AGF-AaB i pokalen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Pastorius » 26. feb 2014, 23:21

Hajen skrev:så gik den ikke længere for Peter Sørensen
http://www.agf.dk/agf-fodbold/nyhedsark ... soerensen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Modent, fornuftigt og velovervejet...!

Smart at lade ham køre gennem hele vinterpausen, få point mod FCK, og så fyre ham nu. Heldigvis har de da et forspring på 2 point til stregen at tære på!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jimo
2. div
2. div
Indlæg: 136
Tilmeldt: 6. jul 2005, 16:14
Geografisk sted: Aalborg

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Jimo » 26. feb 2014, 23:35

MR er den rigtige vinder skrev:Peter Sørensens sidste kamp?
Ja

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Buzz Killington » 26. feb 2014, 23:40

Det er så vildt at Rissi engang blev forsøgt som centerfosvarerer i AaB. Den mand har udviklet sin helt vanvittigt, og en kæmpe del af vores succes i år skal tilskrives han kreativitet og flair. Tidligere havde han de der farlige dybdeløb, men jeg husker ham bestemt ikke som en mand med det store overblik og den teknik han har vist i denne sæson, ja og i særdeleshed i dag.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

STE
2. div
2. div
Indlæg: 128
Tilmeldt: 27. nov 2012, 17:04

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af STE » 27. feb 2014, 00:53

[*]
For mig er det især vigtigt at se, hvordan vi uden Jönsson, Dalle og AK æder et ellers ok GF-hold.
Spalvis vinder utroligt meget og minder mig om helenius, før han begyndte at score mål, Due spillede vel noget af det bedste, vi har set ham i denne sæson (helt uenig med dem, der mener, han faldt igennem), og endelig er PK jo fuldstændig fremragende i dag.

Derudover er det fantastisk at se, at Nikolai scorer, at midterforsvaret hænger sammen, og at Ris og Würtz viser samme klasse som i efteråret.

Fryd. Nu mangler det bare, vi taber mod Vestsjælland..

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af white splash » 27. feb 2014, 07:19

Kristian skrev:100 % enig. de gange man har været derovre og desværre tabt har været super fede oplevelser. En pokalfinale skal spilles på det største stadion og aarhus stadion er da så ringe med den løbebane.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Er også helt enig i at de pokalfinaler jeg har været til (3) har været helt unikke oplevelser, specielt stemningen udenfor stadion før kampen.
Så kan godt æde den med at FCK har hjemmebanefordel, når de kommer i en finale.. Men at ligge det på en hverdag, er helt håbløs. Men igen hvis vi f.eks. skulle spille på en søndag, skulle man alligevel have fri dagen efter... :cool:
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af jernskjorten » 27. feb 2014, 07:32

STE skrev:[*]
For mig er det især vigtigt at se, hvordan vi uden Jönsson, Dalle og AK æder et ellers ok GF-hold.
Spalvis vinder utroligt meget og minder mig om helenius, før han begyndte at score mål, Due spillede vel noget af det bedste, vi har set ham i denne sæson (helt uenig med dem, der mener, han faldt igennem), og endelig er PK jo fuldstændig fremragende i dag.

Derudover er det fantastisk at se, at Nikolai scorer, at midterforsvaret hænger sammen, og at Ris og Würtz viser samme klasse som i efteråret.

Fryd. Nu mangler det bare, vi taber mod Vestsjælland..
Intet skal tages fra den indsats, som holdet leverede, men det var altså et virkelig tamt AGF-hold, der ikke bød os op til dans nogen som helst steder på banen. Flere AaB-spillere var også inde på efter kampen, at AGF ikke for alvor presser dem, så det gør det let at spille det hurtige pasningsspil. Forsvaret med KEP og Thelander blev heller ikke sat på nogen alvorlige prøver, hvilket også betød, at en mand som PK for alvor kunne deltage i det offensive spil.

Men fremragende at AaB så også udnytter, at modstanderen slet ikke er klar til kampen.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af MrBangDK » 27. feb 2014, 08:29

Klaus skrev:
MrBangDK skrev:
sulakvelidze skrev:
jernskjorten skrev:
Klaus skrev:Hvordan er det nu.... Er der ikke to kampe i semifinalen?? Og virker sæsonkortet til den kamp??? Det er godt nok længe siden, jeg har set en pokalkamp i Aalborg. Skulle vi være dygtige nok til at komme i finalen, hvor skal kampen så spilles?? Jeg mener at kunne huske, at Parkens aftale med DBU udløb sidste år..
To semifinalekampe, og du får hjemmekampen kastet i nakken som sæsonkortholder.
Den med Parken har jeg ikke hørt, og jeg tror, at jeg ville have lagt mærke til det, hvis FCK havde mistet deres hjemmebanefordel.

Korrekt. Reglerne er stadig, at FCK skal have hjemmebane i alle deres finaler.
Kampen spilles i øvrigt torsdag før St. Bededag.. torsdag aften kl. 19.00.. Så skal man afsted fra Aalborg, er det senest kl. 13.00!
Det var da et underligt tidspunkt. De fleste skal da på arbejde den dag, så det vil være helt håbløst at nå til København. Ikke alene skal FCK have hjemmebane, nu lægger man kampen på et tidspunkt hvor modstanderen ikke kan få så mange fans med, og det uanset om det bliver os, Vejle eller Horsens.
Jeg er 100% enig, til trods for at jeg bor I København. Der er slet ingen tvivl om, at det kommer til at gøre noget ved tilskuertallet, til trods for, at man har fri dagen efter. Jeg har skrevet lidt med Trenskow (tdiligere formand for ASC), og så vidt jeg husker, vil det blive vendt i DFF regi.

Det er klart, at der skal tages mange hensyn i et år, hvor der er VM, men det her er bare for langt ude. Det er en kæmpe favorisering af hold Øst for storebælt!
Ska' vi hak'?

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af BoomZ0R » 27. feb 2014, 10:34

Zee skrev:Ligner en trænerfyring.

Hold kæft de bliver kørt over...
Hvis jeg lige må citere mig selv fra i går :)

http://www.bold.dk/nyt/AGF-fyrer-Peter-Soerensen" onclick="window.open(this.href);return false;

STE
2. div
2. div
Indlæg: 128
Tilmeldt: 27. nov 2012, 17:04

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af STE » 27. feb 2014, 10:54

jernskjorten skrev:
STE skrev:[*]
For mig er det især vigtigt at se, hvordan vi uden Jönsson, Dalle og AK æder et ellers ok GF-hold.
Spalvis vinder utroligt meget og minder mig om helenius, før han begyndte at score mål, Due spillede vel noget af det bedste, vi har set ham i denne sæson (helt uenig med dem, der mener, han faldt igennem), og endelig er PK jo fuldstændig fremragende i dag.

Derudover er det fantastisk at se, at Nikolai scorer, at midterforsvaret hænger sammen, og at Ris og Würtz viser samme klasse som i efteråret.

Fryd. Nu mangler det bare, vi taber mod Vestsjælland..
Intet skal tages fra den indsats, som holdet leverede, men det var altså et virkelig tamt AGF-hold, der ikke bød os op til dans nogen som helst steder på banen. Flere AaB-spillere var også inde på efter kampen, at AGF ikke for alvor presser dem, så det gør det let at spille det hurtige pasningsspil. Forsvaret med KEP og Thelander blev heller ikke sat på nogen alvorlige prøver, hvilket også betød, at en mand som PK for alvor kunne deltage i det offensive spil.

Men fremragende at AaB så også udnytter, at modstanderen slet ikke er klar til kampen.
ja ja, det kan du have ret i. Jeg kan bare bedre lide tanken om, at det var os, der var gode end dem, der var dårlige :aabfan:

awnaw
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 16. mar 2012, 20:53

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af awnaw » 27. feb 2014, 11:17

AaB har disket op med et lækkert videoreferat fra kampen i går:

http://fodbold.aabsport.dk/hoejdepunkte ... -2014.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Skønt at der rent faktisk er noget gods i, i stedet for blot at blive spist af med målene. Her kunne Oneside og de andre godt nok lære noget.

Fortsæt med det!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Pastorius » 27. feb 2014, 12:13

Nå - skal vi lige se om vi kan få tæerne til at nå jorden igen?

Gårsdagens kamp var flot - ingen tvivl om det. Hjemmeholdets præstation tangerer nu også noget af det ringeste jeg nogensinde har set på det niveau. Vi fik jo oceaner af plads, hvis bare vi fik de tre første afleveringer til at hænge sammen.

For mig at se er Kent Nielsen gået all-in på taktikken. Han spiller nøjagtig som sidste år, med en meget høj bagkæde, på trods af at vi mangler både Lasse og Dalsgaard i bagkæden til at løbe eventuelle dybe stikninger op. Indtil videre er det gået godt, men det er godtnok noget af et sats med det hold vi stiller med. Vi kommer til at indkassere en del mål i foråret på den konto - selv hvis Thelander og KEP præsterer tæt på deres bedste. DEt kommer dog til at hjælpe hvis Dalsgaard bliver klar igen snart.

Lidt ærgerligt at vi ikke kunne holde nullet i går. Midterforsvaret kunne godt have brugt det rygstød et cleansheet ville have givet.

Fremad ser det ud til at vi har lagt en smule på henover vinteren. Vi smider stadig lidt unødvendige bolde i småspillet på midtbanen, men det er prisen for at prøve at spille skarpt og direkte, og det ser ud til at være blevet bedre. Vi ser også ud til at være bedre til at spille os ud af modstandernes høje pres, og fremfor alt ser vi skarpe ud, når det lykkes.

Selvom vi stadig savner en superskarp angriber, så virker det ikke til at være et stort problem for holdet. Angriberne trækker lidt tænder ud på forsvaret, og så kommer vores midtbane bare bagved med et endnu større tryk. Hvis Thomsen begynder at smide et mål eller to ind hist og her, og Kusk holder kadencen, så skal vi nok få scoret mange.

Der er lovende takter, men vi spiller stadig risikabelt, og vi kommer helt sikkert til at rende ind i nogle pointtab, man skulle synes var unødvendige i løbet af sæsonen. Forhåbentlig tromler vi også Slagelse i næste runde, selvom man har sine bange anelser, hvis man så det første møde mellem klubberne. For Slagelse kan det meget vel blive forskellen mellem tilværelsen som midterhold eller én lang kamp mod nedrykningen, alt afhængig af om de får point mod os. Der er vist ingen tvivl om at de vil være topmotiverede.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Mr. Larsen » 27. feb 2014, 12:44

Jeg tror nu forsvaret skal ha lidt tid til at finde hinanden og få opbygget noget rutine og "automatismer" spillerne imellem.

Indtil videre har det gået fint, fordi Angrebet virkelig har taget fra..... Hvem havde troede det før sæsonen da vi havde solgt Helenius ? :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af doukas » 27. feb 2014, 13:10

Pastorius skrev:Nå - skal vi lige se om vi kan få tæerne til at nå jorden igen?

Gårsdagens kamp var flot - ingen tvivl om det. Hjemmeholdets præstation tangerer nu også noget af det ringeste jeg nogensinde har set på det niveau. Vi fik jo oceaner af plads, hvis bare vi fik de tre første afleveringer til at hænge sammen.

For mig at se er Kent Nielsen gået all-in på taktikken. Han spiller nøjagtig som sidste år, med en meget høj bagkæde, på trods af at vi mangler både Lasse og Dalsgaard i bagkæden til at løbe eventuelle dybe stikninger op. Indtil videre er det gået godt, men det er godtnok noget af et sats med det hold vi stiller med. Vi kommer til at indkassere en del mål i foråret på den konto - selv hvis Thelander og KEP præsterer tæt på deres bedste. DEt kommer dog til at hjælpe hvis Dalsgaard bliver klar igen snart.

Lidt ærgerligt at vi ikke kunne holde nullet i går. Midterforsvaret kunne godt have brugt det rygstød et cleansheet ville have givet.

Fremad ser det ud til at vi har lagt en smule på henover vinteren. Vi smider stadig lidt unødvendige bolde i småspillet på midtbanen, men det er prisen for at prøve at spille skarpt og direkte, og det ser ud til at være blevet bedre. Vi ser også ud til at være bedre til at spille os ud af modstandernes høje pres, og fremfor alt ser vi skarpe ud, når det lykkes.

Selvom vi stadig savner en superskarp angriber, så virker det ikke til at være et stort problem for holdet. Angriberne trækker lidt tænder ud på forsvaret, og så kommer vores midtbane bare bagved med et endnu større tryk. Hvis Thomsen begynder at smide et mål eller to ind hist og her, og Kusk holder kadencen, så skal vi nok få scoret mange.

Der er lovende takter, men vi spiller stadig risikabelt, og vi kommer helt sikkert til at rende ind i nogle pointtab, man skulle synes var unødvendige i løbet af sæsonen. Forhåbentlig tromler vi også Slagelse i næste runde, selvom man har sine bange anelser, hvis man så det første møde mellem klubberne. For Slagelse kan det meget vel blive forskellen mellem tilværelsen som midterhold eller én lang kamp mod nedrykningen, alt afhængig af om de får point mod os. Der er vist ingen tvivl om at de vil være topmotiverede.
Meget enig. Det er vigtigt at forstå, at AGF's præstation var hysterisk ringe i går, og vi får med garanti ikke så meget plads at spille på i de resterende kampe i forået. Når det er sagt, så må jeg rose spillerne for at bare blive ved at klø på offensivt, selvom man er kommet foran - som set i går og imod Viborg før jul
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
trenskow
Superliga
Superliga
Indlæg: 692
Tilmeldt: 7. jul 2005, 08:32
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af trenskow » 27. feb 2014, 13:56

MrBangDK skrev:
Klaus skrev:
MrBangDK skrev:
sulakvelidze skrev:
jernskjorten skrev:
Klaus skrev:Hvordan er det nu.... Er der ikke to kampe i semifinalen?? Og virker sæsonkortet til den kamp??? Det er godt nok længe siden, jeg har set en pokalkamp i Aalborg. Skulle vi være dygtige nok til at komme i finalen, hvor skal kampen så spilles?? Jeg mener at kunne huske, at Parkens aftale med DBU udløb sidste år..
To semifinalekampe, og du får hjemmekampen kastet i nakken som sæsonkortholder.
Den med Parken har jeg ikke hørt, og jeg tror, at jeg ville have lagt mærke til det, hvis FCK havde mistet deres hjemmebanefordel.

Korrekt. Reglerne er stadig, at FCK skal have hjemmebane i alle deres finaler.
Kampen spilles i øvrigt torsdag før St. Bededag.. torsdag aften kl. 19.00.. Så skal man afsted fra Aalborg, er det senest kl. 13.00!
Det var da et underligt tidspunkt. De fleste skal da på arbejde den dag, så det vil være helt håbløst at nå til København. Ikke alene skal FCK have hjemmebane, nu lægger man kampen på et tidspunkt hvor modstanderen ikke kan få så mange fans med, og det uanset om det bliver os, Vejle eller Horsens.
Jeg er 100% enig, til trods for at jeg bor I København. Der er slet ingen tvivl om, at det kommer til at gøre noget ved tilskuertallet, til trods for, at man har fri dagen efter. Jeg har skrevet lidt med Trenskow (tdiligere formand for ASC), og så vidt jeg husker, vil det blive vendt i DFF regi.

Det er klart, at der skal tages mange hensyn i et år, hvor der er VM, men det her er bare for langt ude. Det er en kæmpe favorisering af hold Øst for storebælt!
Det er korrekt Mr. Bang :-)
Jeg har endda vendt det med Claus Thomsen fra Divisions foreningen, og forklaringen er ganske simpel
Kigger man i DBUs datoplanner for foråret 2014
http://www.dbu.dk/~/media/Files/DBU_Bro ... erreDM.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Så er der simpelthen ikke plads andre steder i kalenderen hvor kampen kan spilles

Superligaen og pokalturneringen skal være afsluttet mandag d. 19 maj i år. Det samme gælder for alle lande i verden. Eneste undtagelse er CL finalen.
Sidste spillerunde i Superligaen er søndag d. 18 maj.
Så derfor er det også besluttet at man ikke kan spille pokalfinale fredag d. 16 maj, blot 2 dage før sidste spillerunde.
Så derfor er valget landet på torsdag d. 15 maj hvor de fleste har fri bagefter.
Der er ingen ledige weekender til en pokalfinale i april eller maj.

I 2015 er situationen lidt anderledes, der er den på Kr. Himmelfartsdag d. 14 maj. Grunden hertil er at der er blevet flyttet rundt på nogle U/19, U/21 eller lign fis, så der lige netop i 2015 ikke er nogle store slutrunder at tage hensyn til. Men i 2016 vender vi tilbage til det vi kender igen.
Siya, siya, Bongaa

Lynge i ren fodboldsnak
"Jeg er ligeglad med 2 år i spjældet, bare det går AaB godt"

One day the world is destroyed by accident. Thats where we come in. We are computer programmers, we cause accidents.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. feb 2014, 14:39

Jeg er enig i at AGF var ualmindeligt ringe, det var Viborg også da vi mødte dem i vores tredjeseneste kamp. Men der er også tale om to hold som pludselig præsterer langt under den standard man har set dem yde i resten af sæsonen... Jeg mener at det først og fremmest er vores, og vores spillestils, fortjeneste.

AGF kæmper sig jo faktisk fint tilbage i kampen efter vores tidlige mål, og har vel ca. 15 minutter hvor de er fint med i opgøret, indtil vi begynder at trampe dem ned under græsset, og køre dem fuldstændig modløse. De er fuldstændigt knækkede allerede før vi scorer det andet mål, og vi gør præcist hvad der passer os.

Jeg synes vi tromler dem ned, og jeg synes vi tromlede Viborg ned... Faktisk synes jeg godt om kommentatorens udbrud: "AaB ødelægger AGF!", for jeg synes præcist det var hvad vi gjorde, også længe før der stod 4-0.

Og så er det ikke fordi jeg skal komme med øvrig sammenligning, men den tilstand som man tit har set Barcelonas modstandere komme i, når de har rullet sig ud spillemæssigt i den spanske liga, synes jeg minder meget om hvordan Viborg og Agf har reageret i de to kampe. Men jeg synes nu heller ikke det er så mærkeligt at vi ser en så stor grad af afmagt hos modstanderne, for når tingene virkelig ruller for vores hold spiller vi altså på et teknisk og tempomæssigt niveau, som ingen andre danske hold kan præstere.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 27. feb 2014, 15:25

Pastorius skrev:Nå - skal vi lige se om vi kan få tæerne til at nå jorden igen?

Gårsdagens kamp var flot - ingen tvivl om det. Hjemmeholdets præstation tangerer nu også noget af det ringeste jeg nogensinde har set på det niveau. Vi fik jo oceaner af plads, hvis bare vi fik de tre første afleveringer til at hænge sammen.

For mig at se er Kent Nielsen gået all-in på taktikken. Han spiller nøjagtig som sidste år, med en meget høj bagkæde, på trods af at vi mangler både Lasse og Dalsgaard i bagkæden til at løbe eventuelle dybe stikninger op. Indtil videre er det gået godt, men det er godtnok noget af et sats med det hold vi stiller med. Vi kommer til at indkassere en del mål i foråret på den konto - selv hvis Thelander og KEP præsterer tæt på deres bedste. DEt kommer dog til at hjælpe hvis Dalsgaard bliver klar igen snart.

Lidt ærgerligt at vi ikke kunne holde nullet i går. Midterforsvaret kunne godt have brugt det rygstød et cleansheet ville have givet.

Fremad ser det ud til at vi har lagt en smule på henover vinteren. Vi smider stadig lidt unødvendige bolde i småspillet på midtbanen, men det er prisen for at prøve at spille skarpt og direkte, og det ser ud til at være blevet bedre. Vi ser også ud til at være bedre til at spille os ud af modstandernes høje pres, og fremfor alt ser vi skarpe ud, når det lykkes.

Selvom vi stadig savner en superskarp angriber, så virker det ikke til at være et stort problem for holdet. Angriberne trækker lidt tænder ud på forsvaret, og så kommer vores midtbane bare bagved med et endnu større tryk. Hvis Thomsen begynder at smide et mål eller to ind hist og her, og Kusk holder kadencen, så skal vi nok få scoret mange.

Der er lovende takter, men vi spiller stadig risikabelt, og vi kommer helt sikkert til at rende ind i nogle pointtab, man skulle synes var unødvendige i løbet af sæsonen. Forhåbentlig tromler vi også Slagelse i næste runde, selvom man har sine bange anelser, hvis man så det første møde mellem klubberne. For Slagelse kan det meget vel blive forskellen mellem tilværelsen som midterhold eller én lang kamp mod nedrykningen, alt afhængig af om de får point mod os. Der er vist ingen tvivl om at de vil være topmotiverede.
Meget enig. Jeg mener dog ikke, vi skal ærgre os ret meget over ikke at holde nullet. Det var jo en ren tilfældighed af en afretning, som gjorde, at han pludselig var fri med Nicolai. At vi derudover reelt holder dem fra målchancer overhovedet er meget lovende, og jeg håber, det er dét, vores defensive kræfter fokuserer på i dag.

At vi var (så) gode offensivt tilskriver jeg i høj grad Gymnasternes elendigheder- Nøj, hvor var de dårligt afstemte og uden vilje til at arbejde for hinanden. Men det var nogle lækre kasser blandt vores mål.

Bortset fra det bekræftede kampen, at det er penge ud af vinduet at betale løn til Due og Curth efter sommerferien. Det samme kunne vel i ørigt også siges om Wichmann, hvis udvikling synes at være gået helt i stå.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Pastorius » 27. feb 2014, 15:26

Jesper Schmidt skrev:Jeg er enig i at AGF var ualmindeligt ringe, det var Viborg også da vi mødte dem i vores tredjeseneste kamp. Men der er også tale om to hold som pludselig præsterer langt under den standard man har set dem yde i resten af sæsonen... Jeg mener at det først og fremmest er vores, og vores spillestils, fortjeneste.

AGF kæmper sig jo faktisk fint tilbage i kampen efter vores tidlige mål, og har vel ca. 15 minutter hvor de er fint med i opgøret, indtil vi begynder at trampe dem ned under græsset, og køre dem fuldstændig modløse. De er fuldstændigt knækkede allerede før vi scorer det andet mål, og vi gør præcist hvad der passer os.

Jeg synes vi tromler dem ned, og jeg synes vi tromlede Viborg ned... Faktisk synes jeg godt om kommentatorens udbrud: "AaB ødelægger AGF!", for jeg synes præcist det var hvad vi gjorde, også længe før der stod 4-0.

Og så er det ikke fordi jeg skal komme med øvrig sammenligning, men den tilstand som man tit har set Barcelonas modstandere komme i, når de har rullet sig ud spillemæssigt i den spanske liga, synes jeg minder meget om hvordan Viborg og Agf har reageret i de to kampe. Men jeg synes nu heller ikke det er så mærkeligt at vi ser en så stor grad af afmagt hos modstanderne, for når tingene virkelig ruller for vores hold spiller vi altså på et teknisk og tempomæssigt niveau, som ingen andre danske hold kan præstere.
Det er selvfølgelig en del af historien, og selv mod Brøndby, hvor vi i starten blev sat under pres, formåede vi at kæmpe os lidt tibage, og stikke til dem. Det ser ud til at være et nyt lag i vores spil. AGF kom til at se rigtig dumme ud, fordi de blev ved med at presse os, men gjorde det halvhjertet og ukoordineret, så de brugte en masse kræfter på at jagte os, men der var alligevel næsten altid ro til at spille en aflevering fremad.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Pastorius » 27. feb 2014, 15:28

AaB 85 95 99 08 skrev:Meget enig. Jeg mener dog ikke, vi skal ærgre os ret meget over ikke at holde nullet. Det var jo en ren tilfældighed af en afretning, som gjorde, at han pludselig var fri med Nicolai. At vi derudover reelt holder dem fra målchancer overhovedet er meget lovende, og jeg håber, det er dét, vores defensive kræfter fokuserer på i dag.

At vi var (så) gode offensivt tilskriver jeg i høj grad Gymnasternes elendigheder- Nøj, hvor var de dårligt afstemte og uden vilje til at arbejde for hinanden. Men det var nogle lækre kasser blandt vores mål.

Bortset fra det bekræftede kampen, at det er penge ud af vinduet at betale løn til Due og Curth efter sommerferien. Det samme kunne vel i ørigt også siges om Wichmann, hvis udvikling synes at være gået helt i stå.
Det sidste der kommer i høj grad an på hvormeget løn der skal betales. Jeg synes ikke Due har været så ringe i det vi har set i år, og Curth er vel udenfor bedømmelse endnu, med den smule spilletid han har fået.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Buzz Killington » 27. feb 2014, 15:51

AaB 85 95 99 08 skrev:
Pastorius skrev:Nå - skal vi lige se om vi kan få tæerne til at nå jorden igen?

Gårsdagens kamp var flot - ingen tvivl om det. Hjemmeholdets præstation tangerer nu også noget af det ringeste jeg nogensinde har set på det niveau. Vi fik jo oceaner af plads, hvis bare vi fik de tre første afleveringer til at hænge sammen.

For mig at se er Kent Nielsen gået all-in på taktikken. Han spiller nøjagtig som sidste år, med en meget høj bagkæde, på trods af at vi mangler både Lasse og Dalsgaard i bagkæden til at løbe eventuelle dybe stikninger op. Indtil videre er det gået godt, men det er godtnok noget af et sats med det hold vi stiller med. Vi kommer til at indkassere en del mål i foråret på den konto - selv hvis Thelander og KEP præsterer tæt på deres bedste. DEt kommer dog til at hjælpe hvis Dalsgaard bliver klar igen snart.

Lidt ærgerligt at vi ikke kunne holde nullet i går. Midterforsvaret kunne godt have brugt det rygstød et cleansheet ville have givet.

Fremad ser det ud til at vi har lagt en smule på henover vinteren. Vi smider stadig lidt unødvendige bolde i småspillet på midtbanen, men det er prisen for at prøve at spille skarpt og direkte, og det ser ud til at være blevet bedre. Vi ser også ud til at være bedre til at spille os ud af modstandernes høje pres, og fremfor alt ser vi skarpe ud, når det lykkes.

Selvom vi stadig savner en superskarp angriber, så virker det ikke til at være et stort problem for holdet. Angriberne trækker lidt tænder ud på forsvaret, og så kommer vores midtbane bare bagved med et endnu større tryk. Hvis Thomsen begynder at smide et mål eller to ind hist og her, og Kusk holder kadencen, så skal vi nok få scoret mange.

Der er lovende takter, men vi spiller stadig risikabelt, og vi kommer helt sikkert til at rende ind i nogle pointtab, man skulle synes var unødvendige i løbet af sæsonen. Forhåbentlig tromler vi også Slagelse i næste runde, selvom man har sine bange anelser, hvis man så det første møde mellem klubberne. For Slagelse kan det meget vel blive forskellen mellem tilværelsen som midterhold eller én lang kamp mod nedrykningen, alt afhængig af om de får point mod os. Der er vist ingen tvivl om at de vil være topmotiverede.
Meget enig. Jeg mener dog ikke, vi skal ærgre os ret meget over ikke at holde nullet. Det var jo en ren tilfældighed af en afretning, som gjorde, at han pludselig var fri med Nicolai. At vi derudover reelt holder dem fra målchancer overhovedet er meget lovende, og jeg håber, det er dét, vores defensive kræfter fokuserer på i dag.

At vi var (så) gode offensivt tilskriver jeg i høj grad Gymnasternes elendigheder- Nøj, hvor var de dårligt afstemte og uden vilje til at arbejde for hinanden. Men det var nogle lækre kasser blandt vores mål.

Bortset fra det bekræftede kampen, at det er penge ud af vinduet at betale løn til Due og Curth efter sommerferien. Det samme kunne vel i ørigt også siges om Wichmann, hvis udvikling synes at være gået helt i stå.
Indroemmet, mit stream var godt nok lousy, men saa vidt jeg kunne se, viste Wich sig godt frem de 20-25 min. han fik. Han mangler stadig speed, men det samme kan siges om Rissi. Jeg syntes han er oplagt som afloeser paa Risgaards position (og jeg fatter dermed ikke hvorfor Kent saetter ham paa kanten) i forhold til alternativerne.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AGF-AaB i pokalen

Indlæg af Hanga » 27. feb 2014, 17:31

awnaw skrev:AaB har disket op med et lækkert videoreferat fra kampen i går:

http://fodbold.aabsport.dk/hoejdepunkte ... -2014.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Skønt at der rent faktisk er noget gods i, i stedet for blot at blive spist af med målene. Her kunne Oneside og de andre godt nok lære noget.

Fortsæt med det!
Er det noget, som AaB selv har lavet? I så fald må det MEGET gerne blive fast tradition.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar