Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af frederikshavneren » 24. feb 2014, 12:16

Ifølge Superstats.dk er det kun KEP der har karantæne mod Slagelse: http://www.superstats.dk/kort/karantaner" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan det passe at pølsen ikke har karantæne?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af jonas386 » 24. feb 2014, 12:31

MHJ skrev:Nå, men vi har i det mindste lært at det ikke er fordi EB er fans af Brøndby, de favoriserer dem bare fordi de mener det er bedst for dansk fodbold hvis de vinder.

... og det er der slet ikke noget galt i så!

Billede
Det er fandeme et dumt svar hvis man vil virke neutral. Hvis man mener noget er bedre end andet holder man naturligvis også med det man mener er bedst for egne interesser. Håber der er nogen der følger op på den der.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af birk » 24. feb 2014, 12:41

Der går vist for meget EkstraGate i det her.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af jonas386 » 24. feb 2014, 12:44

birk skrev:Der går vist for meget EkstraGate i det her.
Ikke desto mindre er det da relevant at vide hvor vores mediers sympati ligger. AaB fans, og andre, har ofte fået på puklen for at mene at BIF og FCK bliver favoriseret i sygelig grad ifht medierne. Et typisk argument er jo at vi har ondt i røven, men det virker altså bare ikke som tilfældet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af frederikshavneren » 24. feb 2014, 12:55

jonas386 skrev:
birk skrev:Der går vist for meget EkstraGate i det her.
Ikke desto mindre er det da relevant at vide hvor vores mediers sympati ligger. AaB fans, og andre, har ofte fået på puklen for at mene at BIF og FCK bliver favoriseret i sygelig grad ifht medierne. Et typisk argument er jo at vi har ondt i røven, men det virker altså bare ikke som tilfældet.
Der er slet ingen tvivl om at mediernes sympati ligger hos hovedstadsklubberne (især Brøndby og FCK). Derudover har medierne og de såkaldte "eksperter" i flere år været forelsket i Farum pga. deres spillestil. Da Farum vandt mesterskabet spillede de fantastisk og var værdige mestre, mens der kom mange slet skjulte hentydninger om et billigt mesterskab og et elendigt
"Wimbledon spillende mesterhold" da vi vandt i 2008.

Det er en tabt sag at brokke sig over EB, BT mv. Måske fokus skal rettes mod hvordan hvis det overhovedet er muligt, at gøre AaB bare lidt mere interessant for andre end nordjyder?

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af Kasper » 24. feb 2014, 13:13

Eller bare hvordan man hyper AaB i Nordjylland. Man kunne evt starte med "vores egen" lorte sprøjte.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2207
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af Sauer » 24. feb 2014, 13:15

MHJ skrev:Nå, men vi har i det mindste lært at det ikke er fordi EB er fans af Brøndby, de favoriserer dem bare fordi de mener det er bedst for dansk fodbold hvis de vinder.

... og det er der slet ikke noget galt i så!

Billede
Kom der en uddybning på, hvad han mener er bedst for dansk fodbold?

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af Kilde » 24. feb 2014, 14:29

Sauer skrev:
MHJ skrev:Nå, men vi har i det mindste lært at det ikke er fordi EB er fans af Brøndby, de favoriserer dem bare fordi de mener det er bedst for dansk fodbold hvis de vinder.

... og det er der slet ikke noget galt i så!

Billede
Kom der en uddybning på, hvad han mener er bedst for dansk fodbold?
Nej. Jeg spurgte ind til det flere gange, men var ikke en af de 'heldige', som kom gennem filtreringen af kommentarer.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af jonas386 » 24. feb 2014, 15:49

Er der ikke en der kan skrive til ham på Twitter og bede om at uddybe. Ville gerne selv, men har ikke Twitter.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2030
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af 9520AaB » 24. feb 2014, 16:07

Billede
Jeg har så haft en lille Twitter diskussion med BT idag.


Sent from my iPad using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af jonas386 » 24. feb 2014, 16:26

Selvfølgelig mister han Zohore ved målet. Manden er vel 3 gange så stor, og at det er Ahlmann der skal dække ham virker som en klar kommunikationsfejl.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2030
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af 9520AaB » 24. feb 2014, 16:39

Jeg blev pissed off over at Ahlmann, som jeg synes spiller en god kamp, er dårligste spiller ifølge BT.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af fish » 24. feb 2014, 17:17

Hold nu kæft hvor har jeg bare savnet debatsiden! Fedt at sæsonen er i gang.
Var der ikke nogle der kunne finde ud af at live speake og streame dette speak til andre AaB kampe så man ikke behøvede at lytte til Werge

Sendt fra min LT25i med Tapatalk

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 264
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af DonSilicone » 24. feb 2014, 18:16

Må jeg anbefale at lytte til DR's podcast af dagens Fodboldmagasinet.
Her gennemgås Brøndby-AaB på en ordentlig og nuanceret måde med ros til AaB og helt fri fra Werge/Grønkjærs hysteriske Brøndbyhyldende facon.
Og Ekstrabladets udsendte får "smæk" for NEJ NEJ NEJ kommentaren i live dækningen.
Og så bliver der til overflod gjort dejligt grin med Riddersholm og Kristian Bach Bak :D

Brugeravatar
EvilF
Drenge
Drenge
Indlæg: 37
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:31

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af EvilF » 24. feb 2014, 22:19

9520AaB skrev:Jeg blev pissed off over at Ahlmann, som jeg synes spiller en god kamp, er dårligste spiller ifølge BT.
Hvorfor betyder det så meget, hvad BT synes? Bliver du også rasende, når en anmelder revser en film du godt kan lide?
**Jeg holder med Brøndby IF**

Brugeravatar
EvilF
Drenge
Drenge
Indlæg: 37
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:31

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af EvilF » 24. feb 2014, 22:21

DonSilicone skrev: Her gennemgås Brøndby-AaB på en ordentlig og nuanceret måde med ros til AaB og helt fri fra Werge/Grønkjærs hysteriske Brøndbyhyldende facon.
Ja, Grønkjær er jo blå/gul dybt i sin sjæl...
**Jeg holder med Brøndby IF**

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af Kunji » 24. feb 2014, 22:28

EvilF skrev:
DonSilicone skrev: Her gennemgås Brøndby-AaB på en ordentlig og nuanceret måde med ros til AaB og helt fri fra Werge/Grønkjærs hysteriske Brøndbyhyldende facon.
Ja, Grønkjær er jo blå/gul dybt i sin sjæl...
Grønkjær har ingen fodboldsjæl.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af Buzz Killington » 24. feb 2014, 22:38

EvilF skrev:Hvorfor betyder det så meget, hvad BT synes? Bliver du også rasende, når en anmelder revser en film du godt kan lide?
Det betyder ikke noget i sig selv, men det er blot endnu et symptom på at Københavnerpressen ikke har øje for andet end FCK og Brøndby. Et eller andet sted tror jeg de fleste nordjyder vil skide på hvad medierne i København bekymrer sig om, hvis det ikke lige netop var fordi at den upartiske eksponering koster penge på bundlinjen hos de jyske klubber.
EvilF skrev:Ja, Grønkjær er jo blå/gul dybt i sin sjæl...
Grønkjær holder ikke mere med Brøndby end resten af Viasatholdet. Men når den virksomhed man arbejder for har så meget investeret i en bestemt fodboldklub, vil det naturligvis give sig udslag i de ansattes objektivitet. Det er ligesom at der er påviselig bias hvis ens forskning er sponsoreret af f.eks. tobaksvirksomerhederne.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
EvilF
Drenge
Drenge
Indlæg: 37
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:31

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af EvilF » 24. feb 2014, 23:06

MHJ skrev: Det betyder ikke noget i sig selv, men det er blot endnu et symptom på at Københavnerpressen ikke har øje for andet end FCK og Brøndby. Et eller andet sted tror jeg de fleste nordjyder vil skide på hvad medierne i København bekymrer sig om, hvis det ikke lige netop var fordi at den upartiske eksponering koster penge på bundlinjen hos de jyske klubber.
Come on... Det er jo en af provinsklubbernes fans' yndlings-aversioner. I bruger så meget krudt på, at harcelere over Brøndby og FCK i pressen. Kom nu videre. Der er - som du selv skriver - tale om Københavnerpressen. Vi brokker os jo ikke over, at NORDJYSKE Stiftstidende ikke skriver mere om Brøndby.
MHJ skrev: Grønkjær holder ikke mere med Brøndby end resten af Viasatholdet. Men når den virksomhed man arbejder for har så meget investeret i en bestemt fodboldklub, vil det naturligvis give sig udslag i de ansattes objektivitet. Det er ligesom at der er påviselig bias hvis ens forskning er sponsoreret af f.eks. tobaksvirksomerhederne.
Jeg skal lige være helt med - du mener at Viasat, helt overordnet set, har en skjult dagsorden der går ud på, at styrke Brøndbys position som fodboldklub?
**Jeg holder med Brøndby IF**

seamann

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 23. februar 2014

Indlæg af seamann » 24. feb 2014, 23:25

EvilF skrev:
MHJ skrev: Det betyder ikke noget i sig selv, men det er blot endnu et symptom på at Københavnerpressen ikke har øje for andet end FCK og Brøndby. Et eller andet sted tror jeg de fleste nordjyder vil skide på hvad medierne i København bekymrer sig om, hvis det ikke lige netop var fordi at den upartiske eksponering koster penge på bundlinjen hos de jyske klubber.
Come on... Det er jo en af provinsklubbernes fans' yndlings-aversioner. I bruger så meget krudt på, at harcelere over Brøndby og FCK i pressen. Kom nu videre. Der er - som du selv skriver - tale om Københavnerpressen. Vi brokker os jo ikke over, at NORDJYSKE Stiftstidende ikke skriver mere om Brøndby.

En lille forskel er at BT, EB, DR mfl hævder at de er landsdækkende medier. Men jeg er da enig i at de må mene hvad de vil (DR undtaget), de skal blot stå ved det.
MHJ skrev: Grønkjær holder ikke mere med Brøndby end resten af Viasatholdet. Men når den virksomhed man arbejder for har så meget investeret i en bestemt fodboldklub, vil det naturligvis give sig udslag i de ansattes objektivitet. Det er ligesom at der er påviselig bias hvis ens forskning er sponsoreret af f.eks. tobaksvirksomerhederne.
Jeg skal lige være helt med - du mener at Viasat, helt overordnet set, har en skjult dagsorden der går ud på, at styrke Brøndbys position som fodboldklub?
Det er ikke Brøndby som fodboldklub, men som aktieselskab. Dagsordenen er heller ikke skjult. Det er helt indlysende for alle andre end brøndby fans, at eksponeringen af brøndby fra viasats side, er helt grotesk.

Konsekvenserne af den nuværende udvikling er vanskelige at overskue. Mange mister interessen for en konkurrence afviklet på så ulige vilkår - og flytter derfor fokus til andre sportsområder - andre ligaer, andre sportsgrene. Der er grænser for hvor meget man vil være til grin for egne penge.

Besvar