vi med en erstatning for Helenius godt besat i angrebet.

Som tidligere nævnt skulle Dalgaard være tæt på, og selvom jeg helst ser at vi holder os væk fra ham, så har jeg ikke et bedre bud på hvem vi kunne hente. Jeg ser dog gerne at vi kigger på Dalgaard's holdkammerat i Viborg, Lucas Jensen. Han er en utroligt spændende kantspiller der begår sig bedst i højresiden. Men taget Due's forlængelse in mente, jagter vi nok ikke en midtbanespiller i dette vindue. Personligt så jeg dog gerne ham på vores højrekant, og så med Nicolaj Thomsen og Kasper Kusk fordelt på hhv. venstrekanten og den fremskudt position foran den centrale midtbane.

Det er umiddelbart mit bud på vores hold når vi starter den nye sæson. Del gerne jeres bud.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Den nye sæson

Indlæg af Buzz Killington » 19. jun 2013, 15:01

Lucas Kuskenius skrev: Uagtet om erstatningen bliver Dalgaard, hentes der er direkte erstatning. Det var Allan Gaarde lovet, og dermed bliver mit bud på næste sæsons førsteholdstrup således;
Bare lige for at komme the usual suspects i forkøbet, så har Gaarde - så vidt jeg kan finde - ikke lovet en erstatning. Det tætteste jeg kan finde er dette

"Men det er klart, at vi helst skal forsøge at hente en erstatning for en spiller" - Gaarde

http://nordjyske.dk/nyheder/AaB-chef--v ... 7b/24/1547
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Den nye sæson

Indlæg af Hovedet » 19. jun 2013, 15:51

Jeg troede, bunden var nået, da jeg hørte rygterne om Thomas Dalsgaard (som jeg ikke engang kendte) som afløser for Nicklas Helenius. At tolke ud fra det seneste indlæg i denne debat skal vi måske nu ligefrem håbe, at der dog kommer en spiller - bare en eller anden spiller - som afløser for klubbens suverænt vigtigste spiller...

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Den nye sæson

Indlæg af Martin Bak » 19. jun 2013, 22:40

ro på drengen, selvfølgelig skal Gaarde melde ud som han gør. En ting er, hvad man melder ud offentligt, noget andet er hvad der sker internt. Er ikke i tvivl om, at der nok skal komme en fornuftig afløser for Helenius
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Den nye sæson

Indlæg af Flower » 22. jun 2013, 18:44

Hovedet skrev:Jeg troede, bunden var nået, da jeg hørte rygterne om Thomas Dalsgaard (som jeg ikke engang kendte) som afløser for Nicklas Helenius. At tolke ud fra det seneste indlæg i denne debat skal vi måske nu ligefrem håbe, at der dog kommer en spiller - bare en eller anden spiller - som afløser for klubbens suverænt vigtigste spiller...
Jeg går ud fra du mener Viborgs Thomas Dalgaard, og hvis du ikke har hørt om ham - går jeg ud fra du på ingen mulig måde følger med i 1. division. Jeg synes vi skal en hylde højere op, men der er jo ingen af os der ved hvad budgettet på en erstatning for Helenius er, ergo må vi tage til takke med hvad vi får.. Sådan er tiderne vel stadig..
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Den nye sæson

Indlæg af Kilde » 23. jun 2013, 00:27

Flower skrev:
Hovedet skrev:Jeg troede, bunden var nået, da jeg hørte rygterne om Thomas Dalsgaard (som jeg ikke engang kendte) som afløser for Nicklas Helenius. At tolke ud fra det seneste indlæg i denne debat skal vi måske nu ligefrem håbe, at der dog kommer en spiller - bare en eller anden spiller - som afløser for klubbens suverænt vigtigste spiller...
Jeg går ud fra du mener Viborgs Thomas Dalgaard, og hvis du ikke har hørt om ham - går jeg ud fra du på ingen mulig måde følger med i 1. division. Jeg synes vi skal en hylde højere op, men der er jo ingen af os der ved hvad budgettet på en erstatning for Helenius er, ergo må vi tage til takke med hvad vi får.. Sådan er tiderne vel stadig..
Jeg er ret positiv mht. tanken om Dalgaard i AaB. Han har bevist sit værd i divisionerne. Han banker nok ikke kasser ind som Helenius, men vi kan ikke forvente at finde ene fuldgod erstatning for ham.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Den nye sæson

Indlæg af Danni » 23. jun 2013, 14:23

I gårsdagens udgave af Nordjyske mente man, at Denni Avdic og Djiby Fall skulle være på blokken. Denni Avdic tror jeg vil være et scoop. Han er kommet ud i kulden i Werder Bremen og har været udlejet til Zwolle i sidste sæson med 24 optrædener og 8 kasser i æresdivisionen. Det lyder næsten for godt til at være sandt, hvis vi kan kapre ham. Djiby Fall er jeg ikke den store fan af. Han er uden tvivl en effektiv spiller, men han har en utiltalende spillestil og attitude. Det er så bare min personlige mening.
Længe leve arbejderklassen!

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Den nye sæson

Indlæg af white splash » 23. jun 2013, 14:48

Danni skrev:I gårsdagens udgave af Nordjyske mente man, at Denni Avdic og Djiby Fall skulle være på blokken. Denni Avdic tror jeg vil være et scoop. Han er kommet ud i kulden i Werder Bremen og har været udlejet til Zwolle i sidste sæson med 24 optrædener og 8 kasser i æresdivisionen. Det lyder næsten for godt til at være sandt, hvis vi kan kapre ham. Djiby Fall er jeg ikke den store fan af. Han er uden tvivl en effektiv spiller, men han har en utiltalende spillestil og attitude. Det er så bare min personlige mening.
Jeg er nu også lidt varm på Fall, synes ikke det gør så meget at få rusket lidt op i "venskabsklubben", som man nogle gange har indtrykket af at AaB er...
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Den nye sæson

Indlæg af thomasjn » 26. jun 2013, 14:52

Mht. Fall er jeg mest bange for, at han ikke kan blive den spiller han har været (eller bare i nærheden heraf). Han var uhyggelig i Randers og under hans første ophold i Odense, men under hans andet ophold i OB var han i så ringe forfatning, at de knap gad bruge ham. Ved godt, at den daværende træner Henrik Clausen ikke virkede alt for kompetent, men havde Fall været bare i nærheden af, hvad han har været så nægter jeg at tro på kunne undgå at spille med ham.

Brugeravatar
viper_dk
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 90
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:16
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Den nye sæson

Indlæg af viper_dk » 10. jul 2013, 10:37

Den nye sæson nærmer sig, og tænkte det kunne være sjovt at se lidt på ideal-opstillingen.

Kent Nilsens favorit den klassiske 4-4-2:



Faktisk en ganske rutineret startelver, og jeg ser den som værende den bedste vi p.t. har.
På bænken: Nicolaj Thomsen, Wichmann, Toft, Rasmus Thelander og uprøvet Spalvis....

Konklusion: Vi kan godt stille et fornuftigt hold, men heller ikke meget mere end det. Hvis bare en eller 2 spillere fra ideal opstillingen har problemer med "formen" (curth, due), så har vi altså problemer og kommer til at skifte over til en 4-5-1. Til første kamp i ligaen mod fck må vi endda se bort fra Rasmus W pga. karantæne, og Spalvis pga. u19 kampe.
"Nu vil jeg ikke sige, at du lyver, men det er jo direkte usandt det du står og siger"

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Den nye sæson

Indlæg af 12mand » 10. jul 2013, 18:21

vidste ikk hvor jeg ellers skulle smide den.
men har lige læst referat af dagens kamp for reserverne, mod vendsyssel FF.
der står der følgende: Rolf Toft udnyttede således på fornemste vis et indlæg fra gæstespiller Gilli Sørensen til at sende AaB i front.
hvem fanden er ham gilli??
lynge er gud!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Den nye sæson

Indlæg af Erasmus Montanus » 10. jul 2013, 18:25

Han er en færøsk u21 spiller. Ven af Hallur. Mindre talent end Hallur. Testet på backen, men han er egentlig offensiv spiller. AaB forklarede at han var gæstespiller da de afslørede at Risgaard trænede med. Han står også omtalt i Nordjyske. Hans navn med også diskuteret i transfertråden i går :-)!
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

sociopaten
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 28. apr 2008, 16:36

Re: Den nye sæson

Indlæg af sociopaten » 11. jul 2013, 08:59

Jeg var en smut på Hornevej og se træningskampen igår mellem reserverne og Hjørring. I første omgang mest for at se på Spalvis og Andreas Bruhn. De skuffede dog begge selvom Spalvis scorede en enkelt. Tilgengæld var jeg MEGET imponeret af den færøske prøvespiller, som godt nok kun fik 1. halvleg på hvad der muligvis var en uvant plads som venstre back. Han har var meget hurtig med et godt og aggressivt løb med bolden og flere giftige indlæg og skud på mål. Flere gange oversprintede han simpelthen flere Hjørring spillere både med og uden bold. I det hele taget var han efter min mening klart banens bedste spiller i første halvleg. Virkelig en opportunistisk spiller som jeg håber vi kommer til at se mere til.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Den nye sæson

Indlæg af Erasmus Montanus » 11. jul 2013, 10:43

sociopaten skrev:Jeg var en smut på Hornevej og se træningskampen igår mellem reserverne og Hjørring. I første omgang mest for at se på Spalvis og Andreas Bruhn. De skuffede dog begge selvom Spalvis scorede en enkelt. Tilgengæld var jeg MEGET imponeret af den færøske prøvespiller, som godt nok kun fik 1. halvleg på hvad der muligvis var en uvant plads som venstre back. Han har var meget hurtig med et godt og aggressivt løb med bolden og flere giftige indlæg og skud på mål. Flere gange oversprintede han simpelthen flere Hjørring spillere både med og uden bold. I det hele taget var han efter min mening klart banens bedste spiller i første halvleg. Virkelig en opportunistisk spiller som jeg håber vi kommer til at se mere til.
Nå, det lyder da spændende, selvom han er færing. Kan du beskrive målene?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Den nye sæson

Indlæg af 12mand » 12. jul 2013, 17:11

jeg har os skrevet en mail til AaB. men tænker det kan være der os er nogen her der måske kan svare.
mig og en kammerat vil gerne købe sæsonkort, men vi er i tvivl om det kan nå at komme frem inden kampen mod FCK.
og hvad gør man hvis det ikke er kommet der??
lynge er gud!

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Den nye sæson

Indlæg af 12mand » 14. jul 2013, 12:33

ved ikke lige hvor jeg ellers kunne spørge...
men er der nogen der ved hvem man kan kontakte angående rabat til sæsonkort??
jeg er blevet lovet at mig og min kammerat vil få en rabat kode tilsendt med mail her henover weekenden (selvom weekenden ikk er slut endnu) men det er ret vigtigt jeg får den i dag, da eneste mulighed for at hente sæsonkort er i morgen.
lynge er gud!

Besvar