AaB - OB 2. November

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AllanPedersen » 4. nov 2013, 12:23

Kasper Møller skrev:Det kan sagtens ske, at en prisreduktion (evt. til 0 kr. for studerende og københavnere) vil fylde stadion gang på gang. Men det får mig til at tænke på en enkelt ting: Hvad sker der mon med hullet i kassen, hvis prisen sættes ned?

Vi er superligaens absolut dyreste sted at gå på stadion, husk lige det når du frygter pris reduktion.


AaB: 135kr voksne, 135kr børn - siddepladser
Randers: 120kr voksne, 60kr børn (familie tribunen) - siddepladser
OB: 120kr voksne, 60kr børn .. og 50kr voksne og 25kr børn hvis man møder op i kamptrøje!! -
Brøndby: 120kr voksne 50 børn - siddepladser

Jeg kunne godt fortsætte.. men kan i lure problemet?
hvis man vil sidde ned og samtidig have børn med i AaB
så er man økonomisk set på røven. vi giver kun børne rabat på ståpladser.. alle andre klubber gør også på siddepladserne.

Samtidig er vores sæsonkorts priser uhyrlige..
Jeg springer de 10 klubber over for de er alle billigere, og så går direkte til danmarks største klub for at sammenligne priser

AaB sæsonkort Siddeplads: 1.650 kr.
FCK sæsonkort, guldkort: Siddeplads: 1.700kr. børn halv pris

AaB sæsonkort stå plads: 1350kr
FCK sæsonkort stå plads: 950kr
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Kasper Møller
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 21. jun 2005, 10:59
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Kasper Møller » 4. nov 2013, 12:31

AllanPedersen skrev:
Kasper Møller skrev:Det kan sagtens ske, at en prisreduktion (evt. til 0 kr. for studerende og københavnere) vil fylde stadion gang på gang. Men det får mig til at tænke på en enkelt ting: Hvad sker der mon med hullet i kassen, hvis prisen sættes ned?

Vi er superligaens absolut dyreste sted at gå på stadion, så det er vel ikke mærkeligt at antallet er det der falder mest?.


AaB: 135kr voksne, 135kr børn - siddepladser
Randers: 120kr voksne, 60kr børn (familie tribunen) - siddepladser
OB: 120kr voksne, 60kr børn .. og 50kr voksne og 25kr børn hvis man møder op i kamptrøje!! -
Brøndby: 120kr voksne 50 børn - siddepladser

Jeg kunne godt fortsætte.. men i kan godt se et problem i .. at hvis man vil sidde ned og samtidig have børn med i AaB
så er man økonomisk set på røven. vi giver kun børne rabat på ståpladser.. alle andre klubber gør også på siddepladserne.

Samtidig er vores sæsonkorts priser uhyrlige..
Jeg springer de 11 klubber over for de er alle billigere, og så går direkte til danmarks største klub for at sammenligne priser

AaB sæsonkort Siddeplads: 1.650 kr.
FCK sæsonkort, guldkort: Siddeplads: 1.700kr. børn halv pris

AaB sæsonkort stå plads: 1350kr
FCK sæsonkort stå plads: 950kr
Jamen de er helt sikker rigtige, de tal du skriver, men du svarer ikke sådan rigtigt på mit spørgsmål. Men du kan da prøve igen, og i samme omgang svare på et par tillægsspørgsmål: Vil det være bedst at løse problemet med tilskuertallet eller problemet med hul i kassen? (Herunder: Hvilket problem er mon det vigtigste at løse på den korte bane?)

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Kristian » 4. nov 2013, 12:31

AllanPedersen skrev:
Kasper Møller skrev:Det kan sagtens ske, at en prisreduktion (evt. til 0 kr. for studerende og københavnere) vil fylde stadion gang på gang. Men det får mig til at tænke på en enkelt ting: Hvad sker der mon med hullet i kassen, hvis prisen sættes ned?

Vi er superligaens absolut dyreste sted at gå på stadion, husk lige det når du frygter pris reduktion.


AaB: 135kr voksne, 135kr børn - siddepladser
Randers: 120kr voksne, 60kr børn (familie tribunen) - siddepladser
OB: 120kr voksne, 60kr børn .. og 50kr voksne og 25kr børn hvis man møder op i kamptrøje!! -
Brøndby: 120kr voksne 50 børn - siddepladser

Jeg kunne godt fortsætte.. men kan i lure problemet?
hvis man vil sidde ned og samtidig have børn med i AaB
så er man økonomisk set på røven. vi giver kun børne rabat på ståpladser.. alle andre klubber gør også på siddepladserne.

Samtidig er vores sæsonkorts priser uhyrlige..
Jeg springer de 11 klubber over for de er alle billigere, og så går direkte til danmarks største klub for at sammenligne priser

AaB sæsonkort Siddeplads: 1.650 kr.
FCK sæsonkort, guldkort: Siddeplads: 1.700kr. børn halv pris

AaB sæsonkort stå plads: 1350kr
FCK sæsonkort stå plads: 950kr
FCK har ingen ståpladser. De 950 kr. er på deres aktive fanafsnit. Kan godt være de står op, men det er stadig siddepladser.

Synes du 84 kr. pr AaB hjemmekamp for at så op, er meget?
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Kristian » 4. nov 2013, 12:36

Vi kan ikke kun give billetpriserne skylden for de her faldende tilskuersnit på hjemmebane. Det har i høj grad noget med spillertruppen at gøre. I mange år, har vi været vant til, at AaB havde gode svenskere og gode udenlandske profiler generalt. Nu er det et ungt nordjysk hold, som kun har en udenlandsk profil. Hvis man virkelig elsker at se AaB spille, så kommer man også selvom økonomien i klubben ikke er god. Der har vi kunne konstatere, at dem findes der i snit 6000 af i Aalborg. Og sådan har det været i rigtig mange år.

Jeg siger ikke at i alle ser sådan her på det, men jeg tror rigtig mange har fravalgt AaB pga, der mangler den der nomvethe eller Prica klasse. Og det er sådan i alle klubber også FCK.
------------------
mvh Kristian

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AllanPedersen » 4. nov 2013, 12:41

Kristian skrev: Synes du 84 kr. pr AaB hjemmekamp for at så op, er meget?
Ja jeg synes at når man køber et sæsonkort til en ståplads,
Man kan dividere det ud og sige man betalte 84kr pr kamp, hvis man mødte op til allesammen.... det synes jeg er alt for dyrt..
men min holdning er sådan set irrelevant, det er bare et faktum.. vi er danmarks dyreste.. også 400kr pr sæson dyrer end FCK..

Men det rigtige svar på dit spørgsmål er.. at alle andre klubber i danmark synes det er for dyr en pris
Vi er danmarks dyreste klub, skal vi lige slå det fast igen?
Er det roden til alle vores problemer med tilskuer antallet?.. nej
Hjælper det på tilskuer antallet? nej
Kasper Møller skrev: Jamen de er helt sikker rigtige, de tal du skriver, men du svarer ikke sådan rigtigt på mit spørgsmål. Men du kan da prøve igen, og i samme omgang svare på et par tillægsspørgsmål: Vil det være bedst at løse problemet med tilskuertallet eller problemet med hul i kassen? (Herunder: Hvilket problem er mon det vigtigste at løse på den korte bane?)
Min fejl jeg troede jeg svarede på spørgsmålet, fordi det må være åbenlyst for de fleste at de 2 problemer kan ophæve hinanden..

vi er danmarks dyreste klub og der kommer ikke nok på stadion.
Så måske en pris reducering vil få flere ind, det er hvad andre klubber har gjort, og det har jo så åbenbart virket.

Men ja.. jeg kan godt se hvis du kun lever i to grøfter.. hvor den ene er
135kr for et barn at sidde ned, hvor andre klubber tager 25-50kr.

og den anden er
0kr for et barn at sidde ned


og der ikke eksisterer noget imellem
så ja har du helt ret i at det ikke kan løses og vi lige så godt kan fortsætte hvor vi er.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Kristian » 4. nov 2013, 12:50

AllanPedersen skrev:
Kristian skrev: Synes du 84 kr. pr AaB hjemmekamp for at så op, er meget?
Ja jeg synes at når man køber et sæsonkort til en ståplads,
Man kan dividere det ud og sige man betalte 84kr pr kamp, hvis man mødte op til allesammen.... det synes jeg er alt for dyrt..
men min holdning er sådan set irrelevant, det er bare et faktum.. vi er danmarks dyreste.. også 500kr pr sæson dyrer end FCK..
Og det er nok vigtigere at alle andre klubber i danmark også tror det er for dyr en pris...
Vi er danmarks dyreste klub, skal vi lige slå det fast igen?
Ja vi kan godt slå fast, at ud fra de tal du har skrevet, ser det ud til, at vi er de dyreste. Men du kan ikke bare sammenligne priserne på den måde der. Bestemt ikke FCK's pris på 950 kontra 1350 kr. Når jeg går ind på Spar Nord kan jeg bestemme hvor jeg vil stå på den tribune. Hvis du giver 950 kr. for et FCK kort, skal du stå nede i den ende, hvor der bliver gået til den. Du kan sagtens stå fredeligt på Spar Nord.

Det er ingen undskyldning med de 84 kr. pr. kamp. AaB kan ikke udregne deres priser efter, hvor mange AaB kampe du vil komme til. På den måde skal der et helt andet system op at stå.

Nu snakker jeg nok også bare af egen erfaring med de her priser, da jeg generalt kun misser 2 hjemmekampe på en sæson. Hvis man mister 7-8 hjemmekampe på en sæson, skal man slet ikke tænke på at købe et sæsonkort.
------------------
mvh Kristian

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AllanPedersen » 4. nov 2013, 12:54

Kristian skrev:
AllanPedersen skrev:
Kristian skrev: Synes du 84 kr. pr AaB hjemmekamp for at så op, er meget?
Ja jeg synes at når man køber et sæsonkort til en ståplads,
Man kan dividere det ud og sige man betalte 84kr pr kamp, hvis man mødte op til allesammen.... det synes jeg er alt for dyrt..
men min holdning er sådan set irrelevant, det er bare et faktum.. vi er danmarks dyreste.. også 500kr pr sæson dyrer end FCK..
Og det er nok vigtigere at alle andre klubber i danmark også tror det er for dyr en pris...
Vi er danmarks dyreste klub, skal vi lige slå det fast igen?
Ja vi kan godt slå fast, at ud fra de tal du har skrevet, ser det ud til, at vi er de dyreste. Men du kan ikke bare sammenligne priserne på den måde der. Bestemt ikke FCK's pris på 950 kontra 1350 kr. Når jeg går ind på Spar Nord kan jeg bestemme hvor jeg vil stå på den tribune. Hvis du giver 950 kr. for et FCK kort, skal du stå nede i den ende, hvor der bliver gået til den. Du kan sagtens stå fredeligt på Spar Nord.

Det er ingen undskyldning med de 84 kr. pr. kamp. AaB kan ikke udregne deres priser efter, hvor mange AaB kampe du vil komme til. På den måde skal der et helt andet system op at stå.

Nu snakker jeg nok også bare af egen erfaring med de her priser, da jeg generalt kun misser 2 hjemmekampe på en sæson. Hvis man mister 7-8 hjemmekampe på en sæson, skal man slet ikke tænke på at købe et sæsonkort.
selvfølgelig kan jeg sammenligne priserne på den måde der... altså helt ærligt.. det er ikke rocket science
faktum 1: alle klubber i danmark har fremgang på tilskuere undtagen AaB ... enige?
faktum 2: AaB er den dyreste klub i danmark at være tilskuer hos.. og med børn er det dobbelt så dyrt som alle andre klubber hvis man vil på sidde pladser.
(gå bare selv ind på de forskellige hjemmesider og bestil en billet, ikke hemmelig viden)

så kan vi sidde og spytte frem og tilbage om hvad der er rigtigt og forkert, men synes
det er rimelig åbenlyst at trække en fed rød tråd mellem de 2 problem

Man kan komme ind og se en OB kamp for 50kr.. hvis man møder op i kamptrøje..
og best case scenario i AaB hvis man møder op til alle kampe og køber den billigste løsning er 84kr pr. kamp
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Kristian » 4. nov 2013, 12:59

AllanPedersen skrev:
Kristian skrev:
AllanPedersen skrev:
Kristian skrev: Synes du 84 kr. pr AaB hjemmekamp for at så op, er meget?
Ja jeg synes at når man køber et sæsonkort til en ståplads,
Man kan dividere det ud og sige man betalte 84kr pr kamp, hvis man mødte op til allesammen.... det synes jeg er alt for dyrt..
men min holdning er sådan set irrelevant, det er bare et faktum.. vi er danmarks dyreste.. også 500kr pr sæson dyrer end FCK..
Og det er nok vigtigere at alle andre klubber i danmark også tror det er for dyr en pris...
Vi er danmarks dyreste klub, skal vi lige slå det fast igen?
Ja vi kan godt slå fast, at ud fra de tal du har skrevet, ser det ud til, at vi er de dyreste. Men du kan ikke bare sammenligne priserne på den måde der. Bestemt ikke FCK's pris på 950 kontra 1350 kr. Når jeg går ind på Spar Nord kan jeg bestemme hvor jeg vil stå på den tribune. Hvis du giver 950 kr. for et FCK kort, skal du stå nede i den ende, hvor der bliver gået til den. Du kan sagtens stå fredeligt på Spar Nord.

Det er ingen undskyldning med de 84 kr. pr. kamp. AaB kan ikke udregne deres priser efter, hvor mange AaB kampe du vil komme til. På den måde skal der et helt andet system op at stå.

Nu snakker jeg nok også bare af egen erfaring med de her priser, da jeg generalt kun misser 2 hjemmekampe på en sæson. Hvis man mister 7-8 hjemmekampe på en sæson, skal man slet ikke tænke på at købe et sæsonkort.
selvfølgelig kan jeg sammenligne priserne på den måde der... altså helt ærligt.. det er ikke rocket science
faktum 1: alle klubber i danmark har fremgang på tilskuere undtagen AaB
faktum 2: AaB er den dyreste klub i danmark at være tilskuer hos.. og med børn er det dobbelt så dyrt som alle andre klubber hvis man vil på sidde pladser.

så kan vi sidde og spytte frem og tilbage om hvad der er rigtigt og forkert, men synes
det er rimelig åbenlyst at trække en fed rød tråd mellem de 2 problem

Man kan komme ind og se en OB kamp for 50kr.. hvis man møder op i kamptrøje..
og best case scenario i AaB hvis man møder op til alle kampe og køber den billigste løsning er 84kr pr. kamp
Jeg er enig med dig, slet ikke det. Men jeg har bare min egen holding til hvad problemet kan være. Det med sæsonkort, så er jeg selv studerende, og jeg vil satme føle mig snydt hvis jeg til næste år, skal give 1350 kr. for et sæsonkort, da det er billigere for mig at købe billetter på dagen til studentrabat. Men jeg tror helt ærligt også, at det gavner AaB, at der er kommet nyt syn på tingene, også med Gaarde. Har sådan lidt på fornemmelsen, at AaB har været meget konservative i deres tankegang da Lynge var her. Ihvertfald hvis vi snakker billetpriser. Men nu må vi se hvad der sker efter vinter, og de har evalueret på hvad de her studierabat har givet. Alle forandringer kommer ihvertfald ikke på en nat.
------------------
mvh Kristian

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AllanPedersen » 4. nov 2013, 13:05

I virkeligheden Kristian handler det om jeg ser en smule arrogance i AaB.
det samme som jeg faktisk nogle gange ser i mit firma.

Den hedder...

'hvorfor svigter fans/medlemmerne os...'
og ikke 'hvorfor svigter vi dem, eller ikke gør os attraktive nok'

i mit firma har vi den holdning at vi har så gode produkter at vi slet ikke behøver reklamere for det.
Jeg tror holdningen i AaB er.. vi er nordjyllandshold.. det er okay vi tager 135kr for et barn..
For hvor skal de ellers tage hen? .. Midtjylland? hah....

Det er meget 'cartoonish' fremlagt, men i andre klubber går man ind og ser på problemet som i OB
og så siger 'hvad kan vi gøre for at løse det'
i AaB slår man bare ud med armene og siger 'vi forstår det ikke'...
sådan har tendens i hvert fald været.

Lad mig så stille dig et spørgsmål, tror du godt AaB ved de er danmarks dyreste klub?
Og hvis du godt tror de ved hvad priserne er i andre klubber.. hvorfor er vi så danmarks dyreste?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Kasper Møller
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 21. jun 2005, 10:59
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Kasper Møller » 4. nov 2013, 13:06

Hvis du har udbuds- og efterspørgselskurverne for de forskellige priser ved hånden vil jeg da gerne se dem. Og jeg tænker da også at AaB gerne vil. Jeg siger ikke, at 135 er den bedste pris. Jeg afviser det heller ikke. Det kan også ske, at den bedste pris er 100. Eller måske 150.

Du får det dog til at lyde som en endegyldig sandhed og en løsning, som en dreng fra 3. klasse burde kunne gætte, at man bare kunne sætte prisen ned, og så reddes både tilskuertal og økonomi. Jeg påpeger, at det næppe er sort/hvidt. Jo, hvis det handler om at få folk på stadion er det ganske givet den rigtige strategi bare at sænke prisen. Men det gør det jo ikke kun. Det handler om at finde den rette balance, der gør, at prisen får flest muligt på stadion og samtidig økonomisk giver det bedste resultat. Og de to ting er - hvor rart det end ville være - ikke det samme.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AllanPedersen » 4. nov 2013, 13:08

Kasper Møller skrev:Hvis du har udbuds- og efterspørgselskurverne for de forskellige priser ved hånden vil jeg da gerne se dem. Og jeg tænker da også at AaB gerne vil. Jeg siger ikke, at 135 er den bedste pris. Jeg afviser det heller ikke. Det kan også ske, at den bedste pris er 100. Eller måske 150.

Du får det dog til at lyde som en endegyldig sandhed og en løsning, som en dreng fra 3. klasse burde kunne gætte, at man bare kunne sætte prisen ned, og så reddes både tilskuertal og økonomi. Jeg påpeger, at det næppe er sort/hvidt. Jo, hvis det handler om at få folk på stadion er det ganske givet den rigtige strategi bare at sænke prisen. Men det gør det jo ikke kun. Det handler om at finde den rette balance, der gør, at prisen får flest muligt på stadion og samtidig økonomisk giver det bedste resultat. Og de to ting er - hvor rart det end ville være - ikke det samme.
Hold nu op, det er dig der har fløjet mellem 2 grøfter.. ikke mig, dig der sagde '0kr for studerende og børn' som om det var mit forslag
og nu snakker du om at finde den rette balance?
du var med på vi er dobbelt så dyre for børn som alle andre klubber?.. faktisk mere end dobbelt så dyre

du taler om balance som vi er ved at finjustere..
Når man kan se en OB kamp for 50kr..
eller få et sæsonkort i parken til 950kr..
og vores priser er tilsvarende 135kr og 1350kr

Alle andre klubber i danmark har fremgang, vi har nedgang, det er hvad vores nuværende balance har medført
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Kasper Møller
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 21. jun 2005, 10:59
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Kasper Møller » 4. nov 2013, 13:24

AllanPedersen skrev:Hold nu op, det er dig der har fløjet mellem 2 grøfter.. ikke mig, dig der sagde '0kr for studerende og børn' som om det var mit forslag
og nu snakker du om at finde den rette balance?
du var med på vi er dobbelt så dyre for børn som alle andre klubber?.. faktisk mere end dobbelt så dyre

du taler om balance som vi er ved at finjustere..
Når man kan se en OB kamp for 50kr..
eller få et sæsonkort i parken til 950kr..
og vores priser er tilsvarende 135kr og 1350kr

Alle andre klubber i danmark har fremgang, vi har nedgang, det er hvad vores nuværende balance har medført
Det med gratis adgang var ikke min holdning, det var bare et eksempel fra tidligere i denne tråd. Beklager jeg ikke lige fik det skrevet, så det var til at fange.

Jeg er ikke med på at vi er dobbelt så dyre som alle andre klubber. Det er dig, der påstår det. Jeg har ikke tjekket, det må blive en anden god gang. Hvis du gi'r dig til det, så husk at sammenlign øvrige ting, f.eks. om det er inkl. pokalkampe, inkl. europa-kampe, om det er 16 eller 17 hjemmekampe, og så videre. Husk desuden, at det ikke (nødvendigvis?) handler om at fylde et stadion med børn.

Hvor påstår jeg, at vi er ved at finjustere noget som helst?

Jeg har ikke accepteret at 135 er den bedste pris, hvis man skal finde en balance mellem tilskuere og økonomisk performance. Jeg siger, at 100 sikkert også kunne virke som et tal, ligesom 150 sikkert også stadig ville trække nogle folk på stadion og afskrække andre. Folks prisfølsomhed er jo forskellig. Så jeg taler ikke om nogen finjustering, men spørger efter hvad du ligger til grund for at konkludere, at en anden pris end den nuværende ville give et bedre tilskuerantal samt en bedre økonomisk performance.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 4. nov 2013, 14:07

Sjældent jeg er enig med AllanPedersen, men det er jeg denne gang. Selvfølgelig er det ikke sikkert, at man tjener mere ved at sætte prisen op qua højere tilskuertal. Jeg ved dog ikke med jer, men jeg er aldrig gået på stadion uden at bruge mindst 50kr. i boderne. Og der er da ingen som tager børn med, uden at de får et eller andet fra boderne.. Er der? I sidste ende er det i mine øre uhørt, at ikke prisdifferentiere, specielt i forhold til børn. Det er da logik, at man skal fange dem når de er små.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AllanPedersen » 4. nov 2013, 14:35

Kasper Møller skrev:
AllanPedersen skrev:Hold nu op, det er dig der har fløjet mellem 2 grøfter.. ikke mig, dig der sagde '0kr for studerende og børn' som om det var mit forslag
og nu snakker du om at finde den rette balance?
du var med på vi er dobbelt så dyre for børn som alle andre klubber?.. faktisk mere end dobbelt så dyre

du taler om balance som vi er ved at finjustere..
Når man kan se en OB kamp for 50kr..
eller få et sæsonkort i parken til 950kr..
og vores priser er tilsvarende 135kr og 1350kr

Alle andre klubber i danmark har fremgang, vi har nedgang, det er hvad vores nuværende balance har medført
Det med gratis adgang var ikke min holdning, det var bare et eksempel fra tidligere i denne tråd. Beklager jeg ikke lige fik det skrevet, så det var til at fange.

Jeg er ikke med på at vi er dobbelt så dyre som alle andre klubber. Det er dig, der påstår det. Jeg har ikke tjekket, det må blive en anden god gang. Hvis du gi'r dig til det, så husk at sammenlign øvrige ting, f.eks. om det er inkl. pokalkampe, inkl. europa-kampe, om det er 16 eller 17 hjemmekampe, og så videre. Husk desuden, at det ikke (nødvendigvis?) handler om at fylde et stadion med børn.

Hvor påstår jeg, at vi er ved at finjustere noget som helst?

Jeg har ikke accepteret at 135 er den bedste pris, hvis man skal finde en balance mellem tilskuere og økonomisk performance. Jeg siger, at 100 sikkert også kunne virke som et tal, ligesom 150 sikkert også stadig ville trække nogle folk på stadion og afskrække andre. Folks prisfølsomhed er jo forskellig. Så jeg taler ikke om nogen finjustering, men spørger efter hvad du ligger til grund for at konkludere, at en anden pris end den nuværende ville give et bedre tilskuerantal samt en bedre økonomisk performance.
hvad jeg ligger til grund for det?

1: Vi er de dyreste i danmark
2: Vi taber tilskuere på trods af vores placering.. alle andre klubber får flere..

Er det ikke 2 gode nok pointer til at lave forandringer?
Du taler om 150kr.. og 100kr.. som om det er et umuligt stort regnestykke vi er ude i her.
Det mindste vi kan gøre er vel at følge markedet? de fleste andre klubber kører nærmest identiske priser

120kr for voksen og 60kr for børn. (og nogle endnu billigere)
hvor vi så lige har
135kr for voksne og 135kr for børn

lad mig spørge dig om noget.. hvis alle Fifa14 klub versionerne kostede 449kr og AaBs kostede 569kr..
ville du ikke rynke på næsen af det?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AnyFellow » 4. nov 2013, 14:50

AllanPedersen skrev: hvad jeg ligger til grund for det?

1: Vi er de dyreste i danmark
2: Vi taber tilskuere på trods af vores placering.. alle andre klubber får flere..

Er det ikke 2 gode nok pointer til at lave forandringer?
Du taler om 150kr.. og 100kr.. som om det er et umuligt stort regnestykke vi er ude i her.
Det mindste vi kan gøre er vel at følge markedet? de fleste andre klubber kører nærmest identiske priser

120kr for voksen og 60kr for børn. (og nogle endnu billigere)
hvor vi så lige har
135kr for voksne og 135kr for børn

lad mig spørge dig om noget.. hvis alle Fifa14 klub versionerne kostede 449kr og AaBs kostede 569kr..
ville du ikke rynke på næsen af det?
Problemet er, at en sænkning af prisen MÅSKE vil betyde flere tilskuere.

Hvis vi i snit har 6000 tilskuere, der alle betaler 135 kr. for at komme ind, vil en sænkning af prisen på 20 kr. betyde, at der skal omkring 1.000 ekstra tilskuere ind hver gang. Jeg ved godt at f.eks. 500 flere tilskuere vil betyde en øget omsætning i pølsevognen, men der skal stadig en hel del ekstra ind for at opveje tabet på billetterne.

Samtidig tror jeg ikke at 20 kr. i billetpris er så afgørende i forhold til om folk tager på stadion eller ej.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AllanPedersen » 4. nov 2013, 14:57

AnyFellow skrev:
AllanPedersen skrev: hvad jeg ligger til grund for det?

1: Vi er de dyreste i danmark
2: Vi taber tilskuere på trods af vores placering.. alle andre klubber får flere..

Er det ikke 2 gode nok pointer til at lave forandringer?
Du taler om 150kr.. og 100kr.. som om det er et umuligt stort regnestykke vi er ude i her.
Det mindste vi kan gøre er vel at følge markedet? de fleste andre klubber kører nærmest identiske priser

120kr for voksen og 60kr for børn. (og nogle endnu billigere)
hvor vi så lige har
135kr for voksne og 135kr for børn

lad mig spørge dig om noget.. hvis alle Fifa14 klub versionerne kostede 449kr og AaBs kostede 569kr..
ville du ikke rynke på næsen af det?
Problemet er, at en sænkning af prisen MÅSKE vil betyde flere tilskuere.

Hvis vi i snit har 6000 tilskuere, der alle betaler 135 kr. for at komme ind, vil en sænkning af prisen på 20 kr. betyde, at der skal omkring 1.000 ekstra tilskuere ind hver gang. Jeg ved godt at f.eks. 500 flere tilskuere vil betyde en øget omsætning i pølsevognen, men der skal stadig en hel del ekstra ind for at opveje tabet på billetterne.

Samtidig tror jeg ikke at 20 kr. i billetpris er så afgørende i forhold til om folk tager på stadion eller ej.
for det første er det 750 ekstra publikum der skal til hvis prisen for alle gik fra 135kr til 120kr, ikke 1000

At det ikke giver mening, den holdning kan du og AaB for den sagsskyld så bare blive med .. men tallene er der på bordet
Vi er det dyreste sted, og vi mister publikum hvor ALLE andre klubber får flere..
Kan ikke forstå der kan argumenteres imod det?

Du tror ikke det har noget med priserne at gøre..
har vi så meget storhedsvanvid at vi tror vi kan være dyrer end alle andre
og få lige så mange folk?

Nu skal jeg forsøge ikke at blive for grov, men kan sku da ikke være ret mange af jer herinde der er markeds eller økonomi uddannet
hvis ikke i tror prisen er den største faktor overhovedet i forhold til salg... ligemeget hvilken platform vi snakker
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af JLB » 4. nov 2013, 15:00

AllanPedersen skrev:
for det første er det 750 ekstra publikum der skal til hvis prisen for alle gik fra 135kr til 120kr, ikke 1000
Nu snakker i 2 forskellige beløb, hhv. 115kr og 120kr
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AnyFellow » 4. nov 2013, 15:03

AllanPedersen skrev:
AnyFellow skrev:
AllanPedersen skrev: hvad jeg ligger til grund for det?

1: Vi er de dyreste i danmark
2: Vi taber tilskuere på trods af vores placering.. alle andre klubber får flere..

Er det ikke 2 gode nok pointer til at lave forandringer?
Du taler om 150kr.. og 100kr.. som om det er et umuligt stort regnestykke vi er ude i her.
Det mindste vi kan gøre er vel at følge markedet? de fleste andre klubber kører nærmest identiske priser

120kr for voksen og 60kr for børn. (og nogle endnu billigere)
hvor vi så lige har
135kr for voksne og 135kr for børn

lad mig spørge dig om noget.. hvis alle Fifa14 klub versionerne kostede 449kr og AaBs kostede 569kr..
ville du ikke rynke på næsen af det?
Problemet er, at en sænkning af prisen MÅSKE vil betyde flere tilskuere.

Hvis vi i snit har 6000 tilskuere, der alle betaler 135 kr. for at komme ind, vil en sænkning af prisen på 20 kr. betyde, at der skal omkring 1.000 ekstra tilskuere ind hver gang. Jeg ved godt at f.eks. 500 flere tilskuere vil betyde en øget omsætning i pølsevognen, men der skal stadig en hel del ekstra ind for at opveje tabet på billetterne.

Samtidig tror jeg ikke at 20 kr. i billetpris er så afgørende i forhold til om folk tager på stadion eller ej.
for det første er det 750 ekstra publikum der skal til hvis prisen for alle gik fra 135kr til 120kr, ikke 1000


At det ikke giver mening, den holdning kan du og AaB for den sagsskyld så bare blive med .. men tallene er der på bordet
Vi er det dyreste sted, og vi mister publikum hvor ALLE andre klubber får flere..
Kan ikke forstå der kan argumenteres imod det? har vi så meget storhedsvanvid at vi tror vi kan være dyrer end alle andre
og få lige så mange folk?
Nu nævnte jeg ikke noget om 120. Jeg skrev om en sænkning på 20 kr., og dermed en billetpris på 115 kr.

For at blive i din egen jargon, så kan jeg ikke forstå hvordan du kan argumentere for at prisen stort set er det eneste afgørende for om folk kommer på stadion eller ej. Så burde gratis adgang medføre et fyldt stadion hver gang.

Hvis du med "tallene er der på bordet", mener at have dokumenteret at den høje pris beviseligt er årsag til at AaB ikke har tilskuerfremgang, så er der vist ikke mere at snakke om. Det er korrekt at AaB er dyrest og de ikke har fremgang, men at prisen nødvendigvis er den forklarende variabel i den ligning er jeg langt fra enig i.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AllanPedersen » 4. nov 2013, 15:04

JLB skrev:
AllanPedersen skrev:
for det første er det 750 ekstra publikum der skal til hvis prisen for alle gik fra 135kr til 120kr, ikke 1000
Nu snakker i 2 forskellige beløb, hhv. 115kr og 120kr
jeps kan godt se nu han mente sænke med 20 ikke til 120..

det er stadig irrelevant, jeg forstår ikke man kan argumentere mod vi ikke behøver følge markedet.
Hvis alle biografer viser en film til 60kr og en enkelt biograf gør det til 80.. jamen så kommer der bare færre folk
det er virkelig marked og økonomi 1on1.

Hvis det kostede 60kr for et barn på siddepladsen.. tror i så ikke far Per ville være mere tilbøjelig til at
tage sine 2 hvalpe med og give sammenlagt 255kr.. i stedet for 405kr!!!!!
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AllanPedersen » 4. nov 2013, 15:08

AnyFellow skrev: Nu nævnte jeg ikke noget om 120. Jeg skrev om en sænkning på 20 kr., og dermed en billetpris på 115 kr.

For at blive i din egen jargon, så kan jeg ikke forstå hvordan du kan argumentere for at prisen stort set er det eneste afgørende for om folk kommer på stadion eller ej. Så burde gratis adgang medføre et fyldt stadion hver gang.

Hvis du med "tallene er der på bordet", mener at have dokumenteret at den høje pris beviseligt er årsag til at AaB ikke har tilskuerfremgang, så er der vist ikke mere at snakke om. Det er korrekt at AaB er dyrest og de ikke har fremgang, men at prisen nødvendigvis er den forklarende variabel i den ligning er jeg langt fra enig i.
Du er uenig i at billetpriserne nødvendigvis kan forklare svigtende tilskuertal
så du kan ikke se noget som helst mønster i vi er den dyreste klub i danmark og det eneste sted der er tilbagegang af tilskuere?!
Det er for dig helt sort?

Lad mig spørge dig om noget rent hypotetisk.
Hvis vi får X antal tilskuere ved at have prisen på 135kr pr billet
Hvis vi så sætter billet prisen op til 160kr og kalder det nye antal for Y

Er Y større eller mindre end X ? hvis du skulle gætte....

Og i tilfælde af du har en formodning om Y nu er mindre end X...
Hvad så hvis vi går den anden vej?

Og for lige at svare på det du skrev i spøg "Så burde gratis adgang medføre et fyldt stadion hver gang."
Ja tror jeg også ca. det ville. ikke at vi ville tjene penge på det..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar