Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af frederikshavneren » 4. mar 2014, 10:12

Det er på godt nordjysk træls at økonomien igen igen skal overskygge den sportslige succes, men det er tid til at se fremad. Blamagen mod Slagelse skal viskes væk og det går ud over AGF på lørdag. Hvis vores måske utopiske titel forhåbninger skal være lidt realistisk, så kræver det en sejr på lørdag. Personligt ser jeg dog ikke os selv som en del af titelkampen, mit fokus er mere at holde afstand til forfølgerne.

I pokalkampen i sidste uge smadrede vi gjæfferne, men det var unægtelig på en billig baggrund. Det lignede arbejdsvægring fra århusianernes side, måske ønskede de at komme af med træneren. På lørdag venter der en helt anden kamp, men umiddelbart tror jeg at vi får lidt mere plads at spille på end vi gjorde i søndags mod Slagelse.

Umiddelbart er der vel kun spørgsmålstegn ved to pladser i startopstillingen resten giver mere eller mindre sig selv:

Larsen
Dalsgaard - Thelander - KEP - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
Spalvis/SF/Curth/Due - RJ

Patrick har gjort det over forventning som højre back, men hvis ellers Dalsgaard er klar vil det offensivt være en forstærkning hvis han starter inde. Dalsgaard kan nok ikke spille fuld tid, men hvis han kan holde én times tid el. lign. vil det være fint. Kasper P. gjorde det godt mod Slagelse, men nu vender KEP tilbage fra karantæne og træder dermed ind i midter forsvaret. Thelander var til tider usikker i søndags (tæt på igen at koste et mål pga. en håbløs aflevering), men jeg tror nu ikke at Kent vrager Thelander til fordel for Kasper P.

Ifølge forlydender starter Kusk måske inde på Wembley i morgen aften og det er selvfølgelig fedt for Kusk, men personligt håber jeg at han ikke får fuld spilletid. Kusk har lagt ud med et hårdt kampprogram med 2 kampe om ugen og, det kan måske godt præge ham på lørdag.

I front er der et stort spørgsmålstegn hvem der skal danne angrebsduo med RJ. SF var dårlig i søndags og overbeviste på ingen måde, men desværre når AK næppe at blive klar til på lørdag. Det er lidt skræmmende så tyndt besat vi er i angrebet når RJ og AK enten er skadet eller ikke er i ordentlig form. Umiddelbart står valget nok mellem SF og Spalvis, men personligt vil jeg næsten foretrække Curth. SF og Spalvis har ikke grebet chancen, men alligevel virker det til at Curth ikke rigtigt indgår i Kents planer.

Jeg er elendig til at forudse AaBs resultater, så når jeg nu skriver at jeg tror at de taber på lørdag, så ender det sikkert med en sejr!

:aabfan:

AabMaster
2. div
2. div
Indlæg: 129
Tilmeldt: 3. sep 2007, 12:09
Geografisk sted: Aalborg c

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af AabMaster » 4. mar 2014, 17:02

Tak for en meget god kamptråds start. Dejligt at læse noget andet end dårlige nyheder her.

Du kan have ret i, at Spalvis ikke har bevist sit værd, hvis den eneste målestok man måler med er antal mål, men hvis man ser på andre parameter som boldfasthed, evne til at komme ind i feltet og blik for spillet, mener jeg, han er lysår foran Søren Fredriksen og bør være sikker starter, når A.K ikke er til rådighed.

Kampen ender forresten 0-2 Risgård og Spalvis :aabfan:
Intet har været så ødelæggende for fodbolden som da VAR blev indført.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af PeterS » 4. mar 2014, 17:24

Det ser også ud til at der endnu engang kommer et pænt antal folk på tribunen. Jeg kan dog ikke se hvor mange der er tilmeldt i ASC busserne. Men de plejer at være godt fyldt op til kampe i århus.

Der er også arrangeret togtur: https://www.facebook.com/events/6182616 ... tif_t=like" onclick="window.open(this.href);return false;

Så hvis ikke man vil afsted i bil, er det bare at få sig tilmeldt bus eller tog.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af Erasmus Montanus » 4. mar 2014, 17:29

Kasper P. gjorde det så godt, at jeg gerne så ham starte igen.

Angrebet burde i min optik bestå af Jönsson og Spalvis mod AGF. Andetvalget må være Curth-Jönsson. Jeg tror at Curth ville fungere fint sammen med en kolos (Spalvis), så det kunne også være interessant at se dem, når Jönsson udskiftet efter 70 min.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

seamann

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af seamann » 4. mar 2014, 17:50

Kusk frem som makker til RJ og så Dalsgaard og PK til at dele højresiden. De kan skiftes til at spille back/fløj og må kunne skabe et voldsomt pres i den side.

Hvis Kusk bliver på fløjen, syntes jeg Spalvis har vist de mest lovende takter af de mulige makkere til RJ.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 4. mar 2014, 19:48

Der er vel ingen grund til at forcere Dalsgaards tilbagevenden, PK gør det jo forrygende og deltager også offensivt meget bedre. Dalsgaard kom vel desuden ind på fløjen i sidste kamp, hvor han efter min mening gjorde det godt. Derfor kan han også være i spil til to positioner senere i kampen, alt efter hvad der taktisk er nødvendigt.

Kasper Pedersen starter, da der vel ingen alternativer er. Dette er jeg yderst tryg ved, da han gjorde det glimrende i sidste kamp. Specielt da han løb en af FCV spillerne op i en kontra og så bare fjernede ham, vidnede om en koldblodighed som er langt over hans rutine og alder. Tror faktisk af KEP og Thelander skal passe på, at ikke tabe en af deres pladser, da Pedersen også har den noget af den fart som vi har mistet med Lasse. I hvert fald fantastisk at der kommer sådan en spiller ud af det blå og gør sig gældende til startopstillingen. I de kampe vi spillet indtil videre, syntes jeg at Thelander har været den svageste i forsvaret, så fedt at der er et alternativ af den kaliber (og sikkert også en meget billig en af slagsen).

Sidst mener jeg helt klart at Spalvis skal starte inde. Han har måske ikke vist så meget målnæse indtil videre, men hans andre kvaliteter viser overbevisende. Samtidig var han en del af 4-1 over AGF sidst, hvor han havde en fod med i flere af målene, så helt klart genvalg til ham mod de hviieeeæææ.

I forhold til sidste kamp burde vi ikke løbe ind i de samme problemer. AGF har før stillet ultra defensivt op mod os, specielt i vores sidste 0-0 kamp mod dem, men det var efter at de havde fået et par snittere og derfor fokuserede på defensiven, ligesom tilfældet var for FCV i sidste kamp.

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af abbifar » 5. mar 2014, 07:30

seamann skrev:Kusk frem som makker til RJ og så Dalsgaard og PK til at dele højresiden. De kan skiftes til at spille back/fløj og må kunne skabe et voldsomt pres i den side.

Hvis Kusk bliver på fløjen, syntes jeg Spalvis har vist de mest lovende takter af de mulige makkere til RJ.
Helt enig! Jeg kunne også godt tænke mig at se en højreside med Dalsgaard på backen og PK på midtbanen, med Kusk og RJ på toppen. Jeg tror det vil gøre rigtig ondt på AGF.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af Lindmark » 5. mar 2014, 08:11

Viva i cazzi rossi skrev:Der er vel ingen grund til at forcere Dalsgaards tilbagevenden, PK gør det jo forrygende og deltager også offensivt meget bedre. Dalsgaard kom vel desuden ind på fløjen i sidste kamp, hvor han efter min mening gjorde det godt. Derfor kan han også være i spil til to positioner senere i kampen, alt efter hvad der taktisk er nødvendigt.

...

Sidst mener jeg helt klart at Spalvis skal starte inde. Han har måske ikke vist så meget målnæse indtil videre, men hans andre kvaliteter viser overbevisende. Samtidig var han en del af 4-1 over AGF sidst, hvor han havde en fod med i flere af målene, så helt klart genvalg til ham mod de hviieeeæææ.

...
Enig omkring Dalsgaard - han er super at kunne smide ind efter 55-70 minutter alt efter hvordan kampen forløber indtil da.

Spalvis har vist masser af målnæse for reserve- og ungdomsholdene samt i optakten med i alt fire scoringer mod Horsens, Vejle og Göteborg. Det er efter min mening kun et spørgsmål om tid (spilletid, tillid) før han begynder at score i betydende liga- og pokalkampe. Han er en superspiller med kæmpe potentiale og kan vise sig at være løsningen på vores angrebsproblemer allerede her i foråret samt i de kommende sæsoner.
Lindmark / Vendelbokartellet

Aalborgmanden
2. div
2. div
Indlæg: 142
Tilmeldt: 6. maj 2008, 10:18

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af Aalborgmanden » 5. mar 2014, 14:51

Alvorligt bange for at SF igen er i startopstillingen. Kent Nielsen fremturer gerne i sine fejltagelser.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af BoT » 6. mar 2014, 11:16

Anders Kure er i karantæne. GFs klart bedste forsvarsspiller. Så vinder vi 12-0.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af white splash » 6. mar 2014, 12:51

Nu er det første gang jeg skal med tog derned. Plejer der at være godt proppet i toget? Og ved man hvornår størstedelen af fans tager toget?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af Dot Bot » 6. mar 2014, 13:02

white splash skrev:Nu er det første gang jeg skal med tog derned. Plejer der at være godt proppet i toget? Og ved man hvornår størstedelen af fans tager toget?
Auxilia og Vesttribunen har arrangeret tog derned. Lige pt. er 246 tilmeldte og toget kører 12.17 fra Aalborg Banegård.

Læs mere her: https://www.facebook.com/events/6182616 ... 1/?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;

Der plejer at være plads til alle, DSB tager højde for hvor mange der har tilmeldt sig turen.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 541
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af Trickster » 6. mar 2014, 13:08

http://www.bold.dk/nyt/AaB-traener-meld ... l-tvivlsom" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er skidt.

Det er jo også hovedløst, at Nicolaj Thomsen skal spille fuld tid i en ligegyldig kvalifikationskamp mod Estland. Der er andre spillere på u21-holdet, der ikke spiller førsteholdskampe hver eneste uge, så hvorfor ikke lade dem spille fuld tid i stedet.

Latterlige mudderbane i Farum.
Hair is not a right: it´s a privilege!

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af white splash » 6. mar 2014, 13:09

Dot Bot skrev:
white splash skrev:Nu er det første gang jeg skal med tog derned. Plejer der at være godt proppet i toget? Og ved man hvornår størstedelen af fans tager toget?
Auxilia og Vesttribunen har arrangeret tog derned. Lige pt. er 246 tilmeldte og toget kører 12.17 fra Aalborg Banegård.

Læs mere her: https://www.facebook.com/events/6182616 ... 1/?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;

Der plejer at være plads til alle, DSB tager højde for hvor mange der har tilmeldt sig turen.
Mange tak for det :cheers:
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af Dot Bot » 6. mar 2014, 13:34

Oldager skrev:
Dot Bot skrev:
white splash skrev:Nu er det første gang jeg skal med tog derned. Plejer der at være godt proppet i toget? Og ved man hvornår størstedelen af fans tager toget?
Auxilia og Vesttribunen har arrangeret tog derned. Lige pt. er 246 tilmeldte og toget kører 12.17 fra Aalborg Banegård.

Læs mere her: https://www.facebook.com/events/6182616 ... 1/?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;

Der plejer at være plads til alle, DSB tager højde for hvor mange der har tilmeldt sig turen.
Dot Bot skrev:
white splash skrev:Nu er det første gang jeg skal med tog derned. Plejer der at være godt proppet i toget? Og ved man hvornår størstedelen af fans tager toget?
Auxilia og Vesttribunen har arrangeret tog derned. Lige pt. er 246 tilmeldte og toget kører 12.17 fra Aalborg Banegård.

Læs mere her: https://www.facebook.com/events/6182616 ... 1/?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;

Der plejer at være plads til alle, DSB tager højde for hvor mange der har tilmeldt sig turen.
Fuck Farums latterlige bane!!!!!!!!!!!
Muligt at du fik citeret et indlæg eller to forkert?

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af Erasmus Montanus » 6. mar 2014, 13:36

Ja, det gik ikke helt efter planen
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af sulakvelidze » 6. mar 2014, 15:37

Oldager skrev:Fuck Farums latterlige bane!!!!!!!!!!!
Der er så heldigvis lidt andre meldinger fra Thomsen:

http://www.bold.dk/nyt/AaB-Thomsen-AGF-kamp-ikke-i-fare" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af astonvilla » 6. mar 2014, 16:43

sulakvelidze skrev:
Oldager skrev:Fuck Farums latterlige bane!!!!!!!!!!!
Der er så heldigvis lidt andre meldinger fra Thomsen:

http://www.bold.dk/nyt/AaB-Thomsen-AGF-kamp-ikke-i-fare" onclick="window.open(this.href);return false;
Unge Thomsen ved åbenbart ikke at han skal holde Kaje når Kong Kent ligger smoke-screen ud for Gjæfferne.

Ungdommens mod....
Bienvenu Bassogog!

seamann

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af seamann » 7. mar 2014, 08:58

BoT skrev:Anders Kure er i karantæne. GFs klart bedste forsvarsspiller. Så vinder vi 12-0.
Og Sviaslinko er ude med en skade næste 2 kampe - så FCM bliver også 2-cifret.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AGF - AaB, lørdag d. 8. marts 2014

Indlæg af BoT » 7. mar 2014, 09:34

seamann skrev:
BoT skrev:Anders Kure er i karantæne. GFs klart bedste forsvarsspiller. Så vinder vi 12-0.
Og Sviaslinko er ude med en skade næste 2 kampe - så FCM bliver også 2-cifret.
Sådan! Jeg ELSKER storsejre!

Besvar