FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af frederikshavneren » 11. okt 2013, 09:36

Ydmygelser, spot og spe, latterliggørelse, træningskegler, "uværdige mestre"... Mangt og meget er AaB blevet udsat for i Parken de seneste år, men nu er det heldigvis snart tid til revanche!

Resultaterne af de seneste 10 indbyrdes opgør i kontorarenaen er deprimerende:
0 sejre, 1 uafgjort og 9 nederlag. Målscore: 1-26.
Statistikken er grufuld. De fleste hold har haft det meget svært i Parken, men hold som OB, AGF og FCM har alligevel jævnligt taget point i Parken. AaB derimod har ofte lignet et slagent hold på forhånd, som også ofte er tilfældet med spanske hold der gæster Camp Nou.

Nok om fortiden. Trods Ståles genkomst er FCK ikke hvad de har været. Derfor bør der være mulighed for at hente én sejr næste søndag. FCK har offensive og defensive problemer.

Umiddelbart tror jeg der bliver genvalg i startopstillingen, med deraf følgende line up:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Lasse - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
RJ
AK

Det bliver spændende at se hvem der starter ved siden af Lasse. Hvis KN går på kompromis kan det måske også godt tænkes, at han vil overbefolke midtbanen ved at inkludere Augu i startopstillingen.

Det bliver meget svært, men næste søndag brydes forbandelsen i Parken!
:aabfan:

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af Erasmus Montanus » 12. okt 2013, 13:34

Larsen
Dalle-KEP-Lasse-Ahlmann
Kusk-Würtz-Risgård-Thomsen
Jönsson-AKJ


Spørgsmålet er om KEP skal spille i stedet for Thelander. Der er brug for Lasses speed overfor Vetokele, og der er brug for Thelanders styrke i luften overfor Adi. Alligevel er KEP jo den bedste til at føre bolden frem, og holdet var så fantastisk mod Viborg, men om det var fordi Thelander og KEP legede bytte bytte købmand, på Kents opfordring, vides ikke.

Tror på en uafgjort, håber på en sejr.

:aabfan: :aabfan: :aabfan:
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 12. okt 2013, 20:34

Det bør være en kamp for Thelander. Hvis han ikke spiller den kamp, har han sgu rimelig grund til at undre sig. Han har jo været en af sæsonens bedste indtil videre, og der en brug for hans kvaliteter mod B 1903.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af Simon » 14. okt 2013, 10:28

Ingen tvivl om opgøret mod FuCK'erne bliver en vanskelig opgave trods kbh'ernes aktuelle placering. De er desværre så småt ved at komme i gang så det bliver svært for de rød-hvide. Efter en mere end tilfredsstillende indsats mod Viborg, mener jeg også at vi svage favoriter til denne kampe og håber og tror også at de er til at snakke med.

Mit bud på en opstilling vil være denne:

----------------Larsen------------------

Dalsgaard---Thelander--Lasse--Ahlmann

----Kusk---Würtz--Risgård--Thomsen----

------------AKJ-----Jönsson------------

Jeg mener Thelander skal tilbage i opstillingen da han efter min mening har lagt stærkt ud her i starten af sæsonen og jeg kan heller ikke forstå at manden var sat af i forrige runde.
Midtbanen synes jeg giver sig selv, selvom jeg er stor Augu fan, mener jeg alligevel at konstelationen Risgård - Würtz har fungeret upåklageligt.
Helt fremme er det dejligt at se at vores to nye folk har gang i målene og jeg mener ikke der er nogen som helst grund til at de ikke skulle starte.

Jeg er optimist i forhold til den kommende kamp og jeg håber og tror på en smal AaB sejr

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2894
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af Eksil » 14. okt 2013, 10:31

FCK stiller med et forsvar der er så langsomt at Kjetil Væhler kunne true det i dybten, så måske kunne der være en pointe i Søren Frederiksen på toppen i stedet for AJK

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af Freddie » 14. okt 2013, 11:03

Det begrundede Kent ellers helt tydeligt før kampen mod Viborg. Kenneth Emil Petersen er vores bedste forsvarer med bolden. Underforstået, at han kan altså også godt kan forsvare. Om Kent mener noget andet nu, er ikke til at vide. Måske skal Thelander spille i stedet for Lasse så.
Simon skrev:
Jeg mener Thelander skal tilbage i opstillingen da han efter min mening har lagt stærkt ud her i starten af sæsonen og jeg kan heller ikke forstå at manden var sat af i forrige runde.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af frederikshavneren » 14. okt 2013, 13:58

Det kan blive vigtigt at Pierre Bengtsson har karantæne. Svenskeren står bag nogle ualmindelig giftige dødbolde, det var jo også ham der udlignede i sæsonpremieren i Aalborg på et afrettet frispark. Med tanke på hvordan FCK gang på gang har smadret os på indkast/hjørnespark i Parken, kan det få betydning at københavnerne må undvære Bengtsson.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af frederikshavneren » 14. okt 2013, 14:19

http://nordjyske.dk/nyheder/tvivl-om-aa ... c52/1/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Det vil være et stort tab hvis RJ ikke er i stand til at spille på søndag, men på den anden side vil det være dumt at gamble med RJs skrøbelige bentøj.

Hvis det ender med at RJ ikke bliver klar eller at han bliver sparet, kan det måske åbne op for følgende line up:

Larsen
Dalsgaard - KEP (Thelander) - Lasse - Ahlmann
Augu
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
AK

For mig vil det ikke være overraskende hvis Kent går på kompromis, hvilket jeg ikke kan se noget galt i. Det kan være fornuftigt at gardere på den defensive midtbane, da især Nicolaj Jørgensen (ved ikke om han er skadet) er meget giftig i mellemrummet mellem forsvaret og midtbanen.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. okt 2013, 15:26

Har Ahlmann ikke karantæne? Det mener jeg da bestemt kommentatorerne sagde i Viborg kampen, men omvendt har jeg heller ikke set det nævnt andre steder, så det behøver da ikke være rigtigt.

At kalde os favoritter til kampen synes jeg er en voldsom overdrivelse. Nok spillede vi en super kamp mod Viborg, men det ER altså FCK i Parken det her, og vi taber stort set altid derovre. Desuden synes jeg der begynder at komme noget snit over FCK igen, og de har det altid med at løfte deres spil mod os.

Jeg er ikke superoptimistisk, men vores chance er selvfølgelig blevet markant større efter det flotte spil mod Viborg, som også må have givet holdet en stor bunke selvtillid.

Som altid mod FCK, bliver det ekstremt vigtigt ikke at komme bagud... så er kampen færdig.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af frederikshavneren » 14. okt 2013, 16:03

Jesper Schmidt skrev:Har Ahlmann ikke karantæne? Det mener jeg da bestemt kommentatorerne sagde i Viborg kampen, men omvendt har jeg heller ikke set det nævnt andre steder, så det behøver da ikke være rigtigt.

At kalde os favoritter til kampen synes jeg er en voldsom overdrivelse. Nok spillede vi en super kamp mod Viborg, men det ER altså FCK i Parken det her, og vi taber stort set altid derovre. Desuden synes jeg der begynder at komme noget snit over FCK igen, og de har det altid med at løfte deres spil mod os.

Jeg er ikke superoptimistisk, men vores chance er selvfølgelig blevet markant større efter det flotte spil mod Viborg, som også må have givet holdet en stor bunke selvtillid.

Som altid mod FCK, bliver det ekstremt vigtigt ikke at komme bagud... så er kampen færdig.

Ahlmann har ikke karantæne.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af 12mand » 14. okt 2013, 16:04

ikke for at være pessimistisk, men kan ikke se hvordan vi kan undgå at tabe denne kamp.
cafe-drengene er så småt ved at komme i gang. og vi har det med at gå ind til kampe i parken, med den indstilling at vi alligevel har tabt på forhånd, så det bare handler om at minimere skaden mest muligt.

statistikken siger jo os 9 tabte, en uafgjort, og en målscore på 26-1 mener jeg det er.
så vil gerne sælge den for en uafgjort.
lynge er gud!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af Elscorpio » 14. okt 2013, 16:07

Sålænge vi kan holde nullet er der en chance.

Håber vi kan stille i stærkeste opstilling på søndag. God tur til dem der skal derover.
:aabfan:

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af Yngvesson » 14. okt 2013, 16:15

Elscorpio skrev: Sålænge vi kan holde nullet er der en chance.

Håber vi kan stille i stærkeste opstilling på søndag. God tur til dem der skal derover.
:aabfan:
Det siger du ikke?!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af jonas386 » 14. okt 2013, 16:36

12mand skrev:ikke for at være pessimistisk, men kan ikke se hvordan vi kan undgå at tabe denne kamp.
Det kan vi ved at score flere mål end FCK :)
cafe-drengene er så småt ved at komme i gang. og vi har det med at gå ind til kampe i parken, med den indstilling at vi alligevel har tabt på forhånd, så det bare handler om at minimere skaden mest muligt.
Ved at komme igang? De slog SønderjyskE noget heldigt i sidste runde, og har ikke rigtigt imponeret i de andre kampe. De har et hold uden vilje, og uden den store kvalitet. Deres spil har altså ikke været imponerende, og det er ikke tilfældigt de ligger hvor de gør. Jeg er dog enig i at hvis vi går ind til kampen med en "uafgjort er fint i den her kamp", så taber vi. Men hvis vi tror på vi kan vinde, og tror på at vi kan spille dem ud af banen, så mener jeg heller ikke det er umuligt.
statistikken siger jo os 9 tabte, en uafgjort, og en målscore på 26-1 mener jeg det er.
så vil gerne sælge den for en uafgjort.
Her skal vi dog tænke på at FCK slet ikke er på samme niveau som tidligere, det FCK hold vi møder søndag er milevidt for det FCK hold vi har mødt de sidste mange gange i parken.
Defensivt er de ikke imponerende, og uden Bengtsson mener jeg at de mangler meget, defensivt som offensivt. Jeg går udfra, og her kan jeg tage fejl, at de vil bruge Remmer istedet, og det er altså en væsentlig nedgradering for dem.
Offensivt render der 2 nulbonner rundt i front, omgivet af 2 dygtige kanter, og kan vi lukke ned for de 2 mener jeg vi har vundet rigtigt meget.

Streng taget mener jeg faktisk vi har en stærkere start-11'er end københavnerne, og der er egentlig ikke mange af deres spillere jeg ville bytte for tilsvarende AaB spillere.
Når det så er sagt så passer det jo med at når vi forventer noget, og der er en optimistisk stemning så spiller vi gerne en gang jammerlig fodbold, og taber. Derfor siger jeg 4-0 til københavnerne, og vi starter en nedtur af en anden verden, og får sat FCK ordentligt igang, og er den primære grund til de vinder skabet i år også.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 14. okt 2013, 20:40

Jønsson skadet. Jeg vil altså uanset hans to flotte mål mod Viborg holde fast i, hvor grotesk det lejemål er.

En et-årig lejeaftale med en angriber, som ikke er i form, og som vi altså nu ser halte efter en superligastart. Det er ikke det, vi har brug for. Lur mig om ikke han vil komme til at sidde over i en del kampe. Og når han alligevel er væk til sommer, vil han i endnu højere grad end ellers være motiveret til at være forsigtig ved selv den mindste ømhed.

Det er med andre ord farvel til kontinuitet. Og så kunne vi jo lige så godt have brugt tiden til at spille et lidt mere langsigtet angreb sammen.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af Kristian » 14. okt 2013, 20:48

AaB 85 95 99 08 skrev:Jønsson skadet. Jeg vil altså uanset hans to flotte mål mod Viborg holde fast i, hvor grotesk det lejemål er.

En et-årig lejeaftale med en angriber, som ikke er i form, og som vi altså nu ser halte efter en superligastart. Det er ikke det, vi har brug for. Lur mig om ikke han vil komme til at sidde over i en del kampe. Og når han alligevel er væk til sommer, vil han i endnu højere grad end ellers være motiveret til at være forsigtig ved selv den mindste ømhed.

Det er med andre ord farvel til kontinuitet. Og så kunne vi jo lige så godt have brugt tiden til at spille et lidt mere langsigtet angreb sammen.
Hvor står der han er skadet?
------------------
mvh Kristian

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af frederikshavneren » 14. okt 2013, 20:56

Kristian skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Jønsson skadet. Jeg vil altså uanset hans to flotte mål mod Viborg holde fast i, hvor grotesk det lejemål er.

En et-årig lejeaftale med en angriber, som ikke er i form, og som vi altså nu ser halte efter en superligastart. Det er ikke det, vi har brug for. Lur mig om ikke han vil komme til at sidde over i en del kampe. Og når han alligevel er væk til sommer, vil han i endnu højere grad end ellers være motiveret til at være forsigtig ved selv den mindste ømhed.

Det er med andre ord farvel til kontinuitet. Og så kunne vi jo lige så godt have brugt tiden til at spille et lidt mere langsigtet angreb sammen.
Hvor står der han er skadet?
I dagens Nordjyske

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af jonas386 » 14. okt 2013, 20:59

Jeg er altså slet ikke så sikker på Jönsson er fortid i AaB efter denne sæson. Hvis han nu bliver et hit, Wolfsburg ikke er interesserede i at fortsætte samarbejdet, og han er glad for Aalborg er det vel ikke helt umuligt at man finder en måde at fortsætte samarbejdet på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af Frygah » 14. okt 2013, 21:04

Det er eddermame at være sortseer at brage ud med "Jönsson skadet!" når der står i Nordjyske at han er tvivlsom til FCK-kampen på grund af ømhed i lysken, der ikke har fortaget sig. Det er lidt for tidligt at kalde det skadet, når det der egentlig står er at Kent Nielsen vil være forsigtig med ham i kampen mod FCK og han er på træningsbanen i morgen.

Men det er jo en gammel traver det her, ligesom Wählers glasnæse.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013

Indlæg af Kristian » 14. okt 2013, 21:06

frederikshavneren skrev:
Kristian skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Jønsson skadet. Jeg vil altså uanset hans to flotte mål mod Viborg holde fast i, hvor grotesk det lejemål er.

En et-årig lejeaftale med en angriber, som ikke er i form, og som vi altså nu ser halte efter en superligastart. Det er ikke det, vi har brug for. Lur mig om ikke han vil komme til at sidde over i en del kampe. Og når han alligevel er væk til sommer, vil han i endnu højere grad end ellers være motiveret til at være forsigtig ved selv den mindste ømhed.

Det er med andre ord farvel til kontinuitet. Og så kunne vi jo lige så godt have brugt tiden til at spille et lidt mere langsigtet angreb sammen.
Hvor står der han er skadet?
I dagens Nordjyske
I see:)

Men mon ikke Jønsson trænger til en god vinter træning under Kent Nielsen. Tror den er klart mere human end den felix magath har givet ham i sin tid:-)
------------------
mvh Kristian

Besvar