AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af frederikshavneren » 23. okt 2013, 14:37

Sejr!
Alt andet end en sejr på søndag over kriseramte Sønderjyske vil være en kæmpe skuffelse. Hvis vi skal hænge på i topstriden skal der hentes 3 point. I denne sæson har vi været rigtig stærke på betonfortet i Aalborg, mens det har knebet noget mere på udebane.

Nemt bliver det selvfølgelig ikke da sønderjyderne vil kæmpe med næb og klør, men det er en opgave der skal løses. Skulle det imidlertid gå galt vil jeg ikke blive synderligt overrasket. AaB har det notorisk svært i rollen som storfavorit mod et kriseramt bundhold.

Da Ahlmann har karantæne bliver det formentlig følgende line up der starter:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Lasse - Paddy
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
RJ - AK

Jeg håber at Kent vælger Thelander på bekostning af KEP, men det kommer formentlig ikke til at ske.
:aabfan:

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Erasmus Montanus » 23. okt 2013, 14:56

-------------Larsen--------------
------Nielsen-KEP-Thelander------
Dalsgaard-Würtz-Risgård-Thomsen
--------------Kusk---------------
----------AK-----Jönsson---------


-------------Larsen--------------
Dalsgaard-Nielsen-KEP/Thelander-Blåbjerg
-----Kusk-Würtz-Risgård-Thomsen-------
----------AK-----Jönsson---------

-------------Larsen--------------
Dalsgaard-Nielsen-KEP/Thelander-SF
-----Kusk-Würtz-Risgård-Thomsen-------
----------AK-----Jönsson---------

-------------Larsen--------------
Dalsgaard-Nielsen-KEP/Thelander-Due
-----Kusk-Würtz-Risgård-Thomsen----
----------AK-----Jönsson---------

Ikke mere PK på den venstre back. Han gør det fint på højre back, men han kan ikke noget på venstre. :-/

Blåbjerg er et større forsvarstalent end Lasse, og han har spillet back på flere ungdomslandshold, da han har glimrende teknik, god fart og en evne til at føre bolden frem. Due kan spille back, og... ja, det kan han vel. SF blev testet på backen i FCK, og jeg tror på, at han kan gøre det fint der.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af 12mand » 23. okt 2013, 17:22

den her kamp skal vi simpelthen bare vinde! dog ville det ikke undre mig vi taber.
vi kan vel regne med en 4500-5000.
lynge er gud!

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af AaB1978 » 23. okt 2013, 19:58

frederikshavneren skrev: Jeg håber at Kent vælger Thelander på bekostning af KEP, men det kommer formentlig ikke til at ske.
Det er KEP´s " gode ven " Kristoffersen, der skal dømme kampen, så endnu en god grund til at vælge Thelander i stedet

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14830
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Hanga » 24. okt 2013, 18:27

http://www.bold.dk/nyt/AaBs-hjemmeform- ... -et-tempel

Sådan nogle udmeldinger gør mig altid nervøs, selvom jeg godt ved det er noget overtroisk pjat. Det vil bare være så klassisk at melde sådan ud og så tabe efter en røvsyg indsats :P

Ej vi skal selvfølgelig nappe de 3 point! Det bliver spændende at se, i hvilken forfatning Sønderjyske kommer. De ligger sidst og fik senest en ordenlig lussing. Men hvis der er en klub, der altid har formået at hive sig op af dyndet og klare frisag, så er det Sønderjyske. Man kan godt frygte, at de har taget skeen i den anden hånd, og jeg forventer at de kommer med stor koncentration og stærk fightermoral. Det kan blive meget afgørende, at vi får den første scoring. Kan vi f.eks. få en tidlig scoring, så kan man håbe, at de lidt mister modet. Kommer de derimod foran, skal vi bøvle med deres solide organisation.

Nu har jeg ikke lige en status på deres angrebssituation, men der er de umiddelbart hårdt ramt. Senest spillede de med Lodberg på toppen. Det er naturligvis en fordel for os, og det giver os bedre mulighed for at skubbe frem på banen. De var LANGT farligere i bagrummet, da de havde først Antipas og så Vibe til at løbe dybt. Til gengæld skal vi være skarpere på indlægene, end vi var i Parken. Her er jeg overbevist om, at en snu ræv som Lodberg kan give os problemer.

Som jeg ville stille op, men det bliver sikkert KEP i stedet for Thelander.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af FlæskeFrank » 24. okt 2013, 22:54

Hvis OB kan slå SønderjyskE kan alle andre hold også.

Spændende hvem, som får venstrebacken. Ser hellere Due end Patrick.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
ASC Vestjylland
1. div
1. div
Indlæg: 272
Tilmeldt: 8. jul 2007, 20:44
Favoritspiller: MIG SELV !!!!!!
Geografisk sted: HolstebronX Måbjerg

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af ASC Vestjylland » 25. okt 2013, 08:53

Sæt KEP ud på venstre og Thelander i midt.
Min GUD hedder LYNGE og min tros retning er AaB !!!! Min kirke er Aalborg Stadion!!!!!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af NIN » 25. okt 2013, 11:19

Frygter en kamp hvor SønderjyskE står på mållinjen og sparker væk efter blamagen mod OB, og vi ikke evner at score.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af doukas » 25. okt 2013, 11:24

NIN den fromme skrev:Frygter en kamp hvor SønderjyskE står på mållinjen og sparker væk efter blamagen mod OB, og vi ikke evner at score.
Det lyder desværre ikke usandsynligt - vi kan være sikre på, at SønderjyskE ikke kommer for at spille sprudlende offensive champagnebold, men vil gøre alt for at holde AaB fra fadet. Og det er typisk sådan nogle kampe AaB har svære ved at vinde.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Eksil » 25. okt 2013, 11:25

NIN den fromme skrev:Frygter en kamp hvor SønderjyskE står på mållinjen og sparker væk efter blamagen mod OB, og vi ikke evner at score.
Kusk har et hænderligt langskud, så må han skyde indtil den rettes af og går i mål.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Yankee » 25. okt 2013, 11:45

Men lad os nu give holdet noget credit. Vi er blevet langt bedre til at dirke defensive hold op, og har bolden mere end sidste år. Vores kombinationsspil er stadig godt og i forhold til sidste år formår vi langt bedre at hvile med bolden. Dermed kører vi modstanderen trætte og kan så slå til når sprækkerne opstår.

Viborg-kampen var virkelig en flot præstation - netop fordi det har været vores akilleshæl i årevis. Derfor skal vi have en præstation af samme skuffe mod Haderslev og gerne med endnu bedre kynisme foran mål. Så har vi alle muligheder for at vinde - også fordi de stadig ikke har nogen gode målmænd.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5097
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Kunji » 25. okt 2013, 15:54

Nå, i forbindelse med arbejde kom jeg lige forbi AaBs anlæg under formiddagstræningen. Patrick spillede venstre back på "førsteholdet", og KEP rendte rundt i midterforsvaret.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2248
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af alithebeast » 25. okt 2013, 23:28

Kunji skrev:Nå, i forbindelse med arbejde kom jeg lige forbi AaBs anlæg under formiddagstræningen. Patrick spillede venstre back på "førsteholdet", og KEP rendte rundt i midterforsvaret.
Man kan jo håbe, at det var reserveholdet.
Hader København!

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Vase » 26. okt 2013, 13:41

Due er ude af truppen, på trods af han ingen skader har. Andreas Bruhn bliver tilsyneladende fundet vigtigere til denne kamp.

Prica
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 98
Tilmeldt: 13. jan 2007, 13:43
Geografisk sted: Nr.sundby

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Prica » 26. okt 2013, 14:37

Vase skrev:Due er ude af truppen, på trods af han ingen skader har. Andreas Bruhn bliver tilsyneladende fundet vigtigere til denne kamp.
AaB kan åbenbart kun tælle til 17... Så jeg tror såmænd bare at de bare har glemt at nævne Duen.. Tæl selv efter ;)

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1884
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af 634 » 27. okt 2013, 09:07

Som altid vil jeg gerne overraskes positivt, men udsigten til Patrick på backen gør mig skeptisk. Når der så mange midterforsvarer synes jeg det er oplagt med 3 mands forsvar, også fordi kantspillerne er bedst i det fremadrettede spil end i 4 mandsforsvaret.
Jeg gider ikke til at nævne navne i 3-4-3 eller 3-5-2, der er så mange spændende muligheder, og med Ahlman ude er den eneste rigtige venstre back til 4 mandsforsvaret væk, Blåbjerg har været skadet og jeg ved ikke hvor klar han er, men jeg ser ham mere som center spiller trods han ofte har spillet venstre back. Wurtz ville også være brugbar på en back plads, men det virker forkert at flytte ham fra midt-midt.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jan 2008, 23:35
Geografisk sted: Valby station

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af MrRepsak » 27. okt 2013, 10:40

Opstilling A
N. Larsen
Nielsen thelander Petersen
Dalsgaard wurtz Risgaard Thomsen
Kusk
Jacobsen Jonsson

Kunne være fedt st prøve denne opstilling ser dog stadig helst kusk på kanten da hverken ham eller Thomsen har vist at de kan spille den off midt lige så godt som fløjen.

---------------------------
Opstilling B

N.larsen
Nielsen Thelander Petersen
Kusk wurtz Risgaard Thomsen
Dalle Jacobsen jonsson

Her vil der virkelig kunne komme nogle raids over fløjene evt hvor dalle og kusk lidt skifter plads til tider. Det kræver dog vi tør prøve et tre mands forsvar

----
Opstilling C
Augo klar ?

N.larsen.
Thelander Nielsen Petersen
Wurtz Risgaard Augo
Dalle kusk Thomsen
jonsson

Opstilling C2

Thelander Nielsen Petersen
Wurtz Risgaard Augo
Kusk jonsson Thomsen
Ak


Ender nok i en almindelig 4-4-2 med pk men gad virkelig godt se en med et tre mands forsvar nu vi reelt er uden alm backs. Langt flere muligheder end de nævnte men synes det kunne være fedt og prøve. Især på en dag hvor vi må antage modstanderen kommer for st spille 0-0.

God kamp alle
Kom så de RØ'E!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10763
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af jonas386 » 27. okt 2013, 12:27

Det ærger mig en smule at Kent mangler en anelse fantasi mht hold opstilling og indskiftninger. Jeg er med på man ikke bare skal smide en eller anden u-19 spiller en når der er en skade, men fremfor Patrick kunne det være interessant med en spiller som Blåbjerg, de kampe hvor vi smider Due ind de sidste 5-10 minutter kunne man ligesågodt smide Andreas Bruhn ind, i nogle af de kampe hvor Augo har fået 2-3 minutter, hvor kampen alligevel er død, kunne man ligesåvel smide Christian Rye ind. Mange af de unge spillere vil altså kun få godt af spilletid, og i nogle tilfælde griber de måske endda chancen. Et godt eksempel er FCM kampen for 1½-2 år siden hvor vi grundet skader osv var tvunget til at starte med Kusk og Thomsen inde, 2 spillere der ellers ikke havde fået det vilde med spilletid, såvidt jeg husker vandt vi, og de gjorde det begge 2 rigtig fint, og nu er de blandt vores vigtigste spillere.
Men det er måske bare mig.

Jeg håber hvertfald at se Blåbjerg fra start.

http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Califfen » 27. okt 2013, 12:37

Hvorfor er der så meget hate på Patrick Kristensen herinde?

Har folk glemt, at han var en vores bedste spillere i indledningen af sæsonen? Som back vel at mærke

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2207
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: AaB - Sønderjyske, søndag d. 27. oktober 2013

Indlæg af Sauer » 27. okt 2013, 12:52

Califfen skrev:Hvorfor er der så meget hate på Patrick Kristensen herinde?

Har folk glemt, at han var en vores bedste spillere i indledningen af sæsonen? Som back vel at mærke
Jeg tror der er rimelig stor konsensus om, at han er betydeligt bedre på højre back end på venstre back. Men du har ret. Han gjorde det endda rigtig godt på højre back i starten af sæsonen.

Besvar