AaB mestre 2014 den store mesterskabs tråd

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Låst
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

AaB mestre 2014 den store mesterskabs tråd

Indlæg af Brent » 17. mar 2014, 23:27

AaB har for alvor meldt sig ind i kampen om mesterkqbet. Som vi spiller pt. Tror jeg på at mesterskabet kommer til 9000 i år. I denne tråd kan man diskutere mesterskabskampen og de andre mesterskabskandidaters kampe :aabfan: :aabfan: :aabfan:
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: AaB mestre 2014 den store mesterskabs tråd

Indlæg af Dot Bot » 17. mar 2014, 23:32

Brent skrev:AaB har for alvor meldt sig ind i kampen om mesterkqbet. Som vi spiller pt. Tror jeg på at mesterskabet kommer til 9000 i år. I denne tråd kan man diskutere mesterskabskampen og de andre mesterskabskandidaters kampe :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Stop nu..

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB mestre 2014 den store mesterskabs tråd

Indlæg af AllanPedersen » 17. mar 2014, 23:46

bør virkelig fjernes det her indlæg
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB mestre 2014 den store mesterskabs tråd

Indlæg af Trickster » 17. mar 2014, 23:48

En der kan smide et link til Brent og somalier-tråden?
Hair is not a right: it´s a privilege!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB mestre 2014 den store mesterskabs tråd

Indlæg af jonas386 » 18. mar 2014, 00:18

Det er da rigtigt nok at Brent for det meste troller, men uanset om man vil det eller ej, så er ví altså en ret stor del af mesterskabskampen, og der er vel intet galt i at have en lidt mere generel tråd og holde lidt styr på de hold der er omkring os. At jeg så heller ikke er sikker på vi vinder er hvad det er, men kan da lige tage en generel oversigt over næste runde

Runde 23

FCM +2 point
I Herning får man besøg af FCN der i denne runde tabte 2-1 til FCV, og runden inden tabte 4-1 mod BIF. FCN har de sidste par sæsoner været med helt i toppen, men i denne sæson har de nærmest været fornærmende ringe, og på udebane har de altså kun skrabet 4 point sammen. Det ligner 3 point til FCM.

AaB
Vi skal selv til en svær udebane i Haderslev hvor både FCK og FCM har haft det svært de sidste par runder. De tabte selv 4-1 til et ellers svagt FCV mandkab, men spiller den der trælse form for fysisk fodbold som vi har det så svært med. Mod FCV burde vi ganske vist have vundet, men det vil slet ikke undre mig hvis udfaldet mod Haderslev bliver det samme som mod Slagelse. Jeg tror den bliver 1-1, eller noget i den stil, men håber selvfølgelig de røde tager den. Vi skal dog slet ikke undervurdere dem.

FCK -5 point.
Københavnerne har Hestene fra Randers hjemme i Parken. AGF tabte tidligere i dag 3-1 til AGF efter at have været i overtal det meste af kampen. Jeg så ikke kampen, så skal ikke kunne sige hvorvidt resultatet var fortjent eller ej, men det tyder ikke rigtigt på vi skal forvente hjælp fra den front. Især fordi Randers stadig ikke har vundet i foråret, deres sidste sejr var mod Esbjerg i 18. spillerunde. Og det er ikke fordi de har mødt de stærkeste modstandere. Udover BIF har modstanderne været FCV, Viborg, og altså AGF. Det ligner 3 point til FCK. FCK har ganske rigtigt ikke ligefrem imponeret i foråret, men jeg tror ikke de sætter point til mod Randers.

BIF -7 point
Brøndby har OB hjemme. OB har jeg svært ved at blive klog på, det samme med BIF. OB spillede rimelig ringe i denne runde i kampen mod Viborg, men spillede rigtig fornuftigt mod både FCK og FCM. Især i FCK kampen havde et X ikke været ufortjent. BIF spillede ligeledes en fin kamp mod os, og spillede derefter en rædsom kamp mod Randers hvor de dog blev reddet af dommeren og dårlig balance evne hos Makienok, og fik, noget ufortjent de 3 point. Mod FCN spillede de så igen rigtig godt, og igår mod EfB spillede de igen ringe. Der er dog et mønster i dette her, de har, i foråret, spillet godt på hjemmebane, og knap så godt på udebane. Og netop hjemmebanen tror jeg gør de vinder, men hvis OB spiller som mod FCK så kan de også sagtens drille BIF, det virker bare for meget at håbe på.

Generelt om runden.
Jeg mener vi har den sværeste kamp i denne runde, selvom SønderjyskE ligger nummer 12, så er det et hold der ligger skidt til os, derimod synes jeg de 3 andre hold har rimeligt overkommelige kampe, der nok giver dem 3 point hver. Men okay, det er superligaen, så et eller 2 af de her kampe skal nok gå totalt modsat end mine forventninger.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB mestre 2014 den store mesterskabs tråd

Indlæg af Klaus » 18. mar 2014, 00:47

Jeg synes ikke om denne tråd. Vi er to points efter FCM, som vi møder på udebane om 3 runder. Der forinden har vi Sønderjyske ude og FCK. Vi kan altså med andre ord sagtens være 5-8 point efter om 3 uger og så er sådan en tråd her træls at have til at stå. Omvendt vil den absolut være relevant, hvis vi kommer godt igennem de næste fire kampe. Men lad os droppe al snak om guld. Kan vi ende i top4, og måske endda få en pokalfinale som bonus vil denne sæson være mere end godkendt.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB mestre 2014 den store mesterskabs tråd

Indlæg af Kasper » 18. mar 2014, 00:59

Jeg har svært ved ikke at tro på mindst en guldmedalje. Beklager optimismen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB mestre 2014 den store mesterskabs tråd

Indlæg af thomasjn » 18. mar 2014, 01:00

Vi tager en kamp af gangen
Vores målsætning er at få medaljer

BASTA!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB mestre 2014 den store mesterskabs tråd

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. mar 2014, 03:41

Brent skrev:AaB har for alvor meldt sig ind i kampen om mesterkqbet. Som vi spiller pt. Tror jeg på at mesterskabet kommer til 9000 i år. I denne tråd kan man diskutere mesterskabskampen og de andre mesterskabskandidaters kampe :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Du er da så skæg er du...bliver det aldrig kedeligt?

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: AaB mestre 2014 den store mesterskabs tråd

Indlæg af BoomZ0R » 18. mar 2014, 08:17

Denne tråd er jo kun lavet for at provokere og for at, hvis alt klapper som det skal, så at kunne sige, se lige hvad jeg forudså... Bla bla bla!

Alt kan ske i den her superliga! Ja, vi ligger rigtig godt lige nu, men det kan se helt anderledes ud om bare 5 uger.
Vi skal selvfølgelig tro på at drengene kan fortsætte den flotte stil, men ligefrem at forvente guld! Det er sq at bede om tæskene.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: AaB mestre 2014 den store mesterskabs tråd

Indlæg af alithebeast » 18. mar 2014, 08:32

HVIS AaB vinder mesterskabet, så forventer jeg at Tyren bliver bytte ud med en 7 meter høj bronzestatue af Kent med krydsede arme, shorts og et bistert smil.
Hader København!

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Sv: AaB mestre 2014 den store mesterskabs tråd

Indlæg af BoomZ0R » 18. mar 2014, 08:33

alithebeast skrev:HVIS AaB vinder mesterskabet, så forventer jeg at Tyren bliver bytte ud med en 7 meter høj bronzestatue af Kent med krydsede arme, shorts og et bistert smil.
Det bør vel afspejle medaljen? Guld it is..

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB mestre 2014 den store mesterskabs tråd

Indlæg af Buzz Killington » 18. mar 2014, 08:51

jonas386 skrev:Det er da rigtigt nok at Brent for det meste troller, men uanset om man vil det eller ej, så er ví altså en ret stor del af mesterskabskampen, og der er vel intet galt i at have en lidt mere generel tråd og holde lidt styr på de hold der er omkring os. At jeg så heller ikke er sikker på vi vinder er hvad det er, men kan da lige tage en generel oversigt over næste runde

Runde 23

FCM +2 point
I Herning får man besøg af FCN der i denne runde tabte 2-1 til FCV, og runden inden tabte 4-1 mod BIF. FCN har de sidste par sæsoner været med helt i toppen, men i denne sæson har de nærmest været fornærmende ringe, og på udebane har de altså kun skrabet 4 point sammen. Det ligner 3 point til FCM.

AaB
Vi skal selv til en svær udebane i Haderslev hvor både FCK og FCM har haft det svært de sidste par runder. De tabte selv 4-1 til et ellers svagt FCV mandkab, men spiller den der trælse form for fysisk fodbold som vi har det så svært med. Mod FCV burde vi ganske vist have vundet, men det vil slet ikke undre mig hvis udfaldet mod Haderslev bliver det samme som mod Slagelse. Jeg tror den bliver 1-1, eller noget i den stil, men håber selvfølgelig de røde tager den. Vi skal dog slet ikke undervurdere dem.

FCK -5 point.
Københavnerne har Hestene fra Randers hjemme i Parken. AGF tabte tidligere i dag 3-1 til AGF efter at have været i overtal det meste af kampen. Jeg så ikke kampen, så skal ikke kunne sige hvorvidt resultatet var fortjent eller ej, men det tyder ikke rigtigt på vi skal forvente hjælp fra den front. Især fordi Randers stadig ikke har vundet i foråret, deres sidste sejr var mod Esbjerg i 18. spillerunde. Og det er ikke fordi de har mødt de stærkeste modstandere. Udover BIF har modstanderne været FCV, Viborg, og altså AGF. Det ligner 3 point til FCK. FCK har ganske rigtigt ikke ligefrem imponeret i foråret, men jeg tror ikke de sætter point til mod Randers.

BIF -7 point
Brøndby har OB hjemme. OB har jeg svært ved at blive klog på, det samme med BIF. OB spillede rimelig ringe i denne runde i kampen mod Viborg, men spillede rigtig fornuftigt mod både FCK og FCM. Især i FCK kampen havde et X ikke været ufortjent. BIF spillede ligeledes en fin kamp mod os, og spillede derefter en rædsom kamp mod Randers hvor de dog blev reddet af dommeren og dårlig balance evne hos Makienok, og fik, noget ufortjent de 3 point. Mod FCN spillede de så igen rigtig godt, og igår mod EfB spillede de igen ringe. Der er dog et mønster i dette her, de har, i foråret, spillet godt på hjemmebane, og knap så godt på udebane. Og netop hjemmebanen tror jeg gør de vinder, men hvis OB spiller som mod FCK så kan de også sagtens drille BIF, det virker bare for meget at håbe på.

Generelt om runden.
Jeg mener vi har den sværeste kamp i denne runde, selvom SønderjyskE ligger nummer 12, så er det et hold der ligger skidt til os, derimod synes jeg de 3 andre hold har rimeligt overkommelige kampe, der nok giver dem 3 point hver. Men okay, det er superligaen, så et eller 2 af de her kampe skal nok gå totalt modsat end mine forventninger.
Der er allerede en superligatråd under 'Fodbold generelt' som passer fint. Dette er ikke specifikt AaB-relevant så længe der er så mange runder tilbage.

...go Brent er en opmærksomhedskrævende idiot

http://www.slate.com/articles/health_an ... pathy.html
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB mestre 2014 den store mesterskabs tråd

Indlæg af Gentleman Finn » 18. mar 2014, 13:07

Typisk Brent med et provo indlæg for at ligge pres på knejterne. Vi ved jo allerede at han slet ikke holder med de røde, og kun er her for at lege idiot.

Få dog smidt ham ud og slettet indlægget.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB mestre 2014 den store mesterskabs tråd

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. mar 2014, 17:15

Gentleman Finn skrev:Typisk Brent med et provo indlæg for at ligge pres på knejterne. Vi ved jo allerede at han slet ikke holder med de røde, og kun er her for at lege idiot.

Få dog smidt ham ud og slettet indlægget.
Enig... nu må nok fandme snart være nok.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB mestre 2014 den store mesterskabs tråd

Indlæg af AllanPedersen » 18. mar 2014, 20:49

idiotisk fordi selve tråden lægger op til man skal diskutere hver enkelt kamp..

HVILKET VI alligevel gør.. i hver kamptråd,...
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

charles
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 93
Tilmeldt: 20. jan 2009, 15:44
Favoritspiller: Jens Madsen, Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Århus

Re: AaB mestre 2014 den store mesterskabs tråd

Indlæg af charles » 19. mar 2014, 02:49


Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: AaB mestre 2014 den store mesterskabs tråd

Indlæg af Fabbe » 19. mar 2014, 04:01

Der er noget fuldstændig idiotisk ved at diskutere målsætning i fodbold. Det giver fuldstændigt sig selv. Find målet flere gange per kamp, end modstanderen gør. Det er andre brancher, der må låne fra sportens verden for at motivere sig selv ved at definere, hvad mål er. I fodbold behøver man overhovedet ikke definere den slags. Målene står der allerede og venter på bolden. Når fodboldfolk så låner begrebet målsætning fra managementverdenen, så er man bare en dårlig kopi af sin egen dårlige kopi. Fodbold skal spilles med fødderne.

Så er AaB med i guldkampen eller ej? Tåbelig diskussion. Man "underspiller" ikke, som medierne taler om, blot fordi man ikke vil definere, om man er inde eller ude af nogen åndssvag guldkamp. Fodbold skal stadig spilles med fødderne og ikke med munden, og man er ikke bedre end den næste kamp, der skal spilles, og der er en god håndfuld uger tilbage af denne turnering, hvor alt kan ske.

Så går AaB efter guldet? Åndssvagt spørgsmål. Alle går efter det, de kan nå. Har man hørt om et hold, der lå nummer to, som tabte to gange med vilje for at indfri en målsætning om at blive nummer 4.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: AaB mestre 2014 den store mesterskabs tråd

Indlæg af Debatjuntaen » 19. mar 2014, 08:26

Da dette emne går igen i mange andre tråde og denne derfor ikke bringer noget nyt, låses tråden hermed.


/Debatjuntaen

Låst