Tilskuerkrise i Aalborg?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af jernskjorten » 14. nov 2013, 09:42

Gnu skrev:AaB tager 155 kr. for en siddeplads i Danmarks nærigste landsdel. Diskrepansen skriger til himlen.
Anvendelsen af ordet "diskrepans" skriger også lidt til himlen...

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Gnu » 14. nov 2013, 09:51

Beklager, du skal selvfølgelig også have chancen for at være med.

Til tjeneste: Ordbog over det danske sprog
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Maglau » 14. nov 2013, 10:09

Fabbe skrev:Jeg tror ikke spor på, at man forædler en fodboldklub ved at forbedre stadion og forkorte hotdogkøen.

Ikke fordi, at disse ting ikke kan være vigtige. Man skal skam altid sørge for, at disse ting fungerer.

Men det er ikke noget, der gør det mere attraktivt at gå til fodbold. I Farum har de et super moderne stadion, og hotdogkøen er aldrig særlig lang. Kun et mesterskab kunne lokke folk af huse, og de har altså et kæmpe stort og tætbefolket lokalområdet.

Til gengæld er der erfaring med, at klubber med elendige gamle og nedslidte stadioner kan trække massevis af tilskuere selv fra mere beskedne optageområder, og selv om deres hold spiller elendigt.

Disse klubbers værdi findes i tilhængernes "hjerter", for at bruge et metafor. Det er der, klubbens værdi er vokset. Det kræver noget langt mere autentisk og hjerteligt at byde på end blot branding og åndssvage management- og marketingsfloskler.

Så i mine øjne kan man mere eller mindre glemme alt om markedsføring, branding og så videre. Klubben skal vise, at den selv har passion for fodbold, passion for sig selv og passion for sine fans.

En professionel klub spiller for sine fans. Det har den gjort siden man i England opfandt tælleapparatet allerede sidst i 1800-tallet og begyndte at tage penge for at se kampene. Fra dag ét havde man den opfattelse, at man spillede for sine fans.

I dansk fodbold har vi haft et amatørparadigme i næsten hundrede år, som stadig præger AaBs tænkemåde, men det er tid til et nyt paradigme. Vi tilhængere har for længst adopteret den passion, som er affødt af den professionelle fodbolds paradigme i udlandet, og AaB har kun gjort det delvist.
Jeg ved faktisk ikke om vi mener det samme eller om vi er vildt uenige.
Jeg er 100% enig med dig i det første du skriver om at branding, oplevelsesøkonomi og andre business termer ikke er det der skal til for at få flere tilskuere.
Hvis vi går 20-40 år tilbage havde AaB et ry for at Danmarks tilskuer by nr 1. Jeg husker stadig hvor mange folk der dukkede i de magre år i 80´erne fra 3 div til 1 div og de første år i den bedste række hvor vi konstant kæmpede om ikke at trykke ned.
Frem det første mesterskab i 95 var der en konstant positiv stemning om AaB i byen, selvom vi i mange sæsoner var bundhold. Det var altså på et stadion med overvejende ståpladser, boder med kun røde pølser og sennep, slik og is var noget man købte fra mobile vogne de gik rundt mellem os.
Et eller andet sted synes jeg den positive stemning omkring AaB som hele Aalborgs hold forsvandt med Aalborg virksomheden Metax som sponsor og børsintroduktionen, der førte moderne foldbold med sig og en fokus på totaloplevelser osv. Bortset selvfølgelig i mesterskabs og CL sæsoner, men der har folk også fået noget for dukke op.

Med internettet er det blevet lettere end nogensinde at købe billetter, men alligevel opfattes det ikke nemmere. Jeg har mødt folk der stadig snakker om hvor nemt det var i gamle dage at komme på stadion, fordi man kunne billetter på Metax stationer når man alligevel tankede benzin - impulskøb.

Det er de folk der skal tilbage på stadion hvis tilskuerantallet skal løftes 2-3000 stk pr hjemmekamp.

Jeg ved godt man ikke kan skrue tiden tilbage og gøre som i gamle dage, men der stadig nogle mekanismer fra den gang man kan overveje.

De impuls køb som kom på Metax stationerne hvordan får vi dem tilbage - er det muligt at lave en aftale med Dansk tipstjeneste om at ved alle deres forhandlere kan man købe billetter der printes ud når man afleverer odds og lotto?

Er Aalborgenserne blevet forvænte og kun gider se dem når de er mesterskabsbejlere, hvilket er sørgeligt. Men jeg 100% på at det smitter af på folks lyst til at støtte op om AaB at der i lang tid er skrevet mere om deres elendige økonomi end om fodbold. Der er kommet et lys af uduelig professionalisme over klubben fremfor glad amatørisme hvilket appellerer mere til den almindelige ikke hard core fans.

Skal jeg lige komme med min personlige mening om prisen. Det skal siges at jeg som direktør i en virksomhed ser rødt når sælgerne kommer og siger at prisen på vores produkter skal ned ellers kan de ikke sælge det - der fandme mere til et produkt end pris, brug andre parametre end pris - så jeg tror absolut ikke at lavere pris er løsningen på alt.
MEN når det er sagt finder jeg det uhyggeligt dyrt at gå til fodbold i Aalborg og prisen skal justeres. Jeg tror der er mange der har det lige som mig at når man arbejder en del i ugen så vil man gerne bruge tid med ungerne i weekenden og løsningen er at kombinere det med en tur til Aalborg og se bold for os alle. Men, 3x155 kr + forplejning og brændstof, vi taler altså hurtigt en tusse - nej det bliver sgu foran tv i sofaen.
AaB er nødt til at gøre det attraktivt for bl.a. os familiefædre at tage ungerne med uden det skal være en udskrivning på næsten 500 kr i bare entre.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Hanga » 14. nov 2013, 10:15

Fabbe skrev:Jeg tror ikke spor på, at man forædler en fodboldklub ved at forbedre stadion og forkorte hotdogkøen.

Ikke fordi, at disse ting ikke kan være vigtige. Man skal skam altid sørge for, at disse ting fungerer.

Men det er ikke noget, der gør det mere attraktivt at gå til fodbold. I Farum har de et super moderne stadion, og hotdogkøen er aldrig særlig lang. Kun et mesterskab kunne lokke folk af huse, og de har altså et kæmpe stort og tætbefolket lokalområdet.

Til gengæld er der erfaring med, at klubber med elendige gamle og nedslidte stadioner kan trække massevis af tilskuere selv fra mere beskedne optageområder, og selv om deres hold spiller elendigt.

Disse klubbers værdi findes i tilhængernes "hjerter", for at bruge et metafor. Det er der, klubbens værdi er vokset. Det kræver noget langt mere autentisk og hjerteligt at byde på end blot branding og åndssvage management- og marketingsfloskler.

Så i mine øjne kan man mere eller mindre glemme alt om markedsføring, branding og så videre. Klubben skal vise, at den selv har passion for fodbold, passion for sig selv og passion for sine fans.

En professionel klub spiller for sine fans. Det har den gjort siden man i England opfandt tælleapparatet allerede sidst i 1800-tallet og begyndte at tage penge for at se kampene. Fra dag ét havde man den opfattelse, at man spillede for sine fans.

I dansk fodbold har vi haft et amatørparadigme i næsten hundrede år, som stadig præger AaBs tænkemåde, men det er tid til et nyt paradigme. Vi tilhængere har for længst adopteret den passion, som er affødt af den professionelle fodbolds paradigme i udlandet, og AaB har kun gjort det delvist.
Jeg synes du rammer hovedet på sømmet langt hen ad vejen. Jeg er i hvert fald 100% enig med dig i, at det ikke er servicen på stadion, parkeringsforholdene, manglende fælles transport osv., der er skyld i den manglende tilskuertilstrømning. Det er små ting, der kan gøre oplevelsen bedre, men det er ikke det, der afgør om folk tager på stadion eller ej. Det er heller ikke markedsføring som sådan, omend jeg vil sige, at smart markedsføring der netop formår at appellere til ens AaB hjerte, kan have en gavnlig effekt. Ligeledes er der ingen tvivl om, at priserne har en del at sige, omend jeg ikke tror, at 20 kr. den ene eller anden vej gør en stor forskel.

Næh, det der for alvor gør en forskel, det der skal drive folk på stadion, er passionen for AaB og at der er optimisme i forhold til at føre klubben fremad. Du har helt ret i, at jo mere "fælles" vi føler os med klubben, desto mere føler vi at vi må ud på lægterne og gøre en forskel. Dette føler jeg dog egentlig, at AaB er ret gode til på mange områder. Vi kan relatere os til spillertruppen, hvor hovedparten er nordjyske drenge, og både og og trænerteamet er gode til at give respons til os. Der hvor jeg tror, at vi har været lidt ramt her i efteråret, er den pessimisme som AaB har været omringet af.
Pessimisme omkring økonomien, hvor man efterhånden har svært ved at sluge flere skuffelser, og pessimisme om, at vi nok ikke kan holde en topplacering. Nu er jeg bosiddende forholdsvis tæt på Esbjerg, og hernede er der i øjeblikket en voldsom lyst til, at tage på stadion, fordi man virkelig tror på, at Esbjerg kan præstere og være med hvor det er sjovt. Der har man fra AaBs side nok underspillet sin rolle lidt for meget, og vi har alle snakket vores muligheder ned. Man har nærmest gået og ventet på, at vi begyndte at tabe.

Det kan være særdeles klogt ren sportsligt, at underspille sin rolle og muligheder, da det fjerner pres fra skuldrene på spillerne. Men det skaber ikke optimisme eller en "målrettethed" hos tilskuerne, som hiver folk ud på stadion - tværtimod! Jeg tror faktisk det er her, at vores største problem har ligget... Folk har på trods af resultaterne ikke optimisme omkring AaB, fordi der har hængt (og gør stadig på den økonomiske front) en del mørke skyer over klubben. Lad os håbe det bliver bedre nu, hvor vi efterhånden har vist, at vi sagtens kan være med i toppen i år, og nu begynder klubben også selv at give udtryk for det... og alligevel tror man ikke helt selv på det, fordi man frygter, at alle profiler er væk efter vinterens vindue... Den frygt har de ikke i f.eks. Esbjerg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Remark » 14. nov 2013, 10:24

Tilskuerkrise? Jeg er stadig ikke overbevist om, at det er den rigtige diagnose. Er AaB virkelig ramt af tilskuerkrise?

De reelle tal tyder ikke ret meget på det. Vist er der en lille, nærmest minimal, nedgang, men vi har kun spillet otte af sytten hjemmekampe. Lad os nu se, når sæsonen er slut.

Spørgsmålet må jo være, hvordan vi kan nå de eftertragtede 10.000 i snit. Det havde vi kun i 94/95 sæsonen, og dengang var stadionkapaciteten større. Alene det, at vi maksimalt kan lukke 14.000 ind fremfor de tidligere 20.0000 gør det svært. Tænk, hvor mange billetter vi kunne have solgt til guldkampen mod Brøndby i 08? Jeg siger ikke, at stadion skal udvides, men den faktor bør regnes med.

Lige lidt om gamle dage. Vi gav ganske rigtig 1. division et gevaldigt løft med dengang over 5.000 i hjemmebanesnit, Men jeg er gammel nok til at huske, at kampe også dengang kunne blive set af 2500 tilskuere. Og i 1980 var der 250 tilskuere til en 1. divisionskamp mod Frem. Så den der romantiske forestilling om horder af tilskuere i arbejderbyen Aalborg kan absolut nuanceres.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Fabbe » 18. nov 2013, 22:44

Remark skrev:Så den der romantiske forestilling om horder af tilskuere i arbejderbyen Aalborg kan absolut nuanceres.
Det kan bestemt nuanceres, og generelt er niveauet en tak højere, end det har været i de "gode gamle dage". Når man husker, at stadion i 80'erne og tidligt i 90'erne kunne være pakket med 16.000 tilskuere, så glemmer man nemt, at den følgende kamp mod Ikast typisk trak 4000 tilskuere.

Det triste er bare, at mens vi toppede tilskuerstatistikken i starten af 90'erne og var Danmarks tilskuerby nummer 1, så forsømte man at følge med udviklingen.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

AaB - Ølstykke
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. okt 2007, 17:54
Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af AaB - Ølstykke » 19. nov 2013, 05:11

Lidt til debatten her.
Det hører vel med til billedet at Aalborg Pirates oplever stigende tilskuertal for 2-3 sæson i træk, man er nu over 3.500 i snit pr hjemmekamp - en del må komme fra Stadion?
Aalborg Håndbold trækker vel også folk fra fodbolden - især nu hvor de har vundet mesterskab og spiller europæisk?
Så med et lille opland og 2 hårde konkurrenter til tilskuerne fra byen, så er det vel AaB som storebroderen, der er udsat for konkurrencen.
Når vi tager til fodbold med familien - 3 personer - så koster det ca. 800 kr pr gang - hvis man samme weekend/uge skal se en hockey- eller håndboldkamp, så begynder det altså at løbe op.
så er AaB ikke "offer" for en sportlig udvikling, man selv var med til at sætte igang, da vi ejede "det hele" ?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af le Cid » 19. nov 2013, 06:21

AaB - Ølstykke skrev:Lidt til debatten her.
Det hører vel med til billedet at Aalborg Pirates oplever stigende tilskuertal for 2-3 sæson i træk, man er nu over 3.500 i snit pr hjemmekamp - en del må komme fra Stadion?
Aalborg Håndbold trækker vel også folk fra fodbolden - især nu hvor de har vundet mesterskab og spiller europæisk?
Så med et lille opland og 2 hårde konkurrenter til tilskuerne fra byen, så er det vel AaB som storebroderen, der er udsat for konkurrencen.
Når vi tager til fodbold med familien - 3 personer - så koster det ca. 800 kr pr gang - hvis man samme weekend/uge skal se en hockey- eller håndboldkamp, så begynder det altså at løbe op.
så er AaB ikke "offer" for en sportlig udvikling, man selv var med til at sætte igang, da vi ejede "det hele" ?
Så er det ski da imponerende, at Lorte-Herning kan få det til at fungere. De har også et hockeyhold og nogle hunboldpiger, som klarer sig godt nationalt og internationalt!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Hovedet » 19. nov 2013, 08:51

AaB - Ølstykke skrev:Lidt til debatten her.
Det hører vel med til billedet at Aalborg Pirates oplever stigende tilskuertal for 2-3 sæson i træk, man er nu over 3.500 i snit pr hjemmekamp - en del må komme fra Stadion?
Aalborg Håndbold trækker vel også folk fra fodbolden - især nu hvor de har vundet mesterskab og spiller europæisk?
Så med et lille opland og 2 hårde konkurrenter til tilskuerne fra byen, så er det vel AaB som storebroderen, der er udsat for konkurrencen.
Når vi tager til fodbold med familien - 3 personer - så koster det ca. 800 kr pr gang - hvis man samme weekend/uge skal se en hockey- eller håndboldkamp, så begynder det altså at løbe op.
så er AaB ikke "offer" for en sportlig udvikling, man selv var med til at sætte igang, da vi ejede "det hele" ?
Sig mig, har dette Aalborg Pirates virkelig 3500 tilskuere i snit???

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2013, 09:34

Remark skrev:Tilskuerkrise? Jeg er stadig ikke overbevist om, at det er den rigtige diagnose. Er AaB virkelig ramt af tilskuerkrise?

De reelle tal tyder ikke ret meget på det. Vist er der en lille, nærmest minimal, nedgang, men vi har kun spillet otte af sytten hjemmekampe. Lad os nu se, når sæsonen er slut.

Spørgsmålet må jo være, hvordan vi kan nå de eftertragtede 10.000 i snit. Det havde vi kun i 94/95 sæsonen, og dengang var stadionkapaciteten større. Alene det, at vi maksimalt kan lukke 14.000 ind fremfor de tidligere 20.0000 gør det svært. Tænk, hvor mange billetter vi kunne have solgt til guldkampen mod Brøndby i 08? Jeg siger ikke, at stadion skal udvides, men den faktor bør regnes med.

Lige lidt om gamle dage. Vi gav ganske rigtig 1. division et gevaldigt løft med dengang over 5.000 i hjemmebanesnit, Men jeg er gammel nok til at huske, at kampe også dengang kunne blive set af 2500 tilskuere. Og i 1980 var der 250 tilskuere til en 1. divisionskamp mod Frem. Så den der romantiske forestilling om horder af tilskuere i arbejderbyen Aalborg kan absolut nuanceres.
Helt enig. Krise er alt for stort et ord.

Jeg har - vistnok i en anden tråd - givet udtryk for hvad jeg mener der skal til for at løfte tilskuertallet. Der er ikke så meget hokus-pokus.

1) Det skal være nemt at købe billet og komme ind. Status på billetsalg skal afspejle virkeligheden.
Jeg ved ikke om det er blevet bedre, men der har været rigtig mange dårlige erfaringer med at købe billetter. Der er - stadig - mange der føler det som en barriere at købe noget over nettet. De skal også nemt kunne købe en billet.

2) Det skal være en god oplevelse at komme på stadion.
Det betyder ikke at der skal være top-underholdning i pausen, hvad enten det er poledancing eller pandrupgarden (eller evt. en kombination) der stiller op. Det betyder blot at man ikke skal genere sine kunder med alt for lange køer, varme øl og kolde pølser, eller al for høj lyd fra speakeren. Har man det fundament på plads, kan man begynde at lægge på.

3) Man skal lade være med at fokusere på hvor mange tilskuere der kommer - fremfor alt lade være med at snakke om krise eller for små tilskuertal.
Mennesker er flokdyr. Vi gør som udgangspunkt det de andre gør. Får vi en oplevelse af at folk ikke gider gå på stadion så gider vi heller ikke selv. Man booster heller ikke tilskuertal ved at give dem der ikke kom dårlig samvittighed.
Sørg for at promovere den positive oplevelse ved at gå på stadion (Sikken en stemning....etc.). Lad være med at fokusere på målgrupper i markedsføringen - Fodbold skal være en oplevelse for alle.

4) Sørg for at dele en milliard børnebilletter ud.
Jeg håber det allerede sker, men her i området (Sorø) får alle omegnsklubber sæsonkort til børn (gælder ikke til FCK/BIF). Det skaber nye fans, og trækker ganske sikkert en hel masse forældre der betaler fuldpris og giver franske hotdogs.

Den korte konklusion:
Sørg for at lokke folk til stadion - uden at gå alt for meget på kompromis med prisen. Når de så er der, så sørg for de også får en god oplevelse. Sælg den gode historie.

Det er helt bevidst at jeg ikke nævner prisen. Den har selvfølgelig indflydelse, men som regel bliver den indflydelse groft overvurderet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af mich1596 » 19. nov 2013, 12:43

Der bliver sagt og skrevet en masse, sikkert rigtige betragtninger om nedgangen i tilskuere på Aalborg stadion ( energi nord)

I mine øjne er der nogle åbentlyse faktore.

1- hvem helvede kan finde på at bygge et stadion, lækkert og intimt, til + 200 mill hvor man planlægger 17 800 pladser men ender op med 13 000 (og ja ved godt at man kan fjerne stolene på dk mest kedelige stadionafsnit.

2-køerne til boderne var astronomisk lange og det var meget svært at finde sine venner på den gamle langside når man så endeligt havde fået gaflet et par bamser, så diskutionen om boderne som "skyldige" i forhold til tilskuertal er akademsk, med 20 000 på den gamle stadion var der sgu kø.......og du var heldig med at få en øl.

3-men der var stemning.......go stemning.....jeg tror det er selvforstærkende og jeg SAVNER den stadig....så et par kampe eller 3 om året med 15-17 000 kunne være med til at få flere til at komme til de bløde kampe tror jeg.

4-Og så er jeg enig med de debatører der er efter viasat......det er synd at der ikke bliver hypet mere omkring de store provinsholds kampe.....her kunne man sagtens exponerer sig frem til et par ekstra kampe med 10 000 plus gf ob efb hundende, båd i Aalborg men også i de andre byer.

5- og til sidst gir det sig selv; som der er blevet gjort opmærksom på, at havde man fastholdt tilskuerkapaciteten havde man qua mere knald på hevet flere ind til et par kampe om året, og automatisk hævet snittet.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af mich1596 » 19. nov 2013, 12:49

Kasper skrev:
12mand skrev:
Kasper skrev:Lad være med at tage folk i røven oppe i de boder. De må sku da snart fatte hvorfor folk kommer to min inden kampen starter og hvorfor alle er så generte derude.
der er vidst noget jeg har misset der. uddyb venligst.
Jeg tror at boderne og stadionoplevelsen udenfor stadion er den store synder i forhold til at få 10 eller flere tusinde på stadion.

1: ventetid på billetter, få billetluger, dog fremgang med AaB ansatte der går rundt og sælger. Det burde dog være muligt at få fat i en billet fysisk (et eller andet sted i Aalborgs centrum) som minimum fra morgenstunden på kampdage.

2: øl og pølser udenfor stadion. Hvornår bliver der sat grill og haner op under Vesttribunen. Fremragende intiativ foran Nord.
Det jeg skrev før betyder ikke at du ikke har ret....for det har du....er det måske ikke os det er de mest inkarnerede fans???
vi skal da ha ølser og pøl i pausen sgu da....det må være en sag for asc der må ha krammet på ledelsen i AaB jvf alle de millioner vi erlægger ved kasse 1 sæsonkort, trøjer (mange trøjer) øl, vand etcetc.


Men jeg garanterer at en kamp med stilhed nok skal få dem til at lytte!!!!!!
3: boderne indendørs, øl og popcorn bag ståpladser er fremragende, derudover sejler alt.
Køsystemet sejler, pølserne er frosne og øllet er lunkent, kombineret med en latterlig høj pris.

De kan lave om på det hele, men håber bare at beslutningstagerne arbejder udfra at det ikke skal være et mål at få folk på stadion, det skal være et mål at få dem til "at være med".
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af gravballe » 19. nov 2013, 12:50

mich1596 skrev:Der bliver sagt og skrevet en masse, sikkert rigtige betragtninger om nedgangen i tilskuere på Aalborg stadion ( energi nord)

I mine øjne er der nogle åbentlyse faktore.

1- hvem helvede kan finde på at bygge et stadion, lækkert og intimt, til + 200 mill hvor man planlægger 17 800 pladser men ender op med 13 000 (og ja ved godt at man kan fjerne stolene på dk mest kedelige stadionafsnit.
Det skyldes, at naboerne blev ved med at klage. De orginale planer, var det meningen ende tribunerne, skulle være lige så højre som siderne, og derved danne en lukket ring om banen. Men efter pres fra naboer og gentagende klager til kommunen, blev det ændret, til det vi har nu.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af mich1596 » 19. nov 2013, 12:56

gravballe skrev:
mich1596 skrev:Der bliver sagt og skrevet en masse, sikkert rigtige betragtninger om nedgangen i tilskuere på Aalborg stadion ( energi nord)

I mine øjne er der nogle åbentlyse faktore.

1- hvem helvede kan finde på at bygge et stadion, lækkert og intimt, til + 200 mill hvor man planlægger 17 800 pladser men ender op med 13 000 (og ja ved godt at man kan fjerne stolene på dk mest kedelige stadionafsnit.
Det skyldes, at naboerne blev ved med at klage. De orginale planer, var det meningen ende tribunerne, skulle være lige så højre som siderne, og derved danne en lukket ring om banen. Men efter pres fra naboer og gentagende klager til kommunen, blev det ændret, til det vi har nu.
Det ved jeg godt og specielt ham den gamle formand for vestbyen og sf er er han også gik forrest der...som jeg husker det blev det så til 17 800 og ikke 20 000 så havde de regnet fejl under byggeriet og det blev 16 800.

Men til første store kamp blev folk "mast" på spar nord og man broslede ned med nok 500, så satte man stole op over på øst,
og vupti 13 800 14 ??? eller hvad der nu kan værer.......FLOT
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af mich1596 » 19. nov 2013, 13:00

Til Kasper...prøvede at quote på dit indlæg men det ser mærkeligt ud så svaret kommer lig :aabfan: :aabfan: :aabfan: e for sig selv


Det jeg skrev før betyder ikke at du ikke har ret....for det har du....er det måske ikke os det er de mest inkarnerede fans???
vi skal da ha ølser og pøl :'( i pausen sgu da....det må være en sag for asc der må ha krammet på ledelsen i AaB jvf alle de millioner vi erlægger ved kasse 1 sæsonkort, trøjer (mange trøjer) øl, vand etcetc.


Men jeg garanterer at en kamp med stilhed nok skal få dem til at lytte!!!!!!
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af jernskjorten » 19. nov 2013, 13:43

mich1596 skrev:...Men jeg garanterer at en kamp med stilhed nok skal få dem til at lytte!!!!!!
Smid en facebook-gruppe oven i hatten - så trygler AaB om nåde!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2013, 14:01

mich1596 skrev: Men jeg garanterer at en kamp med stilhed nok skal få dem til at lytte!!!!!!
...men det ville altså være en besynderlig måde at reagere på - også denne gang.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AaB - Ølstykke
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. okt 2007, 17:54
Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af AaB - Ølstykke » 19. nov 2013, 16:30

Til Le Cid og Hovedet:

Hovedet:
Ja, Pirates ligger på 3.500 tilskuere i snit pr kamp og med 16.667 tilskuere til dato er de uden sammenligning den klub, der trækker flest tilskuere i år. Dette på trods af meget svingende resultater. Herning er meget apropos nr. 2 på denne liste med 11.360 tilskuere.

Le Cid:
Ja, jeg er enig. Overraskende alle alle 3 idrætsgrene i Herning kan trække mange folk. FCM har en vækst i år på 29% på fodbolden og har nu flere hjemmebane tilskuere end os! Min pointe var alene at det er rimelig nyt at hockeyen i Aalborg trækker over 3.000 tilskuere - og at det må koste på fodbolden?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2013, 16:37

AaB - Ølstykke skrev:Til Le Cid og Hovedet:

Hovedet:
Ja, Pirates ligger på 3.500 tilskuere i snit pr kamp og med 16.667 tilskuere til dato er de uden sammenligning den klub, der trækker flest tilskuere i år. Dette på trods af meget svingende resultater. Herning er meget apropos nr. 2 på denne liste med 11.360 tilskuere.

Le Cid:
Ja, jeg er enig. Overraskende alle alle 3 idrætsgrene i Herning kan trække mange folk. FCM har en vækst i år på 29% på fodbolden og har nu flere hjemmebane tilskuere end os! Min pointe var alene at det er rimelig nyt at hockeyen i Aalborg trækker over 3.000 tilskuere - og at det må koste på fodbolden?
Jeg tror ikke et øjeblik på at der er ret meget konkurrence mellem fodbold, hockey og håndbold på tilskuersiden, med undtagelse af enkelte nøglekampe. Hvis de folk der kunne finde på at overvære alle idrætsgrenene (jeg tror ikke der er så meget overlap igen) får en god oplevelse alle steder, så dukker de også op til det meste, medmindre de er nødt til at vælge pga sammenfaldende tidspunkter.
Med venlig Hilsen
--
Robert

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af 12mand » 19. nov 2013, 17:03

AaB - Ølstykke skrev:Til Le Cid og Hovedet:

Hovedet:
Ja, Pirates ligger på 3.500 tilskuere i snit pr kamp og med 16.667 tilskuere til dato er de uden sammenligning den klub, der trækker flest tilskuere i år. Dette på trods af meget svingende resultater. Herning er meget apropos nr. 2 på denne liste med 11.360 tilskuere.

Le Cid:
Ja, jeg er enig. Overraskende alle alle 3 idrætsgrene i Herning kan trække mange folk. FCM har en vækst i år på 29% på fodbolden og har nu flere hjemmebane tilskuere end os! Min pointe var alene at det er rimelig nyt at hockeyen i Aalborg trækker over 3.000 tilskuere - og at det må koste på fodbolden?
nu er det altså heller ikke svære at trække tilskuere til, når man smider mere om sig med fribilletter end brøndby fans smider om sig med hjerneceller.
og så har de billigere øl - hvilket AaB godt kunne lære af.
lynge er gud!

Besvar