Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Yankee » 12. aug 2013, 18:02

Lad os få fokus på næste opgave efter den lidt ærgerlige pointdeling igår. Vi møder et yderst formsvagt FCN-hold, der dog leverede en virkelig stærk kamp mod FCK. Det må have givet dem både selvtillid og noget skarphed at spille en kamp i det tempo, men omvendt har vi præsteret fint hidtil, så jeg tror på vores chance.

Udover i OB's felt spillede vi en rigtig fin kamp søndag, men jeg forstår ikke at Kent holder fast i den meget offensive 4-4-2/3-5-2. Vi var yderst sårbare på deres kontraangreb og det var næsten rent held at de ikke scorede både ét og to mål. Thelander spillede godt, men er stadig lidt usikker og ukoordineret med Lasse i returløbsfasen, og så mangler vi simpelthen den fysik og de tilbageløb som Augu leverede. Kusk tager ikke nogen tilbageløb, og Thomsen pisker op og ned af venstresiden, hvilket koster i offensiven. I mine øjne er vi stadig stærkest med både Augu og Würtz på banen, da det giver meget mere frihed til vores backer og Nicolaj Thomsen, der i glimt jo er en fantastisk spiller.

Samtidig kom vores eneste kvalificerede afslutning igen-igen fra Kasper Risgård, så jeg håber virkelig Kent bytter en angriber for en ekstra central midt. Det får vi brug for i Farum, hvor Anders Christiansen er begyndt at tage ansvar fra den skrantende Nicolai Stokholm. Med denne konstellation tror jeg vi for første gang i rigtig mange forsøg kan vinde slaget om midtbanen mod FCN og i perioder få etableret vores eget spil, som faktisk fungerede udmærket mod OB. Samtidig har vi naturligvis vores bedste kontra-spillere med, så vi kan ramme deres lidt suspekte midterforsvar og højre back i hurtige og direkte angreb.



Jeg håber at Søren Frederiksen har fået tanket lidt selvtillid i reservekampen i Århus og er mere klar end i de foregående kampe, for så er han i mine øjne vores klart bedste angriber - især i omstillingsspillet, som bliver vores vigtigste våben mod FCN.

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Mr Alex » 12. aug 2013, 18:48

Yankee skrev:Lad os få fokus på næste opgave efter den lidt ærgerlige pointdeling igår. Vi møder et yderst formsvagt FCN-hold, der dog leverede en virkelig stærk kamp mod FCK. Det må have givet dem både selvtillid og noget skarphed at spille en kamp i det tempo, men omvendt har vi præsteret fint hidtil, så jeg tror på vores chance.

Udover i OB's felt spillede vi en rigtig fin kamp søndag, men jeg forstår ikke at Kent holder fast i den meget offensive 4-4-2/3-5-2. Vi var yderst sårbare på deres kontraangreb og det var næsten rent held at de ikke scorede både ét og to mål. Thelander spillede godt, men er stadig lidt usikker og ukoordineret med Lasse i returløbsfasen, og så mangler vi simpelthen den fysik og de tilbageløb som Augu leverede. Kusk tager ikke nogen tilbageløb, og Thomsen pisker op og ned af venstresiden, hvilket koster i offensiven. I mine øjne er vi stadig stærkest med både Augu og Würtz på banen, da det giver meget mere frihed til vores backer og Nicolaj Thomsen, der i glimt jo er en fantastisk spiller.

Samtidig kom vores eneste kvalificerede afslutning igen-igen fra Kasper Risgård, så jeg håber virkelig Kent bytter en angriber for en ekstra central midt. Det får vi brug for i Farum, hvor Anders Christiansen er begyndt at tage ansvar fra den skrantende Nicolai Stokholm. Med denne konstellation tror jeg vi for første gang i rigtig mange forsøg kan vinde slaget om midtbanen mod FCN og i perioder få etableret vores eget spil, som faktisk fungerede udmærket mod OB. Samtidig har vi naturligvis vores bedste kontra-spillere med, så vi kan ramme deres lidt suspekte midterforsvar og højre back i hurtige og direkte angreb.



Jeg håber at Søren Frederiksen har fået tanket lidt selvtillid i reservekampen i Århus og er mere klar end i de foregående kampe, for så er han i mine øjne vores klart bedste angriber - især i omstillingsspillet, som bliver vores vigtigste våben mod FCN.
Selve opstillingen er jeg enig i! Jeg vil gerne snart prøve at se en ny formation! Nu har vi set at en alm. 4-4-2 ikke får vores angribere til at score, til trods optimismen efter første runde. Men jeg er bare bange for, at Kent aldrig skifter formation... Synes en 4-4-2 er for kedelig. Jeg har ikke selv noget kvalificeret bud på hvad det kan være, men en ændring i formationen skal der snart til. Er ked af at det ikke blev prøvet i en af vores træningskampe, så vi kunne se hvordan det fungerede, for det kan jo godt være at Kent har ret i at det skal være en 4-4-2... men ville bare gerne prøve at se noget nyt!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Maglau » 13. aug 2013, 09:20

Yankee skrev:Lad os få fokus på næste opgave efter den lidt ærgerlige pointdeling igår. Vi møder et yderst formsvagt FCN-hold, der dog leverede en virkelig stærk kamp mod FCK. Det må have givet dem både selvtillid og noget skarphed at spille en kamp i det tempo, men omvendt har vi præsteret fint hidtil, så jeg tror på vores chance.

Udover i OB's felt spillede vi en rigtig fin kamp søndag, men jeg forstår ikke at Kent holder fast i den meget offensive 4-4-2/3-5-2. Vi var yderst sårbare på deres kontraangreb og det var næsten rent held at de ikke scorede både ét og to mål. Thelander spillede godt, men er stadig lidt usikker og ukoordineret med Lasse i returløbsfasen, og så mangler vi simpelthen den fysik og de tilbageløb som Augu leverede. Kusk tager ikke nogen tilbageløb, og Thomsen pisker op og ned af venstresiden, hvilket koster i offensiven. I mine øjne er vi stadig stærkest med både Augu og Würtz på banen, da det giver meget mere frihed til vores backer og Nicolaj Thomsen, der i glimt jo er en fantastisk spiller.

Samtidig kom vores eneste kvalificerede afslutning igen-igen fra Kasper Risgård, så jeg håber virkelig Kent bytter en angriber for en ekstra central midt. Det får vi brug for i Farum, hvor Anders Christiansen er begyndt at tage ansvar fra den skrantende Nicolai Stokholm. Med denne konstellation tror jeg vi for første gang i rigtig mange forsøg kan vinde slaget om midtbanen mod FCN og i perioder få etableret vores eget spil, som faktisk fungerede udmærket mod OB. Samtidig har vi naturligvis vores bedste kontra-spillere med, så vi kan ramme deres lidt suspekte midterforsvar og højre back i hurtige og direkte angreb.



Jeg håber at Søren Frederiksen har fået tanket lidt selvtillid i reservekampen i Århus og er mere klar end i de foregående kampe, for så er han i mine øjne vores klart bedste angriber - især i omstillingsspillet, som bliver vores vigtigste våben mod FCN.
Jeg er enig med dig at en angriber er løsningen mod fcn, men vil foretrække at man ift din opstillingen rykkede Risgaard ned centralt sammen med Augo eller evt wichamnn så vi spiller med 3 centrale og to kanter i Kusk og Thomsen.
Patrick gjorde det fremragende på backen og fortjener genvalg også fordi, hvis vi kommer til at stå så dybt som forudsagt er der ikke brug for Dalsgaards hurtighed på backen.
Tilgengæld kunne Dalsgaard bruges helt frem og true på sin hurtighed,mest af alt et forslag da jeg for alt i verden vil undgå Søren frederiksen. Kan simplethen ikke fatte at han er professionelfodboldspiller med den teknik og første berøring han besidder - selv min datter 10 år tæmmer har bedre førsteberøring end ham.
[lineup-4-5-1]Nikolaj
ahlmann, lasse, thelander, Patrick
Kusk, Risgaard Augo, Wurtz, Thomsen
Dalsgaard[/lineup-4-5-1]
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Søgaard » 13. aug 2013, 09:34

Forudser at vi får store problemer med at spille på FCN's parodi af en skøjtebane. Jeg håber at man tager derover fredag og får lov at træne på den inden kampen, for at fornemme underlaget - alle skøjtede jo rundt i bundbraget her i weekenden.

Håber at vi får Kusk i gang med en kasse, det kunne være vigtigt for resten at foråret.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Rams » 13. aug 2013, 09:42

Dalsgaard på toppen kommer ikke til at ske.

Hvis Kent holder fast i den klassiske angrebsduo oppe foran, er Curth den eneste spiller med den fornødne tyngde og hovedspil til at agere opspilsstation (tilsyneladende skal Spalvis ikke bringes i spil, selvom han typemæssigt vil være oplagt) og lægge den af til sin angrebskollega. SF, AK og RT har alle deres force i hurtigheden og er klassiske omstillingsspillere, der skal sendes afsted i dybden og så ellers ligge og summe oppe i feltet og vente på de løse bolde, når de ikke laver defensivt arbejde og ligger og presser modstandernes opspil.

Når Jönsson er klar er det bedste bud vel at angrebskonstellationen bliver Jönsson-SF med AK som alternativ til SF.

Lige netop mod FCN, som vi må formode vil have bolden mest, kan det imidlertid godt være at Kent stiller med to kontraspillere oppe foran. Der håber jeg så på SF og AK (der konditionsmæssig snart må være på liganiveau). AK er i mine øjne det nærmeste vi kommer en fuldblodsangriber i øjeblikket, og hans selvtillid burde fortsat være helt i top. Mon ikke Curth efter sin kritik af Kent for hans rotationssystem ryger ud i kulden, jf. Thelander-kodeksen - "Hold kæft og arbejd hårdt".

I øvrigt kunne det snart være spændende og se Andreas Bruhn få lidt spilletid på kanten. To mål i reservekampen i går og kampe på U20 burde have givet mod på mere - spændende type!
In verbis simus faciles

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af jensemand57 » 13. aug 2013, 09:43

Søgaard skrev:Forudser at vi får store problemer med at spille på FCN's parodi af en skøjtebane. Jeg håber at man tager derover fredag og får lov at træne på den inden kampen, for at fornemme underlaget - alle skøjtede jo rundt i bundbraget her i weekenden.

Håber at vi får Kusk i gang med en kasse, det kunne være vigtigt for resten at foråret.
Efteråret :thumbsup:

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af astonvilla » 13. aug 2013, 09:53

Skal vi gøre os håb om at score, så tror jeg det skal komme fra en dødbold som Thelander eller lign. pander ind.
Og det betyder at Due skal starte inde - da han er den eneste i truppen der kan slå et hård og nogenlunde præcist indlæg.
De der bløde ballon bolde fra Kusk fører til absolut ingenting. Been there done that...did not work.

Da vi kommer under pres mod FCN som vil have stort overtage i boldbesiddelse giver en 4-5-1 agtig opstilling udmærket mening. Vi skal have noget speed i omstillingerne - hvilket kunne tale for at ligge Kusk ind centralt som den hængende. Vi får brug for Augo i dette slag - hvilket vil presse Risgård ud på kanten. Risgård og Kusk kan naturligvis også byttes rundt (se Yankee's indlæg) - men kunne være godt at prøve noget nyt (hvem ved - måske Kusk får gang i den igen). "Bytteriet" kan naturligvis også foregå løbende i kampen.

Hvem skal spille på toppen? Jeg er helt blank. Vi har ingenting. Jeg har sat Søren F. på i mangel af bedre. Kunne også være at AK skulle have chancen fra start.



Best case scenariet vil være 0-0. Men det bliver mere end svært at holde dem fra at score.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af thomasjn » 13. aug 2013, 12:30

astonvilla skrev:Skal vi gøre os håb om at score, så tror jeg det skal komme fra en dødbold som Thelander eller lign. pander ind.
Og det betyder at Due skal starte inde - da han er den eneste i truppen der kan slå et hård og nogenlunde præcist indlæg.
De der bløde ballon bolde fra Kusk fører til absolut ingenting. Been there done that...did not work.

Da vi kommer under pres mod FCN som vil have stort overtage i boldbesiddelse giver en 4-5-1 agtig opstilling udmærket mening. Vi skal have noget speed i omstillingerne - hvilket kunne tale for at ligge Kusk ind centralt som den hængende. Vi får brug for Augo i dette slag - hvilket vil presse Risgård ud på kanten. Risgård og Kusk kan naturligvis også byttes rundt (se Yankee's indlæg) - men kunne være godt at prøve noget nyt (hvem ved - måske Kusk får gang i den igen). "Bytteriet" kan naturligvis også foregå løbende i kampen.

Hvem skal spille på toppen? Jeg er helt blank. Vi har ingenting. Jeg har sat Søren F. på i mangel af bedre. Kunne også være at AK skulle have chancen fra start.



Best case scenariet vil være 0-0. Men det bliver mere end svært at holde dem fra at score.
Er selv meget usikker på, hvordan kortene skal blandes, men Kusk bør ikke være offensiv midt/hængenden angriber. Det er prøvet gang på gang og har aldrig virket og vi har spillet nogle af de mest elendige kampe offensivt med ham på den plads.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af astonvilla » 13. aug 2013, 13:29

thomasjn skrev:
astonvilla skrev:Skal vi gøre os håb om at score, så tror jeg det skal komme fra en dødbold som Thelander eller lign. pander ind.
Og det betyder at Due skal starte inde - da han er den eneste i truppen der kan slå et hård og nogenlunde præcist indlæg.
De der bløde ballon bolde fra Kusk fører til absolut ingenting. Been there done that...did not work.

Da vi kommer under pres mod FCN som vil have stort overtage i boldbesiddelse giver en 4-5-1 agtig opstilling udmærket mening. Vi skal have noget speed i omstillingerne - hvilket kunne tale for at ligge Kusk ind centralt som den hængende. Vi får brug for Augo i dette slag - hvilket vil presse Risgård ud på kanten. Risgård og Kusk kan naturligvis også byttes rundt (se Yankee's indlæg) - men kunne være godt at prøve noget nyt (hvem ved - måske Kusk får gang i den igen). "Bytteriet" kan naturligvis også foregå løbende i kampen.

Hvem skal spille på toppen? Jeg er helt blank. Vi har ingenting. Jeg har sat Søren F. på i mangel af bedre. Kunne også være at AK skulle have chancen fra start.



Best case scenariet vil være 0-0. Men det bliver mere end svært at holde dem fra at score.
Er selv meget usikker på, hvordan kortene skal blandes, men Kusk bør ikke være offensiv midt/hængenden angriber. Det er prøvet gang på gang og har aldrig virket og vi har spillet nogle af de mest elendige kampe offensivt med ham på den plads.
Jeg forstår hvor du vil hen - men så mange gange er den vel heller ikke prøvet af. Og jeg tror ikke det er testet i et scenarie hvor modstanderne er i så megen boldbesiddelse som FCN vil være. Man kan vel forvente en 65/35 boldbesiddelse i FCNs favør. De kampe jeg har set med FCN i denne sæson (så dem ikke mod FCK), har der været temmelig generøs plads i rummet mellem midtbane og forsvar og det kan måske være noget for Kusk.

Det er jo også lidt af nød at vi må forsøge noget. Hvis vi bare stiller op som sidst og gangen før det - ja så får vi sku ikke scoret i Farum (og jeg tror altså det er for meget forlangt at vi skal kunne holde nullet derovre - så mål skal der til).

Der er da i hvert fald lidt "godt" nyt til kampen: http://www.bold.dk/nyt/Thychosen-slutte ... lazarettet" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg synes Thychosen har været en stor positiv overraskelse for dem. Mitiliga har tidligere været ond mod os, så fint han er væk også. Slutteligt er AC og Stokholm slidte, hvilket også er fint.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af BoT » 13. aug 2013, 13:29

Så vidt jeg lige ku forstå, havde fck fint held med en kompakt 3-mandsmidtbane. FCN blev holdt rimeligt fra fadet - på nær en dårlig tilbagelægning og et once-in-a-liftime-mål fra Nordstrand. Så vi kunne passende kopiere taktikken, være kompakte centralt i banen, og lægge et aggressivt pres på deres opspil, så vi kan starte vores kontraangreb allerede på deres banehalvdel. FCN er stadig for gode på bolden til, at vi bare kan stille os ned foran eget felt.

Men hvem f.... skal spille på top? Curth HAR jo faktisk en pointe i, at den megen udskiftning på de forreste pladser ikke er hensigtsmæssig. Jeg tror, at jeg af taktisk egrunde ville satse på Rolt Toft eller Curth, der begge er bedre i presspillet, som blive et vigtigt element. Og så kan det jo være, Risgård kan sparke en bold i kassen, når nu ingen af angriberne kan.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Forza » 13. aug 2013, 15:00

Efter min overbevisning vil nedenstående opstilling være bedst imod FCN

Dalle - RT - LN - Ahlmann (alternativt LN - RT - JA hvis Dalle er skadet)

Kusk - Augu - Wurtz - Due

Risgård
Vilkårlig angriber udover Curth

I forsvarskæden vil jeg foretrække Lasse som back hvis Dalle er ude... hans hurtighed er rigtig vigtig og sidst han spillede pladsen gik det godt! Patrick synes jeg er en alibispiller som ikke rigtig har nogle kompetencer, omend han er bedre end Lasse i pasningspillet.

På midtbanen vil Kusk og Risgård ligge og bytte roller. Jeg synes dog den centrale akse med Augu og Wurtz er at foretrække ift. endnu en uduelig angriber. Samtidig vil det give Ris/Kusk frie tøjler til at løbe hvor de finder mest plads. Samtidig har jeg foretrukket Due fremfor Thomsen på trods af at Thomsen egentlig er en af mine favorit spillere. Dette skyldes at jeg tror Due vil kunne bringe mere bredde i spillet ved at ligge på kanten og kunne ligge flere kvalificerede indlæg OG være farlige på dødbolde. Kusk ballonbolde duer simpelthen ikke! Thomsen har ingen selvtillid for tiden og jeg vil foretrække at smide ham ind i 2. halvleg i denne kamp.

i angrebet er der intet at tilføje, ingen angribere har været iøjnefaldende (i hvert fald ikke på den positive måde) så har ikke en holdning til hvem der skal ind. Dog har jeg fidus til vores nyindkøb fra 1. div. Selvom niveauet er over hvad han er vant til kan han umuligt gøre det dårligere end dem vi har!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Maglau » 13. aug 2013, 15:35

nej nej nej det er helt sort, flere af jer har Thomsen ude, det fatter jeg ikke.
I en kamp hvor vi forventlig kommer til at jagte bolden og spille på hurtige omstillinger er den sidste mand der skal ud -Thomsen og slet ikke for Due.

Thomsen har speed og et kæmpe løbepensum, mens Due aldrig har taklet bolden fra nogen eller overspurtet en forsvarer. Hvem skal lægge vores dødbolde eller indlæg til - ingen har kvaliteten til modtage dem, Lasse og Thelander er ikke nok til at få nogen forsvarsmodstander til at ryste i bukserne. .

Angående angribere synes jeg vi skal droppe dem alle og stille op med en 6 mands midtbane, hvilket FCN tdligere har haft succes med, hedder vistnok at spille med falsk 9´er , 10´er og 11´er :)
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Erasmus Montanus » 13. aug 2013, 16:50

Måske:
---------------Larsen-----------------------
Dalle/PK-Lasse-Thelander-Ahlmann
-------------Augo-Würtz------------------
Kusk-----Ris-----Bruhn-----Thomsen

Eller hvad med en:
--------------Larsen-----------------------
Dalle/PK-Lasse-Thelander-Ahlmann
-------------Augo-Würtz-----------------
------------------Ris-----------------------
Kusk----------Hallur----------Thomsen

Vores bomber hedder Hallur H., Hallur H., Hallur H-åh-åh.


Jeg håber på:

---------------Larsen---------------
Dalle-Thelander-Lasse-Ahlmann
Kusk------Augo-Würtz-----Thomsen
--------------Risgård----------------
-Anders Kvindebjerg Jacobsen-
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af jensemand57 » 13. aug 2013, 17:00

Oldager skrev:Måske:
---------------Larsen-----------------------
Dalle/PK-Lasse-Thelander-Ahlmann
-------------Augo-Würtz------------------
Kusk-----Ris-----Bruhn-----Thomsen

Eller hvad med en:
--------------Larsen-----------------------
Dalle/PK-Lasse-Thelander-Ahlmann
-------------Augo-Würtz-----------------
------------------Ris-----------------------
Kusk----------Hallur----------Thomsen

Vores bomber hedder Hallur H., Hallur H., Hallur H-åh-åh.


Jeg håber på:

---------------Larsen---------------
Dalle-Thelander-Lasse-Ahlmann
Kusk------Augo-Würtz-----Thomsen
--------------Risgård----------------
-Anders Kvindebjerg Jacobsen-
Den opstilling du håber på, er nu ikke helt tosset. Angående Hallur kunne det nu være spændende at se ham i aktion på holdet. Han må jo indeholde et eller andet.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Elscorpio » 13. aug 2013, 22:18

Det må give os muligheder at Okore er blevet solgt. FCNs midterforsvar er slet ikke det samme uden Bjelland og Okore.

Men det er bare intet overraskende over vores opstilling så mon ikke Hjulmand har regnet taktikken ud imod os på forhånd?

Bundærgeligt at Jönsson ikke er klar endnu og så kunne det være fedt hvis Spalvis snart bliver prøvet af som indskifter.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Provst i Brovst » 13. aug 2013, 22:23

jensemand57 skrev:
Oldager skrev: Jeg håber på:

---------------Larsen---------------
Dalle-Thelander-Lasse-Ahlmann
Kusk------Augo-Würtz-----Thomsen
--------------Risgård----------------
-Anders Kvindebjerg Jacobsen-
Den opstilling du håber på, er nu ikke helt tosset. Angående Hallur kunne det nu være spændende at se ham i aktion på holdet. Han må jo indeholde et eller andet.
Jeg håber det samme.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 14. aug 2013, 08:28

Den opstilling, Oldager håber på, er i mine øjne nok bedste bud på, hvordan vi får point ude mod et sultent Farum på deres skøjtebaneunderlag.

Men vi kommer til at gå ind til syvende kamp i denne sæson uden en angriber med superliganiveau i truppen. Det er sgu bekymrende.

Vi har fire offensive kræfter - Frederiksen, Toft, Curth og Jakobsen, som minder meget om hinanden og er nogenlunde på samme (ringe) niveau. Men mon ikke Curth med sit iæloyale udfald mod Kent i Tipsbladet har sat sig selv bagerst i køen, så udvælgelsen bliver lidt lettere for Kent. Det et i hvert fald ikke hans skyld, at kvaliteten i offensiven er så ringe, og jeg kan godt forstå, at han søger efter den rigtige konstellation.

Måske gør Curths udmelding det også lidt lettere at beslutte, hvem af de fire vi skal forsøge at leje ud i dette vindue.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af le Cid » 14. aug 2013, 08:43

AaB 85 95 99 08 skrev:Den opstilling, Oldager håber på, er i mine øjne nok bedste bud på, hvordan vi får point ude mod et sultent Farum på deres skøjtebaneunderlag.

Men vi kommer til at gå ind til syvende kamp i denne sæson uden en angriber med superliganiveau i truppen. Det er sgu bekymrende.

Vi har fire offensive kræfter - Frederiksen, Toft, Curth og Jakobsen, som minder meget om hinanden og er nogenlunde på samme (ringe) niveau. Men mon ikke Curth med sit iæloyale udfald mod Kent i Tipsbladet har sat sig selv bagerst i køen, så udvælgelsen bliver lidt lettere for Kent. Det et i hvert fald ikke hans skyld, at kvaliteten i offensiven er så ringe, og jeg kan godt forstå, at han søger efter den rigtige konstellation.

Måske gør Curths udmelding det også lidt lettere at beslutte, hvem af de fire vi skal forsøge at leje ud i dette vindue.
Du er godt nok hurtig til at vurdere Kvindebjerg!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Flower » 14. aug 2013, 08:50

AaB 85 95 99 08 skrev:Den opstilling, Oldager håber på, er i mine øjne nok bedste bud på, hvordan vi får point ude mod et sultent Farum på deres skøjtebaneunderlag.

Men vi kommer til at gå ind til syvende kamp i denne sæson uden en angriber med superliganiveau i truppen. Det er sgu bekymrende.

Vi har fire offensive kræfter - Frederiksen, Toft, Curth og Jakobsen, som minder meget om hinanden og er nogenlunde på samme (ringe) niveau. Men mon ikke Curth med sit iæloyale udfald mod Kent i Tipsbladet har sat sig selv bagerst i køen, så udvælgelsen bliver lidt lettere for Kent. Det et i hvert fald ikke hans skyld, at kvaliteten i offensiven er så ringe, og jeg kan godt forstå, at han søger efter den rigtige konstellation.

Måske gør Curths udmelding det også lidt lettere at beslutte, hvem af de fire vi skal forsøge at leje ud i dette vindue.
Du er da også hoppet i med begge ben. Det eneste jeg læste som kan være i mod Kent i den artikel, er da noget journalisten har skrevet, og altså ikke noget Jeppe har sagt. Han påpeger bare at det er svært når der bliver skiftet ud så ofte - og manden har jo ret.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2174
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: FCN - AaB, 17/8 2013

Indlæg af Sauer » 14. aug 2013, 10:28

Flower skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Den opstilling, Oldager håber på, er i mine øjne nok bedste bud på, hvordan vi får point ude mod et sultent Farum på deres skøjtebaneunderlag.

Men vi kommer til at gå ind til syvende kamp i denne sæson uden en angriber med superliganiveau i truppen. Det er sgu bekymrende.

Vi har fire offensive kræfter - Frederiksen, Toft, Curth og Jakobsen, som minder meget om hinanden og er nogenlunde på samme (ringe) niveau. Men mon ikke Curth med sit iæloyale udfald mod Kent i Tipsbladet har sat sig selv bagerst i køen, så udvælgelsen bliver lidt lettere for Kent. Det et i hvert fald ikke hans skyld, at kvaliteten i offensiven er så ringe, og jeg kan godt forstå, at han søger efter den rigtige konstellation.

Måske gør Curths udmelding det også lidt lettere at beslutte, hvem af de fire vi skal forsøge at leje ud i dette vindue.
Du er da også hoppet i med begge ben. Det eneste jeg læste som kan være i mod Kent i den artikel, er da noget journalisten har skrevet, og altså ikke noget Jeppe har sagt. Han påpeger bare at det er svært når der bliver skiftet ud så ofte - og manden har jo ret.
Jeg synes nu heller ikke Curths interview var særligt heldigt for ham selv. Han har helt klart en pointe, men da jeg ikke går ud fra at Curth havde til hensigt at foreslå at han selv skal bænkes og at Kent i stedet skal lægge sig fast på to af de andre angribere fremover, så synes jeg kritikken bliver en hel del forfejlet når den kommer fra netop Curth. Taget hans antal af muligheder og chancer for AaB i betragtning, sammenholdt med hans kommentarer til pressen dengang Lucas slog ham af, men hvor han tilskrev det et ønske fra AaB om at gøre Lucas dyrere, ja, så synes jeg ikke rigtigt Curth er i en position hvor han kan tillade sig at kritisere - og da slet ikke til diverse medier.

Besvar