Tilskuerkrise i Aalborg?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af 9000AA » 2. feb 2019, 11:00

Jeg følger et engelsk hold det hedder Carlisle. De har lige nu en stor kampagne der hedder 8kformk hvor det handler om at de gerne vil have 8000 ind og se deres kamp mod Milton Keynes. De har sat priserne ned på alle billetterne til den kamp, og fået hele byen bakker op om det hashtag, og reklamer for deres kampagne. Tænkte os det var noget man sagtens kunne lave i Aalborg.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Hanga » 2. feb 2019, 11:50

Køllen I Møllen skrev:
24. jan 2019, 22:17

Jeg er 100% enig med de der mener at stemning er andet end blot en tromme og 30-50 mennesker der synger. Den RIGTIG fede stemning kommer først når hele stadion er med. Som bla til Sampdoria-kampen. Sydtribunen behøver ikke synge for at det bliver intenst. Men når de alle tribuner lever sig med i kampene SAMTIDIG med at vesttribunen synger SÅ kan Aalborg Stadion noget. Og endnu engang vil jeg bare opfordre de gode folk på vesttribunen til ag prøve at holde det simpelt. Jo nemmere og mere “primitive” sangene er, jo større chance for at få flere mennesker med på dem.
Helt, helt enig.
Men for at få "hele" stadion med kræver det at der er meget på spil og at kampen virkelig lever. Forudsætningerne for dette har været meget meget få de seneste 2-3 år. Derfor skal et løft af stemningen starte blandt de aktive fans, og her er der ingen tvivl om, at jeg gerne så en lidt anden stil, bl.a. i sangene som du også er inde på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af troelsh » 2. feb 2019, 13:17

Hanga skrev:
2. feb 2019, 11:50
Køllen I Møllen skrev:
24. jan 2019, 22:17

Jeg er 100% enig med de der mener at stemning er andet end blot en tromme og 30-50 mennesker der synger. Den RIGTIG fede stemning kommer først når hele stadion er med. Som bla til Sampdoria-kampen. Sydtribunen behøver ikke synge for at det bliver intenst. Men når de alle tribuner lever sig med i kampene SAMTIDIG med at vesttribunen synger SÅ kan Aalborg Stadion noget. Og endnu engang vil jeg bare opfordre de gode folk på vesttribunen til ag prøve at holde det simpelt. Jo nemmere og mere “primitive” sangene er, jo større chance for at få flere mennesker med på dem.
Helt, helt enig.
Men for at få "hele" stadion med kræver det at der er meget på spil og at kampen virkelig lever. Forudsætningerne for dette har været meget meget få de seneste 2-3 år. Derfor skal et løft af stemningen starte blandt de aktive fans, og her er der ingen tvivl om, at jeg gerne så en lidt anden stil, bl.a. i sangene som du også er inde på.
Ja det er sgu nok svært at få familien Danmark til at synge med på eksempelvis slikke fisse sangen.

Jeg syntes faktisk “heya AaB Aalborg bk er de bedste” i perioder har fungeret rigtig godt, og har fået mange til at synge med, det er også en simpel sang der er nem at forholde sig til må man sige.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Fabbe » 7. feb 2019, 19:55

Pråsen er da bl.a. gået op for brøndbyerne. De vil investere massivt i at forbedre fanoplevelsen: https://www.jv.dk/sport/Broendby-vil-fo ... el/2685597
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af FlæskeFrank » 7. feb 2019, 20:59

Fabbe skrev:
7. feb 2019, 19:55
Pråsen er da bl.a. gået op for brøndbyerne. De vil investere massivt i at forbedre fanoplevelsen: https://www.jv.dk/sport/Broendby-vil-fo ... el/2685597
Det synes jeg er svært ved at læse ud af den artikel.

Virker mere - nu skriver vi alle buzzwords, så kommer pengene strømmende. At de skal renoverer tribunen kan være en driftsudgift, som de blot aldrig har budgetteret med. Det er nok loungeafdelingen, som æder de fleste penge.

Fandt lige dette i deres pressemeddelelse
samt sikre at Brøndby IF igen er gældfri ved udgangen af 2019.
Det var satme ikke længe de var gældfrie.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... en/6455804

For tre år siden bragede den nyhed i nyhederne. Tre år efter slås de med gæld igen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Yankee » 8. feb 2019, 20:01

FlæskeFrank skrev:
7. feb 2019, 20:59

Virker mere - nu skriver vi alle buzzwords, så kommer pengene strømmende. At de skal renoverer tribunen kan være en driftsudgift, som de blot aldrig har budgetteret med. Det er nok loungeafdelingen, som æder de fleste penge.
Joh, men sådan er det jo når man selv har bygget sit stadion i stedet for at få kommunen til det, som fx i Aalborg. De har jo også lige bygget en kæmpe fan-zone bag ved Sydsiden (https://brondby.com/nyhed/2018/10/10/ve ... i-fanzonen), så jeg synes nu nok de har sat handling bag ordene.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Nitten » 27. feb 2019, 13:03

Det er da et prisværdigt initiativ med farlig fredag og det koster 40 konceptet til Hobro kampen.

Men jeg håber godt nok der kommer mere fra Bælum en sådan nogle enkeltskud.

Og hvorfor pokker accepterede AaB at der placeres kamp fredag i uge8 som er vinterferieugen i Nordjylland. Altså kan de ikke regne ud at der er mange der er væk på ferie lige netop i de dage. Det er jo selvforskyldt så at der ikke kommer flere.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Mephisto2 » 27. feb 2019, 13:31

Nitten skrev:
27. feb 2019, 13:03
Det er da et prisværdigt initiativ med farlig fredag og det koster 40 konceptet til Hobro kampen.

Men jeg håber godt nok der kommer mere fra Bælum en sådan nogle enkeltskud.

Og hvorfor pokker accepterede AaB at der placeres kamp fredag i uge8 som er vinterferieugen i Nordjylland. Altså kan de ikke regne ud at der er mange der er væk på ferie lige netop i de dage. Det er jo selvforskyldt så at der ikke kommer flere.
Jeg var på stadion mod SE. Og det var en trist oplevelse med under 4.000 tilskuere. Desvære.....

SparNord gjorde det dog utroligt godt deres antal taget i betragtning.

Jeg tror selv, at håndbold og ishockey har taget deres del af tilskuerene - men HIK og Vendsyssel bærer også en stor del af skylden.

Men det er NU, der skal ske noget, hvis ikke AaB skal tabe en hel by, en hel landsdel og en hel generation af tilskuere på gulvet.

Enevoldsen23
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. maj 2014, 17:30
Favoritspiller: Thomas Enevoldsen

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Enevoldsen23 » 27. feb 2019, 13:33

Nitten skrev:
27. feb 2019, 13:03
Det er da et prisværdigt initiativ med farlig fredag og det koster 40 konceptet til Hobro kampen.

Men jeg håber godt nok der kommer mere fra Bælum en sådan nogle enkeltskud.

Og hvorfor pokker accepterede AaB at der placeres kamp fredag i uge8 som er vinterferieugen i Nordjylland. Altså kan de ikke regne ud at der er mange der er væk på ferie lige netop i de dage. Det er jo selvforskyldt så at der ikke kommer flere.
Enig i at det er et sjovt initiativ, men det er kun bag målene at prisen er 40. Ved godt at der ikke er fyldt, men hvad jeg kan se er der (ud fra en procentandel) flere der står på Spar Nord end Weber og Enggaard. Så fokus bør vel i større grad ligge på at få "familietribunerne" fyldt ud?

Men forhåbentligt kan den billige pris på Spar Nord få flere derhen og smitte dem med den fantastiske oplevelse det er at stå der, fremfor at sidde på langsiderne :aabfan:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af FIDEL » 27. feb 2019, 13:36

Nitten skrev:
27. feb 2019, 13:03
Det er da et prisværdigt initiativ med farlig fredag og det koster 40 konceptet til Hobro kampen.

Men jeg håber godt nok der kommer mere fra Bælum en sådan nogle enkeltskud.

Og hvorfor pokker accepterede AaB at der placeres kamp fredag i uge8 som er vinterferieugen i Nordjylland. Altså kan de ikke regne ud at der er mange der er væk på ferie lige netop i de dage. Det er jo selvforskyldt så at der ikke kommer flere.
Enig.
Indtil videre er der ikke kommet noget nytænkende eller værdifuldt fra Bælum eller andre i AaB. Ikke udover dette initiativ på fredag, hvilket er rigtig rigtig godt, og det jo sådan noget, der bl.a. skal til, men det skal ske oftere.
Selvfølgelig er holdets resultater og spil det absolut vigtigste ift. hvor mange tilskuere, der kommer på stadion, men ledelsen må sgu skrue på de knapper de kan!
AaB ser desværre ud til at køre tomgang, og tror at nordjyderne vil se lokale drenge spille, selvom de ikke har niveau til et top 6 hold. Vores hold trænger I høj grad til et par profiler med power, tilstedeværelse og attitude. En Ståle-type, en Tøfting-type, en Risgård-type (da han var på toppen).
Okore har noget af den rigtige attitude, men han er bare ikke en decideret leder, og det var jo det vi havde brug for. Det hele bliver altså for flinkt og laid back i AaB, og det bliver sgu nok ikke bedre, før Gaarde smides på porten.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af BassogogsVen » 27. feb 2019, 13:37

AaB skal droppe det der med 'Hele Nordjyllands Hold', for det er jo ingenlunde sandt og blot et håbløst og mislykket forsøg på at please kunder i oplandet.

I stedet skulle man banke sig meget mere op på at være byen Aalborgs hold og i langt højere grad identificere sig med Aalborgs og klubbens fælles traditioner, værdier og historie.

På den måde kunne man opnå en mere "solid" identitet at bygge på i stedet for det der fuldstændig fluffy og ligegyldige 'Hele Nordjyllands Hold', som ingen gang har på jord.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af FIDEL » 27. feb 2019, 14:08

BassogogsVen skrev:
27. feb 2019, 13:37
AaB skal droppe det der med 'Hele Nordjyllands Hold', for det er jo ingenlunde sandt og blot et håbløst og mislykket forsøg på at please kunder i oplandet.

I stedet skulle man banke sig meget mere op på at være byen Aalborgs hold og i langt højere grad identificere sig med Aalborgs og klubbens fælles traditioner, værdier og historie.

På den måde kunne man opnå en mere "solid" identitet at bygge på i stedet for det der fuldstændig fluffy og ligegyldige 'Hele Nordjyllands Hold', som ingen gang har på jord.
Jeg er fuldstændig enig, men det kommer ikke til at ske. Det er åbenbart meget vigtigt ifm. AaBs identitet, men det holder for alvor kun ifm. samarbejdsklubberne i hele Nordjylland. Foruden dette, er der intet "hele Nordjyllands hold" over AaB.
Man har et stadion, der ikke har den bedste beliggenhed ift. når folk kommer fra oplandet, og parkeringsforholdene er tilmed kritisable, og kender man ikke stadion og området, så virker det uoverskueligt at finde en p-plads. Hvis man har f.eks. 2 børn med på stadion, så er det altså ikke ligegyldigt om man holder 100 m. , 300 m. eller 1 km. væk.
Det er fint, at AaB vil bruge unge spillere af egen avl, og gøre meget ud af at ære samarbejdet med de Nordjyske klubber, men kors hvor er AaBs identitet kedelig og uden kulør!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Buzz Killington » 27. feb 2019, 14:34

BassogogsVen skrev:
27. feb 2019, 13:37
AaB skal droppe det der med 'Hele Nordjyllands Hold', for det er jo ingenlunde sandt og blot et håbløst og mislykket forsøg på at please kunder i oplandet.

I stedet skulle man banke sig meget mere op på at være byen Aalborgs hold og i langt højere grad identificere sig med Aalborgs og klubbens fælles traditioner, værdier og historie.

På den måde kunne man opnå en mere "solid" identitet at bygge på i stedet for det der fuldstændig fluffy og ligegyldige 'Hele Nordjyllands Hold', som ingen gang har på jord.
Hvorfor skulle vi have dårligere forudsætninger for at være hele nordjyllands hold end FCM har for at være midtjyllands hold? Jeg troede ærligt talt det var den slags ambitioner du ville være tilhænger af. Om lige præcis det slogan virker identitsskabende, ved jeg ikke. Men det er da helt korrekt at mange nordjyder betragter AaB som deres hold. Det kan en udkantsnordjyde som jeg selv bevidne.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af gravballe » 27. feb 2019, 14:35

FIDEL skrev:
27. feb 2019, 14:08
Man har et stadion, der ikke har den bedste beliggenhed ift. når folk kommer fra oplandet, og parkeringsforholdene er tilmed kritisable, og kender man ikke stadion og området, så virker det uoverskueligt at finde en p-plads. Hvis man har f.eks. 2 børn med på stadion, så er det altså ikke ligegyldigt om man holder 100 m. , 300 m. eller 1 km. væk.
Ah come on.. Så slemt er det altså heller ikke med belliggenheden. Det vil da være endnu mere død sygt hvis stadion lå ude på en mark, som gigantium osv. Desuden har i set hvor meget trafik kaos der kan være der ude? Når jeg er til på stadion, kan man typisk holde 10 min der fra, og komme hjem på under 30 min.

At flytte stadion giver ikke flere tilskuere, det eneste der gør det er AaB præstere bedre, og gøre det fast. Det her pullerværk, er der sku ingen der gider at betale for at se. Folk bliver fusteret at man ikke formår at bide sig fast, men hver gang min vinder noget, så er det tilbage til start igen, og bygge op igen.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Gnu » 27. feb 2019, 15:00

FIDEL skrev:
27. feb 2019, 14:08
Man har et stadion, der ikke har den bedste beliggenhed ift. når folk kommer fra oplandet, og parkeringsforholdene er tilmed kritisable, og kender man ikke stadion og området, så virker det uoverskueligt at finde en p-plads.
Nej. Det er dumt og forkert, det der. Aalborg Stadion ligger perfekt. Slut.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af BassogogsVen » 27. feb 2019, 15:05

Gnu skrev:
27. feb 2019, 15:00
FIDEL skrev:
27. feb 2019, 14:08
Man har et stadion, der ikke har den bedste beliggenhed ift. når folk kommer fra oplandet, og parkeringsforholdene er tilmed kritisable, og kender man ikke stadion og området, så virker det uoverskueligt at finde en p-plads.
Nej. Det er dumt og forkert, det der. Aalborg Stadion ligger perfekt. Slut.
Velsagtens superligaens bedst beliggende stadion ift ikke bare at være en eller anden klump underholdningsbeton.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af FIDEL » 27. feb 2019, 16:00

Gnu skrev:
27. feb 2019, 15:00
FIDEL skrev:
27. feb 2019, 14:08
Man har et stadion, der ikke har den bedste beliggenhed ift. når folk kommer fra oplandet, og parkeringsforholdene er tilmed kritisable, og kender man ikke stadion og området, så virker det uoverskueligt at finde en p-plads.
Nej. Det er dumt og forkert, det der. Aalborg Stadion ligger perfekt. Slut.
Ikke ift resten af Nordjylland! Nix. Men altså, der kommer jo ikke en skid over 6000 tilskuere for tiden alligevel...
Jeg må erkende at jeg er ret opgivende omkring den måde vores klub drives på.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4319
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Kristian » 27. feb 2019, 18:14

FIDEL skrev:
27. feb 2019, 16:00
Gnu skrev:
27. feb 2019, 15:00
FIDEL skrev:
27. feb 2019, 14:08
Man har et stadion, der ikke har den bedste beliggenhed ift. når folk kommer fra oplandet, og parkeringsforholdene er tilmed kritisable, og kender man ikke stadion og området, så virker det uoverskueligt at finde en p-plads.
Nej. Det er dumt og forkert, det der. Aalborg Stadion ligger perfekt. Slut.


Ikke ift resten af Nordjylland! Nix. Men altså, der kommer jo ikke en skid over 6000 tilskuere for tiden alligevel...
Jeg må erkende at jeg er ret opgivende omkring den måde vores klub drives på.
Vi kan vist snakke bredt og vidt omkring hvorfor der ik kommer flere..det er ihvertfald ikke beliggenheden. Folk har altid fundet vej til stadion når man virkelig ville.

Det er ik hvordan klubben drives på der er problemet, det er alene spillet på banen og resultaterne der ikke skaber nogen form for eurofori.

Bare et eksempel..har nu haft en aftale med en kammerat i alt for lang tid om at når AaB vinder 3 kampe på stribe skal han med..vi skal nu tilbage til d. 23/11 - 2015 før det sidst skete. Sjovt nok dengang vi sidste spillede god fodbold med masser af mål på hjemmebane.

Siden har AaB skræmt den ene væk efter den anden. Sq ikke underligt. AaB har ikke haft de her vinderstreaks som man havde og så kommer folk bare ik.

Resultater er alt for de gæve nordjyder.
------------------
mvh Kristian

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af martinaalborg » 27. feb 2019, 19:27

Det er VILJEN og GEJSTEN der mangler på hjemmebanen...

Tror ikke det udelukkende er sejre der lokker folk til
..men mere det at "de VIL det her!".
Der mangler mere en Thorst end en Johansson på holdet...

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Gnu » 27. feb 2019, 21:52

FIDEL skrev:
27. feb 2019, 16:00
Gnu skrev:
27. feb 2019, 15:00
FIDEL skrev:
27. feb 2019, 14:08
Man har et stadion, der ikke har den bedste beliggenhed ift. når folk kommer fra oplandet, og parkeringsforholdene er tilmed kritisable, og kender man ikke stadion og området, så virker det uoverskueligt at finde en p-plads.
Nej. Det er dumt og forkert, det der. Aalborg Stadion ligger perfekt. Slut.
Ikke ift resten af Nordjylland! Nix. Men altså, der kommer jo ikke en skid over 6000 tilskuere for tiden alligevel...
Jeg må erkende at jeg er ret opgivende omkring den måde vores klub drives på.
Stadion ligger jo altså på samme sted som for ~10-12 år siden, hvor AaB trak over 8.000 i snit. Og nej, dengang var der heller ikke nævneværdige problemer med trafik- og parkeringsforhold.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar