Tilskuerkrise i Aalborg?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af MrBangDK » 18. jul 2017, 18:18

Gamen skrev:
MrBangDK skrev:Hvad er det for noget "kant" vi mangler for at få flere på stadion? Det lyder ret tomt, når det eneste man kan er at sable det nuværende ned, uden at der sættes ord på HVAD der skal gøres og hvad det er man savner..
Flere Herlev-beboere med briller på stadion!

Spøg til side, så er vores kultur på stadion generelt ikke noget at råbe hurra for. Der er mange steder den er gal, svært lige at pinpointe præcis hvad. Generelt mangler der noget eufori omkring klubben - der mangler nogle begivenheder der kan bringe os sammen igen. AaB har begået nogle fejl tidligere, som er svære at rette op på. Og ligeledes er der begået nogle fejl i fanmiljøet som er svære at rette op på.
Din humor er stadig lige så ringe, som den altid har været.

Det du skriver er jo lige så ukonkret som alt det andet. Det et godt nok let at klage over at der er noget galt, når man ikke kan sætte præcise ord på hvad der er galt, når der er nogen der spørger. Hvad er det eks. der er er sket på fanscenen, som har betydning for tilskuertallene på stadion?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af MrBangDK » 18. jul 2017, 18:20

BassogogsVen skrev:
MrBangDK skrev:Hvad er det for noget "kant" vi mangler for at få flere på stadion? Det lyder ret tomt, når det eneste man kan er at sable det nuværende ned, uden at der sættes ord på HVAD der skal gøres og hvad det er man savner..
Kunne fx være, at AaB gennem de seneste årtier har valgt at satse på Hr. og Fru Leverpostej og deres bøvede snotunger frem for de loyale fans, som man i meget lange perioder nærmest har modarbejdet.
AaB har desuden gennem mange år valgt at hoppe med på klappepølsehåndboldstemningunderholdningsindustrien i stedet for at markere noget vildskab og særlig identitet, fx ved at spille på historie, kultur og Aalborgs helt særlige sjæl som arbejderby, som på mange måder har bevaret denne identitet på trods af byens ændrede demografi.

Disse faktorer har været diskuteret i årtier i især det uofficielle fanmiljø, som netop er de grupperinger, der kan skabe kultur, sjæl og følelse omkring kampene, men i mange år ganske uden held, da AaB i stedet har valgt at lefle for Hr. Zipoff-buks og Fru Fornuftigt Pagehår og deres afkom.

Bare kig på merchandise-afdelingen (som dog har oppet sig en smule): Så bøvet og intetsigende. Lad mig igen sammenligne med stadionshoppen ved Millerntor (uden at det handler om en sammenligning af fanbasens politiske ståsted). Her finder du bare en helt anden kaliber af merchandise, både når det kommer til stil og udtryk.
Din latterliggørelse af folk som ikke lige ønsker at være så vild som dig, giver jeg ikke meget for. Holdningen fremmer ikke tilskuertallene - tværtimod!
Ska' vi hak'?

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af BassogogsVen » 18. jul 2017, 18:22

MrBangDK skrev:
BassogogsVen skrev:
MrBangDK skrev:Hvad er det for noget "kant" vi mangler for at få flere på stadion? Det lyder ret tomt, når det eneste man kan er at sable det nuværende ned, uden at der sættes ord på HVAD der skal gøres og hvad det er man savner..
Kunne fx være, at AaB gennem de seneste årtier har valgt at satse på Hr. og Fru Leverpostej og deres bøvede snotunger frem for de loyale fans, som man i meget lange perioder nærmest har modarbejdet.
AaB har desuden gennem mange år valgt at hoppe med på klappepølsehåndboldstemningunderholdningsindustrien i stedet for at markere noget vildskab og særlig identitet, fx ved at spille på historie, kultur og Aalborgs helt særlige sjæl som arbejderby, som på mange måder har bevaret denne identitet på trods af byens ændrede demografi.

Disse faktorer har været diskuteret i årtier i især det uofficielle fanmiljø, som netop er de grupperinger, der kan skabe kultur, sjæl og følelse omkring kampene, men i mange år ganske uden held, da AaB i stedet har valgt at lefle for Hr. Zipoff-buks og Fru Fornuftigt Pagehår og deres afkom.

Bare kig på merchandise-afdelingen (som dog har oppet sig en smule): Så bøvet og intetsigende. Lad mig igen sammenligne med stadionshoppen ved Millerntor (uden at det handler om en sammenligning af fanbasens politiske ståsted). Her finder du bare en helt anden kaliber af merchandise, både når det kommer til stil og udtryk.
Din latterliggørelse af folk som ikke lige ønsker at være så vild som dig, giver jeg ikke meget for. Holdningen fremmer ikke tilskuertallene - tværtimod!
Det var en nem måde at forholde sig til det svar, man efterspurgte, men åbenbart var for godt til at imødegå.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af KJ » 18. jul 2017, 18:26

Er det en kendsgerning, at tilskuerne på Millerntor hovedsageligt udgøres af rabiate, progressive, fanatiske out-there-typer i outreret fan-merchandise? Slet ingen familier, fædre-sønner, bedsteforældre-børnebørn som sætter pris kampen på grønsværen og en sodavand i pausen?

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af BassogogsVen » 18. jul 2017, 18:28

KJ skrev:Er det en kendsgerning, at tilskuerne på Millerntor hovedsageligt udgøres af rabiate, progressive, fanatiske out-there-typer i outreret fan-merchandise? Slet ingen familier, fædre-sønner, bedsteforældre-børnebørn som sætter pris kampen på grønsværen og en sodavand i pausen?
Flere stråmænd?

Faktum er, at der er en anden stemning samt passion omkring klubben og kampene. Netop, fordi denne er bygget op ved at have en helt klar profil og identitet, som man i den grad benytter. Uden at henfalde til ligegyldig leflen for håndbold-segmentet.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af MrBangDK » 18. jul 2017, 18:32

BassogogsVen skrev:
MrBangDK skrev:
BassogogsVen skrev:
MrBangDK skrev:Hvad er det for noget "kant" vi mangler for at få flere på stadion? Det lyder ret tomt, når det eneste man kan er at sable det nuværende ned, uden at der sættes ord på HVAD der skal gøres og hvad det er man savner..
Kunne fx være, at AaB gennem de seneste årtier har valgt at satse på Hr. og Fru Leverpostej og deres bøvede snotunger frem for de loyale fans, som man i meget lange perioder nærmest har modarbejdet.
AaB har desuden gennem mange år valgt at hoppe med på klappepølsehåndboldstemningunderholdningsindustrien i stedet for at markere noget vildskab og særlig identitet, fx ved at spille på historie, kultur og Aalborgs helt særlige sjæl som arbejderby, som på mange måder har bevaret denne identitet på trods af byens ændrede demografi.

Disse faktorer har været diskuteret i årtier i især det uofficielle fanmiljø, som netop er de grupperinger, der kan skabe kultur, sjæl og følelse omkring kampene, men i mange år ganske uden held, da AaB i stedet har valgt at lefle for Hr. Zipoff-buks og Fru Fornuftigt Pagehår og deres afkom.

Bare kig på merchandise-afdelingen (som dog har oppet sig en smule): Så bøvet og intetsigende. Lad mig igen sammenligne med stadionshoppen ved Millerntor (uden at det handler om en sammenligning af fanbasens politiske ståsted). Her finder du bare en helt anden kaliber af merchandise, både når det kommer til stil og udtryk.
Din latterliggørelse af folk som ikke lige ønsker at være så vild som dig, giver jeg ikke meget for. Holdningen fremmer ikke tilskuertallene - tværtimod!
Det var en nem måde at forholde sig til det svar, man efterspurgte, men åbenbart var for godt til at imødegå.
Tja, når du angriber "typer" som mig i så nedladende en tone, så ser jeg ikke nogen grund til at debattere videre med dig!
Ska' vi hak'?

Gamen

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Gamen » 18. jul 2017, 18:32

MrBangDK skrev: Din humor er stadig lige så ringe, som den altid har været.

Det du skriver er jo lige så ukonkret som alt det andet. Det et godt nok let at klage over at der er noget galt, når man ikke kan sætte præcise ord på hvad der er galt, når der er nogen der spørger. Hvad er det eks. der er er sket på fanscenen, som har betydning for tilskuertallene på stadion?
Nånå, undskyld! Jeg forsøgte sådan set bare at gribe lidt i egen barm. Men lidt svært at redegøre for hvad der er sket i fanmiljøet, når du bor i Herlev. Det er generelt også derfor det kan være lidt anstrengende at høre eksil-aalborggensere bebrejde hvad der sker på tribunen, når man ikke selv har nogen aktie i hverken den ene eller den anden del, men selvfølgelig (bevares, I skal jo også have lov til at være her) er i sin fulde ret til at have en holdning til det.
Den slags indgår som regel i en dialog mellem AaB og parterne på tribunen - noget du af gode grunde hverken kan have indsigt i, eller for den slags skyld har en interesse i. Det trækker spor 10 år eller mere tilbage i tiden, så det er svært at redegøre for.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af KJ » 18. jul 2017, 18:33

Stråmænd?!?! Hvad snakker du om? Jeg har deltaget herinde i årevis. Du har været her i 9 dage...?

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af BassogogsVen » 18. jul 2017, 18:34

MrBangDK skrev:
BassogogsVen skrev:
MrBangDK skrev:
BassogogsVen skrev:
MrBangDK skrev:Hvad er det for noget "kant" vi mangler for at få flere på stadion? Det lyder ret tomt, når det eneste man kan er at sable det nuværende ned, uden at der sættes ord på HVAD der skal gøres og hvad det er man savner..
Kunne fx være, at AaB gennem de seneste årtier har valgt at satse på Hr. og Fru Leverpostej og deres bøvede snotunger frem for de loyale fans, som man i meget lange perioder nærmest har modarbejdet.
AaB har desuden gennem mange år valgt at hoppe med på klappepølsehåndboldstemningunderholdningsindustrien i stedet for at markere noget vildskab og særlig identitet, fx ved at spille på historie, kultur og Aalborgs helt særlige sjæl som arbejderby, som på mange måder har bevaret denne identitet på trods af byens ændrede demografi.

Disse faktorer har været diskuteret i årtier i især det uofficielle fanmiljø, som netop er de grupperinger, der kan skabe kultur, sjæl og følelse omkring kampene, men i mange år ganske uden held, da AaB i stedet har valgt at lefle for Hr. Zipoff-buks og Fru Fornuftigt Pagehår og deres afkom.

Bare kig på merchandise-afdelingen (som dog har oppet sig en smule): Så bøvet og intetsigende. Lad mig igen sammenligne med stadionshoppen ved Millerntor (uden at det handler om en sammenligning af fanbasens politiske ståsted). Her finder du bare en helt anden kaliber af merchandise, både når det kommer til stil og udtryk.
Din latterliggørelse af folk som ikke lige ønsker at være så vild som dig, giver jeg ikke meget for. Holdningen fremmer ikke tilskuertallene - tværtimod!
Det var en nem måde at forholde sig til det svar, man efterspurgte, men åbenbart var for godt til at imødegå.
Tja, når du angriber "typer" som mig i så nedladende en tone, så ser jeg ikke nogen grund til at debattere videre med dig!
Jeg angriber ingen typer, og jeg aner ikke, hvilken type du er - men åbenbart håndbold-typen, kan jeg forstå.
Du bad mig komme med en uddybning af, hvad jeg ser som et af problemerne ved den manglende opbakning - den gav jeg dig, men så tåler du så ikke mosten. Ærgerligt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af BassogogsVen » 18. jul 2017, 18:37

KJ skrev:Stråmænd?!?! Hvad snakker du om? Jeg har deltaget herinde i årevis. Du har været her i 9 dage...?
Stråmænd i dit svar til mig. Du kommer med en masse, jeg aldrig har ytret eller på andre måder givet udtryk for. Og din anciennitet gør ingen forskel - det gør indholdet i dine indlæg.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Klaus » 18. jul 2017, 18:39

Men uanset hvad, tillader jeg mig at håbe på omkring 8000 på søndag. Ja, det er ikke nogen fantastisk modstander og det er midt i industriferien. Med slagtilbudet på børnebilletter plus ankomsten af Okore burde trække folk af huse. Jeg glæder mig i hvert fald som et lille barn, og tror godt kampen på søndag kan blive en del af et vendepunkt omkring vores tilskuertal. God kamp, og lad os aldrig skændes så meget, at vi glemmer, at det der forener os i kærligheden til AaB er meget vigtigere og større end det der adskiller os :cool:

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af KJ » 18. jul 2017, 18:41

Så kan vi konkludere, at du ikke ved hvad en stråmand er. Mysterie løst. Men tilbage til emnet: Ved du ret beset hvem der udgør tilskuerbasen i St Pauli? Er du sikker på, det ikke er børnefamilier?

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af BassogogsVen » 18. jul 2017, 18:45

KJ skrev:Så kan vi konkludere, at du ikke ved hvad en stråmand er. Mysterie løst. Men tilbage til emnet: Ved du ret beset hvem der udgør tilskuerbasen i St Pauli? Er du sikker på, det ikke er børnefamilier?
Det er vist endnu en fejlkonklusion fra dig i så fald.

Jeg har aldrig ytret mig om, at det ikke er børnefamilier også. Jeg har ytret mig om, hvad det er for et segment, man har leflet for og derfor indrettet sit produkt efter. Desuden er børnefamilier ikke en ensartet gruppe.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Kunji » 18. jul 2017, 19:04

Den arrogance, som det uofficielle miljø i Aalborg har haft i senere år, og som så tydeligt bliver demonstreret lige nu, er i hvert fald ikke noget, der bygger bro. Jeg har stået adskillelige år i klacken og været med på et hav af udebaneture, men jeg har godt nok undres mange gange over den tone, som indimellem lægges for dagen. Jeg er med på, at ungdommen altid vil være rebelsk og have en vis dem/os-mentalitet, men det er jo netop det modsatte af det, som er slutmålet - såfremt dette ellers er at samle stadion. Nogle gange virker det mere som om, at der i klacken kan være en mentalitet, der siger, at vi er de vigtigste, fordi vi synger - det er os, der er passionerede. Det er selvfølgelig forkert.

Jeg er enig i, at AaB som klub har haft en bøvet tilgang til tider. Den har modarbejdet stemningsskaberne, den har indført kiksede tiltag på stadion osv., men der ligger i den grad også et kæmpeansvar hos de syngende fans. Der hersker en "vi ved bedst"-mentalitet, som afskrækker mere end den samler - eller det gjorde der i hvert fald. Jeg har ikke stået meget på stadion de sidste 1-2 sæsoner.

Dette har selvfølgelig ikke indflydelse på den generelle tilskuerkrise i Aalborg/Danmark, men er blot galde ifbm. de sidste indlæg i denne tråd.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Gamen

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Gamen » 18. jul 2017, 19:13

Kunji skrev:Den arrogance, som det uofficielle miljø i Aalborg har haft i senere år, og som så tydeligt bliver demonstreret lige nu, er i hvert fald ikke noget, der bygger bro. Jeg har stået adskillelige år i klacken og været med på et hav af udebaneture, men jeg har godt nok undres mange gange over den tone, som indimellem lægges for dagen. Jeg er med på, at ungdommen altid vil være rebelsk og have en vis dem/os-mentalitet, men det er jo netop det modsatte af det, som er slutmålet - såfremt dette ellers er at samle stadion. Nogle gange virker det mere som om, at der i klacken kan være en mentalitet, der siger, at vi er de vigtigste, fordi vi synger - det er os, der er passionerede. Det er selvfølgelig forkert.

Jeg er enig i, at AaB som klub har haft en bøvet tilgang til tider. Den har modarbejdet stemningsskaberne, den har indført kiksede tiltag på stadion osv., men der ligger i den grad også et kæmpeansvar hos de syngende fans. Der hersker en "vi ved bedst"-mentalitet, som afskrækker mere end den samler - eller det gjorde der i hvert fald. Jeg har ikke stået meget på stadion de sidste 1-2 sæsoner.

Dette har selvfølgelig ikke indflydelse på den generelle tilskuerkrise i Aalborg/Danmark, men er blot galde ifbm. de sidste indlæg i denne tråd.
Jeg synes ikke der er så meget der handler om arrogance. Når jeg forsøgte at gribe i egen barm, så handler det selvfølgelig også om, at vi har været relativt dårlige til at videreføre de gode tilstande der herskede i start/midt-00'erne, hvor tilslutningen til busturene var en anden og mængden af stemningsskabere langt større end den er nu. Det er nok primært os fra den gamle garde der må tage det ansvar på os.

MEN... AaB bærer også en væsentlig del af skylden selv. Der har været alt for stor fokus på de forkerte grupper, særligt når man ser på hvad der har virket effektivt i FC København, Brøndby og Hammarby - bare for at tage nogle klubber, som rummer ALLE fans i langt højere grad end man har evnet i Aalborg.
Det du forbinder med bedrevidenhed tror jeg i virkeligheden handler om et oprigtigt ønske om at se de samme perspektiver og muligheder som os andre. En frustration over at samhørigheden ikke går længere end den gør. Når jeg ser hvad der samler i andre klubber, og hvor meget der egentlig forener, så frustrerer det saftsuseme også mig at der ikke er sket mere i Aalborg.
Vi har sgu også kulturen, sjælen, traditionerne, (og heldigt nok også) resultaterne til at burde have en større og mere aktiv fanbase end vi har.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Nitten » 18. jul 2017, 21:07

Så har jeg gjort mit til at min plads på Weber bliver brugt søndag mod Sønderjyske.

Smart funktion at man kan sende sin billet på SMS. Men man skal lige holde tunge lige i munden og så gik der noget tid før jeg fandt ud af at man skal trykke på det lille symbol nederst til højre for at komme til funktionen

Jeg manglede en how to et sted på billet siden.
Og hvad er incitamentet egentligt for en sæsonkortholder udover at glæde en bekendt ?

Nu når en eller anden tumpe har bestemt at sæsonen skal starte op midt i ferieperioden kunne AaB måske gøre lidt mere opmærksom på muligheden for at videresende sæsonkort.

Jeg mangler også en mulighed hvor jeg bare giver pladsen tilbage til AaB som så bare kan sælge den igen hvis jeg ikke kan komme. Evt mod en mindre erkendtlighed til mig så. Det handler jo om at få brugt pladserne

RufusTheDog

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af RufusTheDog » 18. jul 2017, 21:12

Arrogance i de senere år? Auxilia har skabt Vesttribunen. Det "uofficielle miljø" har vel næppe været mere inkluderende end det er nu. Lyder ret sindssygt i min verden. At enkelte måske har sammenstød på debatsiden bør imo ikke give et arrogancestempel til en hel gruppe/scene.
Kunji skrev:Den arrogance, som det uofficielle miljø i Aalborg har haft i senere år, og som så tydeligt bliver demonstreret lige nu, er i hvert fald ikke noget, der bygger bro. Jeg har stået adskillelige år i klacken og været med på et hav af udebaneture, men jeg har godt nok undres mange gange over den tone, som indimellem lægges for dagen. Jeg er med på, at ungdommen altid vil være rebelsk og have en vis dem/os-mentalitet, men det er jo netop det modsatte af det, som er slutmålet - såfremt dette ellers er at samle stadion. Nogle gange virker det mere som om, at der i klacken kan være en mentalitet, der siger, at vi er de vigtigste, fordi vi synger - det er os, der er passionerede. Det er selvfølgelig forkert.

Jeg er enig i, at AaB som klub har haft en bøvet tilgang til tider. Den har modarbejdet stemningsskaberne, den har indført kiksede tiltag på stadion osv., men der ligger i den grad også et kæmpeansvar hos de syngende fans. Der hersker en "vi ved bedst"-mentalitet, som afskrækker mere end den samler - eller det gjorde der i hvert fald. Jeg har ikke stået meget på stadion de sidste 1-2 sæsoner.

Dette har selvfølgelig ikke indflydelse på den generelle tilskuerkrise i Aalborg/Danmark, men er blot galde ifbm. de sidste indlæg i denne tråd.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Yankee » 18. jul 2017, 23:43

Ligaen holdes i live af tre parter, der er lige vigtige.

1) Det officielle fanmiljø
2) Medierne
3) Det uofficielle fanmiljø

Klubberne og DBU har nu brugt de sidste 20 år på at bekæmpe to ud af disse tre parter, men heldigvis er man ved at skifte kurs. Man har dog et stort imageefterslæb som efter min mening kun kan indhentes ved en massiv markedsføringskampagne. Det kunne oplagt være en del af den kommende tv-aftale at der skal laves en kæmpe landsdækkende kampagne for Superligaen. Vi taler en serie af tv-spots med kendte skuespillere, reklamer på busstop og i aviser og hele den sædvanlige pakke. Den slags virker altså, og når Superligaen weekend efter weekend har 50-60.000 sæder, der står gabende tomme må man sætte alt ind på at få kunder i butikken - koste hvad det vil. Det gør man dog ikke ved særlige pølser eller hoppeborge, men ved god gammeldags aktiv markedsføring.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af le Cid » 19. jul 2017, 09:09

Politikens ATS har også skrevet lidt om, hvad der bør gøres for at hive flere folk på Superligastadions:
ATS skrev:Sådan kan superligaklubberne få flere folk på stadion i den kommende sæson:

Gøre grillpølserne så lange, at man skal være to om at bære dem.

Indføre fast pauseunderholdning (hundeopvisninger, striptease, flyshow mv).

Få spillerne til at genopføre scoringer i langsom gengivelse.

Udgive sanghæfter med teksterne til klassikere som ’Låååå lå-lå-lååååå’, ’Grav ham ned, grav ham ned, grav ham ned!’ og ’Dommeren er homoseksuel, han ved det ikke selv, hans kone hedder Keld!’.

Indøve nogle festligere jubelscener. Hvorfor skulle målscoreren for eksempel ikke smide både trøje og bukser? Og hvorfor nøjes med at slå en simpel kolbøtte, når man kan udføre en dobbelt saltomortale med skrue og efterfølgende stille sig op i en menneskepyramide med sine holdkammerater?

Justere strukturen i det nye slutspil, så deltagerne i nedrykningsspillet konkurrerer i både sten-saks-papir, traktortræk og dværgkastning.

Spille noget fodbold, som folk gider at se.
Jeg tænker, at de har fat i noget. Specielt det sidste tiltag :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Tilskuerkrise i Aalborg?

Indlæg af Nitten » 19. jul 2017, 09:46

le Cid skrev:Politikens ATS har også skrevet lidt om, hvad der bør gøres for at hive flere folk på Superligastadions:
ATS skrev:Sådan kan superligaklubberne få flere folk på stadion i den kommende sæson:

Gøre grillpølserne så lange, at man skal være to om at bære dem.

Indføre fast pauseunderholdning (hundeopvisninger, striptease, flyshow mv).

Få spillerne til at genopføre scoringer i langsom gengivelse.

Udgive sanghæfter med teksterne til klassikere som ’Låååå lå-lå-lååååå’, ’Grav ham ned, grav ham ned, grav ham ned!’ og ’Dommeren er homoseksuel, han ved det ikke selv, hans kone hedder Keld!’.

Indøve nogle festligere jubelscener. Hvorfor skulle målscoreren for eksempel ikke smide både trøje og bukser? Og hvorfor nøjes med at slå en simpel kolbøtte, når man kan udføre en dobbelt saltomortale med skrue og efterfølgende stille sig op i en menneskepyramide med sine holdkammerater?

Justere strukturen i det nye slutspil, så deltagerne i nedrykningsspillet konkurrerer i både sten-saks-papir, traktortræk og dværgkastning.

Spille noget fodbold, som folk gider at se.
Jeg tænker, at de har fat i noget. Specielt det sidste tiltag :)
Spot on, her er løsningerne jo :thumbsup:

Besvar