Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af Maglau » 9. mar 2014, 20:54

Funky skrev:
SeaSideSupport skrev:
Krage skrev:Helenius på stadion :-)

Ham kunne jeg godt tænke mig at se i AaB trøjen næste sæson. Bare på en leje, det vil være fint!
Ved sq ikke. Lejer vi ham til sommer, får vi en spiller, der ikke har spillet kampe et helt år, bortset fra da han flashede hylerne.... Det tror jeg ikke er optimalt. Der kan nemt gå en halvsæson, før han er nogenlunde skarp igen.
Lyder som beskrivelsen af lige netop den type klasse-spillere AaB vil have råd til at låne.
Yes og kombiner det med Lucas som har det svært i Ajax.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af Funky » 9. mar 2014, 20:56

Maglau skrev:
Funky skrev:
SeaSideSupport skrev:
Krage skrev:Helenius på stadion :-)

Ham kunne jeg godt tænke mig at se i AaB trøjen næste sæson. Bare på en leje, det vil være fint!
Ved sq ikke. Lejer vi ham til sommer, får vi en spiller, der ikke har spillet kampe et helt år, bortset fra da han flashede hylerne.... Det tror jeg ikke er optimalt. Der kan nemt gå en halvsæson, før han er nogenlunde skarp igen.
Lyder som beskrivelsen af lige netop den type klasse-spillere AaB vil have råd til at låne.
Yes og kombiner det med Lucas som har det svært i Ajax.
:thumbsup:

Det kunne gå hen og blive helt halv-giftigt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af jonas386 » 9. mar 2014, 21:04

Og helt sikkert rimelige erstatninger for Kusk og Jönsson. Ikke nødvendigvis samme kvalitet, men helt sikkert deroppe af. Fordelen er at der er tale om tidligere AaB'ere og de derfor nok gerne siger ja tak til en enkelt sæson i den røde trøje fremfor en tilfældig klub ude i europa. Man kan iøvrigt hæfte sig ved at Helenius er set i forbindelse med AaB et par gange efter skiftet.

Kunne vi lande de to i en enkelt sæson vil jeg mene Gaarde har gjort et godt stykke arbejde, og mon ikke både Helenius og Lucas har lært en ting eller 3 i det stykke tid de har været i udlandet. Plus det er et andet AaB hold, kvalitetsmæssigt, de vil komme hjem til end de forlod. Jeg har våde drømme om at den slags sker, men hvor realistisk det er, er mere tvivlsom. Så det dog gerne ske.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af Brent » 9. mar 2014, 21:25

lidt off topic, men er der direkte champions league kvalifikation for mestrene i år?
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af Brent » 9. mar 2014, 21:27

Maglau skrev:
Funky skrev:
SeaSideSupport skrev:
Krage skrev:Helenius på stadion :-)

Ham kunne jeg godt tænke mig at se i AaB trøjen næste sæson. Bare på en leje, det vil være fint!
Ved sq ikke. Lejer vi ham til sommer, får vi en spiller, der ikke har spillet kampe et helt år, bortset fra da han flashede hylerne.... Det tror jeg ikke er optimalt. Der kan nemt gå en halvsæson, før han er nogenlunde skarp igen.
Lyder som beskrivelsen af lige netop den type klasse-spillere AaB vil have råd til at låne.
Yes og kombiner det med Lucas som har det svært i Ajax.
Med en kapitalindsprøjtning på 50 mio. samt lidt klejner for Kusken kunne det nu godt være, at vi kunne lave en FCK og hente vores tidligere angrebsprofil hjem til en slik.
AaB - the Nordic gateway to Europe

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af jonas386 » 9. mar 2014, 22:14

Brent skrev:lidt off topic, men er der direkte champions league kvalifikation for mestrene i år?
Nope. Men, såvidt jeg husker, er der mulighed for at kvalificere sig selvom man slutter 2'er. Omend vejen også er det sværere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af AllanPedersen » 9. mar 2014, 22:21

2 kvalifikationer på 1-2 pladsen
og den 'bedst' kvali til europa league på 3. pladsen

Hvis man er lidt kritisk omkring vores egne evner.
Så vil jeg mene det er lige før man kan håbe på at slutte nr3, og så have en chance
for gruppespillet i europa league

fremfor at slutte 2, og ryge ud efter 2 kampe i en champions league kvali.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af jonas386 » 9. mar 2014, 22:29

Kommer man ikke i EL kval når man ryger ud af ChL kval, eller har jeg misforstået noget.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 553
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af Trickster » 9. mar 2014, 23:04

jonas386 skrev:Kommer man ikke i EL kval når man ryger ud af ChL kval, eller har jeg misforstået noget.
Jo, i Danmarks tilfælde gør de.

De 15 tabere i 3. kvalifikationsrunde af CL skal spille EL-play off, i mens de 10 tabere af CL-play off ryger direkte i EL gruppespil.

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... s2014.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hair is not a right: it´s a privilege!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af AllanPedersen » 9. mar 2014, 23:57

Synes ikke de her lister matcher din helt? ..

http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_coefficient" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.uefa-coefficients.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

og ryger dem i NCQ3 også videre til EL hvis de taber, ikke kun dem i CHQ3 ?
I så fald hvad er forskellen på de 2 pladser vi har.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 553
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af Trickster » 10. mar 2014, 00:09

AllanPedersen skrev:Forstår ikke helt de lister her, synes også de er forskellige fra den du postede

Ryger nr 1 stadig direkte i gruppespillet?... troede egentlig det var blevet til en kvali plads?
og nr.2 indtræder i .. 3 runde?

http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_coefficient" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.uefa-coefficients.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Nej, nr. 1 tiltræder også i 3. kvalifikationsrunde, men nr. 1 kan udelukkende møde andre mesterhold, der heller ikke er direkte kvalificeret til CL. De lande kan du se på den side jeg linkede til. Her vil det selvfølgelig være en fordel at være seedet, som AaB og FCM desværre ikke vil være.

Den liste jeg linkede til er anderledes, fordi den kun tager udgangspunkt i hvor mange koefficientpoint landene havde frem til 2013. Man skal altid regne et år bagud, hvis man kan sige det sådan.

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... k2013.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hair is not a right: it´s a privilege!

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 553
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af Trickster » 10. mar 2014, 00:11

DP
Hair is not a right: it´s a privilege!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 10. mar 2014, 00:42

AllanPedersen skrev:og ryger dem i NCQ3 også videre til EL hvis de taber, ikke kun dem i CHQ3 ?
I så fald hvad er forskellen på de 2 pladser vi har.
I 3. runde af CL-kval ryger både taberne blandt de nationale mestre og "vicemestrene" videre over i EL-kval 4. runde.

Det er udelukkende modstanderne i CL-kval som er forskellig. Nr. 2 i DK kan møde nr. 4 fra England, mens nr. 1 fra DK ikke kan møde de engelske mestre, da de er automatisk deltager.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Nakken
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 20. dec 2005, 20:26
Favoritspiller: Søren Larsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af Nakken » 10. mar 2014, 14:19

limey skrev: Den var grim i 96 hvor vi var forsvarende mestre. Jeg mener, at det var der, at Boye lavede et komisk selvmål med en tilbage-aflevering som endte som et lob over keeperen.
Det var i det hele taget en ret underlig kamp. Jeg husker stemningen, som værende vanvittig god med konstant sang (Speedy Gonzales så vidt jeg husker), som bare blev vildere og vildere jo mere vi kom bagud.
Altid AaB!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 10. mar 2014, 15:05

Nakken skrev:
limey skrev: Den var grim i 96 hvor vi var forsvarende mestre. Jeg mener, at det var der, at Boye lavede et komisk selvmål med en tilbage-aflevering som endte som et lob over keeperen.
Det var i det hele taget en ret underlig kamp. Jeg husker stemningen, som værende vanvittig god med konstant sang (Speedy Gonzales så vidt jeg husker), som bare blev vildere og vildere jo mere vi kom bagud.
Folk råbte 'skyyyd' når Boye havde bolden. Scorede han ikke to selvmål i den kamp?

Jeg kan huske at han tilsidst valgte at spille helt ude på kridtstregen, i et forsøg på at undgå at være med i kampen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af Kenneth K » 10. mar 2014, 15:12

Jeg mindes også nogle morsomme AGF-fans i den kamp... AGF havde vist kort forinden solgt Thomas Thorninger til FCK, og efter andet Boye-selvmål sang de så: "Hvad skal vi med Thorninger? Vi har jo Boye! Hvad skal vi med Thorninger? Vi har jo Boye!"

Besvar