Farvel til Augo?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Sønderhof » 2. aug 2013, 12:36

AllanPedersen skrev:Faktisk forsøgte jeg at skrive Gaarde var en anden type end Lynge
det jeg skrev var 'han er jo ikke ligesom Lynge'..

Det var jer der VILLE have udpenslet hvad jeg mente om Lynge, og udspurgte om det
og når jeg så forklarer min holdning, fordi folk skrev ind til det, så flipper i ud over jeg kører Hetz igen..
Prøv lige at kigge indad bare engang i mellem.

Så skal vi gå tilbage til topic, for vi bliver aldrig enige.. ligemeget hvor glade i alle var for Lynge
Er jeg glad for han er væk, og han efterlod os gældsat og med en kæmpe regning til Spillerforeningen
som han helt personligt havde ansvaret for. Og vi bliver ikke enige, nogensinde.

Så lad os bare droppe den og snakke Augo i Augo tråden.
Den der med at Lynge var en løgner, og Gaarde er en helt anden type.

"- Nej, vi vil blot gøre Kasper en tjeneste og hjælpe ham vej videre i karrieren, siger sportschefen på AaB's hjemmeside."
10 dage efter underskrev Risgård kontrakt med os.

Det er da lige så meget løgn, som da Lynge sagde at vi ikke ville sælge Lucas.

Jeg er dog blandt dem, som mener det var på tide at få skifte Lynge ud. Ser man på de sidste 5 års af og tilgange, er der påfaldende mange svipsere imellem. Værst eksemplificeret ved Chanko, Beauchamp og Kusi-Asare.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af alithebeast » 2. aug 2013, 15:12

Sønderhof skrev:
AllanPedersen skrev:Faktisk forsøgte jeg at skrive Gaarde var en anden type end Lynge
det jeg skrev var 'han er jo ikke ligesom Lynge'..

Det var jer der VILLE have udpenslet hvad jeg mente om Lynge, og udspurgte om det
og når jeg så forklarer min holdning, fordi folk skrev ind til det, så flipper i ud over jeg kører Hetz igen..
Prøv lige at kigge indad bare engang i mellem.

Så skal vi gå tilbage til topic, for vi bliver aldrig enige.. ligemeget hvor glade i alle var for Lynge
Er jeg glad for han er væk, og han efterlod os gældsat og med en kæmpe regning til Spillerforeningen
som han helt personligt havde ansvaret for. Og vi bliver ikke enige, nogensinde.

Så lad os bare droppe den og snakke Augo i Augo tråden.
Den der med at Lynge var en løgner, og Gaarde er en helt anden type.

"- Nej, vi vil blot gøre Kasper en tjeneste og hjælpe ham vej videre i karrieren, siger sportschefen på AaB's hjemmeside."
10 dage efter underskrev Risgård kontrakt med os.

Det er da lige så meget løgn, som da Lynge sagde at vi ikke ville sælge Lucas.

Jeg er dog blandt dem, som mener det var på tide at få skifte Lynge ud. Ser man på de sidste 5 års af og tilgange, er der påfaldende mange svipsere imellem. Værst eksemplificeret ved Chanko, Beauchamp og Kusi-Asare.
Beauchamp var en dygtig forsvarsspiller i sin AaB-tid og mindst i samme klasse som Steve-O.
Hader København!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Klaus » 2. aug 2013, 15:15

Mon ikke de bliver enige...

Der burde også være en plads til ham et eller andet sted når karrieren er forbi. Dette burde også gøre det lidt nemmere at sluge en lønnedgang...

http://www.bold.dk/nyt/AaB-chef-haaber- ... -for-altid" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af BBS » 2. aug 2013, 18:31

alithebeast skrev:
Beauchamp var en dygtig forsvarsspiller i sin AaB-tid og mindst i samme klasse som Steve-O.
Helt enig. Enormt kropsstærk og hurtig. Ærgerligt at det ikke gik med ham.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af alithebeast » 2. aug 2013, 19:08

BBS skrev:
alithebeast skrev:
Beauchamp var en dygtig forsvarsspiller i sin AaB-tid og mindst i samme klasse som Steve-O.
Helt enig. Enormt kropsstærk og hurtig. Ærgerligt at det ikke gik med ham.
Mon ikke også årsagen til at det ikke gik med ham skulle findes, at holdet havde en bundelendig træner(selvom han ihvertfald var Lynges fejl)? Jeg husker det ihvertfald som, at han spillede fremragende i udekampen mod Celtic, og han har vel også spillet omkring 30 kampe i Bundesligaen. Blev han ikke skadet kort efter han var kommet til AaB?

Lynges største fejl var at hans blinde punkt for Magnus Pehrsson, som fik alt for lang snor og alt for meget indflydelse. De fleste af Lynges flophandler og fejldispositioner skete vel på anmodning fra Magnus med hans forkærlighed for eksotiske spillere. Jeg nævner i flæng fejl beslutninger og fejlsigning under Pehrsson-tiden: lade Beauchamp smutte, beholde (fedte)Greven, der ikke spillede tre gode kampe i det sidste år til halvandet af kontrakten, Chanko, Abbas Hassan, Chris Rolfe, Dennis Marshall, manglende forlængelse med Risgård, Steve-O og Nomvethe. Om Tracy også var svenskerens opfindelse kan jeg simpelthen ikke huske.

Der findes kun en ting Magnus Pehrsson ville gøre dårligere end arbejdet som træner, og det er hvis han skulle blive talentspejder.
Hader København!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Funky » 4. aug 2013, 11:15

BBS skrev:
alithebeast skrev:
Beauchamp var en dygtig forsvarsspiller i sin AaB-tid og mindst i samme klasse som Steve-O.
Helt enig. Enormt kropsstærk og hurtig. Ærgerligt at det ikke gik med ham.
Manden havde altså en tendens til at spille rigtig godt i 89 minutter pr. kamp, og så lave en eller to giga-fejl, som kostede. Der var virkelig ikke mange herinde, som brokkede sig, da han røg videre. Men det er fuldstændig rigtigt som det også skrives her i tråden, at han spillede fantastisk godt mod Celtic.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af 634 » 4. aug 2013, 13:43

Funky skrev:
BBS skrev:
alithebeast skrev:
Beauchamp var en dygtig forsvarsspiller i sin AaB-tid og mindst i samme klasse som Steve-O.
Helt enig. Enormt kropsstærk og hurtig. Ærgerligt at det ikke gik med ham.
Manden havde altså en tendens til at spille rigtig godt i 89 minutter pr. kamp, og så lave en eller to giga-fejl, som kostede. Der var virkelig ikke mange herinde, som brokkede sig, da han røg videre. Men det er fuldstændig rigtigt som det også skrives her i tråden, at han spillede fantastisk godt mod Celtic.
Kan du nævne navnet på en forsvarsspiller, som ikke kunne have enkelte kiks i en kamp?
Jeg at mener Beauchamp er en af de bedste forsvarsspillere der har været i AaB, og enkelte fejl fra spillere kan også skyldes manglende forståelse fra medspillere og trænere. Jeg tror også at mange har et dårligt indtryk af ham pga. to røde kort han fik tilkendt, de var dog begge ukorrekte og skulle end ikke være gult.
BTW var han nok hentet for dyrt og virkede trykkende for klubben i samlet sammenhæng, det ændrer bare ikke ved at den flotte europæiske sæson havde han en betydende del i.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Buzz Killington » 4. aug 2013, 13:56

Jeg husker Beauchamp som en meget klodset udseende spiller der kunne slet ikke kunne være med i det tekniske når vi skulle skabe spillet, og som en der til tider var enormt usikker når vi skulle forsvare, hvor små tekniske spillere løb om hjørner med ham. Lidt modsætningen af Thelander i dag. Det at han blev overhalet af en urutineret Lasse Nielsen siger måske en del. Han karriere efter AaB syntes heller ikke at indikerer at han var en overset storspiller.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af 634 » 4. aug 2013, 14:26

MHJ skrev:Jeg husker Beauchamp som en meget klodset udseende spiller der kunne slet ikke kunne være med i det tekniske når vi skulle skabe spillet, og som en der til tider var enormt usikker når vi skulle forsvare, hvor små tekniske spillere løb om hjørner med ham. Lidt modsætningen af Thelander i dag. Det at han blev overhalet af en urutineret Lasse Nielsen siger måske en del. Han karriere efter AaB syntes heller ikke at indikerer at han var en overset storspiller.
Han spillede godt i betydende kampe, som omtalt med Celtic kampen, og var nok mere ordinær trupspiller i andre kampe. Det samme synes jeg man kan sige om Anders Due, i hvertfald indtil for et års tid siden.
Uden den slags spillere vil AaB altid tabe kampe til hold som Dila Gori og lign. Samt kun lige akkurat kunne hente en 5 plads i ligaen
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Sønderhof » 4. aug 2013, 23:04

BBS skrev:
alithebeast skrev:
Beauchamp var en dygtig forsvarsspiller i sin AaB-tid og mindst i samme klasse som Steve-O.
Helt enig. Enormt kropsstærk og hurtig. Ærgerligt at det ikke gik med ham.
Synes den beskrivelse passer ligeså godt på Clemens Zwijnenberg. Det ændrer dog ikke ved at både han og Beauchamp må betegnes som massive flop.

Lighederne mellem dem er egentligt interessante.

Begge landsholdspillere i deres bedste alder, hentet som forsvarsstyrmænd på voldsomme kontrakter, fra store klubber, i perioder hvor der blev ødslet med pengene.

Ens for dem begge, var dog også at de ikke alene floppede i AaB, deres karriere fortsatte også nedad bakke efterfølgende.

Er enig i opfattesen af at mange at transferene i denne periode var Pehrssons idéer. Mener dog ikke dette stiller Lynge i et bedre lys.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7839
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Forza » 5. aug 2013, 08:07

Kan vi droppe Beauchamp snakken og komme tilbage til topic?

Augus næste 5-10 kampe har stor betydning for hans fremtid i AaB. Jeg er sikker på han forlænger, men har disse kampe vil sandsynligvis afgøre økonomien og hvordan denne strikkes sammen.

Hvis han stadig er på skånekost og kun spiller hveranden kamp så bliver det nok en præstationsbaseret kontrakt (Håber dog at man vælger sådan en kontrakt uanset hvad).

Man skal dog ikke undervurdere mandens indvirkning på truppen, trods hans manglende evner med en fodbold.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 5. aug 2013, 09:08

Omend at jeg ikke kan forestille mig andet end der bliver forlænget med Augo, så er det interessant den forhandlingssituation som Gaarde står i med tilgangen af Risgaard. For hvor der før reelt kun var Wurtz og Augo til de to centrale midtbanepladser, så er der vel nu faktisk to centrale defensive midtbanespillere til kun 1 plads. Dette giver alt andet lige Gaarde en stærkere hånd at spille ved forhandlingsbordet. At jeg så hellere vil beholde Augo end Wurtz og samtidig håber på en forlængelse med Risgaard snarest, er en anden sag. Desuden vil det bedste scenarie for mig være hvis vi beholder alle 3. De er alle ved at komme i en alder hvor småskavankerne begynder at melde sig, så vi kan med fordel rotere dem rundt i forhold til modstanderne. Det er alle 3 spillere som må betegnes som kulturbærer og som derved har en større værdi end den de viser på banen.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af AllanPedersen » 5. aug 2013, 09:17

kan man være så fræk at sige at ved tilførelsen af Risgaard har Augo måske mistet lidt af den kritiske status som han ellers holder?
Synes ikke "Risgaard - Wurtz" Lyder 'meget' svækket, forhold til 'Risgaard - Augo'
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af NIN » 5. aug 2013, 09:35

Selvfølgelig finder Augo og AaB hinanden og det bliver en aftale i AaB’s favør. Begge parter er interesseret i at fortsætte samarbejdet. AaB’s kender vi og hvad er Augo’s alternativ? Hvor sympatisk han end er, så er han ispillemæssigt i sit efterår. Døjer med skader og er i en alder, hvor det næppe er specielt attraktivt at skifte landsdel for et år eller to. Og hvem vil ”købe” ham? Umiddelbart ingen af ”topklubberne” og jeg har mere end svært ved at få øje på den klub på vores budgetniveau, der vil matche Augo's nuværende løn. Derfor ligner det et fornuftægteskab (og lønnedgang) med et håndslag om en eller anden form for rolle i klubben når karrieren er overstået.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7839
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Forza » 5. aug 2013, 09:35

AllanPedersen skrev:kan man være så fræk at sige at ved tilførelsen af Risgaard har Augo måske mistet lidt af den kritiske status som han ellers holder?
Synes ikke "Risgaard - Wurtz" Lyder 'meget' svækket, forhold til 'Risgaard - Augo'
Det har han åbenlyst og det har givet Gaarde en væsentlig bedre hånd i forhold til forhandlingerne.

Wurtz/Augu snakken om hvem der er at foretrække har længe kørt, og jeg vil klart foretrække Augu hvis jeg skulle vælge. Han er bedre i hovedspillet og er efter min mening bedre til at trække holdet med op i modgang. Wurtz har en tendens til slet ikke at kunne inspirere holdet i modgang og samtidig er det som om han har svært ved at indse sine begrænsninger i pasningspillet idet han ofte vælger at lægge afleveringer som er dødsdømte på forhånd.

Augu har ligeså lidt teknik og kan heller ikke gøre det mindste med en fodbold, men han virker i det mindste til at holde sig til "lettere" afleveringer.

Edit: Wurtz har dog fordelene at han er en smule bedre til at spolere modstanderens spil samt ofte er mere fit end Augu.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 5. aug 2013, 10:06

Forza skrev:
AllanPedersen skrev:kan man være så fræk at sige at ved tilførelsen af Risgaard har Augo måske mistet lidt af den kritiske status som han ellers holder?
Synes ikke "Risgaard - Wurtz" Lyder 'meget' svækket, forhold til 'Risgaard - Augo'
Det har han åbenlyst og det har givet Gaarde en væsentlig bedre hånd i forhold til forhandlingerne.
Ja, det var kernen i mit indlæg.
Dog skal man også være opmærksomme på at Augo om nogen er mr. AaB, så hans værdi for for fans og derigennem sponsorerne er sandsynligvis højere end man tror. Derudover har vi jo reelt ikke set Risgaard-Wurtz kombinationen endnu, så vi ved ikke om den vil virke. Og selv hvis den virkede på sigt, har jeg svært ved at se at den vil kunne spilles lige så hurtigt ind som Augo-Risgaard jo helt naturligt er blevet. Augo og Risgaard gør hinanden bedre, det er ikke sikkert Risgaard og Wurtz gør det.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7839
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Forza » 6. sep 2013, 10:06

http://onside.dk/superligaen/augustinus ... ustrerende" onclick="window.open(this.href);return false;

Forstående holdning Augu har, og gudskelov for det. Det viser han stadig har gnisten for at spille fodbold!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

række13
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 97
Tilmeldt: 11. aug 2007, 11:49

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af række13 » 6. sep 2013, 10:16

Forza skrev:
AllanPedersen skrev:kan man være så fræk at sige at ved tilførelsen af Risgaard har Augo måske mistet lidt af den kritiske status som han ellers holder?
Synes ikke "Risgaard - Wurtz" Lyder 'meget' svækket, forhold til 'Risgaard - Augo'
Det har han åbenlyst og det har givet Gaarde en væsentlig bedre hånd i forhold til forhandlingerne.

Wurtz/Augu snakken om hvem der er at foretrække har længe kørt, og jeg vil klart foretrække Augu hvis jeg skulle vælge. Han er bedre i hovedspillet og er efter min mening bedre til at trække holdet med op i modgang. Wurtz har en tendens til slet ikke at kunne inspirere holdet i modgang og samtidig er det som om han har svært ved at indse sine begrænsninger i pasningspillet idet han ofte vælger at lægge afleveringer som er dødsdømte på forhånd.

Augu har ligeså lidt teknik og kan heller ikke gøre det mindste med en fodbold, men han virker i det mindste til at holde sig til "lettere" afleveringer.

Edit: Wurtz har dog fordelene at han er en smule bedre til at spolere modstanderens spil samt ofte er mere fit end Augu.
Jeg ved godt man ikke skal tage langsigtet beslutninger på en kortsigtet platform - MEN, når det så er sagt. Er du gal jeg synes Wurtz er i topform for tiden, og Augo halter gevaldigt i hans spil. Vi alle ved, at Augo skal spille kontinuerligt i 6 mdr. for bare at komme i nærheden af topform, og der sætter jeg måske spørgsmålstegn ved, om det vil ske, i en alder hvor småskader kommer mere og mere.

Jeg vil rigtig gerne skrive kontrakt med Augo - Men den optimale konstellation pt. må være Wurtz og Risgaard.

Og igen - Wurtz - SIKKE en kamp i søndags, med længder den bedste spiller på banen.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7839
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af Forza » 6. sep 2013, 10:23

række13 skrev:
Forza skrev:
AllanPedersen skrev:kan man være så fræk at sige at ved tilførelsen af Risgaard har Augo måske mistet lidt af den kritiske status som han ellers holder?
Synes ikke "Risgaard - Wurtz" Lyder 'meget' svækket, forhold til 'Risgaard - Augo'
Det har han åbenlyst og det har givet Gaarde en væsentlig bedre hånd i forhold til forhandlingerne.

Wurtz/Augu snakken om hvem der er at foretrække har længe kørt, og jeg vil klart foretrække Augu hvis jeg skulle vælge. Han er bedre i hovedspillet og er efter min mening bedre til at trække holdet med op i modgang. Wurtz har en tendens til slet ikke at kunne inspirere holdet i modgang og samtidig er det som om han har svært ved at indse sine begrænsninger i pasningspillet idet han ofte vælger at lægge afleveringer som er dødsdømte på forhånd.

Augu har ligeså lidt teknik og kan heller ikke gøre det mindste med en fodbold, men han virker i det mindste til at holde sig til "lettere" afleveringer.

Edit: Wurtz har dog fordelene at han er en smule bedre til at spolere modstanderens spil samt ofte er mere fit end Augu.
Jeg ved godt man ikke skal tage langsigtet beslutninger på en kortsigtet platform - MEN, når det så er sagt. Er du gal jeg synes Wurtz er i topform for tiden, og Augo halter gevaldigt i hans spil. Vi alle ved, at Augo skal spille kontinuerligt i 6 mdr. for bare at komme i nærheden af topform, og der sætter jeg måske spørgsmålstegn ved, om det vil ske, i en alder hvor småskader kommer mere og mere.

Jeg vil rigtig gerne skrive kontrakt med Augo - Men den optimale konstellation pt. må være Wurtz og Risgaard.

Og igen - Wurtz - SIKKE en kamp i søndags, med længder den bedste spiller på banen.
Helt enig, jeg har ofte været meget kritisk ift RW's mangelfulde evner i pasningsspillet og hans dårlige langskud, men han spillede intet mindre end fremragende. Dominerede midtbanen helt med sine tacklinger og med afleveringer der ramte en medspiller uden at være for satsede. Det niveau kan Augu desværre ikke være med på.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Farvel til Augo?

Indlæg af frederikshavneren » 6. sep 2013, 11:21

Forza skrev:http://onside.dk/superligaen/augustinus ... ustrerende

Forstående holdning Augu har, og gudskelov for det. Det viser han stadig har gnisten for at spille fodbold!
Fin attitude. Fodboldspillere skal være skuffede hvis de sidder på bænken.
Som jeg også har skrevet i transfertråden er jeg ret ambivalent ang. Augu. Han er anfører og kulturbærer og har gennem alle år været en super repræsentant for AaB. Men når det er sagt så er faktum at han pt. er bænkevarmer og at han spillemæssigt har haft meget svært ved at ramme tidligere tiders niveau (især niveauet i 2007-2009).

Mange tar´det som en selvfølge at Augu forlænger med AaB. Jeg ved ikke om det ender sådan, men mon ikke at Augu gerne vil afvente og se hvordan de kommende kampe udvikler sig. Hvis han fortsat er bænkevarmer er det bestemt ikke sikkert, at han ønsker at forlænge med AaB. Augu er blevet 32 år og hvis fremtidsudsigterne indebærer splinter i røven vil det nok være bedst for alle parter hvis Augu skifter klub.
Det vil være en trist exit for Augu hvis han forlænger og får begrænset spilletid, det vil være en trist sortie for en kultfigur i klubben.

Spørgsmålet er også hvilke tanker Gaarde gør sig. Ønsker han at forlænge med Augu? Måske er tiden moden til nye kræfter til den centrale midtbane. Augu oppebærer ganske givet en betragtelig hyre, som kan anvendes bedre på en ny spiller med andre kvaliteter (teknik og pasningsspil). Spillere kan være nok så sympatiske, men det er altså præstationerne på grønsværen der er afgørende.

Besvar