Tilskuerkrise i Aalborg?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
V3jgrd
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 23. jul 2017, 00:44

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af V3jgrd » 22. aug 2018, 21:22

Du kan slet ikke bruge det til noget efter bare 6 runder. Flere andre har nævnt en række forhold, og dertil kommer, at FCK og Brøndby har mødt hinanden, samt at der har blæst positive vinde om traditionelt tilskuerstærke hold som Brøndby, AGF og Vejle. Det betyder jo enormt meget i det samlede billede.

I samme boldgade kan nævnes, at dette vel er den første sæson i umindelige tider, hvor man ikke på forhånd har troet, at FCK vil masse hele ligaen i stykker - at de så måske gør det alligevel er en anden sag.

I øvrigt hæfter jeg mig ved, at tilskuertallene har været væsentligt højere under en anden struktur end den nuværende...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af frederikshavneren » 1. jan 2019, 17:36

Der er et indslag på 24Nordjyske som primært handler om AaBs tilskuerkrise, Bælum siger at der er nye tiltag på vej herunder en fanzone samt at fansene skal inddrages mere.

I indslaget nævnes en ambition om et snit på 10.000, ambitiøst ja men det bør naturligvis være målsætningen i en af landets største klubber. Jeg tvivler desværre på at det nogensinde sker, den nordjyske medløber mentalitet bliver meget svær at ændre.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Califfen » 2. jan 2019, 11:46

frederikshavneren skrev:
1. jan 2019, 17:36
Der er et indslag på 24Nordjyske som primært handler om AaBs tilskuerkrise, Bælum siger at der er nye tiltag på vej herunder en fanzone samt at fansene skal inddrages mere.

I indslaget nævnes en ambition om et snit på 10.000, ambitiøst ja men det bør naturligvis være målsætningen i en af landets største klubber. Jeg tvivler desværre på at det nogensinde sker, den nordjyske medløber mentalitet bliver meget svær at ændre.
Ret ambitiøst. ja. Og hvordan skal det kunne fungere i praksis? Hver gang de melder udsolgt, så kommer der omkring 8-9000 tilskuere? ;)

Gamen

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Gamen » 2. jan 2019, 12:36

frederikshavneren skrev:
1. jan 2019, 17:36
Der er et indslag på 24Nordjyske som primært handler om AaBs tilskuerkrise, Bælum siger at der er nye tiltag på vej herunder en fanzone samt at fansene skal inddrages mere.

I indslaget nævnes en ambition om et snit på 10.000, ambitiøst ja men det bør naturligvis være målsætningen i en af landets største klubber. Jeg tvivler desværre på at det nogensinde sker, den nordjyske medløber mentalitet bliver meget svær at ændre.
Urealistisk, i særdeleshed med tanke på det stadion vi har.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Hanga » 2. jan 2019, 12:46

Gamen skrev:
2. jan 2019, 12:36
frederikshavneren skrev:
1. jan 2019, 17:36
Der er et indslag på 24Nordjyske som primært handler om AaBs tilskuerkrise, Bælum siger at der er nye tiltag på vej herunder en fanzone samt at fansene skal inddrages mere.

I indslaget nævnes en ambition om et snit på 10.000, ambitiøst ja men det bør naturligvis være målsætningen i en af landets største klubber. Jeg tvivler desværre på at det nogensinde sker, den nordjyske medløber mentalitet bliver meget svær at ændre.
Urealistisk, i særdeleshed med tanke på det stadion vi har.
Fuldstændig. Er det virkelig AaB der melder den ambition ud? Det kræver en elementær ændring af danskernes syn på det at gå til fodbold, og er i hvert fald ikke noget som AaB kan løse på egen hånd.

Selv et mål om 8000 i kontinuerligt snit er ambitiøst, for vi har kun været over dette i mesterskabs sæsonerne.

Først og fremmest skal vi have vendt en negativ udvikling og stemningen omkring AaB. Disse små tiltag som fanzone er fine og skal nok bidrage positivt, men efter min mening er problemet større: at folk simpelthen ikke gider AaB pt. Vi er nød til at gøre os mere interessante at følge.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af BassogogsVen » 2. jan 2019, 14:03

Vi nordjyder er kræsne, men vi er også en flok, der er både simple, tilgivende og glemsomme.

Naturligvis er 10.000 i snit enormt urealistisk - den slags skal man til Sverige for at se i sammenlignelige lande. Men det eneste, der reelt skal til for at hæve snittet betragteligt, er indsatsen på banen. Ser vi god, offensiv fodbold med hjertet i brystet, så kommer nordjyderne.
Så er det egentlig skide ligemeget med byg-selv-burgere, FCM'sk underholdning, gode toiletforhold og andet ligegyldigt gøgl.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Yankee » 2. jan 2019, 14:34

BassogogsVen skrev:
2. jan 2019, 14:03
Men det eneste, der reelt skal til for at hæve snittet betragteligt, er indsatsen på banen. Ser vi god, offensiv fodbold med hjertet i brystet, så kommer nordjyderne.
Så er det egentlig skide ligemeget med byg-selv-burgere, FCM'sk underholdning, gode toiletforhold og andet ligegyldigt gøgl.
Den analyse er jeg helt, helt uenig i.

Superligaen kan aldrig konkurrere på kvaliteten af fodboldproduktet. Der bliver Superligaen altid slået af TV-fodbold fra især England og Spanien. Der er ingen, der kommer på stadion fordi der bliver spillet offensiv eller defensiv fodbold.

Superligaen skal derimod konkurrere på oplevelsen at se fodbold live og den lokale forankring. Det er de eneste parametre, hvor Superligaen kan slå konkurrencen fra de udenlandske ligaer.

Derfor er det også katastrofalt at man de sidste 20 år har prioriteret TV-produktet over live-produktet ift. kamptidspunkter, planlægning osv. Superligaen skal satse 100% på at være et live-produkt fremfor et TV-produkt. Det virker heldigvis til at man er på vej i den retning i den kommende TV-aftale med flere kampe samtidigt søndag kl. 15, faste kamptidspunkter osv. Desværre tror jeg det kommer til at tage rigtig mange år at få vendt TV-kulturen til en stadion-kultur igen, men den eneste vej fremad er det lange, seje træk.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3532
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af hje1980 » 2. jan 2019, 15:05

Yankee skrev:
2. jan 2019, 14:34
BassogogsVen skrev:
2. jan 2019, 14:03
Men det eneste, der reelt skal til for at hæve snittet betragteligt, er indsatsen på banen. Ser vi god, offensiv fodbold med hjertet i brystet, så kommer nordjyderne.
Så er det egentlig skide ligemeget med byg-selv-burgere, FCM'sk underholdning, gode toiletforhold og andet ligegyldigt gøgl.
Den analyse er jeg helt, helt uenig i.

Superligaen kan aldrig konkurrere på kvaliteten af fodboldproduktet. Der bliver Superligaen altid slået af TV-fodbold fra især England og Spanien. Der er ingen, der kommer på stadion fordi der bliver spillet offensiv eller defensiv fodbold.

Superligaen skal derimod konkurrere på oplevelsen at se fodbold live og den lokale forankring. Det er de eneste parametre, hvor Superligaen kan slå konkurrencen fra de udenlandske ligaer.

Derfor er det også katastrofalt at man de sidste 20 år har prioriteret TV-produktet over live-produktet ift. kamptidspunkter, planlægning osv. Superligaen skal satse 100% på at være et live-produkt fremfor et TV-produkt. Det virker heldigvis til at man er på vej i den retning i den kommende TV-aftale med flere kampe samtidigt søndag kl. 15, faste kamptidspunkter osv. Desværre tror jeg det kommer til at tage rigtig mange år at få vendt TV-kulturen til en stadion-kultur igen, men den eneste vej fremad er det lange, seje træk.
Er jo netop også det man ser i Sverige. De har et varieret TV valg og ikke alle kampe kan ses i TV. Så der er man tvunget ud på stadion. Så er HELT enig i din analyse.
Max 3 kampe / runde (eller noget), hvor der varieres mellem holdene, således det er det SAMLEDE indtryk af ligaen man får. Dette kan man åbenbart godt håndtere i alle andre lande hvor det er kollektive aftaler, således det ikke kræver man skal møde BIF eller FCK for at blive vist i TV.
ALLE deler TV kagen lige og så lade resultaterne bestemme resten.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Fabbe » 2. jan 2019, 15:32

Bælum sagde for nylig, at det ikke er idéer, der mangler, men så længe de ikke realiseres, må jeg komme med én:

Tribunernes højdeforskel har været meget i fokus. Det får skylden for, at stadion opleves mindre godt.

Man kunne smide to wires ud, som går fra nordtribunens hjørnespidser og til sydtribunens. Fra disse wires og ned til kanten af endetribunernes halvtage, kan man hænge kæmpe, dækkende bannere ud med noget spændende grafik på, så man fuldender en indramning om fodboldbilledet, hvor der er lige højt til alle sider.

Selvfølgelig skal det udnyttes kommercielt - og finansieres sådan - men reklamen skal kende sin plads, og det må navnlig ikke ligne en annonceside i en omdelt ugeavis. For så ødelægger man bare oplevelsen for publikum i stedet for at styrke den.

For eksempel er der intet så rædselsfuldt som AGF's kæmpereklamer, der er smidt ud over tomme sædeblokke og som kun gør ondt værre.

Banneret hænger kun, så længe der er kamp. Der burde således ikke være noget at pøle om med de famøse naboer, som ikke finder sig i højdebyggeri.

Det her er en vildt dårlig visualisering. Bare så man ikke er i tvivl om placeringen: https://ibb.co/584vfDT
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3532
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af hje1980 » 2. jan 2019, 15:41

Fabbe skrev:
2. jan 2019, 15:32
Bælum sagde for nylig, at det ikke er idéer, der mangler, men så længe de ikke realiseres, må jeg komme med én:

Tribunernes højdeforskel har været meget i fokus. Det får skylden for, at stadion opleves mindre godt.

Man kunne smide to wires ud, som går fra nordtribunens hjørnespidser og til sydtribunens. Fra disse wires og ned til kanten af endetribunernes halvtage, kan man hænge kæmpe, dækkende bannere ud med noget spændende grafik på, så man fuldender en indramning om fodboldbilledet, hvor der er lige højt til alle sider.

Selvfølgelig skal det udnyttes kommercielt - og finansieres sådan - men reklamen skal kende sin plads, og det må navnlig ikke ligne en annonceside i en omdelt ugeavis. For så ødelægger man bare oplevelsen for publikum i stedet for at styrke den.

For eksempel er der intet så rædselsfuldt som AGF's kæmpereklamer, der er smidt ud over tomme sædeblokke og som kun gør ondt værre.

Banneret hænger kun, så længe der er kamp. Der burde således ikke være noget at pøle om med de famøse naboer, som ikke finder sig i højdebyggeri.

Det her er en vildt dårlig visualisering. Bare så man ikke er i tvivl om placeringen: https://ibb.co/584vfDT
Vil også give en besparelse i tabte bolde :-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af mich1596 » 2. jan 2019, 17:18

Hanga skrev:
2. jan 2019, 12:46
Gamen skrev:
2. jan 2019, 12:36
frederikshavneren skrev:
1. jan 2019, 17:36
Der er et indslag på 24Nordjyske som primært handler om AaBs tilskuerkrise, Bælum siger at der er nye tiltag på vej herunder en fanzone samt at fansene skal inddrages mere.

I indslaget nævnes en ambition om et snit på 10.000, ambitiøst ja men det bør naturligvis være målsætningen i en af landets største klubber. Jeg tvivler desværre på at det nogensinde sker, den nordjyske medløber mentalitet bliver meget svær at ændre.
Urealistisk, i særdeleshed med tanke på det stadion vi har.
Fuldstændig. Er det virkelig AaB der melder den ambition ud? Det kræver en elementær ændring af danskernes syn på det at gå til fodbold, og er i hvert fald ikke noget som AaB kan løse på egen hånd.

Selv et mål om 8000 i kontinuerligt snit er ambitiøst, for vi har kun været over dette i mesterskabs sæsonerne.

Først og fremmest skal vi have vendt en negativ udvikling og stemningen omkring AaB. Disse små tiltag som fanzone er fine og skal nok bidrage positivt, men efter min mening er problemet større: at folk simpelthen ikke gider AaB pt. Vi er nød til at gøre os mere interessante at følge.
Jeg har før kommenteret på vores "ny" stadion.....det er et imo ualmindeligt ringe stadion hvor man ovenikøbet er afskåret fra at snakke med sine venner/familie i pausen hvis man ikke sidder på samme tribune, så vi kan sejle vores egen sø"spar nord" og de mest trofaste tilhængere spærret inde under stadion henvist til at pisse i en hæk uden mulighed for at provianterer...endvidere er det ganske umuligt at komme til boderne på stadion hvis der er over 4850 tilskuere
;-)
Det kan en fanmarch gennen vest og 17 ny fanzoner ikke ændre på. Droppede mit sæsonkort efter 20 år pga ovenstående......nej tænker de AaB bliver nødt til at affinde sig med situationen eller bygge nyt igen.............og denne gang skal de sørge for at den lovede kapacitet overholdes.

Diskutionen har kørt lige siden de byggede nyt reducerede og besværliggjorde alt på og omkring stadion......ked af at sige det men kig på stort set alle andre stadions i danmark......jeg bytter gerne stadion med langt de fleste superligaklubber.

Amatørnisser og skide socialdemokrater;-)
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Fabbe » 2. jan 2019, 17:42

At bygge nyt er ikke en mulighed, før der er investorer, der kan se noget i det. Jeg vil tro, at stadion skal være udsolgt og en venteliste på sæsonkort skal tårne sig op.

De finansieringsmodeller, der er på mode for tiden, hvor man sælger en stadiongrund på et attraktivt sted til ejendomsudvikling og opfører et stadion på en billigere grund - ville være røvsmart i Aalborg, da stadion ligger et kongested - HVIS det ikke var fordi, at brændevinsbrænderens irriterende testamente umuliggjorde det.

Vi skal se at få det bedste ud af beliggenheden. Den er god, fordi den er bynær. Den er dårlig, fordi bynær placering har begrænsninger.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af mich1596 » 2. jan 2019, 18:02

Fabbe skrev:
2. jan 2019, 17:42
At bygge nyt er ikke en mulighed, før der er investorer, der kan se noget i det. Jeg vil tro, at stadion skal være udsolgt og en venteliste på sæsonkort skal tårne sig op.

De finansieringsmodeller, der er på mode for tiden, hvor man sælger en stadiongrund på et attraktivt sted til ejendomsudvikling og opfører et stadion på en billigere grund - ville være røvsmart i Aalborg, da stadion ligger et kongested - HVIS det ikke var fordi, at brændevinsbrænderens irriterende testamente umuliggjorde det.

Vi skal se at få det bedste ud af beliggenheden. Den er god, fordi den er bynær. Den er dårlig, fordi bynær placering har begrænsninger.
Enig det er problemfyldt....men det gamle stadion lå altså samme sted......kapaciteten var lovet 4000 personer højere end hvad den faktisk endte med at blive...........ved god....schleppergrelsgadebanden var benspændere langt hen af vejen, det er så imo særdeles mangelfuld planlægning fra AaBs side at man ikke havde tjek på de nødvendige tilladelser forlods.

MEN

1 Hvorfor spærre de 10 pladser i hjørnerne, ved boderne, fede pladser, når man spørger ind til hvorfor er svaret…...det ved jeg ikke men du må ikke stå der.

2 Hvorfor er der ikke åbent ml de 3 tribuner

3 Hvorfor blev der ikke etableret boder udenfor da man byggede?

4 Hvorfor reducerede man kapaciteten

5 Hvorfor stå capoen i hjørnet, argumentet med at få weber med holder ikke vand…..naboafsnittet er et familie og ikke et fanafsnit.

6 Hvorfor er salg sat op i boderne efter sovjetisk model…..betal her hent der…...når man spørger hvorfor er svaret som oftest ……..jeg ved det ikke men vi syntes også det er trælst (der er heldigvis blødet lidt op)

7 Hvorfor har vi danmarks mest emsige kontrolørkorps.

8 Hvorfor har spar nord tilskuere så ringe forhold ??

9 Hvorfor er der udendørs rygeforbud?

10 Hvorfor virker billet logistikken bare ikke i Aalborg

11 Når der nu står 50 i kø udenfor weber for at få øl eller pølse, hvorfor åbner man så ikke ekstra boder?

12 Er ikke nærig men gider ikke de lange køer ved udedørsboderne, så vi medbringer dåseøl selv…...tænker der ryger nogle kroner på den konto, flaskesamlerne har fået øjenene op for det marked der er der.

Udover det virker det som om der er højere til loftet på andre stadions….røg ild mm kommer der self stadig......men mit tv og min sofa vinder oftere og oftere.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af mich1596 » 2. jan 2019, 18:04

mich1596 skrev:
2. jan 2019, 18:02
Fabbe skrev:
2. jan 2019, 17:42
At bygge nyt er ikke en mulighed, før der er investorer, der kan se noget i det. Jeg vil tro, at stadion skal være udsolgt og en venteliste på sæsonkort skal tårne sig op.

De finansieringsmodeller, der er på mode for tiden, hvor man sælger en stadiongrund på et attraktivt sted til ejendomsudvikling og opfører et stadion på en billigere grund - ville være røvsmart i Aalborg, da stadion ligger et kongested - HVIS det ikke var fordi, at brændevinsbrænderens irriterende testamente umuliggjorde det.

Vi skal se at få det bedste ud af beliggenheden. Den er god, fordi den er bynær. Den er dårlig, fordi bynær placering har begrænsninger.
Enig det er problemfyldt....men det gamle stadion lå altså samme sted......kapaciteten var lovet 4000 personer højere end hvad den faktisk endte med at blive...........ved god....schleppergrelsgadebanden var benspændere langt hen af vejen, det er så imo særdeles mangelfuld planlægning fra AaBs side at man ikke havde tjek på de nødvendige tilladelser forlods.

MEN

1 Hvorfor spærre de 10 pladser i hjørnerne, ved boderne, fede pladser, når man spørger ind til hvorfor er svaret…...det ved jeg ikke men du må ikke stå der.

2 Hvorfor er der ikke åbent ml de 3 tribuner

3 Hvorfor blev der ikke etableret boder udenfor da man byggede?

4 Hvorfor reducerede man kapaciteten

5 Hvorfor stå capoen i hjørnet, argumentet med at få weber med holder ikke vand…..naboafsnittet er et familie og ikke et fanafsnit.

6 Hvorfor er salg sat op i boderne efter sovjetisk model…..betal her hent der…...når man spørger hvorfor er svaret som oftest ……..jeg ved det ikke men vi syntes også det er trælst (der er heldigvis blødet lidt op)

7 Hvorfor har vi danmarks mest emsige kontrolørkorps.

8 Hvorfor har spar nord tilskuere så ringe forhold ??

9 Hvorfor er der udendørs rygeforbud?

10 Hvorfor virker billet logistikken bare ikke i Aalborg

11 Når der nu står 50 i kø udenfor weber for at få øl eller pølse, hvorfor åbner man så ikke ekstra boder?

12 Er ikke nærig men gider ikke de lange køer ved udedørsboderne, så vi medbringer dåseøl selv…...tænker der ryger nogle kroner på den konto, flaskesamlerne har fået øjenene op for det marked der er der.

Udover det virker det som om der er højere til loftet på andre stadions….røg ild mm kommer der self stadig......men mit tv og min sofa vinder oftere og oftere.
Beliggenheden er det eneste rigtigt fede ved det stadion.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Yankee » 2. jan 2019, 18:50

Fabbe skrev:
2. jan 2019, 15:32
Det her er en vildt dårlig visualisering. Bare så man ikke er i tvivl om placeringen: https://ibb.co/584vfDT
Det er faktisk en pivgod idé.

Man kan ikke rigtig gøre kapaciteten mindre og man kan heller ikke rigtig afhjælpe at stadion er stort set kvadratisk. Det er vel de største ankepunkter.

Til gengæld kunne det godt være realistisk at ombygge endetribunerne, så de blev stejlere under det eksisterende tag. Det kan naboerne jo ikke have noget imod og man ville få nogle meget bedre tribuner med mere normale trin, bedre udsyn og meget bedre vilkår for tifoer. Derudover kunne man evt. udnytte det hulrum, der ville opstå bagest på tribunen til at etablere boder eller toiletter i 1. sals højde. Som total lægmand forestiller jeg mig at det er et spørgsmål om at flytte rundt på noget beton og er et relativt overskueligt byggeprojekt - i hvert fald sammenlignet med andre ombygninger eller et helt nyt stadion.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Fabbe » 3. jan 2019, 12:48

Jeg er enig i, at beliggenheden er det eneste, der er rigtig fedt. Måske er stadion lige 2-3 sidegader fra at ligge så centralt, at det hænger sammen med midtbyens liv. Jeg synes stadig, der er en løs forbindelse, men det bliver bedre. I gamle dage kunne man slet ikke drive en café som Ulla midt i Vestbyen. Det er et tegn på bedring. Så AaB skal have det bedste ud af den placering, og sådan lyder det også, når Bælum taler.

Hvis man bare kunne lave endetribunerne i samme højde som langsiderne og beholde nuværende dybde, så kunne man forvandle stadion til en af ligaens allerbedste i et simpelt snuptag og med superstejle endetribuner, der virkelig vil rykke.

Der er rigtig mange forhindringer for sådan en vision, og man kan ikke vente på nogens initiativ. Derfor kunne ASC passende gå ind i et kampagne- og lobbyarbejde som der føres i Aarhus. Vi har faktisk en langt mindre udfordring i sammenligning: Bare to nye tribuner, som måske endda kan genanvende massevis af materialer som beton og tagblik. Og Aalborg Stadion vil rykke op over slutspilsstregen.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af gravballe » 3. jan 2019, 14:06

Fabbe skrev:
3. jan 2019, 12:48
Jeg er enig i, at beliggenheden er det eneste, der er rigtig fedt. Måske er stadion lige 2-3 sidegader fra at ligge så centralt, at det hænger sammen med midtbyens liv. Jeg synes stadig, der er en løs forbindelse, men det bliver bedre. I gamle dage kunne man slet ikke drive en café som Ulla midt i Vestbyen. Det er et tegn på bedring. Så AaB skal have det bedste ud af den placering, og sådan lyder det også, når Bælum taler.

Hvis man bare kunne lave endetribunerne i samme højde som langsiderne og beholde nuværende dybde, så kunne man forvandle stadion til en af ligaens allerbedste i et simpelt snuptag og med superstejle endetribuner, der virkelig vil rykke.

Der er rigtig mange forhindringer for sådan en vision, og man kan ikke vente på nogens initiativ. Derfor kunne ASC passende gå ind i et kampagne- og lobbyarbejde som der føres i Aarhus. Vi har faktisk en langt mindre udfordring i sammenligning: Bare to nye tribuner, som måske endda kan genanvende massevis af materialer som beton og tagblik. Og Aalborg Stadion vil rykke op over slutspilsstregen.
Det originale stadion havde lige højre tribuner hele vejen rundt. Efter flere års kamp med beboerne der ude, måtte Aalborg Kommune give efter og sænke de 2 ende tribuner. Det er også derfor kapaciteten som dengang ville være på 16.000 blev til det vi har idag.

Så jeg tror ikke sådan lige det står til at blive ændret desværre.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Fabbe » 3. jan 2019, 15:46

gravballe skrev:
3. jan 2019, 14:06

Det originale stadion havde lige højre tribuner hele vejen rundt. Efter flere års kamp med beboerne der ude, måtte Aalborg Kommune give efter og sænke de 2 ende tribuner. Det er også derfor kapaciteten som dengang ville være på 16.000 blev til det vi har idag.

Så jeg tror ikke sådan lige det står til at blive ændret desværre.
Du har helt ret i, at det kræver, at 20 års tid har gjort forskel.

Ellers var det omvendt: Som udgangspunkt måtte stadion slet ikke blive højere. Det var derfor med møjsommelig kamp og med smuthuller, at man kunne rejse nord og syd højere end det oprindelige.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4319
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Kristian » 3. jan 2019, 16:36

gravballe skrev:
3. jan 2019, 14:06
Fabbe skrev:
3. jan 2019, 12:48
Jeg er enig i, at beliggenheden er det eneste, der er rigtig fedt. Måske er stadion lige 2-3 sidegader fra at ligge så centralt, at det hænger sammen med midtbyens liv. Jeg synes stadig, der er en løs forbindelse, men det bliver bedre. I gamle dage kunne man slet ikke drive en café som Ulla midt i Vestbyen. Det er et tegn på bedring. Så AaB skal have det bedste ud af den placering, og sådan lyder det også, når Bælum taler.

Hvis man bare kunne lave endetribunerne i samme højde som langsiderne og beholde nuværende dybde, så kunne man forvandle stadion til en af ligaens allerbedste i et simpelt snuptag og med superstejle endetribuner, der virkelig vil rykke.

Der er rigtig mange forhindringer for sådan en vision, og man kan ikke vente på nogens initiativ. Derfor kunne ASC passende gå ind i et kampagne- og lobbyarbejde som der føres i Aarhus. Vi har faktisk en langt mindre udfordring i sammenligning: Bare to nye tribuner, som måske endda kan genanvende massevis af materialer som beton og tagblik. Og Aalborg Stadion vil rykke op over slutspilsstregen.
Det originale stadion havde lige højre tribuner hele vejen rundt. Efter flere års kamp med beboerne der ude, måtte Aalborg Kommune give efter og sænke de 2 ende tribuner. Det er også derfor kapaciteten som dengang ville være på 16.000 blev til det vi har idag.

Så jeg tror ikke sådan lige det står til at blive ændret desværre.
Da der var ståpladser i begge ender, var kapaciteten knap 16.000 som var der man endte. Så fik man sæder på 3f tribunen og så røg vi ned på 13.800.
------------------
mvh Kristian

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af gravballe » 3. jan 2019, 17:11

Kristian skrev:
3. jan 2019, 16:36
gravballe skrev:
3. jan 2019, 14:06
Fabbe skrev:
3. jan 2019, 12:48
Jeg er enig i, at beliggenheden er det eneste, der er rigtig fedt. Måske er stadion lige 2-3 sidegader fra at ligge så centralt, at det hænger sammen med midtbyens liv. Jeg synes stadig, der er en løs forbindelse, men det bliver bedre. I gamle dage kunne man slet ikke drive en café som Ulla midt i Vestbyen. Det er et tegn på bedring. Så AaB skal have det bedste ud af den placering, og sådan lyder det også, når Bælum taler.

Hvis man bare kunne lave endetribunerne i samme højde som langsiderne og beholde nuværende dybde, så kunne man forvandle stadion til en af ligaens allerbedste i et simpelt snuptag og med superstejle endetribuner, der virkelig vil rykke.

Der er rigtig mange forhindringer for sådan en vision, og man kan ikke vente på nogens initiativ. Derfor kunne ASC passende gå ind i et kampagne- og lobbyarbejde som der føres i Aarhus. Vi har faktisk en langt mindre udfordring i sammenligning: Bare to nye tribuner, som måske endda kan genanvende massevis af materialer som beton og tagblik. Og Aalborg Stadion vil rykke op over slutspilsstregen.
Det originale stadion havde lige højre tribuner hele vejen rundt. Efter flere års kamp med beboerne der ude, måtte Aalborg Kommune give efter og sænke de 2 ende tribuner. Det er også derfor kapaciteten som dengang ville være på 16.000 blev til det vi har idag.

Så jeg tror ikke sådan lige det står til at blive ændret desværre.
Da der var ståpladser i begge ender, var kapaciteten knap 16.000 som var der man endte. Så fik man sæder på 3f tribunen og så røg vi ned på 13.800.
Fair nok, jeg kan bare huske at jeg i Stiften så tegninger af Aalborg stadion hvor alle sider var lige høje, for at skabe en ordenlig stadium atmosfære, som der blev sagt. Det kan jeg huske ret tydeligt.

Besvar