05.08.13 - FCV vs. AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af AllanPedersen » 29. jul 2013, 21:21

Spillested: Slagelse Stadion
kamp: Superliga, runde 3
Tidspunkt: 19:00

Dækning: Billede
ASC: viewtopic.php?f=1&t=15428
& viewtopic.php?f=1&t=15438

Lineup: N/A
Resultat: N/A
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af jonas386 » 30. jul 2013, 04:33

Det er faktisk en kamp jeg ser meget frem til. Efter de 2 flotte kampe mod Esbjerg og FCK tror og håber jeg på vi kan fortsætte de lovende takter, og jeg er bestemt optimist. Selvom FCV har et par spændende spillere med en masse erfaring, er det et hold vi bør kunne slå. Deres start har ikke været imponerende, 1-1 mod BIF (der stadig ligner et hold i forfald) og et 2-0 nederlag til et ikke specielt (for tiden) stærkt AGF hold gør ikke at jeg ser dem værende den store trussel.

Opstillingen bør ikke byde på de store overraskelser, og jeg tænker noget alá denne:



Ikke de store overraskelser, og samme trup som mod EfB. Backkæden har været stærk set på de sidste 2 kampe, og jeg synes Thelander ligner et virkelig godt køb, ingen grund til at skifte ud der. Det har ikke været perfekt, men ser heller ikke de har været skyld i de to mål vi har lukket ind.

Midtbanen er ligeledes den samme, Thomsen fortsætter med at imponere, og han får mere og mere mod på sit spil, der går ikke længe fø vi ser det første mål fra hans side. Kusk har været kritiseret en anelse for at være anonym, det synes jeg ikke er tilfældet, han laver rigtigt mange fine ting, og laver både gode ryk samt gode afleveringer. Den centrale akse skal selvfølelig bestå af Augo og Risgaard, Risgaard er lige den spiller vi har manglet de sidste par år, god 2-vejs spiller der kan et eller andet med at stå de rigtige steder, det skaber en helt ny dynamik til holdet.

I angrebet ser jeg gerne Toft igen, han er hurtig, og virker til at skille sig godt af med bolden samt have et fint overblik. Jeg ved der har været snak om at sende ham videre, det synes jeg ikke vi skal, jeg ser potentiale i ham, og jeg er sikker på at nogle flere minutter og mere tillid og selvtillid kan gøre underværker for ham. Dermed ikke sagt vi ikke skal have en ny angriber, for det skal vi, jeg håber bare vi giver Toft spilletid indtil da, og giver ham chancen for at vise vi skal satse på ham frem for Curth eller ham frederecia fyren som 3./4. angriber
Frederiksen bør have genvalg, og vise EfB kampen var en enlig svale. Han kan jo godt spille fodbold, det har vi set før.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af AllanPedersen » 30. jul 2013, 08:53

Der kan vel ikke blive en bedre kamp end denne til at give unge Spalvis et indhop.. selvfølglig hvis vi kommer bagud 1-0 er det noget andet
men har vi godt fat i kampen
så kunne det være fedt om han fik de sidste 10-15minutter
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Forza » 30. jul 2013, 08:59

Nogen der ved hvornår Spalvis er klar til at spille for os efter hans tur med u-landsholdet?

Forsvar:
Giver sig selv. Dalle, LN, Thelander (går ikke ud fra at KEP er 100% endnu) og Ahlmann.

Midtbane:
Der kan ikke herske nogen tvivl om at Ris tager pladsen på midtbanen, hvem af de to boldmongoler der så skal spolere modstandernes spil må så være op til dagsformen/skader etc. Dog foretrækker jeg Augu. Kanterne burde give sig selv. Kusk og Thomsen.

Angreb:
forholdsvist billige pladser at sætte sig på. af mangel på bedre er SF selvskrevet. Selvom Toft aldrig har vist noget i den røde trøje (bortset fra en masse løbearbejde i går) foretrækker jeg ham i stedet for Curth, som vel efterhånden ikke ejer nogle kompetencer på en fodboldbane længere.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af BoT » 30. jul 2013, 09:31

AT ELSKE AaB ER AT HADE SLAGELSE. MERE VILDSKAB. MERE HAD.

Jeg kommer i hvert fald. Og tager mit farligste hooligan-tøj på. Det bliver nok noget med shorts. SLAGELSE SMADRER IKKE SIG SELV!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 30. jul 2013, 09:33

BoT skrev:AT ELSKE AaB ER AT HADE SLAGELSE. MERE VILDSKAB. MERE HAD.

Jeg kommer i hvert fald. Og tager mit farligste hooligan-tøj på. Det bliver nok noget med shorts. SLAGELSE SMADRER IKKE SIG SELV!
Tror faktisk Slagelse er fuldt ud i stand til at smadre sig selv. Men jeg kommer da alligevel.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Reyad » 30. jul 2013, 10:05

Det er ikke lang tid siden jeg var i Slagelse. Der var der faktisk en større gruppe der var i gang med smadre sig selv og Slagelse...Fin by..og med det mener jeg selvfølgelig, at det er et forfærdeligt sted at være!

I forhold til kampen, håber jeg at Toft ryger ud på bænken igen(hvis ikke han er i anden klub på det tidspunkt). Jeg ser gerne Curth og SF i front. Ved godt det er kutyme at hade Curth herinde, men han er bedre til at holde i bolden end Toft og det tror jeg bliver afgørende mod Slagelse. Derudover giver holdet sig selv. Kan ikke se, hvordan Würtz skulle erobre sin plads tilbage inden næste kamp.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Rams » 30. jul 2013, 10:22

BoT skrev:AT ELSKE AaB ER AT HADE SLAGELSE. MERE VILDSKAB. MERE HAD.

Jeg kommer i hvert fald. Og tager mit farligste hooligan-tøj på. Det bliver nok noget med shorts. SLAGELSE SMADRER IKKE SIG SELV!
Sådan Bad Boy - Jeg tropper også op i min Lasse N europatrøje og khakishorts, så bliver de vestsjællandske bonderøve rigtig bange.

PS: Kan man købe rosévin og café latte i ASC-bussen, øl giver mig luft i maven
In verbis simus faciles

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Eagledrop » 30. jul 2013, 10:43

Ovenpå den forrygende aften i går i Esbjerg vil jeg da også forsøge at lokke damen, broderen, en eller anden med mig til Slagelse for ligesom i Esbjerg at ødelægge! Tilintetgøre stadion og byen.. Esbjerg lugtede afskyeligt af fisk og deres dankort automater magter slet ikke de uendelige dollars vi løber rundt med i Aalborg.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af AllanPedersen » 30. jul 2013, 11:25

Det er selvfølgelig hårdt at sige vi skal have 3 point i den her kamp, når vi allerede har fået 6 på 2 enormt svære kampe

men kunne være fedt at få 9 point på de første 3.. og synes faktisk vi skal have dem, AGF vandt 2-0 på udebane mod dem..
vil være skuffet hvis ikke vi får det.. skuffet, ikke brokke agtig :)
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 30. jul 2013, 11:40

AllanPedersen skrev:Det er selvfølgelig hårdt at sige vi skal have 3 point i den her kamp, når vi allerede har fået 6 på 2 enormt svære kampe

men kunne være fedt at få 9 point på de første 3.. og synes faktisk vi skal have dem, AGF vandt 2-0 på udebane mod dem..
vil være skuffet hvis ikke vi får det.. skuffet, ikke brokke agtig :)
Nu har FCV jo et rigtigt godt forsvar, selvom det så rystet ud mod GF. Vestsjælland kom også frem til kæmpe chancer, som de burde have scoret på, og hvis de skaber sådan en chance igen, så skal de nok score. De havde i hvert fald tre af dem mod AGF.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af AllanPedersen » 30. jul 2013, 11:58

Oldager skrev:
AllanPedersen skrev:Det er selvfølgelig hårdt at sige vi skal have 3 point i den her kamp, når vi allerede har fået 6 på 2 enormt svære kampe

men kunne være fedt at få 9 point på de første 3.. og synes faktisk vi skal have dem, AGF vandt 2-0 på udebane mod dem..
vil være skuffet hvis ikke vi får det.. skuffet, ikke brokke agtig :)
Nu har FCV jo et rigtigt godt forsvar, selvom det så rystet ud mod GF. Vestsjælland kom også frem til kæmpe chancer, som de burde have scoret på, og hvis de skaber sådan en chance igen, så skal de nok score. De havde i hvert fald tre af dem mod AGF.
jeg mener så også vores defensiv er meget bedre end AGFs.. tror vi kan holde vestsjælland bedre fra fadet i hvert fald
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 30. jul 2013, 12:02

