Efteråret - status

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Efteråret - status

Indlæg af FlæskeFrank » 11. dec 2013, 11:54

Det er vist på tide, at få en tråd, som gør status over efteråret. Eneste hængeparti er vel den voldgiftssagen om feriepengene - den vinder vi, så bliver Brøndby nok lidt misundelig.-)

1) Sportslig er det mere end godkendt. Vi ligger nr. 2 kun fire point op til nr. 1. Har 13 point til nedrykningsstregen og har slået pænt hold til midterholdene(7 point til nr. 4). Samtidig er vi i kvartfinalen i pokalen mod en overkommelig modstander(det siger AGF nok også om os). Det kan blive rigtig smukt, hvis foråret ender med en pokalfinale. Eneste sorte kapitel i foråret var nederlaget til Dila Gori og manglende europæisk, særligt fordi alle vores rare seedningspoint nu er forsvundet. Det var mørkt i juli, men meget lyst i december.

2) Sportslig har vi et meget spændende hold. Der er ingen spillere, som er for gamle. Ældste spiller i startopstillingen er Rasmus Würtz på 30 år. Augustinussen er med sine 32 år nestor. Vi spiller med en fin gennemsnitsalder omkring 25 år og de fleste har fået mange kampe i benene, eksempelvis har en af de nye spillere: Nikolaj Thomsen allerede spillet 45 superligakampe.

3) Sportslig. Spillerne i startelleveren virker til at have en rigtig god rollefordeling. Anders K har trods sine 15-16 superligakampe allerede vist, at han er vores mand i front. Tilsvarende har Jönsson vist, at han er en god angribertype for os. Godt lejemål. Iøvrigt har vi ikke for mange "forkerte" spillere siddende på bænken. Due og Augustinussen har erfaringen, men har ikke brokket sig over bænkplads.

4) Økonomisk. Her havde man fundne sorte tal til bundlinien. Ikke noget vi var vant til, turnarounden ser ud til at have lykkets. Ja altså ind til sportsbutiks-stuntet fjernede egenkapitalen. Men man har en drift, som er positiv. Derfor tror jeg også, at man nok skal få tilført den nødvendige kapital. Selv hvis feriepengene kommer til at koste os yderligere mange mio. kr.

5) Økonomisk. Her tager jeg lige salget af Helenius ind. Det lykkedes os at sælge en spiller til Premier League og få rimelig betaling. Og vi har fået en erstatning ind. Uanset om klausulen for Kusk er der eller ikke, så vil det være muligt at sælge spillere for acceptable beløb.

6) Organisatorisk. Så virker setuppet. Vi har i Gaarde fundet en erstatning for Lynge. I administrationen er ansat folk, som tænker i sorte tal. Trænersetuppet med Kent og Kuhn tegner godt.

Hvad mangler - at se Kent smile :)
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Efteråret - status

Indlæg af frederikshavneren » 11. dec 2013, 15:21

Hvis jeg skal konkludere så har efterårssæsonen været fantastisk. At AaB slutter efterårssæsonen på en dybt imponerende 2. plads er super, det var der næppe nogen der havde forudset inden sæsonstart. Tværtimod var mange (mig selv inklusiv) dybt bekymrede over det på papiret hårde startprogram samt savnet af Helenius. Alligevel har holdet imponeret stort med 32 point efter efterårets 18 kampe, hvilket er langt over forventning. Før sæsonen regnede jeg med at AaB ville slutte sæsonen som nr. 7-9 stykker. Det er også værd at fremhæve at Aalborg Stadion igen er blevet en bastion. Sidst vi tabte på hjemmebane var d. 4. april 2013 (på et selvmål), udeholdene er igen begyndt at frygte at skulle til Aalborg. For ikke så længe siden var vi kendt som meget gæstfrie værter, men det er heldigvis slut.

Spillemæssigt har vi i perioder spillet rigtig godt. Spillere som Kusk og Thomsen har blomstret, mens Rasmus Jönsson har været en rigtig god tilgang trods han endnu ikke er i topform. Det er et giftigt trekløver, som kan gøre livet surt for alle modstandere. AK har også vist sig som en udmærket tilgang. På papiret blev vi enormt svækket da Helenius blev solgt, men heldigvis har drengene gjort det rigtig godt uden Helenius. Spillemæssigt ser jeg det bestemt ikke som en svækkelse at Helenius er væk, men selvfølgelig kan jeg godt savne Helenius´ evne til ud af det blå, at afgøre kampe qua hans fantastiske spark.
Jeg indrømmer gerne at jeg var skeptisk da Gaarde hentede Risgård hjem. Risgård imponerede bestemt ikke i Silkeborg og jeg frygtede, at han var over the hill. Rissi har gjort min skepsis til skamme og han har stor del i succesen. Det er tydeligt at offensiven er blevet meget bedre med Rissi på holdet, det er fantastisk at vi nu har en central midtbanespiller med offensive visioner og som tilmed kan slå de chanceskabende afleveringer. Risgårds genkomst og Augus fald fra tinderne er bemærkelsesværdigt, men udadtil virker det heldigvis til at Augu håndterer situationen godt.

Midt i alt det positive så må jeg også lige kommentere efterårssæsonens største skuffelse. Det er uden tvivl fiaskoen mod Dila Gori. Det var fantastisk endelig at være tilbage i Europa, men eventyret sluttede før det var begyndt. På den anden side er jeg realistisk og er på en måde glad for at vi røg hurtigt ud af Europa. Jeg tror ikke at vi har truppen til både Superliga og Europa League og hvis vi var gået hele vejen til gruppespillet så kan jeg godt frygte, at vi havde lavet en "Esbjerg" med dårlige hjemlige resultater til følge (vi havde i så fald tilmed spillet 4 europæiske kampe flere end Esbjerg).
Endelig må Kuhn bruge juleferien på at gentænke vores hjørnespark. Vi er vist oppe på ca. 100 hjørnespark i Superligaen uden at ha´ scoret på et eneste!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Efteråret - status

Indlæg af Pastorius » 11. dec 2013, 17:45

FlæskeFrank skrev:Det er vist på tide, at få en tråd, som gør status over efteråret. Eneste hængeparti er vel den voldgiftssagen om feriepengene - den vinder vi, så bliver Brøndby nok lidt misundelig.-)
Som jeg forstår det, så er den største sejr vi kan vinde lige forløbig at de udtagne prøvesager ikke danner præcendens, men at der skal en ny voldgiftssag på AaB's tilfælde.

Hvis vi er rigtige heldige, kan der efterfølgende komme et forlig ud af det, men det mest sandsynlige scenarie er så endnu nogle halve års uvished.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Efteråret - status

Indlæg af frederikshavneren » 28. dec 2013, 12:58

http://www.bold.dk/blog/2730/7/AaB-2013-14-nr-3" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg er overvejende enig i indlægget, men heldigvis skal vi ikke spille i Parken til foråret (med mindre vi på et tidspunkt skal møde FCK i pokalen). Det vil også gøre ondt hvis vi mister Lasse. Han er uden tvivl den vigtigste i forsvaret og trods mange fejl/markeringsfejl og dårlig teknik, så vil det gøre ondt når han senest til sommer forlader klubben.

Vi har spillet en på mange punkter suveræn efterårssæson. Det må sandelig være på tide at få lidt liv i denne spændende tråd...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Efteråret - status

Indlæg af Forza » 30. dec 2013, 10:13

enig med ovenstående posts. Det eneste reelle malurt i bægeret i AaB for tiden er den forestående feriepenge sag som alle parter gerne ser afviklet hurtigst muligt, så man ved hvad man står tilbage med.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Efteråret - status

Indlæg af tegner » 31. dec 2013, 14:36

Langt langt over forventning, og temmelig kedeligt.
Aner faktisk ikke selv, hvordan dette hænger sammen.
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Efteråret - status

Indlæg af Forza » 2. jan 2014, 12:49

http://www.bold.dk/nyt/Wichmann-kloer-paa-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

En af de få skuffelser i efteråret. Virker til at have spildt hans talent og har vel ikke udviklet sig de sidste 2-3. Det er immervæk skuffende når man står noteret for over 100 superliga kampe.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Efteråret - status

Indlæg af Lindmark » 2. jan 2014, 14:20

tegner skrev:Langt langt over forventning, og temmelig kedeligt.
Aner faktisk ikke selv, hvordan dette hænger sammen.
Jeg er enig i at holdet har præsteret over forventning, og måske endda over evne. Jeg er bestemt ikke enig i at det har været kedeligt - det har været smukt og til tider ganske medrivende, både hjemme og ude. Vi mangler stadig at få hr. og fr. Nordjylland op fra sofaen, men det skal nok komme i løbet af 2014 (håber jeg).
Lindmark / Vendelbokartellet

okay
Landshold
Landshold
Indlæg: 985
Tilmeldt: 11. nov 2005, 23:59

Re: Efteråret - status

Indlæg af okay » 2. jan 2014, 14:49

Lindmark skrev:
tegner skrev:Langt langt over forventning, og temmelig kedeligt.
Aner faktisk ikke selv, hvordan dette hænger sammen.
Jeg er enig i at holdet har præsteret over forventning, og måske endda over evne. Jeg er bestemt ikke enig i at det har været kedeligt - det har været smukt og til tider ganske medrivende, både hjemme og ude. Vi mangler stadig at få hr. og fr. Nordjylland op fra sofaen, men det skal nok komme i løbet af 2014 (håber jeg).
Har svært ved at se hvordan man i en hel (Halv sæson) kan præstere over evne ? stabiliteten over tid viser vel lige netop at evnerne er der ?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Efteråret - status

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. jan 2014, 14:57

okay skrev:
Lindmark skrev:
tegner skrev:Langt langt over forventning, og temmelig kedeligt.
Aner faktisk ikke selv, hvordan dette hænger sammen.
Jeg er enig i at holdet har præsteret over forventning, og måske endda over evne. Jeg er bestemt ikke enig i at det har været kedeligt - det har været smukt og til tider ganske medrivende, både hjemme og ude. Vi mangler stadig at få hr. og fr. Nordjylland op fra sofaen, men det skal nok komme i løbet af 2014 (håber jeg).
Har svært ved at se hvordan man i en hel (Halv sæson) kan præstere over evne ? stabiliteten over tid viser vel lige netop at evnerne er der ?
Det kan simpelthen ikke lade sig gøre at "præstere over evne". Man kan præstere under evne men ikke over. Tror bare udtrykket er opfundet af kbh-medierne når de skal bortforklare jysk succes.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Efteråret - status

Indlæg af Buzz Killington » 2. jan 2014, 15:02

Køllen I Møllen skrev:
okay skrev:
Lindmark skrev:
tegner skrev:Langt langt over forventning, og temmelig kedeligt.
Aner faktisk ikke selv, hvordan dette hænger sammen.
Jeg er enig i at holdet har præsteret over forventning, og måske endda over evne. Jeg er bestemt ikke enig i at det har været kedeligt - det har været smukt og til tider ganske medrivende, både hjemme og ude. Vi mangler stadig at få hr. og fr. Nordjylland op fra sofaen, men det skal nok komme i løbet af 2014 (håber jeg).
Har svært ved at se hvordan man i en hel (Halv sæson) kan præstere over evne ? stabiliteten over tid viser vel lige netop at evnerne er der ?
Det kan simpelthen ikke lade sig gøre at "præstere over evne". Man kan præstere under evne men ikke over. Tror bare udtrykket er opfundet af kbh-medierne når de skal bortforklare jysk succes.
Det er en metafor for pokker Køllen din bonderøv
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Vestegnsgaesten
2. div
2. div
Indlæg: 102
Tilmeldt: 7. nov 2013, 10:28
Favoritspiller: Khalid Boulahrouz

Re: Efteråret - status

Indlæg af Vestegnsgaesten » 3. jan 2014, 23:35

Køllen I Møllen skrev:
okay skrev:
Lindmark skrev:
tegner skrev:Langt langt over forventning, og temmelig kedeligt.
Aner faktisk ikke selv, hvordan dette hænger sammen.
Jeg er enig i at holdet har præsteret over forventning, og måske endda over evne. Jeg er bestemt ikke enig i at det har været kedeligt - det har været smukt og til tider ganske medrivende, både hjemme og ude. Vi mangler stadig at få hr. og fr. Nordjylland op fra sofaen, men det skal nok komme i løbet af 2014 (håber jeg).
Har svært ved at se hvordan man i en hel (Halv sæson) kan præstere over evne ? stabiliteten over tid viser vel lige netop at evnerne er der ?
Det kan simpelthen ikke lade sig gøre at "præstere over evne". Man kan præstere under evne men ikke over. Tror bare udtrykket er opfundet af kbh-medierne når de skal bortforklare jysk succes.
Du mener ikke Herfølge præsterede over evne i 2000 ?? Det var også opfundet??
Ingen over - ingen ved siden af - ingen i nærheden af!!!
http://m.youtube.com/watch?v=Q2EWHJKtiXc" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Efteråret - status

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. jan 2014, 07:26

Vestegnsgaesten skrev:
Køllen I Møllen skrev:
okay skrev:
Lindmark skrev:
tegner skrev:Langt langt over forventning, og temmelig kedeligt.
Aner faktisk ikke selv, hvordan dette hænger sammen.
Jeg er enig i at holdet har præsteret over forventning, og måske endda over evne. Jeg er bestemt ikke enig i at det har været kedeligt - det har været smukt og til tider ganske medrivende, både hjemme og ude. Vi mangler stadig at få hr. og fr. Nordjylland op fra sofaen, men det skal nok komme i løbet af 2014 (håber jeg).
Har svært ved at se hvordan man i en hel (Halv sæson) kan præstere over evne ? stabiliteten over tid viser vel lige netop at evnerne er der ?
Det kan simpelthen ikke lade sig gøre at "præstere over evne". Man kan præstere under evne men ikke over. Tror bare udtrykket er opfundet af kbh-medierne når de skal bortforklare jysk succes.
Du mener ikke Herfølge præsterede over evne i 2000 ?? Det var også opfundet??
Selvfølgelig spillede de ikke over evne. Det giver jo ikke mening. Man kan ikke spille bedre end man er. Ikke i en kamp og slet ikke over en hel sæson. Ved godt at begrebet passer perfekt ind når I søger en forklaring på hvorfor I og jeres sove-i-ske-makker FCK ikke vinder men det gør det jo ikke mindre tåbeligt.
Janteloven eksisterer IKKE!

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Efteråret - status

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 4. jan 2014, 10:58

Køllen I Møllen skrev:
Vestegnsgaesten skrev:
Køllen I Møllen skrev:
okay skrev:
Lindmark skrev:
tegner skrev:Langt langt over forventning, og temmelig kedeligt.
Aner faktisk ikke selv, hvordan dette hænger sammen.
Jeg er enig i at holdet har præsteret over forventning, og måske endda over evne. Jeg er bestemt ikke enig i at det har været kedeligt - det har været smukt og til tider ganske medrivende, både hjemme og ude. Vi mangler stadig at få hr. og fr. Nordjylland op fra sofaen, men det skal nok komme i løbet af 2014 (håber jeg).
Har svært ved at se hvordan man i en hel (Halv sæson) kan præstere over evne ? stabiliteten over tid viser vel lige netop at evnerne er der ?
Det kan simpelthen ikke lade sig gøre at "præstere over evne". Man kan præstere under evne men ikke over. Tror bare udtrykket er opfundet af kbh-medierne når de skal bortforklare jysk succes.
Du mener ikke Herfølge præsterede over evne i 2000 ?? Det var også opfundet??
Selvfølgelig spillede de ikke over evne. Det giver jo ikke mening. Man kan ikke spille bedre end man er. Ikke i en kamp og slet ikke over en hel sæson. Ved godt at begrebet passer perfekt ind når I søger en forklaring på hvorfor I og jeres sove-i-ske-makker FCK ikke vinder men det gør det jo ikke mindre tåbeligt.
Altid dejligt at komme ind på debatsiden for at få et skud AaB i disse AaB-løse tider, for at iagttage endnu en debattør fluekneppe over et udtryk som er fuldt forståeligt og gængs benyttet. Hvis man kan tale om synergieffekt på et fodboldhold, som jeg mener man kan, så kan man også tale om at præstere over evne. Summen er større end de enkelte spillers evner. At AaB så virker til at være godt besat hele vejen rundt er en anden sag, dette gør ikke at udtrykket generelt ikke kan bruges.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Efteråret - status

Indlæg af limey » 4. jan 2014, 11:02

Vestegnsgaesten skrev:Du mener ikke Herfølge præsterede over evne i 2000 ?? Det var også opfundet??
Herfølge var de mindst ringe i en himmelråbende elendig sæson 1999/2000. 56 point og en målscore på plus 3 siger alt.

http://www.superstats.dk/stilling/index ... 999%2F2000" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Efteråret - status

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 4. jan 2014, 12:15

Selvfølgelig kan man ikke præstere over evne, evnen er vel defineret af det man kan præstere?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Efteråret - status

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. jan 2014, 12:46

Viva i cazzi rossi skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Vestegnsgaesten skrev:
okay skrev:
Lindmark skrev:
tegner skrev:Langt langt over forventning, og temmelig kedeligt.
Aner faktisk ikke selv, hvordan dette hænger sammen.
Jeg er enig i at holdet har præsteret over forventning, og måske endda over evne. Jeg er bestemt ikke enig i at det har været kedeligt - det har været smukt og til tider ganske medrivende, både hjemme og ude. Vi mangler stadig at få hr. og fr. Nordjylland op fra sofaen, men det skal nok komme i løbet af 2014 (håber jeg).
Har svært ved at se hvordan man i en hel (Halv sæson) kan præstere over evne ? stabiliteten over tid viser vel lige netop at evnerne er der ?
Det kan simpelthen ikke lade sig gøre at "præstere over evne". Man kan præstere under evne men ikke over. Tror bare udtrykket er opfundet af kbh-medierne når de skal bortforklare jysk succes.
Du mener ikke Herfølge præsterede over evne i 2000 ?? Det var også opfundet??

Altid dejligt at komme ind på debatsiden for at få et skud AaB i disse AaB-løse tider, for at iagttage endnu en debattør fluekneppe over et udtryk som er fuldt forståeligt og gængs benyttet. Hvis man kan tale om synergieffekt på et fodboldhold, som jeg mener man kan, så kan man også tale om at præstere over evne. Summen er større end de enkelte spillers evner. At AaB så virker til at være godt besat hele vejen rundt er en anden sag, dette gør ikke at udtrykket generelt ikke kan bruges.
Så efter din mening er det kun på debstsiden og blandt AaB-fans at et udtryk som ikke giver nogen mening bliver diskuteret?

Jeg er helt med på hvad der menes med udtrykket. Men det er stadig noget stupidt, retarderet ævl at snakke om at spille over evne.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5073
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Efteråret - status

Indlæg af Kunji » 4. jan 2014, 12:53

Det er virkelig også et udtryk, som pisser mig af. Det er volapyk. Efter mesterskabssæsonen havde jeg flere diskussioner på bold.dk med folk, som mente, at AaB havde spillet over evne. Det er nonsens.

Man kan præstere ringere, end man er, man kan aldrig præstere bedre, end man er. Anerkendt udtryk eller ej, det er et håbløst udtryk.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Efteråret - status

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. jan 2014, 12:57

Kunji skrev:Det er virkelig også et udtryk, som pisser mig af. Det er volapyk. Efter mesterskabssæsonen havde jeg flere diskussioner på bold.dk med folk, som mente, at AaB havde spillet over evne. Det er nonsens.

Man kan præstere ringere, end man er, man kan aldrig præstere bedre, end man er. Anerkendt udtryk eller ej, det er et håbløst udtryk.
Lige præcis.

Et andet udtryk der pisser mig af er det med mesterskabet er billigt til salg. Ikke at udtrykket ikke giver mening, for det gør det da såmænd. Men mesterskabet har sjovt nok altid været billigt til salg i alle de sæsoner hvor FCK og Brøndby ikke har vundet. Altid. Og aldrig i de år de har vundet. I år er mesterskabet eksvis også billigt til salg. Indtil FCK overhaler Ikast ihvertfald.
Janteloven eksisterer IKKE!

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Efteråret - status

Indlæg af FCM » 4. jan 2014, 13:09

Kunji skrev:Det er virkelig også et udtryk, som pisser mig af. Det er volapyk. Efter mesterskabssæsonen havde jeg flere diskussioner på bold.dk med folk, som mente, at AaB havde spillet over evne. Det er nonsens.

Man kan præstere ringere, end man er, man kan aldrig præstere bedre, end man er. Anerkendt udtryk eller ej, det er et håbløst udtryk.
Det er da bestemt ikke håbløst. Ens præstation afhænger jo ikke kun af ens evner. Evnerne er jo sådan set relativt stabile fra uge til uge, mens præstationen sagtens kan variere. Præstationerne afhænger også af held/marginaler, taktik, modstandernes held/marginaler osv. Men du vil måske mene, at det er mere korrekt at sige, at fx Jeppe Curth har præsteret under sit niveau i 8 sæsoner, i stedet for at han overpræsterede i 1? At en enkelt skidt-ud-af-et-lykkehjuls-sæson er mere retvisende end de 8 andre?

Besvar