Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af frederikshavneren » 17. jul 2013, 09:00

oswald skrev:Så er AaB på vej til Tbilisi

http://via.me/-d9csr0s" onclick="window.open(this.href);return false;
Det lader ikke ligefrem til, at turen er et hit blandt sponsorerne...
Masser af plads tilovers til supportere ser det ud til.

AalborgTrendies

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af AalborgTrendies » 17. jul 2013, 09:09

frederikshavneren skrev:
oswald skrev:Så er AaB på vej til Tbilisi

http://via.me/-d9csr0s" onclick="window.open(this.href);return false;
Det lader ikke ligefrem til, at turen er et hit blandt sponsorerne...
Masser af plads tilovers til supportere ser det ud til.
Tåbeligt at man ikke vil spare 20-25.000 på den konto, og tilbyde vores fans nogle pladser. Det kunne måske have lokket endnu flere med end de der har måttet betale op til 6000 for en retur...

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 17. jul 2013, 09:10

Kunne det ikke være sådan, at spillere og trænere foretrækker ikke at tage turen derned sammen med en flok fans der er på "årets fedeste away"? Ikke fordi de ikke sætter pris på dem, eller fordi der er noget galt med at være en AaB fan på tur, men fordi interesserne er ret forskellige?

oswald
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 14. jul 2007, 18:58

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af oswald » 17. jul 2013, 09:52

frederikshavneren skrev:
oswald skrev:Så er AaB på vej til Tbilisi

http://via.me/-d9csr0s" onclick="window.open(this.href);return false;
Det lader ikke ligefrem til, at turen er et hit blandt sponsorerne...
Masser af plads tilovers til supportere ser det ud til.

Ja, der er god plads.

https://twitter.com/JeppeCurth/status/3 ... 80/photo/1" onclick="window.open(this.href);return false;

AalborgTrendies

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af AalborgTrendies » 17. jul 2013, 09:54

Poker-One-Kenobi skrev:Kunne det ikke være sådan, at spillere og trænere foretrækker ikke at tage turen derned sammen med en flok fans der er på "årets fedeste away"? Ikke fordi de ikke sætter pris på dem, eller fordi der er noget galt med at være en AaB fan på tur, men fordi interesserne er ret forskellige?
Man kan jo lave to adskilte afdelinger i et så stort fly.
Og jeg tror i øvrigt nok folk ville mere end respektere at truppen har brug for hvile osv.
Desuden er det sket før at en delegation af fans er rejst med AaB til europæiske udekampe.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4460
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af le Cid » 17. jul 2013, 09:56

oswald skrev:
frederikshavneren skrev:
oswald skrev:Så er AaB på vej til Tbilisi

http://via.me/-d9csr0s" onclick="window.open(this.href);return false;
Det lader ikke ligefrem til, at turen er et hit blandt sponsorerne...
Masser af plads tilovers til supportere ser det ud til.

Ja, der er god plads.

https://twitter.com/JeppeCurth/status/3 ... 80/photo/1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser den kabine ikke lidt for snavset ud?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 17. jul 2013, 10:03

AalborgTrendies skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Kunne det ikke være sådan, at spillere og trænere foretrækker ikke at tage turen derned sammen med en flok fans der er på "årets fedeste away"? Ikke fordi de ikke sætter pris på dem, eller fordi der er noget galt med at være en AaB fan på tur, men fordi interesserne er ret forskellige?
Man kan jo lave to adskilte afdelinger i et så stort fly.
Og jeg tror i øvrigt nok folk ville mere end respektere at truppen har brug for hvile osv.
Desuden er det sket før at en delegation af fans er rejst med AaB til europæiske udekampe.
Okay, jamen hvis det ikke er grunden så virker det godt nok nærmest inkompetent at man ikke har solgt bare 30-40 af pladserne for et par tusind stykket.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. jul 2013, 11:03

Man må jo formode at AaB vælger at adskille spillere og fans fordi man mener at spillerne på den måde har nemmere ved at koncentrere sig/hvile. Og det synes jeg egentlig er helt ok.
Janteloven eksisterer IKKE!

slammer
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 24. nov 2005, 11:21
Geografisk sted: Malmø

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af slammer » 17. jul 2013, 11:22

LarsSF skrev:
Sip skrev:
LarsSF skrev:Hej allesammen..

Er der nogen der har et link til kampen, nu hvor dansk TV ikke har interesse i at vise den?
9382'eren skrev:Direkte stream af georgisk stats-TV: http://1tv.ge/live/?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;

TV-oversigten på torsdag: http://1tv.ge/schedule/day/4?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja, det link har jeg godt set - men som der står i programoversigten, så sender de kun fra kl. 18-19 (georgisk tid), så må altså kun være 1. halvleg? :(
Kunne man forestille sig at 2.halveg bliver vist på 2tv.ge? Det virker til at være samme station. Kan dog ikke finde frem til et læseligt tv program, men det skulle være meget mystisk at vise 1.halveg af en kamp for så at lukke ned. Man har jo før set sådan et kanalhop i mindre sportevents på tv. Nogen der er skarp på georgisk som kan lure programoversigten? :-)

Edit: jeg har skrevet en mail til deres afdeling. Giver en update hvis jeg får svar...

Brugeravatar
Chanchito
2. div
2. div
Indlæg: 115
Tilmeldt: 11. jun 2007, 23:44
Geografisk sted: Kbh

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af Chanchito » 17. jul 2013, 12:19

slammer skrev:
LarsSF skrev:
Sip skrev:
LarsSF skrev:Hej allesammen..

Er der nogen der har et link til kampen, nu hvor dansk TV ikke har interesse i at vise den?
9382'eren skrev:Direkte stream af georgisk stats-TV: http://1tv.ge/live/?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;

TV-oversigten på torsdag: http://1tv.ge/schedule/day/4?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja, det link har jeg godt set - men som der står i programoversigten, så sender de kun fra kl. 18-19 (georgisk tid), så må altså kun være 1. halvleg? :(
Kunne man forestille sig at 2.halveg bliver vist på 2tv.ge? Det virker til at være samme station. Kan dog ikke finde frem til et læseligt tv program, men det skulle være meget mystisk at vise 1.halveg af en kamp for så at lukke ned. Man har jo før set sådan et kanalhop i mindre sportevents på tv. Nogen der er skarp på georgisk som kan lure programoversigten? :-)

Edit: jeg har skrevet en mail til deres afdeling. Giver en update hvis jeg får svar...

Nope, de viser Free Tribune of the Republican Party fra kl. 19 på 2'eren.

Brugeravatar
viper_dk
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:16
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af viper_dk » 17. jul 2013, 13:16

Poker-One-Kenobi skrev:Kunne det ikke være sådan, at spillere og trænere foretrækker ikke at tage turen derned sammen med en flok fans der er på "årets fedeste away"? Ikke fordi de ikke sætter pris på dem, eller fordi der er noget galt med at være en AaB fan på tur, men fordi interesserne er ret forskellige?
Det kunne måske også have noget at gøre med forsikring? AaB er jo ikke noget rejseselskab, så kunne forestille mig der var en masse juridisk sjov som skulle afklares hvis man vil "sælge" pladser på et chartret fly?
"Nu vil jeg ikke sige, at du lyver, men det er jo direkte usandt det du står og siger"

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af AaB1978 » 17. jul 2013, 13:28

Mon ikke snarere at georgisk TV har lavet en fejl i deres programoversigt?

Hvis man kigger efter, er programmet kl. 19 det samme som det, de sender kl. 20

Jeg er sikker på, at de sender hele kampen. Man afbryder da ikke transmissionen efter 1. halvleg.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 17. jul 2013, 14:59

AaB1978 skrev:Mon ikke snarere at georgisk TV har lavet en fejl i deres programoversigt?

Hvis man kigger efter, er programmet kl. 19 det samme som det, de sender kl. 20

Jeg er sikker på, at de sender hele kampen. Man afbryder da ikke transmissionen efter 1. halvleg.
Så kommer jeg osse med et gæt: de sender nyheder i halvlegen og igen kl 20.

tommas jensen
Superliga
Superliga
Indlæg: 730
Tilmeldt: 6. aug 2005, 10:30
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af tommas jensen » 17. jul 2013, 18:12

AalborgTrendies skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Kunne det ikke være sådan, at spillere og trænere foretrækker ikke at tage turen derned sammen med en flok fans der er på "årets fedeste away"? Ikke fordi de ikke sætter pris på dem, eller fordi der er noget galt med at være en AaB fan på tur, men fordi interesserne er ret forskellige?
Man kan jo lave to adskilte afdelinger i et så stort fly.
Og jeg tror i øvrigt nok folk ville mere end respektere at truppen har brug for hvile osv.
Desuden er det sket før at en delegation af fans er rejst med AaB til europæiske udekampe.
jep jep deportivo la coruna. Rigtig fed tur forøvrigt

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af 634 » 17. jul 2013, 18:57

tommas jensen skrev:
AalborgTrendies skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Kunne det ikke være sådan, at spillere og trænere foretrækker ikke at tage turen derned sammen med en flok fans der er på "årets fedeste away"? Ikke fordi de ikke sætter pris på dem, eller fordi der er noget galt med at være en AaB fan på tur, men fordi interesserne er ret forskellige?
Man kan jo lave to adskilte afdelinger i et så stort fly.
Og jeg tror i øvrigt nok folk ville mere end respektere at truppen har brug for hvile osv.
Desuden er det sket før at en delegation af fans er rejst med AaB til europæiske udekampe.
jep jep deportivo la coruna. Rigtig fed tur forøvrigt
Jeg var med på den tur, og jeg har aldrig hørt nogen ulempe for spillere og sponsorer. Kampen blev vundet med 3-1, og det er svært at argumentere for, det ikke må gentage sig. Men har man penge nok kan AaB a/s med sponsorer jo chartre et fly uden de skræmmende fans !
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af Søgaard » 17. jul 2013, 19:11

Det kan self. være de havde regnet med at sælge nogle sponsor-pladser. Men udover det, så kan det ikke passe, at man ikke har kunnet tage nogle fans med til lidt billige penge. Ved ikke hvad de har tilbudt busudvalget, men alt er jo en gevinst for AaB hvis de havde kunnet sælge nogle af sæderne, charteromkostningerne er jo sunk cost i den her henseende. Så havde men bare udbudt en 10-20 sæder til 5.000 retur (lyder ikke til der er flere der er taget afsted?), kunne man have gjort alle en tjeneste. AaB havde sparet 50-100.000 og dem der ville med havde fået en noget lettere tur (direkte fly til Tbilisi uden meromk. ift. rutefly). Tror ikke på det med forsikringsproblemer, hvorfor skulle det kræve noget af AaB? De har bare chartret et fly, det er da jettime der skal stå for forsikringer og andre udgifter - det er ligegyldigt om der er 50 eller 70 passagerer med.

Tror bare ikke de har tænkt den ordentligt igennem ude på Hornevej, inden de gav en pris til busudvalget.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af 634 » 17. jul 2013, 19:34

Søgaard skrev:Det kan self. være de havde regnet med at sælge nogle sponsor-pladser. Men udover det, så kan det ikke passe, at man ikke har kunnet tage nogle fans med til lidt billige penge. Ved ikke hvad de har tilbudt busudvalget, men alt er jo en gevinst for AaB hvis de havde kunnet sælge nogle af sæderne, charteromkostningerne er jo sunk cost i den her henseende. Så havde men bare udbudt en 10-20 sæder til 5.000 retur (lyder ikke til der er flere der er taget afsted?), kunne man have gjort alle en tjeneste. AaB havde sparet 50-100.000 og dem der ville med havde fået en noget lettere tur (direkte fly til Tbilisi uden meromk. ift. rutefly). Tror ikke på det med forsikringsproblemer, hvorfor skulle det kræve noget af AaB? De har bare chartret et fly, det er da jettime der skal stå for forsikringer og andre udgifter - det er ligegyldigt om der er 50 eller 70 passagerer med.

Tror bare ikke de har tænkt den ordentligt igennem ude på Hornevej, inden de gav en pris til busudvalget.
Det er det sædvanlige problem med sponsorer, ligesom ved hjemmekampe, de vil være reserveret for sig selv.
AaB a/s har chartret et fly i passende størrelse til spillertruppen med deres ledelse omkring holdet, og flyet må være bestilt stort nok til at rumme sponsorerne, som har bedt om reservation (naturligvis økonomisk bindende aftale) jeg håber at AaB a/s ikke har bestilt et alt for stort fly til sponsorer i forventning om de nok ville rejse med, som de så ikke vil og fans stadig ikke må fylde flyet om.
Sponsorerne skal selvfølgelig betale til de tomme sæder, som de forhåbentlig har reserveret.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 17. jul 2013, 19:37

Tror ikke, at det har været mulig for AaB som et børsnoteret selskab. Det er sikkert uden for deres vedtægtsbegrænsninger at arrangere flyrejser.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af Søgaard » 17. jul 2013, 19:40

634 skrev:
Søgaard skrev:Det kan self. være de havde regnet med at sælge nogle sponsor-pladser. Men udover det, så kan det ikke passe, at man ikke har kunnet tage nogle fans med til lidt billige penge. Ved ikke hvad de har tilbudt busudvalget, men alt er jo en gevinst for AaB hvis de havde kunnet sælge nogle af sæderne, charteromkostningerne er jo sunk cost i den her henseende. Så havde men bare udbudt en 10-20 sæder til 5.000 retur (lyder ikke til der er flere der er taget afsted?), kunne man have gjort alle en tjeneste. AaB havde sparet 50-100.000 og dem der ville med havde fået en noget lettere tur (direkte fly til Tbilisi uden meromk. ift. rutefly). Tror ikke på det med forsikringsproblemer, hvorfor skulle det kræve noget af AaB? De har bare chartret et fly, det er da jettime der skal stå for forsikringer og andre udgifter - det er ligegyldigt om der er 50 eller 70 passagerer med.

Tror bare ikke de har tænkt den ordentligt igennem ude på Hornevej, inden de gav en pris til busudvalget.
Det er det sædvanlige problem med sponsorer, ligesom ved hjemmekampe, de vil være reserveret for sig selv.
AaB a/s har chartret et fly i passende størrelse til spillertruppen med deres ledelse omkring holdet, og flyet må være bestilt stort nok til at rumme sponsorerne, som har bedt om reservation (naturligvis økonomisk bindende aftale) jeg håber at AaB a/s ikke har bestilt et alt for stort fly til sponsorer i forventning om de nok ville rejse med, som de så ikke vil og fans stadig ikke må fylde flyet om.
Sponsorerne skal selvfølgelig betale til de tomme sæder, som de forhåbentlig har reserveret.
Det er et fly med 150 pladser, det er lidt mere end hvad man kunne forvente ift. sponsorer og trup alene... Du kan tjekke twitter-billederne, der er rigeligt plads. Måske havde de forventet flere sponsorer, men de har da groft overvurderet det i så fald...

Vedtægter - de skal tjene penge. Og det har ladet sig gøre før, så kan man også denne gang, hvis man vil.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Dila Gori - AaB (18/07/2013 kl. 16:00)

Indlæg af 634 » 17. jul 2013, 20:06

Viva i cazzi rossi skrev:Tror ikke, at det har været mulig for AaB som et børsnoteret selskab. Det er sikkert uden for deres vedtægtsbegrænsninger at arrangere flyrejser.
Der findes sikkert regler for at de ikke må medtage nogen som bare skal mellemlande i Tbilisi, men det er altså prøvet før imod Deportivo La Coruna. Selvfølgelig må de arrangere flyrejser til sine kontakter og netværk, du må også chartre et fly til en rejse med dine venner og familie, og lade dem betale til arrangementet førend du lader dem komme med.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Besvar