05.08.13 - FCV vs. AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Kasper » 30. jul 2013, 14:40

Martin skrev:"HADER, HADER, HADER KØBENHAVN!" skal køre på højtryk i samtlige 90 minutter!
Enig.

Derudover, genvalg til alle fra Esbjerg kampen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af thomasjn » 30. jul 2013, 14:46

MHJ skrev:
Forza skrev:
Kenneth K skrev:Seks point for vores første to kampe... aldrig i min vildeste fantasi ville jeg have troet det. Det lugter af et nederlag i Slagelse.
Det kunne godt nok ligne AaB groft at smide alle 3 der.

Specielt når man tænker på at det nok er AaB der skal frem og dirke FCV's forsvar op med det tandløse angreb vi har. Man kan håbe på Risgaard tager nogle løb i feltet igen og kanterne også trækker ind af.
FCV har med et enkelt point på kontoen næsten mindre råd til at pakke sig end vi selv har. Er der nogen der har set deres sidste par kampe som berette om deres taktiske udgangspunkt i de kampe?
De har spillet en ret dynamisk 3-4-3 de første to kampe. Et godt bud på en line-up vil være

Thomas Mikkelsen

Oliver Lund, Jean-Claude Bozga, Lasse Nielsen

Thiago Pinto Borges/Jonas Thomsen, Morten Bertolt, Henrik Madsen, Michael Lumb

Søren Berg, Rasmus Festersen, Dennis Sørensen

I Brøndby spillede med en solid defensiv og i 1. division var FCV generelt kendt for at være gode til at lukke af og tilsvarende dårlige til at score mål. På trods af 3-4-3 formationen skal vi derfor ikke nødvendigivis forvente et hold, som kommer stormene ud og sætter sig på kampen. I offensive ved vi selvfølgelig hvad Søren Berg og Dennis Sørensen, men holdet lider lige som os selv under, at de mangler en bomber. Værd at bemærke er derudover kantspilleren Thiago Pinto Borges, som senest mod AGF gjorde det rigtigt godt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Hanga » 30. jul 2013, 15:19

Kenneth K skrev:Seks point for vores første to kampe... aldrig i min vildeste fantasi ville jeg have troet det. Det lugter af et nederlag i Slagelse.
Hehe helt enig, det ville være en klassisk AaB at tabe den kamp efter 2 rigtig flotte præstationer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af sulakvelidze » 30. jul 2013, 15:36

Nu så jeg lige Rolf Tofts hovedstødschance i går kort efter Esbjergs mål. Udover at hovedstødet var utrolig dårligt bemærkede jeg, at han løftede en tommelfinger til afsenderen af den lange aflevering. Endda to gange. Fy for satan, ud på bænken med ham igen!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af le Cid » 30. jul 2013, 15:49

sulakvelidze skrev:Nu så jeg lige Rolf Tofts hovedstødschance i går kort efter Esbjergs mål. Udover at hovedstødet var utrolig dårligt bemærkede jeg, at han løftede en tommelfinger til afsenderen af den lange aflevering. Endda to gange. Fy for satan, ud på bænken med ham igen!
WTF???
Den slags får jo flere af debatsidens brugere til at kaste op i væmmelse!!!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af jonas386 » 30. jul 2013, 15:51

[quote]Selvom Toft aldrig har vist noget i den røde trøje[quote]

Ej, kom nu lige lidt. Manden har fået sporadiske indhop og har endda scoret. Det er sgu en noget hård dom over en ung spiller der reelt set ikke har fået chancen endnu.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 31. jul 2013, 18:00

http://www.bt.dk/superligaen/AaB-spille ... nt-og-kuhn" onclick="window.open(this.href);return false;


Altså, med det makkerpar, så skal det nok gå fint.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Hades
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29. jan 2011, 20:54

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Hades » 31. jul 2013, 23:44

Martin skrev:"HADER, HADER, HADER KØBENHAVN!" skal køre på højtryk i samtlige 90 minutter!
Hvorfor?

(Jeg er nyt medlem i ASC, bor tæt ved Slagelse og har sikkert også et par andre undskyldninger for ikke at forstå ovenstående)
"Life is simple, if we do not make it complicated" - Lakha Lama

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af alithebeast » 1. aug 2013, 00:05

Hades skrev:
Martin skrev:"HADER, HADER, HADER KØBENHAVN!" skal køre på højtryk i samtlige 90 minutter!
Hvorfor?

(Jeg er nyt medlem i ASC, bor tæt ved Slagelse og har sikkert også et par andre undskyldninger for ikke at forstå ovenstående)
Fordi alt øst for Storebælt og vest for Øresund er København.
Hader København!

Brugeravatar
Hades
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 10
Tilmeldt: 29. jan 2011, 20:54

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Hades » 1. aug 2013, 00:17

alithebeast skrev:
Hades skrev:
Martin skrev:"HADER, HADER, HADER KØBENHAVN!" skal køre på højtryk i samtlige 90 minutter!
Hvorfor?

(Jeg er nyt medlem i ASC, bor tæt ved Slagelse og har sikkert også et par andre undskyldninger for ikke at forstå ovenstående)
Fordi alt øst for Storebælt og vest for Øresund er København.
Ok.. Jeg havde på fornemmelsen at det var den opfattelse der var grundlag for opfordringen.
Jeg er ikke sikker på at der er særlige mange slagelseianere(?) der vil føle sig truffet (eller hadet?).
Nåh, det skal jeg nok ikke gruble så meget over - hensigten med sangen er vel at fortælle de forbandede sjællændere at de er københavnere og at vi hader deres by(er).
"Life is simple, if we do not make it complicated" - Lakha Lama

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Dot Bot » 1. aug 2013, 03:07

Hades skrev:
Martin skrev:"HADER, HADER, HADER KØBENHAVN!" skal køre på højtryk i samtlige 90 minutter!
Hvorfor?

(Jeg er nyt medlem i ASC, bor tæt ved Slagelse og har sikkert også et par andre undskyldninger for ikke at forstå ovenstående)
Du er tydeligvis ny her på debatsiden. Det er vist en mere eller mindre snak/diskussion/"provokation", der kører her på siden, når AaB møder hold på Sjælland..

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Buzz Killington » 1. aug 2013, 07:31

Hades skrev:
alithebeast skrev:
Hades skrev:
Martin skrev:"HADER, HADER, HADER KØBENHAVN!" skal køre på højtryk i samtlige 90 minutter!
Hvorfor?

(Jeg er nyt medlem i ASC, bor tæt ved Slagelse og har sikkert også et par andre undskyldninger for ikke at forstå ovenstående)
Fordi alt øst for Storebælt og vest for Øresund er København.
Ok.. Jeg havde på fornemmelsen at det var den opfattelse der var grundlag for opfordringen.
Jeg er ikke sikker på at der er særlige mange slagelseianere(?) der vil føle sig truffet (eller hadet?).
Nåh, det skal jeg nok ikke gruble så meget over - hensigten med sangen er vel at fortælle de forbandede sjællændere at de er københavnere og at vi hader deres by(er).
Det er en meget jysk indforstået leg om at alt på djævleøen er = København, samt at København og alt Københavnsk fortjener foragt (lidt ligesom man i København omtaler alt ukøbenhavnsk som bondsk). Det er dog ret delt hvem der er med på legen, og mange syntes det er noget underligt påtaget noget, undertegnede inklusiv.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Red0fox
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 28. dec 2007, 12:55
Favoritspiller: Erik Bo Andersen, Who else?
Geografisk sted: Aalborg

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Red0fox » 1. aug 2013, 09:27

MHJ skrev:
Hades skrev:
alithebeast skrev:
Hades skrev:
Martin skrev:"HADER, HADER, HADER KØBENHAVN!" skal køre på højtryk i samtlige 90 minutter!
Hvorfor?

(Jeg er nyt medlem i ASC, bor tæt ved Slagelse og har sikkert også et par andre undskyldninger for ikke at forstå ovenstående)
Fordi alt øst for Storebælt og vest for Øresund er København.
Ok.. Jeg havde på fornemmelsen at det var den opfattelse der var grundlag for opfordringen.
Jeg er ikke sikker på at der er særlige mange slagelseianere(?) der vil føle sig truffet (eller hadet?).
Nåh, det skal jeg nok ikke gruble så meget over - hensigten med sangen er vel at fortælle de forbandede sjællændere at de er københavnere og at vi hader deres by(er).
Det er en meget jysk indforstået leg om at alt på djævleøen er = København, samt at København og alt Københavnsk fortjener foragt (lidt ligesom man i København omtaler alt ukøbenhavnsk som bondsk). Det er dog ret delt hvem der er med på legen, og mange syntes det er noget underligt påtaget noget, undertegnede inklusiv.
"HADER, HADER, HADER KØBENHAVN!" Personligt synes jeg det lyder utrolig primitivt og er med til at fremprovokere en hadsk stemning, at råbe dette... kan godt forstå at man ikke bryder sig om FCK og BIF, og derfor råber "HADER, HADER, HADER KØBENHAVN!" når vi møder disse to hold. Men det vlle nu være at fortrække, at få noget med moppende råberi/sang. Men jeg nærmer mig jo også de 40...
Super tifo til FCK kampen, det var go' humor...

Brugeravatar
Søndergaard
1. div
1. div
Indlæg: 327
Tilmeldt: 19. jul 2005, 21:44

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Søndergaard » 1. aug 2013, 12:04

Red0fox skrev:
MHJ skrev:
Hades skrev:
alithebeast skrev:
Hades skrev:
Martin skrev:"HADER, HADER, HADER KØBENHAVN!" skal køre på højtryk i samtlige 90 minutter!
Hvorfor?

(Jeg er nyt medlem i ASC, bor tæt ved Slagelse og har sikkert også et par andre undskyldninger for ikke at forstå ovenstående)
Fordi alt øst for Storebælt og vest for Øresund er København.
Ok.. Jeg havde på fornemmelsen at det var den opfattelse der var grundlag for opfordringen.
Jeg er ikke sikker på at der er særlige mange slagelseianere(?) der vil føle sig truffet (eller hadet?).
Nåh, det skal jeg nok ikke gruble så meget over - hensigten med sangen er vel at fortælle de forbandede sjællændere at de er københavnere og at vi hader deres by(er).
Det er en meget jysk indforstået leg om at alt på djævleøen er = København, samt at København og alt Københavnsk fortjener foragt (lidt ligesom man i København omtaler alt ukøbenhavnsk som bondsk). Det er dog ret delt hvem der er med på legen, og mange syntes det er noget underligt påtaget noget, undertegnede inklusiv.
"HADER, HADER, HADER KØBENHAVN!" Personligt synes jeg det lyder utrolig primitivt og er med til at fremprovokere en hadsk stemning, at råbe dette... kan godt forstå at man ikke bryder sig om FCK og BIF, og derfor råber "HADER, HADER, HADER KØBENHAVN!" når vi møder disse to hold. Men det vlle nu være at fortrække, at få noget med moppende råberi/sang. Men jeg nærmer mig jo også de 40...
Super tifo til FCK kampen, det var go' humor...
Det er bare et plat chant, som rammer fuldstændig forbi - det vil svare til at de sjællandske fans, kommer til Aalborg og råber "hader, hader, hader Århus". Det var der sgu næppe mange AaB-fans som ville føle sig stødt over, nok snarere forundrede...

Det chant har kun sin berettigelse når vi møder FCK...

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af NIN » 1. aug 2013, 14:42

Mon ikke flertallet af udgydelserne mod København er humoristisk orienteret? Og fremprovokeret af en træls lørdag, med dobbelt parkering med Brenderup traileren, umulige unger og lang kø i Bilka?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af alithebeast » 1. aug 2013, 14:47

NIN den fromme skrev:Mon ikke flertallet af udgydelserne mod København er humoristisk orienteret? Og fremprovokeret af en træls lørdag, med dobbelt parkering med Brenderup traileren, umulige unger og lang kø i Bilka?
Samt ikke at forglemme alt for mange handicap-pladser i Ikea..
Hader København!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 1. aug 2013, 19:15

Man kan grine af os, og hvordan vi klarede det mod Gori, men vi havde i det mindste folk på tribunerne. Jeg forstår at der ingen er for at se FCN-kampen, for de har jo ikke så mange fans, og det er jo ikke FCNs skyld. Nu ser jeg så kampen mellem Randers og Rubin Kazan. Der er helt stille (langt mere lyd i kampen mellem Lyngby og VBK) og stadion er mere end bare halvtomt. Det er en skam. Jeg vælger at se lidt 1. division i aften.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Gablin
1. div
1. div
Indlæg: 367
Tilmeldt: 18. aug 2005, 23:14

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Gablin » 2. aug 2013, 10:12

Mon vores nye mand får chancen i front?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af le Cid » 2. aug 2013, 10:13

Gablin skrev:Mon vores nye mand får chancen i front?
Næppe fra start!
Men mon ikke han kommer ind mod slutningen og får 5-10 minutter?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Mr Alex » 2. aug 2013, 10:46

Søndergaard skrev:Det er bare et plat chant, som rammer fuldstændig forbi - det vil svare til at de sjællandske fans, kommer til Aalborg og råber "hader, hader, hader Århus". Det var der sgu næppe mange AaB-fans som ville føle sig stødt over, nok snarere forundrede...

Det chant har kun sin berettigelse når vi møder FCK...
Og når vi møder Brøndby!!

Besvar