AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af Peter A. » 25. jul 2013, 22:57

Curth minder mig faktiske en del om Jon Dahl i hans sidste år på landsholdet..
Hey AaB!

jens fup
Superliga
Superliga
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13. aug 2006, 02:51
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Drastrup

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af jens fup » 25. jul 2013, 23:17

Peter A. skrev:Curth minder mig faktiske en del om Jon Dahl i hans sidste år på landsholdet..
Det synes jeg at Curth har gjort i snart 3-4 sæsoner.... Måske man skulle re-definere sit syn på ham. Jeg har personligt aldrig set ham som en angriber, allerhøjst en "shadow striker" af den slags der kan støde med frem fra andet geled, men at være frontmanden, boldene skal spilles op til - dét har Curth aldrig duet til IMO.
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af degn » 25. jul 2013, 23:17

AalborgTrendies skrev:Det må være slut med Würtz' alibibold på den midtbane. Herligt at vi har folk der kan skubbe ham ud i kulden. Han flytter bolden så langsomt, og hans ballonbolde er kvalmende at se på.

Risgård, Augo og Wichmann er fremtiden derinde i maskinrummet.
Jeg er aldeles uenig omkring Wichmann, han bar da om nogen, megen af skylden i dag for det sløve opspil. Alt gik i stå når han modtager bolden, trækker totalt tempoet ud. Send endeligt ham til Hobro på leje. Tror også at kent har set det, hvorfor skulle vi ellers hente risgård. derudover mangler vi virkeligt en angriber.... suk

Jokeren1978
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 21. feb 2009, 13:06

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af Jokeren1978 » 26. jul 2013, 00:21

Danske hold er generelt for naive og for taktisk dårlige forberedte når de spiller europæisk.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13664
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af Funky » 26. jul 2013, 00:34

3 kampe nu. To blodfattige, en udmærket. Den åbenlyse forskel er den centrale midtbane.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af Shrug » 26. jul 2013, 00:36

MOM var IMO Thomsen tæt forfulgt af Dalle. Curth var forfærdelig og lignede en, der ikke var i form. Decideret buttet.

Dila Goris 10'er må ikke forlade Aalborg uden at have skrevet med AaB. Deres målmand var i øvrigt helt vildt god. Eller. Forfærdeligt de ikke får scoret på ham.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af Kasper » 26. jul 2013, 01:07

Pinligt og uambitiøst ud over alle grænser.

Det var bare så fedt at vi fik den europakval.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af Kasper » 26. jul 2013, 01:08

Funky skrev:3 kampe nu. To blodfattige, en udmærket. Den åbenlyse forskel er den centrale midtbane.
Eller måske modstanderens taktik?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af frederikshavneren » 26. jul 2013, 01:11

Fuck en nedtur :S

Det positive må være tilskuertallet. Der kom mange flere tilskuere end jeg havde forventet. Flot med tanke på resultatet i den første kamp.
Forsvaret med Lasse, Kasper P. og Thelander gjorde det overraskende godt.
Midt i skuffelsen er det måske godt at holdet ikke også skal bruge kræfter på EL bold. Tror ikke at truppen magter det i holdets nuværende forfatning.

Det negative. Tja hvor skal jeg starte. Kæmpe fiasko at vi er ude af Europa. Dila Gori har ikke samme niveau som sidste sæson, men alligevel formår vi at fucke op. Det kan godt være at der var mange afslutninger, men damn hvor manglede der kreativitet. Havde fornemmelsen af at AaB kunne spille til nytår uden at score. Gaarde må påtage sig sin del af ansvaret. Det er direkte uambitiøst at vi gik ind til kampene mod georgierne uden en erstatning for Helenius. Det er elendigt. SF og især Curth har simpelthen ik niveau.

Er det kun mig der lagde mærke til georgiernes nr. 21 tror jeg det var? Han spillede på den defensive midtbane og mindede mig lidt om Pirlo, med sit halvlange hår og store overblik/afleveringer.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13664
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af Funky » 26. jul 2013, 01:41

Kasper skrev:
Funky skrev:3 kampe nu. To blodfattige, en udmærket. Den åbenlyse forskel er den centrale midtbane.
Eller måske modstanderens taktik?
Ikke 'eller' - men 'også'.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af Klaus » 26. jul 2013, 01:42

