Pokal: Silkeborg-AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af NIN » 29. aug 2013, 23:17

Funky skrev:
NIN den fromme skrev:
Funky skrev:Sjovt at en simpel henstilling om at tale ordentligt kan fremlægges som et peace-love-and-harmony-inspireret, rundkredspædagogisk hippie-projekt af den type som det er blevet så vældigt fashionabelt at tage afstand fra i disse højredrejede tider.

Men bortset fra det var det sgu en fin kamp. SIF havde 2 chancer, AaB ti gange så mange, og selv med et kobbel uskarpe angribere var SIF-målmanden alligevel redningsplanke i flere situationer.
Åh ja, det er rigtigt. Med en blond tidligere kommunist som statsminister og Frank Åen og co der tripper i rabatten som støttekorset. Det er godt nok sort, vi kan ingenting se.

Forrygende sejr. Også over Silkeborg. Var Blood diamant så røget ud, var aften perfekt. Men det ville næsten havde været for meget af det gode.
Du vover, som den ultimative frækhed, at påstå at den nuværende regering fører en rød politik? Tilbage flux til tilsvining af SF, det er dog tosserier på et plan, jeg kan kapere. ;)
Nix, jeg sagde vi har en Rød regering og støtteparti. Der er en forskel ;-)

Jeg kunne ikke drømme om at svine SF på andet end et kærligt plan. Han er køn, hurtig og kommer til at score et hav af mål.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af NIN » 29. aug 2013, 23:25

Poker-One-Kenobi skrev:
NIN den fromme skrev: Jeg synes nu de to eksempler du kommer med der er ganske lødige. Radikale, javist. Men han var et fejlkøb i FCK og mener man han er det i AaB, er det vel en holdning man har lov at have. Som de der mener det er den største katastrofe i klubbens historie, at vi forlængede med Curth og andre det er helt naturligt. Jeg håber da, at SF kommer til at banke kasser ind i stimer og griner af de negative ryster her fra og til juleaften. Det ændre bare ikke på, at når man er topangriber (som han er i AaB) så skal man score på bare en procentdel af de chancer han får/tilkæmper sig for tiden. Det kan man simpelthen ikke kompensere for med hårdt arbejde.
Hvis du mener det er lødigt at stemple spillere som de dårligste nogensinde, fordi de er inde i en scoringskrise men ellers kæmper og sørger for at komme frem til chancerne, så kommer vi sgu nok ikke længere. Jeg synes det er fuldstændigt håbløst sort/hvidt og totalt ødelæggende for en rimelig diskussion af spillerne og holdet. Derudover tvivler jeg kraftigt på at nogen ville have nosserne til at sige de samme "radikale" ting til SF's ansigt som der bliver skrevet herinde, og det kan man jo så have sin mening om hvorfor.
Det vil sige, at der ikke er en spiller du finder den dårligste i AaB's professionelle historie? Er der en der er den bedste, er der vel også en der er den dårligste. Og det er vel ligeså legalt at mene at det SF som en unavngiven dyr forsvarsspiller? Hvad folk skriver af underlødige ting må stå for deres egen regning. Jeg kommenterede blot de to eksempler du kom med.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af NIN » 29. aug 2013, 23:29

seamann skrev:
Køllen I Møllen skrev:
seamann skrev:
Køllen I Møllen skrev:Uanset hvor meget SF brænder nu og fremover så tænk lige over hvad I skriver. Han er AaB'er og bør behandles med respekt. Sidder sateme og krummer tæer over nogle af indlæggene herinde....[/qmed sammmeuote]


Øhh - med samme respekt som du har vist overfor Curth?
Ja! Hvis du ikke kan se forskellen på min respektfulde (omend til tider hårde) kritik af Jeppe Curth vs den personlige tilsvining der har været herinde af SF på det seneste er det vist på tide at tage skyklapperne af...
"Formen er der. Men jeg er altså ikke tilnærmelsesvis sort nok til en startplads.
På den anden side burde jeg nok kunne lære at give en "thumps up" i retningen af vedkommende der afleverede til mig inden jeg skovlede bolden ud af Farum Park så jeg kan da godt tage Curths plads..."
Jeg tager hatten af og undskylder. Her går man virkelig efter bolden og ikke manden.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af Funky » 29. aug 2013, 23:30

NIN den fromme skrev:
Nix, jeg sagde vi har en Rød regering og støtteparti. Der er en forskel ;-)

Jeg kunne ikke drømme om at svine SF på andet end et kærligt plan. Han er køn, hurtig og kommer til at score et hav af mål.
Hvis de er røde kan de kun være fordi de skammer sig. Og den tror jeg HELLER ikke på. Der er 1000 ting man kan kalde dem, og dog insisterer du på at fremhæve farven rød. Det er jo som at påstå, at Tjernobyl er et øko-paradis fordi der ikke længere bor mennesker, som kan smide skrald på gaden.

Men du er sød ved Søren. Det var dog bedre.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af Buzz Killington » 29. aug 2013, 23:32

NIN den fromme skrev:
MHJ skrev:
NIN den fromme skrev:
MHJ skrev:
NIN den fromme skrev:
MHJ skrev:Jeg vil gerne gentage Køllens budskab. Det er muligt spilleren ikke har en god kamp og måske ikke har spillet godt længe, men så længe spilleren giver sig 100% er det sgu godt under lavmålet mange af de ting der skrives herinde om en AaB-spiller. Han brænder jo ikke med vilje.
Gud fader bevares. Lad os håbe at de danske spillere i PL har støtte pædagog, ellers går det da helt galt.
Hvad fanden har det med noget som helst at gøre? Skal vi hærde dem, er det hvad snakker du om din tosse? I sidste tråd skrev en bruger at han "hader" SF, og i denne har vi nærmet os de samme "højder". At PL fans tilsyneladende accepterer hadske kommentarer mod egne spillere betyder for fanden da ikke at vi skal tilstræbe at efterligne dette. England er et lorteland og jeg kan på ingen måde se hvordan en hadsk stemning mod spillere på nogen måde hjælper spilleren. I værste fald påvirker det ham negativt. Kan du så for denne latterlige diskussions skyld ikke give bare et nogenlunde acceptabelt argument for at tale sådan om spillerne?
Hvem er en tosse og kæfter op kontant? Læser du dine egne indlæg eller ryger de spamfilteret? Hvis det er dét niveau du tilstræber, bør du tørre din egen røv før andres. Seneste perle: Han kikser ikke med vilje. Nøøøj tror du ikke? Jamen så lad os da helt alle stoppe med kritik, da ingen må antages hverken at spille som en pose lort (SF) eller misser chancer med vilje og der med er sikret diplomatisk AaB immunitet
Indebrændt much? Hvis du føler dig ramt af mine tidligere indlæg anbefaler jeg du retter din frustration mod dem, så jeg har blot en lille anelse om hvor jeg tidligere har betrådt dine små følelser. Mht. denne tråd og SF generelt har jeg sgu da aldrig opponeret mod at man kritiserer manden for hans præstation eller uskarphed. Jeg skrev eksplicit "hadsk stemning". Men det vidste du jo egentlig godt.

...Og du mangler stadig at give et argument for hvorfor vi skal acceptere de nævnte kommentarer omkring spillerne.
Jeg må skuffe dig endnu mere end når du finder målebåndet frem, hvis du tror jeg er indebrændt eller føler mig ramt af noget fra din hånd. Jeg forundres blot til stadighed over din evige frelse. Golgata må være permanent indkodet på GPS'en. Du...Undskyld "vi" som du skriver, må da selv om I acceptere dem eller ej. Samme konto er de der har den modsatte opfattelse udstyret med. Dette er et debatforum, går nogle over stregen, går jeg ud fra at det er juntaens opgave at påpege dette? Indtil da, er ordet vel frit. Os, der har læst dette forum i mange år, skal ikke vride hukommelsen meget for at huske spillere der har fået en lignende bredside af det bedre borgerskab herinde, som nu har travlt med at påberåbe sig saglig kritik 24-7, selv når den er hård. Folk med en ren samvittighed har som ofte en dårlig hukommelse. Og hvorfor i alverden skal SF kritiseres, nu han til alles overraskelse ikke gør det med vilje?
1) Du forveksler ret med rimelighed(eller moral, etik what have you). Det er ganske muligt det er tilladt (ret) at opføre sig hadske overfor egne spillere herinde, uden at det dermed er i orden (rimeligt).

2) Ligesom ude i resten af samfundet, er det på sin plads herinde at agitere nogenlunde anstændig opførsel, også selvom loven/juntaen er ligeglad. Ud fra hvad du skriver bør man afholde sig fra at benævne andres dårlige opførsel, og hvis man gør fortjener man betegnelsen "frelst".

3) Du er slet ikke indebrændt, men bare "forundret".

4) Du mener nogle mennesker bør afholde sig fra at kritisere andre, for det man siger er man selv, eller et eller andet.

5) Du har stadig ikke præsenteret et argument for hvorfor du mener det er på sin plads at tilsvine spillere, samt hvorfor det er relevant at man - efter dit udsagn - mener den slags er helt ok i England.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af Martin Bak » 29. aug 2013, 23:32

NIN den fromme skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
NIN den fromme skrev: Jeg synes nu de to eksempler du kommer med der er ganske lødige. Radikale, javist. Men han var et fejlkøb i FCK og mener man han er det i AaB, er det vel en holdning man har lov at have. Som de der mener det er den største katastrofe i klubbens historie, at vi forlængede med Curth og andre det er helt naturligt. Jeg håber da, at SF kommer til at banke kasser ind i stimer og griner af de negative ryster her fra og til juleaften. Det ændre bare ikke på, at når man er topangriber (som han er i AaB) så skal man score på bare en procentdel af de chancer han får/tilkæmper sig for tiden. Det kan man simpelthen ikke kompensere for med hårdt arbejde.
Hvis du mener det er lødigt at stemple spillere som de dårligste nogensinde, fordi de er inde i en scoringskrise men ellers kæmper og sørger for at komme frem til chancerne, så kommer vi sgu nok ikke længere. Jeg synes det er fuldstændigt håbløst sort/hvidt og totalt ødelæggende for en rimelig diskussion af spillerne og holdet. Derudover tvivler jeg kraftigt på at nogen ville have nosserne til at sige de samme "radikale" ting til SF's ansigt som der bliver skrevet herinde, og det kan man jo så have sin mening om hvorfor.
Det vil sige, at der ikke er en spiller du finder den dårligste i AaB's professionelle historie? Er der en der er den bedste, er der vel også en der er den dårligste. Og det er vel ligeså legalt at mene at det SF som en unavngiven dyr forsvarsspiller? Hvad folk skriver af underlødige ting må stå for deres egen regning. Jeg kommenterede blot de to eksempler du kom med.


selvfølgelig er der det - men man burde holde så nedladende meninger for sig selv, i den tone som har været i aften, indtil spilleren ikke længere er i klubben imo - hvad gavner det NOGEN at komme af med sådan en galde om en af de spillere, vi vel alle håber får succes? det er i min verden selvfølgelig ok at være utilfreds, når en angriber har en dårlig periode, men man behøver ikke nedlade sig til EB niveau og svine folk på det groveste? og nej jeg er ikke tilhænger af holde-i -hånd pædagogik når det kommer til professionelle sportsfolk, men jeg er tilhænger af at behandle folk anstændigt.
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 29. aug 2013, 23:58

NIN den fromme skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
NIN den fromme skrev: Jeg synes nu de to eksempler du kommer med der er ganske lødige. Radikale, javist. Men han var et fejlkøb i FCK og mener man han er det i AaB, er det vel en holdning man har lov at have. Som de der mener det er den største katastrofe i klubbens historie, at vi forlængede med Curth og andre det er helt naturligt. Jeg håber da, at SF kommer til at banke kasser ind i stimer og griner af de negative ryster her fra og til juleaften. Det ændre bare ikke på, at når man er topangriber (som han er i AaB) så skal man score på bare en procentdel af de chancer han får/tilkæmper sig for tiden. Det kan man simpelthen ikke kompensere for med hårdt arbejde.
Hvis du mener det er lødigt at stemple spillere som de dårligste nogensinde, fordi de er inde i en scoringskrise men ellers kæmper og sørger for at komme frem til chancerne, så kommer vi sgu nok ikke længere. Jeg synes det er fuldstændigt håbløst sort/hvidt og totalt ødelæggende for en rimelig diskussion af spillerne og holdet. Derudover tvivler jeg kraftigt på at nogen ville have nosserne til at sige de samme "radikale" ting til SF's ansigt som der bliver skrevet herinde, og det kan man jo så have sin mening om hvorfor.
Det vil sige, at der ikke er en spiller du finder den dårligste i AaB's professionelle historie? Er der en der er den bedste, er der vel også en der er den dårligste. Og det er vel ligeså legalt at mene at det SF som en unavngiven dyr forsvarsspiller? Hvad folk skriver af underlødige ting må stå for deres egen regning. Jeg kommenterede blot de to eksempler du kom med.
Der er spillere som på hver deres måde har skuffet, men nej jeg har ikke en top/bund 3 eller "hadeliste" eller lignende kørende. Men selv hvis jeg havde, så ville jeg da vente til spilleren ikke er her længere før jeg kunne vurdere om han nu var "den ringeste spiller noooogensinde!" Eller skal man konstant kaste den titel på spillere i truppen, alt efter hvem der for tiden præsterer dårligst? Kan det osse ændre sig i løbet af en kamp, hvis nu SF mirakuløst skovler bolden over stregen?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af NIN » 30. aug 2013, 00:03

1) Du forveksler ret med rimelighed(eller moral, etik what have you). Det er ganske muligt det er tilladt (ret) at opføre sig hadske overfor egne spillere herinde, uden at det dermed er i orden (rimeligt).

2) Ligesom ude i resten af samfundet, er det på sin plads herinde at agitere nogenlunde anstændig opførsel, også selvom loven/juntaen er ligeglad. Ud fra hvad du skriver bør man afholde sig fra at benævne andres dårlige opførsel, og hvis man gør fortjener man betegnelsen "frelst".

3) Du er slet ikke indebrændt, men bare "forundret".

4) Du mener nogle mennesker bør afholde sig fra at kritisere andre, for det man siger er man selv, eller et eller andet.

5) Du har stadig ikke præsenteret et argument for hvorfor du mener det er på sin plads at tilsvine spillere, samt hvorfor det er relevant at man - efter dit udsagn - mener den slags er helt ok i England.
1) Jeg forveksler ingenting. Jeg mangler stadig et konkret eksempel på det er din udlægning af omtalte der står ved lov herinde.

2) Nu bliver det komisk. Du mener simpelthen, du er repræsentant for dette?

3) Nej, det mener jeg ikke jeg er. Det er jeg.

4) Åh ja, that's it. *klap klap* - så slikker du vist din pargaf 2 i røven igen, gør du ikke?

5) Jeg har aldrig skrevet det er ret og rimeligt. Det er endnu engang din udlægning. 3. gange gør det ikke mere korrekt. Jeg siger, at hvis de bølgeskvulp danske spillere oplever i den hjemlige andedam kan sende dem til psykolog, får de et chok i PL.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af Frygah » 30. aug 2013, 00:04

Det kan være vi skal til at have ugentlige afstemninger om "den ringeste AaB spiller nogensinde!!!12", hvor vi så rigtig kan svine dem til, helst så personligt som muligt. Så supplerer vi det med smædesange og lignende på stadion, så vores spillere virkelig kan mærke at vi ønsker dem af helvede til. Hvem husker ikke de gode tider med Kortegaard og senere Daniel Christensen? Good times! Og bliver det bemærket og udtaler spilleren sig om at det ikke er behageligt, skal han selvfølgelig svines endnu mere! Så kan han lære ikke at være en lille whiner!

Hvis de så ender med at spille godt, skal vi naturligvis kræve dem på landsholdet, klappe hinanden på skulderen og sige "Vi vidste altid at han ville blive mega god".

Det bliver super fedt!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af NIN » 30. aug 2013, 00:06

Poker-One-Kenobi skrev:
NIN den fromme skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
NIN den fromme skrev: Jeg synes nu de to eksempler du kommer med der er ganske lødige. Radikale, javist. Men han var et fejlkøb i FCK og mener man han er det i AaB, er det vel en holdning man har lov at have. Som de der mener det er den største katastrofe i klubbens historie, at vi forlængede med Curth og andre det er helt naturligt. Jeg håber da, at SF kommer til at banke kasser ind i stimer og griner af de negative ryster her fra og til juleaften. Det ændre bare ikke på, at når man er topangriber (som han er i AaB) så skal man score på bare en procentdel af de chancer han får/tilkæmper sig for tiden. Det kan man simpelthen ikke kompensere for med hårdt arbejde.
Hvis du mener det er lødigt at stemple spillere som de dårligste nogensinde, fordi de er inde i en scoringskrise men ellers kæmper og sørger for at komme frem til chancerne, så kommer vi sgu nok ikke længere. Jeg synes det er fuldstændigt håbløst sort/hvidt og totalt ødelæggende for en rimelig diskussion af spillerne og holdet. Derudover tvivler jeg kraftigt på at nogen ville have nosserne til at sige de samme "radikale" ting til SF's ansigt som der bliver skrevet herinde, og det kan man jo så have sin mening om hvorfor.
Det vil sige, at der ikke er en spiller du finder den dårligste i AaB's professionelle historie? Er der en der er den bedste, er der vel også en der er den dårligste. Og det er vel ligeså legalt at mene at det SF som en unavngiven dyr forsvarsspiller? Hvad folk skriver af underlødige ting må stå for deres egen regning. Jeg kommenterede blot de to eksempler du kom med.
Der er spillere som på hver deres måde har skuffet, men nej jeg har ikke en top/bund 3 eller "hadeliste" eller lignende kørende. Men selv hvis jeg havde, så ville jeg da vente til spilleren ikke er her længere før jeg kunne vurdere om han nu var "den ringeste spiller noooogensinde!" Eller skal man konstant kaste den titel på spillere i truppen, alt efter hvem der for tiden præsterer dårligst? Kan det osse ændre sig i løbet af en kamp, hvis nu SF mirakuløst skovler bolden over stregen?
Jamen fair nok du vil gøre det - jeg er nok af samme opfattelse. Jeg kan bare stadig ikke se, det er svinsk at mene at manden er den dårligste spiller i AaB's historie, hvis man mener det. Er det en hetz eller en sviner, så synes jeg skoene er blevet for små. Samt der er mange andre der har skrevet ting der var langt værre. Ingen nævnt, ingen glemt.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af NIN » 30. aug 2013, 00:10

Frygah skrev:Det kan være vi skal til at have ugentlige afstemninger om "den ringeste AaB spiller nogensinde!!!12", hvor vi så rigtig kan svine dem til, helst så personligt som muligt. Så supplerer vi det med smædesange og lignende på stadion, så vores spillere virkelig kan mærke at vi ønsker dem af helvede til. Hvem husker ikke de gode tider med Kortegaard og senere Daniel Christensen? Good times! Og bliver det bemærket og udtaler spilleren sig om at det ikke er behageligt, skal han selvfølgelig svines endnu mere! Så kan han lære ikke at være en lille whiner!

Hvis de så ender med at spille godt, skal vi naturligvis kræve dem på landsholdet, klappe hinanden på skulderen og sige "Vi vidste altid at han ville blive mega god".

Det bliver super fedt!
Spot on! Plus vi bør stoppe med at udråbe top og bund efter en kamp (plus hvem der bør starte på bænken i optakten). Alle er lige gode og ingen er dårlige (i hvert fald ikke med vilje). Dårlige karakterer bør ikke gives før spilleren har forladt klubben (i helt grove tilfælde landet)
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af Frygah » 30. aug 2013, 00:15

NIN den fromme skrev:
Frygah skrev:Det kan være vi skal til at have ugentlige afstemninger om "den ringeste AaB spiller nogensinde!!!12", hvor vi så rigtig kan svine dem til, helst så personligt som muligt. Så supplerer vi det med smædesange og lignende på stadion, så vores spillere virkelig kan mærke at vi ønsker dem af helvede til. Hvem husker ikke de gode tider med Kortegaard og senere Daniel Christensen? Good times! Og bliver det bemærket og udtaler spilleren sig om at det ikke er behageligt, skal han selvfølgelig svines endnu mere! Så kan han lære ikke at være en lille whiner!

Hvis de så ender med at spille godt, skal vi naturligvis kræve dem på landsholdet, klappe hinanden på skulderen og sige "Vi vidste altid at han ville blive mega god".

Det bliver super fedt!
Spot on! Plus vi bør stoppe med at udråbe top og bund efter en kamp (plus hvem der bør starte på bænken i optakten). Alle er lige gode og ingen er dårlige (i hvert fald ikke med vilje). Dårlige karakterer bør ikke gives før spilleren har forladt klubben (i helt grove tilfælde landet)
En lille quiz til debatsidens brugere:

Har der i tidens løb været:

1. Folk herinde og ligeledes på tribunen der har sunget smædesange, buh'et og svinet individuelle, unge AaB'ere til i voldsom grad på trods af de kæmpede alt det de havde lært?

2. Folk herinde og på stadion der bare lalleglad sidder og klapper i klappepølser, uanset om spillerne kæmper for det eller, og uanset om resultatet flasker sig?

Jeg har kun oplevet den ene af disse to scenarier, men jeg skal da med glæde ændre holdning til at Debatsiden og efterfølgende stadion har nægtet at forholde sig kritisk til indstillingen på holdet. Jeg må desværre bare konstatere at scenarie 1. HAR været oplevet på Aalborg Stadion, hvorfor nuancer kunne være super fedt i stedet for hjerneblæst kritik på baggrund af en håndfuld kampe.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af Buzz Killington » 30. aug 2013, 00:37

NIN den fromme skrev:
1) Du forveksler ret med rimelighed(eller moral, etik what have you). Det er ganske muligt det er tilladt (ret) at opføre sig hadske overfor egne spillere herinde, uden at det dermed er i orden (rimeligt).

2) Ligesom ude i resten af samfundet, er det på sin plads herinde at agitere nogenlunde anstændig opførsel, også selvom loven/juntaen er ligeglad. Ud fra hvad du skriver bør man afholde sig fra at benævne andres dårlige opførsel, og hvis man gør fortjener man betegnelsen "frelst".

3) Du er slet ikke indebrændt, men bare "forundret".

4) Du mener nogle mennesker bør afholde sig fra at kritisere andre, for det man siger er man selv, eller et eller andet.

5) Du har stadig ikke præsenteret et argument for hvorfor du mener det er på sin plads at tilsvine spillere, samt hvorfor det er relevant at man - efter dit udsagn - mener den slags er helt ok i England.


1) Jeg forveksler ingenting. Jeg mangler stadig et konkret eksempel på det er din udlægning af omtalte der står ved lov herinde.

2) Nu bliver det komisk. Du mener simpelthen, du er repræsentant for dette?

3) Nej, det mener jeg ikke jeg er. Det er jeg.

4) Åh ja, that's it. *klap klap* - så slikker du vist din pargaf 2 i røven igen, gør du ikke?

5) Jeg har aldrig skrevet det er ret og rimeligt. Det er endnu engang din udlægning. 3. gange gør det ikke mere korrekt. Jeg siger, at hvis de bølgeskvulp danske spillere oplever i den hjemlige andedam kan sende dem til psykolog, får de et chok i PL.
1) Vil du have en filosofisk udredning for hvorfor der skulle være noget galt med at komme med hadske kommentarer herinde? Hvis ja, skal jeg med glæde forsøge at uddybe denne for mig åbenlyse sandhed.

2) Jeg er nok ikke mere repræsentant for anstændig opførsel end så mange andre. Jeg er dog som alle andre fornuftige mennesker forpligtet til at sige og aktivt gøre en indsats når andre mennesker opfører sig amoralsk/umoralsk/dårligt/skadende/osv, samt tage imod kritikken når jeg selv overtræder samme normer/værdier/etc. Og så længe budskabet bliver præsenteret på en sober argumenterende måde, kan jeg virkelig ikke se problemet i det. Hvis du vitterligt repræsenterer det modsatte menneskesyn, at man aldrig må opponere mod dårlig opførsel hvis det er inden for lovens rammer, så fair nok. Vi er bare grundlæggende uenige, og du kan hermed se frem til mere fremtidig "forundrelse". Desuden underminerer du dig selv da du netop bruger energi på at fortælle mig og andre hvordan vi skal opføre os herinde.

3) Du er forundret men du mener ikke du er forundret? Jeg er forvirret og jeg mener jeg er forvirret. Dit oprindelige indlæg bar' nu alligevel tydeligt indtryk af at min adfærd havde generet dig længe. Så jeg forstår ikke lige hvorfor du ikke står ved det.

4) Du må udtrykke dig klarere.

5) Så du havde egentlig slet ikke en pointe med dit oprindelige indlæg i forhold til mit indlæg alligevel? Hvorfor nævner du det så egentlig? Jeg har aldrig påstået at danske spillere vil synes om stemningen i PL. Var det blot et forsøg på at være edgy?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 30. aug 2013, 02:56

Fik ondt af SF i dag. Det ser ud som om han lider under sit dårlige spil. Som medmenneske håber jeg at han kommer tilbage igen på sporet. Som AaB-fan håber jeg, at det bliver på 2.holdet, da det ikke kan være klubbens rolle at agere støttepædagog for spillere uden selvtillid. Han kæmper og det skal roses, men det har han gjort siden den første kamp for klubben. Dengang regnede de fleste nok med at målene nok skulle komme. Det kan vi så konstatere efter over en halv sæson, at det gør de ikke.

Og så skal han stoppe med at løbe rundt med sin t-shirt stikkende ud under AaB-trøjen, det er en øjebæ.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af BoT » 30. aug 2013, 09:47

Det er sgu svært at være andet end rigtig godt tilfreds oven på en kamp, som vi på forhånd havde frygtet på baggrund af vores erfaringer med Silkeborg stadion. Vi udklasser på alle punkter hjemmeholdet - der faktisk har fået fint gang i den i 1. division - og samtidig får vi sparet nogle spillere til Brøndby-kampen.

Kusk får tanket rigtig godt op rent selvtillidsmæssigt - defensiven holder 0'et, vores backs kommer konstant frem i giftige fremstød, og både Wichmann, Augu og Bruhn viser, at bredden på holdet er ved at være ret god!

Og ja, Søren Frederiksen mangler tydeligvis den selvtillid, som er så afgørende for angribere. Til gengæld bliver jeg mere og mere imponeret af AK. Han laver et fantastisk indhop og viser, at han er rigtig stærk med bolden og har et rigtig godt overblik. Han kan blive uhyre farlig - for han ligner ikke en spiller, der som SF lader sig gå på...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. aug 2013, 10:05

seamann skrev:
Køllen I Møllen skrev:
seamann skrev:
Køllen I Møllen skrev:Uanset hvor meget SF brænder nu og fremover så tænk lige over hvad I skriver. Han er AaB'er og bør behandles med respekt. Sidder sateme og krummer tæer over nogle af indlæggene herinde....[/qmed sammmeuote]


Øhh - med samme respekt som du har vist overfor Curth?
Ja! Hvis du ikke kan se forskellen på min respektfulde (omend til tider hårde) kritik af Jeppe Curth vs den personlige tilsvining der har været herinde af SF på det seneste er det vist på tide at tage skyklapperne af...
"Formen er der. Men jeg er altså ikke tilnærmelsesvis sort nok til en startplads.
På den anden side burde jeg nok kunne lære at give en "thumps up" i retningen af vedkommende der afleverede til mig inden jeg skovlede bolden ud af Farum Park så jeg kan da godt tage Curths plads..."

"Provst i Brovst skrev:
Søren Frederiksen duer ikke som angriber og som wing kan han vel ikke komme på hold. Heldigvis er det kun på en to årig kontrakt. Det er vel stadig et uafklaret mysterium hvorfor FCK hentede ham nærmest på størrelse med hvorfor AaB forlængede med Due.

Eller Curth..."
Synes du virkelig det er så slemt? Så går vores grænser vidt forskelligt.
Jeg har intet behov for at fortsætte denne diskussion. Hvis folk synes jeg har været for hård ved Jeppe Curth skal jeg da beklage. Men derfor behøver I andre jo ikke gøre det samme ved SF for mine inputs har ikke fået kickstartet Curth og det er nok tvivlsomt om jeres kan kickstarte SF :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af Gamling » 30. aug 2013, 11:03

Der er så meget positivt at tage med fra dagens kamp, så stop nu den sviner-ikke sviner debat om SF.

Nogen af de mest positive ting igår var selvfølgelig at Kusk fik hul på bylden og at Spalvis fik en god og lovende debut, men også bekræftelsen af at AK47 hurtigere end forventet er nået til toppen af angriberhierakiet og SL-niveau og Bruhns gode indhop giver gode følelser for den videre SL og pokal-sæson. :aabfan:
Gamling
"Ib Simonsen forever"

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af -Larsen » 30. aug 2013, 13:21

Gamling skrev:Der er så meget positivt at tage med fra dagens kamp, så stop nu den sviner-ikke sviner debat om SF.

Nogen af de mest positive ting igår var selvfølgelig at Kusk fik hul på bylden og at Spalvis fik en god og lovende debut, men også bekræftelsen af at AK47 hurtigere end forventet er nået til toppen af angriberhierakiet og SL-niveau og Bruhns gode indhop giver gode følelser for den videre SL og pokal-sæson. :aabfan:
Vi vandt også i Silkeborg for første gang i laaaaaaaaang tid!

seamann

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af seamann » 30. aug 2013, 13:28

Køllen I Møllen skrev:
seamann skrev:
Køllen I Møllen skrev:
seamann skrev:
Køllen I Møllen skrev:Uanset hvor meget SF brænder nu og fremover så tænk lige over hvad I skriver. Han er AaB'er og bør behandles med respekt. Sidder sateme og krummer tæer over nogle af indlæggene herinde....[/qmed sammmeuote]


Øhh - med samme respekt som du har vist overfor Curth?
Ja! Hvis du ikke kan se forskellen på min respektfulde (omend til tider hårde) kritik af Jeppe Curth vs den personlige tilsvining der har været herinde af SF på det seneste er det vist på tide at tage skyklapperne af...
"Formen er der. Men jeg er altså ikke tilnærmelsesvis sort nok til en startplads.
På den anden side burde jeg nok kunne lære at give en "thumps up" i retningen af vedkommende der afleverede til mig inden jeg skovlede bolden ud af Farum Park så jeg kan da godt tage Curths plads..."

"Provst i Brovst skrev:
Søren Frederiksen duer ikke som angriber og som wing kan han vel ikke komme på hold. Heldigvis er det kun på en to årig kontrakt. Det er vel stadig et uafklaret mysterium hvorfor FCK hentede ham nærmest på størrelse med hvorfor AaB forlængede med Due.

Eller Curth..."
Synes du virkelig det er så slemt? Så går vores grænser vidt forskelligt.
Jeg har intet behov for at fortsætte denne diskussion. Hvis folk synes jeg har været for hård ved Jeppe Curth skal jeg da beklage. Men derfor behøver I andre jo ikke gøre det samme ved SF for mine inputs har ikke fået kickstartet Curth og det er nok tvivlsomt om jeres kan kickstarte SF :)
Njah, jeg syntes måske ikke det er så slemt, men jeg syntes, det er i nærheden af hvad du siger folk ikke må skrive om SF.
Men lad den blot ligge her, jeg har heller ikke noget behov for at vade mere rundt i det.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Pokal: Silkeborg-AaB

Indlæg af Meelsen » 30. aug 2013, 14:08

-Larsen skrev:
Gamling skrev:Der er så meget positivt at tage med fra dagens kamp, så stop nu den sviner-ikke sviner debat om SF.

Nogen af de mest positive ting igår var selvfølgelig at Kusk fik hul på bylden og at Spalvis fik en god og lovende debut, men også bekræftelsen af at AK47 hurtigere end forventet er nået til toppen af angriberhierakiet og SL-niveau og Bruhns gode indhop giver gode følelser for den videre SL og pokal-sæson. :aabfan:
Vi vandt også i Silkeborg for første gang i laaaaaaaaang tid!
Kan det passe at vi skal helt tilbage til efteråret 2007?
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Besvar