AllanPedersen skrev:
Oldager skrev:
AllanPedersen skrev:Det er selvfølgelig hårdt at sige vi skal have 3 point i den her kamp, når vi allerede har fået 6 på 2 enormt svære kampe

men kunne være fedt at få 9 point på de første 3.. og synes faktisk vi skal have dem, AGF vandt 2-0 på udebane mod dem..
vil være skuffet hvis ikke vi får det.. skuffet, ikke brokke agtig :)
Nu har FCV jo et rigtigt godt forsvar, selvom det så rystet ud mod GF. Vestsjælland kom også frem til kæmpe chancer, som de burde have scoret på, og hvis de skaber sådan en chance igen, så skal de nok score. De havde i hvert fald tre af dem mod AGF.
jeg mener så også vores defensiv er meget bedre end AGFs.. tror vi kan holde vestsjælland bedre fra fadet i hvert fald

Ja, det mener jeg egentlig også, men vi skal virkelig passe på med at undervurdere dem. :-)
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Sambaman » 30. jul 2013, 12:05

Godt jeg ikke er Kent!

Jeg ville ihvertfald ikke kunne vælge/have meget svært ved at vælge min frontduo. SF har nok det laveste bundniveau (læs Esbjerg) og så dårligt kan jeg trods alt ikke huske Curth har spillet, selvom han har spillet sine dårlige kampe. SF har dog det højeste topniveau (nej, Curth kommer ikke tilbage til 08). Og så er der Rolf, jeg faktisk synes spiller en godkendt kamp der med lidt god vilje var med i begge mål (3. sidste fod og inde at presse Rønnow). Så er der selvfølgelig også Spalvis der har det klart største potentiale af alle. Han har dog ikke været så meget med i opstarten, så det gør mig ikke noget han først er med mod OB.

Jeg håber dog lidt på Rolf, både fordi jeg synes han spillede fint sidst, og fordi både SF og Curth er "farligere" at smide ind til sidst.

Håber ikke FCV bare pakker sig, for så har vi allerede tabt på forhånd... hvis ikke hiver vi en 1-2 hjem igen ;)

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Aabwibz » 30. jul 2013, 12:38

AaB har det med at skuffe mest når vi forventer mest, så jeg tillader mig selv at jinxe det.. Tror vi går hen og skuffer og taber kampen 1-0, vores dovne angreb får igen ikke scoret og alt er tilbage til det gode gamle. Lumb som målcrore :|
Lad nu være med at blive for optimistiske, det er altid når det går bedst, at det begynder at gå dårligt igen med AaB.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Kenneth K » 30. jul 2013, 13:08

Seks point for vores første to kampe... aldrig i min vildeste fantasi ville jeg have troet det. Det lugter af et nederlag i Slagelse.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Funky » 30. jul 2013, 13:16

Kenneth K skrev:Seks point for vores første to kampe... aldrig i min vildeste fantasi ville jeg have troet det. Det lugter af et nederlag i Slagelse.
FCV lignede nu godtnok et oprykkerhold en god del af deres sidste kamp. Angrebsproblemerne til trods synes jeg, at AaB har vist så meget gejst og råstyrke i de to første kampe, at jeg godt tør tro på point. Men det hænger meget på, hvilken midtbane-konstellation man vælger.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:16
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Martin » 30. jul 2013, 13:17

"HADER, HADER, HADER KØBENHAVN!" skal køre på højtryk i samtlige 90 minutter!

Mere Spalvis 13/14!
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Forza » 30. jul 2013, 13:35

Kenneth K skrev:Seks point for vores første to kampe... aldrig i min vildeste fantasi ville jeg have troet det. Det lugter af et nederlag i Slagelse.
Det kunne godt nok ligne AaB groft at smide alle 3 der.

Specielt når man tænker på at det nok er AaB der skal frem og dirke FCV's forsvar op med det tandløse angreb vi har. Man kan håbe på Risgaard tager nogle løb i feltet igen og kanterne også trækker ind af.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: 05.08.13 - FCV vs. AaB

Indlæg af Buzz Killington » 30. jul 2013, 13:56

Forza skrev:
Kenneth K skrev:Seks point for vores første to kampe... aldrig i min vildeste fantasi ville jeg have troet det. Det lugter af et nederlag i Slagelse.
Det kunne godt nok ligne AaB groft at smide alle 3 der.

Specielt når man tænker på at det nok er AaB der skal frem og dirke FCV's forsvar op med det tandløse angreb vi har. Man kan håbe på Risgaard tager nogle løb i feltet igen og kanterne også trækker ind af.
FCV har med et enkelt point på kontoen næsten mindre råd til at pakke sig end vi selv har. Er der nogen der har set deres sidste par kampe som berette om deres taktiske udgangspunkt i de kampe?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar