HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Indlæg af Kempes » 23. sep 2013, 09:41

Der er ingen der har startet tråden så jeg vil gøre forsøget.

Vigtig kamp i pokalturnering som SKAL og BØR vindes. Nederlaget mod Randers skal vaskes væk hurtigst muligt og det skal gå ud over HB Køge. Vores modstander har vel gjort det over forventning i 1. division, med en øjeblikkelig 5 plads (14 point i 9 kampe). Men lige som os tabte de i fredags på udebane til AB.

Vores startopstilling bliver næppe med de startende 11 i de seneste 3 kampe. Dels er der spillere der har brug for en pause efter dårlige præstationer i fredags. Dels er truppen bred nok til enkelte udskiftninger (spare spillere) mod et dårligere hold. Sidst men ikke mindst må der være spillere der er sultne efter spilletid.

Netop sulten/viljen til at vinde tror jeg bliver afgørende for kampens udvikling. Stiller man start med den tanke, at det bare skal køres hjem, ender vores pokaldrømme endnu engang for tidligt.

Hos modstanderne skal vi nok især passe på Jeppe Kjær der er en hurtig og teknisk betonet angriber, der indtil videre har scoret 6 mål i denne sæson. Da HB Køge nok vil leve på omstillinger skal vi derfor have hurtige folk i defensiven.


Mit bud på en startopstilling er :

Larsen
Dalsgaard - KEP - Lasse N. - Ahlmann
Kusk - Augu - Würtz - Wichmann
AK - Spalvis

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Indlæg af FlæskeFrank » 23. sep 2013, 10:47

Hvis ikke Augu spiller fra start, så får han ikke forlænget.

Mit bud på en startopstilling er :

Larsen
Dalsgaard - KEP - Lasse N. - Ahlmann
Kusk - Augu - Patrick - Due
AK - Frederiksen

Stadigvæk et godt hold, som burde score de nødvendige mål.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Indlæg af Mr. Larsen » 23. sep 2013, 11:08

FlæskeFrank skrev:Hvis ikke Augu spiller fra start, så får han ikke forlænget.

Mit bud på en startopstilling er :

Larsen
Dalsgaard - KEP - Lasse N. - Ahlmann
Kusk - Augu - Patrick - Due
AK - Frederiksen

Stadigvæk et godt hold, som burde score de nødvendige mål.
Frederiksen har ingen berettigelse på det hold, ud med manden !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10751
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Indlæg af jonas386 » 23. sep 2013, 11:32

Håber på følgende.

Christensen
Dalsgaard-KEP-Kasper Pedersen-PK
Bruhn-Augo-Würtz-Due
Jönsson
AK/Spalvis/SF

Dalsgaard og Jönsson skal op i gear, og kampe med førsteholdet er næppe helt skidt. KEP og Kasper Pedersen må begge være sultne for at vise hvad de kan, og spillere som Thomsen, Kusk, Risgaard osv har måske meget godt af at sidde over så de er helt klar til weekends kamp. Det er et hold jeg mener sagtens burde kunne slå Køge. Selvom der er mange reserver betyder ikke det er et dårligt hold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Indlæg af Hinrup85 » 23. sep 2013, 12:46

Jeg tror ikke helt på at vi skifter så meget ud. HBK er stadig en modstander som kan give superliga hold problemer, så hvis vi skifter for drastisk så bliver det svært for os.

Jeg tror på:



Det giver spilletid/kampform til Augo, Dalsgaard og KEP, uden at vi bliver forringet drabeligt.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Indlæg af Kempes » 23. sep 2013, 12:55

Synes ikke Anders Dues ynkelige og tåkrummende indhop de seneste kampe berettiger ham til en startplads. Så hellere Andreas Bruhn eller et forsøg med Søren F. på kanten.

JacobKoustrup
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Indlæg af JacobKoustrup » 23. sep 2013, 14:29

Ifølge Nordjyske kommer opstillingen til at se sådan ud:

Larsen
Dalsgaard-Thelander-Nielsen-Kristensen
Kusk-Wichmann-Augustinussen-Thomsen
Spalvis-Jönsson

Spændende med Spalvis og Jönsson sammen. Er dog ikke meget for Patrick på venstrebacken, og så forstår jeg ikke helt, hvis man ikke giver KEP chancen.

Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Indlæg af Sambaman » 23. sep 2013, 14:50

Hverken Würtz eller Ahlmann er med: http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... oelge.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Håber på følgende opstilling:



EDIT: Due kan eventuelt byttes ud med Bruhn, som jeg synes ser lovende ud.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Indlæg af frederikshavneren » 23. sep 2013, 14:55

JacobKoustrup skrev:Ifølge Nordjyske kommer opstillingen til at se sådan ud:

Larsen
Dalsgaard-Thelander-Nielsen-Kristensen
Kusk-Wichmann-Augustinussen-Thomsen
Spalvis-Jönsson

Spændende med Spalvis og Jönsson sammen. Er dog ikke meget for Patrick på venstrebacken, og så forstår jeg ikke helt, hvis man ikke giver KEP chancen.
Interessant hvis det bliver denne startopstilling. Det er fint at gi´ spilletid til Dalsgaard og Augu. Jeg kan godt savne spilletid til KEP, er han ikke helt oppe i omdrejninger? Paddy som venstreback det holder ikke. Patrick gør det ok som højreback, men han er totalt fejlplaceret når han spiller i venstre side. Det er ærgeligt hvis Bruhn ikke får chancen fra start. Pt. er Bruhn vel den af de nye "young guns", som bør være nærmest spilletid.

Spændende hvis Spalvis igen får chancen. Jeg synes bestemt ikke at han overbeviste i pokalkampen i Silkeborg, men han lærer forhåbentlig en del af at få chancen i pokalen.

Der venter uden tvivl en svær kamp i Herfølge. Køge spiller meget direkte og fysisk, hvilket nok skal give os problemer. Derudover plejer banen at være af tvivlsom karakter på Herfølge Stadion.
Overordnet set nærmer vi os den årstid hvor vi kan få problemer fordi banerne begynder at blive dårligere. Det tekniske fodbold får sværere betingelser når banerne bliver tunge og dårlige. Vi så det i fredags i Randers, hvor vi dels blev fuldstændig kyst pga. Randers´ fysik samt led pga. en halvdårlig bane.

Tror vi vinder 3-2 :aabfan:

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Indlæg af Erasmus Montanus » 23. sep 2013, 16:38

Jeg havde håbet på.

Dalle-Thelander-Lasse-PK
Kusk-Augo-Thomsen-SF
Spalvis-Jönsson

Det er fedt med Spalvis oppe foran, og jeg håber han griber chancen. Jeg havde nu også gerne set AK oppe foran. Der er alligevel fem dage til næste kamp, så vi burde ikke spare. Jeg ser gerne SF på kanten, da han også vil arbejde fint defensivt og han er venstrebenet. Der er brug for en venstrebenet spiller, når vores back er højrefodet, så spillet ikke bliver for forudsigeligt, og Due har ikke spillet særligt godt på den kant på det sidste. SF kan desuden udfordre, og vi har brug for at få nogen indlæg ind i feltet, når begge vores angribere er over 190 centimeter høje. På den måde kan PK være den der trække ind i banen, og SF kan agere back (af og til), som han også blev testet som i FCK. Thomsen spiller centralt, hvor jeg tror han kan gøre det godt. Han løber solen sort, og når Augo fylder så meget defensivt, og vi har to angribere oppe foran, så tror jeg han vil kunne gøre det godt.

Fysisk ville vi heller ikke være svagt besat.
Dalle, Lasse, Thelander, Augo, SF, Jönsson er ganske stærke fysisk. Hvis AK skulle spille, som jeg egentlig gerne så, så er han jo egentlig også fin fysisk.
Hvis vi ser på højde, så burde vi med Dalle, Thelander, Augo, Jönsson og Spalvis er alle over de 190 centimeter, og Lasse er jo også virkelig stærk i luften, så vi burde kunne score et mål på hjørnespark i denne kamp, tak.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Indlæg af frederikshavneren » 24. sep 2013, 06:09

Kampen vises på tv3sport1.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Indlæg af AaB-Jones » 24. sep 2013, 13:14

JacobKoustrup skrev:Ifølge Nordjyske kommer opstillingen til at se sådan ud:

Larsen
Dalsgaard-Thelander-Nielsen-Kristensen
Kusk-Wichmann-Augustinussen-Thomsen
Spalvis-Jönsson

Spændende med Spalvis og Jönsson sammen. Er dog ikke meget for Patrick på venstrebacken, og så forstår jeg ikke helt, hvis man ikke giver KEP chancen.
Jeg ved ikke hvilken udgave af Nordjyske, du har læst, men i den Nordjyske jeg har læst, er Thomsen erstattet af Due, mens KEP erstatter Thelander, som ikke er udtaget. Ellers er opstillingen rigtig :D

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Indlæg af BoomZ0R » 24. sep 2013, 13:30

Kempes skrev:Synes ikke Anders Dues ynkelige og tåkrummende indhop de seneste kampe berettiger ham til en startplads. Så hellere Andreas Bruhn eller et forsøg med Søren F. på kanten.
SF på kanten? Det kan jeg slet ikke se skulle fungere. Manden er simpelthen alt for kluntet og klodset.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Indlæg af Elscorpio » 24. sep 2013, 16:33

Hvilken formation stiller HB Køge i?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Indlæg af frederikshavneren » 24. sep 2013, 19:16

Ingen overraskelser i startopstillingen.

Line up:

Larsen
Dalsgaard - Lasse - KEP - Paddy
Kusk - Augu - Wichmann - Due
Jönsson - Spalvis

Augu, KEP, Wichmann og Due har meget at bevise.

Frygter en tæt og fysisk hård kamp.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Indlæg af Erasmus Montanus » 24. sep 2013, 19:46

Fedt med en venstrebenet, så højresiden ikke består af to højrebenede. Dye har dog meget at bevise, og jeg håber virkelig han hjælper til defensivt. Wichmann skal vise, at han kan fylde noget på den bane, for ellers er han virkelig ikke mange potter pis værd. Augo skal fylde for to. KEP tror jeg på. Patrick frygter jeg på VB. Spændende med Spalvis og Jönsson.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Indlæg af jensemand57 » 24. sep 2013, 19:47

frederikshavneren skrev:Ingen overraskelser i startopstillingen.

Line up:

Larsen
Dalsgaard - Lasse - KEP - Paddy
Kusk - Augu - Wichmann - Due
Jönsson - Spalvis

Augu, KEP, Wichmann og Due har meget at bevise.

Frygter en tæt og fysisk hård kamp.
Du kan godt regne med en fysisk hård kamp. Jeg så HB Køge her i Hobro, og de spillede lige til kanten og lidt til.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Indlæg af Frygah » 24. sep 2013, 19:47

Vi er blevet analyseret af Per Frandsen til at være farlige på hjørnespark og frispark... That's news to me!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Indlæg af jensemand57 » 24. sep 2013, 19:48

Oldager skrev:Fedt med en venstrebenet, så højresiden ikke består af to højrebenede. Dye har dog meget at bevise, og jeg håber virkelig han hjælper til defensivt. Wichmann skal vise, at han kan fylde noget på den bane, for ellers er han virkelig ikke mange potter pis værd. Augo skal fylde for to. KEP tror jeg på. Patrick frygter jeg på VB. Spændende med Spalvis og Jönsson.
Dye?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: HB Køge - AaB tirsdag d. 24.9.13

Indlæg af le Cid » 24. sep 2013, 19:49

Frygah skrev:Vi er blevet analyseret af Per Frandsen til at være farlige på hjørnespark og frispark... That's news to me!
Say what?

Og Würtz har et godt spark fra distancen - og Augo er en habil angriber... eller vent... hov...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Besvar