Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af astonvilla » 14. sep 2013, 22:20

Poker-One-Kenobi skrev:Jøsses, lige så længe som debatsiden har eksisteret er spillernes manglende engagement og kampgejst blevet diskuteret, ja nogle gange er hele ansvaret blevet placeret på en enkelt eller to spillere der bare ikke udstrålede nok at de VIlLE vinde kampen. Når så Wurtz tillader sig lidt gas efter en scoring i overtiden, så er det dårlig stil og pinligt og hvad ved jeg?! Fandme umuligt at blive klog på den her forsamling!
HØRT! Diskussionen er for langt ude. Vi viser vilje og vildskab - lige til sidste fløjt. Nyd det nu i stedet for pludseligt at agere Hellige Kællinger.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af Kristian » 14. sep 2013, 22:52

Poker-One-Kenobi skrev:
limey skrev:
dyhrmaN skrev:Der er flere sønderjyske fans, der brokker sig over Würtz' opførsel efter scoringen. Hvad gjorde han?
Han lavede, lidt uforståeligt, en Ståle. Altså løb forbi hjemmeholdets fans med hånden bag ørerne.

Forstår ikke hvad der er at brokke sig over? De har vel buuh'et eller muuh'et af AaB i løbet af kampen, og så får de den tilbage. Må spillere nu ikke synes det er sjovt at vinde? Mon ikke de bare er en flok dårlige tabere, det virker sådan.
Sønderjyskes fans er virkelig nogle dårlige tabere af rang. Husker selv en kamp mod dem for flere år siden, hvor vi vandt 2-0 på helt fortjent vis. Der valgte flere af deres fans bl.a en far med 2 sønner på hver sin side at begynde at bitche til os helt umotiveret, om hvor dårlig dommeren var og AaB bare var så heldige med ham. Hold kæft en blødhat af rang og det endte med hans børn måtte høre på, at en anden AaB fan måtte true ham med ja "tæsk" på godt jysk.

Jeg har intet til overs når de brokker sig dernede og ser også ud til at søndergaard har formået at få den del på sig.

Og til sidst så ved vi sq ikke hvad grunde wurtZ havde til at lave en ståle.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af limey » 14. sep 2013, 22:56

Nu synes jeg ligesom, at jeg har startet en følelsesmæssig diskussion, jeg egentlig mener er ret ligegyldig. Grunden til, at jeg synes at Würtz ageren er uforståelig er, at det ikke virkede til at SE's fans var specielt ude med riven, eller at der var en ond stemning i kampen, som kunne retfærdiggøre handlingen. Så kan jeg, trods alt, bedre forstå Ståles reaktion dengang, selvom det gjorde ondt i både krop og sjæl da det skete, for da tog han hævn overfor et helt hadefuldt stadion.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af Hovedet » 14. sep 2013, 23:15

Nu synes jeg ligesom, at jeg har startet en følelsesmæssig diskussion, jeg egentlig mener er ret ligegyldig. Grunden til, at jeg synes at Würtz ageren er uforståelig er, at det ikke virkede til at SE's fans var specielt ude med riven, eller at der var en ond stemning i kampen, som kunne retfærdiggøre handlingen. Så kan jeg, trods alt, bedre forstå Ståles reaktion dengang, selvom det gjorde ondt i både krop og sjæl da det skete, for da tog han hævn overfor et helt hadefuldt stadion.


Helt enig. Stop de klaphatmanerer. Der er ingen grund til at håne modstanderne.

seamann

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af seamann » 14. sep 2013, 23:17

Hovedet skrev:
Nu synes jeg ligesom, at jeg har startet en følelsesmæssig diskussion, jeg egentlig mener er ret ligegyldig. Grunden til, at jeg synes at Würtz ageren er uforståelig er, at det ikke virkede til at SE's fans var specielt ude med riven, eller at der var en ond stemning i kampen, som kunne retfærdiggøre handlingen. Så kan jeg, trods alt, bedre forstå Ståles reaktion dengang, selvom det gjorde ondt i både krop og sjæl da det skete, for da tog han hævn overfor et helt hadefuldt stadion.


Helt enig. Stop de klaphatmanerer. Der er ingen grund til at håne modstanderne.

Nemlig. Og slet ingen grund til at efterligne den største klaphat i dansk fodbold.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af Ham der Emil » 15. sep 2013, 00:11

Forstår ikke folks pyldren af Würtz' fejring - om ikke andet, så har den kun gjort mig endnu mere fan.

Det er da 100% forståeligt at Würtz er oppe at køre. Jeg havde gjort præcis det samme (til hver eneste kamp!) hvis det var meget som have scoret, og sikret min klub 3 point.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af Buzz Killington » 15. sep 2013, 00:21

Ham der Emil skrev:Forstår ikke folks pyldren af Würtz' fejring - om ikke andet, så har den kun gjort mig endnu mere fan.

Det er da 100% forståeligt at Würtz er oppe at køre. Jeg havde gjort præcis det samme (til hver eneste kamp!) hvis det var meget som have scoret, og sikret min klub 3 point.
Har ikke de stærke følelser hverken den ene vej eller den anden i denne sag, dog med en meget lille undtagelse. Han er anfører, og bør i mine øjne vise stort nok overskud til ikke at lade sig rive med af hvad tilskuerne nu engang har råbt efter ham. Han skal ikke lade sig provokere. Havde det været hvilken som helst anden spiller end ham (eller Augo) syntes jeg egentlig det havde været fedt. Men i næste kamp er det måske Würtz der skal være forbillede når en anden af vores spillere lader sig provokere af modspillere, fans eller noget tredje, og denne slags barnagtigheder skader hans autoritet, minimalt.

Men njae, ikke nogen voldsom stor sag i mine øjne.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. sep 2013, 07:08

Poker-One-Kenobi skrev:
Funky skrev:Hold nu OP med pylleret over Wurtz. Er fodboldfans en særlig art skrøbelige sjæle, som ikke tåler den mindste smule lir (med mindre de selv leverer det)? Skulle han rende rundt og ligne en undskyldning for sig selv? Han hverken heiler, smider med langefingre eller andet som kan betegnes som anstødeligt kropssprog. Stakkels, stakkels sønderjyder. De må naturligvis finde sig i diverse smædesange fra ANDRE fans, men hvis en spiller vover at gejle dem lidt op, UHADA! Er vi ude i sådant noget bøhtosset "det krænker jo deres ære"-agtigt fis?

Vi må strax have udstyret spillerne med et udvidet moralskt kodex, og sendt dem på sensitivitets-kursus. Måske AaB kunne fremsende en forhånds-undskyldning til alle relevante fan-klubber for al eventuel negativ emotionel påvirkning man måtte opleve i forbindelse med fremtidige kampe.

Vor Herre Bevares! :thumbsdown:


Jeg synes du går lidt amok, men jeg er helt enig i pointen. Hvis en spiller ikke må sige "Hva så, kan i råbe kusse nu" lige efter en scoring, så gider jeg sgu ikke mere. Og at Køllen er blevet PC er jo bare det mest sørgelige af det hele.
Nu havde jeg ikke, da jeg skrev mit indlæg, hørt det med "Kusse-kusk". Hvis de har råbt det gennem kampen har Würtz naturligvis en "gyldig grund" til at give igen. Hvis der ikke har været nogle der har råbt efter AaB'erne synes jeg stadig det er dårlig stil, specielt af en anfører... Er jeg blevet PC? Ikke forstået :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af Pastorius » 15. sep 2013, 09:04

Køllen I Møllen skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Funky skrev:Hold nu OP med pylleret over Wurtz. Er fodboldfans en særlig art skrøbelige sjæle, som ikke tåler den mindste smule lir (med mindre de selv leverer det)? Skulle han rende rundt og ligne en undskyldning for sig selv? Han hverken heiler, smider med langefingre eller andet som kan betegnes som anstødeligt kropssprog. Stakkels, stakkels sønderjyder. De må naturligvis finde sig i diverse smædesange fra ANDRE fans, men hvis en spiller vover at gejle dem lidt op, UHADA! Er vi ude i sådant noget bøhtosset "det krænker jo deres ære"-agtigt fis?

Vi må strax have udstyret spillerne med et udvidet moralskt kodex, og sendt dem på sensitivitets-kursus. Måske AaB kunne fremsende en forhånds-undskyldning til alle relevante fan-klubber for al eventuel negativ emotionel påvirkning man måtte opleve i forbindelse med fremtidige kampe.

Vor Herre Bevares! :thumbsdown:


Jeg synes du går lidt amok, men jeg er helt enig i pointen. Hvis en spiller ikke må sige "Hva så, kan i råbe kusse nu" lige efter en scoring, så gider jeg sgu ikke mere. Og at Køllen er blevet PC er jo bare det mest sørgelige af det hele.
Politisk korrekt, forkortet efter new-yorkersmart stavemåde.

Nu havde jeg ikke, da jeg skrev mit indlæg, hørt det med "Kusse-kusk". Hvis de har råbt det gennem kampen har Würtz naturligvis en "gyldig grund" til at give igen. Hvis der ikke har været nogle der har råbt efter AaB'erne synes jeg stadig det er dårlig stil, specielt af en anfører... Er jeg blevet PC? Ikke forstået :)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. sep 2013, 09:07

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Funky skrev:Hold nu OP med pylleret over Wurtz. Er fodboldfans en særlig art skrøbelige sjæle, som ikke tåler den mindste smule lir (med mindre de selv leverer det)? Skulle han rende rundt og ligne en undskyldning for sig selv? Han hverken heiler, smider med langefingre eller andet som kan betegnes som anstødeligt kropssprog. Stakkels, stakkels sønderjyder. De må naturligvis finde sig i diverse smædesange fra ANDRE fans, men hvis en spiller vover at gejle dem lidt op, UHADA! Er vi ude i sådant noget bøhtosset "det krænker jo deres ære"-agtigt fis?

Vi må strax have udstyret spillerne med et udvidet moralskt kodex, og sendt dem på sensitivitets-kursus. Måske AaB kunne fremsende en forhånds-undskyldning til alle relevante fan-klubber for al eventuel negativ emotionel påvirkning man måtte opleve i forbindelse med fremtidige kampe.

Vor Herre Bevares! :thumbsdown:


Jeg synes du går lidt amok, men jeg er helt enig i pointen. Hvis en spiller ikke må sige "Hva så, kan i råbe kusse nu" lige efter en scoring, så gider jeg sgu ikke mere. Og at Køllen er blevet PC er jo bare det mest sørgelige af det hele.
Politisk korrekt, forkortet efter new-yorkersmart stavemåde.

Nu havde jeg ikke, da jeg skrev mit indlæg, hørt det med "Kusse-kusk". Hvis de har råbt det gennem kampen har Würtz naturligvis en "gyldig grund" til at give igen. Hvis der ikke har været nogle der har råbt efter AaB'erne synes jeg stadig det er dårlig stil, specielt af en anfører... Er jeg blevet PC? Ikke forstået :)
Ok, tak for det. Det når jo nok ikke Nordjylland før det er blevet umoderne igen...

Kan dog ikke se at en anmodning om at opføre sig anstændigt har noget med politisk korrekthed at gøre. For PC bliver jeg aldrig! :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af Hinrup85 » 15. sep 2013, 10:31

Personligt har jeg INTET imod provokerende opførsel overfør SE's fans. Dette bunder i 2 episoder jeg har haft i semi-tyskland.

1. Vi var bagud en kamp dernede for et par år siden. De fik en spiller skadet, som måtte bæres rundt på båren. Da de kom forbi AaB tilhængerne så brugte spilleren tiden på at svine os fans til og råbe god tur hjem til os. Meget mindre sympatisk opførsel end Würtz og derfor ingen sympati fra mig.
2. Da Curth blev skadet dernede sad jeg på neutral tribune i forbindelse med et firmaarrangement. Der skulle jeg høre på hån og erfarede svinestreger fra andet publikum. Min øl blev væltet med vilje, mit sæde blev sparket til og min kæreste som var med til kampen blev overfuset.

Alt i alt har jeg NO SYMPATHY for hvad der sker for fans i Haderslev. Fy for fanden.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af Erasmus Montanus » 15. sep 2013, 10:37

Hinrup85 skrev: 1. Vi var bagud en kamp dernede for et par år siden. De fik en spiller skadet, som måtte bæres rundt på båren. Da de kom forbi AaB tilhængerne så brugte spilleren tiden på at svine os fans til og råbe god tur hjem til os. Meget mindre sympatisk opførsel end Würtz og derfor ingen sympati fra mig.
Hvem var det svin?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af sulakvelidze » 15. sep 2013, 11:00

MHJ skrev:
Ham der Emil skrev:Forstår ikke folks pyldren af Würtz' fejring - om ikke andet, så har den kun gjort mig endnu mere fan.

Det er da 100% forståeligt at Würtz er oppe at køre. Jeg havde gjort præcis det samme (til hver eneste kamp!) hvis det var meget som have scoret, og sikret min klub 3 point.
Har ikke de stærke følelser hverken den ene vej eller den anden i denne sag, dog med en meget lille undtagelse. Han er anfører, og bør i mine øjne vise stort nok overskud til ikke at lade sig rive med af hvad tilskuerne nu engang har råbt efter ham. Han skal ikke lade sig provokere. Havde det været hvilken som helst anden spiller end ham (eller Augo) syntes jeg egentlig det havde været fedt. Men i næste kamp er det måske Würtz der skal være forbillede når en anden af vores spillere lader sig provokere af modspillere, fans eller noget tredje, og denne slags barnagtigheder skader hans autoritet, minimalt.

Men njae, ikke nogen voldsom stor sag i mine øjne.

Jeg har det på samme måde. Det er jo en harmløs provokation af Würtz, men jeg havde helst set, at han lod være. Hvis den var et svar på hån fra tilskuere, så var den vel i orden. Hån fra nogle ligegyldige børn i Haderslev er bare ikke rigtig noget, der kan få mit pis op over 37 grader i temperatur. Men måske er det bare svært at mønstre had, når man i forvejen bruger så meget af det på Brøndby og andre røvhuller.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af Mr. Larsen » 15. sep 2013, 11:03

Det jo det spil der er mellem tilskuerne og spillerne, hvis Würtz er blevet svinet til i 90 min, så forstår jeg godt lige de får en hilsen med på vejen hjemad.

Men det er da ikke kønt, og Würtz burde nok være så rutineret til ikke at la sige rive med af tilskuernes råb.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af andreasaab89 » 15. sep 2013, 14:32

Hverken FCK eller Esbjerg fik fuldt udbytte igår, og AGF ser ud til at sætte point til mod Viborg idag.
Så må vi se om FCN kan tage nogle fra FCM mandag og om Brøndby kan tage lidt fra OB i aften.

men alt i alt ser det godt nok spændende ud mht. SAS ligaen i år. Når jeg så samtidig syntes vi faktisk har spillet bedre end de point vi har fået (mod såvel OB og FCN især) så syntes jeg det ser meget lovende ud. Eneste kamp jeg direke syntes vi har været rigtig ringe har været mod FCV og delvist anden halvleg mod FCM.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af Buzz Killington » 15. sep 2013, 16:26

Vildt nok, så ligger vi altså efter ottende runde #2, med syv point ned til sidste års vinder. Et kæmpe forbehold er naturligvis den vanvittigt tætte liga (den mest spændende i mange år), men det er sgu godt gået af drengene. Når man tager kampene enkeltvist, så har vi også spillet hamrende god fodbold og været bedst i de fleste halvlege. Vi rykker ned i år drenge (voldsom anti-jinx).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af Anubit » 15. sep 2013, 16:42

MHJ skrev:Vildt nok, så ligger vi altså efter ottende runde #2, med syv point ned til sidste års vinder. Et kæmpe forbehold er naturligvis den vanvittigt tætte liga (den mest spændende i mange år), men det er sgu godt gået af drengene. Når man tager kampene enkeltvist, så har vi også spillet hamrende god fodbold og været bedst i de fleste halvlege. Vi rykker ned i år drenge (voldsom anti-jinx).
Ment når du når antyder det, anti-anti-jinx'er du jo, gør du ikke? ;)
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af FlæskeFrank » 15. sep 2013, 21:21

Mr. Larsen skrev:Det jo det spil der er mellem tilskuerne og spillerne, hvis Würtz er blevet svinet til i 90 min, så forstår jeg godt lige de får en hilsen med på vejen hjemad.

Men det er da ikke kønt, og Würtz burde nok være så rutineret til ikke at la sige rive med af tilskuernes råb.
Nu har jeg været på Haderslev Stadion mange gange også i fredags. Jeg har aldrig oplevet Haderslevfans være svinende. Eneste episode er faktisk nogle drenge, som var i Oddsetterninger, som var lidt provokerende i en pause for 1 år siden(?!)

Würtz's opførelse var ikke i orden.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 833
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af Dr.Jones » 15. sep 2013, 21:25

Super fed jubel fra Würtz! Kan slet ikke se problemet... Skal spillerne tage publikums følelser til overvejelse? Fodboldfans? Hvorfor dog det? Fedt med tænding og hilsner efter mål. Det er underholdning! Så længe man respekterer modstanderne på banen, så er det :thumbsup:

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af Søgaard » 15. sep 2013, 22:00

Fedt at vi ligger godt til i tabellen, der var lige et par kampe hvor det så lidt skidt ud, og vi har også stadig lidt problemer med at få scoret på chancerne. Men alt i alt ser det så fornuftigt ud pt, kan vi få Jönsson integreret og Dalsgaard skadesfri kan det måske blive endnu bedre. Det kan godt bekymre mig lidt, at vi trods en placering som nr. 2 ikke rigtig har slået et hul til nedrykningskampen. At være 2'er er self. bedre end at ligge og rode med FCN, BIF og FCK, men dem der ser ud til at blive nedrykningskandidater ligger altså også med en pæn portion point. Det bliver en liga i år, hvor der i endnu mindre grad end sidste år er råd til udfald af længerevarende karakter. Krydser fingre for at det flotte spil fortsætter og at vi høster point stabilt efter fortjeneste, men tænker stadig mere nedrykningsstrid end medaljekamp, fordi der skal så lidt til.
Aalborg BK 1885!

Besvar