AaB - OB 2. November

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Elscorpio » 4. nov 2013, 18:37

NIN den fromme skrev:
Jesper Schmidt skrev:Selvfølgelig er det for lidt, og skuffende, med 5200 mod OB, men hvis bold.dk's statistik er korrekt, og vi kun har mistet 91 tilskuere i snit i forhold til sidste sæson, er det vel ikke så slemt endda. Alene småting som timingen i at vi mødte FCK hjemme mens der stadig var ferietid, kan jo være nok til at forskyde statistikken i den ene eller anden retning. Sådan er det iøvrigt hvert år, for der kan jo være voldsom forskel på om vi har 2 hjemmekampe mod FCK og Brøndby, eller to udekampe mod dem, og istedet møder HB Køge eller Randers to gange hjemme.

Skal AaB gøre mere for at få flere folk på stadion? Det skal de da nok, men på trods af masser af gode forslag, er det jo ikke noget der er en nem og forkromet løsning på... og vi skal da for alt i verden ikke skele mod håndboldens gøgl og show igen.

Jeg er nu sikker på at det der skal til er en lavere pris, det er simpelthen for dyrt for marginaltilskueren at f.eks. tage kone og unger med på stadion... men som andre har nævnt andetsteds, er det selvfølgelig også farligt at sætte priserne ned, for det er endnu sværere at justere den anden vej igen senere.

MEN som jeg startede med at skrive - jeg ser på ingen måde tilskuersnittet som nogen katastrofe, og vel snarere som stagnation end nedgang... noget som vel egentlig ikke er helt dumt når man tager alting i betragtning.
[b]http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold ... 86.ece[/b]
Utroligt skuffende statistik at læse for vores by som er den 4. største i Danmark. Vi burde mindst ligge i samme klasse som AGF og OB.

Siger ikke vi skal gøre det samme som OB med man kan komme ind på stadion for en 50er iført AaB tøj på stemningstribunen, men når det kan hjælpe for dem over i Odense, så må der være noget om snakken.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 4. nov 2013, 18:53

Elscorpio skrev:
NIN den fromme skrev:
Jesper Schmidt skrev:Selvfølgelig er det for lidt, og skuffende, med 5200 mod OB, men hvis bold.dk's statistik er korrekt, og vi kun har mistet 91 tilskuere i snit i forhold til sidste sæson, er det vel ikke så slemt endda. Alene småting som timingen i at vi mødte FCK hjemme mens der stadig var ferietid, kan jo være nok til at forskyde statistikken i den ene eller anden retning. Sådan er det iøvrigt hvert år, for der kan jo være voldsom forskel på om vi har 2 hjemmekampe mod FCK og Brøndby, eller to udekampe mod dem, og istedet møder HB Køge eller Randers to gange hjemme.

Skal AaB gøre mere for at få flere folk på stadion? Det skal de da nok, men på trods af masser af gode forslag, er det jo ikke noget der er en nem og forkromet løsning på... og vi skal da for alt i verden ikke skele mod håndboldens gøgl og show igen.

Jeg er nu sikker på at det der skal til er en lavere pris, det er simpelthen for dyrt for marginaltilskueren at f.eks. tage kone og unger med på stadion... men som andre har nævnt andetsteds, er det selvfølgelig også farligt at sætte priserne ned, for det er endnu sværere at justere den anden vej igen senere.

MEN som jeg startede med at skrive - jeg ser på ingen måde tilskuersnittet som nogen katastrofe, og vel snarere som stagnation end nedgang... noget som vel egentlig ikke er helt dumt når man tager alting i betragtning.
[b]http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold ... 86.ece[/b]
Utroligt skuffende statistik at læse for vores by som er den 4. største i Danmark. Vi burde mindst ligge i samme klasse som AGF og OB.

Siger ikke vi skal gøre det samme som OB med man kan komme ind på stadion for en 50er iført AaB tøj på stemningstribunen, men når det kan hjælpe for dem over i Odense, så må der være noget om snakken.
Hjælpe hvordan? Kommer der flere penge i kassen?

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af 634 » 4. nov 2013, 19:28

Maglau skrev:
AllanPedersen skrev:Nu skal jeg forsøge ikke at blive for grov, men kan sku da ikke være ret mange af jer herinde der er markeds eller økonomi uddannet
hvis ikke i tror prisen er den største faktor overhovedet i forhold til salg... ligemeget hvilken platform vi snakker
Allan, det kunne jo måske være netop det at folk er økonomi uddannet at de ikke ser på prisen som det eneste parameter. Hvis pris var det eneste kunne min datter på 11 bestride mange kommercielle jobs, så hvad fanden skal man så med 5 år lange universitetsuddannelser indenfor markedsøkonomi.
Ha ha
største sandhed i denne kamptråd
og nej prisen er ikke den største faktor på salg, det er attraktionen på salgsemnet. Man kan priortere med sin økonomi og få råd til det man helst vil have, trods det er dyrest. Man vil jo ikke undvære det vigtigste.
Jeg tror også på at seriefodbolden har taget mange tilskuere denne lørdag.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Hovedet » 4. nov 2013, 21:59

Jeg er nu også enig i, at der ligger ekstraordinære omstændigheder til grund for, at vi netop mod OB i lørdags oplevede sæsonens laveste tilskuertal. Når dét er sagt, hersker der vel generel enighed om, at tilskuertallet i Aalborg er for lavt i forhold til vores selvforståelse, der måske også for den lidt ældre del af publikum stammer fra en tid, hvor AaB var den indiskutable publikumstræffer i Danmark. Vi ligger vel generelt omkring småfesne 7000 tilskuere i snit, og i det hele taget formåede AaB aldrig at ride med på den bølge af tilskuertilstrømning, der skyllede henover Danmark i start/midthalvfemserne, særligt hos Brøndby, FCK og AGF.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. nov 2013, 22:39

NIN den fromme skrev:
Jesper Schmidt skrev:Selvfølgelig er det for lidt, og skuffende, med 5200 mod OB, men hvis bold.dk's statistik er korrekt, og vi kun har mistet 91 tilskuere i snit i forhold til sidste sæson, er det vel ikke så slemt endda. Alene småting som timingen i at vi mødte FCK hjemme mens der stadig var ferietid, kan jo være nok til at forskyde statistikken i den ene eller anden retning. Sådan er det iøvrigt hvert år, for der kan jo være voldsom forskel på om vi har 2 hjemmekampe mod FCK og Brøndby, eller to udekampe mod dem, og istedet møder HB Køge eller Randers to gange hjemme.

Skal AaB gøre mere for at få flere folk på stadion? Det skal de da nok, men på trods af masser af gode forslag, er det jo ikke noget der er en nem og forkromet løsning på... og vi skal da for alt i verden ikke skele mod håndboldens gøgl og show igen.

Jeg er nu sikker på at det der skal til er en lavere pris, det er simpelthen for dyrt for marginaltilskueren at f.eks. tage kone og unger med på stadion... men som andre har nævnt andetsteds, er det selvfølgelig også farligt at sætte priserne ned, for det er endnu sværere at justere den anden vej igen senere.

MEN som jeg startede med at skrive - jeg ser på ingen måde tilskuersnittet som nogen katastrofe, og vel snarere som stagnation end nedgang... noget som vel egentlig ikke er helt dumt når man tager alting i betragtning.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 138886.ece

http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... ge-vil-se/
At ligaen som helhed oplever stigende tilskuertal har Brøndby vel en stor del af skylden for. Vi kan vel allesammen blive enige om at der helt generelt kommer for få folk på stadion i Aalborg, men det er der jo intet nyt i - selv i mesterskabssæsonen kunne man jo til tider undre sig. Jeg kunne gå med på præmissen om at tilskuerne svigter i Aalborg hvis der var tale om en klar tendens, men når forskellen i forhold til sidste sæson er så lille at blot en enkelt OB kamp kan tippe det over til at være en nedgang fremfor en optur, så er vi altså på et niveau hvor det ikke giver mening at sige AaB mister tilskuere.

Det ændrer selvfølgelig ikke på at man sagtens kan gøre noget for at få flere på stadion, men den bedste medicin for det nordjyske fodboldpublikum er og bliver overbevisende sejre i stimer som giver tro på en topplacering...det tror jeg bliver svært at lave om på.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Buzz Killington » 4. nov 2013, 23:04

Jesper Schmidt skrev:
NIN den fromme skrev:
Jesper Schmidt skrev:Selvfølgelig er det for lidt, og skuffende, med 5200 mod OB, men hvis bold.dk's statistik er korrekt, og vi kun har mistet 91 tilskuere i snit i forhold til sidste sæson, er det vel ikke så slemt endda. Alene småting som timingen i at vi mødte FCK hjemme mens der stadig var ferietid, kan jo være nok til at forskyde statistikken i den ene eller anden retning. Sådan er det iøvrigt hvert år, for der kan jo være voldsom forskel på om vi har 2 hjemmekampe mod FCK og Brøndby, eller to udekampe mod dem, og istedet møder HB Køge eller Randers to gange hjemme.

Skal AaB gøre mere for at få flere folk på stadion? Det skal de da nok, men på trods af masser af gode forslag, er det jo ikke noget der er en nem og forkromet løsning på... og vi skal da for alt i verden ikke skele mod håndboldens gøgl og show igen.

Jeg er nu sikker på at det der skal til er en lavere pris, det er simpelthen for dyrt for marginaltilskueren at f.eks. tage kone og unger med på stadion... men som andre har nævnt andetsteds, er det selvfølgelig også farligt at sætte priserne ned, for det er endnu sværere at justere den anden vej igen senere.

MEN som jeg startede med at skrive - jeg ser på ingen måde tilskuersnittet som nogen katastrofe, og vel snarere som stagnation end nedgang... noget som vel egentlig ikke er helt dumt når man tager alting i betragtning.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 138886.ece

http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... ge-vil-se/
At ligaen som helhed oplever stigende tilskuertal har Brøndby vel en stor del af skylden for. Vi kan vel allesammen blive enige om at der helt generelt kommer for få folk på stadion i Aalborg, men det er der jo intet nyt i - selv i mesterskabssæsonen kunne man jo til tider undre sig. Jeg kunne gå med på præmissen om at tilskuerne svigter i Aalborg hvis der var tale om en klar tendens, men når forskellen i forhold til sidste sæson er så lille at blot en enkelt OB kamp kan tippe det over til at være en nedgang fremfor en optur, så er vi altså på et niveau hvor det ikke giver mening at sige AaB mister tilskuere.

Det ændrer selvfølgelig ikke på at man sagtens kan gøre noget for at få flere på stadion, men den bedste medicin for det nordjyske fodboldpublikum er og bliver overbevisende sejre i stimer som giver tro på en topplacering...det tror jeg bliver svært at lave om på.
Billede
[kilde eb.dk]

Jeg er med på at nordjyder er specielle, men så specielle er vi alligevel heller ikke. Mange af parametrene for succes er netop opfyldt, og alligevel er der ingen fremgang. Vi bliver altså overhalet af hold som Viborg, skønt vi spiller gudebold, ligger nummer 2, og sommeren var fantastisk. Der er gået et eller andet galt et sted. Om det så er priserne, markedsføring eller blot generelt apati i lyset af klubbens fremtidige eksistens, aner jeg ikke.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Brodernumsi » 5. nov 2013, 00:01

Gratis adgang for børn op til 12 år, virker som en klasse ide. I den alder vil forældrene ikke lade dem gå til fodbold alene. Problemet er så nok bare at børn i den alder holder med Barcelona, Man U osv, og nok ikke ligefrem vil plage ørene af deres forældre for at komme til en AaB kamp.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af hje1980 » 5. nov 2013, 07:07

Brodernumsi skrev:Gratis adgang for børn op til 12 år, virker som en klasse ide. I den alder vil forældrene ikke lade dem gå til fodbold alene. Problemet er så nok bare at børn i den alder holder med Barcelona, Man U osv, og nok ikke ligefrem vil plage ørene af deres forældre for at komme til en AaB kamp.
Det kræver jo "bare" at faren TAGER knægten med til bold... Og sørger for ar han får en god oplevelse

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Yankee » 5. nov 2013, 09:14

MHJ skrev: Billede
[kilde eb.dk]
Jeg er med på at nordjyder er specielle, men så specielle er vi alligevel heller ikke. Mange af parametrene for succes er netop opfyldt, og alligevel er der ingen fremgang. Vi bliver altså overhalet af hold som Viborg, skønt vi spiller gudebold, ligger nummer 2, og sommeren var fantastisk. Der er gået et eller andet galt et sted. Om det så er priserne, markedsføring eller blot generelt apati i lyset af klubbens fremtidige eksistens, aner jeg ikke.
Du aner ikke hvilke tal du sidder og kommenterer på. Den viste grafik indeholder de SAMLEDE tilskuersnit - altså både ude og hjemme. Tjek selv med Onsides tal: http://www.superstats.dk/tilskuere/?vis ... 013%2F2014" onclick="window.open(this.href);return false;

Og så må jeg jo bare give sædvanligvis velgennemtænkte Kasper Møller ret. Ingen af os har et bare nogenlunde grundlag for at vurdere AaBs billetpriser objektivt. Vi aner ikke hvor meget AaB skal betale til Kommunen pr. tilskuer. Når Parken lejes ud til landskampe koster det efter sigende DBU over 100 kr. pr. tilskuer. Vi aner ikke om AaB betaler 10, 30, 50 eller 70 kroner pr. tilskuer til kommunen. Det kunne jo forklare hvorfor det til tider bedre kan betale sig at køre med en lav belægningsgrad til højere priser. Derudover betaler måske op til 15-20% af stadion en helt anden billetpris end den, der gælder for alle andre. Sponsorer, aktionærer osv. betaler langt mere pr. billet og skal derfor regnes ude af ligningen. Alt dette indvirker på udbud/efterspørgselskurven, og ingen af os har bare et nogenlunde bud på hvor ligevægtspunktet er.

Uffe
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 12. jul 2005, 22:23
Geografisk sted: 8220 Brabrand

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Uffe » 5. nov 2013, 10:49

Her kan man let få det lidt længere perspektiv for de forskellige klubber:

http://www.superstats.dk/stadion-alltime?vis=&id=12

AaB ligger som nævnt af flere ret stabilt.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Gnu » 5. nov 2013, 11:42

JLB skrev:
MHJ skrev:
JLB skrev:
AllanPedersen skrev: og hvis jeg må fjerne den dårligste karakter fra mit gamle gymnasie diplom, så ville jeg have et meget bedre gennemsnit..
Okay, så det er lige præcis 8 kampe der er afgørende for om statistikken er gældende? Det vidste jeg ikke. Ej heller, at det ikke må medregnes, at denne kamp lå på rundens absolut dårligste tidspunkt, hvor mange var optaget af serie-fodboldens afsluttende runde og efterfølgende afslutningsfest. Personligt kender jeg de første 10 personer der ikke var på stadion i lørdags grundet serie-fodbold.
Han har jo en pointe. Hvis du lavede en sammenligning sidste år, er det jo muligt der også var tilsvarende "specielle" omstændigheder gældende ved nogle af kampene, hvor en undtagelse af disse ville hive sidste års gennemsnit endnu højere op.
Mit argument er bare, at det er en enkelt kamp der hiver os under gennemsnittet fra sidste år, og havde man målt i sidste uge, så var vores gennemsnit højere end sidste år. Og lige præcis kampen i lørdags havde et parameter vi ikke havde sidste år, mht. Serie bolden. En stor del af tilskuerne i Aalborg spiller selv seriebold, og det var mange af dem der var ramt af lørdagskampen.
Det kan sagtens se anderledes ud efter de næste to runder, og derfor er det svært at evaluere.
Andre klubber har haft fremgang, men ja, det havde vi også, hvis vi havde målt i sidste uge istedet for denne. Statistik er noget pokkers noget, og man kan tilpasse det så det passer ind i ens tankegang.
Hvis det så bare var første gang, at AaB var ramt af "særlige omstændigheder", som forklarer et skuffende tilskuertal.

Denne gang var kamptidspunktet åbenbart forkert, fordi mange spiller seriebold og mange havde tømmermænd efter juleøllens frigivelse. Men har man fulgt med herinde et stykke tid, så er der nærmest hver eneste gang en eller anden særlig omstændighed på banen som undskyldning/bortforklaring for et skuffende tilskuertal, men det er jo efterhånden mere reglen end undtagelsen.

Så er det for koldt, så regner det, så sner det, så blæser det, så er det for varmt og folk vil hellere i haven/til Blokhus/i Fårup, så er folk på ferie, så har folk lige været på ferie og har brugt for mange penge, så er der ishockey, så er der Vild med dans i fjerneren, så er det for svært at parkere ved stadion, så har AaB tabt seneste kamp, så spiller de ad helvede til, så mangler der en brasilianertype på holdet, så mangler der nordjyske drenge, osv. osv. i en uendelighed. Man tror det er løgn, men jeg har set et skuffende tilskuertal bortforklaret med en håndboldkamp i fjernsynet. Det er bare aldrig rigtig optimale forhold til fodbold i Aalborg, lader det til.

Uanset alle disse undskyldninger, så er det sgu skuffende at vi har det dårligste tilskuersnit på hjemmebane i over 10 år.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Buzz Killington » 5. nov 2013, 11:47

Yankee skrev:
MHJ skrev: Billede
[kilde eb.dk]
Jeg er med på at nordjyder er specielle, men så specielle er vi alligevel heller ikke. Mange af parametrene for succes er netop opfyldt, og alligevel er der ingen fremgang. Vi bliver altså overhalet af hold som Viborg, skønt vi spiller gudebold, ligger nummer 2, og sommeren var fantastisk. Der er gået et eller andet galt et sted. Om det så er priserne, markedsføring eller blot generelt apati i lyset af klubbens fremtidige eksistens, aner jeg ikke.
Du aner ikke hvilke tal du sidder og kommenterer på. Den viste grafik indeholder de SAMLEDE tilskuersnit - altså både ude og hjemme. Tjek selv med Onsides tal: http://www.superstats.dk/tilskuere/?vis ... 013%2F2014" onclick="window.open(this.href);return false;

Og så må jeg jo bare give sædvanligvis velgennemtænkte Kasper Møller ret. Ingen af os har et bare nogenlunde grundlag for at vurdere AaBs billetpriser objektivt. Vi aner ikke hvor meget AaB skal betale til Kommunen pr. tilskuer. Når Parken lejes ud til landskampe koster det efter sigende DBU over 100 kr. pr. tilskuer. Vi aner ikke om AaB betaler 10, 30, 50 eller 70 kroner pr. tilskuer til kommunen. Det kunne jo forklare hvorfor det til tider bedre kan betale sig at køre med en lav belægningsgrad til højere priser. Derudover betaler måske op til 15-20% af stadion en helt anden billetpris end den, der gælder for alle andre. Sponsorer, aktionærer osv. betaler langt mere pr. billet og skal derfor regnes ude af ligningen. Alt dette indvirker på udbud/efterspørgselskurven, og ingen af os har bare et nogenlunde bud på hvor ligevægtspunktet er.
ok, fuck jeg kagede i den
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - OB 2. November

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. nov 2013, 15:33

Uffe skrev:Her kan man let få det lidt længere perspektiv for de forskellige klubber:

http://www.superstats.dk/stadion-alltime?vis=&id=12

AaB ligger som nævnt af flere ret stabilt.
Og man er selvfølgelig lige præcist nødt til at få det længere perspektiv med. Det gælder også for de klubber som i dette efterår tilsyneladende oplever deciderede tilskuerstigninger. Mit bud er, at når sæsonen er forbi, vil langt de fleste hold stå tilbage med nogenlunde de samme tilskuertal som de plejer, med de sædvanlige udsving efter hvor man ender i ligaen.

Hvis man ser på tilskuertallene i Uffe's link, kan man iøvrigt se en klar tendens i de sæsoner hvor det er gået AaB godt, mens snittet for de sidste godt 20 år altså ligger 700 over det tal vi rammer lige i øjeblikket (4-500 hvis man havde set på tallene før OB kampen).

Med andre ord er det business as usual... og den store katastrofe som nogen skriger det op til kan det under ingen omstændigheder siges at være.

Er det så godt nok at vores snit ikke er bedre og nærmest stagnerende? Måske ikke, men dog f.eks. bedre end storebror (når man ser på bystørrelse) OB, og bedre end FCM, som sidste år endte med et snit på 5800...

Nu siger jeg bestemt ikke at AaB ikke skal røre en finger for at få tallet op, men jeg tør godt garantere at hvis vi ender sæsonen med medaljer, vil vi se et tilskuersnit på linje med AaBs andre gode sæsoner.

Forresten viser statistikken også at den mindst besøgte kamp i denne sæson, har tiltrukket en del flere tilskuere end de tilsvarende mindst besøgte kampe i 4-5 sæsoner. Hvis snittet for denne sæsons 7 hjemmekampe skal tillægges nogen stor betydning, skal man vel gør det samme for den del og sige at AaB er blevet bedre til at samle en skare af "stamgæster" - eller hvad?

Nej, jeg mener absolut ikke vi kan bruge disse tal til noget som helst, før sæsonen er færdigspillet. Især ikke når forskellene er så små at en enkelt kamp vælter læsset fra en positiv tendens til en negativ, det er ubrugeligt info.

Besvar