Tilskuerkrise i Aalborg?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af frederikshavneren » 5. nov 2013, 13:48

Efter debatten i OB kamptråden vedr. efterårets sørgelige tilskuertal må det være på berettiget, at få oprettet et decideret emne.

http://www.bold.dk/nyt/AaB-profil-savner-tilskuere" onclick="window.open(this.href);return false;
Efterårets hidtidige hjemmekampe er i gennemsnit blevet overværet af 6808 tilskuere. Det må siges at være dybt skuffende og meget bekymrende, da AaB hidtil har været top hold. Resultaterne og spillet har været godt, mens vejret og modstanderne (minus Sønderjyske) også har været tæt på perfekt. Hvorfor har AaB så svært ved at lokke folk på stadion? Jeg har ikke selv det gyldne svar, men mulige forklaringer kan være den berømte/berygtede nordjyske træghed, høje billetpriser, superligakampe på tv, Premier League kampe på tv mv.

Derudover tror jeg heller ikke at konkurrencen fra Aalborg Håndbold skal undervurderes. Personligt mener jeg at livet er for kort til håndbold, men alligevel formår Jan Larsen og co., at samle mange tilskuere i Gigantium. Om vi vil det eller ej er Aalborg desværre landets håndbold hovedstad, Aalborg er suverænt det sted i landet der samler flest til hjemmekampene. I Århus er håndbold aldrig slået an, men håndbold tiltaler desværre mange nordjyder. Personligt kender jeg flere som har droppet stadion, da de hellere vil "underholdes" af en speaker der går amok i Gigantium.

AaB har altid været begunstiget af at være det eneste superligahold i Nordjylland. Alligevel har AaB været ualmindelig dårlig til at samle tilskuere rundt omkring i det nordjyske. Nu bor jeg selv i Frederikshavn og her kan jeg konstatere, at AaB hos mange har en lav prioritet. De fleste holder med FCK eller Brøndby, mens en del jeg kender kun er på Aalborg Stadion for at se "girafferne" fra København når de gæster Aalborg. Initiativet med at træne rundt omkring i det nordjyske er fint, men der skal mere til hvis AaB skal blive mere afholdt i det nordjyske.

6808 tilskuere i gennemsnit er pinligt for en klub som AaB. De aktulle tilskuertal er de laveste siden 2001 og bør få alle alarmklokker til at ringe hos ledelsen. Stemningsmæssigt har efterårets kampe på stadion heller ikke ligefrem været imponerende. Andre klubber oplever tilskuer fremgang, mens AaB står i stampe. Hvad skal der til for at vende udviklingen?

Kristian1977
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. okt 2007, 12:38
Geografisk sted: Vadum
Kontakt:

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Kristian1977 » 5. nov 2013, 15:05

http://www.nordjyske.dk/nyheder/aergrer ... 3/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvad skal gøres for at få flere tilskuere til kampene?? - Dette spørgsmål er stillet mange gange her på forummet. Men hvad gør at folk ikke kommer på stadion så meget mere?
- Billigere billetter??
- Se kampen på storskærmen (Som man gør i udlandet) Dvs. Se replays m.m. Så man ikke skal sidde derhjemme og se den.
- Hurtigere adgang til mad og drikke i pauserne.
- Underholdning før kampen og i pauserne? Vind noget, musik ex.?? PUB stemning udenfor stadion.
- Billigere mad og drikke før kampen. 50 kr for en AaB Weber buffet. Tilmelding kræves og kan bestilles med billetten.
- Gratis Wi-fi og AaB app med kamp information.
- Interviews med spillere før kampen og gamle kampe vises på storskærm udenfor stadion.
May AaB be with you

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. nov 2013, 15:35

Hapset fra anden tråd:

http://www.superstats.dk/stadion-alltime?vis=&id=12" onclick="window.open(this.href);return false;



Og man er selvfølgelig lige præcist nødt til at få det længere perspektiv med. Det gælder også for de klubber som i dette efterår tilsyneladende oplever deciderede tilskuerstigninger. Mit bud er, at når sæsonen er forbi, vil langt de fleste hold stå tilbage med nogenlunde de samme tilskuertal som de plejer, med de sædvanlige udsving efter hvor man ender i ligaen.

Hvis man ser på tilskuertallene i Uffe's link, kan man iøvrigt se en klar tendens i de sæsoner hvor det er gået AaB godt, mens snittet for de sidste godt 20 år altså ligger 700 over det tal vi rammer lige i øjeblikket (4-500 hvis man havde set på tallene før OB kampen).

Med andre ord er det business as usual... og den store katastrofe som nogen skriger det op til kan det under ingen omstændigheder siges at være.

Er det så godt nok at vores snit ikke er bedre og nærmest stagnerende? Måske ikke, men dog f.eks. bedre end storebror (når man ser på bystørrelse) OB, og bedre end FCM, som sidste år endte med et snit på 5800...

Nu siger jeg bestemt ikke at AaB ikke skal røre en finger for at få tallet op, men jeg tør godt garantere at hvis vi ender sæsonen med medaljer, vil vi se et tilskuersnit på linje med AaBs andre gode sæsoner.

Forresten viser statistikken også at den mindst besøgte kamp i denne sæson, har tiltrukket en del flere tilskuere end de tilsvarende mindst besøgte kampe i 4-5 sæsoner. Hvis snittet for denne sæsons 7 hjemmekampe skal tillægges nogen stor betydning, skal man vel gør det samme for den del og sige at AaB er blevet bedre til at samle en skare af "stamgæster" - eller hvad?

Nej, jeg mener absolut ikke vi kan bruge disse tal til noget som helst, før sæsonen er færdigspillet. Især ikke når forskellene er så små at en enkelt kamp vælter læsset fra en positiv tendens til en negativ, det er ubrugeligt info.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Califfen » 5. nov 2013, 18:08

frederikshavneren skrev:Efter debatten i OB kamptråden vedr. efterårets sørgelige tilskuertal må det være på berettiget, at få oprettet et decideret emne.

http://www.bold.dk/nyt/AaB-profil-savner-tilskuere" onclick="window.open(this.href);return false;
Efterårets hidtidige hjemmekampe er i gennemsnit blevet overværet af 6808 tilskuere. Det må siges at være dybt skuffende og meget bekymrende, da AaB hidtil har været top hold. Resultaterne og spillet har været godt, mens vejret og modstanderne (minus Sønderjyske) også har været tæt på perfekt. Hvorfor har AaB så svært ved at lokke folk på stadion? Jeg har ikke selv det gyldne svar, men mulige forklaringer kan være den berømte/berygtede nordjyske træghed, høje billetpriser, superligakampe på tv, Premier League kampe på tv mv.

Derudover tror jeg heller ikke at konkurrencen fra Aalborg Håndbold skal undervurderes. Personligt mener jeg at livet er for kort til håndbold, men alligevel formår Jan Larsen og co., at samle mange tilskuere i Gigantium. Om vi vil det eller ej er Aalborg desværre landets håndbold hovedstad, Aalborg er suverænt det sted i landet der samler flest til hjemmekampene. I Århus er håndbold aldrig slået an, men håndbold tiltaler desværre mange nordjyder. Personligt kender jeg flere som har droppet stadion, da de hellere vil "underholdes" af en speaker der går amok i Gigantium.

AaB har altid været begunstiget af at være det eneste superligahold i Nordjylland. Alligevel har AaB været ualmindelig dårlig til at samle tilskuere rundt omkring i det nordjyske. Nu bor jeg selv i Frederikshavn og her kan jeg konstatere, at AaB hos mange har en lav prioritet. De fleste holder med FCK eller Brøndby, mens en del jeg kender kun er på Aalborg Stadion for at se "girafferne" fra København når de gæster Aalborg. Initiativet med at træne rundt omkring i det nordjyske er fint, men der skal mere til hvis AaB skal blive mere afholdt i det nordjyske.

6808 tilskuere i gennemsnit er pinligt for en klub som AaB. De aktulle tilskuertal er de laveste siden 2001 og bør få alle alarmklokker til at ringe hos ledelsen. Stemningsmæssigt har efterårets kampe på stadion heller ikke ligefrem været imponerende. Andre klubber oplever tilskuer fremgang, mens AaB står i stampe. Hvad skal der til for at vende udviklingen?
I min optik mangler vi stjerner på holdet, der sælger billetter. Det er dér håndbold differentierer sig

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Califfen » 5. nov 2013, 18:15

Kristian1977 skrev:http://www.nordjyske.dk/nyheder/aergrer ... 3/112/1513

Hvad skal gøres for at få flere tilskuere til kampene?? - Dette spørgsmål er stillet mange gange her på forummet. Men hvad gør at folk ikke kommer på stadion så meget mere?
- Billigere billetter??
- Se kampen på storskærmen (Som man gør i udlandet) Dvs. Se replays m.m. Så man ikke skal sidde derhjemme og se den.
- Hurtigere adgang til mad og drikke i pauserne.
- Underholdning før kampen og i pauserne? Vind noget, musik ex.?? PUB stemning udenfor stadion.
- Billigere mad og drikke før kampen. 50 kr for en AaB Weber buffet. Tilmelding kræves og kan bestilles med billetten.
- Gratis Wi-fi og AaB app med kamp information.
- Interviews med spillere før kampen og gamle kampe vises på storskærm udenfor stadion.
Stadionoplevelsen er efterhånden blevet utrolig sløv. Der sker ingenting, udover kampen.. Bring back the cheerleaders! Og vis nogle gamle kampe på storskærm i pausen. Indfør kiss/fitness cam i pausen. Gør et eller andet. Server alternativer til den elendige stadionpølse..

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. nov 2013, 18:45

Califfen skrev:
Kristian1977 skrev:http://www.nordjyske.dk/nyheder/aergrer ... 3/112/1513

Hvad skal gøres for at få flere tilskuere til kampene?? - Dette spørgsmål er stillet mange gange her på forummet. Men hvad gør at folk ikke kommer på stadion så meget mere?
- Billigere billetter??
- Se kampen på storskærmen (Som man gør i udlandet) Dvs. Se replays m.m. Så man ikke skal sidde derhjemme og se den.
- Hurtigere adgang til mad og drikke i pauserne.
- Underholdning før kampen og i pauserne? Vind noget, musik ex.?? PUB stemning udenfor stadion.
- Billigere mad og drikke før kampen. 50 kr for en AaB Weber buffet. Tilmelding kræves og kan bestilles med billetten.
- Gratis Wi-fi og AaB app med kamp information.
- Interviews med spillere før kampen og gamle kampe vises på storskærm udenfor stadion.
Stadionoplevelsen er efterhånden blevet utrolig sløv. Der sker ingenting, udover kampen.. Bring back the cheerleaders! Og vis nogle gamle kampe på storskærm i pausen. Indfør kiss/fitness cam i pausen. Gør et eller andet. Server alternativer til den elendige stadionpølse..
Lodret uenig. Skær al cirkus-halløjet fra og lad fokus være på fodboldkampen.
Janteloven eksisterer IKKE!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af AllanPedersen » 5. nov 2013, 19:11

Skriver det bare en gang så vi undgår at skændes som i andre posts..

Men vi er danmarks dyreste stadion... og det betyder bare noget, at ikke tro det er naivt.
Det koster 135kr for et sæde, også for børn
alle andre klubber får børn pladser til 50-60kr...
Og i OB gør de til 25kr..

Hvis farfar Ole vil have sine 2 børnebørn og deres kammerat med på stadion..
Så skal han give 540kr.. det er en latterlig pris.

Vi er også det dyreste sted i landet når det kommer til sæsonkort.
dyrer end FCK!

Flere af jer har tidligere nævnt at i ikke tror prisen betyder noget
Jeg mener så dog at vi godt må tillade os at kigge lidt på hvad der historisk set sker når man sætter prisen ned på noget
så sælger det mere... det har det altid gjort.. på tværs af alle brancher... ikke raketvidenskab.

Og netop nu vi lever i et land der har været igennem en hård krise.. Netto slår de andre fødevarekæder
Folk vil have kvantitet og discount, specielt jyder.
Farfar Ole gider da ikke give 540kr for at tage 3 unger med på stadion..
han kan give dem en tur i tivoli, i biografen og købe mad til dem for samme beløb

Hvordan tror jeg vi kan få flere tilskuere?
Få nu fat i børnene!! Det er fremtiden og pengene
Børn ned på halv pris som i alle de andre klubber og reklamer med det..
eller lav kampagner eller pakke tilbud, 2 forældre 2 børn og 4 hotdogs -> til bla bla pris

Vi skal fange folk når de er unge så de bliver fans!! og vokser op og køber sæsonkort..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Califfen » 5. nov 2013, 19:27

Køllen I Møllen skrev:
Califfen skrev:
Kristian1977 skrev:http://www.nordjyske.dk/nyheder/aergrer ... 3/112/1513

Hvad skal gøres for at få flere tilskuere til kampene?? - Dette spørgsmål er stillet mange gange her på forummet. Men hvad gør at folk ikke kommer på stadion så meget mere?
- Billigere billetter??
- Se kampen på storskærmen (Som man gør i udlandet) Dvs. Se replays m.m. Så man ikke skal sidde derhjemme og se den.
- Hurtigere adgang til mad og drikke i pauserne.
- Underholdning før kampen og i pauserne? Vind noget, musik ex.?? PUB stemning udenfor stadion.
- Billigere mad og drikke før kampen. 50 kr for en AaB Weber buffet. Tilmelding kræves og kan bestilles med billetten.
- Gratis Wi-fi og AaB app med kamp information.
- Interviews med spillere før kampen og gamle kampe vises på storskærm udenfor stadion.
Stadionoplevelsen er efterhånden blevet utrolig sløv. Der sker ingenting, udover kampen.. Bring back the cheerleaders! Og vis nogle gamle kampe på storskærm i pausen. Indfør kiss/fitness cam i pausen. Gør et eller andet. Server alternativer til den elendige stadionpølse..
Lodret uenig. Skær al cirkus-halløjet fra og lad fokus være på fodboldkampen.
Det er jo allerede skåret fra.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Califfen » 5. nov 2013, 19:29

AllanPedersen skrev:Skriver det bare en gang så vi undgår at skændes som i andre posts..

Men vi er danmarks dyreste stadion... og det betyder bare noget, at ikke tro det er naivt.
Det koster 135kr for et sæde, også for børn
alle andre klubber får børn pladser til 50-60kr...
Og i OB gør de til 25kr..

Hvis farfar Ole vil have sine 2 børnebørn og deres kammerat med på stadion..
Så skal han give 540kr.. det er en latterlig pris.

Vi er også det dyreste sted i landet når det kommer til sæsonkort.
dyrer end FCK!

Flere af jer har tidligere nævnt at i ikke tror prisen betyder noget
Jeg mener så dog at vi godt må tillade os at kigge lidt på hvad der historisk set sker når man sætter prisen ned på noget
så sælger det mere... det har det altid gjort.. på tværs af alle brancher... ikke raketvidenskab.

Og netop nu vi lever i et land der har været igennem en hård krise.. Netto slår de andre fødevarekæder
Folk vil have kvantitet og discount, specielt jyder.
Farfar Ole gider da ikke give 540kr for at tage 3 unger med på stadion..
han kan give dem en tur i tivoli, i biografen og købe mad til dem for samme beløb

Hvordan tror jeg vi kan få flere tilskuere?
Få nu fat i børnene!! Det er fremtiden og pengene
Børn ned på halv pris som i alle de andre klubber og reklamer med det..
eller lav kampagner eller pakke tilbud, 2 forældre 2 børn og 4 hotdogs -> til bla bla pris

Vi skal fange folk når de er unge så de bliver fans!! og vokser op og køber sæsonkort..
Svært at argumentere imod.
Var squ ikke klar over børnebilletter var så dyre. Det er jo direkte uintelligent at sætte priserne så højt. Vanvid.

Og ja, generelt er det bare for dyrt. Både i entré og i baren.

Brugeravatar
Sven Tveskæg
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 10. okt 2005, 12:07
Geografisk sted: På vej til England for at opkræve Danegæld

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Sven Tveskæg » 5. nov 2013, 20:16

AllanPedersen skrev:Skriver det bare en gang så vi undgår at skændes som i andre posts..

Men vi er danmarks dyreste stadion... og det betyder bare noget, at ikke tro det er naivt.
Det koster 135kr for et sæde, også for børn
alle andre klubber får børn pladser til 50-60kr...
Og i OB gør de til 25kr..

Hvis farfar Ole vil have sine 2 børnebørn og deres kammerat med på stadion..
Så skal han give 540kr.. det er en latterlig pris.

Vi er også det dyreste sted i landet når det kommer til sæsonkort.
dyrer end FCK!

Flere af jer har tidligere nævnt at i ikke tror prisen betyder noget
Jeg mener så dog at vi godt må tillade os at kigge lidt på hvad der historisk set sker når man sætter prisen ned på noget
så sælger det mere... det har det altid gjort.. på tværs af alle brancher... ikke raketvidenskab.

Og netop nu vi lever i et land der har været igennem en hård krise.. Netto slår de andre fødevarekæder
Folk vil have kvantitet og discount, specielt jyder.
Farfar Ole gider da ikke give 540kr for at tage 3 unger med på stadion..
han kan give dem en tur i tivoli, i biografen og købe mad til dem for samme beløb

Hvordan tror jeg vi kan få flere tilskuere?
Få nu fat i børnene!! Det er fremtiden og pengene
Børn ned på halv pris som i alle de andre klubber og reklamer med det..
eller lav kampagner eller pakke tilbud, 2 forældre 2 børn og 4 hotdogs -> til bla bla pris

Vi skal fange folk når de er unge så de bliver fans!! og vokser op og køber sæsonkort..
I Odense tager de 150 i døren, hvis man ikke har trøje på eller har købt i forsalg.
FCK tager op til 140 + 25 i gebyr
AGF tager 135 i døren på kampdagen
Sønderjyske tAger 125 for en siddeplads +gebyr
FCN tager 125 for en billet
Randers tager op til 150 +gebyr
Esbjerg 130 kr +20 kr. Mod bif og fck
Viborg 120 kr.
FCM op til 160 i døren.
Brøndby op til 140,-.
AaB 135/105 +gebyr.

Det kan godt være at AaB er dyrere end andre, men at de få kr. Skulle betyde så ,eget, er jeg ikke sikker på. Flere steder er de jo dyrere, hvis ikke der er købt i forsalg.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Provst i Brovst » 5. nov 2013, 20:21

Jeg tror ikke den gennemsnitlige Aalborgenser er ramt af fodboldfeber fordi alle jo godt ved at hvis AaB taber en kamp så er AaB langt fra et tophold i tabellen. AaB er jo ikke mere tophold end at vi kan være bundhold efter de næste tre kampe. Det ved Aalborgenserne godt. Det er en af konsekvenserne af en utrolig jævnbyrdig liga.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. nov 2013, 20:27

Califfen skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Califfen skrev:
Kristian1977 skrev:http://www.nordjyske.dk/nyheder/aergrer ... 3/112/1513

Hvad skal gøres for at få flere tilskuere til kampene?? - Dette spørgsmål er stillet mange gange her på forummet. Men hvad gør at folk ikke kommer på stadion så meget mere?
- Billigere billetter??
- Se kampen på storskærmen (Som man gør i udlandet) Dvs. Se replays m.m. Så man ikke skal sidde derhjemme og se den.
- Hurtigere adgang til mad og drikke i pauserne.
- Underholdning før kampen og i pauserne? Vind noget, musik ex.?? PUB stemning udenfor stadion.
- Billigere mad og drikke før kampen. 50 kr for en AaB Weber buffet. Tilmelding kræves og kan bestilles med billetten.
- Gratis Wi-fi og AaB app med kamp information.
- Interviews med spillere før kampen og gamle kampe vises på storskærm udenfor stadion.
Stadionoplevelsen er efterhånden blevet utrolig sløv. Der sker ingenting, udover kampen.. Bring back the cheerleaders! Og vis nogle gamle kampe på storskærm i pausen. Indfør kiss/fitness cam i pausen. Gør et eller andet. Server alternativer til den elendige stadionpølse..
Lodret uenig. Skær al cirkus-halløjet fra og lad fokus være på fodboldkampen.
Det er jo allerede skåret fra.
Det er det da overhovedet ikke. Cirkusdirektøren kører da stadig sit helt eget show i højtaleren. Og han er god til at skræmme tilskuerne væk. Det samme er musikken. Altsammen en del af cirkusset som jeg mener koster tilskuere.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 5. nov 2013, 20:53

Køllen I Møllen skrev:
Califfen skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Califfen skrev:
Kristian1977 skrev:http://www.nordjyske.dk/nyheder/aergrer ... 3/112/1513

Hvad skal gøres for at få flere tilskuere til kampene?? - Dette spørgsmål er stillet mange gange her på forummet. Men hvad gør at folk ikke kommer på stadion så meget mere?
- Billigere billetter??
- Se kampen på storskærmen (Som man gør i udlandet) Dvs. Se replays m.m. Så man ikke skal sidde derhjemme og se den.
- Hurtigere adgang til mad og drikke i pauserne.
- Underholdning før kampen og i pauserne? Vind noget, musik ex.?? PUB stemning udenfor stadion.
- Billigere mad og drikke før kampen. 50 kr for en AaB Weber buffet. Tilmelding kræves og kan bestilles med billetten.
- Gratis Wi-fi og AaB app med kamp information.
- Interviews med spillere før kampen og gamle kampe vises på storskærm udenfor stadion.
Stadionoplevelsen er efterhånden blevet utrolig sløv. Der sker ingenting, udover kampen.. Bring back the cheerleaders! Og vis nogle gamle kampe på storskærm i pausen. Indfør kiss/fitness cam i pausen. Gør et eller andet. Server alternativer til den elendige stadionpølse..
Lodret uenig. Skær al cirkus-halløjet fra og lad fokus være på fodboldkampen.
Det er jo allerede skåret fra.
Det er det da overhovedet ikke. Cirkusdirektøren kører da stadig sit helt eget show i højtaleren. Og han er god til at skræmme tilskuerne væk. Det samme er musikken. Altsammen en del af cirkusset som jeg mener koster tilskuere.
Jeg er fuldstændig overbevist om, at man skal forsøge at hæve kvaliteten af den samlede oplevelse for at lokke flere på stadion. Her kunne man jo starte med en speaker som folk kan holde ud at høre på, musik som ikke bare er irreterende. Men man kunne også kigge på hvordan man undgår køer ved boderne, hvordan man hæver kvaliteten på det mad og drikke som kan købes på stadion, hvordan man øger udbuddet af varer, og i det hele taget hvordan man gør det til en større oplevelse at gå til "live" fodbold i forhold til at blive hjemme på sofaen. Jeg har lige været på Emirates til en lortekamp, her kunne man opleve et topmoderne stadion hvor der var gjort sindssygt meget ud af oplevelsen UDEN at det blev det mindste gøglet.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Califfen » 5. nov 2013, 21:31

Provst i Brovst skrev:Jeg tror ikke den gennemsnitlige Aalborgenser er ramt af fodboldfeber fordi alle jo godt ved at hvis AaB taber en kamp så er AaB langt fra et tophold i tabellen. AaB er jo ikke mere tophold end at vi kan være bundhold efter de næste tre kampe. Det ved Aalborgenserne godt. Det er en af konsekvenserne af en utrolig jævnbyrdig liga.
Meget enig.

Derudover mangler vi altså også store profiler eller store personligheder, der kan sælge billetter på egen hånd.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af jensemand57 » 5. nov 2013, 22:54

Jeg er nu overbevist om, at en af årsagerne til at der pt. Ikke kommer flere til AaBs hjemmekampe skyldes de negative artikler om økonomien. Så jo hurtigere AaB kan lukke de artikler ned, ved der skabes ro omkring økonomien, jo mere positive vinde omkring AaB vil der komme i pressen. Dette vil og kan afføde en positiv effekt hos nogle af dem, som pt. Bliver hjemme. Se på Brøndby efter, at de fik ro på deres økonomi.

Får AaB styr og ro omkring økonomien, er det bedste parameter for mange på lægterne holdet, og hvad det formår at præstere. Men hvorfor kommer der så ikke flere til kampene, når holdet jo præstere ganske flot pt? Som jeg ser det, er holdet uden egentlig profiler og lidt kønsløst. Eller sagt på en anden måde, så er det selve holdet som helhed, der udgør styrken. De profiler der ville have skilt sig lidt ud og, som kunne have gjort, at vi kunne se lidt flere til kampene er solgt. Her tænker jeg på Lucas Andersen og Helenius. Men selvfølgelig skulle de skippes afsted, så det er ikke nogen kritik af salget af det er blot en konstatering. Andre årsager er også spilletidspunkterne. Både tid på året, dag og tid på dagen. Vi ved jo alle, at mandag aften ikke er optimalt for masser af menneskerne på lægterne. Men nu skal der både spilles i december og februar måned. Det er muligt, at der varme i banen, så der kan spilles, men der er ikke varme i sæderne, det er rent ud sagt pisse koldt til fodbold. Alt andet som musik, pølser og andet skal selvfølgelig også være der, men det batter ikke, hvis ikke holdet præstere.

Et andet middel til at flere på lægterne, er af få skabt et projekt eller et mål, som man kan samles om. Beviset for dette, så vi i foråret 2011, hvor holdet kæmpede for overlevelse i suppen. Her promoverede AaB holdet og dets kampe under temaet, projektet, målet " Op Touren". AaB formåede at samle omkring 11.000 i omkring 3 kampe i træk, samtidig var der profiler på holdet, som skilte sig ud på holdet, her tænker jeg bl.a. På Duncan. Så en opfordring til AaB må være at få ro på økonomien og få skabt et projekt, som holdet, klubben og publikum kan samles om.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af 634 » 5. nov 2013, 22:58

Hvis nogen skal have rabat synes jeg det skal sendes ud til omegnsklubber, IF eller hvad det hedder rundt omkring. Det må gælde lige fra miniput til old boys, hvor dem som betaler kontingent i deres klubhuse kan købe print selv billet med rabat via et log-ind som er tilhørende deres klub.
Det kræver selvfølgelig at samarbejdsklubben ikke misbruger det ved at sælge til andre, eller tage et gebyr af deres egne kontingent betalende spillere. Det må betyde at mange seriespillere oftere kommer til hjemmekampene, og hvis der er spillere fra begge hold som ønsker at bruge deres billetter, for de nok også flyttet deres kampe til passende tider i forhold til Stadion kampen. En anden mulighed er også at de klart for gjort opmærksom på at lørdag-eftermiddag er deres spilletidspunkt.
Det må også betyde at familiefaderen som ønsker at tage sine børn med på Stadion, kan finde rabat i den lokale klub hvor børnene nok spiller og hvor forældrene er med i en forældre-kreds.
Enig i at dårlig økonomi omtale holder mange væk.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Fabbe » 5. nov 2013, 23:46

jensemand57 skrev:Et andet middel til at flere på lægterne, er af få skabt et projekt eller et mål, som man kan samles om. Beviset for dette, så vi i foråret 2011, hvor holdet kæmpede for overlevelse i suppen. Her promoverede AaB holdet og dets kampe under temaet, projektet, målet " Op Touren". AaB formåede at samle omkring 11.000 i omkring 3 kampe i træk, samtidig var der profiler på holdet, som skilte sig ud på holdet, her tænker jeg bl.a. På Duncan. Så en opfordring til AaB må være at få ro på økonomien og få skabt et projekt, som holdet, klubben og publikum kan samles om.
Ja. Det er i "optouren" at man finder kimen til det, der skal sikre tilskuervæksten. Man kan ikke altid skabe værdi for tilskuerne ved at ramme dagen eller ramme stimen, så kampene bliver mere attraktive, men man skal skabe værdien indefra ved at gestalte en helt særlig følelse omkring klubben, og det skal klub og fans gøre i fællesskab - som dengang under "optouren", hvor man virkelig stod sammen. Forædling af en fodboldklub er noget, der bygges op indefra og et spørgsmål om mentalitet och attityd.

AaB skulle tage og indse det, som man egentlig aldrig har indset, nemlig at man som professionel fodboldklub eksisterer for sine fans skyld. Fans har været forudsætningen for professionel fodbold, siden man opfandt tælleapparatet og begyndte at tage entré til fodboldkampe i England sidst i 1800-tallet.

Al mystikken omkring 1885 og den gamle forening er noget, den kære gamle forening må have i fred. Det er noget, der helt sikkert giver en klub sjæl og medvirker til forædlingen, men det er ikke noget, der kan drive en professionel fodboldklub.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af BoT » 6. nov 2013, 09:30

Fabbe skrev:
jensemand57 skrev:Et andet middel til at flere på lægterne, er af få skabt et projekt eller et mål, som man kan samles om. Beviset for dette, så vi i foråret 2011, hvor holdet kæmpede for overlevelse i suppen. Her promoverede AaB holdet og dets kampe under temaet, projektet, målet " Op Touren". AaB formåede at samle omkring 11.000 i omkring 3 kampe i træk, samtidig var der profiler på holdet, som skilte sig ud på holdet, her tænker jeg bl.a. På Duncan. Så en opfordring til AaB må være at få ro på økonomien og få skabt et projekt, som holdet, klubben og publikum kan samles om.
Ja. Det er i "optouren" at man finder kimen til det, der skal sikre tilskuervæksten. Man kan ikke altid skabe værdi for tilskuerne ved at ramme dagen eller ramme stimen, så kampene bliver mere attraktive, men man skal skabe værdien indefra ved at gestalte en helt særlig følelse omkring klubben, og det skal klub og fans gøre i fællesskab - som dengang under "optouren", hvor man virkelig stod sammen. Forædling af en fodboldklub er noget, der bygges op indefra og et spørgsmål om mentalitet och attityd.

AaB skulle tage og indse det, som man egentlig aldrig har indset, nemlig at man som professionel fodboldklub eksisterer for sine fans skyld. Fans har været forudsætningen for professionel fodbold, siden man opfandt tælleapparatet og begyndte at tage entré til fodboldkampe i England sidst i 1800-tallet.

Al mystikken omkring 1885 og den gamle forening er noget, den kære gamle forening må have i fred. Det er noget, der helt sikkert giver en klub sjæl og medvirker til forædlingen, men det er ikke noget, der kan drive en professionel fodboldklub.
Men er det ikke netop et sådant "projekt" man søger at skabe ved at bruge rigtig mange unge, lokale spillere og samtidig tage rundt i hele landsdelen og træne, skrive autografer med mere? Der har vel i mange år været en eller anden form for konsensus om, at det, der skulle lokke folk på stadion var netop den lokale forankring, hvor der var spillere fra "hjemstavnen" repræsenteret på AaBs hold - et hold der primært bestod af lokale spillere. Det har vi nu. Oven i købet et relativt succesrigt et af slagsen - og det virker stadigvæk ikke.

Jeg tror - som andre debattører i denne og andre tråde - at prisen og bestillings-forholdene er ret afgørende. Min far, som tidligere så stort set alle kampe - gider ikke mere. Pisset af over at skulle betale 20 kr. i gebyr pr. billet for at SELV printe den ud fra nettet på sin egen printer, sit eget papir og med sin egen indsats. Så koster billetten altså pludselig 155 kr - endda i en transaktion, hvor man ikke har besværet en eneste ansat i koncernen. Det er den slags, der pisser folk af!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af limey » 6. nov 2013, 11:43

Jeg forstår ikke helt, at man siger vores hold er profilløst. Vi har i Kusk og Thomsen to tekniske profiler der laver det uventede, tager en dribling eller to, laver mange flotte assist og tør skyde udefra. At de så er to unge lokale knægte med ægte nordjysk temperament, burde da ikke gøre dem kedelige for folket, eller hvad?

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Califfen » 6. nov 2013, 19:59

limey skrev:Jeg forstår ikke helt, at man siger vores hold er profilløst. Vi har i Kusk og Thomsen to tekniske profiler der laver det uventede, tager en dribling eller to, laver mange flotte assist og tør skyde udefra. At de så er to unge lokale knægte med ægte nordjysk temperament, burde da ikke gøre dem kedelige for folket, eller hvad?
Fremragende spillere begge to. Klart.

Men de er stadig unge og har udfald.

Jeg tænker mere på etablerede profiler. Spillere der har været væk fra faste rammer og bevist sit værd over en længere periode.

Den dag de to vender tilbage til AaB efter nogle år i udlandet, så kan vi snakke om det :)

Besvar