Næste kamp: AaB - OB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af AllanPedersen » 12. aug 2013, 17:21

Henrik Dalsgaard er også gammel angriber.. har i set ham sparke fornylig?

Her er foresten et dejligt eksempel på et godt hug: http://onside.dk/superligaen/tv-ahlmann ... af-stadion
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af jensemand57 » 12. aug 2013, 17:27

AllanPedersen skrev:Henrik Dalsgaard er også gammel angriber.. har i set ham sparke fornylig?

Her er foresten et dejligt eksempel på et godt hug: http://onside.dk/superligaen/tv-ahlmann ... af-stadion
Som mit det yngste barnebarn sagde, da han var mindre "nøj en højder"

mOr
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 11
Tilmeldt: 3. feb 2007, 18:53

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af mOr » 12. aug 2013, 17:42

astonvilla skrev:
jensemand57 skrev:Patrick Kristensen gjorde det faktisk rigtig fint igår, men når man ser Dalsgaard i kamp mod FCK, så vil jeg nu hellere ha ham på backpladsen, især med han rush op af banen. Så jeg håber, at han bliver hurtig klar.
Jeg synes Patrick spillede en fantastisk 1. halvleg - var faktisk en af de bedste - men jeg synes hans kvalitet faldt drastisk i 2. halvleg. De fleste farlige situationer nede ved vores mål opstod faktisk fordi Patrick ikke gennemførte tilbageløb og dermed opstod der en farlig situation. Så set over hele kampen, ja så var det en fin indsats, med en virkelig flot 1. halvleg og en 2. på det jævne (lidt under middel).

Mod FCN ude næste gang må vi forvente at vi bliver lagt under et tungt pres - og så er det faktisk ikke uden fordele at have Patrick med i stedet for Dalsgaard mod FCN generelt. Men hjemme mod FCM og BIF håber jeg virkelig på Dalsgaard, da han før har gjort rigtig ondt på dem.
Det er korrekt at PK ikke kunne nå med hjem hver gang især i 2. halvleg, men det kan han jo ikke bebrejdes, da taktikken helt tydeligt var, at PK skulle ligge meget højt i opspillet. Når bolden så tabes på midtbanen, kan PK selvfølgelig ikke nå med hjem. I disse situationer må man sige at Thelander udførte sin opbakningsopgave til topkarakter. Endnu en super præstation af Thelander.

Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Sambaman » 12. aug 2013, 20:47

Ved ikke om der er skrevet, men BT ( :S ) har Rolf på ugens flop hold. I øvrigt sammen med halvdelen af GF's hold.

Og så er jeg med på Augo på toppen :danmarkfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Funky » 12. aug 2013, 23:15

Sambaman skrev:Ved ikke om der er skrevet, men BT ( :S ) har Rolf på ugens flop hold. I øvrigt sammen med halvdelen af GF's hold.

Og så er jeg med på Augo på toppen :danmarkfan:
Det er vel fair nok, at AaB's angreb på en eller anden måde kom på den liste. At man så tog den unge, uerfarne gut, fremfor veteranen, som måske burde have mere at skyde med....tjaah. Jeg synes ikke den ene var meget bedre eller dårligere end den anden.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gablin
1. div
1. div
Indlæg: 367
Tilmeldt: 18. aug 2005, 23:14

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Gablin » 13. aug 2013, 08:50

Det her fremhæver meget fint vores manglende skarphed..

http://indkast.dk/index.php?nyhed=107411

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Forza » 13. aug 2013, 09:46

BoT skrev:
Gablin skrev:
BoT skrev:Jeg har virkelig svært ved at falde i svime over OBs trup - Emil Larsen er da rigtigt nok en udmærket spiller, og Rasmus Falk har et godt blik for spillet og helt sikkert potentiale, ligesom Bashkim tilsyneladende rummer noget kvalitet. Men ud over det er der ikke meget, der hæver sig op over alminelig midterholds-kvalitet. Og deres forsvar er måske Superligaens ringeste. Hvem ville du bytte med i en direkte sammenligning? Kusk eller Thomsen for Bashkim eller Falk? Skoubo eller Bodul for Curth? Ruud for Dalsgaard? Spelmann for Risgård? Schoop for Würtz? Jeg ville ikke bytte en eneste i direkte sammenligning, men ville da gerne tilføje Bashkim og Falk til vores trup, hvis det virkelig skulle være.
Jeg mener nu heller ikke at OB's trup er bedre end vores. Jeg vil dog ikke tøve med at bytte Curth for Skoubo eller Bodul..
Morten Skoubo har scoret 8 mål i 55 kampe. Darko Bodul 4 mål i 18 kampe for OB. Skoubo arbejder godt, men er ufarlig. Ligesom Curth. Bodul er bare doven og ufarlig.
Jeg vil bytte Curth for deres mest overvægtige bolddreng.

Jeg synes det er helt tydeligt at manden har mistet alt han en gang havde. Hver gang han får bolden kan man se han heller ikke selv tror på det. Og hvorfor skulle han? han er blevet en forfærdelig afslutter.

Jeg synes kritikken der allerede var af ham for et par år siden var forfejlet og under lavmålet, men det sidste år synes jeg for alvor man kan se at han ikke en gang har sin gode gamle fightervilje og instinkt tilbage. Tror ærligt talt ikke han vil kunne spille sig på et eneste hold i Superligaen længere. (Måske med undtagelse af AaB) :thumbsdown:
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2174
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Sauer » 13. aug 2013, 11:53

Forza skrev:
BoT skrev:
Gablin skrev:
BoT skrev:Jeg har virkelig svært ved at falde i svime over OBs trup - Emil Larsen er da rigtigt nok en udmærket spiller, og Rasmus Falk har et godt blik for spillet og helt sikkert potentiale, ligesom Bashkim tilsyneladende rummer noget kvalitet. Men ud over det er der ikke meget, der hæver sig op over alminelig midterholds-kvalitet. Og deres forsvar er måske Superligaens ringeste. Hvem ville du bytte med i en direkte sammenligning? Kusk eller Thomsen for Bashkim eller Falk? Skoubo eller Bodul for Curth? Ruud for Dalsgaard? Spelmann for Risgård? Schoop for Würtz? Jeg ville ikke bytte en eneste i direkte sammenligning, men ville da gerne tilføje Bashkim og Falk til vores trup, hvis det virkelig skulle være.
Jeg mener nu heller ikke at OB's trup er bedre end vores. Jeg vil dog ikke tøve med at bytte Curth for Skoubo eller Bodul..
Morten Skoubo har scoret 8 mål i 55 kampe. Darko Bodul 4 mål i 18 kampe for OB. Skoubo arbejder godt, men er ufarlig. Ligesom Curth. Bodul er bare doven og ufarlig.
Jeg vil bytte Curth for deres mest overvægtige bolddreng.

Jeg synes det er helt tydeligt at manden har mistet alt han en gang havde. Hver gang han får bolden kan man se han heller ikke selv tror på det. Og hvorfor skulle han? han er blevet en forfærdelig afslutter.

Jeg synes kritikken der allerede var af ham for et par år siden var forfejlet og under lavmålet, men det sidste år synes jeg for alvor man kan se at han ikke en gang har sin gode gamle fightervilje og instinkt tilbage. Tror ærligt talt ikke han vil kunne spille sig på et eneste hold i Superligaen længere. (Måske med undtagelse af AaB) :thumbsdown:
Jeg synes faktisk Curth gjorde det ret godt imod OB - bortset lige fra afslutningerne. Jeg mener han var en hel del bedre end det vi har set fra fx Søren Frederiksen hidtil i denne sæson. Hans udtalelser efter kampen, om hvordan den store udskiftning i front ødelægger spillernes mulighed for at finde målformen, ødelægger dog meget for mig. Ikke fordi han er forkert på den, men den kritik bør bare ikke komme fra Curth, som har fået flere sæsoners kontinuerlig spilletid uden at omsætte det til regelmæssig målscoring og et fast højt niveau. Man kunne forestille sig at Kent var irriteret, og det lød da også sådan på ham i hans interview efter kampen - hvilket nok egentlig sikkert har været diskuteret tidligere i denne tråd.

seamann

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af seamann » 13. aug 2013, 12:06

Sauer skrev:
Forza skrev:
BoT skrev:
Gablin skrev:
BoT skrev:Jeg har virkelig svært ved at falde i svime over OBs trup - Emil Larsen er da rigtigt nok en udmærket spiller, og Rasmus Falk har et godt blik for spillet og helt sikkert potentiale, ligesom Bashkim tilsyneladende rummer noget kvalitet. Men ud over det er der ikke meget, der hæver sig op over alminelig midterholds-kvalitet. Og deres forsvar er måske Superligaens ringeste. Hvem ville du bytte med i en direkte sammenligning? Kusk eller Thomsen for Bashkim eller Falk? Skoubo eller Bodul for Curth? Ruud for Dalsgaard? Spelmann for Risgård? Schoop for Würtz? Jeg ville ikke bytte en eneste i direkte sammenligning, men ville da gerne tilføje Bashkim og Falk til vores trup, hvis det virkelig skulle være.
Jeg mener nu heller ikke at OB's trup er bedre end vores. Jeg vil dog ikke tøve med at bytte Curth for Skoubo eller Bodul..
Morten Skoubo har scoret 8 mål i 55 kampe. Darko Bodul 4 mål i 18 kampe for OB. Skoubo arbejder godt, men er ufarlig. Ligesom Curth. Bodul er bare doven og ufarlig.
Jeg vil bytte Curth for deres mest overvægtige bolddreng.

Jeg synes det er helt tydeligt at manden har mistet alt han en gang havde. Hver gang han får bolden kan man se han heller ikke selv tror på det. Og hvorfor skulle han? han er blevet en forfærdelig afslutter.

Jeg synes kritikken der allerede var af ham for et par år siden var forfejlet og under lavmålet, men det sidste år synes jeg for alvor man kan se at han ikke en gang har sin gode gamle fightervilje og instinkt tilbage. Tror ærligt talt ikke han vil kunne spille sig på et eneste hold i Superligaen længere. (Måske med undtagelse af AaB) :thumbsdown:
Jeg synes faktisk Curth gjorde det ret godt imod OB - bortset lige fra afslutningerne. Jeg mener han var en hel del bedre end det vi har set fra fx Søren Frederiksen hidtil i denne sæson. Hans udtalelser efter kampen, om hvordan den store udskiftning i front ødelægger spillernes mulighed for at finde målformen, ødelægger dog meget for mig. Ikke fordi han er forkert på den, men den kritik bør bare ikke komme fra Curth, som har fået flere sæsoners kontinuerlig spilletid uden at omsætte det til regelmæssig målscoring og et fast højt niveau. Man kunne forestille sig at Kent var irriteret, og det lød da også sådan på ham i hans interview efter kampen - hvilket nok egentlig sikkert har været diskuteret tidligere i denne tråd.
Helt enig - Curth var klart bedste angriber i den kamp, af de fire, der var i spil. Og de har alle en elendig træfsikkerhed.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Yankee » 14. aug 2013, 08:23

De udtalelser var simpelthen en joke. Der er ikke nogen angribere i Superligaen, der har fået SÅ mange chancer som Jeppe Curth og alligevel afslutter han dårligere og dårligere år for år - nu på et niveau hvor det ligner at han brager boldene af helvedes til med vilje. Hvis han nu skal til at brokke sig og lægge ansvaret fra sig, så er der ingen grund til at have ham i truppen.

Desuden var det jo ham selv, der havde bedt om en pause mod Esbjerg og Vestsjælland pga. det voldsomme startprogram (...)

AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 156
Tilmeldt: 27. feb 2006, 09:12
Kontakt:

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af AaB Tifo Kaos » 15. aug 2013, 13:50

Vi takker alle for deres bidrag til indsamlingen i søndags. Se resultat på http://www.tifokaos.dk
Vær opmærksom på, at AaB Tifo Kaos ikke svarer på eventuelle spørgsmål her i tråden. Send i stedet en mail til Markustifokaos@aabsupportclub.dk.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af BoT » 15. aug 2013, 14:28

Yankee skrev:De udtalelser var simpelthen en joke. Der er ikke nogen angribere i Superligaen, der har fået SÅ mange chancer som Jeppe Curth og alligevel afslutter han dårligere og dårligere år for år - nu på et niveau hvor det ligner at han brager boldene af helvedes til med vilje. Hvis han nu skal til at brokke sig og lægge ansvaret fra sig, så er der ingen grund til at have ham i truppen.

Desuden var det jo ham selv, der havde bedt om en pause mod Esbjerg og Vestsjælland pga. det voldsomme startprogram (...)
Men læs nu, hvad Curth selv siger, og ikke bare den polemiserende rubrik:
"Vi har ikke rigtig nogen angrebskonstellation, og der bliver byttet rundt hele tiden. Det gør det svært at finde kontinuitet og få den nødvendige selvtillid, siger Jeppe Curth" til Canal 9.
Er der noget i denne udtalelse, der er forkert? Eller som direkte fremhæver ham selv??

Hvis ikke spillere må sige den slags, uden at medier og fans overfalder dem, bliver det eddermame kedeligt at se fodboldinterviews.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Rams » 15. aug 2013, 14:38

Det er kedeligt at se fodboldinterviews, og det har det været lige siden Gascoigne ræbede i en italienske journalists telefon. Det havde forøvrigt været en passende kommentar efter kampen i Slagelse.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Rams » 15. aug 2013, 14:40

Mente selvfølgelig mikrofon :)
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Kasper » 15. aug 2013, 15:35

Kritik af træneren på åben skærm lige efter en kamp. Ja, jeg tror nok der er noget forkert i den udtalelse.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af hje1980 » 15. aug 2013, 15:44

Var da bedre at Curth efter kampen mod OB udtaler: "Den chancer jeg sparker over, er bare ikke godt nok. Den SKAL jeg sgu score på. Men må træne hårdere for at blive mere skarp"

DET kan man da have respekt for... men at give en træner skylden for manglende kontinuitet på holdet for at sparke den over. TIL GRIN!!!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Yankee » 15. aug 2013, 21:26

BoT skrev:Men læs nu, hvad Curth selv siger, og ikke bare den polemiserende rubrik:
"Vi har ikke rigtig nogen angrebskonstellation, og der bliver byttet rundt hele tiden. Det gør det svært at finde kontinuitet og få den nødvendige selvtillid, siger Jeppe Curth" til Canal 9.
Er der noget i denne udtalelse, der er forkert? Eller som direkte fremhæver ham selv??
Jeg vil ikke læse, hvad Jeppe Curth sagde, for jeg så det altså selv på TV. Han sagde ordret at han var røget ind og ud af holdet og at det derfor var svært at finde kontinuitet.

Og ja, jeg synes det er en håbløs udtalelse. Han skal da som en af de rutinerede spillere i truppen tage ansvar og erkende at han ikke har scoret nok, samt at han vil knokle ekstra hårdt til træning så Kent ikke er tvunget til at terrorudskifte begge angribere uge efter uge.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Hanga » 15. aug 2013, 21:44

Yankee skrev:
BoT skrev:Men læs nu, hvad Curth selv siger, og ikke bare den polemiserende rubrik:
"Vi har ikke rigtig nogen angrebskonstellation, og der bliver byttet rundt hele tiden. Det gør det svært at finde kontinuitet og få den nødvendige selvtillid, siger Jeppe Curth" til Canal 9.
Er der noget i denne udtalelse, der er forkert? Eller som direkte fremhæver ham selv??
Jeg vil ikke læse, hvad Jeppe Curth sagde, for jeg så det altså selv på TV. Han sagde ordret at han var røget ind og ud af holdet og at det derfor var svært at finde kontinuitet.

Og ja, jeg synes det er en håbløs udtalelse. Han skal da som en af de rutinerede spillere i truppen tage ansvar og erkende at han ikke har scoret nok, samt at han vil knokle ekstra hårdt til træning så Kent ikke er tvunget til at terrorudskifte begge angribere uge efter uge.
"Det var noget lort, og jeg håber bare at jeg får chancen igen næste gang, så jeg kan tage revance og få scoret de mål jeg skylder"

En udtalelse hen ad dette havde klædt Jeppe bedre. Det havde været ærligt og ydmygt, og ikke mindst vist en iver efter at få det vendt! I stedet vælger han at kaste en del af ansvaret tilbage på Kent, hvilket ganske enkelt ikke er fair. Jeppe har fået den ene chance efter den anden de sidste mange sæsoner, til at komme ind på holdet og vise sit værd, og den chance har han sjældent grebet. Når så ingen af angriberne har præsteret i sæsonstarten, ja så er det da klart, at Kent er tvunget til at skifte ud... Da især når Jeppe SELV melder fra til et par kampe pga. træthed!

Så jeg er helt enig, tåbelig udtalelse!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af Frygah » 16. aug 2013, 10:53

Hanga skrev:
Yankee skrev:
BoT skrev:Men læs nu, hvad Curth selv siger, og ikke bare den polemiserende rubrik:
"Vi har ikke rigtig nogen angrebskonstellation, og der bliver byttet rundt hele tiden. Det gør det svært at finde kontinuitet og få den nødvendige selvtillid, siger Jeppe Curth" til Canal 9.
Er der noget i denne udtalelse, der er forkert? Eller som direkte fremhæver ham selv??
Jeg vil ikke læse, hvad Jeppe Curth sagde, for jeg så det altså selv på TV. Han sagde ordret at han var røget ind og ud af holdet og at det derfor var svært at finde kontinuitet.

Og ja, jeg synes det er en håbløs udtalelse. Han skal da som en af de rutinerede spillere i truppen tage ansvar og erkende at han ikke har scoret nok, samt at han vil knokle ekstra hårdt til træning så Kent ikke er tvunget til at terrorudskifte begge angribere uge efter uge.
"Det var noget lort, og jeg håber bare at jeg får chancen igen næste gang, så jeg kan tage revance og få scoret de mål jeg skylder"

En udtalelse hen ad dette havde klædt Jeppe bedre. Det havde været ærligt og ydmygt, og ikke mindst vist en iver efter at få det vendt! I stedet vælger han at kaste en del af ansvaret tilbage på Kent, hvilket ganske enkelt ikke er fair. Jeppe har fået den ene chance efter den anden de sidste mange sæsoner, til at komme ind på holdet og vise sit værd, og den chance har han sjældent grebet. Når så ingen af angriberne har præsteret i sæsonstarten, ja så er det da klart, at Kent er tvunget til at skifte ud... Da især når Jeppe SELV melder fra til et par kampe pga. træthed!

Så jeg er helt enig, tåbelig udtalelse!
Med fare for at gentage mig selv, så startede Curth altså det interview med at rette en kritik mod sig selv, og næsten ordret sagde dit fiktive citat.

Hans udtalelse om rotation skaber usikkerhed er pinlig, illoyal og noget som vi absolut ikke har brug for. Men han sagde altså også at han skyldte mindst 2 mål og det ikke var godt nok.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Næste kamp: AaB - OB

Indlæg af BoT » 16. aug 2013, 12:12

Hold nu op. Jeg er sikker på, at Kent ikke engang har overvejet Curths ord. Fodbold handler om følelser. Og hvis ikke en spiller må have lov til at give udtryk for sit syn på sagen, bliver det eddermame trist. Manden siger, at det som angriber er svært at få selvtillid, når der roteres meget. Er det faktuelt forkert? Vi har jo skiftet angribere i et væk uden at det er blevet bedre af den grund.

Gem jeres tøsefornærmethed til der kommer noget RIGTIG kontroversielt. Det andet er sgu for sizzet.

Besvar