Randers - AaB 11. november 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Kasper Møller
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 21. jun 2005, 10:59
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af Kasper Møller » 11. nov 2013, 21:23

Hey,

Må man i sejrens stund anbefale alle AaB'ere at smutte omkring ASCs wehshop og tilmelde sig årets fest?

Læs mere her: viewtopic.php?f=1&t=15535" onclick="window.open(this.href);return false;

Vi ses til endnu et fremragende arrangement! :)

God tur hjem fra Rend-os til os alle :-)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af Funky » 11. nov 2013, 21:26

Pastorius skrev:
Funky skrev:
Pastorius skrev:
Ja, og han giver altså de forkerte gule kort.
How so? Jeg synes han fløjtede et par frispark den forkerte vej (eks. frisparket som Randers scorede på - klar film fra Victor Lundberg), men ellers var der da rimelig fornuft i hans kort, og han var ikke mere vild med at smide dem end at Agesen helt ufortjent slap for kort.
Ahlman får et gult kort (ok), få minutter senere kommer en midterforsvarer alt for sent på Spalvis(?) og får ingenting.
To gange bliver vi stoppet på egen bane halvdel - helt bevidst. Ingenting. Så gør Würtz det samme og får gult.

Kusk' gule er heller ikke værre end et af de frispark der bliver begået på ham tidligere.

...og så er udvisningen da helt ude af proportioner.

EDIT: og ja, Agesen skulle selvfølge have haft et kort.
Jeg er sådant set enig, så langt at dommeren sagtens kunne have uddelt endnu flere kort - netop til de Randers-spillere, du peger på. Udvisningen synes jeg ikke er ude af proportioner. Bjarnarson får et gult kort for ikke at flytte sig (som jeg ser det). Okay, DET er måske lidt hårdt - men vel ikke komplet ubegrundet. Og så skaber han sig altså SÅ meget, at jeg tvivler på du vil opleve ret mange dommere bare sige "okay".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kaare Sagan Larsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 696
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:14

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af Kaare Sagan Larsen » 11. nov 2013, 21:30

Pastorius skrev: Ahlman får et gult kort (ok), få minutter senere kommer en midterforsvarer alt for sent på Spalvis(?) og får ingenting.
To gange bliver vi stoppet på egen bane halvdel - helt bevidst. Ingenting. Så gør Würtz det samme og får gult.

Kusk' gule er heller ikke værre end et af de frispark der bliver begået på ham tidligere.

...og så er udvisningen da helt ude af proportioner.

EDIT: og ja, Agesen skulle selvfølge have haft et kort.
Sådan som han skaber sig over sit gule kort, synes jeg egentlig ikke det er så unfair at han får nr. 2. Det er jo direkte usportslig opførsel.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af Pastorius » 11. nov 2013, 21:30

Funky skrev: Jeg er sådant set enig, så langt at dommeren sagtens kunne have uddelt endnu flere kort - netop til de Randers-spillere, du peger på. Udvisningen synes jeg ikke er ude af proportioner. Bjarnarson får et gult kort for ikke at flytte sig (som jeg ser det). Okay, DET er måske lidt hårdt - men vel ikke komplet ubegrundet. Og så skaber han sig altså SÅ meget, at jeg tvivler på du vil opleve ret mange dommere bare sige "okay".
Jeg synes sådan set bare han skulle have holdt nogle af kortene i lommen, fremfor at give dem til Würtz og Ahlman.

Mht. udvisningen, så plejer de fleste dommere lige at give folk 10 sekunder til at komme sig over det - næsten uanset hvor meget folk ærger sig. Det er jo ikke fordi der er fare for at nogen kommer til skade eller noget. Det kan da godt være der sårer dommerens forfængelighed, men så synes jeg egentlig han skulle finde noget andet at bruge sin tid til. Uanset hvad skulle han jo aldrig have haft det første kort - det er jo ikke fordi Randers får noget ud af at der lidt ekstra tid.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af Funky » 11. nov 2013, 21:35

Pastorius skrev:
Funky skrev: Jeg er sådant set enig, så langt at dommeren sagtens kunne have uddelt endnu flere kort - netop til de Randers-spillere, du peger på. Udvisningen synes jeg ikke er ude af proportioner. Bjarnarson får et gult kort for ikke at flytte sig (som jeg ser det). Okay, DET er måske lidt hårdt - men vel ikke komplet ubegrundet. Og så skaber han sig altså SÅ meget, at jeg tvivler på du vil opleve ret mange dommere bare sige "okay".
Jeg synes sådan set bare han skulle have holdt nogle af kortene i lommen, fremfor at give dem til Würtz og Ahlman.

Mht. udvisningen, så plejer de fleste dommere lige at give folk 10 sekunder til at komme sig over det - næsten uanset hvor meget folk ærger sig. Det er jo ikke fordi der er fare for at nogen kommer til skade eller noget. Det kan da godt være der sårer dommerens forfængelighed, men så synes jeg egentlig han skulle finde noget andet at bruge sin tid til. Uanset hvad skulle han jo aldrig have haft det første kort - det er jo ikke fordi Randers får noget ud af at der lidt ekstra tid.
Ej, man får altså ikke 10 sekunder til at skabe sig komplet åndssvagt, og det behøver ikke handle om dommerens forfængelighed når sådan en opførsel koster kort. Hvad angår det første kort, så skal dommeren vel heller ikke holde kortet i lommen fordi man udefra set kan mene, at Bjarnarson gør sit eget hold en bjørnetjeneste. Jeg vil i tilgift godt lige påpege, at den gode Bjarnarson nemt kunne have fået et kort meget tidligere i kampen, så det er alt i alt ikke verdens største uretfærdighed, han er blevet ramt af.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af MrBangDK » 11. nov 2013, 21:35

Pastorius skrev:
Funky skrev:
Pastorius skrev:
Ja, og han giver altså de forkerte gule kort.
How so? Jeg synes han fløjtede et par frispark den forkerte vej (eks. frisparket som Randers scorede på - klar film fra Victor Lundberg), men ellers var der da rimelig fornuft i hans kort, og han var ikke mere vild med at smide dem end at Agesen helt ufortjent slap for kort.
Ahlman får et gult kort (ok), få minutter senere kommer en midterforsvarer alt for sent på Spalvis(?) og får ingenting.
To gange bliver vi stoppet på egen bane halvdel - helt bevidst. Ingenting. Så gør Würtz det samme og får gult.

Kusk' gule er heller ikke værre end et af de frispark der bliver begået på ham tidligere.

...og så er udvisningen da helt ude af proportioner.

EDIT: og ja, Agesen skulle selvfølge have haft et kort.
Og kortet til Larsen... Tyndt!!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 618
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af Frank Buck » 11. nov 2013, 21:37

Pastorius skrev:
Funky skrev: Jeg er sådant set enig, så langt at dommeren sagtens kunne have uddelt endnu flere kort - netop til de Randers-spillere, du peger på. Udvisningen synes jeg ikke er ude af proportioner. Bjarnarson får et gult kort for ikke at flytte sig (som jeg ser det). Okay, DET er måske lidt hårdt - men vel ikke komplet ubegrundet. Og så skaber han sig altså SÅ meget, at jeg tvivler på du vil opleve ret mange dommere bare sige "okay".
Jeg synes sådan set bare han skulle have holdt nogle af kortene i lommen, fremfor at give dem til Würtz og Ahlman.

Mht. udvisningen, så plejer de fleste dommere lige at give folk 10 sekunder til at komme sig over det - næsten uanset hvor meget folk ærger sig. Det er jo ikke fordi der er fare for at nogen kommer til skade eller noget. Det kan da godt være der sårer dommerens forfængelighed, men så synes jeg egentlig han skulle finde noget andet at bruge sin tid til. Uanset hvad skulle han jo aldrig have haft det første kort - det er jo ikke fordi Randers får noget ud af at der lidt ekstra tid.
Som jeg så situationen fik han vel ikke det første for at stå i vejen og trække tiden, men fordi han brokkede sig til linjevogteren? (og måske sagde nogle knap så kønne ting).
Var det for at trække tiden, så var det nok et gult kort der kunne undværes. Men fik han det for at overfuse linjevogteren, så er det da vist meget fair at give ham det andet også, når han så smider sig som et lille fortørnet barn.....
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af Buzz Killington » 11. nov 2013, 21:39

Hvorfor har ingen lavet en lam joke om Kusk og Heste endnu?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af Funky » 11. nov 2013, 21:40

MHJ skrev:Hvorfor har ingen lavet en lam joke om Kusk og Heste endnu?
Fordi den kulørte presse er godt igang med dén øvelse allerede. "Kuske-slag" osv....
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af Buzz Killington » 11. nov 2013, 21:42

Funky skrev:
MHJ skrev:Hvorfor har ingen lavet en lam joke om Kusk og Heste endnu?
Fordi den kulørte presse er godt igang med dén øvelse allerede. "Kuske-slag" osv....
ok, rimlig nedern der
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Magnussen
1. div
1. div
Indlæg: 407
Tilmeldt: 9. apr 2008, 11:31
Geografisk sted: Kbh

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af Magnussen » 11. nov 2013, 21:42

MHJ skrev:Hvorfor har ingen lavet en lam joke om Kusk og Heste endnu?

Hattrick-Kusk piskede Randersheste

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af Funky » 11. nov 2013, 22:00

Kære venner, kammerater...

læs lige den her fantastiske samling heste-klynk - aldrig har jeg dog kendt mage! Agesen - som skulle have haft direkte rødt! - mener at dommeren var alt for arrogant og hidsig med kortene. Bjarnarson synes Kusk er en "uærlig fodboldspiller"! Kom vildere!

http://m.jyllands-posten.dk/sport/fodbo ... odstander/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://m.jyllands-posten.dk/sport/fodbo ... i-randers/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af Califfen » 11. nov 2013, 22:02

Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev:
Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev:
andreasaab89 skrev:
jonas386 skrev:
Dejligt Spalvis ikke teer sig som en tøs og spiller på den, men blot ignorerer idioter. Alt for mange balletpiger i moderne fodbold.
Jeg tror sgu der er nogen der slår sig på ham. De går lidt hårdt til ham.
Ja, han bliver slået, men derfor er der da ingen grund til at smide sig. Alt respekt for vi ikke skal se endnu en af de episoder hvor moderne fodboldspillere ligger og ruller 40 gang rundt på græsset og er millimeter fra døden. Det er til at brække sig over!
Min pointe var mere, at Spalvis må være pissetræls at spille imod. Jeg tror han går til folk, og de slår sig på ham (og det er godt). Derfor bliver de irriterede og giver hårdt igen, og de´r lader han så bare som ingenting. Jeg synes det vidner om en fremragende mentalitet.
Enig og ikke mindst en meget moden indstilling i en kamp med højeksplosiv tænding. Der ud over er det vanskelig som spiller at få lidt tid her og der og skal vise sig frem i kampe som er i deres afgørende fase hvor man skal finde sin plads og rytme.
Jeg synes måske I giver Spalvis for meget credit her. Lagde ikke mærke til en decideret hård eller fysisk spillestil fra Spalvis' side.

Ser det mere som en konsekvens af kampens udvikling, hvor Randers-spillerne til sidst bare er mega frustrerede, og så sker der tit det, at man lader det gå ud over en ny spiller i ligaen, som ikke har bevist noget endnu, og som ikke skal føle han er noget specielt. Jantelov + frustration.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af Erasmus Montanus » 11. nov 2013, 22:09

Hold da op. Hvad der skrives på bold.dk er aldrig specielt meget værd, men det er da det rene bræk der kommer fra Randers' fans derinde lige p.t. Hold da op.

En 30-årig gut som Mads Agesen, der slår løs på en 19-årig i to situationer. Skidt. Det skal fandme koste. Alligevel er det ikke Randers svinske spil der overrasker mig, men nærmere hvor stupide deres fans er på bold.dk. Jeg venter på en der forklarer, at selvom Ahlmann måske falder let, så var der ingen klynk i den halve time, hvor Spalvis blev brugt som boksebold for en flok frustrerede heste, så de kan godt holde deres kæft. Jeg trænede imens jeg så kampen, så jeg se den kun mellem sets, men jeg er sikker på, at vi kan finde noget film fra Randers’ side.


- God kamp, god aften, god nat. Tak for i dag.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af Funky » 11. nov 2013, 22:11

Califfen skrev:
Jeg synes måske I giver Spalvis for meget credit her. Lagde ikke mærke til en decideret hård eller fysisk spillestil fra Spalvis' side.

Ser det mere som en konsekvens af kampens udvikling, hvor Randers-spillerne til sidst bare er mega frustrerede, og så sker der tit det, at man lader det gå ud over en ny spiller i ligaen, som ikke har bevist noget endnu, og som ikke skal føle han er noget specielt. Jantelov + frustration.
Læg mærke til filmklippene op til udvisningen af Bjarnarson - kameraet følger faktisk Agesen, som stadig render rundt og spiller med musklerne overfor Spalvis, som bare klæber sig op af ham.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af Pastorius » 11. nov 2013, 22:12

Califfen skrev: Jeg synes måske I giver Spalvis for meget credit her. Lagde ikke mærke til en decideret hård eller fysisk spillestil fra Spalvis' side.

Ser det mere som en konsekvens af kampens udvikling, hvor Randers-spillerne til sidst bare er mega frustrerede, og så sker der tit det, at man lader det gå ud over en ny spiller i ligaen, som ikke har bevist noget endnu, og som ikke skal føle han er noget specielt. Jantelov + frustration.
Jeg så heller ikke noget, men det udtryk han har i øjenene når modspillerne går hårdt til ham, har jeg set før. Grunden til at han ikke hidser sig op, er at han forventer der kommer noget igen.

Jeg tror egentlig ikke han gør noget forkert eller svinsk eller unødigt hårdt. Jeg tror bare han gør ondt at løbe ind i, og lader være med at flytte sig, når andre løber ind i ham.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af Funky » 11. nov 2013, 22:17

Agesen får nok grund til at vræle lidt mere i den nærmeste fremtid. Fryd.

http://onside.dk/superligaen/dommeren-a ... et-vist-ud" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af Pastorius » 11. nov 2013, 22:17

Jeg vil egentlig give Agesen ret i hans kritik af dommeren - det har jeg egentlig givet udtryk for. Jeg mener bare det var mindst lige så slemt den anden vej - vi tabte bare ikke.

...og så bliver der helt sikker ikke dømt omspark pga af Agesen. Det er pga. målmanden går alt for tidligt. Han når at tage tre skridt/hop fremad inden Kusk sparker. Hvis man se på dommerens øjne i situationen er det da også tydeligt målmanden han kigger på. Derudover var Agesen vel næsten på højde med Kusk inden han sparkede. Det er altså heller ikke normalt at gå så meget for tidligt.


En gang til om udvisningen. Jeg er helt med på at man formelt kan hive to gule kort frem i den sammenhæng - og det er Bjarnasson også - men jeg synes ikke man skal gøre det. Formelt gør dommeren selvfølgelig ikke noget forkert.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af Pastorius » 11. nov 2013, 22:19

Pastorius skrev:

...og så bliver der helt sikker ikke dømt omspark pga af Agesen. Det er pga. målmanden går alt for tidligt. Han når at tage tre skridt/hop fremad inden Kusk sparker. Hvis man se på dommerens øjne i situationen er det da også tydeligt målmanden han kigger på. Derudover var Agesen vel næsten på højde med Kusk inden han sparkede. Det er altså heller ikke normalt at gå så meget for tidligt.
..og det var så forkert, kan jeg høre fra dommerens egen mund. Så kan jeg godt forstå de bliver lidt sure, selvom han gik rigtig meget for tidligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Randers - AaB 11. november 2013

Indlæg af jernskjorten » 11. nov 2013, 22:21

JP's mand på stadion:
"Men Kusk var ikke alene om at gøre AaB seværdige i Randers. Rasmus Jönsson vimsede rundt og gjorde alt rigtigt. Den mand er storartet fundet af den nye sportschef, Allan Gaarde.

Svenskeren er lejet i Wolfsburg og ligner umiddelbart en mand, der simpelthen er for god til Superligaen. Hans første berøring, spilforståelse og løb med bolden er af ypperste karat efter danske forhold. Nu håber man bare i Aalborg, at Wolfsburg glemmer deres lejesvend og svenskeren bliver så glad for livet ved Limfjorden, at opholdet bliver af langvarig karakter.

En spiller som Rasmus Jönsson bør elske at spille på et hold som AaB’s. At være angriber med Nicolaj Thomsen og Kasper Kusk på kanterne må føles som at være kokosfyld i en Bounty.
"

Besvar