Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af frederikshavneren » 18. mar 2014, 11:51

Ny kamp, ny udfordring... Efter søndagens fantastiske sejr over Ikast skal der ses frem til næste udfordring, som venter på søndag kl. 14 i Haderslev.
Sønderjyske er ualmindelig presset i bunden og de går et meget hårdt kampprogram i møde, derfor venter der helt sikkert et meget aggressivt hjemmehold, som vil gøre alt for at vinde.

Kampen bliver naturligvis svær, men når det er sagt så er vi selvfølgelig favoritter. Sådan skal det være når vi er et tophold. Det var dejligt at FCK smed point i Haderslev, ud over at det satte københavnerne endnu mere tilbage, så kan det forhåbentlig også være en advarsel til spillerne. Der skal kæmpes for hver en meter på søndag, når det er lykkedes så kan spillet sættes og sønderjyderne blive sat skakmat.

Mon ikke at der er genvalg til samtlige spillere fra i søndags:

Larsen
Patrick - Thelander - KEP - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
RJ - Spalvis

AK er fortsat skadet, mens Dalsgaard sikkert ikke bliver klar til kampen. Der skal tankes energi i denne uge. Fra på søndag går det løs med et heftigt kampprogram pga. pokalen.

Resultatmæssigt synes jeg godt nok at det er svært at forudse resultatet. Det kan ende med hvad som helst, men favoritværdigheden kan vi selvfølgelig ikke løbe fra.

:aabfan:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 18. mar 2014, 13:09

Spændt på om Rasmus Jönsson spiller alle tre kampe den kommende uge: SønderjyskE - Horsens - FCK.

Mon ikke han bliver sparet i pokalen ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af DEG » 18. mar 2014, 13:20

Ingen tvivl om at det kan blive svær kamp, omend Sønderjyske virkede underligt fraværende i deres sidste kamp, fck kunne jo have vundet en 3/4-0 hvis de var effektive. Ser frem til kampen med spænding, vi skal have sat vores spil bedre op end mod FCM, omend der altid skal en god portion fight til at vinde nede i Haderslev. Jönsson er vel ved at være fit nok nu til at spille fuld tid i alle 3 kampe, alternativt kan han blive taget ud i nogle af dem hvis vi er foran med 15-20 min. igen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af jonas386 » 18. mar 2014, 13:22

FlæskeFrank skrev:Spændt på om Rasmus Jönsson spiller alle tre kampe den kommende uge: SønderjyskE - Horsens - FCK.

Mon ikke han bliver sparet i pokalen ?
Jeg tror han spiller en times tid mod Horsens, og så fuld tid, i mod SE og mod FCK. Selvom han er begyndt at være klar til de 90 minutter kan der også være en ide i ikke at køre ham flad.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7866
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af Forza » 18. mar 2014, 13:44

jonas386 skrev:
FlæskeFrank skrev:Spændt på om Rasmus Jönsson spiller alle tre kampe den kommende uge: SønderjyskE - Horsens - FCK.

Mon ikke han bliver sparet i pokalen ?
Jeg tror han spiller en times tid mod Horsens, og så fuld tid, i mod SE og mod FCK. Selvom han er begyndt at være klar til de 90 minutter kan der også være en ide i ikke at køre ham flad.
Helt enig.

Frygter faktisk ret meget denne kamp. Kunne være typisk AaB at snuble efter så godt et resultat imod FCM og når medierne (endelig!) får øjnene op for vores potentiale i denne sæson.

Håber ikke Sønderjyske får held med at fedte en 1-0 / 0-0 hjem.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af DEG » 18. mar 2014, 14:18

Forza skrev:
jonas386 skrev:
FlæskeFrank skrev:Spændt på om Rasmus Jönsson spiller alle tre kampe den kommende uge: SønderjyskE - Horsens - FCK.

Mon ikke han bliver sparet i pokalen ?
Jeg tror han spiller en times tid mod Horsens, og så fuld tid, i mod SE og mod FCK. Selvom han er begyndt at være klar til de 90 minutter kan der også være en ide i ikke at køre ham flad.
Helt enig.

Frygter faktisk ret meget denne kamp. Kunne være typisk AaB at snuble efter så godt et resultat imod FCM og når medierne (endelig!) får øjnene op for vores potentiale i denne sæson.

Håber ikke Sønderjyske får held med at fedte en 1-0 / 0-0 hjem.
Jeg ved nu ikke, det er svært ikke at få en masse positiv energi ud af AaBs spilleglæde, ingen heroppe ligger jo pres på vores knægte så de burde kunne spille relativt frit :-). Det kan sagtens være det ændrer sig hvis vi kommer i en situation hvor vi kan afgøre de absolutte topplaceringer endeligt, men indtil da tror jeg bare vores knejter har plantet benene solidt i den nordjyske muld :cool:

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af Gentleman Finn » 18. mar 2014, 18:31

Håber alle der har tid og råd får bevæget sig med ned til Haderslev og råbe vores knejter frem til 3 point, kom så de røde!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 18. mar 2014, 18:34

Er der shopping i grænsebutikkerne inkluderet i turen? Er der karrypølser på stadion?
:P :P :P
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af Gentleman Finn » 18. mar 2014, 18:46

Provst i Brovst skrev:Er der shopping i grænsebutikkerne inkluderet i turen? Er der karrypølser på stadion?
:P :P :P
Vi må lave en bus for pensionister og ligesindede

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 18. mar 2014, 18:50

Gentleman Finn skrev:
Provst i Brovst skrev:Er der shopping i grænsebutikkerne inkluderet i turen? Er der karrypølser på stadion?
:P :P :P
Vi må lave en bus for pensionister og ligesindede
Husk kaffe ad libitum og et rundstykke.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af DEG » 18. mar 2014, 22:11

Har vi nogen idé om hvor lang tid Dalsgaard er ude?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af jonas386 » 18. mar 2014, 22:24

Jeg går udfra Dalsgaard samt AK stadig er ude, så opstillingen giver vel sig selv, tænker jeg.



Hvis vi gerne vil være noget seriøst i mesterskabskampen, så skal vi gerne have 3 point søndag. Det bliver svært, ingen tvivl om det, SønderjyskE er et træls hold at spille imod, og spiller lidt af den fysiske fodbold vi har det så svært med. Vi har i den her sæson hentet 2 sejre mod SønderjyskE, men begge kampe husker jeg som kampe der ligesågodt kunne have endte uafgjort som en AaB sejr.

Der må meget gerne komme 3 point på kontoen igen, men det bliver svært, og det skal vi være klar over. Vi skal være bedre til at spille mod hold der pakker sig, og jeg håber Kent har fokus på det, når man ser på FCV kampen, som også gerne skulle have været 3 point. Jeg håber på en sejr, men jeg frygter vi får en rigtig træls kamp der ender 0-0.

Dog har vi, højst sandsynligt Jönsson klar i alle 90 minutter, og jeg synes han har været ganske dominerende i de sidste par kampe hvor han har kunnet spille de 90 minutter. Og mon ikke den stærkeste AaB offensiv i mange år kan være med til at lirke SønderjyskEs defensiv op.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3267
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af Brodernumsi » 19. mar 2014, 01:35

jonas386 skrev:
Vi har i den her sæson hentet 2 sejre mod SønderjyskE, men begge kampe husker jeg som kampe der ligesågodt kunne have endte uafgjort som en AaB sejr.
Vi har vundet begge kampe med 2, og jeg synes faktisk vi har haft godt styr på dem denne sæson. Jeg tror på 3 sikre point.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af Frank Buck » 19. mar 2014, 09:20

Når man snakker om denne kamp, så skal man også tænke på at Sønderjyske er ved at være meget pressede. De har virkelig brug for 3 point, og er vel nødt til at satse lidt på hjemmebane.
Så jeg tror ikke vi får så kompakt et Sønderjyske at se, som vi plejer. De er nødt til at satse lidt, og det vil passe os ganske fint.
Håber og tror det ender med 3 point.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af jonas386 » 19. mar 2014, 09:29

Brodernumsi skrev:
jonas386 skrev:
Vi har i den her sæson hentet 2 sejre mod SønderjyskE, men begge kampe husker jeg som kampe der ligesågodt kunne have endte uafgjort som en AaB sejr.
Vi har vundet begge kampe med 2, og jeg synes faktisk vi har haft godt styr på dem denne sæson. Jeg tror på 3 sikre point.
Helt rigtigt, men den ene scorede vi først 2 mål til allersidst, hvor Würtz fik skovlet den ind, og så efterfølgende en kontra da SE gik all-out.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af astonvilla » 20. mar 2014, 13:10

http://www.nordjyske.dk/nyheder/AaB-tri ... d/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Nåede da lige at få kaffen galt i halsen vedr. Risgaard.
Men ellers ikke noget nyt fra skadesfronten.
Bienvenu Bassogog!

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af jensemand57 » 20. mar 2014, 13:24

astonvilla skrev:http://www.nordjyske.dk/nyheder/AaB-tri ... d/112/1513

Nåede da lige at få kaffen galt i halsen vedr. Risgaard.
Men ellers ikke noget nyt fra skadesfronten.
Enig. Men de må nu godt snart blive klar.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af astonvilla » 20. mar 2014, 14:23

jensemand57 skrev:
astonvilla skrev:http://www.nordjyske.dk/nyheder/AaB-tri ... d/112/1513

Nåede da lige at få kaffen galt i halsen vedr. Risgaard.
Men ellers ikke noget nyt fra skadesfronten.
Enig. Men de må nu godt snart blive klar.
Som vi spiller lige for tiden, vil det simpelhen ikke være fair play overfor de andre.

Minimum 3 skader/oversidere per runde - ellers dræber vi al spænding i ligaen, og så vil det udelukkende være BIF brandet der har værdi (BIF brandet bærer jo allerede i dag 98.35% af ligaens samlede værdi, jfr. seneste opgørelse derovre fra).
Bienvenu Bassogog!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 21. mar 2014, 00:07

Det må være kampen, hvor Spalvis scorer.

Er det ikke også længe siden selvmål har scoret for os ???

Patrick Kristensen er ved at udvikle sig til en Jens Jessen og ender fast på backen.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af frederikshavneren » 21. mar 2014, 00:18

FlæskeFrank skrev:Det må være kampen, hvor Spalvis scorer.

Er det ikke også længe siden selvmål har scoret for os ???

Patrick Kristensen er ved at udvikle sig til en Jens Jessen og ender fast på backen.
Håber at du har ret i at Spalvis endelig kommer på måltavlen. Spalvis har gjort det udmærket her i foråret, han er klart bedre end i efteråret hvor han virkede overmatchet når han fik chancen. Spalvis bliver gradvist bedre, men han er primært med for at score mål og på det parameter har han fejlet. Det er ikke fordi at han har brændt massevis af chancer, det har han ikke, men et par gevaldige afbrændere trækker ned i bedømmelsen.

Når Dalsgaard er klar så må Patrick en tur på bænken. Offensivt er Dalsgaard langt bedre.

Jeg tror at Kusk og RJ kommer til at gøre rigtig ondt på Haderslev.

Besvar