Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af frederikshavneren » 10. mar 2014, 11:21

Sikke en gyser der venter på søndag, det blir vildt! Det er en "must win kamp" hvis vi for alvor skal true midtjyderne. Jeg ved ikke om det for alvor er gået op for mig, at vi er en seriøs bejler til guldet, da jeg stadigvæk er vildt overrasket over topplaceringen.
Samtidig er mit fokus også skarpt rettet mod forfølgerne FCK, Brøndby og Esbjerg, der på hver deres måde ser stærke ud. Heldigvis mødes fiskerne og Pestegnen i Esbjerg på søndag, hvorfor minimum ét af holdene sætter point til.

Det bliver et brag på søndag. Herning-Ikast ser meget stærke ud, hvilket de også viste i 1-1 kampen i Aalborg i efteråret. Her vandt midtjyderne slaget om midtbanen og vi var i perioder slemt på hælene. Generelt har vi det svært mod Ikast. Deres fysik, organisation, dødbolde, kontraangreb og meget løbestærke og fysisk stærke spillere står ikke særlig godt til vores hold.

Tror ikke at der er overraskelser i startopstillingen:

Larsen
Dalsgaard - Thelander - KEP - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
RJ - Spalvis

Resultatmæssigt har jeg en dårlig fornemmelse. Tror desværre at midtjyderne dødbolde og kontraangreb gør udslaget.

Alle på stadion!
:aabfan:

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af le Cid » 10. mar 2014, 11:29

Usædvanlig dårlig mavefornemmelse!
Det er som regel denne type kamp, at vi meget sjældent vinder - især hvis der er mulighed for at snuppe førstepladsen. Så er alt for tit, at vi ser et AaB hold, der virker underligt uinspireret.

Håber på en glædelig overraskelse! :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 553
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af Trickster » 10. mar 2014, 11:38

Alle mand på stadion.

Der er grobund for fuldt hus på Aalborg-fortet, jeg bliver skuffet, hvis der ikke dukker +10k op.

Seneste hjemmesejr over bastarden fra det vestjyske.

https://www.youtube.com/watch?v=0re0pL4CM5Y" onclick="window.open(this.href);return false;
Hair is not a right: it´s a privilege!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af Maglau » 10. mar 2014, 11:38

le Cid skrev:Usædvanlig dårlig mavefornemmelse!
Det er som regel denne type kamp, at vi meget sjældent vinder - især hvis der er mulighed for at snuppe førstepladsen. Så er alt for tit, at vi ser et AaB hold, der virker underligt uinspireret.

Håber på en glædelig overraskelse! :)
Ja jeg frygter i den grad en typisk AaB-i-parken-mod-FCK kamp. Vi spiller i denne sæson fantastisk godt fodbold og scorer mange mål, men alligevel sidder jeg med den trælse fornemmelse - hvornår cracker vi - vi har set ufatteligt højt topniveau, men edderbankeme også bundniveau som i Parken.

Uanset hvordan det går så håber jeg vi kan holde det høje niveau efterfølgende, da de næste 4 kampe ser ret afgørende ud for sæsonen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af frederikshavneren » 10. mar 2014, 11:50

De nye tiltag vælter ud fra Hornevej http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... rpris.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ved ikke om det er Gaarde der står bag, men det er nu meget godt med nytænkning (bortset fra lanceringen af "Slaget om Jylland", det virker kunstigt iscenesat fra klubbernes side). Fint tiltag med billetpakken til de 3 kommende storkampe. Nu har jeg selvf. sæsonkort, men mit fokus er naturligvis at det gælder om, at få så mange på stadion som muligt.

På søndag er der også premiere på "top 3 stemningsmusik" før kick off. Så håber jeg bare ikke at det f.eks. er en Hansi Hinterseer fan, der vinder afstemningen på Facebook :@

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af astonvilla » 10. mar 2014, 11:55

Ja, alle mand på Communale. Drengene skal bæres frem af vild stemning.

Som Frederikshavneren skriver, så tror jeg også opstillingen giver sig selv:

Larsen
Dalsgaard - Thelander - KEP - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
RJ - Spalvis

Spalvis spillede rigtig godt i det forreste pres på modstanderen i Århus, og alene derfor skal han have chancen fra start igen. Knajten knoklede jo som en gal, og var også manden der satte os igang ved 1-0 målet.
Vigtigt at Würtz er tilbage til sådan en kamp som denne. Det bliver jo ikke den samme omgang pissevisker modstand som mod AGF.

Jeg kigger meget spændt på RJ, da jeg synes han har underpræsteret de seneste par kampe i forhold til hvad hans potentiale er til.
2 kæmpe afbrændere tæt under mål mod både FCV og mod AGF, samt ikke den samme markante skikkelse i det opbyggende spil som vi så i glimt i efteråret.
Dette kunne meget passende være kampen hvor RJ brænder helt igennem og udødeliggør sig selv i Nordjylland med 2 mål og assist til yderligere 2....

VILDERE!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af Pastorius » 10. mar 2014, 12:06

Det er vores egen præstation der bliver afgørende for hvordan vi klarer os i de næste kampe. Vi har nogle åbenlyse svagheder som vi helst skal undgå at modstanderne kan komme til at udnytte.

Vi mangler speed i vores bagkæde, men vores pres er afhængigt af at vi kan stå højt alligevel. Det giver nogle store blottelser hvis vi ikke får sat presset ordenligt eller giver omstillinger væk pga af løse eller satsede afleveringer i vores eget opspil. Hvis Dalsgaard er med fra start igen, så hjælper det givetvis en smule.

Det bliver afgørende at vi kan spille størstedelen af kampen på vores egne præmisser. Bliver vi trykket tilbage, så bliver det svært.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 10. mar 2014, 14:36

DE ER OG BLI'R FRA IKAST AF,

DE ER OG BLI'R FRA IKAST AF,

DE ER OG BLI'R FRA IKAST AF...!
Fodbold skal ses med hjertet!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af frederikshavneren » 10. mar 2014, 15:04

Vigtigt at der er god tid til at restituere i denne uge. Især Kusk og Thomsen har været igennem et hårdt kampprogram med 2 kampe om ugen hidtil i denne forårssæson, derfor er det sikkert tiltrængt med et lille break.
Det komprimerede kampprogram pga. VM (der er vel max. Bolanos fra Superligaen som måske bliver udtaget :S) samt pokalkampene medfører også fremadrettet, at der venter et hårdt program med flere "engelske uger" for AaBs vedkommende.

Alle på stadion på søndag :aabfan:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af Pastorius » 10. mar 2014, 15:28

En artikel som denne, og Crones i samme avis, gør mig nervøs. Håber Kent og Kuhn kan holde benene på jorden, og få blandet kortene så vi fortsætter stimen.

Et nederlag til FCM, og så er guldet vel væk, men 4 point over de to FCM Kampe er vel ok. Så skal vi "bare" have 4 point mod FCK/BiF hjemme og fuldt hus mod Sønderjyske ude.

Hvis det er udgangspunktet cruiser vi sikkert hjem med maksimum i resten af sæsonen!

http://www.bt.dk/superligaen/graulund-h ... uperligaen" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af le Cid » 10. mar 2014, 15:30

Pastorius skrev:En artikel som denne, og Crones i samme avis, gør mig nervøs. Håber Kent og Kuhn kan holde benene på jorden, og få blandet kortene så vi fortsætter stimen.

Et nederlag til FCM, og så er guldet vel væk, men 4 point over de to FCM Kampe er vel ok. Så skal vi "bare" have 4 point mod FCK/BiF hjemme og fuldt hus mod Sønderjyske ude.

Hvis det er udgangspunktet cruiser vi sikkert hjem med maksimum i resten af sæsonen!
Hvilken artikel?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af Pastorius » 10. mar 2014, 15:31

le Cid skrev:
Pastorius skrev:En artikel som denne, og Crones i samme avis, gør mig nervøs. Håber Kent og Kuhn kan holde benene på jorden, og få blandet kortene så vi fortsætter stimen.

Et nederlag til FCM, og så er guldet vel væk, men 4 point over de to FCM Kampe er vel ok. Så skal vi "bare" have 4 point mod FCK/BiF hjemme og fuldt hus mod Sønderjyske ude.

Hvis det er udgangspunktet cruiser vi sikkert hjem med maksimum i resten af sæsonen!
Hvilken artikel?
Ups, http://www.bt.dk/superligaen/graulund-h ... uperligaen" onclick="window.open(this.href);return false; (Indlæg rettet)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af Kenneth K » 10. mar 2014, 17:28

Jeg ser os ikke som nogen seriøs guldkandidat; i hvert fald ikke endnu.

Hvis man kigger på vores nuværende hold og dets præstationer, og derefter tænker tilbage på vores tidligere mesterskabssæsoner, så er der stor forskel. I vores mesterskabssæsoner havde vores hold en "aura" af suværenitet omkring sig, som det nuværende slet ikke har.

Da 08-holdet endelig kom igang efter en horribel sæsonstart, så kunne man slet ikke forestille sig dem sætte point til, fordi der var en ukuelig vilje og evne til altid at vinde på det hold. Lige meget hvor håbløst det end så ud (nåede vi ikke også op på at være bagud i 17 kampe i 08-sæsonen? I hvert fald noget i den stil). Jeg husker fx tydeligt 5-3-kampen hjemme imod Lyngby... da vi kom bagud 3-0 sad jeg stadig med en overbevisning om, at den kamp skulle vi nok vinde. Og det gjorde vi. Dén fornemmelse har jeg slet ikke med det nuværende hold.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af limey » 10. mar 2014, 17:42

Kenneth K skrev:Jeg ser os ikke som nogen seriøs guldkandidat; i hvert fald ikke endnu.

Hvis man kigger på vores nuværende hold og dets præstationer, og derefter tænker tilbage på vores tidligere mesterskabssæsoner, så er der stor forskel. I vores mesterskabssæsoner havde vores hold en "aura" af suværenitet omkring sig, som det nuværende slet ikke har.

Da 08-holdet endelig kom igang efter en horribel sæsonstart, så kunne man slet ikke forestille sig dem sætte point til, fordi der var en ukuelig vilje og evne til altid at vinde på det hold. Lige meget hvor håbløst det end så ud (nåede vi ikke også op på at være bagud i 17 kampe i 08-sæsonen? I hvert fald noget i den stil). Jeg husker fx tydeligt 5-3-kampen hjemme imod Lyngby... da vi kom bagud 3-0 sad jeg stadig med en overbevisning om, at den kamp skulle vi nok vinde. Og det gjorde vi. Dén fornemmelse har jeg slet ikke med det nuværende hold.
Jeg har det på akkurat samme måde. Tror det var Fabbe der snakkede om vores manglende (top)-topniveau i denne sæson, modsat de tre guldsæsoner. Altså overbevisende sejre over de direkte konkurrenter. Men nu har holdet jo alletiders chance for at modbevise dette postulat med lutter topkampe i den kommende tid. Jeg vil stadig være meget glad for en tredjeplads - i hvert fald som det ser ud lige nu.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af AllanPedersen » 10. mar 2014, 18:01

Vi har 2 opgør mod FCM I løbet af de næste 4 runder

tror det bliver de 2 der afgører om vi slutter 1-2...
eller vi smider 6 point til FCM, og BIF og FCK henter os og vi slutter nr 4.

Tager vi point fra FCM 'gerne 4 mindst'
Så tror jeg ikke bif og FCK henter os.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af jonas386 » 10. mar 2014, 18:06

Udover FCM kampene er BIF og FCK kampene mindst lige så vigtige. Det er en kliche, men det er altså 4 finaler vi står overfor. Heldigvis er 3 af dem på hjemmebane hvor vi endnu ikke har tabt i sæsonen, og det ser jeg klart som en fordel, især med den pakkeløsning AaB netop har lavet tror jeg på vi ser mange på stadion, og det kan sagtens være det der gør forskellen.

Men en kamp af gangen, og så må vi se hvad der sker. Som det er nu kan vi sagtens blive mestre, men vi kan ligeledes sagtens blive nummer 4. Nu gælder det FCM i første omgang, og så må vi se på de andre kampe derefter.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af sulakvelidze » 10. mar 2014, 19:14

Apropos Glens tuderi over kort til de mørke spillere lagde Izunna lige ud med at hente en helt korrekt advarsel efter tre minutter mod SønderjyskE. Det var desværre ikke nok til karantæne mod AaB, men andre er i fare:

Sylvester Igboun (ved advarsel uanset strafpoint)
Kristian Bak (ved advarsel til fire strafpoint)
Jesper Juelsgaard (ved advarsel til fire strafpoint)

I optakten blev det i øvrigt nævnt, at Erik Sviatchenkos skade nok ikke er så slem som frygtet. Det skulle derfor ikke undre, om han når at være med mod AaB, selv om meldingen umiddelbart var to ugers pause.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af sulakvelidze » 10. mar 2014, 19:34

Og så slap Izunna lige for kort nummer to efter en halv time. Glens tuderi har åbenbart fået den ønskede effekt.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af A_Strandfelt » 10. mar 2014, 19:43

Helt åndssvagt, at han ikke fik sit andet gule kort for den. Stempling helt oppe på knæet.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014

Indlæg af Kenneth K » 10. mar 2014, 19:50

Jeg håber, at Kent & Kuhn sidder og studerer FCM-dødbolde hver aften denne uge. Det er suverænt dér, hvor de er farligst.

Og ja, helt håbløst, at Izunna ikke blev smidt ud.

Besvar