AaB'ere på diverse landshold

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Buzz Killington » 8. jun 2019, 11:47

Jakobsen skrev:
8. jun 2019, 08:16
Fromthecradle skrev:
7. jun 2019, 23:53
Jakobsen skrev:
7. jun 2019, 11:10
Magnus C er ikke overraskende blevet siet fra U21 truppen.

Vores uovertrufne, geniale, baskisk inspirerede talentudvikling har formået at få en AaB spiller med til U21 EM, men vi er jo meget bedre og klogere til talentudvikling end de andre - eller noget.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
AaB lever af at have de skarpeste kommentatorer på debatsiden - eller noget.
Det er da tankevækkende, at en klub der slår sig så meget op på talentudvikling kun har en aktuel spiller på U21 landsholdet og en der er solgt videre hvis man kigger på hvilket akademi de kommer fra. Med den retorik og strategi der er valgt fra AaB må det være fair at forvente at flere havde kvalitet til at være U21 landsholdet. Det viser meget godt, at talentsatningen er forfejlet pt. Klubber som vi gerne vil måle os med på talentsiden er langt foran os (FCN og FCM) og selv Esbjerg der har bygget et hold med "en kælling fra hver by" er bedre end os på talentområdet både i Superligaen og på U21.

FCN: 7 spillere
Peter Vindahl, Victor Nelsson, Mads Valentin, Mathias Jensen, Magnus Kofod, Andreas Skov Olsen, Marcus Ingvartsen

FCM: 5 spillere
Rasmus Nissen, Joachim Andersen, Asger Sørensen, Andreas Poulsen, Mikkel Duelund

Esbjerg: 3 spillere
Daniel Iversen, Philip Billing, Anders Dreyer

Lyngby: 2 spillere
Oskar Snorre og Jacob Bruun Larsen

AaB: 2 spillere
Joakim Mæhle og Oliver Abildgaard

AGF: 1 spiller
Jens Stage

OB: 1 spiller
Jacob Rasmussen

FCK: 1 spiller
Jonas Wind

Silkeborg: 1 spiller
Robert Skov
Nu flytter du vist målstolperne i forhold til dit oprindelige indlæg, gør du ikke? U21 er traditionelt fyldt med internationale spillere. Så der er intet specielt overraskende i at en dansk klub, selvom den i toppen udviklingsmæssigt ikke har ret mange spillere med.

Men derfor kan du da have en pointe i at man burde forvente flere af AaB avl på ulandsholdet. På den anden side, såfremt deltagelse på ungdomslandshold er en indikation af talentudvikling, burde du jo så mene at vores nylige deltagelse på U19 peger i den anden retning. Her har vi som regel 5 spillere med (2x klit, kauf, Bertel og Ross).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Jakobsen » 12. jun 2019, 13:04

LOL
DBU har lige ansat mutte Morten som assisterende landstræner. Cheftræneren er Hjulmand.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af FIDEL » 12. jun 2019, 13:08

Jakobsen skrev:
12. jun 2019, 13:04
LOL
DBU har lige ansat mutte Morten som assisterende landstræner. Cheftræneren er Hjulmand.
Hold da kæft et stort selvmål af DBU!! Hvis Wieghorst får medbestemmelse over spillestilen, så ved vi jo godt, at Danmark får usandsynligt svært ved at score mål. Nej nej nej hvor er det trist og håbløst.
Med de 2 nye trænere frygter jeg virkelig et landshold, der kommer til at spille naiv possesion-fodbold. :thumbsdown:

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Mr. Larsen » 12. jun 2019, 14:07

Jakobsen skrev:
12. jun 2019, 13:04
LOL
DBU har lige ansat mutte Morten som assisterende landstræner. Cheftræneren er Hjulmand.
Jeg troede ikke der var muligt at ansætte en ringere sportsdirektør end Allan Gaarde, men jeg må indrømme med dagens "signing" af Hjulmand og Wieghorst, så gir Peter Møller ham maksimal konkurrence !

Hold da fast et taber team af dimensioner de har fået sig, det havde været langt mere optimalt at køre videre med Åge og Jon Dahl, nu får vi et træner team som vil insisterer på holdet skal spille på deres måde også selvom vi ikke har spillerne til det, det er Morten Olsen V2.0

Lynge beskrev det meget godt for en del år siden
"Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Yankee » 12. jun 2019, 14:46

Mr. Larsen skrev:
12. jun 2019, 14:07
Hold da fast et taber team af dimensioner de har fået sig, det havde været langt mere optimalt at køre videre med Åge og Jon Dahl, nu får vi et træner team som vil insisterer på holdet skal spille på deres måde også selvom vi ikke har spillerne til det, det er Morten Olsen V2.0
Hvorfor tror du Hjulmand vil det? Jeg er da overbevist om at Hjulmand vil tilpasse sig spillermaterialet og de færre træningspas.

Og i øvrigt synes jeg ikke Hjulmand er Morten Olsen 2.0. Den sidste tid i FC Nordsjælland har han jo spillet ekstremt hurtigt og direkte med et par dybdeløbende kanter som Asante, Donyoh og Andreas Skov. Den stil kunne da godt bruges på landsholdet med typer som Yussuf Poulsen, Braithwaite og ja - Andreas Skov. Kasper Dolberg er jo netop uddannet som falsk 9'er og passer fuldstændig perfekt på et Hjulmand-hold. Samtidig har jeg stor tiltro til at Hjulmand kan få sat et bedre presspil sammen og få holdet længere frem på banen end vi har set under Hareide.

De sidste to sæsoner lå FC Nordsjælland i øvrigt nr. 4 på berøringer i feltet og nr. 2 på succesfulde dybdeafleveringer (igennem modstanderens bagkæde). Det er to af de parametere, man oftest bruger til at bedømme angrebs-/gennembrudsspillet. FC Nordsjælland har således været et af de hold, der skabte flest chancer i hele ligaen og var næstbedst til at spille under modstanderens forsvar. De har så været dårlige på indlæg, langskud og standarder, men det er faktuelt forkert at Hjulmand spiller fodbold uden at skabe chancer.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Pastorius » 12. jun 2019, 16:32

Yankee skrev:
12. jun 2019, 14:46
Mr. Larsen skrev:
12. jun 2019, 14:07
Hold da fast et taber team af dimensioner de har fået sig, det havde været langt mere optimalt at køre videre med Åge og Jon Dahl, nu får vi et træner team som vil insisterer på holdet skal spille på deres måde også selvom vi ikke har spillerne til det, det er Morten Olsen V2.0
Hvorfor tror du Hjulmand vil det? Jeg er da overbevist om at Hjulmand vil tilpasse sig spillermaterialet og de færre træningspas.

Og i øvrigt synes jeg ikke Hjulmand er Morten Olsen 2.0. Den sidste tid i FC Nordsjælland har han jo spillet ekstremt hurtigt og direkte med et par dybdeløbende kanter som Asante, Donyoh og Andreas Skov. Den stil kunne da godt bruges på landsholdet med typer som Yussuf Poulsen, Braithwaite og ja - Andreas Skov. Kasper Dolberg er jo netop uddannet som falsk 9'er og passer fuldstændig perfekt på et Hjulmand-hold. Samtidig har jeg stor tiltro til at Hjulmand kan få sat et bedre presspil sammen og få holdet længere frem på banen end vi har set under Hareide.

De sidste to sæsoner lå FC Nordsjælland i øvrigt nr. 4 på berøringer i feltet og nr. 2 på succesfulde dybdeafleveringer (igennem modstanderens bagkæde). Det er to af de parametere, man oftest bruger til at bedømme angrebs-/gennembrudsspillet. FC Nordsjælland har således været et af de hold, der skabte flest chancer i hele ligaen og var næstbedst til at spille under modstanderens forsvar. De har så været dårlige på indlæg, langskud og standarder, men det er faktuelt forkert at Hjulmand spiller fodbold uden at skabe chancer.
Jeg bliver overrasket hvis vi i 2022 er bedre placeret end en 10. plads på FIFA's rangliste, og vi har en ubesejret rekordliste på bare 15-20 kampe (pt. er vi op 28 - og jeg er med på at Kroatienkampen er lidt kunstig i den sammenhæng).

Jeg kan godt høre at de vil bygge det hele op omkring Hjulmand, både med landsholdet og talentudviklingen, men jeg synes det er en ekstremt risikabel vej at slå ind på. Den slags tager tid, og bliver enormt personafhængigt, og hvis han undervejs, får et bedre tilbud, bliver sur og skrider, eller bare nosser nok i det, til at blive fyret, så kan man starte stort set forfra. Man kunne selvfølgelig også lade Wieghorst videreføre linjen.

Jeg kan egentlig godt lide Hjulmand, men han har altså ikke været samme sted i ret mange år af gangen, inden han ville prøve noget nyt, og jeg forstår ikke at man vil af med Hareide. Jeg bryder mig slet ikke om måden man gør det på. Det lugter langt væk af at man gerne ser Hareide selv tage sit gode tøj og gå, fremfor bare at gøre sørge for selv at tage afgørelsen med åben pande.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Yankee » 12. jun 2019, 16:49

Pastorius skrev:
12. jun 2019, 16:32
Jeg bliver overrasket hvis vi i 2022 er bedre placeret end en 10. plads på FIFA's rangliste, og vi har en ubesejret rekordliste på bare 15-20 kampe (pt. er vi op 28 - og jeg er med på at Kroatienkampen er lidt kunstig i den sammenhæng).
Enig, det er meget flotte præstationer. Det kan ingen tage fra Hareide. Men han har altså et rigtig flot spillermateriale. Hvornår havde Morten Olsen 10-15 stamspillere i top-4-ligaerne at vælge imellem?

Og så synes jeg landsholdet har spillet elendigt i lang tid - udover nogle enkelte halvlege hist og her. Presspillet er totalt usammenhængende, der bliver skabt alt for få målchancer og det hele er meget lagt an på individuelle præstationer. Det tror jeg aldrig Danmark kommer til tops på.
Pastorius skrev:
12. jun 2019, 16:32
Jeg kan godt høre at de vil bygge det hele op omkring Hjulmand, både med landsholdet og talentudviklingen, men jeg synes det er en ekstremt risikabel vej at slå ind på. Den slags tager tid, og bliver enormt personafhængigt, og hvis han undervejs, får et bedre tilbud, bliver sur og skrider, eller bare nosser nok i det, til at blive fyret, så kan man starte stort set forfra. Man kunne selvfølgelig også lade Wieghorst videreføre linjen.
Omvendt - hvor meget er der at bygge op? Der skal jo ikke bygges noget op ift. træning, scouting eller rekruttering. Det er der intet af. Derudover har man jo nu netop en større organisation med Peter Møller, den nye landsholdskomité osv.
Pastorius skrev:
12. jun 2019, 16:32
Jeg kan egentlig godt lide Hjulmand, men han har altså ikke været samme sted i ret mange år af gangen, inden han ville prøve noget nyt, og jeg forstår ikke at man vil af med Hareide. Jeg bryder mig slet ikke om måden man gør det på. Det lugter langt væk af at man gerne ser Hareide selv tage sit gode tøj og gå, fremfor bare at gøre sørge for selv at tage afgørelsen med åben pande.
Ja, det sidste vil jeg give dig ret i. Det bliver en svær start for Hjulmand, hvis Danmark gør det godt til EM og der bliver meget at leve op til.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Pastorius » 12. jun 2019, 17:55

Yankee skrev:
12. jun 2019, 16:49

Og så synes jeg landsholdet har spillet elendigt i lang tid - udover nogle enkelte halvlege hist og her. Presspillet er totalt usammenhængende, der bliver skabt alt for få målchancer og det hele er meget lagt an på individuelle præstationer. Det tror jeg aldrig Danmark kommer til tops på.
Ja, det lyder næsten som AaB, ikke? Hvor ville jeg drømme om at AaB kunne præstere den rekordliste når de ikke spiller godt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 12. jun 2019, 17:56

Abildgaard er med fra start i U21 landsholdets generalprøve mod Kroatien

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af FIDEL » 12. jun 2019, 18:14

Pastorius skrev:
12. jun 2019, 16:32
Yankee skrev:
12. jun 2019, 14:46
Mr. Larsen skrev:
12. jun 2019, 14:07
Hold da fast et taber team af dimensioner de har fået sig, det havde været langt mere optimalt at køre videre med Åge og Jon Dahl, nu får vi et træner team som vil insisterer på holdet skal spille på deres måde også selvom vi ikke har spillerne til det, det er Morten Olsen V2.0
Hvorfor tror du Hjulmand vil det? Jeg er da overbevist om at Hjulmand vil tilpasse sig spillermaterialet og de færre træningspas.

Og i øvrigt synes jeg ikke Hjulmand er Morten Olsen 2.0. Den sidste tid i FC Nordsjælland har han jo spillet ekstremt hurtigt og direkte med et par dybdeløbende kanter som Asante, Donyoh og Andreas Skov. Den stil kunne da godt bruges på landsholdet med typer som Yussuf Poulsen, Braithwaite og ja - Andreas Skov. Kasper Dolberg er jo netop uddannet som falsk 9'er og passer fuldstændig perfekt på et Hjulmand-hold. Samtidig har jeg stor tiltro til at Hjulmand kan få sat et bedre presspil sammen og få holdet længere frem på banen end vi har set under Hareide.

De sidste to sæsoner lå FC Nordsjælland i øvrigt nr. 4 på berøringer i feltet og nr. 2 på succesfulde dybdeafleveringer (igennem modstanderens bagkæde). Det er to af de parametere, man oftest bruger til at bedømme angrebs-/gennembrudsspillet. FC Nordsjælland har således været et af de hold, der skabte flest chancer i hele ligaen og var næstbedst til at spille under modstanderens forsvar. De har så været dårlige på indlæg, langskud og standarder, men det er faktuelt forkert at Hjulmand spiller fodbold uden at skabe chancer.
Jeg bliver overrasket hvis vi i 2022 er bedre placeret end en 10. plads på FIFA's rangliste, og vi har en ubesejret rekordliste på bare 15-20 kampe (pt. er vi op 28 - og jeg er med på at Kroatienkampen er lidt kunstig i den sammenhæng).

Jeg kan godt høre at de vil bygge det hele op omkring Hjulmand, både med landsholdet og talentudviklingen, men jeg synes det er en ekstremt risikabel vej at slå ind på. Den slags tager tid, og bliver enormt personafhængigt, og hvis han undervejs, får et bedre tilbud, bliver sur og skrider, eller bare nosser nok i det, til at blive fyret, så kan man starte stort set forfra. Man kunne selvfølgelig også lade Wieghorst videreføre linjen.

Jeg kan egentlig godt lide Hjulmand, men han har altså ikke været samme sted i ret mange år af gangen, inden han ville prøve noget nyt, og jeg forstår ikke at man vil af med Hareide. Jeg bryder mig slet ikke om måden man gør det på. Det lugter langt væk af at man gerne ser Hareide selv tage sit gode tøj og gå, fremfor bare at gøre sørge for selv at tage afgørelsen med åben pande.
Det der med ranglisten og at være ubesejret, skal vi ikke gå så meget op i. Hareide har jo haft et hav af uafgjorte kampe.
Jeg kan se fordele og ulemper med den nye landstræner.
Faktum er, at der er en masse spændende teknisk stærke spillere på vej, bl. A. Mæhle, skov Olsen, Mathias Jensen og Valentin. Og vi har allerede en stærk stamme med Schmeichel, Kjær, AC, Delaney, Højbjerg, Wass, Eriksen, Poulsen.
Dalsgaard skal nok ikke forvente flere landskampe fra sommeren 2020.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Mr. Larsen » 13. jun 2019, 00:12

Yankee skrev:
12. jun 2019, 14:46
Mr. Larsen skrev:
12. jun 2019, 14:07
Hold da fast et taber team af dimensioner de har fået sig, det havde været langt mere optimalt at køre videre med Åge og Jon Dahl, nu får vi et træner team som vil insisterer på holdet skal spille på deres måde også selvom vi ikke har spillerne til det, det er Morten Olsen V2.0
Hvorfor tror du Hjulmand vil det? Jeg er da overbevist om at Hjulmand vil tilpasse sig spillermaterialet og de færre træningspas.

Og i øvrigt synes jeg ikke Hjulmand er Morten Olsen 2.0. Den sidste tid i FC Nordsjælland har han jo spillet ekstremt hurtigt og direkte med et par dybdeløbende kanter som Asante, Donyoh og Andreas Skov. Den stil kunne da godt bruges på landsholdet med typer som Yussuf Poulsen, Braithwaite og ja - Andreas Skov. Kasper Dolberg er jo netop uddannet som falsk 9'er og passer fuldstændig perfekt på et Hjulmand-hold. Samtidig har jeg stor tiltro til at Hjulmand kan få sat et bedre presspil sammen og få holdet længere frem på banen end vi har set under Hareide.

De sidste to sæsoner lå FC Nordsjælland i øvrigt nr. 4 på berøringer i feltet og nr. 2 på succesfulde dybdeafleveringer (igennem modstanderens bagkæde). Det er to af de parametere, man oftest bruger til at bedømme angrebs-/gennembrudsspillet. FC Nordsjælland har således været et af de hold, der skabte flest chancer i hele ligaen og var næstbedst til at spille under modstanderens forsvar. De har så været dårlige på indlæg, langskud og standarder, men det er faktuelt forkert at Hjulmand spiller fodbold uden at skabe chancer.
Fordi den fodbold Hjulmand er kendt for minder utroligt meget om den Morten Olsen står for, jeg vil rigtig gerne ta fejl men jeg tvivler stærkt på jeg kommer til det.

Åge har som jeg ser det en langt mere praktisk syn på fodbolden, og indstiller sig på hvad der er muligt med det spiller materiale han har til rådighed, alene hans 28 kampe uden nederlag er ret imponerende, jeg forstår slet ikke Peter Møller ikke det mindste havde forsøgt at forlænge kontrakten med Åge og Jon Dahl.

Hvis man skal se på Hjulmands karrierer so far, så er der vel kun den ene sæson FCN blev mestre at snakke om, og jeg var bestemt ikke imponeret over hans præstation i Champions League sæsonen efter, hvor han nægtede at ændre spillestil om til en mere defensiv spillestil selvom han mødte stærke modstander.

Og succesen udeblev også da han efterfølgende skiftede til Mainz og dumpede hans første udlandsjob.

Jeg forstår ikke valget af Hjulmand med mindre Åge selv har sagt fra, for på papiret får vi en træner som på cvet er markant dårligere, og det er skidt.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 13. jun 2019, 01:01

Mr. Larsen skrev:
13. jun 2019, 00:12
Yankee skrev:
12. jun 2019, 14:46
Mr. Larsen skrev:
12. jun 2019, 14:07
Hold da fast et taber team af dimensioner de har fået sig, det havde været langt mere optimalt at køre videre med Åge og Jon Dahl, nu får vi et træner team som vil insisterer på holdet skal spille på deres måde også selvom vi ikke har spillerne til det, det er Morten Olsen V2.0
Hvorfor tror du Hjulmand vil det? Jeg er da overbevist om at Hjulmand vil tilpasse sig spillermaterialet og de færre træningspas.

Og i øvrigt synes jeg ikke Hjulmand er Morten Olsen 2.0. Den sidste tid i FC Nordsjælland har han jo spillet ekstremt hurtigt og direkte med et par dybdeløbende kanter som Asante, Donyoh og Andreas Skov. Den stil kunne da godt bruges på landsholdet med typer som Yussuf Poulsen, Braithwaite og ja - Andreas Skov. Kasper Dolberg er jo netop uddannet som falsk 9'er og passer fuldstændig perfekt på et Hjulmand-hold. Samtidig har jeg stor tiltro til at Hjulmand kan få sat et bedre presspil sammen og få holdet længere frem på banen end vi har set under Hareide.

De sidste to sæsoner lå FC Nordsjælland i øvrigt nr. 4 på berøringer i feltet og nr. 2 på succesfulde dybdeafleveringer (igennem modstanderens bagkæde). Det er to af de parametere, man oftest bruger til at bedømme angrebs-/gennembrudsspillet. FC Nordsjælland har således været et af de hold, der skabte flest chancer i hele ligaen og var næstbedst til at spille under modstanderens forsvar. De har så været dårlige på indlæg, langskud og standarder, men det er faktuelt forkert at Hjulmand spiller fodbold uden at skabe chancer.
Fordi den fodbold Hjulmand er kendt for minder utroligt meget om den Morten Olsen står for, jeg vil rigtig gerne ta fejl men jeg tvivler stærkt på jeg kommer til det.

Åge har som jeg ser det en langt mere praktisk syn på fodbolden, og indstiller sig på hvad der er muligt med det spiller materiale han har til rådighed, alene hans 28 kampe uden nederlag er ret imponerende, jeg forstår slet ikke Peter Møller ikke det mindste havde forsøgt at forlænge kontrakten med Åge og Jon Dahl.

Hvis man skal se på Hjulmands karrierer so far, så er der vel kun den ene sæson FCN blev mestre at snakke om, og jeg var bestemt ikke imponeret over hans præstation i Champions League sæsonen efter, hvor han nægtede at ændre spillestil om til en mere defensiv spillestil selvom han mødte stærke modstander.

Og succesen udeblev også da han efterfølgende skiftede til Mainz og dumpede hans første udlandsjob.

Jeg forstår ikke valget af Hjulmand med mindre Åge selv har sagt fra, for på papiret får vi en træner som på cvet er markant dårligere, og det er skidt.
Jeg kan sagtens forstå at udlandet var imponeret over det Hjulmand udrettede i Farum herunder især i Champions League.
Sjællænderne spillede teknisk fodbold på højt niveau hvor jeg tydeligt kan huske hvor vildt det var at se eks. Juventus i forgæves boldjagt i Parken hvor de halsede efter de teknisk stærke danskere. Det var meget imponerende at se et dansk hold som var tro mod egne idealer og som var tæt på at ydmyge et italiensk storhold. At det tilmed skete efter en anden end den vanlige 'primitive' nordiske tilgang med at organisere en parkeret bus fortjener Hjulmand stor ros for.

Hvem var det der landede et job i en europæisk top liga, var det Rioch/Kuhn eller Hjulmand?
Selv om resultaterne var forskellige (der var også kvalitets forskel på de to holds puljer) er det min påstand at udlandet var langt mere imponeret over det Hjulmand udrettede i CL end hvad vi gjorde og det skyldes spillestilen og at sjællænderne havde spillere med tekniske færdigheder.

Historien viser også at der var tæt på ingen efterspørgsel efter vores spillere/trænere og at der selvfølgelig er en forklaring på det (spillere uden individuelle færdigheder).
Det er også derfor at Farum til stadighed sælger spillere for beløb som vi kun kan drømme om da de i modsætning til os generelt producerer spillere med individuelle færdigheder

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Mr. Larsen » 13. jun 2019, 08:25

Aalborg frederikshavner skrev:
13. jun 2019, 01:01

Jeg kan sagtens forstå at udlandet var imponeret over det Hjulmand udrettede i Farum herunder især i Champions League.
Sjællænderne spillede teknisk fodbold på højt niveau hvor jeg tydeligt kan huske hvor vildt det var at se eks. Juventus i forgæves boldjagt i Parken hvor de halsede efter de teknisk stærke danskere. Det var meget imponerende at se et dansk hold som var tro mod egne idealer og som var tæt på at ydmyge et italiensk storhold. At det tilmed skete efter en anden end den vanlige 'primitive' nordiske tilgang med at organisere en parkeret bus fortjener Hjulmand stor ros for.
Det er vist kun herhjemme nogen eskperter visse københavnske "eksperter" som drejede den vinkel på et forfejlet Champions League eventyr, faktum er ihvertfald ifølge nedstående artikel at man sammen med Dinamo Zagreb har været dårligeste hold i Champions League´s historie og lukke ikke mindre end 3,67 mål ind per kamp, den eneste ok kamp de spillede var den du nævnte imod Juventus.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... 003926.ece
Aalborg frederikshavner skrev:
13. jun 2019, 01:01
Hvem var det der landede et job i en europæisk top liga, var det Rioch/Kuhn eller Hjulmand?
Selv om resultaterne var forskellige (der var også kvalitets forskel på de to holds puljer) er det min påstand at udlandet var langt mere imponeret over det Hjulmand udrettede i CL end hvad vi gjorde og det skyldes spillestilen og at sjællænderne havde spillere med tekniske færdigheder.
Hvor argumenterer jeg for Rioch og Kuhn skal være landstræner?
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. jun 2019, 19:49

Abildgaard må tage plads på bænken i DKs første kamp ved U21 EM mod Tyskland, Mæhle starter også blandt reserverne.

I øvrigt bemærkelsesværdigt at så mange startere har fortid i Farum

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af AaB1978 » 17. jun 2019, 19:50

Abildgaard starter på bænken i Danmarks U-21-åbner mod Tyskland

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kof ... em-aabner/


Man bemærker i øvrigt også, at Rasmus Nissen, som har fået splinter i røven af at sidde på bænken hele sæsonen nede i Ajax, starter på højre back på bekostning af Joachim Mæhle, som har haft en kanonsæson og spillet fast hele sæsonen i Genk, som han blev mester med.

Den kan man godt studse lidt over...

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. jun 2019, 19:53

AaB1978 skrev:
17. jun 2019, 19:50
Abildgaard starter på bænken i Danmarks U-21-åbner mod Tyskland

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kof ... em-aabner/


Man bemærker i øvrigt også, at Rasmus Nissen, som har fået splinter i røven af at sidde på bænken hele sæsonen nede i Ajax, starter på højre back på bekostning af Joachim Mæhle, som har haft en kanonsæson og spillet fast hele sæsonen i Genk, som han blev mester med.

Den kan man godt studse lidt over...
Nissen har gjort det godt på U21 landsholdet så det er som forventet at han fortsat henviser Mæhle til bænken. Derudover bidrager Nissen med en masse fysik og power

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af 634 » 17. jun 2019, 19:59

AaB1978 skrev:
17. jun 2019, 19:50
Abildgaard starter på bænken i Danmarks U-21-åbner mod Tyskland

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kof ... em-aabner/


Man bemærker i øvrigt også, at Rasmus Nissen, som har fået splinter i røven af at sidde på bænken hele sæsonen nede i Ajax, starter på højre back på bekostning af Joachim Mæhle, som har haft en kanonsæson og spillet fast hele sæsonen i Genk, som han blev mester med.

Den kan man godt studse lidt over...
Kom så Tyskland, straf det
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Forza » 17. jun 2019, 20:04

Aalborg frederikshavner skrev:
17. jun 2019, 19:53
AaB1978 skrev:
17. jun 2019, 19:50
Abildgaard starter på bænken i Danmarks U-21-åbner mod Tyskland

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kof ... em-aabner/


Man bemærker i øvrigt også, at Rasmus Nissen, som har fået splinter i røven af at sidde på bænken hele sæsonen nede i Ajax, starter på højre back på bekostning af Joachim Mæhle, som har haft en kanonsæson og spillet fast hele sæsonen i Genk, som han blev mester med.

Den kan man godt studse lidt over...
Nissen har gjort det godt på U21 landsholdet så det er som forventet at han fortsat henviser Mæhle til bænken. Derudover bidrager Nissen med en masse fysik og power
Det er stadig mærkeligt når den ene var på nippet af et 100 mio skifte mens den anden spiller reservebold i Ajax.

Kom så Tyskland!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Buzz Killington » 17. jun 2019, 20:25

Forza skrev:
17. jun 2019, 20:04
Aalborg frederikshavner skrev:
17. jun 2019, 19:53
AaB1978 skrev:
17. jun 2019, 19:50
Abildgaard starter på bænken i Danmarks U-21-åbner mod Tyskland

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kof ... em-aabner/


Man bemærker i øvrigt også, at Rasmus Nissen, som har fået splinter i røven af at sidde på bænken hele sæsonen nede i Ajax, starter på højre back på bekostning af Joachim Mæhle, som har haft en kanonsæson og spillet fast hele sæsonen i Genk, som han blev mester med.

Den kan man godt studse lidt over...
Nissen har gjort det godt på U21 landsholdet så det er som forventet at han fortsat henviser Mæhle til bænken. Derudover bidrager Nissen med en masse fysik og power
Det er stadig mærkeligt når den ene var på nippet af et 100 mio skifte mens den anden spiller reservebold i Ajax.

Kom så Tyskland!
Det er dog alligevel et ret rimeligt ok Ajax-hold han er reserve for (Nissen lyder forresten som en kæmpe douchebag i dr's nye u21 dokumentar, hvor Mæhle i modsætning er kæmpe sympatisk og nede på jorden).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB'ere på diverse landshold

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. jun 2019, 20:37

Buzz Killington skrev:
17. jun 2019, 20:25
Forza skrev:
17. jun 2019, 20:04
Aalborg frederikshavner skrev:
17. jun 2019, 19:53
AaB1978 skrev:
17. jun 2019, 19:50
Abildgaard starter på bænken i Danmarks U-21-åbner mod Tyskland

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kof ... em-aabner/


Man bemærker i øvrigt også, at Rasmus Nissen, som har fået splinter i røven af at sidde på bænken hele sæsonen nede i Ajax, starter på højre back på bekostning af Joachim Mæhle, som har haft en kanonsæson og spillet fast hele sæsonen i Genk, som han blev mester med.

Den kan man godt studse lidt over...
Nissen har gjort det godt på U21 landsholdet så det er som forventet at han fortsat henviser Mæhle til bænken. Derudover bidrager Nissen med en masse fysik og power
Det er stadig mærkeligt når den ene var på nippet af et 100 mio skifte mens den anden spiller reservebold i Ajax.

Kom så Tyskland!
Det er dog alligevel et ret rimeligt ok Ajax-hold han er reserve for (Nissen lyder forresten som en kæmpe douchebag i dr's nye u21 dokumentar, hvor Mæhle i modsætning er kæmpe sympatisk og nede på jorden).
Nissen har gjort det rigtig godt på U21 landsholdet så derfor kan jeg sagtens forstå at Niels Frederiksen holder fast i Nissen Kristensen.

Gælder det ikke alle de implicerede i programmet, for mig lyder de alle som nogle drenge der tjener alt alt for mange penge.
Kan godt være at Nissen lyder træls men jeg husker mest Nissen Kristensen for situationen med Abild på Aalborg Stadion hvor Nissen reagerede hurtigt på en potentiel alvorlig situation.

Besvar