AaB - OB 2. November

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 4. nov 2013, 15:13

AllanPedersen skrev:
JLB skrev:
AllanPedersen skrev:
for det første er det 750 ekstra publikum der skal til hvis prisen for alle gik fra 135kr til 120kr, ikke 1000
Nu snakker i 2 forskellige beløb, hhv. 115kr og 120kr
jeps kan godt se nu han mente sænke med 20 ikke til 120..

det er stadig irrelevant, jeg forstår ikke man kan argumentere mod vi ikke behøver følge markedet.
Hvis alle biografer viser en film til 60kr og en enkelt biograf gør det til 80.. jamen så kommer der bare færre folk
det er virkelig marked og økonomi 1on1.

Hvis det kostede 60kr for et barn på siddepladsen.. tror i så ikke far Per ville være mere tilbøjelig til at
tage sine 2 hvalpe med og give sammenlagt 255kr.. i stedet for 405kr!!!!!

Køber alle altid det billigste tøj, det billigste hotel, den billigste champagnepige? Selvfølgelig er det mere nuanceret end som så, og jeg synes personligt det ville være bedre at satse på den bedste oplevelse på noget stadion i danmark, end på at have den den billigste pris. Det til trods for den nordjyske buffet-mentalitet, som jeg anerkender kan være svær at kæmpe imod.

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af JLB » 4. nov 2013, 15:16

Kopierer lige dette fra Økonomi-tråden:

Det er interressant at se på tilskuertallene med og uden OB-kampen:

Tilskuertal:
FCK 7062
OB 6369
FCM 7392
BIF 8566
AGF 7447
VFF 6782
SDR 5469
OB 5289

GNS med OB: 6808
GNS uden OB: 7025

Sidste sæson GNS: 6896


Fjerner vi OB-kampen fra ligningen, så har vi altså oplevet en tilskuerfremgang 131personer/kamp.

Og lige netop Serie-kampenes afslutning havde rigtigt meget at sige i lørdags.
Vil man ind og vurdere, hvor meget OB normalt kan trække, så kan vi ikke bruge 12/13-sæsonen til noget. Her var OB-kampen den første i foråret, 6. marts, og trak kun 4775, hvilket skyldtes vejret. Sæsonen før (11/12) trak OB 7892 og 7789 tilskuere. Havde OB trukket det normale antal, ville vi have haft en pæn fremgang.
Dermed ikke sagt, at der ikke er plads til forbedringer, men helt så sort, ift. tidligere sæsonere er det altså ikke.
Hvem der bare var irsk

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AllanPedersen » 4. nov 2013, 15:20

Poker-One-Kenobi skrev:
AllanPedersen skrev:
JLB skrev:
AllanPedersen skrev:
for det første er det 750 ekstra publikum der skal til hvis prisen for alle gik fra 135kr til 120kr, ikke 1000
Nu snakker i 2 forskellige beløb, hhv. 115kr og 120kr
jeps kan godt se nu han mente sænke med 20 ikke til 120..

det er stadig irrelevant, jeg forstår ikke man kan argumentere mod vi ikke behøver følge markedet.
Hvis alle biografer viser en film til 60kr og en enkelt biograf gør det til 80.. jamen så kommer der bare færre folk
det er virkelig marked og økonomi 1on1.

Hvis det kostede 60kr for et barn på siddepladsen.. tror i så ikke far Per ville være mere tilbøjelig til at
tage sine 2 hvalpe med og give sammenlagt 255kr.. i stedet for 405kr!!!!!

Køber alle altid det billigste tøj, det billigste hotel, den billigste champagnepige? Selvfølgelig er det mere nuanceret end som så, og jeg synes personligt det ville være bedre at satse på den bedste oplevelse på noget stadion i danmark, end på at have den den billigste pris. Det til trods for den nordjyske buffet-mentalitet, som jeg anerkender kan være svær at kæmpe imod.
Det er komisk du nævner kvalitet.. når alle netop ved nordjyder er pisse nærrige.. og det ved du som du skriver også selv.
Krisen har netop fremmet kvantiteten.. Netto har overhalet de andre supermarkeder.. B&O er på røven..
folk vil have det billige.

Det kan godt være det i virkeligheden er mere nuanceret men igen.
Vi er de dyreste overhovedet og vi mister hvor alle andre får...
Kan stadig ikke forstå folk nægter at se den røde tråd i det..

og lige nu taler vi alle om de her 20krs forskel.. men på børnesiden er vi 150% dyrer end alle andre klubber..

hvem gider betale 135kr for at tage sin 10 årige søn med på stadion, når du kan tage ham i biografen og give ham en menu på jensens bøfhus til samme penge.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AllanPedersen » 4. nov 2013, 15:21

JLB skrev:Kopierer lige dette fra Økonomi-tråden:

Det er interressant at se på tilskuertallene med og uden OB-kampen:

Tilskuertal:
FCK 7062
OB 6369
FCM 7392
BIF 8566
AGF 7447
VFF 6782
SDR 5469
OB 5289

GNS med OB: 6808
GNS uden OB: 7025

Sidste sæson GNS: 6896


Fjerner vi OB-kampen fra ligningen, så har vi altså oplevet en tilskuerfremgang 131personer/kamp.

Og lige netop Serie-kampenes afslutning havde rigtigt meget at sige i lørdags.
Vil man ind og vurdere, hvor meget OB normalt kan trække, så kan vi ikke bruge 12/13-sæsonen til noget. Her var OB-kampen den første i foråret, 6. marts, og trak kun 4775, hvilket skyldtes vejret. Sæsonen før (11/12) trak OB 7892 og 7789 tilskuere. Havde OB trukket det normale antal, ville vi have haft en pæn fremgang.
Dermed ikke sagt, at der ikke er plads til forbedringer, men helt så sort, ift. tidligere sæsonere er det altså ikke.

og hvis jeg må fjerne den dårligste karakter fra mit gamle gymnasie diplom, så ville jeg have et meget bedre gennemsnit..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Remark » 4. nov 2013, 15:28

Det er vel i virkeligheden lidt omsonst at diskutere tilskuersnittet allerede. Vi har spillet 8 ud af 17 hjemmekampe, og man skal virkelig passe på med at udlede nogen tendens før sæsonen er slut.

Rent historisk har vi faktisk et ret stabilt snit med højdespringerne i guldsæsonerne.

http://www.superstats.dk/stadion-alltime?id=12" onclick="window.open(this.href);return false;

Det ejendommelige er, at vi stort set ikke har løftet gennemsnittet siden 1991. Trods nyt stadion og trods bedre fodbold. Prøv at sammenligne med AGF og OB, som har oplevet pæne fremgange siden dengang for ikke at tale om unævnelige københavnerklubber.

Det positive er, at vi har en god bund af tilskuere.

Det negative er, at den bund ikke er blevet nævneværdig større end 91.

seamann

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af seamann » 4. nov 2013, 15:35

Remark skrev:
Det positive er, at vi har en god bund af tilskuere.

Det negative er, at den bund ikke er blevet nævneværdig større end 91.
Man kan vel næsten tro at den uddør med alderen...

Mit eget indlæg fra anden tråd:

Tilskuertallet er naturligvis en ynk, men jeg tror, det kommer af forskellige ting:

1. Den generelle samfundsudvikling hvor flere og flere ikke bare kan tage på stadion, på de stokastisk tilfældige kamptidspunkter, der er.

2. Prisen er meget høj for familie segmentet. Det virker som om at prisen er sat efter at tilgodese ungdoms segmentet.

3. Det er pt ikke in i det segment, man går efter, at gå til fodbold (der har vel aldrig været færre på Sparnord)

4. Produktet (superligaen) er lidet overbevisende for tiden. Dansk fodbold, landshold og superliga, er på et ynkeligt lavt niveau - og det sammenholdt med fuld tv tid til Premier League, CHL, Primera division etc koster på konkurrenceevnen. Når (unge mennesker) begynder at skrive "vi", når Liverpool har spillet en kamp, er der noget, der er kikset (både for fodboldarrangørerne i DK, men også i deres opdragelse...).

Flere eller færre hold - jeg tror ikke det betyder noget som helt ift tilskuerantallet. I stedet:

1. Stop med at spille om vinteren.
2. Fornyelse af oplevelsen på station (skyd Tina Turner mv). Hvornår er der sidst sket noget som helst nyt derude ? I parantes bemærket - har nogen hørt Palace indløb med Glad All Over - det er fandme sjovt.
3. Ændr fokus til familie segmentet. Det er her "masserne" skal komme fra i en by som Aalborg.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AllanPedersen » 4. nov 2013, 15:43

seamann skrev:
Remark skrev:
Det positive er, at vi har en god bund af tilskuere.

Det negative er, at den bund ikke er blevet nævneværdig større end 91.
Man kan vel næsten tro at den uddør med alderen...

Mit eget indlæg fra anden tråd:

Tilskuertallet er naturligvis en ynk, men jeg tror, det kommer af forskellige ting:

1. Den generelle samfundsudvikling hvor flere og flere ikke bare kan tage på stadion, på de stokastisk tilfældige kamptidspunkter, der er.

2. Prisen er meget høj for familie segmentet. Det virker som om at prisen er sat efter at tilgodese ungdoms segmentet.

3. Det er pt ikke in i det segment, man går efter, at gå til fodbold (der har vel aldrig været færre på Sparnord)

4. Produktet (superligaen) er lidet overbevisende for tiden. Dansk fodbold, landshold og superliga, er på et ynkeligt lavt niveau - og det sammenholdt med fuld tv tid til Premier League, CHL, Primera division etc koster på konkurrenceevnen. Når (unge mennesker) begynder at skrive "vi", når Liverpool har spillet en kamp, er der noget, der er kikset (både for fodboldarrangørerne i DK, men også i deres opdragelse...).

Flere eller færre hold - jeg tror ikke det betyder noget som helt ift tilskuerantallet. I stedet:

1. Stop med at spille om vinteren.
2. Fornyelse af oplevelsen på station (skyd Tina Turner mv). Hvornår er der sidst sket noget som helst nyt derude ? I parantes bemærket - har nogen hørt Palace indløb med Glad All Over - det er fandme sjovt.
3. Ændr fokus til familie segmentet. Det er her "masserne" skal komme fra i en by som Aalborg.
Synes ikke man kan give ligaen skylden.. den er mere spændende end nogensinde
og du siger vi er på et lavt plan? I forhold til hvad?
Dengang vi bankede alle holdene i champions league?
Faktum er at et hold som Esbjerg kan gå ud og vinde kampe i europa league.. det kunne de ikke for 10 år siden.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af JLB » 4. nov 2013, 15:44

AllanPedersen skrev: og hvis jeg må fjerne den dårligste karakter fra mit gamle gymnasie diplom, så ville jeg have et meget bedre gennemsnit..
Okay, så det er lige præcis 8 kampe der er afgørende for om statistikken er gældende? Det vidste jeg ikke. Ej heller, at det ikke må medregnes, at denne kamp lå på rundens absolut dårligste tidspunkt, hvor mange var optaget af serie-fodboldens afsluttende runde og efterfølgende afslutningsfest. Personligt kender jeg de første 10 personer der ikke var på stadion i lørdags grundet serie-fodbold.
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 4. nov 2013, 15:54

AllanPedersen skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
AllanPedersen skrev:
JLB skrev:
AllanPedersen skrev:
for det første er det 750 ekstra publikum der skal til hvis prisen for alle gik fra 135kr til 120kr, ikke 1000
Nu snakker i 2 forskellige beløb, hhv. 115kr og 120kr
jeps kan godt se nu han mente sænke med 20 ikke til 120..

det er stadig irrelevant, jeg forstår ikke man kan argumentere mod vi ikke behøver følge markedet.
Hvis alle biografer viser en film til 60kr og en enkelt biograf gør det til 80.. jamen så kommer der bare færre folk
det er virkelig marked og økonomi 1on1.

Hvis det kostede 60kr for et barn på siddepladsen.. tror i så ikke far Per ville være mere tilbøjelig til at
tage sine 2 hvalpe med og give sammenlagt 255kr.. i stedet for 405kr!!!!!

Køber alle altid det billigste tøj, det billigste hotel, den billigste champagnepige? Selvfølgelig er det mere nuanceret end som så, og jeg synes personligt det ville være bedre at satse på den bedste oplevelse på noget stadion i danmark, end på at have den den billigste pris. Det til trods for den nordjyske buffet-mentalitet, som jeg anerkender kan være svær at kæmpe imod.
Det er komisk du nævner kvalitet.. når alle netop ved nordjyder er pisse nærrige.. og det ved du som du skriver også selv.
Krisen har netop fremmet kvantiteten.. Netto har overhalet de andre supermarkeder.. B&O er på røven..
folk vil have det billige.

Det kan godt være det i virkeligheden er mere nuanceret men igen.
Vi er de dyreste overhovedet og vi mister hvor alle andre får...
Kan stadig ikke forstå folk nægter at se den røde tråd i det..

og lige nu taler vi alle om de her 20krs forskel.. men på børnesiden er vi 150% dyrer end alle andre klubber..

hvem gider betale 135kr for at tage sin 10 årige søn med på stadion, når du kan tage ham i biografen og give ham en menu på jensens bøfhus til samme penge.
Det ville jeg f.eks godt gide, faktisk ville jeg foretrække det til enhver tid, men jeg ved ikke hvad det er du vil bevise med den påstand. Det er rigtigt, at nordjyders pengepunge er lavet af muldvarpeskind, men det til trods tager mange gerne i Fårup Sommerland som koster væsentligt mere end en kamp på stadion. Så prisen er altså ikke alene afgørende for hvor familien frejlev bruger deres søndag. Så hvis vi har en nedgang i reelle tilskuere (bare for at krydre diskussionen lidt) så må der mangle noget på oplevelseskontoen, er min påstand.

Min egen lille hjemmestrækkede teori: Havde vi eks. Prica i klubben som nuværende topscorer i ligaen, ville vi have flere tilskuere. Vi mangler simpelthen et par klare profiler, jeg elsker at vi har de her unge drenge af egen avl til at løbe rundt, men de trækker altså ikke de store overskrifter, og de trækker heller ikke folk på stadion i sig selv.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Maglau » 4. nov 2013, 16:15

AllanPedersen skrev:Nu skal jeg forsøge ikke at blive for grov, men kan sku da ikke være ret mange af jer herinde der er markeds eller økonomi uddannet
hvis ikke i tror prisen er den største faktor overhovedet i forhold til salg... ligemeget hvilken platform vi snakker
Allan, det kunne jo måske være netop det at folk er økonomi uddannet at de ikke ser på prisen som det eneste parameter. Hvis pris var det eneste kunne min datter på 11 bestride mange kommercielle jobs, så hvad fanden skal man så med 5 år lange universitetsuddannelser indenfor markedsøkonomi.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Buzz Killington » 4. nov 2013, 16:18

JLB skrev:
AllanPedersen skrev: og hvis jeg må fjerne den dårligste karakter fra mit gamle gymnasie diplom, så ville jeg have et meget bedre gennemsnit..
Okay, så det er lige præcis 8 kampe der er afgørende for om statistikken er gældende? Det vidste jeg ikke. Ej heller, at det ikke må medregnes, at denne kamp lå på rundens absolut dårligste tidspunkt, hvor mange var optaget af serie-fodboldens afsluttende runde og efterfølgende afslutningsfest. Personligt kender jeg de første 10 personer der ikke var på stadion i lørdags grundet serie-fodbold.
Han har jo en pointe. Hvis du lavede en sammenligning sidste år, er det jo muligt der også var tilsvarende "specielle" omstændigheder gældende ved nogle af kampene, hvor en undtagelse af disse ville hive sidste års gennemsnit endnu højere op.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Buzz Killington » 4. nov 2013, 16:32

AllanPedersen skrev: Nu skal jeg forsøge ikke at blive for grov, men kan sku da ikke være ret mange af jer herinde der er markeds eller økonomi uddannet
hvis ikke i tror prisen er den største faktor overhovedet i forhold til salg... ligemeget hvilken platform vi snakker
Normalt er det udbud og efterspørgsel der er de relevante faktorer. Og hvis folk ikke har interesse i et givent produkt overhovedet, hjælper det ikke at sætte prisen ned. Efterspørgslen er der bare ikke. Medmindre du vil give folk penge for at komme på stadion altså, men lige med den undtagelse får du f.eks. aldrig min mor på stadion, eller jeg selv der bor udenbys, eller mange andre der har "bedre" ting at tage sig til. Problemet er netop at det ikke er gratis at tage til fodbold, da der for mange er betydelige alternativomkostninger forbundet herved.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Pastorius » 4. nov 2013, 16:36

AllanPedersen skrev:Nu skal jeg forsøge ikke at blive for grov, men kan sku da ikke være ret mange af jer herinde der er markeds eller økonomi uddannet
hvis ikke i tror prisen er den største faktor overhovedet i forhold til salg... ligemeget hvilken platform vi snakker
Det er da godt at Steve Jobs ikke var uddannet økonom så...
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 4. nov 2013, 16:47

Pastorius skrev:
AllanPedersen skrev:Nu skal jeg forsøge ikke at blive for grov, men kan sku da ikke være ret mange af jer herinde der er markeds eller økonomi uddannet
hvis ikke i tror prisen er den største faktor overhovedet i forhold til salg... ligemeget hvilken platform vi snakker
Det er da godt at Steve Jobs ikke var uddannet økonom så...

Præcis!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Frygah » 4. nov 2013, 16:55

Men det kunne være spændende at høre hvilken uddannelse Allan har. Spåmand, måske? Han er i hvert fald ikke i tvivl om at alle andre tager fejl, og han har ret.

Derudover, så er der et parameter som er mindst lige så relevant som priser, kamptidspunkts m.m.: Fodboldfans er blevet en folk kællinger. Blæser det, bliver folk hjemme. Er det koldt, bliver folk hjemme. Har AaB spillet 2 dårlige kampe i træk, bliver folk hjemme. Har man tømmermænd, bliver folk hjemme.

Der er alt for få følelser i forhold til AaB blandt nordjyder. Og ja, AaB kan givetvis også gøre mange ting bedre, omend jeg synes man har forsøgt i en periode hvor man har skullet skære helt ind til benet, også blandt ansatte. Men folk er fandme blevet forkælede, sofasiddende Vild-med-dans-elskende zombier, der bare vil underholdes, og så zappe videre til næste skodprogram. At tage på stadion kræver jo man rent faktisk letter røven, og ikke nødvendigvis får 90 minutters vild drama, hvor AaB vinder 7-5.

Det er i min verden ikke kun hos AaB der er et problem. Der er sgu også et mentalt problem blandt fans. Vi så massiv opbakning da vi var ved at rykke ned, hvor priserne såvidt jeg husker i øvrigt var akkurat den samme som i dag, ret mig hvis jeg tager fejl.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af NIN » 4. nov 2013, 17:01

Jesper Schmidt skrev:Selvfølgelig er det for lidt, og skuffende, med 5200 mod OB, men hvis bold.dk's statistik er korrekt, og vi kun har mistet 91 tilskuere i snit i forhold til sidste sæson, er det vel ikke så slemt endda. Alene småting som timingen i at vi mødte FCK hjemme mens der stadig var ferietid, kan jo være nok til at forskyde statistikken i den ene eller anden retning. Sådan er det iøvrigt hvert år, for der kan jo være voldsom forskel på om vi har 2 hjemmekampe mod FCK og Brøndby, eller to udekampe mod dem, og istedet møder HB Køge eller Randers to gange hjemme.

Skal AaB gøre mere for at få flere folk på stadion? Det skal de da nok, men på trods af masser af gode forslag, er det jo ikke noget der er en nem og forkromet løsning på... og vi skal da for alt i verden ikke skele mod håndboldens gøgl og show igen.

Jeg er nu sikker på at det der skal til er en lavere pris, det er simpelthen for dyrt for marginaltilskueren at f.eks. tage kone og unger med på stadion... men som andre har nævnt andetsteds, er det selvfølgelig også farligt at sætte priserne ned, for det er endnu sværere at justere den anden vej igen senere.

MEN som jeg startede med at skrive - jeg ser på ingen måde tilskuersnittet som nogen katastrofe, og vel snarere som stagnation end nedgang... noget som vel egentlig ikke er helt dumt når man tager alting i betragtning.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 138886.ece

http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... ge-vil-se/
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af AllanPedersen » 4. nov 2013, 17:21

Frygah skrev:Men det kunne være spændende at høre hvilken uddannelse Allan har. Spåmand, måske? Han er i hvert fald ikke i tvivl om at alle andre tager fejl, og han har ret.

Derudover, så er der et parameter som er mindst lige så relevant som priser, kamptidspunkts m.m.: Fodboldfans er blevet en folk kællinger. Blæser det, bliver folk hjemme. Er det koldt, bliver folk hjemme. Har AaB spillet 2 dårlige kampe i træk, bliver folk hjemme. Har man tømmermænd, bliver folk hjemme.

Det er i min verden ikke kun hos AaB der er et problem. Der er sgu også et mentalt problem blandt fans. Vi så massiv opbakning da vi var ved at rykke ned, hvor priserne såvidt jeg husker i øvrigt var akkurat den samme som i dag, ret mig hvis jeg tager fejl.
1: Computer Science og Software Developer
2: Det ville give mening hvis alle klubberne led, men det er kun AaB der har tilbagegang .. mange af de andre klubber har mere end 1000+
så det at kalde folk 'vilde med dans' zombie fans, den holder bare ikke, for i resten af landet kan de godt finde ud af det.
3: Da vi var ved at rykke ned, blev der ofret en masse penge på massiv markedsføring, den såkaldte 'optur' var over det hele... nu har vi intet markedsføring.
Poker-One-Kenobi skrev:
Pastorius skrev:
AllanPedersen skrev:Nu skal jeg forsøge ikke at blive for grov, men kan sku da ikke være ret mange af jer herinde der er markeds eller økonomi uddannet
hvis ikke i tror prisen er den største faktor overhovedet i forhold til salg... ligemeget hvilken platform vi snakker
Det er da godt at Steve Jobs ikke var uddannet økonom så...
Præcis!
Apple har et unikt produkt af en kvalitet ingen andre på markedet pt kan måle sig med.
Det har AaB ikke...
Du kan vende den om og sige hvis Apple kan tage 25.000kr for en ny laptop hvorfor kan vi så ikke tage 500kr i indgangen til AaB stadion?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af JLB » 4. nov 2013, 18:07

MHJ skrev:
JLB skrev:
AllanPedersen skrev: og hvis jeg må fjerne den dårligste karakter fra mit gamle gymnasie diplom, så ville jeg have et meget bedre gennemsnit..
Okay, så det er lige præcis 8 kampe der er afgørende for om statistikken er gældende? Det vidste jeg ikke. Ej heller, at det ikke må medregnes, at denne kamp lå på rundens absolut dårligste tidspunkt, hvor mange var optaget af serie-fodboldens afsluttende runde og efterfølgende afslutningsfest. Personligt kender jeg de første 10 personer der ikke var på stadion i lørdags grundet serie-fodbold.
Han har jo en pointe. Hvis du lavede en sammenligning sidste år, er det jo muligt der også var tilsvarende "specielle" omstændigheder gældende ved nogle af kampene, hvor en undtagelse af disse ville hive sidste års gennemsnit endnu højere op.
Mit argument er bare, at det er en enkelt kamp der hiver os under gennemsnittet fra sidste år, og havde man målt i sidste uge, så var vores gennemsnit højere end sidste år. Og lige præcis kampen i lørdags havde et parameter vi ikke havde sidste år, mht. Serie bolden. En stor del af tilskuerne i Aalborg spiller selv seriebold, og det var mange af dem der var ramt af lørdagskampen.
Det kan sagtens se anderledes ud efter de næste to runder, og derfor er det svært at evaluere.
Andre klubber har haft fremgang, men ja, det havde vi også, hvis vi havde målt i sidste uge istedet for denne. Statistik er noget pokkers noget, og man kan tilpasse det så det passer ind i ens tankegang.
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af NIN » 4. nov 2013, 18:09

AaB 85 95 99 08 skrev:
hje1980 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Hold da op for en intens kamp. Jævnbyrdighed er åbenbart denne superligas nøgleord.

AaB spillede momentvis godt det meste af første halvleg og i starten af anden halvleg. Dejligt at så mange tager aktivt del i det opbyggende offensive spil. Og så var det fedt at se Nicolai Larsen nærmest være dagens mand. Han er jo ellers ofte lidt anonym som type.

Malurten i bægeret er Augos elendige indhop. Han har sgu tabt niveau. Og værst af alt: Vi har fortsat et kæmpe angriberproblem. Nyhedsværdien er gået af Jakobsen, og Jønsson er fin i det opbyggende spil men alt for uskarp foran kassen. Og så er det altså latterligt, at vi har en mand med, som hver gang skal skiftes ud lidt i anden halvleg. Der må snart være andre, der får chancen i front. Ellers skal der gøres noget til vinter.

Men tre point bringer os et kæmpe skridt nærmere overlevelse. Banerne bliver snart rigtig efterårsagtige, men målet må stadig være 4-6 point mere i efteråret. Så ser det også fornuftigt ud.
Hvad skal der til for at glasset bliver halvfuldt ved dig...?
Vi har 9 point for de sidste 4 kampe, og du bil være tilfreds med 4-6 point i de sidste 4. Ved godt du på den måde nemmere undgår en skuffelse, men håber ikke spillerne og trænerne vil være tilfreds med det. For det er dæleme MIDDELMÅDIG tankegang...!!!

Giv nu lige AaB bare lidt kredit for at have hentet point i 10 ud af 14 kampe med i alt 24 point hentet.
Vi er det hold med flest sejre i i denne sæson... Har ikke en dårligere målscore end andre hold, grundet en MEGET stærk defensiv som sikkert kommer os til gode i de sidste kampe...
Jamen, vi har jo ikke været så ringe kørende i angrebet, siden Søren Dissing gjorde kortvarigt comeback. Det er jo vildt, som de brænder chancer. Det er så ærgerligt, at det her hold ikke har bare én ordentlig superligangriber. Så havde der været tegningen til noget virkeligt stort. Men så længe, det ikke er tilfældet, bliver vi nødt til at tænke nedad.
Et kongerige for en topscore, blev den legendariske sætning engang omskrevet til i fodboldverden. Og forståeligt nok. For en topscorer, en der er god for 15-20 kasser pr. sæson, sukker alle efter. Og selv om det har været småt med store angribere i Danmark de seneste år, så er det vel et meget godt billede, at de få der har været, ryger til udlandet efter ganske kort tid. Angribere der scorer mål er og vil altid være i høj kurs. Derfor er det også vanskeligt at opfinde eller købe sig til succes på den konto. Ikke mindst i superligaen og ikke mindst med de økonomiske… skal vi kalde dem muskler? Som AaB har. Derfor er vi (som vi i øvrigt stort set altid har gjort) nødsaget til at tage chancen med talenter der ikke er slået til, spillere fra egne (eller lavere) rækker eller en udlænding som skal have karrieren på rette køl igen (Standli – Prica).

Mht. at vi skal kigge ned af i tabellen alene på den baggrund, at vi ikke har en naturlig målscore (eller topscorer) har jeg svært ved at se logikken i. Hvis vi kigger på mål, som nu engang afgøre fodboldkampe, ja så er det måske mere interessant at se på plus/minus frem for hvem der scorer dem?

Der er 12 hold i Superligaen. Seks af disse hold har scoret flere mål end os. Til gengæld har 10 hold lukket flere mål ind. Kun FCM er bedre her. Indtil nu har vi scoret 20 og lukket 16 ind. Det giver os et plus på 4 efter 14 kampe. Fryser vi ligaen her, og sammenligner med sidste sæson, hvor vi havde en naturlig målscore i Helenius, så havde vi i 2012-13 et plus på 5 (51-46) en forskel på 1 mål.

Viborg (23-20) har ligaens topscore med Thomas Dalgaard. Han har nettet 10 gange hvad svarer til halvdelen af alle de mål vi har scoret. Det kan man selvfølgelig godt sidde og blive lidt misundelig over. Han scorede sågar mod os og understregede der med igen sit målinstinkt og vigtigheden af at have en topscore. Alligevel blev Viborg kørt ud af stadion på røv og albuer og ligger 4 point efter os i tabellen. Som jeg ser det, er Viborgs med en topangriber mere udsat for nedrykning end vi er. Eller kan i hvert fald hurtig blive det. Dermed ikke sagt, at man skal afskrive en med mål i støvlerne, men mere kigge på det samlede rengskab end hvem der topper listen. Der er selvfølgelig et andet element i at have en topscore og det er slagsværdien og der med kroner ører i kassen, men det er en helt anden debat.

Hvad der måske er mere bekymrende end en manglende naturlig målscore, er vores styrke og tilsvarende svaghed på hjemme –og udebane. Her skiller vi os markant ud. Vi har hentet 18 point ud af 24 point hjemme (og imponeret med kun at tillade 4 mål imod) og tilsvarende kun formået at hente 6 point på fremmede græs. At vi har fået opbygget et fort i Aalborg og vi ikke tror vi kan tabe der, er selvfølgelig et kæmpe plus, men skævvridningen mellem ude og hjemme er voldsom. Pt. Er det kuriøst nok kun FCK og FCN, plus bundproppen Sønderjyske, der præsterer dårligere i fremmede omgivelser. Det er simpelthen nødvendigt vi løfter vores spil på udebane og finder nøglen til en større point høst der. Det bekymre mig mere end en målscore.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Buzz Killington » 4. nov 2013, 18:20

JLB skrev:
MHJ skrev:
JLB skrev:
AllanPedersen skrev: og hvis jeg må fjerne den dårligste karakter fra mit gamle gymnasie diplom, så ville jeg have et meget bedre gennemsnit..
Okay, så det er lige præcis 8 kampe der er afgørende for om statistikken er gældende? Det vidste jeg ikke. Ej heller, at det ikke må medregnes, at denne kamp lå på rundens absolut dårligste tidspunkt, hvor mange var optaget af serie-fodboldens afsluttende runde og efterfølgende afslutningsfest. Personligt kender jeg de første 10 personer der ikke var på stadion i lørdags grundet serie-fodbold.
Han har jo en pointe. Hvis du lavede en sammenligning sidste år, er det jo muligt der også var tilsvarende "specielle" omstændigheder gældende ved nogle af kampene, hvor en undtagelse af disse ville hive sidste års gennemsnit endnu højere op.
Mit argument er bare, at det er en enkelt kamp der hiver os under gennemsnittet fra sidste år, og havde man målt i sidste uge, så var vores gennemsnit højere end sidste år. Og lige præcis kampen i lørdags havde et parameter vi ikke havde sidste år, mht. Serie bolden. En stor del af tilskuerne i Aalborg spiller selv seriebold, og det var mange af dem der var ramt af lørdagskampen.
Det kan sagtens se anderledes ud efter de næste to runder, og derfor er det svært at evaluere.
Andre klubber har haft fremgang, men ja, det havde vi også, hvis vi havde målt i sidste uge istedet for denne. Statistik er noget pokkers noget, og man kan tilpasse det så det passer ind i ens tankegang.
Jeg er med på det markerede. Men før du har undersøgt om en af de foregående kampe på dette tidspunkt sidste år også var ramt af hvad man kan kalde særlige omstændigheder, er det statistisk "snyd" (kan ikke huske fagtermen) at hive en enkelt kamp ud af sammenligningen for at fremhæve en pointe. Derudover er det jo også muligt at i en eller flere af de foregående kampe i år har været præget af gunstige omstændigheder mht. tilskuere i forhold til sidste år, hvorfor resultatet i år måske er endnu værre end det ser ud til. 8 Hjemmekampe er i forvejen er utroligt lille statistisk grundlag før du begynder at pille resultater ud af ligningen. Men hvis du vil foretage sådan en manøvre, skal du sørge for at kigge konsekvent på alle omstændighederne ved alle kampene, og sortere derefter.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar