Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesag

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. mar 2014, 11:27

Hvorfor dette grædekor, der er jo endelig ved at være styr på butikken? Ja, der er sket fejl i fortiden, som har kostet os kassen, men de sidste 3 år er der vel kommet mere styr på tingene end nogenside før, åbenbart også så meget styr på tingene at der er mennesker som tør kaste 50 millioner efter projektet. Fodbold er bare en lorteforretning som udgangspunkt, men kan vi koncentrere os kun om den forretning kan det være at lorten er overskue for de investorer som ALLE dage har været nødvendige for at fodboldklubber kan holde sig oven vande.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af AllanPedersen » 6. mar 2014, 11:49

AaB har stadig meget at lære som forretning, enormt meget, og det gør de ikke hvis ingen stiller sig kritisk for deres handlinger
Men jeg ved godt det er meget nemmere, at sidde her og agere ud fra positive rygter.

Prøv at se hvad du selv skriver:
Poker-One-Kenobi skrev: ......åbenbart også så meget styr på tingene at der er mennesker som tør kaste 50 millioner efter projektet......
Så liderlige er vi efter positive ting i vores klub, at et rygte i radioen i går, nu er blevet fakta i dag.

Der har været investor rygter hos AaB de sidste 2 år.
Er det i orden at jeg forholder mig til vores situation, og ikke til rygter?
Så lover jeg at jeg nok skal forholde mig til det når det er sandhed.


-------------------------------------------------------------------------------
Og nej vores problemer hører ikke kun fortiden til
Så har den nuværende ledelse ved halvårsregnskabet, accepteret de 4.4millioner som skrevet i sten
og efterfølgende opdaget de 17millioner var et rigtigt tal.


Hvad er det jeg vil have spørge flere af jer...
det samme som jeg klantrede Lynge for og den tidligere ledelseEn ærlig ledelse,
en ledelse der godt ved de skylder 17 millioner hele året igennem og går frem med det, i stedet for at
bilde os aktionærer og andre fans ind at det er et marginalt mindre beløb.

En ærlig ledelse der i stedet for at sige 'vi skal sælge for 5millioner' indrømmer vi skal sælge Helenius for 10mill før det løber rundt
En ledelse der ikke påstår det kan løbe rundt med os på en 5. plads, når vi selv kan se på regnskabet at der skal bedre placering til før vi har overskud

Men det jeg er allermest træt af.
At Worst Case Scenario, er et tabu emne hos AaB.
Om det er feriepenge, budgetter, nedskrivninger, spillersalg, placeringer.
Så nægter vi at forholde os til hvor galt det kan gå
For havde vi gjort det, havde vi kigget på Brøndby dommen og ikke først opdaget de her ting nu.

Mads Øland sagde han i årevis forsøgte at råbe AaB op, skrev breve til dem, ville holde møder,
Han forsøgte at stoppe den ulovlige måde at lave kontrakter på, men har sagt han blev afvist i døren hos AaB.
Havde vi lyttet til ham dengang kunne vi have sparet millioner i dag.


Vi satser altid på alt flasker sig vores vej. Vi nedskriver 4.4millioner selvom Brøndby tabte alt i retten,
det er vi ligeglad med
for det var jo noget andet ikke?
Hvem kunne have set det i dag at det samme kunne ske for os?


Man kan simpelthen ikke som professionel virksomhed konsekvent forkaste risikoer.
Men det gør vi alligevel gang på gang.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 553
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af Trickster » 6. mar 2014, 12:05

Mads Øland sagde han i årevis forsøgte at råbe AaB op, skrev breve til dem, ville holde møder,
Han forsøgte at stoppe den ulovlige måde at lave kontrakter på, men har sagt han blev afvist i døren hos AaB.
Havde vi lyttet til ham dengang kunne vi have sparet millioner i dag.
Ledelsen har vel ikke lavet ulovlige kontrakter siden hele feriepengesagen begyndte at rulle? Lynge og co. har vel bare gemt sig lidt bag de andre klubbers sager, så man kunne nå at rydde lidt op i spillerlønninger, få trimmet organisationen, og komme af med alle de fejlslagne investeringer der ikke har noget som helst med fodbold at gøre. Der er en verden til forskel på driften nu, og dengang feriepengesagen blev bebudet. AaB har, trods alt, en væsentlig større troværdighed nu blandt potentielle investorer, end de havde for år tilbage. Mere tror jeg egentlig ikke at man skal lægge i det. Jeg tror godt ledelsen har været klar over, at den var helt gal. Det kan man så mene om hvad man vil
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Den Androgyne
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 5. dec 2006, 23:42
Favoritspiller: Greven
Geografisk sted: Aalborgen

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af Den Androgyne » 6. mar 2014, 12:06

Mens vi glæder os over, der måske er millioner på vej - og apropos Tom Matthiesen.

Så ser det ud til en af vores konkurrenter opruster:

http://markedsforing.dk/artikler/bureau ... nyt-bureau" onclick="window.open(this.href);return false;

Apologies all around, hvis det har været delt herinde.

Jeg ønsker dem lige så meget succes med det, som vi havde.
/Bowie
Don't Panic

RIP - KAW
Billede

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af Forza » 6. mar 2014, 12:11

Klaus skrev:Jeg forstår godt, at folk stadigvæk er sure på den tidligere ledelse i vores klub. I min bog er købet af bygningerne stadigvæk det værste. Specielt er jeg dybt forarget over det personsammenfald der var mellem sælger og køber. Jeg forstår simpelthen ikke, at resten af bestyrelsen ikke råbte NEJ, så det kunne høres. Tom Mathiesen er et andet bekosteligt bekendtskab. Alene hans opførsel i forbindelse med købet af Priske, kostede os et millionbeløb. Læg dertil alle hans løfter, hvoraf ikke et eneste blev ført ud i livet. Alligevel overlevede han alt for længe, muligvis fordi folk ikke forstod, hvad han mente når han sagde "synergi". Det kunne være sjovt, hvis en journalist gravede vores klubs nyere historie igennem, med interviews med nøglepersonerne. Det kunne godt nok blive dynamitfjernsyn. Tænk sig de røvhuller havde nær fået vores klub lukket. Tænk hvis vi ikke var kommet i CL, så havde AaB ikke eksisteret i dag. Frygtelig tanke..

Lynge bærer naturligvis sin del af ansvaret, ikke mindst i forbindelse med de forkertudformede kontrakter, som nu kommer til at koste i feriepengesagen. Når Lynge alligevel fremstår som en positiv person for AaB, skyldes det vel primært, at han selv har ført an i oprydningen. Han sprang ikke da skibet var i den allerstørste havsnød, og den slags fremkalder trods alt respekt.

Nu skal vi glæde os over, at der åbenbart er tillid til os, så vi kan få den nødvendige kapitaltilførsel. Så lad os lægge fokusset der, og bruge mindre tid på at skændes indbyrdes ;-)
Nu er jeg ikke helt med på hvad Tom Mathiesen gjorde ifm. Priske handlen. Nogle der kan informere mig om dette?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af Maglau » 6. mar 2014, 12:14

AllanPedersen skrev:AaB har stadig meget at lære som forretning, enormt meget, og det gør de ikke hvis ingen stiller sig kritisk for deres handlinger
Men jeg ved godt det er meget nemmere, at sidde her og agere ud fra positive rygter.

Prøv at se hvad du selv skriver:
Poker-One-Kenobi skrev: ......åbenbart også så meget styr på tingene at der er mennesker som tør kaste 50 millioner efter projektet......
Så liderlige er vi efter positive ting i vores klub, at et rygte i radioen i går, nu er blevet fakta i dag.

Der har været investor rygter hos AaB de sidste 2 år.
Er det i orden at jeg forholder mig til vores situation, og ikke til rygter?
Så lover jeg at jeg nok skal forholde mig til det når det er sandhed.


-------------------------------------------------------------------------------
Og nej vores problemer hører ikke kun fortiden til
Så har den nuværende ledelse ved halvårsregnskabet, accepteret de 4.4millioner som skrevet i sten
og efterfølgende opdaget de 17millioner var et rigtigt tal.


Hvad er det jeg vil have spørge flere af jer...
det samme som jeg klantrede Lynge for og den tidligere ledelseEn ærlig ledelse,
en ledelse der godt ved de skylder 17 millioner hele året igennem og går frem med det, i stedet for at
bilde os aktionærer og andre fans ind at det er et marginalt mindre beløb.

En ærlig ledelse der i stedet for at sige 'vi skal sælge for 5millioner' indrømmer vi skal sælge Helenius for 10mill før det løber rundt
En ledelse der ikke påstår det kan løbe rundt med os på en 5. plads, når vi selv kan se på regnskabet at der skal bedre placering til før vi har overskud

Men det jeg er allermest træt af.
At Worst Case Scenario, er et tabu emne hos AaB.
Om det er feriepenge, budgetter, nedskrivninger, spillersalg, placeringer.
Så nægter vi at forholde os til hvor galt det kan gå
For havde vi gjort det, havde vi kigget på Brøndby dommen og ikke først opdaget de her ting nu.

Mads Øland sagde han i årevis forsøgte at råbe AaB op, skrev breve til dem, ville holde møder,
Han forsøgte at stoppe den ulovlige måde at lave kontrakter på, men har sagt han blev afvist i døren hos AaB.
Havde vi lyttet til ham dengang kunne vi have sparet millioner i dag.


Vi satser altid på alt flasker sig vores vej. Vi nedskriver 4.4millioner selvom Brøndby tabte alt i retten,
det er vi ligeglad med
for det var jo noget andet ikke?
Hvem kunne have set det i dag at det samme kunne ske for os?


Man kan simpelthen ikke som professionel virksomhed konsekvent forkaste risikoer.
Men det gør vi alligevel gang på gang.
Puha det var det jeg frygtede, men ikke overraskende.
Du vil simpelthen lære en bestyrelse hvori der sidder et par voldsomt succesrige erhvervsfolk som drevet super professionelle virksomheder i mange år......hvordan de driver en virksomhed.
Du hænger dig i nogle principper worst case og risiko analyser udfra hvad der meldes ud til offentligheden som du så hænger op på en ærligheds krog. På baggrund af det stempler du dem så som løgnere og uduelige.

Den i dine øjne -uduelige bestyrelse og ledelse er altså dem, der hvis man skal tro nyhederne lige om lidt ligger 50 mio i AaBs kasse, angiveligt fra nogle af medlemmernes egne lommer.

Nej lad os da endelige smide en ledelse og bestyrelse på porten der kommer med penge og har bragt balance i driftregnskaberne, vel og mærke uden væsentligt sportslig forringelse. Nå ja og som nævnt ovenfor - kommer med 50 mill.

Din indsigt i erhvevslivet og dine holdninger om virksomheders 100% offentlig gennemsigtighed og ærlighed får Frank Aaen til en Mærsk generalforsamling, til at minde om det rene fornuft.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af AllanPedersen » 6. mar 2014, 12:21

Igen de 50millioner er blevet fakta..
Min fejl, gik ud fra det blot var endnu et investor rygte
positive nyheder :cheers: :aabfan:

godt at høre
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af Maglau » 6. mar 2014, 12:27

AllanPedersen skrev:Igen de 50millioner er blevet fakta..
Min fejl, gik ud fra det blot var endnu et investor rygte
positive nyheder :cheers: :aabfan:

godt at høre
Så alle dine holdninger er bygget op på om AaB får de penge eller ej. Sådan sort hvidt ?
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af Pastorius » 6. mar 2014, 12:28

AllanPedersen skrev:Igen de 50millioner er blevet fakta..
Min fejl, gik ud fra det blot var endnu et investor rygte
positive nyheder :cheers: :aabfan:

godt at høre
Kan vi lave en aftale. Vi venter lige lidt, og når så der bliver meldt en kapitaludvidelse på 50 millioner ud, så holder du din kæft fremover?

AaB har i sin behandling af feriepengesagen lænet sig op ad divisionsforeningens håndtering (i lighed med stort set alle andre klubber) - og det kan vi godt blive enige om var en fejl. Resten af dine opstød er i bedste fald irrelevante nu.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af AllanPedersen » 6. mar 2014, 12:30

Pastorius skrev:
AllanPedersen skrev:Igen de 50millioner er blevet fakta..
Min fejl, gik ud fra det blot var endnu et investor rygte
positive nyheder :cheers: :aabfan:

godt at høre
Kan vi lave en aftale. Vi venter lige lidt, og når så der bliver meldt en kapitaludvidelse på 50 millioner ud, så holder du din kæft fremover?

AaB har i sin behandling af feriepengesagen lænet sig op ad divisionsforeningens håndtering (i lighed med stort set alle andre klubber) - og det kan vi godt blive enige om var en fejl. Resten af dine opstød er i bedste fald irrelevante nu.
Der er absolut intet irrelevant over det faktum det først går op for os nu.. mere end et år efter Brøndbys kendelse at vi faktisk skylder det fulde beløb.
Det er den her ledelse, og ikke den gamle, som for et halvt år siden holdte fast i de 4.4millioner

Jeg forholder mig til situationen som den er.. i dag, og vil gøre det samme i morgen, hvis og når de 50 millioner kommer
Det ændrer stadig ikke på den fejl der er sket lige her.
Og hvis jeg skyder en medarbejder i 7/11 i dag, nytter det ikke jeg hjælper en gammel dame over gaden i morgen.

Hvad med vi i stedet laver en aftale om, i bare forholder jer til den faktuelle situationer, og ikke hvad vi håber på.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af AllanPedersen » 6. mar 2014, 12:32

Maglau skrev:
AllanPedersen skrev:Igen de 50millioner er blevet fakta..
Min fejl, gik ud fra det blot var endnu et investor rygte
positive nyheder :cheers: :aabfan:

godt at høre
Så alle dine holdninger er bygget op på om AaB får de penge eller ej. Sådan sort hvidt ?
Nej det er jeres holdninger der er det.

Klubben har lavet et fejlskøn på 14 millioner?! so what.. vi har jo fået 50mill nu
så det hører fortiden til

Må jeg ikke forholde mig til de fejl vi laver?, fordi der er et rygte som 'måske' gør noget positivt?
Når de 50millioner kommer forholder jeg mig til vores økonomi
Det ændrer ikke på det fejlskøn klubben har lavet nu, og igen fremstår uærlige
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af Maglau » 6. mar 2014, 12:38

AllanPedersen skrev:
Maglau skrev:
AllanPedersen skrev:Igen de 50millioner er blevet fakta..
Min fejl, gik ud fra det blot var endnu et investor rygte
positive nyheder :cheers: :aabfan:

godt at høre
Så alle dine holdninger er bygget op på om AaB får de penge eller ej. Sådan sort hvidt ?
Nej det er jeres holdninger der er det.

Klubben har lavet et fejlskøn på 14 millioner?! so what.. vi har jo fået 50mill nu
så det hører fortiden til

Må jeg ikke forholde mig til de fejl vi laver?, fordi der er et rygte som 'måske' gør noget positivt?
Når de 50millioner kommer forholder jeg mig til vores økonomi
Det ændrer ikke på det fejlskøn klubben har lavet nu, og igen fremstår uærlige
Fint den har lavet et fejlskøn på 14 mil - og hvad så. Hvor vil du hen hvad skal der ske nu hvis du får din vilje?
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af AllanPedersen » 6. mar 2014, 12:44

Maglau skrev:
AllanPedersen skrev:
Maglau skrev:
AllanPedersen skrev:Igen de 50millioner er blevet fakta..
Min fejl, gik ud fra det blot var endnu et investor rygte
positive nyheder :cheers: :aabfan:

godt at høre
Så alle dine holdninger er bygget op på om AaB får de penge eller ej. Sådan sort hvidt ?
Nej det er jeres holdninger der er det.

Klubben har lavet et fejlskøn på 14 millioner?! so what.. vi har jo fået 50mill nu
så det hører fortiden til

Må jeg ikke forholde mig til de fejl vi laver?, fordi der er et rygte som 'måske' gør noget positivt?
Når de 50millioner kommer forholder jeg mig til vores økonomi
Det ændrer ikke på det fejlskøn klubben har lavet nu, og igen fremstår uærlige
Fint den har lavet et fejlskøn på 14 mil - og hvad så. Hvor vil du hen hvad skal der ske nu hvis du får din vilje?

Måske skal du bare læse det jeg allerede skrev på sidste side, fremfor at spørge igen og igen.
For jeg har gjort det klart hvad jeg ønsker af ledelsen.

Og nej det er ikke bare at ignorer hvergang vi laver fejl, som du gerne vil have jeg gør.

Det der med at stille sig kritisk overfor noget for at fremme et produkt/virksomhed
Det er ikke noget man gør så meget i hos jer er det?

Kan fortælle dig at langt de fleste større virksomheder i verden har folk ansat til at gøre decideret det jeg gør lige nu
at ikke bare feje ting under tæppet fordi der kommer et positivt rygte.

På 3 dage, har vi fået af vide 4.4millioner blev til 17mill..
og glemt det igen, fordi nu kommer der 'måske' penge til klubben
udligner de to ting hinanden?

fantastisk..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af Maglau » 6. mar 2014, 13:06

AllanPedersen skrev:
Maglau skrev:
AllanPedersen skrev:
Maglau skrev:
AllanPedersen skrev:Igen de 50millioner er blevet fakta..
Min fejl, gik ud fra det blot var endnu et investor rygte
positive nyheder :cheers: :aabfan:

godt at høre
Så alle dine holdninger er bygget op på om AaB får de penge eller ej. Sådan sort hvidt ?
Nej det er jeres holdninger der er det.

Klubben har lavet et fejlskøn på 14 millioner?! so what.. vi har jo fået 50mill nu
så det hører fortiden til

Må jeg ikke forholde mig til de fejl vi laver?, fordi der er et rygte som 'måske' gør noget positivt?
Når de 50millioner kommer forholder jeg mig til vores økonomi
Det ændrer ikke på det fejlskøn klubben har lavet nu, og igen fremstår uærlige
Fint den har lavet et fejlskøn på 14 mil - og hvad så. Hvor vil du hen hvad skal der ske nu hvis du får din vilje?

Måske skal du bare læse det jeg allerede skrev på sidste side, fremfor at spørge igen og igen.
For jeg har gjort det klart hvad jeg ønsker af ledelsen.

Og nej det er ikke bare at ignorer hvergang vi laver fejl, som du gerne vil have jeg gør.

Det der med at stille sig kritisk overfor noget for at fremme et produkt/virksomhed
Det er ikke noget man gør så meget i hos jer er det?

Kan fortælle dig at langt de fleste større virksomheder i verden har folk ansat til at gøre decideret det jeg gør lige nu
at ikke bare feje ting under tæppet fordi der kommer et positivt rygte.

På 3 dage, har vi fået af vide 4.4millioner blev til 17mill..
og glemt det igen, fordi nu kommer der 'måske' penge til klubben
udligner de to ting hinanden?

fantastisk..
Ja faktisk udligner det hinanden og mere til. Det helt afgørende her er at det de samme mennesker der hele vejen igennem har stået bag vurderingerne og står på mål på udmeldingerne der nu på rygte plan siges at ville ligge 50 mill i kassen.
Det at de har et indgående gennemskab til hele forløbet og virksomheden indefra, men alligevel gerne vil skyde friske penge, siger mig at det ikke står så skidt til og at de "fejl" måske har en årsag.
Måske lever jeg i den verden hvor objektivivtet, subjektivitet, worst/best case sandheder og løgne og alle de grå nuancer af det er irrelevante - i bund og grund er det bundlinjen der tæller og ikke alle mellemregningerne.
I det her tilfælde er udmeldinger og tildels regnskabet bare en mellemregning - bundlinjen er AaBs videre drift og de angiveligt en del mio der er på ind der sikrer dette.
Havde AaB ikke været børsnoteret havde vi ikke haft en kæft indsigt i udmeldinger og budgetter men kun haft regnskabet at forholde sig til - så med mindre du har investeret penge i AaB aktier på baggrund af en udmelding om 4 mio i feriepenge sagen kan simpelthen ikke følge din harme.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af MrBangDK » 6. mar 2014, 13:08

AllanPedersen skrev:
Pastorius skrev:
AllanPedersen skrev:Igen de 50millioner er blevet fakta..
Min fejl, gik ud fra det blot var endnu et investor rygte
positive nyheder :cheers: :aabfan:

godt at høre
Kan vi lave en aftale. Vi venter lige lidt, og når så der bliver meldt en kapitaludvidelse på 50 millioner ud, så holder du din kæft fremover?

AaB har i sin behandling af feriepengesagen lænet sig op ad divisionsforeningens håndtering (i lighed med stort set alle andre klubber) - og det kan vi godt blive enige om var en fejl. Resten af dine opstød er i bedste fald irrelevante nu.
Der er absolut intet irrelevant over det faktum det først går op for os nu.. mere end et år efter Brøndbys kendelse at vi faktisk skylder det fulde beløb.
Det er den her ledelse, og ikke den gamle, som for et halvt år siden holdte fast i de 4.4millioner

Jeg forholder mig til situationen som den er.. i dag, og vil gøre det samme i morgen, hvis og når de 50 millioner kommer
Det ændrer stadig ikke på den fejl der er sket lige her.
Og hvis jeg skyder en medarbejder i 7/11 i dag, nytter det ikke jeg hjælper en gammel dame over gaden i morgen.

Hvad med vi i stedet laver en aftale om, i bare forholder jer til den faktuelle situationer, og ikke hvad vi håber på.
Du skyder alle folk i skoene, at de ikke forholder sig til fakta.. Det gør du jo heller ikke selv. Du vælger, ganske smart, at fravælge en masse input, så du kan holde fast i dine "fakta"

- at man ikke har været enig i (med opbakning fra eksterne advokater), at BIF's dom kunne have indflydelse på bedømmelsen af alle AaB's kontrakter - det har i dit verdensbillede bare været noget man har fundet på, for at overleve..

- at medierne talte om at AaB skyldte 20 millioner.. Uden at NOGEN kendte det virkelig tal, så har du konkluderet, at det var FAKTA på det tidspunkt det stod i medierne - selvom AaB ikke var enige. Men det var jo bare noget AaB fandt på, for at have en bedre forhandlingsposition.

- Du holder 100% fast ved, at ledelsen og bestyrelsen godt vidste, at beløbet var langt højere - det til trods for, at det kan afføde fængselsstraf til de implicerede. Fakta, i dit univers, implicerer, at hele AaB's nuværende ledelse kunne ende bag tremmer, hvis der var nogen der politianmeldte dem.

Du taler meget om, at man ikke lærer, hvis man ikke er kritisk - der er jeg enig! Men kritikken bliver så underlødig, når man konsekvent ikke VIL tage enhver udmelding med i sin betragtning, INDEN man kritiserer. Og det er der jeg ser dig - på evig jagt efter at få udmeldinger til at passe i dit univers, så du kan sige "hvad sagde jeg"..
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. mar 2014, 13:24

Allan :

Du er meget efter folk fordi de ikke fra starten vidste at det handlede om 20 millioner kr. For det stod jo i aviserne. Her valgte du at tro på mediernes rygter.

Når folk så idag siger at der er 50 millioner på vej tror du ikke på det selvom det står i alle aviserne.

Hvorfor denne forskel?
Janteloven eksisterer IKKE!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af AllanPedersen » 6. mar 2014, 13:26

Køllen i Møllen jeg kan spørge dig om det samme som du spørger mig om

For det var jer der gav mig hug i et år for at forholde mig til et rygte.
I vælger nu at fraskrive vores faktuelle situation, på baggrund af et rygte.

Og de 50 millioner er for mig irrelevant.. SELV HVIS vi får dem
ændrer det ikke på den fejl der sker lige nu og her.


At regne forkert i en feriepenge sag på størrelse med vores egen kapital,
og at få 50 millioner af investor er 2 forskellige ting.
Jeg snakker ikke om vores overlevelse, for vi skal nok overleve, med eller uden de 50 mill

Den her tråd handler om feriepengene.
Jeg ved i er glade for at skulle gøre det til samme emne,
fordi så er alt jo godt, men det er det sku ikke*

og vi ved reelt set ikke om det er 17mill, det kan lige så vel være 25mill eller 30
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. mar 2014, 13:35

AllanPedersen skrev:Køllen i Møllen jeg kan spørge dig om det samme som du spørger mig om

For det var jer der gav mig hug i et år for at forholde mig til et rygte.
I vælger nu at fraskrive vores faktuelle situation, på baggrund af et rygte.

Og de 50 millioner er for mig irrelevant.. SELV HVIS vi får dem
ændrer det ikke på den fejl der sker lige nu og her.


At regne forkert i en feriepenge sag på størrelse med vores egen kapital,
og at få 50 millioner af investor er 2 forskellige ting.
Jeg snakker ikke om vores overlevelse, for vi skal nok overleve, med eller uden de 50 mill

Den her tråd handler om feriepengene.
Jeg ved i er glade for at skulle gøre det til samme emne,
fordi så er alt jo godt, men det er det sku ikke*

og vi ved reelt set ikke om det er 17mill, det kan lige så vel være 25mill eller 30
Du kunne også bare nøjes med at svare på mit spørgsmål???

Og lad være med at sige "I" til mig. Du tror hele verden er imod dig. Du skriver somom jeg har været efter dig tidligere i denne sag. Det er vist ikke tilfældet. Det virker til st hver eneste person der skriver til dig tiltales "I". Kan du ikke skelne mellem os eller mener du virkelig at alle er imod dig?
Janteloven eksisterer IKKE!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af AllanPedersen » 6. mar 2014, 13:38

Svarer du da på mit spørgsmål?

Er 14 millioners regnefejl i en feriepenge sag
og mulige investor der skyder 50 millioner ind i klubben det samme <-- RYGTE <--- RYGTE

betyder det jeg ikke må stille mig kritisk iforhold til feriepenge sagen?

Udligner de to ting hinanden?
I så fald, så er vi jo godt på vej i samme stil som i 2009-2010-2011
Vi har allerede brugt 40% af de 50millioner, og vi har ikke engang fået dem endnu

who cares.. vi er rige nu!! :money: :money: :money: :money:
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kæmpe underskud igen - 17 mio hensættelse i feriepengesa

Indlæg af MrBangDK » 6. mar 2014, 13:41

Det var ikke en regnefejl... Og det er fakta!!!
Ska' vi hak'?

Besvar