Stadionkapacitet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af Flower » 15. apr 2014, 13:50

Så er der 18 billetter tilbage. Hvis ikke vi snupper guldet den dag, så håber jeg blot at vi alle kan overvære dødsstødet til 'GF og sende dem en tur i 1. div
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af MrBangDK » 15. apr 2014, 13:59

Udsolgt..

Hvis der er nogen der har to ekstra til Spar Nord vil mine venner meget gerne købe!! :cheers:
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Saebegris
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 27. jun 2009, 15:34
Geografisk sted: 9,4 kg

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af Saebegris » 15. apr 2014, 14:07

Skriv endelig pb, hvis du skulle ligge inde med et par overskydende billetter. På forhånd tak..

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af hje1980 » 15. apr 2014, 14:25

Flower skrev:Så er der 18 billetter tilbage. Hvis ikke vi snupper guldet den dag, så håber jeg blot at vi alle kan overvære dødsstødet til 'GF og sende dem en tur i 1. div
Eller det bedste... BEGGE DELE...

mbh
Miniput
Miniput
Indlæg: 5
Tilmeldt: 15. apr 2014, 14:27

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af mbh » 15. apr 2014, 17:05

Jeg købte egentlig 9 ekstra, da vi var en del, der skulle sikres efter sejren over Brøndby. Jeg var dog ikke den eneste blandt os, der havde fået den tanke, så jeg har nu 6 ekstra billetter til overrækkelsen mod AGF (mere jinx!!). PB hvis du er interesseret ;)

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af 12mand » 15. apr 2014, 17:24

jeg er temmelig glad for mit sæsonkort lige nu. ;)
(ikke at jeg tror det bliver et problem) men skulle der være en der har 2 ekstra billetter mod århus, kender jeg nogen der gerne vil købe.
lynge er gud!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af Klaus » 15. apr 2014, 17:27

Noget andet er, at jeg i søndags for at få nervesystemet i ro, sad og kiggede lidt på aberne nede i buret. Vores udebaneafsnit fylder præcis en tredjedel af tribunen. På dette afsnit lukkes 1000 udetilskuere ind. På Spar Nord lukker man 4000 AaB-fans ind... Udetilskuerne har med andre ord noget bedre plads end man har på Spar Nord. Der kan muligvis findes nogle sikkerhedsforklaringer på dette, men hvis ikke, kunne man vel i hvert fald til AGF-kampen rykke hegnet en tredjedel, så man kan få plads til 500 Aabfans mere på 3F...

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af MrBangDK » 15. apr 2014, 17:42

Klaus skrev:Noget andet er, at jeg i søndags for at få nervesystemet i ro, sad og kiggede lidt på aberne nede i buret. Vores udebaneafsnit fylder præcis en tredjedel af tribunen. På dette afsnit lukkes 1000 udetilskuere ind. På Spar Nord lukker man 4000 AaB-fans ind... Udetilskuerne har med andre ord noget bedre plads end man har på Spar Nord. Der kan muligvis findes nogle sikkerhedsforklaringer på dette, men hvis ikke, kunne man vel i hvert fald til AGF-kampen rykke hegnet en tredjedel, så man kan få plads til 500 Aabfans mere på 3F...
Er der ikke et mellemstykke (sikkerhed) som sluger nogle pladser?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af Klaus » 15. apr 2014, 18:50

MrBangDK skrev:
Klaus skrev:Noget andet er, at jeg i søndags for at få nervesystemet i ro, sad og kiggede lidt på aberne nede i buret. Vores udebaneafsnit fylder præcis en tredjedel af tribunen. På dette afsnit lukkes 1000 udetilskuere ind. På Spar Nord lukker man 4000 AaB-fans ind... Udetilskuerne har med andre ord noget bedre plads end man har på Spar Nord. Der kan muligvis findes nogle sikkerhedsforklaringer på dette, men hvis ikke, kunne man vel i hvert fald til AGF-kampen rykke hegnet en tredjedel, så man kan få plads til 500 Aabfans mere på 3F...
Er der ikke et mellemstykke (sikkerhed) som sluger nogle pladser?
Nej, der er i stedet kommet et net op ovenpå hegnet i stedet. Så det er i givet fald et meget smalt stykke.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af dyhrmaN » 28. maj 2014, 13:52

Hvaae, hva' så eller hva'?
  • Mesterskab
    Pokaltitel
  • Udsolgt eller tæt på i de fleste af forårets kampe.
    Kommende europæiske kampe.
    AaB sprudler og næste sæson spiller de igen med i toppen.
Skulle vi ikke åbne den her debat igen?
Få nu bygget de endetribuner op på niveau med resten af stadion. Hjørnerne laves om til pladser. Ny kapacitet omkring 17-18.000.
Gode løsningsforslag til boder?

Kom glad og gør Aalborg stadion færdigt!

PS: Med SIFs nylige udmelding om et nyt supermoderne stadion vil AaB snart være den klub i suppen med det ældste stadion.

Aabsupporter4ever
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 19. maj 2007, 10:43
Geografisk sted: 9400 - Nørresundby
Kontakt:

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af Aabsupporter4ever » 28. maj 2014, 15:02

Min drøm er et nyt stadion ved gigantium med plads til 20.000-25.000 tilskuere :aabfan: :aabfan:

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 392
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af Anubit » 28. maj 2014, 15:19

Aabsupporter4ever skrev:Min drøm er et nyt stadion ved gigantium med plads til 20.000-25.000 tilskuere :aabfan: :aabfan:
Der er vi så helt forskellige. At stadion er inde i selve Aalborg by har en stor charme, som jeg personligt synes bør holdes ved. En anden ting er så at vi tæt på aldrig ville kunne få fyldt stadion.
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af Spanky » 28. maj 2014, 15:20

Aabsupporter4ever skrev:Min drøm er et nyt stadion ved gigantium med plads til 20.000-25.000 tilskuere :aabfan: :aabfan:
Det er så mit største mareridt. Vi spiller i Vestbyen og det skal der ikke ændres på! Er drømmen bygget på inspiration fra gudsforladte steder som Herning og Brøndby?!?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2874
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af Eksil » 28. maj 2014, 15:21

Aabsupporter4ever skrev:Min drøm er et nyt stadion ved gigantium med plads til 20.000-25.000 tilskuere :aabfan: :aabfan:
Så hellere et mindre stadion der faktisk ligger i byen i stedet for på en motorvej :thumbsdown:

Desuden er det vidst kun et problem at der er udsolgt 1-2 gange om året?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4437
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af doukas » 28. maj 2014, 15:22

Aabsupporter4ever skrev:Min drøm er et nyt stadion ved gigantium med plads til 20.000-25.000 tilskuere :aabfan: :aabfan:
Det lyder nærmere som et mareridt :thumbsdown:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af dyhrmaN » 28. maj 2014, 15:45

Er der nogen der ved noget om lokalplanerne, som i sin tid lagde en stopper for de højere endetribuner?
Gælder de lokalplaner stadig og er det stadig de samme folk, der bor omkring stadion?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af Provst i Brovst » 28. maj 2014, 16:12

dyhrmaN skrev:Er der nogen der ved noget om lokalplanerne, som i sin tid lagde en stopper for de højere endetribuner?
Gælder de lokalplaner stadig og er det stadig de samme folk, der bor omkring stadion?
Der er så mange problematikker vedrørende stadionet . Det er inde midt i byen, på en grund som blev testamenteret bort til kommunen i 1907. Dengang i 2000 var det så enormt et chok for naboerne at der var et stadion der, det er det nok også næste gang igen. Justitsministeriet har været indeover og hævde at testamentet bestemmer over bruger af området selvom stadion har lagt der siden 1960.

Det er mega giftigt at røre ved og jeg tvivler på at parterne ville gøre det igen.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 131870.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Onkel Franz
Superliga
Superliga
Indlæg: 577
Tilmeldt: 1. jun 2007, 23:37

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af Onkel Franz » 28. maj 2014, 16:40

Præcis.. Jeg tror heller aldrig stadion bliver udvidet på dets nuværende placering.

Et eller andet sted er det vel fair nok. Ret beset kan de gange, hvor AaB kunne have solgt MARKANT flere billetter, vel tælles på et par hænder de sidste 10 år:

- Champions League-kampe
- Andre store europæiske kampe: Sampdoria feks.
- De afsluttende hjemmekampe i mesterskabssæsonerne.

Det er naturligvis ærgerligt, når man til disse kampe kunne sælge 20-25.000 billetter, men vi må også huske på, at vi stadig har kampe, der trækker i omegnen af 4000 tilskuere i dårlige tider og med dårligt vejr.

Bevares, et splinternyt stadion på samme placering med en kapacitet på 25000 ville være fedt, men det kommer næppe til at ske.
Jomfru Ane gade: AaB's største aktiv i jagten på svenske profiler.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2555
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af troelsh » 28. maj 2014, 17:00

dyhrmaN skrev:Er der nogen der ved noget om lokalplanerne, som i sin tid lagde en stopper for de højere endetribuner?
Gælder de lokalplaner stadig og er det stadig de samme folk, der bor omkring stadion?
Lokalplanerne gælder stadig, og det vil de gøre indtil nogen tager et initiativ til at ændre i dem, og jeg ved heller ikke om de samme sure naboer stadig bor der.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Stadionkapacitet

Indlæg af frederikshavneren » 28. maj 2014, 17:11

Provst i Brovst skrev:
dyhrmaN skrev:Er der nogen der ved noget om lokalplanerne, som i sin tid lagde en stopper for de højere endetribuner?
Gælder de lokalplaner stadig og er det stadig de samme folk, der bor omkring stadion?
Der er så mange problematikker vedrørende stadionet . Det er inde midt i byen, på en grund som blev testamenteret bort til kommunen i 1907. Dengang i 2000 var det så enormt et chok for naboerne at der var et stadion der, det er det nok også næste gang igen. Justitsministeriet har været indeover og hævde at testamentet bestemmer over bruger af området selvom stadion har lagt der siden 1960.

Det er mega giftigt at røre ved og jeg tvivler på at parterne ville gøre det igen.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 131870.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Stadion er som det er. Det er på ingen måde perfekt, men trods åbenlyse mangler er det trods alt nogenlunde. Derimod synes jeg at Aalborg Stadion har landets bedste beliggenhed, det er skønt at stadion er placeret i byen fremfor på en pløjemark ude ved Gigantium. Stadionkapaciteten dækker rigeligt behovet, der er bortset fra ganske få kampe masser af ledige pladser til langt de fleste kampe. Jeg tror ikke på at stadion nogensinde bliver udvidet, dels er der ikke efterspørgsel efter flere pladser, men det vil også være tæt på umuligt at få vedtaget en udbygning.

Det er sikkert lidt farligt at skrive, men nu er der også forskel på naboer/kvarterer. Der bor sikkert stadigvæk nogle indflydelsesrige personer ved stadion, det har altså stor betydning hvilket tydeligt kom til udtryk da det oprindelige moderniseringsprojekt blev nedgraderet til det nuværende stadion med de kiksede lave endetribuner. Se bare på den farlige ballade vedr. et lille byggeri ved HK grunden eller hvad stedet hedder i Hasseris. Lå grunden i Aalborg Øst var projektet i sin oprindelige udformning for længst blevet tromlet igennem.

Besvar