Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 201

Indlæg af Steve-Dave » 15. feb 2014, 18:41

limey skrev:Så vidt jeg husker er vi nu ubesejrede i samtlige træningskampe og har endda vundet klart de fleste af dem. Læg dertil et transfervindue som vi slap betydeligt mere nådigt igennem end man kunne have frygtet. Jeg er optimistisk. Meget mere optimistisk end jeg overhovedet har lyst til at være. Jeg har brug for at vide at vi stinker og at det bliver et lorteforår. Hvor er Hestens efterfølger når man har brug for ham?
En god generalprøve giver sikkert en dårlig premiere. Desuden var det skadesplagede flop Jönsson ikke med mod IFK, hvor også førstedivisionsangriberen AK47 var ude. Det lover ikke godt. Ja, ja, Spalvis scorede to, men han har jo ikke leveret, når han har fået chancen i kampe, der tæller. Endvidere har vi solgt Lasse for håndører og KEP og Thelander kan ikke løfte arven, fordi de mangler hurtighed. Curth er også tilbage fra FCM og spreder dårlig stemning i truppen, Augo spiller på lavt niveau og når Ahlmann er ude, skal Paddy spille venstre back og så går det helt galt.
Hjalp det?

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 201

Indlæg af limey » 15. feb 2014, 19:02

Steve-Dave skrev:
limey skrev:Så vidt jeg husker er vi nu ubesejrede i samtlige træningskampe og har endda vundet klart de fleste af dem. Læg dertil et transfervindue som vi slap betydeligt mere nådigt igennem end man kunne have frygtet. Jeg er optimistisk. Meget mere optimistisk end jeg overhovedet har lyst til at være. Jeg har brug for at vide at vi stinker og at det bliver et lorteforår. Hvor er Hestens efterfølger når man har brug for ham?
En god generalprøve giver sikkert en dårlig premiere. Desuden var det skadesplagede flop Jönsson ikke med mod IFK, hvor også førstedivisionsangriberen AK47 var ude. Det lover ikke godt. Ja, ja, Spalvis scorede to, men han har jo ikke leveret, når han har fået chancen i kampe, der tæller. Endvidere har vi solgt Lasse for håndører og KEP og Thelander kan ikke løfte arven, fordi de mangler hurtighed. Curth er også tilbage fra FCM og spreder dårlig stemning i truppen, Augo spiller på lavt niveau og når Ahlmann er ude, skal Paddy spille venstre back og så går det helt galt.
Hjalp det?
Tak, Steve-Dave. Jeg har ikke været så opløftet siden den gang du uploadede et billede af Fremskridtspartiet.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 201

Indlæg af Kristian » 15. feb 2014, 19:25

Steve-Dave skrev:
limey skrev:Så vidt jeg husker er vi nu ubesejrede i samtlige træningskampe og har endda vundet klart de fleste af dem. Læg dertil et transfervindue som vi slap betydeligt mere nådigt igennem end man kunne have frygtet. Jeg er optimistisk. Meget mere optimistisk end jeg overhovedet har lyst til at være. Jeg har brug for at vide at vi stinker og at det bliver et lorteforår. Hvor er Hestens efterfølger når man har brug for ham?
En god generalprøve giver sikkert en dårlig premiere. Desuden var det skadesplagede flop Jönsson ikke med mod IFK, hvor også førstedivisionsangriberen AK47 var ude. Det lover ikke godt. Ja, ja, Spalvis scorede to, men han har jo ikke leveret, når han har fået chancen i kampe, der tæller. Endvidere har vi solgt Lasse for håndører og KEP og Thelander kan ikke løfte arven, fordi de mangler hurtighed. Curth er også tilbage fra FCM og spreder dårlig stemning i truppen, Augo spiller på lavt niveau og når Ahlmann er ude, skal Paddy spille venstre back og så går det helt galt.
Hjalp det?
Hvor er ironien ? glemte du ikke at skrive at det var det. Hvis ikke er jeg bekymret for din manglende realitetssans
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3842
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 201

Indlæg af Gentleman Finn » 15. feb 2014, 19:49

Stærkt af Spalvis, den knægt skal nok blive til noget

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 201

Indlæg af Fabbe » 15. feb 2014, 20:21

Billede
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 201

Indlæg af Fabbe » 15. feb 2014, 20:33

Göteborg-Posten er gået helt amok med at rose AaB's hold.

- Et af Nordens stærkeste hold.

- Kan vinde det første mesterskab siden Hamrén.

Godt at bitter erfaring kan holde vores ben på jorden, når en svensk avis svigter.

http://www.gp.se/sport/fotboll/1.228107 ... k-goteborg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 201

Indlæg af Kristian » 15. feb 2014, 21:24

Endda uden 3 profiler :-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 201

Indlæg af Erasmus Montanus » 15. feb 2014, 21:41

Fedt nok med en sejr, og jeg er selv stor fan af Spalvis, men jeg håber virkelig snart vi ser Jönsson tilbage på den træningsbane! Han skulle meget gerne være klar til kampen i Brøndby. AK fik vist bare et slag på anklen, og derfor sparer man ham, da han også har brugt meget tid på at spare sit højreben på grund af nogle lyskeproblemer.
Jeg ser selvfølgelig også gerne Dalsgaard tilbage, men hvis han kun er i spil til en indskiftning, så er det også ganske fint, for som indskifter er han jo gift for modstanderne. Var det 1 mål og 1 assist på 10 minutter, da vi mødte BIF sidst?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 201

Indlæg af ebbejeppe » 15. feb 2014, 21:57

frederikshavneren skrev:Iflg. Nordjyske bliver startopstillingen følgende:

Larsen
Patrick - Thelander - KEP - Ahlmann
Kusk - Würtz - Rissi - Thomsen
Due - Spalvis

Dalsgaard, AK og RJ døjer med småskavanker/småskader og bliver sparet. Interessant at Due afprøves i angrebet.

Curth, Toft og Augu tager ikke med til götet. De skal istedet spille i morgen i reserveholdets kamp mod Hjørring. Det siger nok også noget om, at de ikke er tiltænkt en større rolle i forårssæsonen.
Er der nogen, der ved, hvor Gilli Sørensen er placeret i denne sammenhæng? Så vidt jeg har kunne se var han ikke med i Göteborg.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 201

Indlæg af Erasmus Montanus » 15. feb 2014, 22:14

ebbejeppe skrev:
frederikshavneren skrev:Iflg. Nordjyske bliver startopstillingen følgende:

Larsen
Patrick - Thelander - KEP - Ahlmann
Kusk - Würtz - Rissi - Thomsen
Due - Spalvis

Dalsgaard, AK og RJ døjer med småskavanker/småskader og bliver sparet. Interessant at Due afprøves i angrebet.

Curth, Toft og Augu tager ikke med til götet. De skal istedet spille i morgen i reserveholdets kamp mod Hjørring. Det siger nok også noget om, at de ikke er tiltænkt en større rolle i forårssæsonen.
Er der nogen, der ved, hvor Gilli Sørensen er placeret i denne sammenhæng? Så vidt jeg har kunne se var han ikke med i Göteborg.
Citat fra aabsport.dk:

"Anders K. Jacobsen, Henrik Dalsgaard og Rasmus Jönsson sidder alle ovre med mindre skader, mens Thomas Augustinussen, Jeppe Curth, Rolf Toft og Gilli Sørensen alle sidder over."
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 201

Indlæg af Dot Bot » 15. feb 2014, 22:29

Billede

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 201

Indlæg af Kristian » 15. feb 2014, 23:02

Hvad fanden sker der for ham der laver det "ikke så heldige tegn" ude til venstre. Sorry men det er ikke noget at være stolt af.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 201

Indlæg af Kasper » 15. feb 2014, 23:10

Kristian skrev:Hvad fanden sker der for ham der laver det "ikke så heldige tegn" ude til venstre. Sorry men det er ikke noget at være stolt af.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Tror du ser spøgelser. Tænk lige over hvad du beskylder manden for og tag så lige et ekstra kig på den arm.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13642
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 201

Indlæg af Funky » 16. feb 2014, 00:26

Spiderman er åbenbart også AaB-fan. Der kan man bare se.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1566
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 201

Indlæg af dyhrmaN » 16. feb 2014, 03:08

Kasper skrev:
Kristian skrev:Hvad fanden sker der for ham der laver det "ikke så heldige tegn" ude til venstre. Sorry men det er ikke noget at være stolt af.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Tror du ser spøgelser. Tænk lige over hvad du beskylder manden for og tag så lige et ekstra kig på den arm.
haha, det ser sku' unægteligt en smule skummelt ud :cheers:
Tvivlen kommer ham til gode - vi siger han er igang med "AaB klap klap klap" og havde kun plads til at række en arm ud....

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 201

Indlæg af Kempes » 16. feb 2014, 10:34

Flot med en sejr i den sidste kamp før forårspremieren på Superligaen. Må give selvtillid, især til 2-målsskytten Spalvis - en spiller der meget hurtigt kan blive en vigtig mand i jagten på medaljer og pokaltitel.

Jeg synes dog der er nogle signaler fra truppen der vækker undren. Primært at Kent forud for kampen, siger at der ikke skal eksperimenteres, men i opstillingen vælger han at bruge Duen som angriber (Hvis ikke det er et eksperiment ved jeg ikke hvad det er).

Hvordan klarede han sig egentlig?

Desuden synes jeg det er underligt, at Augu ikke er i truppen. Jeg nægter at tro at det udelukkende er fordi han skal spille reservekamp i dag - han kunne vel godt være med i truppen til Göteborg alligevel? Det rejser nogle spørgsmål som hvorvidt Augu skal ses som efter spillere som Rye og Wichmann i jagten på spilletid? Eller om er han alligevel på vej til Norsk fodbold? eller om noget tredje er årsagen?

At Curth ikke er med til Sverige undrer vel også lidt. Men han er tilsyneladende stadigvæk i "bad standing" hos Kent, så vi får næppe ham at se i kamp i foråret. En skam efter min mening, da Curth efter min mening burde være i en meget lige konkurrence med Spalvis om at være 1. reservere til duoen AK og Jönsson. Og med sidstnævntes skadesproblemer in mente, er man vist desværre en naiv jubeloptimist, hvis man tror hans fysik kan holde til at spille alle kampe i foråret.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 201

Indlæg af Provst i Brovst » 16. feb 2014, 10:52

Kristian skrev:Hvad fanden sker der for ham der laver det "ikke så heldige tegn" ude til venstre. Sorry men det er ikke noget at være stolt af.
Dine anklager er vamle.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 201

Indlæg af Kristian » 16. feb 2014, 11:07

kan da godt ske jeg overreagerede. vi kan da goftt kalde ham ham spiderman så, hvis det kan rette op på anklagerne. lad os bare lukke den her.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
------------------
mvh Kristian

awnaw
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 16. mar 2012, 20:53

Re: Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 201

Indlæg af awnaw » 16. feb 2014, 11:14

Kempes skrev:At Curth ikke er med til Sverige undrer vel også lidt. Men han er tilsyneladende stadigvæk i "bad standing" hos Kent,
Sæt lige farten lidt ned. Det kunne måske hænge sammen med hans svangre ægtefælle, som også holdt Curth hjemme fra træningsturen til Portugal.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningskamp: IFK Göteborg - AaB, lørdag 15. februar 201

Indlæg af Buzz Killington » 16. feb 2014, 23:59

JUNTA!!!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar