AaB'ere på diverse landshold

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af thomasjn » 15. jan 2016, 13:00

OL er en fodbodmæssig parantes. Jeg håber godt nok, at vi ikke afgiver spillere til det. OL er rigtig god til atletik og alt den slags sport der ikke er normalt i TV, men fodbolden har ikke brug for OL. VI har ligakampe og Europæiske klubturneringer hele ugen året rundt (stortset) + VM og de kontinentielle slutrunder som er kæmpe stor i sig selv. Med de nuværende rammer vil OL derfor altid blive sådan lidt B-holds agtigt og ikke rigtigt eksponeret. Kan ikke se AaB skal sætte sig i selen for at opgøre op med det og risikere dårlige resultater.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af birk » 15. jan 2016, 14:51

Hvis du ser Argentinas hold fra OL 2008, kan du se, det ikke kun er en parantes

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af thomasjn » 15. jan 2016, 15:00

birk skrev:Hvis du ser Argentinas hold fra OL 2008, kan du se, det ikke kun er en parantes
Nu mente jeg jo prestige, ikke nødvendigvis hvilke spillere landene kan få frigivet. OL i Fodbold er bare ikke særligt stort fordi fodboldens egne slutrunder er så store.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Yankee » 15. jan 2016, 15:03

birk skrev:Hvis du ser Argentinas hold fra OL 2008, kan du se, det ikke kun er en parantes
AaB har også stillet med stærke hold og vundet BT Cup i Brøndbyhallen - det gør ikke turneringen vigtig.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af birk » 15. jan 2016, 16:57

Du mener ikke Ol er vigtig, det gør jeg, fair nok- Alle kan ikke være enige
Der skal nok blive slagsmål , hvis spillerforeningen går indover
Jeg mener alle klubber skal frigive spillerne
Da Argentina skulle med i 2008, måtte Messi og Barcelona også i tovtrækkeri, før Messi kom med

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af sulakvelidze » 15. jan 2016, 17:01

Jeg er sådan lidt frem og tilbage omkring den diskussion. På den ene side vil jeg ærgre mig, hvis AaB skal undvære spillere på så vigtigt et tidspunkt. På den anden side synes jeg, det er dobbeltmoralsk af klubberne, at de først nyder godt af den eksponering og erfaring, spillerne får i kvalifikationen, og så hyler over at måtte undvære dem, når de har kvalificeret sig. Så kunne de i det mindste have fortalt spillerne fra start, at de ikke skal med til OL, hvis de kvalificerer sig. Det er ikke at spille med åbne kort, hvis man først gør det nu.

Jeg håber sådan set, at AaB lader sine OL-spillere tage til Rio, hvis de selv gerne vil - fordi alternativet nu engang er at være en lort over for spillerne. Men jeg er ikke tilfreds med, at der ikke er taget højde for den slags problemer. For AaB kan det jo i yderste konsekvens smadre en hel sæson og få økonomiske konsekvenser for de næste.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Arendt » 15. jan 2016, 17:04

Uden at forholde mig til OL-problematikken, så er der et spændende portræt af vores faste U-16 landsholdsforsvarsspiller Anders B. Bærtelsen bragt af D' BOLD.

http://tipsbladet.dk/nyhed/talent/fokus ... n-foretrak
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af A_Strandfelt » 15. jan 2016, 19:32

Arendt skrev:Uden at forholde mig til OL-problematikken, så er der et spændende portræt af vores faste U-16 landsholdsforsvarsspiller Anders B. Bærtelsen bragt af D' BOLD.

http://tipsbladet.dk/nyhed/talent/fokus ... n-foretrak
Jeg trænede knægten på fodboldskolen i AaB i sommeren 2014. Han skilte sig klart ud i mængden, af i øvrigt mange dygtige spillere. Både socialt og evnemæssigt. Han var en leder.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af thomasjn » 17. jan 2016, 21:01

Arendt skrev:Uden at forholde mig til OL-problematikken, så er der et spændende portræt af vores faste U-16 landsholdsforsvarsspiller Anders B. Bærtelsen bragt af D' BOLD.

http://tipsbladet.dk/nyhed/talent/fokus ... n-foretrak
Spændende vi har sådan en spiller rendende. Forsvarsspillere med lederskab og personlighed er altid i høj kurs og kan vi lave sådan en selv ville det være perfekt. I øvrigt, hvor er artiklen dog ringe skrevet - det får jo ordekvilibristerne på bold.dk til at fremstå dygtige.

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af AMadsen » 18. jan 2016, 10:17

Har han også en klausul i hans kontakt? ahh det gas, i kan ta´ det
Guld? igen, igen...!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af A_Strandfelt » 25. jan 2016, 13:33

Børsting, Blåbjerg og Abildgaard starter alle inde for U21-landsholdet mod Wolfsburgs U23-hold:
Billede

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. jan 2016, 13:45

A_Strandfelt skrev:Børsting, Blåbjerg og Abildgaard starter alle inde for U21-landsholdet mod Wolfsburgs U23-hold:
Billede
Det var dog imponerende af Abildgaard at spille sig ind i startopstillingen, lovende.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2887
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Eksil » 25. jan 2016, 13:53

Det er også et tyndt u21 landshold iforhold til tidligere. Der er ikke mange profiler imellem, men det giver da spilletid til de unge.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. jan 2016, 14:04

Eksil skrev:Det er også et tyndt u21 landshold iforhold til tidligere. Der er ikke mange profiler imellem, men det giver da spilletid til de unge.
Selvfølgelig er det det, og dette er kun en træningstur for de spillere som spiller i DK. Men Abildgaard er altså kun 19 og udtaget på en af de alleryderste mandater efter afbud, det er imponerende at han har præsteret så godt at han fik masser af spilletid i den sidste kamp, og i dag starter inde.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2887
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Eksil » 25. jan 2016, 14:08

Jesper Schmidt skrev:
Eksil skrev:Det er også et tyndt u21 landshold iforhold til tidligere. Der er ikke mange profiler imellem, men det giver da spilletid til de unge.
Selvfølgelig er det det, og dette er kun en træningstur for de spillere som spiller i DK. Men Abildgaard er altså kun 19 og udtaget på en af de alleryderste mandater efter afbud, det er imponerende at han har præsteret så godt at han fik masser af spilletid i den sidste kamp, og i dag starter inde.
Arh, havde misset af det var et liga-u21 landshold. Så giver det bedre mening.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. jan 2016, 15:00

Pause i U21 kampen, Børsting scorede til 3-0 kort før pausen.

EDIT: Kampen liveopdateres her https://www.facebook.com/u21landsholdet

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af frederikshavneren » 20. mar 2016, 21:11

Thomsen er efterudtaget til Åge Hareides første landsholdstrup. Han erstatter Krohn Dehli

seamann

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af seamann » 20. mar 2016, 22:03

frederikshavneren skrev:Thomsen er efterudtaget til Åge Hareides første landsholdstrup. Han erstatter Krohn Dehli
Helt gak. Boysen eller Andrew burde være foran i køen.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 20. mar 2016, 23:22

seamann skrev:
frederikshavneren skrev:Thomsen er efterudtaget til Åge Hareides første landsholdstrup. Han erstatter Krohn Dehli
Helt gak. Boysen eller Andrew burde være foran i køen.
Hehe - ja. Havde gættet på, at selv Phiri havde større chance for at komme med.

Mere seriøst så er det mest bemærkelsesværdige vel, at Thomsen står foran folk som Kusk, Falk og Jacob Poulsen.
Fodbold skal ses med hjertet!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2887
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Eksil » 21. mar 2016, 07:13

AaB 85 95 99 08 skrev:
seamann skrev:
frederikshavneren skrev:Thomsen er efterudtaget til Åge Hareides første landsholdstrup. Han erstatter Krohn Dehli
Helt gak. Boysen eller Andrew burde være foran i køen.
Hehe - ja. Havde gættet på, at selv Phiri havde større chance for at komme med.

Mere seriøst så er det mest bemærkelsesværdige vel, at Thomsen står foran folk som Kusk, Falk og Jacob Poulsen.
Thomsen er hentet ind som central midt og ikke kant når hen er Krohn-Dehli der skal erstattes. Hans direkte konkurrent der er Jacob Poulsen

Besvar