Træls kamp i dag... Men på den anden side, må man rose spillerne for at kæmpe hele vejen igennem... Jeg synes det virkede underligt, at Ahlman ikke var med fra start, da han har gode indlæg og raids frem ad banen. Begge angribere gjorde det skidt i dag, ligesom Wichmann på ingen måde var i stand til at sætte tempo i vores angreb. Dalle var efter min mening bedste mand... I den anden ende er der flere kandidater, SF, Curth, Wichmann og Wurtz... Jeg forstår i øvrigt ikke helt, at Thomsen blev kampens spiller. Han lavede også nogle pinlige fejlafleveringer og brændte en 100% chance i første halvleg. LAsse var rigtig god deffensivt, men hans langskud kan der godt nok arbejdes med :-)

Skal man se positivt på det her, er det måske meget godt, at vores papirtynde trup ikke skal muntre sig med endnu et par europæiske kampe. Vi burde kunne slå Gori, men Split ville afgjort køre os ud på røv og albuer..... Men det kunne nu have været sjovt.......................................

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af frederikshavneren » 26. jul 2013, 01:46

Til alle dem der har travlt med at trash talke Allsvenskan så havde de svenske klubber i modsætning til AaB stor succes.

Bortset fra IFK Göteborg der røg ud til Trencin, så gik Gefle, Malmö FF og Häcken videre. Malmö FF udraderede skotske Hibernian 7-0 på udebane og gik samlet videre med imponerende 9-0. Nu kan sydsvenskerne se frem til spændende kampe mod Swansea.
Gefle gjorde det AaB slet ikke var i nærheden af. Efter at have tabt 0-3 på udebane i den første kamp mod cypriotiske Anorthosis skabte Gefle sensationen med en imponerende 4-0 sejr i returkampen. M. Dahlberg der altid nævnes i transfertrådene scorede til slutresultatet 4-0.
Gode gamle Martin Ericsson blev matchvinder da Häcken slog hæderkronede
Sparta Prag ud.

AalborgTrendies

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af AalborgTrendies » 26. jul 2013, 07:38

Klaus skrev:Vi burde kunne slå Gori, men Split ville afgjort køre os ud på røv og albuer..... Men det kunne nu have været sjovt.......................................
Er det noget du har belæg for at sige, Klaus?
Hajduk gik knebent videre mod Turnovo. Jeg så første kamp, og det er altså et hold uden bare lidt af fordums klasse. Klubben er i store økonomiske problemer, har solgt kraftigt ud af truppen og består nu mestendels af unge talenter.
Det er så slemt, at til kampen mod Turnovo, hvor stadion var lukket for tilskuere, havde fansene alligevel købt billetter til det meste af stadion til en kamp de ikke kunne se.
Fordi der er akutte likviditetsproblemer.
De spillede uinspirerende, skabte dog mest, men max 5-6 åbne chancer mod et dårligt, defensivt Turnovo.
Vi ville have haft en rigtig god chance for at ryste dem på Poljud.
Kroatisk fodbold er i krise økonomisk - Dinamo Zagreb spiller også med et discount-hold i år, og den sidste Europa League deltager Lokomotiva Zagreb var nødt til at sælge 5-6 spillere fra start-11'eren inden denne sæson.
Et AaB-hold med Risgård og en ny angriber ville have haft rigtig fine chancer for at slå Hajduk over 2 kampe.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af MrBangDK » 26. jul 2013, 07:55

Så blev gårsdagens kamp fordøjet...

Jeg synes ikke der er meget at klandre holdet for ift. indstillingen og fight i går. De gik godt til den til trods for, at Dillerne jo blev "skadet" blot de blev pustet på.. Fuck, det var ynkeligt at se på!!

Efter at have set kampen i går, så synes jeg faktisk ikke, at der er så meget at være nervøs for - ud over at vi mangler én der kan banke nogle mål i kassen!! Dog viser kampen også, at Kent har et problem - han kan ikke finde opskriften på at komme igennem på et ultra defensivt hold. Synes det var det vi så sidste sæson, da vi ramte vores dårlige stime i foråret, og det lader ikke til at vi har lært det.
Ska' vi hak'?

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af Eagledrop » 26. jul 2013, 08:24

Det er pisse ærgeligt vi ikke lige fik banket en kasse i boksen.

Men som mange andre herinde, så sidder jeg også tilbage med en okay, måske endda helt god, fornemmelse i maven. Vi kan sku spille fodbold, drengene gav den max gas og forsøgte desperat at få åbnet op for Dila Gori. Det giver mig en stærkere tro på sæsonen, som ellers startede fatalt med den 3-0 afklapsning der sendte mange herinde, blandt andet mig selv, i kulkælderen og troede vi ville blive en del af nedrykningsspillet.

Jeg håber drengene vil tage én kamp ad gangen og vise samme gåpåmod og aggressivitet, så er jeg sikker på at selv Curth og Frederiksen nok skal score flere mål denne sæson. Også selvom jeg håber vi kan få en med større dræber-instinkt.

Og så ses vi i Esbjerg!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7837
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af Forza » 26. jul 2013, 09:12

dagen derpå må man konstatere det samme som man også så i sidste sæson: vi har meget svært ved at producere store chancer!
ethvert hold kan få point imod os hvis de bare pakker sig en smule.

SF har vist sig som en middelspiller. Den eneste grund til at han ikke er udskældt i Aalborg er fordi Curth tager alt opmærksomheden fordi han er decideret elendig foran mål. Elsker hans personlighed og tror han er en rigtig god person at have i truppen, men han har simpelthen ikke kvaliteten til at spille i AaB.

Iøvrigt er det umenneskelig irriterende at RW stadig ikke kan lave en aflevering, men altid tror han er Pirlo og forsøger ting som aldrig lykkes. Samtidig er jeg ved at være træt af at han tror han har et godt langskud - kan godt være han har scoret et par gange, men han skyder desværre også ekstremt tit fra distancen uden et gram af kvalitet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7837
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af Forza » 26. jul 2013, 09:49

Interviewet efter kampen med Allan Gaarde bekræfter iøvrigt det indtryk jeg havde af ham da han deltog i Fodbold uden Filter i sin tid - manden er elendig foran et kamera og virker til at han ikke aner hvad han skal sige.

Man må håbe han er bedre til sit job end han er i medierne.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 26. jul 2013, 09:53

Forza skrev:Interviewet efter kampen med Allan Gaarde bekræfter iøvrigt det indtryk jeg havde af ham da han deltog i Fodbold uden Filter i sin tid - manden er elendig foran et kamera og virker til at han ikke aner hvad han skal sige.

Man må håbe han er bedre til sit job end han er i medierne.
Fyr Gaarde!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af frederikshavneren » 26. jul 2013, 09:57

Forza skrev:Interviewet efter kampen med Allan Gaarde bekræfter iøvrigt det indtryk jeg havde af ham da han deltog i Fodbold uden Filter i sin tid - manden er elendig foran et kamera og virker til at han ikke aner hvad han skal sige.

Man må håbe han er bedre til sit job end han er i medierne.
Gaarde ligner et skræmt rådyr når han er på tv.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: AaB - Dila Gori torsdag d. 25. juli kl. 20.15

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 26. jul 2013, 10:52

Man må på dagen efter konstatere at AaB generelt spillede en god kamp, men manglen på kvalitet foran modstanderens mål er skræmmende. Mener bestemt at Kent Nielsen valgte den rigtige taktik med de spillere han nu engang havde rådighed over. Som flere andre herinde pointerer så er ikke bare Curth for uskarp, men også SF viser et utroligt lavt niveau i den vigtige disciplin foran mål. Endnu mere katastrofalt er det at vi endnu engang ikke er i stand til åbne et forsvar som står lavt, et problem som vi over de sidste par sæsoner har tabt for mange kampe og point på. Vi mangler i den grad kvalitet i forreste geled, men desværre også i anden bølgen i disse situationer. En hovedstødstærk angriber med et killerinstinkt er sikkert svaret, men tror ikke sådan nogle kan findes for rimelige penge, hvis han også skal have den nødvendige kvalitet. Hvis vi bare kigger på superligaen, er det vel reelt kun Makienok som kommer ind under denne kategori, og ham har vi på ingen måde råd til. Man må håbe at Spalvis viser lidt af den nødvendige kvalitet, når han er til rådighed igen.

Derudover syntes jeg at de unge viser vilje og kvalitet, men desværre ikke i at score mål. Var også meget imponeret over Goris 10er, men vil på ingen måde mene, at han var bedre end hvad vi har set fra Kusk. Kusk er bedst, når han får bolden i fødderne retvendt mod et forsvar i omstillingsfasen, hvilket var den samme situation man hele tiden så Goris 10er i. Skal ikke kunne sige om Goris spiller også ville kunne åbne et lavt stående forsvar, men der er intet belæg for at tro det efter disse to kampe. Dog heller intet belæg den anden vej. Kan bare ikke se hvad vi skulle bruge en Kusk mere til, medmindre det er fordi at vi er på forkant med det uundgåelige salg af Kusk om en sæson tid, men om det så ikke ville være bedre at vente at satse på et nordjysk talent må være op til Gaarde og trænderstaben at bedømme.

Besvar