Næste kamp: AaB - OB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af astonvilla » 12. aug 2013, 11:51

Det var godt nok noget skuffet man vendte hjem fra Stadion i går. Men efter at have vendt skråen et par gange, så var der trods alt nogle positive elementer at tage med:

1. Thelander. Damn, der er krummer i den knægt. Han virker til at kunne få hele pakken med lidt mere erfaring. Tror ikke vi har ham for evigt - der må være nogle Championship klubber der vil savle over sådan en type spiller. Han slår i øvrigt nogle fremragende lange tvær-pasninger. Klart MOM i går. Godt gået. KEP får først spilletid når der er karantæner/skader eller Lasse bliver solgt.

2. Vi spiller til 0. Skide godt og længe siden det er sket. Jeg sad (som en anden bruger herinde også skriver) de sidste 20 min og ventede på at OB fik scoret - for det ville være en klassisk 0-1 kamp for os. Godt gået. Og godt af Larsen i målet også. Paddy missede i sine tilbageløb en del i anden halvleg - og der bakked Thelander godt op må man sige.

3. Vi får godt fat i spillet og burde derfor klart vinde sådan en kamp.

...Hvilket fører til det negative fra kampen... Men det gider jeg næsten ikke skrive mere om...

Nu skal ham Jönsson bare tape's sammen, have nogle sprøjter og nogle lykkepiller og så på banen med ham. For pokker vi skriger efter en der kan sparke indenfor rammen. Det ved man jo ikke om Jönsson kan - men jeg nægter bare at tro at han er under niveau i forhold til det vi har oppe foran. For det er jo ligefrem pinligt.

En betragtning: Jeg forstår simpelthen ikke hvad de gør ved spillerne nede i Odense. Ser man på deres spillermateriale burde de jo trumle os ned. Det er på papiret langt bedre. Men de spiller jo fornærmende ringe. Og se en spiller som Emil Larsen - Troels B. har allerede fået suget enhver spillelyst ud af ham også. Det er sku underligt. Troels Bech må være en meget, meget ringe træner.
Ud over de manage gode spillere de har i Odense, så morede jeg mig da lidt over deres nr. 6 (venstre back) i går (Diarra eller sådan noget). Hold da fast han er ringe! Han må være spidskandidat til ligaens ringeste back - eller spiller generelt.

Lad os håbe vi kan holde nullet igen næste gang mod FCN - så vi kan få det ene point igen. For score - det tror jeg sku ikke vi gør (jeg går ikke ud fra Jönsson kommer i aktion).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Funky » 12. aug 2013, 12:01

Jeg tror ikke, OBs problem er træneren - jeg tror det er mængden af høvdinge dernede (inklusiv penge-bagmænd), som har skabt en grundlæggende syg kultur. De kommer - ligesom AGF - ikke videre, før de får ryddet op i det. Og så længe de er afhængige af pengegaver, så ændrer det sig nok ikke.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Pastorius » 12. aug 2013, 12:17

Funky skrev:Jeg tror ikke, OBs problem er træneren - jeg tror det er mængden af høvdinge dernede (inklusiv penge-bagmænd), som har skabt en grundlæggende syg kultur. De kommer - ligesom AGF - ikke videre, før de får ryddet op i det. Og så længe de er afhængige af pengegaver, så ændrer det sig nok ikke.
Jep, men de der høvdinge fyrer nok ikke sig selv, de fyrer træneren i stedet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Funky » 12. aug 2013, 12:23

Pastorius skrev:
Funky skrev:Jeg tror ikke, OBs problem er træneren - jeg tror det er mængden af høvdinge dernede (inklusiv penge-bagmænd), som har skabt en grundlæggende syg kultur. De kommer - ligesom AGF - ikke videre, før de får ryddet op i det. Og så længe de er afhængige af pengegaver, så ændrer det sig nok ikke.
Jep, men de der høvdinge fyrer nok ikke sig selv, de fyrer træneren i stedet.
Ja det er jo en ret, man kan købe sig, når man har penge nok på lommen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af limey » 12. aug 2013, 12:30

Pastorius skrev:
Funky skrev:Jeg tror ikke, OBs problem er træneren - jeg tror det er mængden af høvdinge dernede (inklusiv penge-bagmænd), som har skabt en grundlæggende syg kultur. De kommer - ligesom AGF - ikke videre, før de får ryddet op i det. Og så længe de er afhængige af pengegaver, så ændrer det sig nok ikke.
Jep, men de der høvdinge fyrer nok ikke sig selv, de fyrer træneren i stedet.
Det er næsten en evolutionær lov, at Troels Bech på et tidspunkt bliver fyret i Ådalen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Pastorius » 12. aug 2013, 12:35

limey skrev: Det er næsten en evolutionær lov, at Troels Bech på et tidspunkt bliver fyret i Ådalen.
Jep, det er helt ufatteligt at der er opstået creationister, når der findes eksempler på evolutionsteorien der er så stærke som ovenstående.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af astonvilla » 12. aug 2013, 13:11

Funky skrev:Jeg tror ikke, OBs problem er træneren - jeg tror det er mængden af høvdinge dernede (inklusiv penge-bagmænd), som har skabt en grundlæggende syg kultur. De kommer - ligesom AGF - ikke videre, før de får ryddet op i det. Og så længe de er afhængige af pengegaver, så ændrer det sig nok ikke.
Det kan godt være der er for mange høvdinge - men Troels har jo et godt spillermateriale til sin rådighed, og det får han i mine øjne rystende lidt ud af. Man må jo gå ud fra at det er træneren der sætter holdet og udtænker det taktiske oplæg.
Sorry - off-topic.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af BoT » 12. aug 2013, 13:54

Jeg har virkelig svært ved at falde i svime over OBs trup - Emil Larsen er da rigtigt nok en udmærket spiller, og Rasmus Falk har et godt blik for spillet og helt sikkert potentiale, ligesom Bashkim tilsyneladende rummer noget kvalitet. Men ud over det er der ikke meget, der hæver sig op over alminelig midterholds-kvalitet. Og deres forsvar er måske Superligaens ringeste. Hvem ville du bytte med i en direkte sammenligning? Kusk eller Thomsen for Bashkim eller Falk? Skoubo eller Bodul for Curth? Ruud for Dalsgaard? Spelmann for Risgård? Schoop for Würtz? Jeg ville ikke bytte en eneste i direkte sammenligning, men ville da gerne tilføje Bashkim og Falk til vores trup, hvis det virkelig skulle være.

Gablin
1. div
1. div
Indlæg: 367
Tilmeldt: 18. aug 2005, 23:14

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Gablin » 12. aug 2013, 13:59

BoT skrev:Jeg har virkelig svært ved at falde i svime over OBs trup - Emil Larsen er da rigtigt nok en udmærket spiller, og Rasmus Falk har et godt blik for spillet og helt sikkert potentiale, ligesom Bashkim tilsyneladende rummer noget kvalitet. Men ud over det er der ikke meget, der hæver sig op over alminelig midterholds-kvalitet. Og deres forsvar er måske Superligaens ringeste. Hvem ville du bytte med i en direkte sammenligning? Kusk eller Thomsen for Bashkim eller Falk? Skoubo eller Bodul for Curth? Ruud for Dalsgaard? Spelmann for Risgård? Schoop for Würtz? Jeg ville ikke bytte en eneste i direkte sammenligning, men ville da gerne tilføje Bashkim og Falk til vores trup, hvis det virkelig skulle være.
Jeg mener nu heller ikke at OB's trup er bedre end vores. Jeg vil dog ikke tøve med at bytte Curth for Skoubo eller Bodul..

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Funky » 12. aug 2013, 14:18

astonvilla skrev:
Funky skrev:Jeg tror ikke, OBs problem er træneren - jeg tror det er mængden af høvdinge dernede (inklusiv penge-bagmænd), som har skabt en grundlæggende syg kultur. De kommer - ligesom AGF - ikke videre, før de får ryddet op i det. Og så længe de er afhængige af pengegaver, så ændrer det sig nok ikke.
Det kan godt være der er for mange høvdinge - men Troels har jo et godt spillermateriale til sin rådighed, og det får han i mine øjne rystende lidt ud af. Man må jo gå ud fra at det er træneren der sætter holdet og udtænker det taktiske oplæg.
Sorry - off-topic.
Jamen jeg tror det er lidt det samme som med Kent i Brømbøøh; der er så mange rundt om holdet, som har en mening om tingene, at det skaber uro. Var jeg træner i OB ville jeg konstant se mig over skulderen for at vurdere, om jeg gjorde det godt nok, eller 'en eller anden' rigmand syntes jeg skulle indkaldes til en kammeratlig samtale og en fyreseddel på vedkommendes privat-adresse. Som spiller ville jeg se mig omkring for at prøve at lure, hvem der faktisk bestemmer dernede. Jeg tror også, at klubben bare er inficeret af en negativ mentalitet, med basse-system og ringe sammenhold. Dette forstærket af diverse profiler gennem tiden som har fået lov at skeje ud uden konsekvenser, fordi de kunne lidt ekstra med en bold. Husker et tv-program om fodbold-talenter, hvor de (OB) fremstod som et forholdsvis kynisk foretagende.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af jensemand57 » 12. aug 2013, 14:30

Patrick Kristensen gjorde det faktisk rigtig fint igår, men når man ser Dalsgaard i kamp mod FCK, så vil jeg nu hellere ha ham på backpladsen, især med han rush op af banen. Så jeg håber, at han bliver hurtig klar.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af BoT » 12. aug 2013, 14:53

Gablin skrev:
BoT skrev:Jeg har virkelig svært ved at falde i svime over OBs trup - Emil Larsen er da rigtigt nok en udmærket spiller, og Rasmus Falk har et godt blik for spillet og helt sikkert potentiale, ligesom Bashkim tilsyneladende rummer noget kvalitet. Men ud over det er der ikke meget, der hæver sig op over alminelig midterholds-kvalitet. Og deres forsvar er måske Superligaens ringeste. Hvem ville du bytte med i en direkte sammenligning? Kusk eller Thomsen for Bashkim eller Falk? Skoubo eller Bodul for Curth? Ruud for Dalsgaard? Spelmann for Risgård? Schoop for Würtz? Jeg ville ikke bytte en eneste i direkte sammenligning, men ville da gerne tilføje Bashkim og Falk til vores trup, hvis det virkelig skulle være.
Jeg mener nu heller ikke at OB's trup er bedre end vores. Jeg vil dog ikke tøve med at bytte Curth for Skoubo eller Bodul..
Morten Skoubo har scoret 8 mål i 55 kampe. Darko Bodul 4 mål i 18 kampe for OB. Skoubo arbejder godt, men er ufarlig. Ligesom Curth. Bodul er bare doven og ufarlig.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af astonvilla » 12. aug 2013, 14:54

Funky skrev:
astonvilla skrev:
Funky skrev:Jeg tror ikke, OBs problem er træneren - jeg tror det er mængden af høvdinge dernede (inklusiv penge-bagmænd), som har skabt en grundlæggende syg kultur. De kommer - ligesom AGF - ikke videre, før de får ryddet op i det. Og så længe de er afhængige af pengegaver, så ændrer det sig nok ikke.
Det kan godt være der er for mange høvdinge - men Troels har jo et godt spillermateriale til sin rådighed, og det får han i mine øjne rystende lidt ud af. Man må jo gå ud fra at det er træneren der sætter holdet og udtænker det taktiske oplæg.
Sorry - off-topic.
Jamen jeg tror det er lidt det samme som med Kent i Brømbøøh; der er så mange rundt om holdet, som har en mening om tingene, at det skaber uro. Var jeg træner i OB ville jeg konstant se mig over skulderen for at vurdere, om jeg gjorde det godt nok, eller 'en eller anden' rigmand syntes jeg skulle indkaldes til en kammeratlig samtale og en fyreseddel på vedkommendes privat-adresse. Som spiller ville jeg se mig omkring for at prøve at lure, hvem der faktisk bestemmer dernede. Jeg tror også, at klubben bare er inficeret af en negativ mentalitet, med basse-system og ringe sammenhold. Dette forstærket af diverse profiler gennem tiden som har fået lov at skeje ud uden konsekvenser, fordi de kunne lidt ekstra med en bold. Husker et tv-program om fodbold-talenter, hvor de (OB) fremstod som et forholdsvis kynisk foretagende.
Jeg ser hvad du mener - gode betragtninger.
Bienvenu Bassogog!

Gablin
1. div
1. div
Indlæg: 367
Tilmeldt: 18. aug 2005, 23:14

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Gablin » 12. aug 2013, 14:58

BoT skrev:
Gablin skrev:
BoT skrev:Jeg har virkelig svært ved at falde i svime over OBs trup - Emil Larsen er da rigtigt nok en udmærket spiller, og Rasmus Falk har et godt blik for spillet og helt sikkert potentiale, ligesom Bashkim tilsyneladende rummer noget kvalitet. Men ud over det er der ikke meget, der hæver sig op over alminelig midterholds-kvalitet. Og deres forsvar er måske Superligaens ringeste. Hvem ville du bytte med i en direkte sammenligning? Kusk eller Thomsen for Bashkim eller Falk? Skoubo eller Bodul for Curth? Ruud for Dalsgaard? Spelmann for Risgård? Schoop for Würtz? Jeg ville ikke bytte en eneste i direkte sammenligning, men ville da gerne tilføje Bashkim og Falk til vores trup, hvis det virkelig skulle være.
Jeg mener nu heller ikke at OB's trup er bedre end vores. Jeg vil dog ikke tøve med at bytte Curth for Skoubo eller Bodul..
Morten Skoubo har scoret 8 mål i 55 kampe. Darko Bodul 4 mål i 18 kampe for OB. Skoubo arbejder godt, men er ufarlig. Ligesom Curth. Bodul er bare doven og ufarlig.
Jeppe Curth har scoret ét mål i de sidste hunnaaaaar' kampe jeg har set. Jeg er enig i at de andre også er ringe, men de har i det mindste ikke drænet min årelange tålmodighed.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af astonvilla » 12. aug 2013, 15:02

jensemand57 skrev:Patrick Kristensen gjorde det faktisk rigtig fint igår, men når man ser Dalsgaard i kamp mod FCK, så vil jeg nu hellere ha ham på backpladsen, især med han rush op af banen. Så jeg håber, at han bliver hurtig klar.
Jeg synes Patrick spillede en fantastisk 1. halvleg - var faktisk en af de bedste - men jeg synes hans kvalitet faldt drastisk i 2. halvleg. De fleste farlige situationer nede ved vores mål opstod faktisk fordi Patrick ikke gennemførte tilbageløb og dermed opstod der en farlig situation. Så set over hele kampen, ja så var det en fin indsats, med en virkelig flot 1. halvleg og en 2. på det jævne (lidt under middel).

Mod FCN ude næste gang må vi forvente at vi bliver lagt under et tungt pres - og så er det faktisk ikke uden fordele at have Patrick med i stedet for Dalsgaard mod FCN generelt. Men hjemme mod FCM og BIF håber jeg virkelig på Dalsgaard, da han før har gjort rigtig ondt på dem.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af astonvilla » 12. aug 2013, 15:26

Den friske løsning på vores angrebsproblem ville være at smække Augo i front som tank-center-forward!
Bienvenu Bassogog!

Gablin
1. div
1. div
Indlæg: 367
Tilmeldt: 18. aug 2005, 23:14

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Gablin » 12. aug 2013, 15:28

astonvilla skrev:Den friske løsning på vores angrebsproblem ville være at smække Augo i front som tank-center-forward!
At bedømme ud fra opvarmningen på stadion, sparker Carsten Christensen væsentlig bedre til en bold end vores nuværende angribere. Ham og Augu i front vil måske være en ide?

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af jensemand57 » 12. aug 2013, 16:03

astonvilla skrev:Den friske løsning på vores angrebsproblem ville være at smække Augo i front som tank-center-forward!
Jamen. Hvorfor ikke?. Han er jo gammel angriber, har højden og har da scoret mål. Så måske ikke en helt tosset tanke, men så sandelig frisk :aabfan:

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Provst i Brovst » 12. aug 2013, 16:08

jensemand57 skrev:
astonvilla skrev:Den friske løsning på vores angrebsproblem ville være at smække Augo i front som tank-center-forward!
Jamen. Hvorfor ikke?. Han er jo gammel angriber, har højden og har da scoret mål. Så måske ikke en helt tosset tanke, men så sandelig frisk :aabfan:
Et mål i ca. hver tiende kamp.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af jensemand57 » 12. aug 2013, 16:13

Provst i Brovst skrev:
jensemand57 skrev:
astonvilla skrev:Den friske løsning på vores angrebsproblem ville være at smække Augo i front som tank-center-forward!
Jamen. Hvorfor ikke?. Han er jo gammel angriber, har højden og har da scoret mål. Så måske ikke en helt tosset tanke, men så sandelig frisk :aabfan:
Et mål i ca. hver tiende kamp.
Med de angibere vi har pt. Er det jo så lige før, at han kan blive vores topscorer.

Besvar