AaB - OB 2. November

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af 9520AaB » 2. nov 2013, 09:00

Undskyld min utidige indblanding:-), vi skal være utrolig stolte over vores nuværende placering, vi spiller somme tider det bedste fodbold i ligaen, og vi skal helt klart kigge mod toppen.
Hvis eksperter jinxer, kan man godt blive nervøs. En af mine private venner, er DR's Ralf Dahl, han var før sidste runde villig til at tage et væddemål med undertegnede om, at enten AGF eller OB rykker ned i denne sæson. Hvis han får ret, er vi reddet for Nordtyske henter os ikke.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Pastorius » 2. nov 2013, 09:27

Vi har et godt udgangspunkt fordi vi har været ret stabile, og formået at gøre vores dårlige perioder korte i hele året. Selv små forskelle i en tæt liga har det med at have fundament i reelle styrker, og jeg synes det er helt rimeligt at vi ligger med i toppen, for vi er bestemt et af de bedre hold - også når man evt. piller to-tre stykker fra pga karantæner eller skader.
Jeg er ikke for alvor nervøs for nedrykningsstregen, men selvfølgelig kræver det vi bliver ved med at præstere, ellers er der selvfølgelig en risiko for at vi kommer med i nedrykningskampen.

Skal vi så kigge nedad eller opad?
I en klub som har haft Hamrén som træner, er der selvfølgelig ingen tvivl. Vi skal kigge på den næste kamp, og ikke noget som helst andet! Uanset hvilken vej vi kigger, er det den der skal vindes hvis vi vil beholde valget mellem at kigge op eller ned.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 2. nov 2013, 10:58

hje1980 skrev:Hvor skriver jeg at vi ikke skal kæmpe STENHÅRDT om hvor point. Det skal de til hver kamp...
Vi ligger nr. 2 fordi vi over de første 12 runder har vist overskud og tro på egne evner (på nær i PARKEN).
Har et hold med utrolig meget kvalitet og god bredde pt... Kan virkelig ikke se hvorfor vi skal turde kigge på toppen, fremfor at tænke begrænsninger og kigger ned af som du gør 85 95 99 08.
Men lad mig spørge... Hvis du ser på spillet de første 12 runder. I hvilke aspekter i vores spil gør at du kigger mod nedrykningen og ikke mod toppen?
Og lad vær med at bruge argumentet om ligaen er tæt. Det er den også for de andre hold... hold der har mindre kvalitet end os og spiller dårligere og kommer frem til færre chancer end os.
Nej, men det er mega farligt at begynde at snakke om, at vi stiler mod Europa. I denne tætte liga er de klubber, som er i størst fare, hurtigt dem der ikke har fattet alvoren. Derfor må den slags tanker og retorik i brede sig hos os efter min mening.

Og svaret på, hvad der konkret giver anledning til, at jeg frygter nedrykning, er vores helt vildt ineffektive offensiv, som skal bruge uhyggeligt meget spilovertag og mange chancer for at lave mål. Det bliver ikke lettere, jo tungere og dårligere banerne bliver resten af efteråret og i starten af foråret.
Fodbold skal ses med hjertet!

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Since » 2. nov 2013, 11:00

Kl. 18 45 kan AaB ligge nr 1 ...... og det er vel meget realistisk at det sker

Brugeravatar
Lassen
2. div
2. div
Indlæg: 166
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15
Geografisk sted: 8200 Århus N

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Lassen » 2. nov 2013, 11:06

Since skrev:Kl. 18 45 kan AaB ligge nr 1 ...... og det er vel meget realistisk at det sker
Tror ikke det er så realistisk at vi vinder med 7+. Vi har 3+ på målscore og FCM har 9+.

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Since » 2. nov 2013, 11:19

Lassen skrev:
Since skrev:Kl. 18 45 kan AaB ligge nr 1 ...... og det er vel meget realistisk at det sker
Tror ikke det er så realistisk at vi vinder med 7+. Vi har 3+ på målscore og FCM har 9+.
OB har ingen forsvar så 7 mål er ikke urealistisk.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Hanga » 2. nov 2013, 11:26

Since skrev: OB har ingen forsvar så 7 mål er ikke urealistisk.
Er du igang med et massivt anti jinx eller har du virkelig ikke større tiltro til jeres forsvar ? :P Jeg kan så sige, at AaB under ingen omstændigheder scorer det antal kasser. Om I så stillede op uden målmand! AaB er ligaens mest ineffektive hold, vi har jo brændt chancer på samlebånd i langt de fleste kampe. At vi kun vandt med 2 mål over Viborg og SE illustrerer det meget godt, det var jo kampe, der burde have været vundet med tenniscifre.

Jeg er dog enig i, at jeres forsvar er jeres akilleshæl, og umiddelbart er det vel en væsentlig fordel for os, at AMC ikke er med? Daniel Høgh plejer i hvert fald at være god for en stor fejl eller to. Kasper Larsen har jeg ikke rigtig et indtryk af.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Mr. Larsen » 2. nov 2013, 11:30

OB skal ikke undervurderes, vi plejer at ha det svært i Aalborg imod dem. Det plejer af en eller anden grund at være nemmere for os i Odense.

De har et glimrende hold, med klasse spiller i det offensive, såsom Emil Larsen og Rasmus Falk. især første nævnte har gjort ondt på os tidligere.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Kristian » 2. nov 2013, 11:46

Ved ikke om det er her jeg skal skrive det, men jeg har en billetkode i overskud til spar nord i dag. Send en pm hvis du er interesseret:-)
------------------
mvh Kristian

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 2. nov 2013, 12:19

AaB 85 95 99 08 skrev:
hje1980 skrev:Hvor skriver jeg at vi ikke skal kæmpe STENHÅRDT om hvor point. Det skal de til hver kamp...
Vi ligger nr. 2 fordi vi over de første 12 runder har vist overskud og tro på egne evner (på nær i PARKEN).
Har et hold med utrolig meget kvalitet og god bredde pt... Kan virkelig ikke se hvorfor vi skal turde kigge på toppen, fremfor at tænke begrænsninger og kigger ned af som du gør 85 95 99 08.
Men lad mig spørge... Hvis du ser på spillet de første 12 runder. I hvilke aspekter i vores spil gør at du kigger mod nedrykningen og ikke mod toppen?
Og lad vær med at bruge argumentet om ligaen er tæt. Det er den også for de andre hold... hold der har mindre kvalitet end os og spiller dårligere og kommer frem til færre chancer end os.
Nej, men det er mega farligt at begynde at snakke om, at vi stiler mod Europa. I denne tætte liga er de klubber, som er i størst fare, hurtigt dem der ikke har fattet alvoren. Derfor må den slags tanker og retorik i brede sig hos os efter min mening.

Og svaret på, hvad der konkret giver anledning til, at jeg frygter nedrykning, er vores helt vildt ineffektive offensiv, som skal bruge uhyggeligt meget spilovertag og mange chancer for at lave mål. Det bliver ikke lettere, jo tungere og dårligere banerne bliver resten af efteråret og i starten af foråret.
Hold nu op med det der. Lige siden AGF har talte om mesterskaber og rykkede ned, har det i store dele af fangrupperinger i alle danske klubber været forbudt at tale om gode placeringer. Så længe truppen har fokus på den næste kamp, og det er der vel ingen tvivl om at Kent nok skal banke i spillerene da han jo aldrig er rigtigt tilfreds, så må fans da håbe på guld og grønne skove alt det de lyster. Det kan vel kun skabe optimisme, hvilket fører til god stemning og flere tilskuere. Hvis man altid tror det værste er det da ikke sjovt.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af mich1596 » 2. nov 2013, 12:39

hje1980 skrev:@Mich1596: hvem udover FCK mener du har større kvalitet end vores start 11'er og som vi bør frygte mere, end de bør frygte os...?

Der var MANGE herinde der var irriteret over AaB's indstilling i PARKEN da det virkede som de havde frygtede FCK for meget...

I gør det jo selv nu... endda med alle hold. Røv nu at tro T de andre hold også tænker om AaB; uha de virker stærke. De bliver svære at hente...
Jeg syntes du har ret i at vores startellever virker ret stærk for tiden, omend vi hurtigt kan få problemer angrebspladserne!!!vi har ikke lige en Zohore vi kan smide und eller 3-4 jævnbyrdige angribere vi kan vælge imellem, der kun 6pts til fcn og bif 4 til fck dette er alle hold med midler til at forstærke sig endnu mere end de allerede har gjort.
Vi er inde i en stime.. men hold som ob agf efb ligger alle inden for 4pts afstand,,,,så for at svare på dit spørgsmål frygter jeg nok mest os selv.....hvis vi falder ud i et par kampe er der ikke ret langt ned......med en sejr over fyyyn samtidig med pointtab til fck og agf er der måske slået et lille hul....viborg er jeg ikke så bange for i det lange løb.

En eller anden sagde engang"det er ikke det at komme op i toppen der er svært, men at blive der"
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
AndBis
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 83
Tilmeldt: 18. maj 2011, 08:27
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: København

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AndBis » 2. nov 2013, 13:53

Forstår ikke idéen med enten at kigge op eller ned i ligaen? Grunden til nogle vælger at kigge ned af i tabellen, er vel egentlig bare for ikke "at tabe ansigt" hvis nu man skulle rykke ned? Sådan har det været siden AGF rykkede ud efter det blev udtalt de havde et dream team. Der er jo ingen, der tør udtale sig om placeringer mere - uambitiøst. Ville AGF ikke være rykket ud, hvis nu de ikke havde været så "kæphøje"?
Spiller holdet bedre, hvis de kigger ned af i tabellen fremfor op?

Fokus på næste kamp er det vigtige, lige meget hvor i tabellen du ligger.

Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jan 2008, 23:35
Geografisk sted: Valby station

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af MrRepsak » 2. nov 2013, 15:06

Kan se diverse optakter på nettet bold, tipsbladet med mere har meget fokus på vi har 11 kampe i streg hjemme uden nederlag og ikke så langt fra de 14 kampe som vi opnået tre gange tidligere. Sjovt nok er det kun en af de tidligere stimer de har medført et mesterskab i 2008, de andre år april-nov 96 og 2004-2005.

Håber og tror på en brandkamp 4-1 dalle, jonsson pølsen og SF som målscorer :aabfan:

Må snart komme en kamp hvor vi kaver mere end to mål når vi har 20+ afslutninger, håber det idag mod et til tider sejlende ob forsvar.
Kom så de RØ'E!

Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jan 2008, 23:35
Geografisk sted: Valby station

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af MrRepsak » 2. nov 2013, 15:46

http://www.bt.dk/superligaen/bombe-unde ... mi-fjernet" onclick="window.open(this.href);return false;
God nyhed, at vikke risikerer yderligere udgifter på sportontop
Kom så de RØ'E!

Brugeravatar
rummanden
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 11. jul 2006, 13:00
Geografisk sted: Langå

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af rummanden » 2. nov 2013, 16:37

Er der nogen der kan sende et link til kampen?? pm please
Dem der ikk syntes at det er fuldt fortjent at AaB er Danske mestre 2008, vil jeg mene at de skal holde sig langt over på den anden side af storbæltsbroen de næste mange mange år.
Citat Carsten Werge

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AllanPedersen » 2. nov 2013, 17:13

ret sjovt tror alle kampe jeg har set med AK indtil nu, er der blevet frispark hvor han er kommet til at tage bolden med hænderne.
Det ser aldrig ud til at være med vilje.. men han kan ikke have stå godt styr på hans lemmer :P
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Hanga » 2. nov 2013, 17:13

2 store muligheder til os allerede. Kom nu med noget kynisme, drenge! Spillet op til er fremragende.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Narildsen
2. div
2. div
Indlæg: 224
Tilmeldt: 14. mar 2011, 17:04
Geografisk sted: Odense

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Narildsen » 2. nov 2013, 17:14

Han er altså høj klasse den gode Jönsson!

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af SimonJ » 2. nov 2013, 17:18

Gode streams modtages med kyshånd!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Hanga » 2. nov 2013, 17:22

Würtz udgået med lårskade :( Augu ind i stedet for. Vigtig brik i vores presspil der udgår der, lad os håbe at Augu er klar til at markere sig positivt!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar