AaB'ere på diverse landshold

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af thomasjn » 23. nov 2015, 10:58

Mogens skrev:
A_Strandfelt skrev:Jeg synes, at Blåbjerg er rigtig dygtig som central forsvarer. Han er bare ikke rigtigt den moderne back, som vi er vant til. Blåbjerg er solid defensivt, men det er tydeligt, at når han kommer over midterlinjen med bolden, så vil han helst bare af med bolden.
Hvis bare han sørger for, at den ender i modstandernes mål, så er det sgu ok.
Synes folk lidt har dømt Blåbjerg som back for hurtigt (mig selv inkl.). Synes egentlig har vist, at han godt kan offensivt. Bevares han er ingen Jakob Ahlmann, men hvem siger det ikke kan komme? I de seneste kampe har han gået fint med i det offensive og sågar været med i et par mål. Derudover gjorde han det også rigtigt godt som back i starten af sidste sæson. Begynder faktisk at se ham som et reelt alternativ på backen og hellere der end som stopper.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Søgaard » 8. dec 2015, 13:18

Nu også Abildgaard med U21 - stort cadeau til ham

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcn- ... l-tyrkiet/
Aalborg BK 1885!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Eksil » 8. dec 2015, 13:24

Søgaard skrev:Nu også Abildgaard med U21 - stort cadeau til ham

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcn- ... l-tyrkiet/
Han er kun 19 år og til den plads må man forvente, at der skal flere muskler til for at klare sig blandt de voksne, men håber han er klar til at presse de gamle fra næste sommer.

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af ebbejeppe » 13. jan 2016, 00:18

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/fck-og ... andsholdet

I artiklen nævnes det, at AaB heller ikke ser ud til at være særlig positive overfor at slippe spillere til OL-slutrunden. Som det ser ud nu, kan det vel dreje sig om Thomsen, Blåbjerg, Børsting og Abildgaard. Jeg har det nogen blandet med denne problematik. På den ene side er klubben og klubbens resultater selvfølgelig vigtigst, men jeg kan virkelig også kan li', når AaB, fx i deres tilgang til transfer, tager hensynet til den enkelte spiller alvorligt. Det er ikke sikkert, at disse spillere får mulighed for at komme til en slutrunde igen, og 100 % sikker ikke et OL. Man kan selvfølgelig rette kritikken mod DBU eller divisionsforeningen - en fælles løsning med klubberne havde været at foretrække fremfor, at de hver især tager stilling.

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af ebbejeppe » 13. jan 2016, 00:19

ebbejeppe skrev:http://www.dr.dk/sporten/fodbold/fck-og ... andsholdet

I artiklen nævnes det, at AaB heller ikke ser ud til at være særlig positive overfor at slippe spillere til OL-slutrunden. Som det ser ud nu, kan det vel dreje sig om Thomsen, Blåbjerg, Børsting og Abildgaard. Jeg har det nogen blandet med denne problematik. På den ene side er klubben og klubbens resultater selvfølgelig vigtigst, men jeg kan virkelig også kan li', når AaB, fx i deres tilgang til transfer, tager hensynet til den enkelte spiller alvorligt. Det er ikke sikkert, at disse spillere får mulighed for at komme til en slutrunde igen, og 100 % sikker ikke et OL. Man kan selvfølgelig rette kritikken mod DBU eller divisionsforeningen - en fælles løsning med klubberne havde været at foretrække fremfor, at de hver især tager stilling.
I øvrigt - AaB's holdning uddybes ikke i artiklen. Har Gaarde eller andre meldt noget ud?

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af white splash » 13. jan 2016, 08:37

ebbejeppe skrev:
ebbejeppe skrev:http://www.dr.dk/sporten/fodbold/fck-og ... andsholdet

I artiklen nævnes det, at AaB heller ikke ser ud til at være særlig positive overfor at slippe spillere til OL-slutrunden. Som det ser ud nu, kan det vel dreje sig om Thomsen, Blåbjerg, Børsting og Abildgaard. Jeg har det nogen blandet med denne problematik. På den ene side er klubben og klubbens resultater selvfølgelig vigtigst, men jeg kan virkelig også kan li', når AaB, fx i deres tilgang til transfer, tager hensynet til den enkelte spiller alvorligt. Det er ikke sikkert, at disse spillere får mulighed for at komme til en slutrunde igen, og 100 % sikker ikke et OL. Man kan selvfølgelig rette kritikken mod DBU eller divisionsforeningen - en fælles løsning med klubberne havde været at foretrække fremfor, at de hver især tager stilling.
I øvrigt - AaB's holdning uddybes ikke i artiklen. Har Gaarde eller andre meldt noget ud?
Nogen deadline for hvornår man som klub skal melde noget ud? Tænker på om AaB vil vente og se tiden an, hvordan foråret forløber sig. Kan godt være man vil slippe spillerne, hvis man ligger og spiller om en 4-5 plads.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Søgaard » 13. jan 2016, 09:34

white splash skrev:
ebbejeppe skrev:
ebbejeppe skrev:http://www.dr.dk/sporten/fodbold/fck-og ... andsholdet

I artiklen nævnes det, at AaB heller ikke ser ud til at være særlig positive overfor at slippe spillere til OL-slutrunden. Som det ser ud nu, kan det vel dreje sig om Thomsen, Blåbjerg, Børsting og Abildgaard. Jeg har det nogen blandet med denne problematik. På den ene side er klubben og klubbens resultater selvfølgelig vigtigst, men jeg kan virkelig også kan li', når AaB, fx i deres tilgang til transfer, tager hensynet til den enkelte spiller alvorligt. Det er ikke sikkert, at disse spillere får mulighed for at komme til en slutrunde igen, og 100 % sikker ikke et OL. Man kan selvfølgelig rette kritikken mod DBU eller divisionsforeningen - en fælles løsning med klubberne havde været at foretrække fremfor, at de hver især tager stilling.
I øvrigt - AaB's holdning uddybes ikke i artiklen. Har Gaarde eller andre meldt noget ud?
Nogen deadline for hvornår man som klub skal melde noget ud? Tænker på om AaB vil vente og se tiden an, hvordan foråret forløber sig. Kan godt være man vil slippe spillerne, hvis man ligger og spiller om en 4-5 plads.
Det er vel både ift. Europa men også starten af næste sæson. Så selvom vi ikke kommer i Europa, har det konsekvenser at sende spillere afsted.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Yankee » 13. jan 2016, 10:24

Det er uintelligent at sammenligne med den løsning, man har lavet i Tyskland, hvor problemet kun er 1-2 Bundesliga-runder.

Det er jo ikke Superliga-kampene, der er problemet, men det faktum at OL ligger lige oveni 3. og 4. kvalrunde til EL og CL. Det er de vigtigste kampe på hele året for de største danske klubber, og de kan selvfølgelig ikke stille med svækkede mandskaber til de kampe.

Derfor er problemet hverken DBU eller Divisionsforeningen, men UEFA. Det er ligegyldigt om man kan rykke Superligaen et par uger frem eller tilbage, så længe kval-kampene ligger fast i august måned.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af thomasjn » 13. jan 2016, 10:49

Jeg synes så afgjort ikke, at vi skal afgive spillere til OL. Det vil alt andet lige forstyrre opstarten på den nye sæson unødigt at undvære end 3-4 mand i en i forvejen smal trup over længere tid. Derudover er der ikke den store prestige i OL i Fodbold. Jeg har egentlig svært ved at forstå man spiller det taget i betragtning, hvor stort VM og EM er til sammenligning. Jeg er med på OL i mange andre sportsgrene er creme dela creme, men det er det altså ikke i fodbold.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jan 2016, 11:40

Yankee skrev:Det er uintelligent at sammenligne med den løsning, man har lavet i Tyskland, hvor problemet kun er 1-2 Bundesliga-runder.

Det er jo ikke Superliga-kampene, der er problemet, men det faktum at OL ligger lige oveni 3. og 4. kvalrunde til EL og CL. Det er de vigtigste kampe på hele året for de største danske klubber, og de kan selvfølgelig ikke stille med svækkede mandskaber til de kampe.

Derfor er problemet hverken DBU eller Divisionsforeningen, men UEFA. Det er ligegyldigt om man kan rykke Superligaen et par uger frem eller tilbage, så længe kval-kampene ligger fast i august måned.
Klubberne i Tyskland skal vel også spille UEFA kvalkampe?

Men jeg er da enig i at problemet er at UEFA ikke tager det seriøst nok til at give plads til OL i UEFAS kampprogram. I sidste ende er det vel FIFA som kunne lægge det fornødne pres ved at kræve spillerne fri... men i virkeligheden er hverken FIFA eller UEFA vel særligt interesserede i at give OL turneringen nogen som helst mulighed for at kunne vokse sig til et mere prestigefyldt liv, på deres egne slutrunders bekostning.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jan 2016, 12:06

Jesper Schmidt skrev:Klubberne i Tyskland skal vel også spille UEFA kvalkampe?

Men jeg er da enig i at problemet er at UEFA ikke tager det seriøst nok til at give plads til OL i UEFAS kampprogram. I sidste ende er det vel FIFA som kunne lægge det fornødne pres ved at kræve spillerne fri... men i virkeligheden er hverken FIFA eller UEFA vel særligt interesserede i at give OL turneringen nogen som helst mulighed for at kunne vokse sig til et mere prestigefyldt liv, på deres egne slutrunders bekostning.
Jeg gætter på, at forskellen er, at en del tyske klubber er prekvalificeret til Europa gruppespil, mens det ikke er tilfældet med de danske hold.

I øvrigt er det vel fint nok, at FIFA siger, at OL ikke er en rigtig "turnering", hvis de vil promovere sine egne turneringer. Problemet er vel kun, at særligt smålande som DK sjældent er med til OL og derfor betyder OL fodbold voldsomt meget i DK end f.eks, Tyskland.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jan 2016, 12:29

FlæskeFrank skrev:
Jesper Schmidt skrev:Klubberne i Tyskland skal vel også spille UEFA kvalkampe?

Men jeg er da enig i at problemet er at UEFA ikke tager det seriøst nok til at give plads til OL i UEFAS kampprogram. I sidste ende er det vel FIFA som kunne lægge det fornødne pres ved at kræve spillerne fri... men i virkeligheden er hverken FIFA eller UEFA vel særligt interesserede i at give OL turneringen nogen som helst mulighed for at kunne vokse sig til et mere prestigefyldt liv, på deres egne slutrunders bekostning.
Jeg gætter på, at forskellen er, at en del tyske klubber er prekvalificeret til Europa gruppespil, mens det ikke er tilfældet med de danske hold.

I øvrigt er det vel fint nok, at FIFA siger, at OL ikke er en rigtig "turnering", hvis de vil promovere sine egne turneringer. Problemet er vel kun, at særligt smålande som DK sjældent er med til OL og derfor betyder OL fodbold voldsomt meget i DK end f.eks, Tyskland.
Men der er da også tyske klubber som skal spille kvalifikation til både CL og EL, så de har jo da også problemet dernede.

Selvfølgelig må FIFA gøre præcist hvad de vil, vi ser jo for tiden at de egentlig bare gør præcist hvad der passer dem... men med tanke på de mange fine ord i FIFA-regi om hvordan man ønsker at udbrede fodbolden, virker det måske nok en smule som det modsatte, når man til stadighed åbenbart ikke ønsker at fodbolden skal vises fra sin bedste side ved verdens største og mest sete sportsbegivenhed.

Jeg tror da i øvrigt at Tyskland tager OL turneringen meget alvorligt, det tyder beslutningen fra det tyske forbunds side jo også på. Man kunne vel snarere spørge sig selv om det er i Danmark (læs: DBU) at man ikke tager det så alvorligt hvilket hold vi kommer til at stille med, ellers kunne man jo sagtens have truffet samme beslutning som i Tyskland.

Men når alt kommer til alt er det jo slet ikke sikkert problemet bliver særlig stort. Hvis spillerne i udlandet alle får lov til at deltage, og træneren vælger at tage 3 spillere med fra udlandet som er over 23, er der vel ikke mere end maksimalt 3-4 superligaspillere som i sidste ende vil være relevante.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Yankee » 13. jan 2016, 17:48

Jesper Schmidt skrev:Men der er da også tyske klubber som skal spille kvalifikation til både CL og EL, så de har jo da også problemet dernede.
Ja, men 3. og 4. kvalrunde er slet ikke af samme vigtighed for tysk fodbold som de er for dansk. I Tyskland er det en parentes, mens det i Danmark er de helt afgørende momenter på hele den europæiske kalender.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jan 2016, 18:25

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:Men der er da også tyske klubber som skal spille kvalifikation til både CL og EL, så de har jo da også problemet dernede.
Ja, men 3. og 4. kvalrunde er slet ikke af samme vigtighed for tysk fodbold som de er for dansk. I Tyskland er det en parentes, mens det i Danmark er de helt afgørende momenter på hele den europæiske kalender.
I denne sæson kvalificerede Leverkusen sig til CL gruppespillet med samlet sejr over Lazio i det tidsrum OL afholdes...jeg tror ikke de vil være enige med dig. Den runde skal vi vel være mere end heldige hvis der er et dansk hold med i - i denne sæson var FCM allerede slået ud af CL før den dato hvor OL spilles på i år.

Men anyway, jeg er med på hvad du mener, når man ser på dansk fodbold som en samlet enhed sat op mod alle de tyske hold, hvor langt de fleste allerede er kvalificerede til gruppespil før turneringerne starter. Men antalsmæssigt er der vel lige så mange hold det vil ende med at gøre præcist lige så ondt på, som på de par danske hold der sædvanligvis er tilbage på det tidspunkt.

På bundlinjen mener jeg egentlig bare at det er tåbeligt at FIFA har lavet reglerne om siden sidste OL, det burde være ens for alle. Reelt kan vi jo f.eks. stå i en situation hvor de tyske klubber nægter at give de udlandske spillere fri til OL, mens de er tvunget til at afgive de tyske spillere.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Yankee » 13. jan 2016, 20:01

Jesper Schmidt skrev:
I denne sæson kvalificerede Leverkusen sig til CL gruppespillet med samlet sejr over Lazio i det tidsrum OL afholdes...jeg tror ikke de vil være enige med dig. Den runde skal vi vel være mere end heldige hvis der er et dansk hold med i - i denne sæson var FCM allerede slået ud af CL før den dato hvor OL spilles på i år.

Men anyway, jeg er med på hvad du mener, når man ser på dansk fodbold som en samlet enhed sat op mod alle de tyske hold, hvor langt de fleste allerede er kvalificerede til gruppespil før turneringerne starter. Men antalsmæssigt er der vel lige så mange hold det vil ende med at gøre præcist lige så ondt på, som på de par danske hold der sædvanligvis er tilbage på det tidspunkt.

På bundlinjen mener jeg egentlig bare at det er tåbeligt at FIFA har lavet reglerne om siden sidste OL, det burde være ens for alle. Reelt kan vi jo f.eks. stå i en situation hvor de tyske klubber nægter at give de udlandske spillere fri til OL, mens de er tvunget til at afgive de tyske spillere.
Jaja - det var lidt polemisk med Tyskland og du har selvfølgelig ret. Pointen er lige så meget at det ikk er DBU/Divisionsforeningen, man skal skyde på, men UEFA/FIFA. Divisionsforeningen kan ikke rykke UEFA-kampe og så er det ret ligemeget at rykke en Superligarunde eller to.

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af nik » 14. jan 2016, 19:37

Mads Øland har udtalt at klubberne ikke kan sige nej hvis en spiller udtages til OL-landsholdet, det skal stå skrevet i DBU´s standartkontrakt

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jan 2016, 21:06

Mon ikke også der står, at de kan sige nej, hvis det ikke er indenfor fodboldens spilleterminer ?

Hvis ikke, så kan man omvendt sige vil DBU kræve, at AaB skal undvære Børsting, Thomsen og Abildgaard i 3.-4. runde af europæisk kvalifikation ?

Det tror jeg ikke.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Yankee » 15. jan 2016, 09:52

I så fald må DBU selvfølgelig lade være med at udtage spillere fra hold, der spiller europæisk kvalifikation. De kampe er tusind gange vigtigere end OL.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. jan 2016, 10:24

Man kan altså undre sig over hvordan det gang på gang lykkes divisionsforeningen at have overset nye ting i standardkontrakten, hvis altså spillerforeningen har ret i hvad de har meldt ud. Inkompetence er efterhånden et mildt ord for deres utallige nosserier i "kampen" mod spillerforeningen.

Det skulle slet ikke undre mig om det ender med endnu en pinlig konfrontation mellem de to, men mon ikke det ender med en eller anden form for kompromis, og som jeg har skrevet før, er det jo ikke sikkert det kommer til at dreje sig om ret mange spillere... de fleste spillere fra det "gamle" U21 landshold, som man må formode kommer til at udgøre stammen til OL, spiller jo altså i udlandet.

En hurtig opremsning af spillere som sikkert vil være i betragtning:

Andreas Christensen
Frederik Sørensen
Yussef Poulsen
Jacob Busk
Jonas Knudsen
Viktor Fischer
Lucas Andersen
Jannik Vestergaard
Alexander Scholtz
Lasse Vigen
Pierre Emil Højbjerg
Emil Berggren
Jores Okore

Derudover kan Thomsen og Falk meget nemt tænkes at være i udlandet til sommer, det samme kan være tilfældet med Durmisi og Sisto... og jeg har sikkert glemt nogen af legionærerne.

Desuden tror jeg det kun er Vestergaard af de nævnte som vil skulle bruge en af de 3 over-23-pladser, mens spillere som Boilesen og Eriksen vel også ville kunne gå ind som U23 spillere.

Jeg må indrømme at jeg ikke helt kan forstå hvorfor DBU ikke er startet med at forhøre sig i de udenlandske klubber, før man tog opgøret herhjemme, som måske slet ikke bliver særlig relevant.

Jeg går ud fra at DBU har planer om at stille med det stærkest mulige hold, og at man ikke gør det til en eller anden misforstået "gevinst" for det nuværende U21 hold, det ville være decideret pinligt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af FlæskeFrank » 15. jan 2016, 11:44

Så er problemet vel heller ikke større. Der vil selvfølgelig være en klub eller to, som måske vil modsætte sig udtagelsen.

Men på mange punkter svarer dette hold til ligalandsholdet. Ganske ubetydelig turnering(og det skriver jeg kun for at hidse nogle op).

DBU vil ikke tvinge udtagelser igennem. I øvrigt bliver problemet jo endnu større omkring de tre over aldersgrænsen. Her er der intet sagligt kriterie for at udtage Agger, Würtz eller Bjørn Paulsen frem for andre spillere.
- FlæskeFrank

Besvar