Tilskuerkrise i Aalborg?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Pastorius » 7. apr 2019, 20:30

Fromthecradle skrev:
7. apr 2019, 20:20

Og så er vi igen tilbage til hvad strategien så skal være. Umiddelbart ser det kun ud til at et rigt svin (som fx Oscar eller Thorborg), vil kunne indløse pøblens krav.
Deprimerende.
Første step er i hvert fald at erkende at der skal flere penge til. Sætte et mål, og begynde at arbejde på at komme den vej. Nemt er det ikke, der er mange der gerne vil være Danmarks bedste fodboldklub.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Hovedet » 7. apr 2019, 21:32

FIDEL skrev:
7. apr 2019, 19:44
Jeg har ved gud været efter Gaarde og ledelsen, men jeg kan ikke rigtig hidse mig op over det nye Nordkraft-projekt. Det er jo bare mere af det samme, der foregår nu. Dog ser det positivt ud, at der skal bruges flere ressourcer på scouting og talentarbejde.

Og så har jeg skiftet lidt mening ang. mangel på ambitioner. Med den nuværende trup, er en top 6 målsætning ganske ambitiøst. Det viser resultaterne sort på hvidt...
Ret skal jo være ret; som jeg skrev i dagens kamptråd, var AaB jo blot et målmandsdrop i overtiden fra det slutspil, og havde haft reelle muligheder for medaljer og europæisk deltagelse. Kampene op til nedrykningsspillet var jo lovende, og AaB lignede efterhånden et nogenlunde slagkraftigt hold på det niveau, vi har forventninger om. Der skal dog ikke meget til, at vi ryger direkte tilbage i tristessen, og nederlaget i pokalsemifinalen og de trøstesløse kampe i nedrykningspuljen, hvor AaB igen ligner noget katten har slæbt ind, har jo fået denne sæson til at ligne mere af det bras, vi har set de sidste par år. Så kan vi godt glemme, hvordan et par detaljer kunne have fået billedet til at tage sig anderledes ud. Jeg ville virkelig gerne have set AaB prøve kræfter i det slutspil. Og endnu hellere have set os i en pokalfinale. Vi har selvfølgelig fortsat en mulighed for europæisk deltagelse, men vi skal vi igennem en god måned med underlige træningskampe, og vi kan være røget så langt ned i kadence, at vi bliver blæst ud af de play off - kampe, der venter. Ligesom det i øvrigt skete for 2 år siden. Nedrykningspuljen kan være en skrækkelig oplevelse.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Hovedet » 7. apr 2019, 21:39

Uldahl skrev:
7. apr 2019, 17:02
Mephisto2 skrev:
7. apr 2019, 12:33
Hvorfor taler man ikke om “elefanten i rummet”?

Hobro og Hjørring har vel hver taget en 1.000 tilskuere fra AaB.

Der er ikke plads eller økonomi til mere end én klub i Nordjylland.
Jow da der masser af plads, så er der da en reel mulighed for at Nordjylland altid har et hold i den bedste række. :cheers:
Jeg er helt overbevist om, at "elefanten i rummet" kan findes ene og alene på i et rum på Hornevej eller sagt på en anden måde: sløje resultater og spil, der gennemgående har bevæget sig fra det middel over det middelmådige til det håbløse. Jeg tvivler på, at der skulle være forsvundet så meget som 10 tilskuere til Hobro eller Vendsyssel.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Uldahl » 7. apr 2019, 21:50

Pastorius skrev:
7. apr 2019, 20:30
Fromthecradle skrev:
7. apr 2019, 20:20

Og så er vi igen tilbage til hvad strategien så skal være. Umiddelbart ser det kun ud til at et rigt svin (som fx Oscar eller Thorborg), vil kunne indløse pøblens krav.
Deprimerende.
Første step er i hvert fald at erkende at der skal flere penge til. Sætte et mål, og begynde at arbejde på at komme den vej. Nemt er det ikke, der er mange der gerne vil være Danmarks bedste fodboldklub.
Ja der skal flere penge til, mange flere hvis vi vil være med og udfordre 4 - 5 pladsen. FCK og FCM er i en liga for sig. BIF har lige meddelt at de udvider aktie kapitalen kraftigt, og der skal investere stort i truppen til sommer. Der kan vi ikke være med og kommer det aldrig med den ejerkreds.

Problemet er at vi nu skal satse på ren Nordjysk talent udvikling, og det skal hele forretningen baseres på. Og gå i nul på.

Med tanke på hvor længe imellem der er mellem vi sælger et talent til en fornuftig pris. Kontra alle de talenter vi har rendende, fordi de ikke er gode nok til enten at spille eller blive solgt. Hvor lang tid går der inden der dukker en ny Mæhle op igen. Vi er gode til at give en masse spillere chancen, men de formår ikke at gribe den, hvis vi skal være top 6 hold.

Yder mere er det bekymrende at vi laver så få spillere der har nogle spids kompentrancer der skinner bare en smule igennem. De virker til at de bliver kvalt på Hornevej fremfor frem elsket. Hvis der er, eller har været nogen.

Det er leverpostej's spiller til bunden at suppen og 1 division vi laver, kryddert med enkelte rimelige salg. Det det nye fundament som klubben skal ligge på.

I mine øjne er klubben igang med at spare sig selv ihjel som subtop klub. Vi kan ikke leve af udvikle Nordjyske spillere som ledelsen ønsker. Vi laver typer som Børsting, Grønning, PK, Thelle, Blåbjerg, MC osv osv. Fine 1 divisions spillere, og kan måske bruges til et bundhold i suppen, der så nok må belave sig på et år eller 2. i 1 Division ind imellem.

Vi er ikke så gode til at udvikle attraktive spillere at vi kan leve af det. Da slet ikke når vi begrænser os til kun at rekruttere i Nordjylland. Glem alt om fyrring af Gaarde og Friis de gør bare hvad der bliver sagt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Yankee » 7. apr 2019, 22:52

Pastorius skrev:
7. apr 2019, 20:14
Vores rigmænd er ikke rige nok, men det ser heller ikke ud til at de har til sinds at lade nogen andre komme til (eller at nogen står på spring for at afløse).
Jeg er ikke enig hele vejen igennem, men du har fat i den lange ende og redegør utrolig stærkt for det i et glimrende indlæg. Tak for det 👍

Min største anke er den entydige satsning på det nordjyske. Der tror jeg virkelig man fejllæser sit publikum. Hvis alle AaB-fans kunne stemme om hvem der var deres all-time yndlingsspiller, så er det min påstand at der ikke ville være mere end 2-3 nordjyder i top-10.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Hovedet » 7. apr 2019, 23:01

Fromthecradle skrev:
7. apr 2019, 19:14
Hovedet skrev:
6. apr 2019, 12:34
Fromthecradle skrev:
5. apr 2019, 23:07
Hovedet skrev:
5. apr 2019, 16:05
Man sidder jo mest tilbage med et indtryk af en klub, der har givet op og via lidt spin og fordrejning allerede nu undskylder for de næste mange års ørkenvandring, som man desperat forventer glider lettere ned, bare man sniksnakker lidt om "nordjyder og talenter". Denne strategi er selvsagt helt uforenelig med fodbold på seriøst niveau i Aalborg (måske mere ambitiøse og fremsynede ledere i Vendyssel og Hobro forsøger at etablere et slagkraftigt nordjysk hold); AaB har ikke produceret spændende spillere i årevis og har på ingen måde fremstillet sig som en klub, der skulle beherske talentudvikling; bedst illustreret ved, at klubben har spenderet afsindige summer på et købe tidligere profiler hjem, der ikke er slået til andre steder, og derpå præsenterer dem som "egen avl". Det har udviklet sig til en gang politikersnak af værste skuffe, hvor man udelader, fordrejer og lægger til og trækker fra efter behag. Bilbaointerviewet med Gaarde fremstår som det ultimative kommunikative lavpunkt.

AaB og Gaarde hælder benzin på knastørre grene og sætter ild til, når de forsøger at præsentere offentligheden for et alternativt univers, hvor nordjyder står skulder og skulder på fyldte tribuner, mens de pisker naboens drenge frem i kampen mod en vældig overmagt - knejsende af stolthed over at være sportsligt middelmådige, men moralsk overlegne i kampen mod anløbne finansfyrster og købeklubber.

I virkeligheden er tilskuertal mellem 3000 og 4000 i dag ved at være almindelige, og det er kun ved særlige lejligheder, at et alt for lille stadion er halvfyldt. I det univers, hvor jeg befinder mig i, har AaB de senere år købt spillere op og ned og til højre og venstre uden den fjerneste forbindelse til det hellige Nordjylland og fyret penge af i et sjældent set omfang i dansk fodbolds historie.

Konklusionen er klar: Strategien har spilet fallit! Intet mindre. Den opstod som følge af en forfærdelig økonomisk situation oven på finanskrisen og reagerede ligeledes mod den yuppieagtige koncern og synergi - diskurs, der prægede AaB i tiden op til. Den blomstrede og fejrede en eventyrlig og ufattelig triumf i sæsonen 2013/2014. Og faldt sammen som en pandekage, da virkeligheden meldte sig 5 minutter derefter, og fremstår i dag som en pinlig og provinsiel apologi for middelmådighed og manglende målopfyldelse. Med andre ord: Kom ind i kampen, og undlad at blive ved med at trampe rundt i forvirret pølsesnak om nordjyder og talenter, når nu tilskuerne har talt med fødderne og forladt tribunerne. Kom nu ud af den 2014 - boble, og forhold jer til det, der er jeres arbejde; at holde AaB i toppen af dansk fodbold.

Bullshit hele vejen. Lad nu være med at undervurdere intelligencen i ledelsen - og når du nu er Lynge tilhænger, så husk at han sidder i bestyrelsen, og dermed har større indflydelse på de store linier end i hans sportschef job.

Kan vi få et forslag til en ny strategi, der er økonomisk holdbar, i stedet for alle de bakspejls analyser.
En måde at revidere en strategi på er jo først og fremmest at vurdere, om der er behov for en ny strategi og derpå at påpege, hvad der måtte være galt med den eksisterende. Min anke i indlægget går på klubbens kommunikation med omverdenen, og det er den, jeg ønsker ændret. Erkend nu bare, at målsætningerne ikke har været opfyldte, og at den stadige fokus på nordjyder, nærhed og talenter ikke fænger hos publikum. Jeg kan godt lide Allan Gaarde og har ham i øvrigt mistænkt for at være både intelligent og veluddannet; men i f.eks. Bilbaointerviewet bliver det jo slet og ret latterligt. På det punkt synes den nuværende AaB-ledelse at have et blindt punkt.

Balancen mellem den "økonomiske ansvarlighed" og et passende sportsligt niveau er en udfordring, AaB har haft i årtier og i øvrigt deler med samtlige klubber i Superligaen med undtagelse af FCK. Jeg forstår til fulde klubbens behov for økonomisk ansvarlighed oven på de skrækkelige år, hvor vi jo næsten dagligt sad herinde og bed negle; ikke pga. løsrevne sportslige resultater, men ved usikkerhed om, hvorvidt klubben overhovedet eksisterede ved næste kvartalsregnskab. Og går vi længere tilbage opstod koncerntanken, fordi AaB forsøgte at gøre sig uafhængige af indtægterne på fodboldbanen.

Ingen af strategierne er søsat af idioter, og både koncern- og talentstrategien har jo fornuftige grundtanker. Imidlertid er der jo ingen herinde, der hidses op ved tankerne om regnskaber, der går i 0, hvis ikke det ledsages af gode resultater.
Fint svar. Hvordan kommervi så videre? Den økonomiske meget risikable vej som fck, bif, fcm eller noget andet?

Jeg syntes faktisk ledelsen er rimeligt klar i mælet; talenter (naboens sønner) plus lidt krydderi, når der er penge til det. Og medmindre nogen vil lægge millionerne i risikovillig kapital, så er det sådan det er,
Klar i mælet er et stort ord her, jf. det herostratisk berømte Bilbaointerview. Ligeledes mangler jeg svar på, hvordan man har tænkt sig at opfylde en top 6 - målsætning via " nordjyske talenter"; det ord er jeg efterhånden ved at kløjs i, da det forlængst har mistet enhver betydning og ikke dækker over andet end "unge spillere". Og enhver klub kan jo finde ud af at bruge unge spillere; kunsten er jo at udvikle gode unge spillere, og den kunst har AaB på ingen måde behersket. Derfor er det komplet utroværdigt.

Som nævnt gik min anke også mest på kommunikationen udadtil; lad nu være med alt det her nordjyde - og nabosønnonsens, der forlængst har frastødt tilhængerne, hvilket tilskuertallet er et ubestrideligt vidnesbyrd om. Senest med Jakob Friis´ udmelding om, at "folk vil se nordjyder spille på Aalborg Stadion". Det er jo fuldstændig verdensfjernt.

Desuden vil jeg påpege, at AaB er en fuldtidsprofessionel fodboldklub i landets bedste række med base i landets fjerdestørste by og tredjestørste kommune - med flere mesterskaber og europæiske gruppespil bag sig. Det er ikke en lille lokal idrætsforening ude på landet.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af FIDEL » 7. apr 2019, 23:20

Midt i al elendigheden, er jeg faktisk begejstret for det nye u 19-kuld vi får op til sommer.
Det lader til at de fleste har en glimrende teknik og noget tempo med bolden , hvilket holdet pt. Mangler, udover Kusk og Lucas.
Der skal nok være mindst 1-2 af de nye, som slår til.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af strangecap » 8. apr 2019, 08:13

Produktet er bare ikke godt nok ift prisen

En hver købmand ved det handler om udbud og efterspørgsel :)

Hvis de vil have rettet op på det, skal der i mine øjne

1. Kæmpes til døde, ikke den ligegyldighed der til tiders vises!
2. Dommerstanden i DK er blevet for ringe, der skal være et fuldtidssetup til alle dommere, samt mere strømlignet retningslinjer!
3. Stadion skal fyldes mere op et halvt tomt stadion er kedeligt at komme på et fuldt er fedt!
4. Og så skal vi have en ny Nomvethe der kan noget lir i løbet af en til tider kedelig kamp.

Indtil dette lykkes synes jeg prisen på sæson kort skulle sænkes til 50 kr om måneden for voksene og så derfor håbe der kommer flere

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Nitten » 8. apr 2019, 08:52

Det med tilskuertallet er egentlig nok meget simpelt.

Se på OB. De sidste år har AaB og OB's tilskuertal mindet meget om hinanden med de samme udfordringer. Nu hvor de er nr 3 trækker de så 11.000 til kampen igår.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Sanchez94 » 8. apr 2019, 10:08

strangecap skrev:
8. apr 2019, 08:13
Produktet er bare ikke godt nok ift prisen

En hver købmand ved det handler om udbud og efterspørgsel :)

Hvis de vil have rettet op på det, skal der i mine øjne

1. Kæmpes til døde, ikke den ligegyldighed der til tiders vises!
2. Dommerstanden i DK er blevet for ringe, der skal være et fuldtidssetup til alle dommere, samt mere strømlignet retningslinjer!
3. Stadion skal fyldes mere op et halvt tomt stadion er kedeligt at komme på et fuldt er fedt!
4. Og så skal vi have en ny Nomvethe der kan noget lir i løbet af en til tider kedelig kamp.

Indtil dette lykkes synes jeg prisen på sæson kort skulle sænkes til 50 kr om måneden for voksene og så derfor håbe der kommer flere
Så det er de 35 kr. i forskel på et voksen sæsonkort, som gør forskellen? - Hvis det er de 35 kr. som afholder dig fra at komme fast på stadion, til hver eneste hjemmekamp, så donere jeg gerne dem.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af strangecap » 8. apr 2019, 16:11

Sanchez94 skrev:
8. apr 2019, 10:08
strangecap skrev:
8. apr 2019, 08:13
Produktet er bare ikke godt nok ift prisen

En hver købmand ved det handler om udbud og efterspørgsel :)

Hvis de vil have rettet op på det, skal der i mine øjne

1. Kæmpes til døde, ikke den ligegyldighed der til tiders vises!
2. Dommerstanden i DK er blevet for ringe, der skal være et fuldtidssetup til alle dommere, samt mere strømlignet retningslinjer!
3. Stadion skal fyldes mere op et halvt tomt stadion er kedeligt at komme på et fuldt er fedt!
4. Og så skal vi have en ny Nomvethe der kan noget lir i løbet af en til tider kedelig kamp.

Indtil dette lykkes synes jeg prisen på sæson kort skulle sænkes til 50 kr om måneden for voksene og så derfor håbe der kommer flere
Så det er de 35 kr. i forskel på et voksen sæsonkort, som gør forskellen? - Hvis det er de 35 kr. som afholder dig fra at komme fast på stadion, til hver eneste hjemmekamp, så donere jeg gerne dem.

Mindes bare da vi var ved at rykke ned at de lave billet priser bragte flere til stadion for det var ikke spillet der 2014'er pragende den gang, jeg har selv to sæsonkort et barn og et voksen, og det fortsætter jeg nok med, men hvis punkt 1-4 ikke opfyldes kan de 130 kr jeg bruger om måneden give mig adgang ved at opgradere min tv pakke for det tilsvande beløb adgang til bedre kampe, oveni AaBs kampe og så ender jeg nok der om 2-3 sæsoner hvis stadionoplevelsen bliver ved med at være som nu

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Nitten » 14. apr 2019, 08:13

Måske er det gået min næse forbi.

Men gør AaB overhovedet noget for at forsøge at få folk på stadion til lokalopgøret mod mægtige VFF?
Jeg modtager de sædvanlige mails og der er lidt facebook opslag om at "nu skal vi have revanche".

Men er det virkelig resultatet af Bælum's iderigdom af initiativer til at få folk frem ? :thumbsdown:

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af MrBangDK » 14. apr 2019, 08:15

Nitten skrev:
14. apr 2019, 08:13
Måske er det gået min næse forbi.

Men gør AaB overhovedet noget for at forsøge at få folk på stadion til lokalopgøret mod mægtige VFF?
Jeg modtager de sædvanlige mails og der er lidt facebook opslag om at "nu skal vi have revanche".

Men er det virkelig resultatet af Bælum's iderigdom af initiativer til at få folk frem ? :thumbsdown:
Der er flag-allé :D
Ska' vi hak'?

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Gamling » 14. apr 2019, 09:22

Vinden fra Nordkraften vil blæse tilskuerne ind til kampen i tusindtal 😎
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 14. apr 2019, 10:02

Nitten skrev:
8. apr 2019, 08:52
Det med tilskuertallet er egentlig nok meget simpelt.

Se på OB. De sidste år har AaB og OB's tilskuertal mindet meget om hinanden med de samme udfordringer. Nu hvor de er nr 3 trækker de så 11.000 til kampen igår.
Netop. Uanset hvilke tiltag der laves udenfor banen er det i sidste ende resultaterne på banen som er afgørende for tilskuertallet

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Nestor » 14. apr 2019, 14:31

Gamling skrev:
14. apr 2019, 09:22
Vinden fra Nordkraften vil blæse tilskuerne ind til kampen i tusindtal 😎
Måske meget symptomatisk, at de ikke har opdaget, at ilden under kedlerne i Nordkraft blev slukket for mange år siden.
Nu står den på klatrevæg, yoga, musik, smalle film og indisk mad.
Det skal helt sikkert nok bringe publikum på Stadion igen og mesterskabet hjem.

:aabfan:

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 11. aug 2019, 17:44

4.300 tilskuere en søndag eftermiddag i perfekt fodboldvejr, det er mildest talt elendigt. Hvis det så bare var en undtagelse men det er det jo langtfra.
Jeg synes det er pinligt at en by som Aalborg trækker så få tilskuere på stadion :thumbsdown:

Problemet er blevet diskuteret i årevis men løsningen er svær at finde.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Funky » 11. aug 2019, 17:57

Aalborg frederikshavner skrev:
11. aug 2019, 17:44
4.300 tilskuere en søndag eftermiddag i perfekt fodboldvejr, det er mildest talt elendigt. Hvis det så bare var en undtagelse men det er det jo langtfra.
Jeg synes det er pinligt at en by som Aalborg trækker så få tilskuere på stadion :thumbsdown:

Problemet er blevet diskuteret i årevis men løsningen er svær at finde.
Njae, en lidt længere periode med stabilt spil, hvor alle modstandere på hjemmebane har det svært, det kunne nok gøre en forskel. Men AaB er også bare i en anden situation end eks. OB; der er flere konkurrerende klubber tæt på end tidligere (Hobro og Vendsyssel), og flere konkurrerende tilbud i byen (håndbold og hockey). Læg dertil en historie med mesterskaber og flot spil, som i noget omfang har skabt forventninger hos et forkælet publikum, som enhver klub ud over FCK og FCM vil have svært ved at leve op til. AaB har det som et moderne politisk parti, der er bare ikke så mange loyale kernevælgere tilbage.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Kristian » 11. aug 2019, 20:07

Funky skrev:
11. aug 2019, 17:57
Aalborg frederikshavner skrev:
11. aug 2019, 17:44
4.300 tilskuere en søndag eftermiddag i perfekt fodboldvejr, det er mildest talt elendigt. Hvis det så bare var en undtagelse men det er det jo langtfra.
Jeg synes det er pinligt at en by som Aalborg trækker så få tilskuere på stadion :thumbsdown:

Problemet er blevet diskuteret i årevis men løsningen er svær at finde.
Njae, en lidt længere periode med stabilt spil, hvor alle modstandere på hjemmebane har det svært, det kunne nok gøre en forskel. Men AaB er også bare i en anden situation end eks. OB; der er flere konkurrerende klubber tæt på end tidligere (Hobro og Vendsyssel), og flere konkurrerende tilbud i byen (håndbold og hockey). Læg dertil en historie med mesterskaber og flot spil, som i noget omfang har skabt forventninger hos et forkælet publikum, som enhver klub ud over FCK og FCM vil have svært ved at leve op til. AaB har det som et moderne politisk parti, der er bare ikke så mange loyale kernevælgere tilbage.
Folk forlanger altså noget ordenligt spil og nogle stimer med mål og sejre på hjemmebane. AaB har alt for længe skræmt folk væk med dårligt spil og INGEN mål. Det sætter spor og folk skal vindes tilbage. Sker ikke ved at ledelse laver mere ravage på FB eller stiller sig på hjørnet af Nytorv med en kurv i hånden.

Der skal SEJRE på banen nu. Også på udebane.
Hvis AaB havde klasket FCM med en mand i overtal havde historien været god for AaB og 1000 mere havde nok valgt at bruge en søndag eftermiddag på stadion. Det er sådan det hænger sammen i Nordjylland.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Pastorius » 11. aug 2019, 21:17

Kristian skrev:
11. aug 2019, 20:07
Funky skrev:
11. aug 2019, 17:57
Aalborg frederikshavner skrev:
11. aug 2019, 17:44
4.300 tilskuere en søndag eftermiddag i perfekt fodboldvejr, det er mildest talt elendigt. Hvis det så bare var en undtagelse men det er det jo langtfra.
Jeg synes det er pinligt at en by som Aalborg trækker så få tilskuere på stadion :thumbsdown:

Problemet er blevet diskuteret i årevis men løsningen er svær at finde.
Njae, en lidt længere periode med stabilt spil, hvor alle modstandere på hjemmebane har det svært, det kunne nok gøre en forskel. Men AaB er også bare i en anden situation end eks. OB; der er flere konkurrerende klubber tæt på end tidligere (Hobro og Vendsyssel), og flere konkurrerende tilbud i byen (håndbold og hockey). Læg dertil en historie med mesterskaber og flot spil, som i noget omfang har skabt forventninger hos et forkælet publikum, som enhver klub ud over FCK og FCM vil have svært ved at leve op til. AaB har det som et moderne politisk parti, der er bare ikke så mange loyale kernevælgere tilbage.
Folk forlanger altså noget ordenligt spil og nogle stimer med mål og sejre på hjemmebane. AaB har alt for længe skræmt folk væk med dårligt spil og INGEN mål. Det sætter spor og folk skal vindes tilbage. Sker ikke ved at ledelse laver mere ravage på FB eller stiller sig på hjørnet af Nytorv med en kurv i hånden.

Der skal SEJRE på banen nu. Også på udebane.
Hvis AaB havde klasket FCM med en mand i overtal havde historien været god for AaB og 1000 mere havde nok valgt at bruge en søndag eftermiddag på stadion. Det er sådan det hænger sammen i Nordjylland.
Der er potentiale i de næste tre kampe. BIF, ude, ACH ude og FCK hjemme. Det ville nok være den sødeste 3 kamps sejrsstime i rigtig, rigtig lang tid. 4 point mod BIF og ACH skal i hvert fald nok får trukket nogle tilskuere på stadion til FCK-kampen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar