Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Indlæg af limey » 19. sep 2013, 19:17

Pastorius skrev:
limey skrev: Det giver jeg dig selvfølgelig ret i. Jeg læste "fortid" som en decideret fyring, hvilket da må være ulovligt. Men vi er stadig ude i halvvejs ufine metoder alligevel fra AaB's side, synes jeg. I hvert fald hvis man åbenlyst siger til folk: "I er fortid i klubben, hvis I vil have jeres retmæssige penge".
Helt uenig!

Der er tale om folk der løber fra en aftale de har indgået, fordi det efterfølgende viser sig at de kan klemme lidt flere mønter ud af sparegrisen.

Retmæssigt eller ej, så er det sgu dårlig moral - også andre steder end overfor AaB. Hvis man kan finde en der åbent vil stå frem og sige at han føler han er blevet ført bag lyset af AaB, og var overbevist om at den kontrakt han skrev under på, betød at han skulle have feriepenge to gange, så er jeg villig til at modere min holdning. Indtil da er det noget grisk svineri, og jeg ville finde det helt i orden man lod de spillere træne med miniputterne indtil kontrakten udløber.
Jeg synes der er stor forskel på, om man bruger det som pressionsmiddel overfor de pågældende spillere, eller om man "bare" vælger ikke at forlænge.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Indlæg af Pastorius » 19. sep 2013, 19:20

limey skrev:
Jeg synes der er stor forskel på, om man bruger det som pressionsmiddel overfor de pågældende spillere, eller om man "bare" vælger ikke at forlænge.
Jeg synes det er en nuance. Jeg er tilhænger af at man siger det man mener helt åbent, og hvis man mener den adfærd de spillere udviser, ikke er AaB værdig, så synes jeg man skal sige det. Det kan selvfølgelig opfattes som en trussel, men det behøver det jo slet ikke at være. Og jeg er HELT sikker på at Lynge har på den måde jeg beskriver, uden man behøver tillægge ham rockermotiver.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Indlæg af Provst i Brovst » 19. sep 2013, 19:22

limey skrev:
Retmæssigt i juridisk forstand, som du jo udmærket ved.
Nej. Jeg kunne ikke tro at du synes det var fint for spillerne at bruge en uklar kontrakt til at få dobbelt udbetaling af feriepenge men ufint at AaB melder ud at man ikke vil arbejde videre sammen med folk der bruger sådanne kneb for at vride penge ud af AaB.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 19. sep 2013, 19:50

AaB er en klub som ofte vægter hensyn til spillernes ønsker og karrieremuligheder højere end hvad der muligvis er absolut bedst for klubben lige her og nu. På den måde er man ofte blevet kritiseret for at være for flink overfor spillerne. Derfor virker det kun fair, at man tager en konsekvens hvis der er spillere der ikke mener at den slags tillid og forståelse skal gengældes. Mener man, at det er ok at skide på mundtlige aftaler for personlig vinding er det simpelthen ikke AaB man hører hjemme i, længere er den ikke. Der findes klubber i geografisk nærhed, hvor den slags mennesker vil finde sig meget bedre hjemme.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Indlæg af limey » 19. sep 2013, 20:00

Pastorius skrev:
limey skrev:
Jeg synes der er stor forskel på, om man bruger det som pressionsmiddel overfor de pågældende spillere, eller om man "bare" vælger ikke at forlænge.
Jeg synes det er en nuance. Jeg er tilhænger af at man siger det man mener helt åbent, og hvis man mener den adfærd de spillere udviser, ikke er AaB værdig, så synes jeg man skal sige det. Det kan selvfølgelig opfattes som en trussel, men det behøver det jo slet ikke at være. Og jeg er HELT sikker på at Lynge har på den måde jeg beskriver, uden man behøver tillægge ham rockermotiver.
Fortæller man sin holdning til problematikken til et arrangement med fans og/eller sponsorer, har man ret så sikkert også sagt det til de pågældende spillere. Derfor er det en form for pression - det kan jeg ikke helt forstå at der skulle være grund til at diskutere.

Den med rockermetoderne er FCM-Kents og den vil jeg nødigt tages til indtægt for.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Indlæg af Pastorius » 19. sep 2013, 20:11

limey skrev:
Fortæller man sin holdning til problematikken til et arrangement med fans og/eller sponsorer, har man ret så sikkert også sagt det til de pågældende spillere. Derfor er det en form for pression - det kan jeg ikke helt forstå at der skulle være grund til at diskutere.

Den med rockermetoderne er FCM-Kents og den vil jeg nødigt tages til indtægt for.
Ja, det er da en form for pression - men det er det jo også at sige, hvis du ikke opfører dig ordentligt, så kan du ikke være her. Det er vel ok!
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Indlæg af seamann » 19. sep 2013, 20:44

Har Augustinusen udtalt sig om hans ret til feriepenge fra chl ?

Curth har efter den seneste udvikling vel ikke nogen grund til at opgive kravet.

Er der flere tilbage fra dengang (Risgård må være fixet ifm ny kontrakt).

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Indlæg af limey » 19. sep 2013, 20:54

Pastorius skrev:
limey skrev:
Fortæller man sin holdning til problematikken til et arrangement med fans og/eller sponsorer, har man ret så sikkert også sagt det til de pågældende spillere. Derfor er det en form for pression - det kan jeg ikke helt forstå at der skulle være grund til at diskutere.

Den med rockermetoderne er FCM-Kents og den vil jeg nødigt tages til indtægt for.
Ja, det er da en form for pression - men det er det jo også at sige, hvis du ikke opfører dig ordentligt, så kan du ikke være her. Det er vel ok!
Jeg indrømmer at jeg er lidt af en vendekåbe i denne sag, for jeg har tidligere både skrevet hadefulde indlæg om Mads Ø. samt hyldet Lindström som årtiers AaB'er. Men som tiden er gået, er jeg bare begyndt at skele til, at andre klubber efterhånden betaler deres "gæld" uden brok og jammer, hvilket siger mig, at der ikke er så meget at komme efter. Det er muligvis det der gør, at Lynges udmelding i mine øjne mere virker til at være et forsøg på at slippe for at betale feriepenge, end det er et spørgsmål om de pågældende spilleres moral. Jeg er med andre ord kommet i tvivl om, hvem det er, som skal opføre sig ordentligt. Der er jo nok ingen af os debatside-folk der kender detaljerne i de gamle kontrakter, så det er svært ikke at være farvet af ens eget standpunkt og det er måske bare det jeg anfægter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Indlæg af Pastorius » 19. sep 2013, 21:01

limey skrev: Jeg indrømmer at jeg er lidt af en vendekåbe i denne sag, for jeg har tidligere både skrevet hadefulde indlæg om Mads Ø. samt hyldet Lindström som årtiers AaB'er. Men som tiden er gået, er jeg bare begyndt at skele til, at andre klubber efterhånden betaler deres "gæld" uden brok og jammer, hvilket siger mig, at der ikke er så meget at komme efter. Det er muligvis det der gør, at Lynges udmelding i mine øjne mere virker til at være et forsøg på at slippe for at betale feriepenge, end det er et spørgsmål om de pågældende spilleres moral. Jeg er med andre ord kommet i tvivl om, hvem det er, som skal opføre sig ordentligt. Der er jo nok ingen af os debatside-folk der kender detaljerne i de gamle kontrakter, så det er svært ikke at være farvet af ens eget standpunkt og det er måske bare det jeg anfægter.
Der er ingen modstrid for mig. Jeg synes klubberne har kvajet sig. Først ved at skrive kontrakterne uden at sætte sig ordentligt ind i reglerne, siden ved at lade divisionsforeningen stikke hovedet i busken på deres vegne, og siden ved ikke at forsøge at få sagen ud af verden så hurtigt som muligt. Så selvfølgelig skal der betales ved kasse 1, medmindre der er forhold der er anderledes end dem vi kender til.

Det betyder dog ikke at man skal kunne lide det, eller man skal synes om det. Der er ikke meget moral i at stå på sin ret for noget man ikke nogensinde havde forestillet sig var ens eget. Spillerforeningen skal selvfølgelig varetage deres medlemmers interesse, men de enkelte spillere skal selvfølgelig også have mandsmod til at sige fra og fortælle at de udmærket var klar over hvad de skrev under på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Indlæg af Pastorius » 19. sep 2013, 21:01

seamann skrev:Har Augustinusen udtalt sig om hans ret til feriepenge fra chl ?

Curth har efter den seneste udvikling vel ikke nogen grund til at opgive kravet.

Er der flere tilbage fra dengang (Risgård må være fixet ifm ny kontrakt).
Due.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Indlæg af limey » 19. sep 2013, 21:04

Pastorius skrev: Det betyder dog ikke at man skal kunne lide det, eller man skal synes om det. Der er ikke meget moral i at stå på sin ret for noget man ikke nogensinde havde forestillet sig var ens eget. Spillerforeningen skal selvfølgelig varetage deres medlemmers interesse, men de enkelte spillere skal selvfølgelig også have mandsmod til at sige fra og fortælle at de udmærket var klar over hvad de skrev under på.
Enig. Men ved vi, at der sådan det forholder sig?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Indlæg af Pastorius » 19. sep 2013, 21:05

limey skrev:
Pastorius skrev: Det betyder dog ikke at man skal kunne lide det, eller man skal synes om det. Der er ikke meget moral i at stå på sin ret for noget man ikke nogensinde havde forestillet sig var ens eget. Spillerforeningen skal selvfølgelig varetage deres medlemmers interesse, men de enkelte spillere skal selvfølgelig også have mandsmod til at sige fra og fortælle at de udmærket var klar over hvad de skrev under på.
Enig. Men ved vi, at der sådan det forholder sig?
Vi har Lynges ord på at der er ikke nogen spillere i AaB der ikke har vidst hvad de skrev under på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Indlæg af alithebeast » 19. sep 2013, 21:35

Pastorius skrev:
limey skrev:
Pastorius skrev: Det betyder dog ikke at man skal kunne lide det, eller man skal synes om det. Der er ikke meget moral i at stå på sin ret for noget man ikke nogensinde havde forestillet sig var ens eget. Spillerforeningen skal selvfølgelig varetage deres medlemmers interesse, men de enkelte spillere skal selvfølgelig også have mandsmod til at sige fra og fortælle at de udmærket var klar over hvad de skrev under på.
Enig. Men ved vi, at der sådan det forholder sig?
Vi har Lynges ord på at der er ikke nogen spillere i AaB der ikke har vidst hvad de skrev under på.
Desuden er der ikke spillere i AaB, som ikke har haft minimum en rådgiver til at se på kontrakten, inden den blev skrevet under. Set i det lys er det påfaldende, at flere hundredevis af spillere først efter flere år opdager, at de er blevet snydt for millioner i løn.
Hader København!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3176
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Indlæg af Gnu » 19. sep 2013, 22:17

Pastorius skrev:
limey skrev:
Pastorius skrev: Det betyder dog ikke at man skal kunne lide det, eller man skal synes om det. Der er ikke meget moral i at stå på sin ret for noget man ikke nogensinde havde forestillet sig var ens eget. Spillerforeningen skal selvfølgelig varetage deres medlemmers interesse, men de enkelte spillere skal selvfølgelig også have mandsmod til at sige fra og fortælle at de udmærket var klar over hvad de skrev under på.
Enig. Men ved vi, at der sådan det forholder sig?
Vi har Lynges ord på at der er ikke nogen spillere i AaB der ikke har vidst hvad de skrev under på.
Lynge Jakobsen er dog næppe noget sandhedsvidne i denne sag.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Indlæg af Pastorius » 19. sep 2013, 22:20

Gnu skrev: Lynge Jakobsen er næppe noget sandhedsvidne i denne sag.
Han er selvfølgelig ikke neutral, men - som politikerne siger, når de er ude på tynd is - jeg har fuld tillid til ham.

...og jeg tror rent faktisk på ham. Jeg har aldrig haft grund til andet, og kan ikke forestille mig han skulle begynde at lyve nu.
(og nej, Allans vrøvl om han mener Lynge lyver, giver jeg ikke noget for).
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Indlæg af gravballe » 19. sep 2013, 22:27

Jeg tror ikke Lynge lyver, når han siger spillerne var fuld ud klar over hvad de skrev under på, og hvad aftalen betød. Hvilke udmeldninger fra både augo, lindstrøm, og jimmy betød. Jeg tror desuden, og det er bare ud fra hvordan Lynge udtalte sig, at det største problem nok næppe er spillernes kontrakt, men nærmere deres bonus kontrakter uefa/cl, hvor problemet er. Lad os håbe det begrænser sig der til, så er det trods alt ikke så mange penge igen, som hvis det er alle kontrakterne der er forkerte.

Der ud over udtalte Michael Jakobsen jo sig som det næsten kunne forståes at også han var klar over hvad aftalen betød, men han da ikke vil sige nej til flere penge..

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Indlæg af FCM » 20. sep 2013, 08:31

Pastorius skrev:
limey skrev:
Fortæller man sin holdning til problematikken til et arrangement med fans og/eller sponsorer, har man ret så sikkert også sagt det til de pågældende spillere. Derfor er det en form for pression - det kan jeg ikke helt forstå at der skulle være grund til at diskutere.

Den med rockermetoderne er FCM-Kents og den vil jeg nødigt tages til indtægt for.
Ja, det er da en form for pression - men det er det jo også at sige, hvis du ikke opfører dig ordentligt, så kan du ikke være her. Det er vel ok!
Mon dette er måden pressionen sker på: http://www.bold.dk/nyt/Augo-skuffet-ove ... AaB-udspil" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Indlæg af Pastorius » 20. sep 2013, 08:37

FCM skrev: Mon dette er måden pressionen sker på: http://www.bold.dk/nyt/Augo-skuffet-ove ... AaB-udspil" onclick="window.open(this.href);return false;
Det har jeg svært ved at tro - Augo var en af de første til at melde ud at han ikke mente han havde noget til gode i AaB.

...men derfor ser det nu ikke godt ud, hvis Gaarde ikke kan sørge for at der er ro på de interne linjer overfor en mand som Augo.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Indlæg af le Cid » 20. sep 2013, 08:47

Pastorius skrev:
FCM skrev: Mon dette er måden pressionen sker på: http://www.bold.dk/nyt/Augo-skuffet-ove ... AaB-udspil" onclick="window.open(this.href);return false;
Det har jeg svært ved at tro - Augo var en af de første til at melde ud at han ikke mente han havde noget til gode i AaB.

...men derfor ser det nu ikke godt ud, hvis Gaarde ikke kan sørge for at der er ro på de interne linjer overfor en mand som Augo.
Hurtigt svar fra Gaarde - skal vi så lukke den nu?
http://www.bold.dk/nyt/Gaarde-Augo-er-stadig-vigtig" onclick="window.open(this.href);return false;
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Forventninger til halvårsregnskabet 2013

Indlæg af Pastorius » 20. sep 2013, 08:50

le Cid skrev:
Pastorius skrev:
FCM skrev: Mon dette er måden pressionen sker på: http://www.bold.dk/nyt/Augo-skuffet-ove ... AaB-udspil" onclick="window.open(this.href);return false;
Det har jeg svært ved at tro - Augo var en af de første til at melde ud at han ikke mente han havde noget til gode i AaB.

...men derfor ser det nu ikke godt ud, hvis Gaarde ikke kan sørge for at der er ro på de interne linjer overfor en mand som Augo.
Hurtigt svar fra Gaarde - skal vi så lukke den nu?
http://www.bold.dk/nyt/Gaarde-Augo-er-stadig-vigtig" onclick="window.open(this.href);return false;
Ift. feriepengene ja, men det Augo siger er vel at han endnu ikke har hørt noget fra AaB - ikke at han er utilfreds med deres udspil, og det er ikke det Gaarde svarer på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar